abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91943426
Wat een baas zeg DML ik krijg meteen een deja vu van mijn oude baas.
Heeft hij zelf ook kinderen?
Gauw bellen en idd ouderschapsverlof morgen ze weigeren maar je hebt 7??? jaar de tijd om het op te nemen
pi_91943469
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Even ter volledigheid voor eventueel anderen.
Een ouderschapsverlofaanvraag mag in principe niet geweigerd worden tenzij je af wilt wijken van de standaardregeling en je baas zwaarwegende belangen heeft.
Ik dacht dat ze het mochten weigeren niet dus weer wat geleerd. Al is het voor mij niet van toepassing.
pi_91943507
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Even ter volledigheid voor eventueel anderen.
Een ouderschapsverlofaanvraag mag in principe niet geweigerd worden tenzij je af wilt wijken van de standaardregeling en je baas zwaarwegende belangen heeft.
Klopt is ook zo, maar het kan natuurlijk zijn dat er al collega's zijn met ouderschapsverlof en dat die van jou pas kan starten als er eentje klaar is met haar verlof.
Dat soort situaties bedoel ik meer.
pi_91943608
Hallo iedereen!

Ik lees al een tijdje mee maar nu is het eindelijk zover..
Ik zal me even voorstellen, ben Soof uit gelderland, 23 jaar en vanochtend ondekt dat ik zwanger ben!!!! *O* Laaste ongesteldheidsdag was 26 dec dus nu in week 5 (volgens internet).
2 zwangerschapstesten gebruikt (beide positief) en nog 1 in de kast, die doe ik vanavond nog eens. Wel gevoelige tepels, voor de rest merk ik nog niets.
En nu even een goed moment uitkiezen om het aan mijn vriend te vertellen :D heb een hint-cadeautje gekocht en wil dit aan hem geven, kijken hoe lang het duurt voordat hij de link legt ;)

Pfff, sorry voor de egopost, maar ben zo verschrikkelijk blij! En stiekem ook nog bang omdat er nog zoveel mis kan gaan.. Zit beetje te denken om tot wk 8 te wachten om het aan vriend te vertellen omdat het dan wat veiliger is..
Heb nog regelmatig "ongesteldheidskrampen" is dit normaal? :7 ik vind ze eng.

@ DML, gadverdamme, heel veel succes!

@ rest, jullie ook gefeliciteerd!!

[ Bericht 6% gewijzigd door Soof87 op 27-01-2011 18:15:58 ]
  donderdag 27 januari 2011 @ 15:33:01 #205
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_91943703
Dml wat een stomme baas! Maar je geeft zelf aan dat je eea weet van arbeidsrecht dus wijs hem er heel liefjes op. Mij hadden ze de vorige keer ook pas een week voor aanvang zwangerschapsverlof toegezegd dat het ouderschapsverlof goedgekeurd was. Bazen zijn soms stomme mensen!
En nu heb ik ook zin om te maccen!!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 27 januari 2011 @ 15:33:10 #206
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_91943713
Welkom Soof! Ja die krampen is normaal :)

Huup, het jeukt! en het ziet er gewoon niet uit. Maar goed, ik zal het niet zo beelend omschrijven :)

Mijn dame is heerlijk aan het bewegen. Wat een gevoel is dat toch, dat is echt genieten!
Niet mieten! Door gieten!
  donderdag 27 januari 2011 @ 15:33:44 #207
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_91943741
zijn normaal tuurlijk.. grr zeker zwanger }:|
pi_91943752
Welkom en gefeliciteerd Soof.

Iemand ooit nog iets van danimeisje gehoord?
pi_91943795
Welkom Soof. Die krampen zijn normaal maar ik zou het mijn vriend toch wel gewoon meteen vertellen :o
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 27 januari 2011 @ 15:35:49 #210
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91943835
Wellicht via the secret PM society? :+

Welkom soof *O*

F_R wat @^%#^& van je misselijkheid, zelfs bij rust.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  donderdag 27 januari 2011 @ 15:38:37 #211
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_91943963
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:30 schreef Soof87 het volgende:
Hallo iedereen!

Ik lees al een tijdje mee maar nu is het eindelijk zover..
Ik zal me even voorstellen, ben Soof uit gelderland, 23 jaar en vanochtend ondekt dat ik zwanger ben!!!! *O* Laaste ongesteldheidsdag was 26 dec dus nu in week 5 (volgens internet).
2 zwangerschapstesten gebruikt (beide positief) en nog 1 in de kast, die doe ik vanavond nog eens. Wel gevoelige tepels, voor de rest merk ik nog niets.
En nu even een goed moment uitkiezen om het aan mijn vriend te vertellen :D heb een speentje gekocht en wil dit aan hem geven als cadeautje. En ook, e geeft hem meteen een reden om dubbel zo goed voor je te zorgen als je het vertelt ;)

Pfff, sorry voor de egopost, maar ben zo verschrikkelijk blij! En stiekem ook nog bang omdat er nog zoveel mis kan gaan.. Zit beetje te denken om tot wk 8 te wachten om het aan vriend te vertellen omdat het dan wat veiliger is..
Heb nog regelmatig "ongesteldheidskrampen" is dit normaal? :7 ik vind ze eng.
heel erg gefeliciteerd!

over dat wachten, Ik weet niet hoe je vriend in elkaar zit, maar ik zou behoorlijk pissed zijn als mijn vrouw 3 weken zou wachten met het me te vertellen. Risico of niet, zoiets wil je samen beleven, of het nu goed loopt of niet. en zo geef je hem meteen een reden om dubbel zo goed voor je te zorgen ;)
pi_91944028
Ik neem aan dat jullie samen besloten hebben voor een kindje te gaan. Dan moet je het hem ook meteen vertellen vind ik.
pi_91944123
Thanks allemaal! Ja, ik kan het eigenlijk ook helemaal niet voor me houden :D enige waarom ik twijfel omdat hij zich altijd nog 10x erger zorgen maakt dan ik, en ik het dus nog zo onwerkelijk en super vind dat ik denk dat er vast wel ets fout zal gaan :@ oO<
pi_91944171
quote:
14s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:38 schreef Beregd het volgende:
over dat wachten, Ik weet niet hoe je vriend in elkaar zit, maar ik zou behoorlijk pissed zijn als mijn vrouw 3 weken zou wachten met het me te vertellen. Risico of niet, zoiets wil je samen beleven, of het nu goed loopt of niet. en zo geef je hem meteen een reden om dubbel zo goed voor je te zorgen ;)
^O^
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_91944182
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:39 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik neem aan dat jullie samen besloten hebben voor een kindje te gaan. Dan moet je het hem ook meteen vertellen vind ik.
You're right, vanaaf tijdens / na het eten zal ik hem het cadeautje geven.

Hoe hebben jullie het verteld?
pi_91944273
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:43 schreef Soof87 het volgende:

[..]

Oeh wat spannend! Ben heel benieuwd naar zijn reactie :D
pi_91944366
quote:

[..]

Ik was 's morgens mijn bed stilletjes uitgegaan om te testen (had wel verteld dat ik dat van plan was). En toen de test positief bleek te zijn ben ik teruggegaan. Vriend: 'en? negatief zeker?' (volgens hem was ik er teveel mee bezig). Ik: 'eeeeh nee, je wordt papa!!'
pi_91944398
Vergeet ik je helemaal te feliciteren, Soof, dus bij deze *O*
  donderdag 27 januari 2011 @ 15:49:30 #219
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91944476
Deze ronde (2e) heb ik uit ubernieuwsgierigheid een test gedaan terwijl hij onderweg naar huis was.

En toen heb ik hysterisch gebeld :+ Hij verstond er niks van :P
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  donderdag 27 januari 2011 @ 15:54:04 #220
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_91944687
quote:
17s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:41 schreef Soof87 het volgende:
Thanks allemaal! Ja, ik kan het eigenlijk ook helemaal niet voor me houden :D enige waarom ik twijfel omdat hij zich altijd nog 10x erger zorgen maakt dan ik, en ik het dus nog zo onwerkelijk en super vind dat ik denk dat er vast wel ets fout zal gaan :@ oO<
dat gevoel van ongeloof, en "nog niet echt durven vieren uit schrik dat het nog misloopt" in het begin, herken ik heel erg. Tegelijk ben je euforisch maar durf je niet, en mijn vrouw heeft dat nog meer.

Maar na onze eerste echo hebben we dan samen lekker dagje Brugge gedaan, gaan eten, en het eerste babygeschenkje gekocht.

Mij werd het overigens als volgt verteld: "Is dit nu een tweede streepje of niet?" ;)
pi_91944758
Gefeliceteerd Soof!! En welkom! Wel aan je mannetje vertellen hoor, jij bent dan wel degene die zwanger is en je plasje doet en test. Maar je vriend heeft er net zo hard aan bijgedragen hoor. Hij verdient ook een echt 'startpunt' :)

Bij kindje 1 was het onverwacht en liep ik al meer dan een week overtijd, hij heeft toen een test gekocht, dus wist hij het resultaat gelijk.
Deze keer gepland, ik had vakantie hij was aan het werk. Ikke ongeduldig dus ging testen. Toen heb ik 'm heel droog gemaild met een foto :p
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_91945431
Rechtsbijstand is gebeld en ik heb gelijk 8-)
Nu nog de energie vinden om de discussie met mijn baas aan te gaan :{

Ik heb gewoon de zwangerschapstest bij thuiskomt onder de neus van vriendlief geduwd.
Denk niet dat hij het leuk gevonden zou hebben als ik het al 3 weken wist en er dan pas mee op de proppen kwam.
The way you rock'n'roll
pi_91945552
Ik heb hem de test laten zien en daarna nog een gedaan waar hij bij was.
Het was zo duidelijk de teststreep kwam eerder dan de controlestreep
  donderdag 27 januari 2011 @ 16:17:55 #224
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_91945665
Wij waren echt bewust aan het oefenen, dus toen ik 3 dagen overtijd was, toen hebben we samen een test gedaan :) Dat was bij Joep.

Deze keer waren we ook bewust ermee bezig, maar ik dacht een blaasontsteking te hebben, want ik moest zooveel plassen. Maar ik was zwanger :) en toen krijg mijn lief een sms :D
pi_91945932
Ik heb bij beide zwangerschappen al dagen voor NOD getest en mijn lief gedwongen om mijn denkbeeldige streepje ook te zien (kijk als je hem zo houdt tegen de lamp en dan met je ogen knijpt zit ie er echt hoor!) :P :+
Hij zag het niet, maar achteraf had ik gelijk en zat ie er wel :7

anyways allebei onze dochters zijn geplanned, en dat ik ging testen was dus ook geen verrassing, hij stond buiten de wc te wachten zeg maar :P

Gefeliciteerd en welkom Soof! *O* je lief vindt het vast fantastisch, gewoon vertellen en lekker samen genieten O+

DML fijn dat je gelijk hebt, en laat je lief die discussie maar aangaan anders.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91947048
Ik heb beide keren 'stiekem' getest om mijn lief mijn gemuts te besparen. En beide keren was ik meteen zwanger. En beide keren was mijn lief gechoqueerd. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_91947077
Wij hebben gewoon samen getest. Ik zou enorm op mijn flikker gekregen hebben als ik niet met haar naar t streepje was gaan turen en dat geldt andersom ook.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_91947132
Mijn vriend en ik hebben ook samen getest O+
pi_91948646
welkom en gefeliciteerd Soof!!!

Wickie en TAP beterschap, heel herkenbaar dat gevoel. heb ik ook al een paar dagen, en me gister dus ook moeten afmelden voor een symposium. Niet leuk, maar goed voor jezelf zorgen is het allerbelangrijkste, ook in het belang voor dat hele prille leventje...
O+

DML
wat een ontzettend rotte situatie. En wat een slecht empatisch vermogen van je baas zeg! ik hoop voor je dat het allemaal toch nog een beetje fatsoenlijk geregeld wordt.. :*

Wij hebben onze auto vandaag ingeruild; en direct met onze nieuwe auto ritje Ikea gedaan. En nu ben ik helemaal kapot... (laatste nachten kan ik amper in slaap komen), dus hoop dat ik komende nacht eindelijk eens lekker slaap..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_91949417
dml niet uitstellen hoor. dat vreet meer energie. sterkte :*

quote:

[..]

gefeliciteerd *O*

mijn man was eerder dan mij bij de test. _O- hij wist niet hoe snel hij bij de test moest zijn. _O-
mama van 3 kids!
  donderdag 27 januari 2011 @ 17:51:34 #231
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_91949723
Ik testte een heel vaag streepje. Even telefonisch met zus besproken (ik helemaal hyper want we waren nog maar net bezig) en de kwestie hiervoorgelegd (!). Toen naar vriend: is dit een streep??? Ja hè? Het is zo!
Reageert-ie heel laconiek: ehm ja, wat had je verwacht, we doen het toch zonder! (wel met big smile)!
pi_91949780
Mijn lief heeft ook naast t toilet staan wachten, maar zodra ik geplast had pakte hij meteen de test en gingen we samen wachten op t resultaat :) dit deden we beide keren.
De 2e keer geloofde hij het makkelijker dan ik.
Soms geloof ik t nog steeds niet, sterker nog ik wil dat t volgende week vrijdag is, hopelijk mogen we dan een echo laten maken. Ben benieuwd hoe ik daarop ga reageren, heb ook last van hormonen dus wellicht wordt het een tranendal haha.
Maar in de goede zin natuurlijk. Om nu een levend wezentje te zien zal zoveel meer impact hebben dan bij de eerste... maarja dat komt ook een beetje omdat het laatste beeld van een echo ons een dood kindje liet zien.

Thuisblijven vandaag was echt de beste keuze. Heb veel geslapen en de misselijkheid is niet zo hevig als vannacht en vanmorgen.
Ik voel me wel schuldig tegenover werk, maar ik doe maar rustig aan als mn lichaam dat wil.
Donderdag heb ik een gesprek met mn manager waarin ik moet vertellen hoe het gaat, ik zal haar wel inlichten dat ik weer zwanger ben.
Tralalalaaa
pi_91951359
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:04 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb echt amper iets gedaan vandaag maar waarom moet ik dan toch spugen?
Een praktische vraag die babyflessen en spenen moet je die nog steeds uitkoken? Ik weet dat dat vroeger wel moest en hoe maak je ze het beste schoon?
Poeh he ik heb last van nesteldrang
Hoi, je moet nog steeds uitkoken hoor! Vooral in de kraamweek. Vaatwasser is echt niet schoon genoeg.
pi_91951683
Welkom en gefeliciteerd Soof!

Mijn mannetje heeft beide keren de test gekocht. De eerste keer kwam ik zwaaiend met die test uit de wc :o En de tweede keer had hij zo een dure digitale test gekocht en dat duurde maar en dat duurde maar, zag je zo een stom zandlopertje, dus ik had hem weg gelegd met de mededeling, duurt zo lang vast negatief. Na 10 minuten hij dat ding weer gepakt en ja hoor 1-2 weken zwanger *O*

DML wat een rot situatie zeg! Ik zou bijna zeggen win een of andere loterij en dan ga je naar je baas :W

Ow en volgens mij is ons meisje de afgelopen 2 dagen 2x zo groot geworden, het doet pijn in mijn ribben en in mijn bekken en eigenlijk overal, ik kan alleen nog maar rechtop zitten :S maar goed nog 4 weekjes ongeveer!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_91952018
Gefeliciteerd Soof, en ik heb zelf samen met mijn O+ getest, hij zou volgens mij best pissig zijn als ik zonder hem was gaan testen.

En leuke echofoto's Juud, Cleany en twentemeisje(hopelijk vergeet ik nu niet nog iemand..).

Wij hadden vanmorgen een echo, we waren proefpersoon bij een vak over echoscopie. Wij hebben ook zo'n helemaal uitgestrekt beentje langs zien komen, en de uk zien duimen... O+
Alles zag er nog goed uit, en de studentes die hun examen hadden kregen het lastig, de baby was erg druk.

Ik merk trouwens dat het wel lastig is om je niet te verspreken. Als je typt kan je nog nadenken over hoe je het hij/zij verhaal wat vermijdt, maar in gesprekken is het lastiger. Voordat wij wisten of het een jongetje of een meisje zou worden riep ik ook wel eens alleen maar hij ipv hij/zij, maar dat was toen niet bewust, maar als je het nu doet denkt iedereen gelijk te weten wat het wordt.

[ Bericht 9% gewijzigd door laiveneertiekje op 27-01-2011 18:55:03 ]
pi_91952256
Wat leuk die extra echo l'tiekje!

Ik ging maar eens douchen omdat ik harde buiken en krampen in golfjes had maar onder de douche werd het gewoon één harde buik met één lange aanhoudende kramp.
Ach ik ben weer schoon en ik dacht bijna dat de opwinding van vanmiddag nog nut had ook :+
The way you rock'n'roll
pi_91952487
Mijn kind kan koprollen!! :D
Alles was goed, hij is zoooo leuk! Eerst lag 'ie een kwartier op zn rug te chillen, daarna ineens een hele mooie koprol (en zagen we alleen maar geschud van mijn lachen)
Ik zag vingertjes, beentjes, kuitjes, neusje, navelstrengetje, hartje.. Zo leuk!
Oh wauw ik ben verliefd :D

Foto zien?

Soof gefeliciteerd! Die krampen heb ik ook de eerste 8 weken gehad!
Laiveneertiekje (what a name!) ook leuk zeg zo'n echo!
pi_91952705
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 20:43 schreef Beessie-Jen het volgende:
en ik heb geen slijmprop gezien hier....
en mef wat omschrijf je het beeldend...
:r

Linda; hoe is het daar? hoe is het uiteindelijk afgelopen met je termijnecho eigenlijk??
:W Hier gaat het goed hoor. Alleen zo moehoehoe. Ik ga tegelijk met Lotte naar bed en heb dus ook alleen maar meeleesenergie :{ Maar 2e termijnecho komt nog, 9feb uit mn hoofd :)
Lotte!
Noah!
  donderdag 27 januari 2011 @ 19:16:00 #239
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_91953417
DML wat ontzettend rot zeg! :{

Soof, welkom en proficiat *O*

TAP, vervelen dat je zo misselijk bent.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 27 januari 2011 @ 19:17:05 #240
94046 PM-girl
pi_91953477
Linda, erg he die vermoeidheid. Ik vind het echt allesverlammend. Heb zelfs een paar keer midden in de kamer tussen familie liggen pitten! :D
*
  donderdag 27 januari 2011 @ 19:43:28 #241
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_91954851
Sanne gefeliciteerd :) en ja, foto zien :Y
pi_91955370
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 19:17 schreef PM-girl het volgende:
Linda, erg he die vermoeidheid. Ik vind het echt allesverlammend. Heb zelfs een paar keer midden in de kamer tussen familie liggen pitten! :D
Haha, zo erg is het nog net niet... :P Maar op mn werk kom ik gelukkig nog redelijk goed mee, het uurtje thuis met Lotte lukt ook nog (ok, ik smokkel een beetje, vroegah was ze nog anderhalf uur wakker, nu doe ik dr iets eerder naar bed) en daarna duik ik er ook ik, met de laptop erbij.. uiterlijk 9u gaat het lampje uit hier, en 's morgens ben ik nog steeds moe.. (dat vele plassen 's nachts zal allicht schelen...)
Lotte!
Noah!
  donderdag 27 januari 2011 @ 19:54:09 #243
94046 PM-girl
pi_91955390
Lees ik over de echo van Sanne heen! Leuk he! *O*

En Laiveneertiekje ook een extra echo! Ik moet me vlug eens opgeven bij de opleiding als proefpersoon.
*
pi_91955435
ze zoeken in Groningen regelmatig zwangeren hoorde ik... Mensen die interesse hebben, ik heb een mailadres van degene die je moet hebben..
  donderdag 27 januari 2011 @ 19:55:09 #245
94046 PM-girl
pi_91955439
Dat plassen maakt het inderdaad niet beter, als je zo moe bent.
*
  donderdag 27 januari 2011 @ 19:55:47 #246
94046 PM-girl
pi_91955465
quote:
Op donderdag 27 januari 2011 19:55 schreef laiveneertiekje het volgende:
ze zoeken in Groningen regelmatig zwangeren hoorde ik... Mensen die interesse hebben, ik heb een mailadres van degene die je moet hebben..
Ik ga mezelf in Eindhoven opgeven.
*
pi_91955578
pffff die vermoeidheid dat vond ik bij pepijn al drama, maar nu is het helemaal hopeloos!
Toen kon ik nog werken en verder 14 uur per dag slapen.

Fulltime co-schappen, parttime baan, kind, rijlessen, dan houd ik echt niet meer zoveel tijd over om te slapen... 8-9uur lukt nog, maar daar hebben we het dan ook wel mee gehad.

Hopelijk word het over een paar weken weer beter.

Sanne wat leuk!! Zien!!!!! die echo foto :D
pi_91955770
kheb zelfs 2 filmpjes :D

Bij de eerste een bewegend kindje, bij de tweede een slapend kindje maar een mooi hartje

en een foto:
pi_91955813
Goed idee trouwens van die echo-opleidingen!
En moe valt hier wel mee, maar ik slaap me dan ook een ongeluk, gewoon omdat ik dat lekker vind :D
  donderdag 27 januari 2011 @ 20:26:13 #250
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_91956935
Leuk Sannne! Het wordt dan wel echt he? <3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')