CDA zal weer fors gaan verliezen. VVD zal een aardig winstje boeken. De PVV gaat zich een stevige positie veroveren en zal in Limburg zeker de grootste worden.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:15 schreef freako het volgende:
[..]
Ik verwacht een minimaal verlies, en misschien wel lichte winst, voor de PvdA tov 2007. De SP gaat wat verliezen tov GroenLinks en D66. Het pak slaag zal voor het CDA zijn, dat flink gaat verliezen aan VVD en PVV.
Denk je niet dat het CDA stabiliseert?quote:Op zondag 30 januari 2011 22:00 schreef Willy84 het volgende:
[..]
CDA zal weer fors gaan verliezen. VVD zal een aardig winstje boeken. De PVV gaat zich een stevige positie veroveren en zal in Limburg zeker de grootste worden.
PvdA zal ook behoorlijk verliezen ten koste van D66 en GL (toch nog). Regionale partijen zullen voelen dat deze verkiezingen over de 1e kamer gaan. Dat kost flink stemmen.
In 2007 verloren ze flink aan de SP, de PvdA haalde toen 18% van de stemmen, ongeveer gelijk aan wat ze nu in de peilingen halen. De SP haalde 15%.quote:Op zondag 30 januari 2011 22:00 schreef Willy84 het volgende:
PvdA zal ook behoorlijk verliezen ten koste van D66 en GL (toch nog).
De OSF zal het inderdaad lastig krijgen om hun Eerste-Kamerzetel te behouden. In zowel Zuid-Holland, Noord-Holland als Noord-Brabant is er 1 Statenlid die op de OSF heeft gestemd. In Noord-Brabant doet de Brabantse Partij niet meer mee, in Noord-Holland zal de Ouderenpartij Noord-Holland veel stemmen verliezen aan 50Plus, en in Zuid-Holland moest Leefbaar Zuid-Holland het hebben van lijsttrekker Ronald Sørensen. Die doet niet meer mee, en de partij noemt zich nu Platform Lokale Partijen. Dat klinkt ook niet al te hoopvol voor zetelbehoud.quote:Regionale partijen zullen voelen dat deze verkiezingen over de 1e kamer gaan. Dat kost flink stemmen.
quote:CDA in het nauw maakt rare sprongen
Het CDA zit in het nauw. Landelijk maar ook in Brabant. De christendemocraten zijn de enigen bij wie het kwartje nog niet is gevallen dat niemand behalve zij en de top van de ZLTO nog megastallen en intensieve veeteelt wil. Ze houden krampachtig vast aan de belangen van de steeds kleiner wordende groep kapitaalkrachtige veeboeren en vallen iedereen aan die daar kritiek op durft te hebben. Maar zelfs bij Oostindisch dove CDA’ers sijpelt nu de steeds luidere roep om verandering door. In het zicht van de Statenverkiezingen raakt CDA-lijsttrekker en (nu nog) gedeputeerde van Heugten in paniek en valt alles en iedereen aan, inclusief zijn coalitiepartners. Nu beschuldigt hij VVD-fractievoorzitter- en lijsttrekker Mieke Geeraedts nog net niet letterlijk van corruptie. Omdat zij samen met derde coalitiepartner PvdA haar steun aan zijn beleid intrekt. Een CDA-kat in het nauw maakt rare sprongen…
In het Brabants Dagblad van 28 januari roept van Heugten over Geeraedts dat zij met haar advocatenkantoor geld verdient aan juridische procedures die zij als statenlid met ‘doe- het-zelf- gepruts’ oproept. Ik vraag me af welke bewijzen hij daarvan heeft. Ik vraag me ook af of voormalig Tweedekamerlid van Heugten beseft dat het college van gedeputeerden het dagelijks bestuur is van de provincie dat beleid uitvoert in opdracht van de gekozen volksvertegenwoordiging, dus Provinciale Staten. En zou hij zich weleens hebben afgevraagd of een niet gekozen maar benoemde gedeputeerde het recht heeft om in dergelijke ongenuanceerde en vooralsnog onbeargumenteerde termen te spreken over een gekozen lid van de volksvertegenwoordiging? In of buiten verkiezingstijd?
Een lijsttrekker in verkiezingstijd mag best wat scherper mag opereren in het belang van duidelijkheid voor de kiezer. Maar laat hij niet vergeten dat hij tegelijk nog steeds gewoon in functie is als gedeputeerde. En dat hij dus verantwoordelijkheid draagt voor een constructieve werksfeer tussen Provinciale en Gedeputeerde Staten. We hebben als fractie een spoeddebat aangevraagd voor aanstaande vrijdag in de Statenvergadering. Dan zullen we met de rest van Provinciale Staten bespreken of CDA-lijsttrekker van Heugten zijn rol als gedeputeerde nog geloofwaardig kan vervullen na zijn vooralsnog ongefundeerde uitlatingen.
Niet ? Waarom niet ?quote:Op donderdag 27 januari 2011 17:20 schreef voice-over het volgende:
Voor mij wordt het zeker geen PvdA .......![]()
Nog steeds dik beneden de 20 zetelsquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:48 schreef IHVK het volgende:
Hoe gaat t met het CDA in de peilingen ? Beter ?
Nee op een partij die ageert tegen het kwaad.quote:
Ah D66 dusquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee op een partij die ageert tegen het kwaad.
Nee, op een partij die vrijheid democratie orde en welvaart nastreeftquote:
GroenLinks.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, op een partij die vrijheid democratie orde en welvaart nastreeft
Weer fout. Het is een partij die ons veel heeft gebracht.quote:
Tot een paar maanden terug had ik je volmondig gelijk gegeven over de VVDquote:Op woensdag 2 februari 2011 00:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Weer fout. Het is een partij die ons veel heeft gebracht.
Dan komen we toch bij de PvdA uit.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Weer fout. Het is een partij die ons veel heeft gebracht.
Het is inderdaad niet zo moeilijkquote:Op woensdag 2 februari 2011 00:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan komen we toch bij de PvdA uit.
Die hervormingen komen er hoe dan ook, net zoals geert de weg naar die missie heeft geplaveid. Voor het einde van dit kabinet is er meer hervorm dan Pechthold aan hersencellen heeft.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:05 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Tot een paar maanden terug had ik je volmondig gelijk gegeven over de VVD
Wederom fout, volgende tip. De partij is verantwoordelijk voor onze ''liberale'' grondwet zoals we die nu kennen. Ook was die partij ten tijden van wo2 niet fout.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan komen we toch bij de PvdA uit.
Het is inderdaad nog afwachten, ze hebben als het goed is nog 3,5 jaar te gaan om te hervormen. Alleen valt het me tot nu toe tegen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die hervormingen komen er hoe dan ook, net zoals geert de weg naar die missie heeft geplaveid. Voor het einde van dit kabinet is er meer hervorm dan Pechthold aan hersencellen heeft.
4,5 jaar, tot mei 2015.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:14 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Het is inderdaad nog afwachten, ze hebben als het goed is nog 3,5 jaar te gaan om te hervormen.
Ook dit is hoogstaand vermaak:quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:52 schreef Hexagon het volgende:
Laurence Stassen (PVV) zakt flink door het ijs
http://www.nujij.nl/pvda-(...)-alle.11205744.lynkx
Zo zie je maar; je doet er goed aan om je te verdiepen in de materie alvorens je het 'provinciehuis gaat bestormen'. PVV'ers denken dat een beetje rommelen met de onderbuik voldoende is. Wellicht voor het stemvee maar in een debat redt je het daar niet mee.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:02 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Ook dit is hoogstaand vermaak:
http://www.depers.nl/binn(...)-hele-tijd-vast.html
quote:Wat is het nieuwe?, vraagt Frijters zich hardop af, gevolgd door een korte stilte. Euhm ja... Dat wij geen politieke ervaring hebben."
Vermakelijke televisie, dat welquote:Op woensdag 2 februari 2011 10:52 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind die Laurence trouwens wel aantrekkelijk. Brilletje op en ze is de Limburgs Sarah Palin.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:26 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Vermakelijke televisie, dat wel
Gelukkig nietquote:Op woensdag 2 februari 2011 11:19 schreef Hexagon het volgende:
Het pluche lonkt
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)geen-breekpunt.dhtml
Mijn hemel, ik zag serieus alle vooroordelen die ik had over PVV-stemmers en aanhangers in één klap bevestigd worden. Het is werkelijk van de zotten dat dit soort mensen onze provinciën moeten gaan leiden.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:02 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
"Ik kan dat euh, betwijfelen, euh, denk ik wel!"quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:52 schreef Hexagon het volgende:
Ik las dat interview en dacht wtf, is dit serieus.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:02 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |