Alles wat je altijd al over computers, hardware, software, internet en elektronische gadgets had willen weten, maar niet op Tweakers.net durft te vragen.
Wat is Android? Android is een open source platform voor mobiele telefoons gebaseerd op de Linux-kernel en het Java-programmeerplatform. Het is ontwikkeld door Google en later door de Open Handset Alliance (OHA). Met de vrijgave van het Android-platform op 5 november 2007 werd ook de oprichting van de OHA aangekondigd. Dit samenwerkingsverband bestaat uit 34 hardware-, software- en telecommunicatiebedrijven die zich erop richten open standaarden voor mobiele apparaten te bevorderen. Hoewel Android op vele apparaten te vinden is (telefoons, muziekspelers, netbooks, e-readers), zal dit topic zich vooral richten op de telefoons. Dit betekent echter niet dat het verboden is om over de andere apparaten te praten! Die zijn juist ook heel interessant.
Aanpassingen van de fabrikant Er zijn verschillende versies van Android. De standaardversie van Google is niet aangepast door providers/fabrikanten. Deze versie verschijnt voornamelijk op telefoons met de Google Experience ('With Google'). Fabrikanten mogen Android vrij aanpassen, maar de telefoon is dan geen Google Experience telefoon meer. HTC is de eerste die dit gedaan heeft, bij de HTC Hero. Zij ontwikkelden de aangepaste versie van Android, genaamd 'HTC Sense.' Op deze manier heeft HTC ervoor gezorgd dat de Hero multi-touch en Flash 9 ondersteunt. Het nadeel is dat men Android niet draadloos kan updaten. Motorola heeft de MOTOBLUR-interface ontwikkeld voor Android, Samung TouchWiz en Sony Ericsson heeft ook een aangepaste versie van Android, genaamd Rachael.
Welke apparaten draaien er op Android? Android is beschikbaar op diverse soorten apparaten. Het is voornamelijk te vinden op telefoons, maar bijvoorbeeld ook op muziekspelers, e-readers en netbooks. Eens in de zoveel dagen wordt er wel een nieuw apparaat met Android aangekondigd, daarom staan ze niet in de OP. De beschikbare apparaten en het nieuws daarover zijn te vinden bij de onderstaande sites. Mocht je niet de sites willen afzoeken, dan kan je altijd in het topic even vragen wat op dit moment de meest interessante apparaten zijn.
Wat zijn die witte vierkanten met zwarte puntjes die ik overal op internet tegenkom? Dat zijn QR-Codes, een soort barcodes zoals je die in de supermarkt hebt. Met deze QR-Codes kun je heel gemakkelijk een app vinden. Het enige wat je moet doen, is even je camera richten op zo’n QR-Code met bijvoorbeeld het programma Barcodescanner (staat in de Market) en vervolgens krijg je de informatie uit de QR-Code gepresenteerd op je telefoon (meestal een link naar de Market).
Ik ben de looks van Android zat. Hoe kan ik deze aanpassen? Behalve dat je dingen als de achtergrond kunt veranderen, is er weinig mogelijk in Android. Echter zijn er programma’s die dit wél kunnen. Een voorbeeld is het programma Launcherpro. Dit is een soort schil over Android heen (vergelijkbaar met HTC Sense en Samsung TouchWiz). Met Launcherpro kun je veel kanten op. Zo kun je zelf kiezen hoeveel homescreens (bureaubladen) je wilt, wat voor achtergrond, iconen zonder tekst eronder of je eigen iconen instellen voor applicaties. Ook heeft Launcherpro widgets (handige dingen op je homescreen) zoals een mooie kalender en knoppen waarmee je met 1 druk de vliegtuigstand, wifi, Bluetooth etc. kunt in –en uitschakelen. Hieronder zie je een voorbeeld van een telefoonscherm met Launcherpro: [ afbeelding ] Hieronder vind je de QR-Code voor Launcherpro:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zie veel mensen pingen (gratis berichten sturen) op hun BlackBerry. Ik wil dit ook op mijn Android telefoon! Prima, ook dat kan Android! Je moet er nog wel even een programma voor installeren. De 2 meest populaire programma’s zijn WhatsApp en PingChat. Beide programma’s zijn er voor Android, Blackberries en iPhones. Als je met iemand wil pingen via deze programma’s, moet de ontvanger dus óók dat programma hebben. Let wel op: de berichten tussen de programma’s zijn niet uitwisselbaar; je kunt vanuit WhatsApp dus geen berichten sturen naar iemand die alleen PingChat heeft, of andersom. Verder moet je een internetabbo hebben op je telefoon aangezien de berichten via de internetverbinding verzonden worden. Hieronder vind je de QR-Codes voor respectievelijk WhatsApp en PingChat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oke, ik heb nu een Android telefoon, wat zijn leuke/handige programma’s? Nu je een Android telefoon hebt, wil je natuurlijk wel ontdekken (en aan anderen showen) wát Android nou allemaal kan! Vandaar dat we hier een aantal programma’s noemen die erg handig of leuk zijn.
AK Notepad Met dit programma kun je op eenvoudige wijze notities maken op je telefoon. Het programma is via de volgende QR-Code te vinden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BuienAlarm Heb jij dat ook altijd? Ben je net 5 minuten buiten, begint het keihard te regenen, en natuurlijk heb je je paraplu niet meegenomen! Met dit programma is dat verleden tijd. BuienAlarm heeft automatisch een melding als er binnen een uur regen voorspeld is in je omgeving. Mooi op tijd om een paraplu mee te nemen dus! BuienAlarm kun je hier vinden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bump Wil je even snel (en op een grappige manier) een bestand sturen naar een iPhone of Android telefoon? Met Bump kun je dit doen! Het enige wat je hoeft te doen, is het bestand/de bestanden te selecteren en de ander een boks te geven. Nu zal het bestand overgestuurd worden! Bump is hier te vinden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chrome-to-Phone Soms zie je een toffe site op je computer en zou je die graag op je telefoon willen kijken. Of je komt een handig programma voor Android tegen op een site, maar de link ernaartoe is nogal lang en onhandig. Om die reden is Chrome-To-Phone bedacht. Met dit programma kun je met een druk op de knop in Firefox of Chrome direct de site die je op dat moment bekijkt, naar je telefoon sturen, waar deze geopend wordt. Om dit programma te gebruiken moet je wel even een plugin voor Chrome of Firefox downloaden, deze zijn hier (Chrome)en hier (Firefox)te vinden. Chrome-To-Phone (voor je telefoon dus) vind je hier:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.eBuddy Veel Android telefoons hebben nog geen programma om op MSN, YIM, AIM of ICQ te komen. Het bekende eBuddy heeft nu een app gemaakt waarmee dit wel kan. Hij is te vinden via de volgende QR-Code:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Layar Layar is een zeer innovatief programma waarmee je dingen als winkels, te koop staande huizen, bakkerijen, banken etc. heel gemakkelijk kunt vinden. Hij zet namelijk je camera aan, en over de camerabeelden projecteert hij de lokaties van de dor jou gekozen items. Stel, je staat tegenover de Bakker Bart en je richt je camera op Bakker Bart, dan zul je in beeld een tekst zien die aangeeft dat de bakkerij zich voor je bevindt. Ook zijn er radarbeelden te zien waarin met puntjes aangegeven staat welke richting je op met kijken om een bepaald item te vinden. Layar is hier te vinden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Linda Manager Een ding wat Android standaard niet heeft, is een file browser. Met een file browser kun je door alle mappen op je telefoon bladeren. Gelukkig is er Linda Manager, die deze taken op zich neemt. Je kunt dit programma hier vinden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Google Navigation Jazeker, wij op Android hebben het geluk om een gratis navigatiepakket te hebben! Met Google Navigation kun je op een prachtige manier de weg naar een bestemming vinden. Zo laat hij bijvoorbeeld op een foto zien hoe de lokatie eruitziet als je er bijna bent, zodat je niet uren hoeft rond te rijden om de bestemming te vinden in een wijk. Er is 1 nadeel: je hebt een constante internetverbinding nodig om GN te gebruiken, dus in het buitenland is dit programma wat minder geschikt. Je kunt het hier vinden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shazam Heb jij dat ook wel eens? Zit je in de auto met een lekker nummer op de radio, vertelt de DJ niet hoe het nummer heet… Met Shazam is dat geen probleem! Hij kan namelijk nummers herkennen door ernaar te luisteren. Gewoon even een tijdje de telefoon bij de speaker houden en Shazam vertelt je wie de artiest is, hoe het nummer heet, op welk album het staat etc. Hier kun je Shazam vinden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat is Froyo? Google geeft al zijn updates voor Android een naam. Alle namen beginnen met een letter uit het alfabet (beginnend bij A, daarna B etc.) en allemaal zijn het de Engelse woorden voor lekkernijen. Froyo is de codenaam voor versie 2.2 van Android en heeft als belangrijkste verbetering dat ie een stuk sneller is dan 2.1. In principe is 2.2 al een tijdje uit, echter hebben veel telefoons een speciale versie van 2.2 nodig, omdat de fabrikant (Samsung, Sony Ericsson, HTC) een schil om Android heeft zitten die ook geupdate moet worden. 2.2 Is dus nog niet voor elk type telefoon uit, maar het worden er wel steeds meer. Alle updates zijn ook gratis trouwens en zijn binnen 5 minuutjes geïnstalleerd. Om te checken of jij Froyo al kan installeren, ga je naar instellingen, Over (onderaan), Systeem software updates. Vervolgens druk je daar op de knop onderaan om te checken voor updates.
Wat is een taskkiller, wat kan ik ermee en wat zijn de voor –en nadelen? Een taskkiller kun je vergelijken met control-alt-delete in Windows. Je kunt hiermee programma’s die zijn blijven hangen, afsluiten. De taskkillers op Android kunnen echter meer. Zo kunnen ze bijvoorbeeld ook automatisch een programma afsluiten als deze even niet meer gebruikt wordt door de gebruiker. Het voordeel van een taskkiller is dat je een programma dat niet meer reageert (en dus niet meer af te sluiten is), tóch kan stoppen. Het nadeel van taskkillers is dat ze de normale werking van programma’s verstoren. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat hij een kalender constant uitschakelt, terwijl je deze op je homescreen hebt staan. Verder is het bij Android ook niet nodig om een programma te hebbendat automatisch programma’s die niet gebruikt worden, af te sluiten omdat Android dit uit zichzelf al doet, en ook beter dan de taskkillers.
Wat is rooten? Wat zijn custom ROMS? Op je telefoon kun je veel dingen doen. Er zijn echter een aantal beperkingen, die meestal door de fabrikant of door Android zelf zijn opgelegd. Zo kun je bijvoorbeeld niet een aantal zeer ingrijpende wijzigingen in Android aanbrengen. Als je je telefoon root (root is vergelijkbaar met de administratoraccount op Windows) kan dit allemaal wel. Je hebt in principe dus geen beperkingen meer. Eigenlijk heeft dit voor de meeste gebruikers weinig tot geen nut. Custom ROM’s zijn alternatieve versies van Android. Veel fabrikanten zetten hun programma’s en skins op hun telefoons, zoals HTC met Sense en Samsung met TouchWiz. Als je liever een kale Android telefoon wilt, dan kun je een custom ROM op je telefoon zetten. Uit zo’n custom ROM zijn alle overbodige dingen gesloopt zodat je als het ware de Androidversie krijgt ‘zoals Google het bedoeld heeft’. Handleidingen om custom ROM’s te downloaden en je telefoon te rooten kun je op internet vinden, met name op xdadevelopers.com.
Ik heb vandaag een Android telefoon gekocht, maar mijn accu is na een paar uur alweer leeg? Wat is dit? In de meeste smartphones van nu zitten Li-ion accu’s. Deze accu’s moeten als het ware ‘leren’. Dit houdt in dat je vooral in het begin de accu zo vaak mogelijk moet opladen. Het beste is dus om je telefoon bij elke mogelijkheid aan de lader te hangen. Bij andere types accu’s is het zo dat je de accu in het begin helemaal moet laten ‘leeglopen’ en em dan pas op moet laden, maar dat moet je bij een Li-Ion accu juist niet doen. Gewoon zo vaak mogelijk opladen dus (en niet alleen als ie (zo goed als) leeg is) en je zal de accuduur met sprongen vooruit zien gaan. Eén tot 3 dagen accuduur is gebruikelijk voor smartphone-accu’s.
Ik heb nu Android, maar ik heb geen idee hoe ik internet werkend krijg op mijn telefoon. Wat zijn de instellingen? Dit is afhankelijk van je provider. Wat je moet instellen, wordt de APN genoemd. Deze kun je instellen op de volgende manier: Instellingen, Draadloos en netwerken, Mobiele netwerken, Toegangspunten. Vervolgens druk je de Menutoets in en kies je voor Nieuwe APN. Daarna vul je de onderstaande gegevens in (verschilt dus per provider):
Ik heb al een tijdje last van het feit dat mijn telefoon mn smsjes niet verstuurd, krijg dan altijd de melding kan sms niet verzenden, hebben meer mensen hier last van?
Op woensdag 26 januari 2011 13:18 schreef Letstalk het volgende: Ik heb al een tijdje last van het feit dat mijn telefoon mn smsjes niet verstuurd, krijg dan altijd de melding kan sms niet verzenden, hebben meer mensen hier last van?
Hier niet, ook lekker duidelijke reactie trouwens. Informatie als provider/telefoon/android versie e.d. zouden handig kunnen zijn.
Haha klopt, sorry. maar ik draai custom en ik heb een acer liquid, heb als provider ben. Heb wel ontdekt dat mn foon de sms centrale niet goed opslaat, maar hoe je dat nou weer oplost..?
Op woensdag 26 januari 2011 13:18 schreef Letstalk het volgende: Ik heb al een tijdje last van het feit dat mijn telefoon mn smsjes niet verstuurd, krijg dan altijd de melding kan sms niet verzenden, hebben meer mensen hier last van?
Ik niet, mijn vrouw wel. Komt door het schitterende netwerk van T-Mobile hier. Al heeft zij gewoon ontvangst, dan krijgt zij de melding dat de sms niet verzonden kon worden. De telefoon probeert het dan nog een paar maal maar nog steeds dezelfde melding, dus probeert zij het later nog maar eens, en nog maar eens...... Wat blijkt achteraf, de sms'en zijn wel degelijk verzonden alleen T-Mobile geeft aan dat het niet gelukt is. Fijn hoor dat schitterende netwerk van T-Mobile
Ik niet, mijn vrouw wel. Komt door het schitterende netwerk van T-Mobile hier. Al heeft zij gewoon ontvangst, dan krijgt zij de melding dat de sms niet verzonden kon worden. De telefoon probeert het dan nog een paar maal maar nog steeds dezelfde melding, dus probeert zij het later nog maar eens, en nog maar eens...... Wat blijkt achteraf, de sms'en zijn wel degelijk verzonden alleen T-Mobile geeft aan dat het niet gelukt is. Fijn hoor dat schitterende netwerk van T-Mobile
hmm dat is wel raar, want soms krijg ik inderdaad wel gewoon een reactie van mensen maar zegt mn foon dat de smsjes niet zijn verstuurd. Wat wel apart is, is dat ik dit niet had met andere telefoons met dezelfde simkaart (E72, SE Xperia X10, HTC HD2, HTC Legend, BB bold 9000, Nokia 5800). Ben loopt ook via het Tmobile netwerk maar ik heb nooit last van verbindingsproblemen.. misschien ligt het wel aan een combinatie van provider en toestel?
Op woensdag 26 januari 2011 14:03 schreef Letstalk het volgende: Haha klopt, sorry. maar ik draai custom en ik heb een acer liquid, heb als provider ben. Heb wel ontdekt dat mn foon de sms centrale niet goed opslaat, maar hoe je dat nou weer oplost..?
Als je custom roms gaat draaien heb je wel vaker problemen met sms-centrale's of je APN (internet). Gewoon even googlen wat de handmatige instellingen zijn.
*Reden hiervoor is dat custom roms regelmatig achterhaalde APN/sms-centrale's in de rom aannemen. Ook kan het gewoon een bug zijn van de custom rom natuurlijk.
Als je custom roms gaat draaien heb je wel vaker problemen met sms-centrale's of je APN (internet). Gewoon even googlen wat de handmatige instellingen zijn.
*Reden hiervoor is dat custom roms regelmatig achterhaalde APN/sms-centrale's in de rom aannemen. Ook kan het gewoon een bug zijn van de custom rom natuurlijk.
ja ik heb de rom al geupdate, maar het punt is dat hij wanneer ik de sms centrale goed instel hij hem weer wist of vergeet, waardoor ik het dus regelmatig opnieuw moet instellen. Dit is echter heel random, want soms kan ik wel normaal smsen en t volgende moment niet, heel vervelend!
Even een vraagje over 2 android telefoons hé. een galaxy S met superamoled (abo t-mobile, 0 euro 190 min/onbeperkt internet @ 1mb/s voor gemiddeld 28 euro per maand over 2 jaar) of Nexus S met superclear lcd vodafone abo met 3/6mb/s internet 275 min/550 sms voor 0 euro a gemiddeld 34 euro per maand?
Aangezien hier alle android kenners zitten en ik een nieuw topic een beetje overboden vond
Oh ja en is die belsimpel site betrouwbaar? daar kan je die nexus s halen.
Op woensdag 26 januari 2011 16:02 schreef nubreektmijnklomp het volgende: Even een vraagje over 2 android telefoons hé. een galaxy S met superamoled (abo t-mobile, 0 euro 190 min/onbeperkt internet @ 1mb/s voor gemiddeld 28 euro per maand over 2 jaar) of Nexus S met superclear lcd vodafone abo met 3/6mb/s internet 275 min/550 sms voor 0 euro a gemiddeld 34 euro per maand?
Aangezien hier alle android kenners zitten en ik een nieuw topic een beetje overboden vond
Met belsimpel heb ik geen ervaring, maar goede, betrouwbare shopreviews van belsimpel kun je hier vinden. Uitgaande van het minimale verschil tussen de SGS en de NS en kijkende naar het prijsverschil en de belminuten zou ik zeker voor de NS gaan. Als bijkomend voordeel kan ik nog noemen dat de NS een kale versie van Android heeft en direct wordt ondersteund vanuit Google. Je hebt dus altijd de beschikking over de nieuwste android versies...
Overgestapt van de Xperia X10 naar de Desire HD vanwege het feit dat de Xperia X10 geen update naar Froyo krijgt. SE weet precies hoe ze trouwe klanten moeten weg jagen
Met belsimpel heb ik geen ervaring, maar goede, betrouwbare shopreviews van belsimpel kun je hier vinden. Uitgaande van het minimale verschil tussen de SGS en de NS en kijkende naar het prijsverschil en de belminuten zou ik zeker voor de NS gaan. Als bijkomend voordeel kan ik nog noemen dat de NS een kale versie van Android heeft en direct wordt ondersteund vanuit Google. Je hebt dus altijd de beschikking over de nieuwste android versies...
Ja, dat dacht ik ook. Alleen kan ik nergens het verschil tussen super clear lcd en super amoled vinden. En ben steeds zo bang over die 1gb limiet van vodafone te gaan
Op woensdag 26 januari 2011 16:42 schreef Viro het volgende: Overgestapt van de Xperia X10 naar de Desire HD vanwege het feit dat de Xperia X10 geen update naar Froyo krijgt. SE weet precies hoe ze trouwe klanten moeten weg jagen
Desrie HD
Nou is de xperia 10 ook niet zo geniaal. Had dan gewacht op de arc!
Ja, dat dacht ik ook. Alleen kan ik nergens het verschil tussen super clear lcd en super amoled vinden. En ben steeds zo bang over die 1gb limiet van vodafone te gaan
Voor je datalimieten heb je allerlei apps om dat in de gaten te houden, bijvoorbeeld 3G Watchdog. Het verschil tussen super clear lcd en super amoled is denk ik te verwaarlozen.. Hier wordt echter in het engels precies dezelfde vraag gesteld! Succes!
De x10 is een prima telefoon alleen SE verneuqt het door geen updates uit te geven! Faal!
Dat ding was al achterhaald toen die uitkwam -Achterhaalde versie van Android -CPU met oudere archituctuur (zegt meer dan de kloksnelheid) -LCD scherm waar de concurentie Super-Amoled o.i.d. had.
Alleen de Camera was beter dan de concurentie, kon zich bij launch al niet meten concurentie. Ik hoop heel erg voor SE dat ze met de Arc wel de goede weg inslaan. De geruchten zijn in ieder geval goed.
Dat ding was al achterhaald toen die uitkwam -Achterhaalde versie van Android -CPU met oudere archituctuur (zegt meer dan de kloksnelheid) -LCD scherm waar de concurentie Super-Amoled o.i.d. had.
Alleen de Camera was beter dan de concurentie, kon zich bij launch al niet meten concurentie. Ik hoop heel erg voor SE dat ze met de Arc wel de goede weg inslaan. De geruchten zijn in ieder geval goed.
Ik heb hem gehad en uiteindelijk zegt die processor voor heel veel gebruikers eigenlijk niets.. Bovendien keek je bij oude telefoons toch ook nooit naar de processor? Volgens mij is dat hele processor gedoe enorm overrated... Een telefoon functioneert ook prima met een mindere processor...
Ik heb hem gehad en uiteindelijk zegt die processor voor heel veel gebruikers eigenlijk niets.. Bovendien keek je bij oude telefoons toch ook nooit naar de processor? Volgens mij is dat hele processor gedoe enorm overrated... Een telefoon functioneert ook prima met een mindere processor...
Ik lette er altijd al op , maar mij kan je ook niet echt representatief noemen.
En functioneert toch minder in mijn mening heb bijvoorbeeld de legend wel eens vergeleken met mijn Galaxy S.
Daar laden pagina's over Wifi in 6-7 seconden waar ik ze heb in 2 seconden.
RSS-reader laadt hier in 10-12 seconden al mijn feeds waar legend minstens een minuut nodig heeft.
Ook geen gezeur met mobiele games alles laadt vrijwel instant.
Ik lette er altijd al op , maar mij kan je ook niet echt representatief noemen.
En functioneert toch minder in mijn mening heb bijvoorbeeld de legend wel eens vergeleken met mijn Galaxy S.
Daar laden pagina's over Wifi in 6-7 seconden waar ik ze heb in 2 seconden.
RSS-reader laadt hier in 10-12 seconden al mijn feeds waar legend minstens een minuut nodig heeft.
Ook geen gezeur met mobiele games alles laadt vrijwel instant.
Haha ja tuurlijk merk je wel een verschil, maar voor de avarage user is een mindere processor, oudere gen en minder ghz in de legend, ook prima! bovendien is de sgs natuurlijk poepkwaliteit qua hardware:p de legend daar in tegen
Op woensdag 26 januari 2011 16:02 schreef nubreektmijnklomp het volgende: Even een vraagje over 2 android telefoons hé. een galaxy S met superamoled (abo t-mobile, 0 euro 190 min/onbeperkt internet @ 1mb/s voor gemiddeld 28 euro per maand over 2 jaar) of Nexus S met superclear lcd vodafone abo met 3/6mb/s internet 275 min/550 sms voor 0 euro a gemiddeld 34 euro per maand?
Op woensdag 26 januari 2011 15:34 schreef Koepert het volgende: Ik weet trouwens niet van wie de Launcherpro versie uit de OP is?? Maar welke widget staat op die screen linksonder over het geheugengebruik??
En nu we toch bezig zijn.. Dat icon-pack voor die dock? En och.. dan ook maar de wallpaper als ik aan t zeuren ben
zo achter qua tablets? En die eerste is helemaal bagger, daar werken veel plaatjes niet eens meer.
Androidworld heeft een aparte site voor tablets.. Et voila
Vind Android Planet wel een leuke site maar het is jammer dat er geen forum bij zit en bovendien heb ik het idee dat die hele site wordt gerunt door die Tim Kraaijevanger..
Op donderdag 27 januari 2011 00:07 schreef Sold het volgende: Weet iemand of je ook zonder Titanium Backup al je apps automatisch terug kunt laten zetten?
Hoe komt het dat ze weg zijn dan? Dat is wel relevante info namelijk
Hoe komt het dat ze weg zijn dan? Dat is wel relevante info namelijk
Ze zijn niet ineens allemaal weg hoor, maar als je van rom switcht, soms worden al m'n apps dan automatisch teruggezet(+ alle instellingen van alle apps) zonder er iets voor te hoeven doen, maar de laatste tijd gebeurt dat niet meer, en heb weinig zin om steeds 60+ apps handmatig opnieuw te installeren.
Ze zijn niet ineens allemaal weg hoor, maar als je van rom switcht, soms worden al m'n apps dan automatisch teruggezet(+ alle instellingen van alle apps) zonder er iets voor te hoeven doen, maar de laatste tijd gebeurt dat niet meer, en heb weinig zin om steeds 60+ apps handmatig opnieuw te installeren.
Hmm als je van ROM wisselt wist hij bij mij in ieder geval alle gebruikers data, dus voor zover ik weet slaat hij dat niet op, en kun je het dus ook niet gemakkelijk terugzetten. Wat je zou moeten proberen is een back up maken op je geheugenkaart...
Op donderdag 27 januari 2011 00:07 schreef Sold het volgende: Weet iemand of je ook zonder Titanium Backup al je apps automatisch terug kunt laten zetten?
vet. alleen werkt het een beetje? Ooit gehad voor m'n Sony Ericsson, maar dat was een symbian versie. Die had nogal wat moeite met point&click adventures, omdat je voornamelijk aan het clicken was, en amper kon pointen
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise. Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende: Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
K heb een vraagje over het de-installeren van apps... Blijven daar ook 'restjes' van achter? Dat je dus op je tel nog deeltjes van apps hebt staan die lang geleden er al af gegooid zijn..zo ja, zijn daar opschoon-apps voor? of valt dat allemaal wel mee..
Op donderdag 27 januari 2011 16:42 schreef Koepert het volgende: K heb een vraagje over het de-installeren van apps... Blijven daar ook 'restjes' van achter? Dat je dus op je tel nog deeltjes van apps hebt staan die lang geleden er al af gegooid zijn..zo ja, zijn daar opschoon-apps voor? of valt dat allemaal wel mee..
Als je eerste de cache van de app leeg maakt blijft er denk ik vrij weinig achter, denk sowieso dat er weinig achter blijft van die apps...
Op donderdag 27 januari 2011 16:42 schreef Koepert het volgende: K heb een vraagje over het de-installeren van apps... Blijven daar ook 'restjes' van achter? Dat je dus op je tel nog deeltjes van apps hebt staan die lang geleden er al af gegooid zijn..zo ja, zijn daar opschoon-apps voor? of valt dat allemaal wel mee..
Tis geen Windows
Geheugenbeheer en schijfbeheer is heel goed geregeld in Linux (en dus Android).
Geheugenbeheer en schijfbeheer is heel goed geregeld in Linux (en dus Android).
Haha. Nee dat weet ik Maar k zat zo met ESFile Explorer eens te neuzen, en kwam nog n file tegen van n app die k al verwijdert had..dus vandaar mn vraag.. of dat sporadisch gebeurt (eventueel door gebruik in andere apps) of dat ook Android n 'vol-lekkend' (jaja...) geheugen kan hebben..
Hoe kan ik Swypen op mijn HTC Legend? Kan ik Google Navi gebruiken in het buitenland zonder dat ik dataverkeer genereer?
Ja je kunt swypen op je legend, en of je kunt navigeren dat weet ik niet. Zou je in nederland gewoon even kunnen testen door je internet uit te zetten.. In principe kan dat gewoon via de satelliet dus het zou gewoon moeten kunnen!
Op donderdag 27 januari 2011 18:26 schreef Kandijfijn het volgende: Wat Ireyon zegt, alles wat op je SD-kaart kan je meestal ook wel gewoon verwijderen meestal (tenzij apps2sd).
Cache legen bij verwijderen met de gewone uninstaller ook toch?
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
Als je een app verwijdert via de Market of gewoon het Applications-menu, alle data/cache van het interne geheugen wordt verwijderd. Alleen op je sd-kaart zul je restjes vinden.
Op donderdag 27 januari 2011 20:18 schreef Oksel het volgende: Kan natuurlijk die standaard klok/weer widget van de HTC (die ik per ongeluk weggooide) niet meer vinden. Fuck. Iemand een naam van dat ding?
Ok wat de f... Out of de blue is mijn lockscreen wallpaper ineens 'versprongen'
- Stock lockscreen - Wallpaper uit de OP via Deviantart - Homescreen zit t gezicht in het midden, Lockscreen zit op het scherm1links zeg maar.. (dus 1 oog rechts uitbeeld)
Eh..huh?
Reboot doet wonderen
[ Bericht 8% gewijzigd door Koepert op 27-01-2011 21:10:20 ]
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted. Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende: Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
Op donderdag 27 januari 2011 21:31 schreef Ireyon het volgende: Nóg een apart Android topic.. 't Wordt er niet overzichtelijker op
Misschien moet een mod ze allemaal verplaatsen naar AND!
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise. Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende: Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
Mmm... nadat ik er dus achter was dat de LauncherPro homescreens in de OP van Adolecens waren, en ik de wallpaper ed ook wel heb, kwam ik erachter dat de Internal Memory App en de SD memory app die ik zocht niet meer bestaan (internal phone en SD memory oid) (zie linker scherm naast de batt widget) heeft iemand n vergelijkbare widget, of nog liever 1tje in tekst ala battstatt/clockr/minimalistic text ( ) voor intern geheugen en sd geheugen als widget..
Kan iemand me vertellen hoe ik het beste al mijn contacten kan synchroniseren? In mijn telefoon is het momenteel een zooitje. Ik heb contacten uit Google, Exchange, Facebook, op mijn SIM en op mijn geheugenkaart. Hierdoor staan sommige personen er wel 4 keer in.
Ik wil één centraal punt waar al mijn contacten staan opgeslagen en deze eventueel gekoppeld zien aan Facebook.
Is dit überhaupt mogelijk, en zo ja hoe? Ik weet dat je via http://contacts.google.com je contacten redelijk eenvoudig kunt beheren. Is dat de beste optie? En moet ik dan alle contacten op mijn SIM handmatig daarin gaan overtypen, of kan het eenvoudiger?
Op vrijdag 28 januari 2011 15:51 schreef Devz het volgende: Kan iemand me vertellen hoe ik het beste al mijn contacten kan synchroniseren? In mijn telefoon is het momenteel een zooitje. Ik heb contacten uit Google, Exchange, Facebook, op mijn SIM en op mijn geheugenkaart. Hierdoor staan sommige personen er wel 4 keer in.
Ik wil één centraal punt waar al mijn contacten staan opgeslagen en deze eventueel gekoppeld zien aan Facebook.
Is dit überhaupt mogelijk, en zo ja hoe? Ik weet dat je via http://contacts.google.com je contacten redelijk eenvoudig kunt beheren. Is dat de beste optie? En moet ik dan alle contacten op mijn SIM handmatig daarin gaan overtypen, of kan het eenvoudiger?
ik had ook dubbele contacten, van telefoon, gmail, twitter, whatsapp. Maar ik heb ze gewoon allemaal aan elkaar gekoppeld. Nu staat iedereen er maar 2x in, met alle info per contact
Dat wil ik inderdaad ook, maar hoe heb je dat gedaan dan? En heb je nu geen SIM contacten meer? Sim contacten kunnen ook niet gekoppeld worden aan een Facebook account somehow.
SIM-contacten? Wie zet er tegenwoordig nog contacten op zijn SIM? Anyway, bij mij kwamen de suggesties voor koppelen na opnieuw opstarten. Maar je kan het ook handmatig koppelen in de instellingen in je telefoonboek.
Op vrijdag 28 januari 2011 16:45 schreef Bart het volgende: SIM-contacten? Wie zet er tegenwoordig nog contacten op zijn SIM? Anyway, bij mij kwamen de suggesties voor koppelen na opnieuw opstarten. Maar je kan het ook handmatig koppelen in de instellingen in je telefoonboek.
IK! das onwijs handig als je vaak van telefoon verwisselt.. Btw weet iemand hoe goed dat opslaan van je contacten via google werkt? Lijkt me enerzijds handig, anderzijds is het een beetje dubbel omdat google dan echt alles te weten kan komen
IK! das onwijs handig als je vaak van telefoon verwisselt..
Want simkaarten wisselen is makkelijker dan inloggen op Google? Maar het gaat mij erom dat je zo ontzettend beperkt bent als je contacten op je sim opslaat. Maximaal zoveel tekens, geen onderscheid tussen voor- en achternaam, geen extra info als mail, adres, verjaardag enz.
quote:
Btw weet iemand hoe goed dat opslaan van je contacten via google werkt?
Dat werkt prima.
quote:
Lijkt me enerzijds handig, anderzijds is het een beetje dubbel omdat google dan echt alles te weten kan komen
Weten ze toch al.
Want simkaarten wisselen is makkelijker dan inloggen op Google? Maar het gaat mij erom dat je zo ontzettend beperkt bent als je contacten op je sim opslaat. Maximaal zoveel tekens, geen onderscheid tussen voor- en achternaam, geen extra info als mail, adres, verjaardag enz.
[..]
Dat werkt prima.
[..]
Weten ze toch al.
Ik hou ze ook op mijn sim hoor. Als je wisselt van tel is dat zo makkelijk. Ik doe nooit 2 jaar met een tel. Een jaar lukt al niet.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
En wat zou er nou een betere backup zijn en makkelijker te switchen, ergens online 'in de cloud', of op een stukje plastic wat ook maar een x aantal jaar mee gaat.
Op vrijdag 28 januari 2011 17:35 schreef Loveless85 het volgende: En wat zou er nou een betere backup zijn en makkelijker te switchen, ergens online 'in de cloud', of op een stukje plastic wat ook maar een x aantal jaar mee gaat.
Ik doe nu 12 jaar met dezelfde simkaart
En je kan wel willen syncen, maar dat gaat tussen verschillende platformen niet altijd. Dat kunnen we ontkennen of weet ik veel wat, maar je meuk op je sim is nog steeds de meest simpele en snelle oplossing.
En je kan wel willen syncen, maar dat gaat tussen verschillende platformen niet altijd. Dat kunnen we ontkennen of weet ik veel wat, maar je meuk op je sim is nog steeds de meest simpele en snelle oplossing.
Kijk alles wat ik wilde zeggen is al gezegd! Top Biogarde!
Op vrijdag 28 januari 2011 16:31 schreef Devz het volgende: Dat wil ik inderdaad ook, maar hoe heb je dat gedaan dan? En heb je nu geen SIM contacten meer? Sim contacten kunnen ook niet gekoppeld worden aan een Facebook account somehow.
misschien is het iets van htc, maar ik heb bij het editten van een contact rechts boven in een schakel/ketting icoon. Daarmee kan ik koppelen.
[..] En je kan wel willen syncen, maar dat gaat tussen verschillende platformen niet altijd. Dat kunnen we ontkennen of weet ik veel wat, maar je meuk op je sim is nog steeds de meest simpele en snelle oplossing.
Elke moderne telefoon kan met vCards omgaan, en anders is het een prul. Automagisch gesynched en dus altijd binnen handbereik. Ook als je telefoon met al je simcontacten ( ) gestolen wordt.
Het is ook niet sneller via sim, nu hoef ik bij een nieuwe telefoon alleen mijn gegevens in te voeren, en als het weer een iPhone is, hoef ik 'm alleen maar aan m'n computer te koppelen en de rest gaat vanzelf.
Dan heb ik het nog niet eens over de karige informatie die een sim tot zich kan nemen Dan heb ik nog liever dat deze enkel de inlognamen van mijn synchronisatieserver onthoudt
Elke moderne telefoon kan met vCards omgaan, en anders is het een prul. Automagisch gesynched en dus altijd binnen handbereik. Ook als je telefoon met al je simcontacten ( ) gestolen wordt.
Het is ook niet sneller via sim, nu hoef ik bij een nieuwe telefoon alleen mijn gegevens in te voeren, en als het weer een iPhone is, hoef ik 'm alleen maar aan m'n computer te koppelen en de rest gaat vanzelf.
Dan heb ik het nog niet eens over de karige informatie die een sim tot zich kan nemen Dan heb ik nog liever dat deze enkel de inlognamen van mijn synchronisatieserver onthoudt
Op bepaalde dagen in een week werk in met ouwe Nokia's vanwege de omgeving en het feit dat een toestel met een 700 inch display dan niet handig is. Succes met syncen.
En dat moet je helemaal niet willen om half 6 's ochtends.
Op bepaalde dagen in een week werk in met ouwe Nokia's vanwege de omgeving en het feit dat een toestel met een 700 inch display dan niet handig is. Succes met syncen.
En dat moet je helemaal niet willen om half 6 's ochtends.
Als je eenmalig die telefoon synct is het toch klaar lijkt mij zo?
Op vrijdag 28 januari 2011 16:31 schreef Devz het volgende: Dat wil ik inderdaad ook, maar hoe heb je dat gedaan dan? En heb je nu geen SIM contacten meer? Sim contacten kunnen ook niet gekoppeld worden aan een Facebook account somehow.
simcontacten moet je gewoon uitzetten onder instellingen. Ik heb gewoon een google-account met contacts en die kun je wel/ niet koppelen aan FB
Ik hou ze ook op mijn sim hoor. Als je wisselt van tel is dat zo makkelijk. Ik doe nooit 2 jaar met een tel. Een jaar lukt al niet.
Tegenwoordig zijn er zo ontzettend veel mogelijkheden om snel en makkelijk je telefoonboek te kopiëren, dat het echt niet meer het handigste is om ze op je sim te bewaren... Oké, het is wel makkelijker, maar imho weegt dat niet om tegen de extra info die je in je gsm kan zetten. Met Android-phones kan het dus heel simpel via Google Contacts, op je nieuwe telefoon gewoon weer inloggen en klaar. Maar met mijn werktelefoon (zijn altijd simpele Nokia's zonder extra functies) gebruik ik bijvoorbeeld gewoon Nokia PC Suite, ff je telefoonboek downloaden naar de pc via bluetooth, en het bestandje weer uploaden naar je nieuwe telefoon. Is misschien één minuut werk, maar je hebt gewoon alles erin staan, adres, verjaardag en al die andere onzin...
Op donderdag 27 januari 2011 23:50 schreef Koepert het volgende: Mmm... nadat ik er dus achter was dat de LauncherPro homescreens in de OP van Adolecens waren, en ik de wallpaper ed ook wel heb, kwam ik erachter dat de Internal Memory App en de SD memory app die ik zocht niet meer bestaan (internal phone en SD memory oid) (zie linker scherm naast de batt widget) heeft iemand n vergelijkbare widget, of nog liever 1tje in tekst ala battstatt/clockr/minimalistic text ( ) voor intern geheugen en sd geheugen als widget..
Niemand die iets in deze richting heeft/weet?
K zoek dus gewoon 1 (of 2) widgets, die het Interne geheugen en t SD geheugen laten zien, en qua stijl een beetje bij de achtergrond in die LauncherPro screens, en Minimalistic Text passen.. Maar elk voorbeeld/suggestie is goed..Liefst met de optie t icoontje te verwijderen/minimaliseren, t gaat mij om de text, niet t plaatje
Op maandag 31 januari 2011 15:24 schreef hello_moto1992 het volgende: Ik heb een ics-bestand als URL. Weet iemand hoe ik deze kan toevoegen aan de agenda/google calendar? Ik zie nergens de mogelijkheid
Bij "Andere Agenda's" het pijltje daar: URL toevoegen!
Iemand enig idee hoe je zorgt dat de launcherpro 'bookmarks'-widget niet iedere link in een nieuw venster opent (in de stock browser @ froyo).
Best storend, iedere keer als ik daar een bookmark aanklikt opent hij een nieuw venster. Met als gevolg dat mn browser schijttraag wordt. De Sense bookmark widget navigeerde dan gewoon door in hetzelfde venster, wat ook mijn wens is.
Op maandag 31 januari 2011 16:14 schreef keepoww het volgende: Ik heb android 2.2. op de galaxy s (zit volgens mij nog een samsung schil over?) gebruik wel launcher pro.
Hebben jullie een tip wat een betere browser is, of een key board wat beter werkt als de standaard?
Op maandag 31 januari 2011 16:14 schreef keepoww het volgende: Ik heb android 2.2. op de galaxy s (zit volgens mij nog een samsung schil over?) gebruik wel launcher pro.
Hebben jullie een tip wat een betere browser is, of een key board wat beter werkt als de standaard?
Gebruik zelf ook Miren Browser, is idd erg fijn. Van toetsenbord zijn Swiftkey en Smart Keyboard Pro goede keyboards.
Ik heb nu gewoon een dubbele melding van mijn smsjes. Geen alternatieve sms-cliënt ofzo geïnstalleerd. Krijg 1 custom icon te zien (van de skin van Galaxy S) en een standaard icon (van Android).
Vermoedde dat het Pure messenger widget zou kunnen zijn maar die geeft andere meldingen (ander symbool) en uitgetest en daarmee uitgesloten dat het dat zou kunnen zijn. Irriteer mezelf er nogal extreem aan eerlijk te zijn .
Ik ben echt lang op zoek naar een alternatief voor het programma dat ik op mijn Symbian telefoon gebruikte, Total Recall Call Recorder van Killer Mobile. Er is wel een versie voor Android en WinMo, maar die werken gewoon allebei niet naar behoren. Iemand die een alternatief weet?
Op dinsdag 1 februari 2011 22:16 schreef keepoww het volgende: Weet iemand toevallig hoe je de default telefoon applicatie veranderd od wat is een goede? Sms en browser lukken wel
Denk dat dat gewoon net zo is als hoe je andere applicaties veranderd. Een alternatief uit de Market installeren, en wanneer je de app opstart word er gevraagd welke je als default wilt gebruiken. Misschien dat Youlu iets voor je is? Al weet ik niet meer of daar ook een dialer in zit.
Hoi ik heb even een vraag: is er iemand met de IMDb app die mij kan uitleggen hoe ik kan aangeven welke films ik al gezien heb? Kan het nergens vinden.
Denk dat dat gewoon net zo is als hoe je andere applicaties veranderd. Een alternatief uit de Market installeren, en wanneer je de app opstart word er gevraagd welke je als default wilt gebruiken. Misschien dat Youlu iets voor je is? Al weet ik niet meer of daar ook een dialer in zit.
Ah top volgens mij moet ik op het word Dialer zoeken, dat was wat ik zocht. Thnx!
Het zou pas echt relaxt zijn als ik op mijn desktop daar dingen kan aanvinken en dat ze dan bij openen van market op mijn telefoon automatisch geïnstalleerd worden.
Of bij een factory reset ik automatisch de optie krijg alle apps in een keer te instaleren.
Op woensdag 2 februari 2011 20:08 schreef Kandijfijn het volgende: Het zou pas echt relaxt zijn als ik op mijn desktop daar dingen kan aanvinken en dat ze dan bij openen van market op mijn telefoon automatisch geïnstalleerd worden.
Of bij een factory reset ik automatisch de optie krijg alle apps in een keer te instaleren.
Dat heet www.appbrain.com inloggen met je google account, apps aanvinken/klikken die je wilt hebben.
Dan de appbrain app op je mobiel uit de market halen, en starten. Die haalt meteen de lijst op van de site met apps die je klaar had gezet.
Op woensdag 2 februari 2011 20:08 schreef Kandijfijn het volgende: Het zou pas echt relaxt zijn als ik op mijn desktop daar dingen kan aanvinken en dat ze dan bij openen van market op mijn telefoon automatisch geïnstalleerd worden.
Dat zou nu moeten via market.android.com maar het lukt mij niet om in te loggen.
Op woensdag 2 februari 2011 20:30 schreef iBenny het volgende: Maar we krijgen dus waarschijnlijk binnenkort ook een soort van iTunes?
Nee, gewoon webbased afaik, geen applicatie. In ieder geval het "chrome-to-phone" gedeelte? Heb me met die uitgebreidere muziekspeler/winkel niet zo bezig gehouden.
Nee, gewoon webbased afaik, geen applicatie. In ieder geval het "chrome-to-phone" gedeelte? Heb me met die uitgebreidere muziekspeler/winkel niet zo bezig gehouden.
quote:
Er waren geruchten dat Google een webdienst voor muziekaankopen zou lanceren tijdens de Honeycomb-bijeenkomst, waarbij de nieuwe Market-site werd getoond. Dat bleek niet het geval. Onlangs dook een muziek-applicatie op die functionaliteit bevatte voor het delen van muziek, waarbij door Google de codenaam Jumper werd gehanteerd. Wel werd de nieuwe muziek-applicatie getoond, die lijkt op een uitgelekte versie.
Dat is met de nieuwe market en/of Android 2.2 niet meer mogelijk.
Lijkt me sterk. Mijn telefoon werd geleverd met 2.2, heb na 1 week al een market update gekregen, en kon iig 2 weken terug nog probleemloos via appbrain m'n lijstje ophalen om te installeren.
Ik heb sinds vandaag een HD, nu word ik nu al gek van alle dubbele app's. 20x twiter, en klote app's, en trail games, hoe kan ik die apps eraf gooien, en desnoods heel htc shit eraf gooien?
Op woensdag 2 februari 2011 21:36 schreef Kip62 het volgende: Ik heb sinds vandaag een HD, nu word ik nu al gek van alle dubbele app's. 20x twiter, en klote app's, en trail games, hoe kan ik die apps eraf gooien, en desnoods heel htc shit eraf gooien?
Op woensdag 2 februari 2011 21:45 schreef Pino112 het volgende: Oke, ik kan inloggen. Op afstand worden de apps die je via de site installeert dus automatisch geïnstalleerd.
Hier ook site is nog wel wat buggy maar dat word vast snel opgelost.
Lijkt me sterk. Mijn telefoon werd geleverd met 2.2, heb na 1 week al een market update gekregen, en kon iig 2 weken terug nog probleemloos via appbrain m'n lijstje ophalen om te installeren.
Bij mij werkte het iig niet meer, ik kon daar al niet meer inloggen met mn Google Account
Ik zit er aan te denken om een Android telefoon (de Sony Ericsson X8) te kopen maar ik ben nog even aan het kijken of dat handig is om te navigeren. Is er ook een gratis offline navigatisysteem beschikbaar waarbij de kaarten ook gratis te downloaden zijn (zoals Ovimaps bij Symbian?)
Op donderdag 3 februari 2011 01:32 schreef Miendientje het volgende: Ik zit er aan te denken om een Android telefoon (de Sony Ericsson X8) te kopen maar ik ben nog even aan het kijken of dat handig is om te navigeren. Is er ook een gratis offline navigatisysteem beschikbaar waarbij de kaarten ook gratis te downloaden zijn (zoals Ovimaps bij Symbian?)
Van wat ik gehoord heb (maar durf het niet met zekerheid te zeggen) kun je met google navigation 5.0 ook kaarten downloaden en offline werken.
Wel jammer dat je via http://market.android.com/ de apps niet kan deïnstalleren. Voor de rest werkt het perfect!
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted. Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende: Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
Ik ben op zoek naar een App waarmee ik Profielen kan instellen (huis, werk, auto, enz). Die profielen moeten minstens WiFi, Bluetooth, GPS, Ringtone en belvolume beheren. Én het geheel moet met behulp van een puike widget te regelen zijn op m'n homescreen.
Op donderdag 3 februari 2011 09:10 schr eef 1-of-6Billion het volgende: Ik ben op zoek naar een App waarmee ik Profielen kan instellen (huis, werk, auto, enz). Die profielen moeten minstens WiFi, Bluetooth, GPS, Ringtone en belvolume beheren. Én het geheel moet met behulp van een puike widget te regelen zijn op m'n homescreen.
Aanbevelingen/Suggesties?
ik weet niet welke telefoon je hebt maar op mijn Htc desire heb ik zogenaamde scenes waarmee je profielen kunt instellen. Weet alleen niet of alles wat jij wilt ook mogelijk is.
ik weet niet welke telefoon je hebt maar op mijn Htc desire heb ik zogenaamde scenes waarmee je profielen kunt instellen. Weet alleen niet of alles wat jij wilt ook mogelijk is.
Is dat niet vooral de looks en layout van je homescreens?
'k Vind die nieuwe Market maar weinig bijzonders hoor.. Nog steeds geen fatsoenlijke filters om naar apps te zoeken, wat dat betreft mag er wel wat meer van Appbrain gekopieerd worden..
Je hebt gewoon teveel gegoogled op de verkeerde kledingstyle o.i.d. nu is Google ervan overtuigd dat je homo bent.
Nee dat ook niet, maar na flink peinzen denk ik dat ik nu weet waar het vandaan komt. Genereert ie ook ad's van woorden op Facebook? Daar kwam de laaste 2 dagen het woord gay een paar keer voorbij omdat wat vrienden zaten te kloten met elkaar.
Nee dat ook niet, maar na flink peinzen denk ik dat ik nu weet waar het vandaan komt. Genereert ie ook ad's van woorden op Facebook? Daar kwam de laaste 2 dagen het woord gay een paar keer voorbij omdat wat vrienden zaten te kloten met elkaar.
Vandaag heb ik een Android toetel gekocht n.l. een Samung Galaxy Apollo. Het toestel draait op Android 2.1 Omdat ik weinig zin heb om al mijn contacten van mijn oude phone opnieuw in te voeren heb ik gebruik gemaakt van Sprite migrate, m.b.v. deze software heb ik alle contacten en sms berichten op één probleem na prima over gezet naar m'n Android phone
Het probleem
Achter de namen in de contactenlijst staat achter iedere naam de G van Google. M.i. zijn de contacten online opgeslagen en worden deze gesynchroniseerd via Google Contacts. Wat ik graag zou willen zien is dat de contacten gewoon op de telefoon worden opgeslagen.
Weet iemand of er een mogelijkheid is om de google contacten te verplaatsen naar de Telefoon de Google contacts uit te schakelen ?
Vandaag heb ik een Android toetel gekocht n.l. een Samung Galaxy Apollo. Het toestel draait op Android 2.1 Omdat ik weinig zin heb om al mijn contacten van mijn oude phone opnieuw in te voeren heb ik gebruik gemaakt van Sprite migrate, m.b.v. deze software heb ik alle contacten en sms berichten op één probleem na prima over gezet naar m'n Android phone
Het probleem
Achter de namen in de contactenlijst staat achter iedere naam de G van Google. M.i. zijn de contacten online opgeslagen en worden deze gesynchroniseerd via Google Contacts. Wat ik graag zou willen zien is dat de contacten gewoon op de telefoon worden opgeslagen.
Weet iemand of er een mogelijkheid is om de google contacten te verplaatsen naar de Telefoon de Google contacts uit te schakelen ?
Ze zijn dan ook gewoon opgeslagen op je telefoon, ze worden alleen ook gewoon gesynct met Google. Ik zie het probleem niet echt?
Met Adfree in de market. En om snel te rooten download je Z4root ( zo heet dat volgens mij ) uit de market, en root je je device snel. Dan adfree derop download en install je de host-files. En tada geen ads meer op je telefoon/ in je apps.
Op vrijdag 4 februari 2011 08:20 schreef Antony1989 het volgende: Met Adfree in de market. En om snel te rooten download je Z4root ( zo heet dat volgens mij ) uit de market, en root je je device snel. Dan adfree derop download en install je de host-files. En tada geen ads meer op je telefoon/ in je apps.
Net een update gehad, jullie ook? Ineens kreeg ik allemaal berichten via Peep (Twitter app) en eerdere werkte die (blijkbaar) niet goed. Of is het normaal om als je net een nieuwe foon hebt na een paar dagen een update te krijgen? .
Op vrijdag 4 februari 2011 13:42 schreef Viking84 het volgende: Net een update gehad, jullie ook? Ineens kreeg ik allemaal berichten via Peep (Twitter app) en eerdere werkte die (blijkbaar) niet goed. Of is het normaal om als je net een nieuwe foon hebt na een paar dagen een update te krijgen? .
Is er dan ook een mogelijkheid om het synchroniseren van de contacten met Google uit te schakelen ?
Bij instellingen > Accounts en Sync > klik op je Google-account, en daar kun je contacten, Gmail en kalender afzonderlijk aan- of uitvinken om automatisch te laten syncen.
Ik was een sms'je aan het typen op m'n HTC Desire en ik kreeg steeds de melding: Bezig met converteren naar MMS-bericht en vervolgens kon ik mijn sms niet versturen.
Getest en werkt. Kan iemand mij uitleggen waarom dat zo makkelijk gaat?
Omdat bij een router vaak een standaard key zit die op het SSID gebasseerd is. Een hoop mensen zijn te lam om hun SSID en bijbehorende key te veranderen en dus is het vrij makkelijk te vinden. Bij iemand zonder standaard SSID gaat 't je volgens mij niet lukken.
Omdat bij een router vaak een standaard key zit die op het SSID gebasseerd is. Een hoop mensen zijn te lam om hun SSID en bijbehorende key te veranderen en dus is het vrij makkelijk te vinden. Bij iemand zonder standaard SSID gaat 't je volgens mij niet lukken.
veel lamme mensen hier dus... T zijn dan ook n hoop polen
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
Gelukkig, ik heb m'n eigen SSID ingesteld, en daarbij, ik heb m'n broadcasting uit staan. Dus zonder de SSID zie je m'n router niet eens
Gelukkig, ik heb m'n eigen SSID ingesteld, en daarbij, ik heb m'n broadcasting uit staan. Dus zonder de SSID zie je m'n router niet eens
Als je zelf verbinding maakt met je router wordt je SSID gewoon voor iedereen uitgezonden, en er zijn vast wel tools die dat uit kunnen lezen. Dus alleen je SSID niet broadcasten is geen goede beveiliging.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk. Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk. BZB - Zeven Sloten
Als je zelf verbinding maakt met je router wordt je SSID gewoon voor iedereen uitgezonden, en er zijn vast wel tools die dat uit kunnen lezen. Dus alleen je SSID niet broadcasten is geen goede beveiliging.
Het is ook niet m'n enige beveiliging. Ik heb m'n SSID een eigen naam gegeven, hij broadcast niet, en ik heb er natuurlijk een key op zitten (niet default, zelf gegenereerd). Ik ben niet helemaal dom he
Het is ook niet m'n enige beveiliging. Ik heb m'n SSID een eigen naam gegeven, hij broadcast niet, en ik heb er natuurlijk een key op zitten (niet default, zelf gegenereerd). Ik ben niet helemaal dom he
Hopelijk niet WEP... Daarnaast valt WPA2 tegenwoordig te bruteforcen met Amazon cloudservices en MAC adressen kan je ook makkelijk genoeg faken... Kortom je bent nooit veilig. (alleen als je WLAN uitzet... Tot dat iemand fysiek toegang krijgt tot je netwerk)
quote:
Op maandag 7 februari 2011 15:00 schreef Pino112 het volgende: Ach, rond een straal van zo'n 75meter staat er geen huis bij ons, dus ik maak me niet zo druk om een goede beveiliging.
Gelukkig heb ik een netwerkkaart die meer dan 1500 meter bereik heeft op open vlakte
Hopelijk niet WEP... Daarnaast valt WPA2 tegenwoordig te bruteforcen met Amazon cloudservices en MAC adressen kan je ook makkelijk genoeg faken... Kortom je bent nooit veilig. (alleen als je WLAN uitzet... Tot dat iemand fysiek toegang krijgt tot je netwerk)
[..]
Gelukkig heb ik een netwerkkaart die meer dan 1500 meter bereik heeft op open vlakte
Nice . Maarja, in de buurt weet ik toch wel dat er geen hackers wonen, klein dorp .
[..]
In principe heb je wel gelijk, maar het is net als fietssloten. Elk fietsslot kan je openbreken maar zolang de jouwe beter heb je meer kans dat er een andere gejat wordt.
Draadloos syncen met outlook wat op je computer staat? Via wifi of ook over 3G?
En volgens mij maak je het jezelf erg lastig. Syncen met exchange of Google om vervolgens met die bron de desktop ook te laten syncen is denk ik toch echt de weg van de minste weerstand.
Op maandag 7 februari 2011 21:49 schreef Kandijfijn het volgende: Draadloos syncen met outlook wat op je computer staat? Via wifi of ook over 3G?
En volgens mij maak je het jezelf erg lastig. Syncen met exchange of Google om vervolgens met die bron de desktop ook te laten syncen is denk ik toch echt de weg van de minste weerstand.
Maar niet iedereen houd z'n agenda/contacten/email bij google/gmail of via exchange natuurlijk.
Op maandag 7 februari 2011 21:49 schreef Kandijfijn het volgende: Draadloos syncen met outlook wat op je computer staat? Via wifi of ook over 3G?
Ik ga eens kijken. Het is niet voor mezelf, want ik doe alles met Gmail. Maar m'n stiefpa zweert bij Outlook (50+) en wil ook niks anders. Je kent het idee.
Ik ga eens kijken. Het is niet voor mezelf, want ik doe alles met Gmail. Maar m'n stiefpa zweert bij Outlook (50+) en wil ook niks anders. Je kent het idee.
Ik dring ze meestal gewoon mijn mening op . Je doet het op mijn manier zodat ik je kan helpen of ik help je niet . Heel effectief
Ik heb ook nog 'n tijd met Outlook gesynct maar ben daar vanaf gestapt. Dubbele of verwijderde afspraken. Op één of andere manier liep 't toch niet helemaal lekker. Nu zit ik met 'n gmail-notifier opgescheept (op de pc), maar 't is niet anders.
Geeksphone ONE . Werkt stukken beter dan ik had verwacht.
Jaartje geleden gekocht, worden nu (refurbished) verkocht voor 140,- per stuk (exclu verzenden).
De foon is volledig open source (rooted) dus je kan er echt alles mee. Als je er veel verstand van hebt kan je zelfs je eigen OS maken voor dat ding. Als er een nieuwe versie van android uitkomt is er meestal binnen een week een beta en binnen een maand een stable release van.
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
Op woensdag 9 februari 2011 18:07 schreef Loveless85 het volgende: Leuk idee, beetje jammer van de tegenvallende hardware alleen... 528mhz en 256mb is niet echt heel 2011 meer
Ik heb de laatste tijd nieuwe nummers opgeslagen als telefooncontact ipv als google contact. Dit heeft echter als gevolg dat deze contacten niet online gesynchroniseerd worden en ik ze dus kwijt ben mocht ik m'n telefoon resetten.
Is er eeen makkelijke manier om het telefooncontact te wijzigen in een google contact of kan dat alleen maar dmv verwijderen en opnieuw aan te maken?
Xperia X10
[ Bericht 0% gewijzigd door SpeCulaes op 10-02-2011 15:58:56 ]
-webicon van 329Kb verwijderd, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen-
Op donderdag 10 februari 2011 15:43 schreef SpeCulaes het volgende: Ik heb de laatste tijd nieuwe nummers opgeslagen als telefooncontact ipv als google contact. Dit heeft echter als gevolg dat deze contacten niet online gesynchroniseerd worden en ik ze dus kwijt ben mocht ik m'n telefoon resetten.
Is er eeen makkelijke manier om de telefooncontact te wijzigen in een google contact of kan dat alleen maar dmv verwijderen en opnieuw aan te maken?
Xperia X10
Dit... van Sim- en telefoon- naar Google-contact idd..
Op woensdag 9 februari 2011 18:07 schreef Loveless85 het volgende: Leuk idee, beetje jammer van de tegenvallende hardware alleen... 528mhz en 256mb is niet echt heel 2011 meer
Nee, heb m ook al een tijdje . Binnenkort weer een nieuwe.
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
Ik heb sinds vandaag een nieuwe telefoon. Een Samsung Galaxy 5 i5500. Daar staat nu Android 2.1 op. Is het handig om nu gelijk 2.2 er op te zetten (en kan dat?). Ik heb nu nog geen instellingen ed veranderd.
Op vrijdag 11 februari 2011 16:39 schreef Miendientje het volgende: Ik heb sinds vandaag een nieuwe telefoon. Een Samsung Galaxy 5 i5500. Daar staat nu Android 2.1 op. Is het handig om nu gelijk 2.2 er op te zetten (en kan dat?). Ik heb nu nog geen instellingen ed veranderd.
De instellingen wijzigen niet als er een update op wordt gezet. Ik vermoed dat je de update één dezer dagen vanzelf krijgt, dat gebeurde bij mij ook na 2 dagen bezit .
De instellingen wijzigen niet als er een update op wordt gezet. Ik vermoed dat je de update één dezer dagen vanzelf krijgt, dat gebeurde bij mij ook na 2 dagen bezit .
Vanochtend weer een update gehad.
Wanneer komt 2.3? .
Moet samsung die update wel hebben uitgegeven. Een android update is niet zo vanzelfsprekend, alleen in de grote release zelf. (hij heeft eclair, maar wie zegt dat hij dan een update naar froyo of zelfs gingerbread krijgt?) Mijn vriendin bijvoorbeeld zit nog steeds met een LG met 1.5
Moet samsung die update wel hebben uitgegeven. Een android update is niet zo vanzelfsprekend, alleen in de grote release zelf. (hij heeft eclair, maar wie zegt dat hij dan een update naar froyo of zelfs gingerbread krijgt?) Mijn vriendin bijvoorbeeld zit nog steeds met een LG met 1.5
Ah, dat moet via de telefoonproducent gaan? Wist ik niet .
Hoe kom ik er dan achter of dat bij mijn telefoon zo is? Ik kwam wel dit tegen: http://techbits.co.in/forum/index.php?tid=4400 Kan ik dat updaten dan gewoon zelf doen? Ik heb trouwens nog even geen internet op mijn mobiel. Mijn nieuwe abbo gaat pas op 2 maart in en met mijn huidige kost internetten iets van ¤3,- per mb. (en thuis heb ik ook nog geen draadloos netwerk) Ik neem dat die automatische update via internet gaat?
Hoe kom ik er dan achter of dat bij mijn telefoon zo is? Ik kwam wel dit tegen: http://techbits.co.in/forum/index.php?tid=4400 Kan ik dat updaten dan gewoon zelf doen? Ik heb trouwens nog even geen internet op mijn mobiel. Mijn nieuwe abbo gaat pas op 2 maart in en met mijn huidige kost internetten iets van ¤3,- per mb. (en thuis heb ik ook nog geen draadloos netwerk) Ik neem dat die automatische update via internet gaat?
Nee per postduif, nou goed? . Natuurlijk gaat dat via internet. Mijn nieuwe abbo gaat 1 maart in en dan heb ik ook 3g.
Weet iemand hoe ik op de Android tel. van m'n vriendin (Samsung i5800) de standaard agenda instel? Er zit een 'Mijn agenda' in, als standaard optie. Die gebruiken we niet, 4 andere agenda's wel. Die 'Mijn agenda', die er standaard inzit, moet er helemaal uit, en hij moet standaard een andere agenda pakken.
Op vrijdag 11 februari 2011 21:10 schreef Oksel het volgende: Weet iemand hoe ik op de Android tel. van m'n vriendin (Samsung i5800) de standaard agenda instel? Er zit een 'Mijn agenda' in, als standaard optie. Die gebruiken we niet, 4 andere agenda's wel. Die 'Mijn agenda', die er standaard inzit, moet er helemaal uit, en hij moet standaard een andere agenda pakken.
Standaard als in bij het toevoegen van een nieuw event dat ie in die agenda komt? Als je een event in Agenda X opslaat, staat de volgende keer Agenda X ook als 'standaard'agenda ingesteld. Of bedoel je de weergave ervan?
Op vrijdag 11 februari 2011 21:16 schreef mvc het volgende: Kan iemand me uitleggen waarom de verjaardagen die ik bij de contacten heb ingesteld, niet verschijnen in de agenda ? (Android 2.1) Galaxy Apollo.
Omdat dat zo werkt helaas. Ik baal er ook van. (Hero)
Omdat dat zo werkt helaas. Ik baal er ook van. (Hero)
Waat ? Met mijn oude Blackberry ging dit probleemloos, achteraf heb ik toch enigsinds spijt van de aanschaf van een Andoid phone. Er zijn (voor mij) nog diverse minpunten
Op vrijdag 11 februari 2011 21:16 schreef mvc het volgende: Kan iemand me uitleggen waarom de verjaardagen die ik bij de contacten heb ingesteld, niet verschijnen in de agenda ? (Android 2.1) Galaxy Apollo.
Omdat je "Verjaardagen van contactpersonen" nog niet aan je Google Calendar hebt toegevoegd?
Omdat je "Verjaardagen van contactpersonen" nog niet aan je Google Calendar hebt toegevoegd?
Ik heb er om bepaalde redenen voor gekozen om mijn agenda en contacten niet te laten synchroniseren met de diensten van Google. Zou dit ertoe leiden dat de verjaardagen van de contacten niet worden weergegeven in agenda ?
Dan lijkt 't me een gebrek ann de agenda-app die op je Samsung staat.. Zit daar zelf ook nergens een optie "toon verjaardagen" o.i.d. in?
Het 'gevaar' met niet-syncen met Google is dat je informatie invoert volgens de opmaak van de fabrikant. Als een verjaardag bijv. wordt opgeslagen in een format dat alleen Samsung kan lezen, kan de standaard android-agenda dus niks met die info.
Welk van de dit half jaar uitkomende telefoon wordt echt de dé topper denken jullie?
- Samsung Galaxy S2 - LG P990 Optimus 2X - SE Xperia Arc - HTC Desire HD2
Ik ben mijn oude telefoon namelijk zat en wil rond april/mei/juni een nieuwe (android) telefoon gaan halen. Welke wordt nu echt de beste schatten jullie?
Dat snap ik dus niet. Mensen lopen nu al te klagen dat een telefoon als bijvoorbeeld de Desire HD het nog geen dag red met een accu. Sommige halen de 10 uur niet eens.
Ik las ergens dat die PSP-foon 4 uur kan doen met de accu als je aan het gamen bent. Dat is toch helemaal belachelijk?
Dat snap ik dus niet. Mensen lopen nu al te klagen dat een telefoon als bijvoorbeeld de Desire HD het nog geen dag red met een accu. Sommige halen de 10 uur niet eens.
Ik las ergens dat die PSP-foon 4 uur kan doen met de accu als je aan het gamen bent. Dat is toch helemaal belachelijk?
Ik zit in de ICT, ik heb altjid stroom bij de hand dus dat is eigenlijk nooit een probleem, maar ik kijk ook nog even de kat uit de boom hoor
Ik zit in de ICT, ik heb altjid stroom bij de hand dus dat is eigenlijk nooit een probleem, maar ik kijk ook nog even de kat uit de boom hoor
Jep, dat heb ik ook, daarom staat m'n telefoon nooit op auto-sync, want zit toch altijd achter een pc
Maar het gaat me meer om het algemeen, niet persoonlijk. Ergens handig dat 1 apparaat steeds meer kan. Maar het gevolg is wel dat een lege accu resulteert in veel niet-meer-kunnen-doen.
Op maandag 14 februari 2011 10:07 schreef De-Hamster het volgende: Ja deze week is de Galaxy 2 al gepresenteerd, de Arc is volgens mij al iets eerder gepresenteerd. Wat houdt dat NFC in?
NFC is een techniek waarmee je bijvoorbeeld kunt betalen met je telefoon door deze vlakbij een apparaat te houden (bijvoorbeeld bij de kassa).
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
Je gelooft het niet, maar er bestaan mensen waarvoor Android te ingewikkeld is . Laatst iemand die dezelfde telefoon had als ik (Galaxy S). Vragen die bij haar opkwamen na zien van mijn telefoon. -Hoe doe je die klokjes en je Facebook zo (gewoon widgets dus). -Hoe heb je icoontjes verwijderd? -Je kan apps instaleren? Net als een Iphone. Cool <3
Op maandag 14 februari 2011 22:45 schreef Kandijfijn het volgende: Je gelooft het niet, maar er bestaan mensen waarvoor Android te ingewikkeld is . Laatst iemand die dezelfde telefoon had als ik (Galaxy S). Vragen die bij haar opkwamen na zien van mijn telefoon. -Hoe doe je die klokjes en je Facebook zo (gewoon widgets dus). -Hoe heb je icoontjes verwijderd? -Je kan apps instaleren? Net als een Iphone. Cool <3
Haha ja zo had ik laatst een kennis, ook met een Galaxy S, die op mijn Nexus de live wallpaper zag en uitkraamde "ik zou willen dat mijn telefoon dat ook kon.." Dus dan vertel je dat je verschillende live wallpapers ook gewoon uit de Market kunt halen, dat je alleen maar op installeren hoeft te drukken, en.. "Market..Wat is dat?"
Haha ja zo had ik laatst een kennis, ook met een Galaxy S, die op mijn Nexus de live wallpaper zag en uitkraamde "ik zou willen dat mijn telefoon dat ook kon.." Dus dan vertel je dat je verschillende live wallpapers ook gewoon uit de Market kunt halen, dat je alleen maar op installeren hoeft te drukken, en.. "Market..Wat is dat?"