oh!! je maakt me echt godsgruwelijk jaloers!quote:Op donderdag 27 januari 2011 11:38 schreef Vanyel het volgende:
Nog hetzelfde als vanmorgen, met dat verschil dat er nu een dikke big mac in zit
die had jij moeten hebben joh! dat ontbijt. Pannenkoeken!!quote:Op donderdag 27 januari 2011 12:15 schreef Vanyel het volgende:
Lunch? Wie had het over lunch? Vanyel heeft die Big Mac lekker als ontbijt gehad. Mjam!
Ben wel geschokt over de drukte daar en hoe iedereen menu's naar binnen schranst voor elven. Voor ons was dat natuurlijk anders, ik ben hoogzwangeren de vrouw had een macontbijt.
oh gatver dat klinkt niet echt boeiend nee. Vroeger hadden ze van die pancakes met syrup die je kon bestellen, die waren wel erg lekkerquote:Op donderdag 27 januari 2011 12:22 schreef Vanyel het volgende:
Ontbijt is een soort eiburger, (niet zo lekkere) croissant, koffie en jus of appelsap. Daarvoor ga ik echt de deur niet uit.
sorryquote:Op donderdag 27 januari 2011 12:33 schreef Vanyel het volgende:
Vervelend als je nergens trek in hebt. Heb ik op t moment (gelukkig?) geen last van.
Wel van huup die me nu op het onzalige idee brengt dat pannekoeken een fijne lunch kunnen zijn straks.
Hij heeft niets te weigeren. Als jij naar de Arbo stapt dan kan hij op zijn achterste poten staan zoveel hij wil, dan zit je gewoon thuis i.v.m. ziek zijn van de zwangerschap.quote:
Carpaccio is rauw vleesquote:Op donderdag 27 januari 2011 14:26 schreef Cyntiaa het volgende:
Mehvind ik net zo lekker! Balen zeg.. Dan iets anders kiezen dan maar!
Ja ik weet het. Ik moet mijn rechtsbijstandverzekering gaan bellen maar dat is nou niet iets waarom je staat te springen met 39 weken zwangerschap.quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:25 schreef Tally het volgende:
[..]
Hij heeft niets te weigeren. Als jij naar de Arbo stapt dan kan hij op zijn achterste poten staan zoveel hij wil, dan zit je gewoon thuis i.v.m. ziek zijn van de zwangerschap.
Ben je niet bij een bond aangesloten ofzo? Of elders waar je verhaal kan halen wat je rechten daarin zijn?
Snap ik. Maar hoe langer je er mee wacht hoe langer je je zorgen maakt over hoe nu verder na de zwangerschap. Anders ziek melden na de zwangerschapquote:Op donderdag 27 januari 2011 14:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja ik weet het. Ik moet mijn rechtsbijstandverzekering gaan bellen maar dat is nou niet iets waarom je staat te springen met 39 weken zwangerschap.
Vooral het moment waarop ie hier mee komt irriteert me. Mijn verzoek voor verlof ligt er al lange tijd namelijk.
is dat alweer veranderd?quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:07 schreef Sannne het volgende:
Nee hoef je niet meer uit te koken. Even met heet sopje of in de vaatwasser is genoeg. Zelf doe ik wel nieuwe flessen een keer in de sterilisator. Gewoon voor het idee
37 gradenquote:Op donderdag 27 januari 2011 15:14 schreef ferrari_rood het volgende:
Maar ik ga wel kolven dus na een paar maanden toch een flesje. Of eerder als BV niet echt lukt.
Ik heb al wel een steralisator daar stop ik ze sowieso nog in maar dan moeten ze wel goed schoon zijn van te voren.
Ik vroeg laatst aan mijn moeder hoe heet een babybadje mocht zijn. Ze had zelf ook geen idee meer en ik ook niet ik dacht kouder dan dat ik douche.
Ze zeggen dat je er het beste 38 graden in kan doen en dan tegen de tijd dat je je kindje uitgekleed hebt e.d. is het afgekoeld naar 37.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:17 schreef ferrari_rood het volgende:
Zat ik aardig goed met mijn 38graden dat is wel warmer dan dat ik douche.
vreetkeverquote:
Even ter volledigheid voor eventueel anderen.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:23 schreef danic het volgende:
Jemig DML wat een eikel van een baas, en wat een heerlijke timing van hem.
Geeft gelijk weer dat hij meer met zijn eigen baan/bedrijf bezig is dan met zijn personeel. Erg egoïstisch, maar ook dom omdat het zaken zijn waar hij niet tegenin kan gaan omdat het wettelijk geregeld is.
Succes met bellen. Als ik het zo hoor lijkt het me geen probleem dat je de rechtsbijstand aan jouw kant krijgt.
Tja en dat die ouderschapsverlof aanvraag misschien wordt afgewezen is best mogelijk, volgens mij mag hij dat ook als je maar in een later stadium de mogelijkheid krijgt om de uren op te nemen. Aan de andere kant moet hij daar niet te lang mee wachten, want dan weten jullie ook waar je aan toe bent. Beetje meedenken met zijn personeel kan echt geen kwaad.
Ik dacht dat ze het mochten weigeren niet dus weer wat geleerd. Al is het voor mij niet van toepassing.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Even ter volledigheid voor eventueel anderen.
Een ouderschapsverlofaanvraag mag in principe niet geweigerd worden tenzij je af wilt wijken van de standaardregeling en je baas zwaarwegende belangen heeft.
Klopt is ook zo, maar het kan natuurlijk zijn dat er al collega's zijn met ouderschapsverlof en dat die van jou pas kan starten als er eentje klaar is met haar verlof.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Even ter volledigheid voor eventueel anderen.
Een ouderschapsverlofaanvraag mag in principe niet geweigerd worden tenzij je af wilt wijken van de standaardregeling en je baas zwaarwegende belangen heeft.
heel erg gefeliciteerd!quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:30 schreef Soof87 het volgende:
Hallo iedereen!
Ik lees al een tijdje mee maar nu is het eindelijk zover..
Ik zal me even voorstellen, ben Soof uit gelderland, 23 jaar en vanochtend ondekt dat ik zwanger ben!!!!Laaste ongesteldheidsdag was 26 dec dus nu in week 5 (volgens internet).
2 zwangerschapstesten gebruikt (beide positief) en nog 1 in de kast, die doe ik vanavond nog eens. Wel gevoelige tepels, voor de rest merk ik nog niets.
En nu even een goed moment uitkiezen om het aan mijn vriend te vertellenheb een speentje gekocht en wil dit aan hem geven als cadeautje. En ook, e geeft hem meteen een reden om dubbel zo goed voor je te zorgen als je het vertelt
Pfff, sorry voor de egopost, maar ben zo verschrikkelijk blij! En stiekem ook nog bang omdat er nog zoveel mis kan gaan.. Zit beetje te denken om tot wk 8 te wachten om het aan vriend te vertellen omdat het dan wat veiliger is..
Heb nog regelmatig "ongesteldheidskrampen" is dit normaal?ik vind ze eng.
quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:38 schreef Beregd het volgende:
over dat wachten, Ik weet niet hoe je vriend in elkaar zit, maar ik zou behoorlijk pissed zijn als mijn vrouw 3 weken zou wachten met het me te vertellen. Risico of niet, zoiets wil je samen beleven, of het nu goed loopt of niet. en zo geef je hem meteen een reden om dubbel zo goed voor je te zorgen
You're right, vanaaf tijdens / na het eten zal ik hem het cadeautje geven.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:39 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik neem aan dat jullie samen besloten hebben voor een kindje te gaan. Dan moet je het hem ook meteen vertellen vind ik.
Oeh wat spannend! Ben heel benieuwd naar zijn reactiequote:Op donderdag 27 januari 2011 15:43 schreef Soof87 het volgende:
[..]
You're right, vanaaf tijdens / na het eten zal ik hem het cadeautje geven.
Hoe hebben jullie het verteld?
Ik was 's morgens mijn bed stilletjes uitgegaan om te testen (had wel verteld dat ik dat van plan was). En toen de test positief bleek te zijn ben ik teruggegaan. Vriend: 'en? negatief zeker?' (volgens hem was ik er teveel mee bezig). Ik: 'eeeeh nee, je wordt papa!!'quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:43 schreef Soof87 het volgende:
[..]
dat gevoel van ongeloof, en "nog niet echt durven vieren uit schrik dat het nog misloopt" in het begin, herken ik heel erg. Tegelijk ben je euforisch maar durf je niet, en mijn vrouw heeft dat nog meer.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:41 schreef Soof87 het volgende:
Thanks allemaal! Ja, ik kan het eigenlijk ook helemaal niet voor me houdenenige waarom ik twijfel omdat hij zich altijd nog 10x erger zorgen maakt dan ik, en ik het dus nog zo onwerkelijk en super vind dat ik denk dat er vast wel ets fout zal gaan
![]()
gefeliciteerdquote:Op donderdag 27 januari 2011 15:43 schreef Soof87 het volgende:
[..]
Hoi, je moet nog steeds uitkoken hoor! Vooral in de kraamweek. Vaatwasser is echt niet schoon genoeg.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:04 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb echt amper iets gedaan vandaag maar waarom moet ik dan toch spugen?
Een praktische vraag die babyflessen en spenen moet je die nog steeds uitkoken? Ik weet dat dat vroeger wel moest en hoe maak je ze het beste schoon?
Poeh he ik heb last van nesteldrang
quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:43 schreef Beessie-Jen het volgende:
en ik heb geen slijmprop gezien hier....
en mef wat omschrijf je het beeldend...
![]()
Linda; hoe is het daar? hoe is het uiteindelijk afgelopen met je termijnecho eigenlijk??
Haha, zo erg is het nog net niet...quote:Op donderdag 27 januari 2011 19:17 schreef PM-girl het volgende:
Linda, erg he die vermoeidheid. Ik vind het echt allesverlammend. Heb zelfs een paar keer midden in de kamer tussen familie liggen pitten!
Ik ga mezelf in Eindhoven opgeven.quote:Op donderdag 27 januari 2011 19:55 schreef laiveneertiekje het volgende:
ze zoeken in Groningen regelmatig zwangeren hoorde ik... Mensen die interesse hebben, ik heb een mailadres van degene die je moet hebben..
tot hoeveel weken kun je je daar opgeven weet jij dat toevallig?quote:Op donderdag 27 januari 2011 19:55 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ik ga mezelf in Eindhoven opgeven.
nee, geen idee!quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:29 schreef Popples het volgende:
[..]
tot hoeveel weken kun je je daar opgeven weet jij dat toevallig?
de vorige keer was ik voor de 12 weken. vandaar dat ik me afvraag voor de hoeveel wekenquote:
En deden ze dat ook? Ik was de eerste keer twee keer tussen de 19 en de 26 weken. De tweede keer zou ik al 32 weken zijn en hadden ze dus niks meer aan me.quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:48 schreef Popples het volgende:
[..]
de vorige keer was ik voor de 12 weken. vandaar dat ik me afvraag voor de hoeveel weken![]()
nouja heb toch geen oppas.
quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:49 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
En deden ze dat ook? Ik was de eerste keer twee keer tussen de 19 en de 26 weken. De tweede keer zou ik al 32 weken zijn en hadden ze dus niks meer aan me.
Nou ja, bij mij hadden ze dus in de 'goede periode' (hoe lang die dus blijkbaar ook was) geen cursus en toen ze die wel hadden was ik al te ver. Jammer vond ik. Ik geoot er erg van de eerste keer.quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:53 schreef Popples het volgende:
[..]
het was daar lopende band
was toen geloof ik net over de 11 weken
quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ow huup, you are livin' on the edge hoor dat je dat nog niet af hebt! Wat nou als je al met 38 weken was bevallen?
Stom he!quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hier is de rust weer terug gekeerd. Ik voel helemaal niks meer
Gek hè, na een big mac als ontbijt en pannenkoeken als lunch?quote:Stom he!
Ik heb nu eigenlijk al de hele avond doorlopende saaie buikpijn, ook irritant. Gebeurt dus niks, maar voelt wel vervelend.
quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:12 schreef danic het volgende:
[..]
Gek hè, na een big mac als ontbijt en pannenkoeken als lunch?Wat heb je als avondeten op? Een kapsalon?
Eerlijk? Nee helemaal niet! Heb vanmiddag heerlijk genoten van mijn zakje chocoladerozijnenquote:Op donderdag 27 januari 2011 22:16 schreef Vanyel het volgende:
Jaloers?
I wish, kapsalon is veel te lang geleden.
Dit was mijn vreten waar je zin in hebt dag en ik heb mijn best gedaan met vanavond ook nog een halve pizza, maar ook braaf veel bietjessalade.
De pijn zit trouwens een stuk lager dan mijn maag, buik staat gewoon steeds strak en dat gaat irriteren.
Jezelf opgeofferd voor het goede doel dusquote:Op vrijdag 28 januari 2011 06:55 schreef mefke79 het volgende:
beetje off topic : driekus was wakker en kon niet meer in slaap komen. En hij moest wel stil blijven, mijn man moest heel vroeg op en had echt zijn slaap nodig. Uiteindelijk ben ik dus maar naast het bedje van driekus gaan liggen tot ie sliep.
Je wil niet weten wat ik aan eten in mijn tas heb zitten.. Ik ga de deur niet meer uit zonder noodvoorraad appels, bananen en mueslirepenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 07:38 schreef The_Tankgirl het volgende:
Bij mij hielp eten altijd, dus zorgen dat ik altijd een koekje ofzo in mijn tas had zitten. Heb zoiets gehad in de Ikea, ik wist niet hoe snel ik naar het supermarkt-gedeelte moest komen om iets te eten te kopen
zakjes meenemen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 07:34 schreef Mevr_Mus het volgende:
Aargh, trein en misselijkheid zijn geen goede combinatieBen maar dicht bij de wc gaan zitten
![]()
Misselijke dames, hoe lossen jullie dit soort dingen op, als perse ergens heen moet?
* twentemeisje steekt vinger opquote:Op donderdag 27 januari 2011 22:37 schreef danic het volgende:
Tja dat heb ik dan weer niet, maar dat kan nog komen, ik ben nog niet zover als jij.
Ik maak me hier stiekem ook wel wat zorgen.
Ik voel mijn meisje deze week zo weinig en zachtjes dat ik me afvraag of alles goed gaat.
Vorige week was ze de boel nog aan het verbouwen en deed het bijna zeer zo hard was het gebonk, en nu voel ik alleen af en toe een plopje.
Zijn er meer meiden die dit herkennen? Zit nu op ruim 26 weken.
idd, zakjes meenemenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 07:34 schreef Mevr_Mus het volgende:
Aargh, trein en misselijkheid zijn geen goede combinatieBen maar dicht bij de wc gaan zitten
![]()
Misselijke dames, hoe lossen jullie dit soort dingen op, als perse ergens heen moet?
Ik kan gewoon niet wachten tot Vanyel, DML, huup en anderen me volgen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 08:56 schreef twentemeisje het volgende:
Dat klonk wel een beetje dubieus Claudia![]()
Dat, terwijl je ondertussen nog een paar liter bitter lemon wegwerkt!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 08:59 schreef Vanyel het volgende:
Dus wat moet ik nu doen? Heb niet de beschikking over prostaglandingesen, dus pannekoek met ananashart terwijl ik op een trampoline sta, zou dat helpen?
Ik wil ook wel in de Teletijdmachine van professor Barabasquote:Op vrijdag 28 januari 2011 09:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan gewoon niet wachten tot Vanyel, DML, huup en anderen me volgen.
quote:
ohja!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 08:54 schreef Vanyel het volgende:
Ik nam zakjes mee in de trein (die ik nooit gebruikt heb), maar wat me echt gered heeft was als een rare junk aan een mintstick snuiven de hele weg. Dat helpt sowieso tegen misselijkheid en heeft als bonus dat je de andere geuren nauwelijks meer ruikt. Niet
van die stationskoffiegeur dus.
Oh en 40 weken, niks onderweg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |