abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91930853
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:47 schreef xenobinol het volgende:
Zo zo... :o

[..]

Betekend dit dat studenten zo meteen voldoende woonruimte kunnen vinden in voormalige kantoorgebouwen?
Yup! Waarbij geen enkele regel meer gold bij de ombouw. Maar goed, als student is het alleen belangrijk dat er stroom is voor de koelkast zodat het bier koud kan. :D

Goede zaak verder. Nutteloos om duizenden lege kantoren te hebben en duizenden studenten die woekerprijzen moeten betalen aan huisjesmelkers.
Ik denk dat de huisjesmelkers een kutdag hebben in amsterdam vandaag. Tja, dat komt er van als je een huis koopt om er winst uit te knijpen i.p.v. om er lekker te kunnen wonen.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  donderdag 27 januari 2011 @ 09:51:09 #202
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_91930881
Vastgoedbeleggers zullen de kosten wel op iemand gaan verhalen vervolgens. Benieuwd wie de Sjaak is dan. :P
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_91930914
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:46 schreef Whuzz het volgende:
Ah ok. Dan bezit ik de hele wereld! Ik kan met de hele wereld doen wat ik wil. Of mijn medebewoners het daar mee eens zijn is een heel andere kwestie.
Wij bezitten met zijn allen onze mooie aardkloot ;)

quote:
Hey, ik bedenk me net dat IK jouw huis bezit! Ik kan er mee doen wat ik wil.
Nope... je bent niet in het bezit van de sleutels. Ook juridisch gezien kan jij geen aanspraak maken op het gebruik van mijn woning.

quote:
Of jouw woning corporatie het daar mee eens is, is een heel andere kwestie.
Hey Xeno, zout es ff snel op uit MIJN huis ja! :( :P

Zoals ik reeds gemeld heb, je begint door te slaan Whuzz :)

quote:
Wat jij wilt. Dan ga je gewoon lekker 5% meer betalen voor jowu "bezit" _O-

Als ik dat nou fijn vind :?

quote:
Yup! Dat was een van de factoren die meewoog in mijn besluit om te kopen, naast financiën, woongenot, locatie, mogelijkheden, ruimte en vrijheid om met mijn bezit te doen wat it ik wil. :)
Feitelijk mag je als eigenaar ook niet beslissen over je eigen woning... ok... jij kan zelf beslissen waar je een schilderijtje ophangt :')
Maar voor een hoop zaken zul je nog steeds een vergunning moeten aanvragen bij de gemeente, zoveel verschil zitten er niet tussen kopen en huren wat dat betreft :*
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_91930966
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:50 schreef Whuzz het volgende:

Yup! Waarbij geen enkele regel meer gold bij de ombouw. Maar goed, als student is het alleen belangrijk dat er stroom is voor de koelkast zodat het bier koud kan. :D
Lijkt mij een essentiële eis :Y

quote:
Goede zaak verder. Nutteloos om duizenden lege kantoren te hebben en duizenden studenten die woekerprijzen moeten betalen aan huisjesmelkers.
Ik denk dat de huisjesmelkers een kutdag hebben in amsterdam vandaag. Tja, dat komt er van als je een huis koopt om er winst uit te knijpen i.p.v. om er lekker te kunnen wonen.
Huren wtf :D
I'll sing you a lullaby.
pi_91931008
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:51 schreef Bayswater het volgende:
Vastgoedbeleggers zullen de kosten wel op iemand gaan verhalen vervolgens. Benieuwd wie de Sjaak is dan. :P
De institutionele beleggers zijn misschien wel blij met dit nieuws... maar of de kleinere huisjemelkers er vrolijk van worden is nog maar de vraag. Als het aanbod stijgt zullen deze wel eens flink moeten zakken met hun krankzinnige prijzen.
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 27 januari 2011 @ 09:56:48 #206
43642 Bayswater
pi_91931030
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:52 schreef xenobinol het volgende:

Feitelijk mag je als eigenaar ook niet beslissen over je eigen woning... ok... jij kan zelf beslissen waar je een schilderijtje ophangt :')
Maar voor een hoop zaken zul je nog steeds een vergunning moeten aanvragen bij de gemeente, zoveel verschil zitten er niet tussen kopen en huren wat dat betreft :*
Voor een hoop zaken hoef je vanaf 1 oktober 2010 juist geen vergunning meer aan te vragen. ;)
Life lies a slow suicide
  donderdag 27 januari 2011 @ 09:58:04 #207
43642 Bayswater
pi_91931076
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:55 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De institutionele beleggers zijn misschien wel blij met dit nieuws... maar of de kleinere huisjemelkers er vrolijk van worden is nog maar de vraag. Als het aanbod stijgt zullen deze wel eens flink moeten zakken met hun krankzinnige prijzen.
Enige kartelvorming zijn ze niet vies van. Doe je niet mee, ach de Amsterdamse vastgoedwereld hè. ;)
Life lies a slow suicide
pi_91931115
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:52 schreef xenobinol het volgende:
Nope... je bent niet in het bezit van de sleutels. Ook juridisch gezien kan jij geen aanspraak maken op het gebruik van mijn woning.
Sleutels? Ik heb een baksteen, het huis heeft een raam. Sim-pel. Je stelde zelf dat het voor bezit niet uitmaakte of iemand het er mee eens was of niet, dat was niet mijn idee (vriend).
Bevestigd maar weer eens mijn stelling dat huurders net krakers zijn :P

quote:
Als ik dat nou fijn vind :?
Als ik het nou fijn vind om te kopen :?
Hee, zijn we het nu ineens eens dat dit hele topic en domme gebash op andermans keuze eigenlijk maar onzin is? Iets met leven en laten leven? :o

quote:
Ik heb nog wel een paar mooie verhalen over vergunningen voor je. :')
Iets met een monumentaal boerenpand met een schuur met "veehouderij" in het bestemmingsplan dat volledig werd omgebouwd tot woonruimte, inclusief complete verwoesting verandering van het (monumentale) aangezicht. Allemaal zonder vergunning.
Waarna de gemeente zei: "Tja... dat mocht niet he... maar ja... het is nu toch al gebeurd, dus we laten het bij een waarschuwing. Foei!" :')
pi_91931227
Xeno, stil maar. Je draaft door.
  donderdag 27 januari 2011 @ 10:04:19 #210
43642 Bayswater
pi_91931254
Ken er ook eentje, die had gebouwd op een stuk aangekocht snippergroen en mocht vervolgens 25.000 euro overmaken naar de gemeente zonder pardon. Snippergroen wordt immers dan de prijs van bouwgrond.
Life lies a slow suicide
pi_91931396
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:04 schreef Bayswater het volgende:
Ken er ook eentje, die had gebouwd op een stuk aangekocht snippergroen en mocht vervolgens 25.000 euro overmaken naar de gemeente zonder pardon. Snippergroen wordt immers dan de prijs van bouwgrond.
Bedrijf wil champignonkwekerij bouwen op groot stuk land. Buurt protesteert, omdat dat stinkt, vervuilend is en lelijk om tegenaan te kijken. Gemeente honoreert het protest.
Bedrijf verandert het plan naar "Hoveniersbedrijf" en krijgt toestemming. Bedrijf plant grote loods en gaat champignons verbouwen. Bedrijf kreeg een milde boete en nu hebben die bewoners een champignonkwekerij in hun achtertuin. :')

Jouw voorbeeld is net zo slecht. Die man kreeg dan wel een boete, maar heeft WEL gebouwd op grond waar hij anders waarschijnlijk geen vergunning voor kreeg. Wederom een staaltje van "gewoon doen, dan maken we het daarna wel legaal".
pi_91931482
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:59 schreef Whuzz het volgende:

Sleutels? Ik heb een baksteen, het huis heeft een raam. Sim-pel. Je stelde zelf dat het voor bezit niet uitmaakte of iemand het er mee eens was of niet, dat was niet mijn idee (vriend).
Bevestigd maar weer eens mijn stelling dat huurders net krakers zijn :P

Laat mij het dan nuanceren, mijn verhuurder verwacht dat ik bij het beëindigen van de huurovereenkomst zijn eigendom in originele staat terug geef. Wat ik er in de tussentijd mee doe is grotendeels aan mij.
I'll sing you a lullaby.
pi_91931505
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:10 schreef Whuzz het volgende:

Jouw voorbeeld is net zo slecht. Die man kreeg dan wel een boete, maar heeft WEL gebouwd op grond waar hij anders waarschijnlijk geen vergunning voor kreeg. Wederom een staaltje van "gewoon doen, dan maken we het daarna wel legaal".
Zo zijn er natuurlijk ook voorbeelden van dingen die toch later weer afgebroken moesten worden omdat de gemeente hun poot stijf hield en riep regels zijn regels.
pi_91931516
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:10 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Bedrijf wil champignonkwekerij bouwen op groot stuk land. Buurt protesteert, omdat dat stinkt, vervuilend is en lelijk om tegenaan te kijken. Gemeente honoreert het protest.
Bedrijf verandert het plan naar "Hoveniersbedrijf" en krijgt toestemming. Bedrijf plant grote loods en gaat champignons verbouwen. Bedrijf kreeg een milde boete en nu hebben die bewoners een champignonkwekerij in hun achtertuin. :')

NL.... het land van veel regeltjes en weinig handhaving w/
I'll sing you a lullaby.
pi_91931534
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:13 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Laat mij het dan nuanceren, mijn verhuurder verwacht dat ik bij het beëindigen van de huurovereenkomst zijn eigendom in originele staat terug geef. Wat ik er in de tussentijd mee doe is grotendeels aan mij.
Een dakkapel of andere keuken is wel moeilijk te verwijderen, plus nogal kapitaal vernietiging :+
pi_91931648
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:13 schreef xenobinol het volgende:

[..]
Sterker nog, als het verbetering van de woning is en je kaart het aan hoef je het niet eens meer aan te passen als je verhuist.

Of als de volgende huurder accoord gaat met je aanpassingen is er ook niets aan de hand.

Dus ook in huurhuizen heb je wel redelijke vrijheid.
pi_91931827
ach kom op... dat geneuzel over "vrijheid" in een huurwoning. Dat is natuurlijk dikke cognitieve onzin. Natuurlijk heb je na 100 mitsen en maren wat vrijheid. Je mag je keuken verbouwen ALS de verhuurder vindt dat het waardebepalend is (zijn oordeel, niet het jouwe) of ALS je alles in originele staat terugbrengt (lol) of ALS de volgende bewoner het ook wil hebben.
In de praktijk betekent dat dus dat bijna *niemand* daadwerkelijk echte aanpassingen doet. Je ziet er nooit iets van terug, hoogstens gezeur er mee als je wilt vertrekken, als je zelf aanpassingen doet ben je vervolgens ook zelf aansprakelijk (jouw zelf geplaatste keuken lekt? zelf repareren, maar wel gewoon de volle huur betalen graag).
Bewijs voor mijn stelling? Alle ex-huurhuizen op funda. Voor elk ex-huurhuis waaraan een substantiele verbetering door de huurder is gedaan kun je er 100 vinden die na 30 jaar nog de originele (aftandse) badkamer en keuken hebben.

Leuke theorietjes allemaal, maar in de praktijk doe je als huurder gewoon niets aan je woning dat echt iets van betekenis is.
Sterker nog, veel verhuurders (iig in vrije sector) zeiken zelfs over de verf. Mijn buurman in EHV had een paar muren geverfd. Je kent het wel, wiite muren en dan één muur paars omdat dat hip is ofzo. Zei de huur op, moest ie de muur weer wit schilderen :')
(Argument van de verhuurder is dat de muur origineel ook wit was en dat paars trendgevoelig is en niet door iedereen gewild. Dat de nieuwe huurder hem zélf wit zou schilderen of een andere kleur was natuurlijk niet van belang)
pi_91931953
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:26 schreef Whuzz het volgende:

Leuke theorietjes allemaal, maar in de praktijk doe je als huurder gewoon niets aan je woning dat echt iets van betekenis is.
Ik heb diverse huurhuizen gezien waar de bewoners serieuze verbouwingen hebben uitgevoerd. Ook mijn ouders hebben destijds de badkamer en keuken in hun huurwoning verbouwd, mijn vader heeft ook een dakkapel geplaatst. Allemaal met toestemming van de verhuurder overigens... die neemt de boel gewoon over en binnen een bepaalde termijn zou je er zelfs een gedeeltelijke vergoeding voor hebben gekregen bij het verlaten van het huis. Met sommige verhuurders is het prima afspraken maken hoor.
I'll sing you a lullaby.
pi_91932058
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:32 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik heb diverse huurhuizen gezien waar de bewoners serieuze verbouwingen hebben uitgevoerd.
Ik dacht al dat je dat zou gaan beweren, vandaar dat ik er al bij zei dat voor elk huurhuis waarbij het wél is gebeurd er 100 zijn waarbij het niet gebeurd. Er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen. Feit is (kijk maar op funda) dat 99/100 huurhuizen gewoon aftands is tegen de tijd dat ze in de verkoop gaan. Huurders investeren nu eenmaal niet in iets dat niet hun eigendom is ;)

quote:
Ook mijn ouders hebben destijds de badkamer en keuken in hun huurwoning verbouwd, mijn vader heeft ook een dakkapel geplaatst. Allemaal met toestemming van de verhuurder overigens... die neemt de boel gewoon over en binnen een bepaalde termijn zou je er zelfs een gedeeltelijke vergoeding voor hebben gekregen bij het verlaten van het huis. Met sommige verhuurders is het prima afspraken maken hoor.
Tja, als iemand aanbied om in mijn huis op zijn kosten een grote aanbouw te planten dan zeg ik daar ook geen nee tegen. Wil ik hem zelfs wel een gedeeltelijke vergoeding geven :D
Er zijn alleen maar bar weinig mensen gek genoeg om dat te doen :')

Xeno blijft zelfs weigeren om mijn oprit te vegen! De brutaliteit!

[ Bericht 2% gewijzigd door Whuzz op 27-01-2011 10:50:33 ]
pi_91932116
Even om de situatie te schetsen... Google: "Funda ex-huurhuis"
Ik heb niet verder gegeken dan de eerste hit:

http://www.funda.nl/koop/(...)raat-9/fotos/#foto-5

Veel plezier met zoeken naar ex-huurhuizen waarbij de huurder zelf iets substantieels heeft gedaan :)
pi_91932422
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:36 schreef Whuzz het volgende:

Er zijn alleen maar bar weinig mensen gek genoeg om dat te doen :')
Er zijn ook nog mensen die niet geloven in vastgoedzeepbelsprookjes en wonen gewoon als een kostenpost zien. Dat je nooit eigenaar word is geen bezwaar imo.

[ Bericht 7% gewijzigd door xenobinol op 27-01-2011 11:44:25 ]
I'll sing you a lullaby.
pi_91932447
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:39 schreef Whuzz het volgende:
Even om de situatie te schetsen... Google: "Funda ex-huurhuis"
Ik heb niet verder gegeken dan de eerste hit:

http://www.funda.nl/koop/(...)raat-9/fotos/#foto-5

Veel plezier met zoeken naar ex-huurhuizen waarbij de huurder zelf iets substantieels heeft gedaan :)
Funda staat vol met dat soort 'kooptroep' :)
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 27 januari 2011 @ 10:51:36 #223
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_91932461
quote:
6s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Huiseigenaren missen creativiteit, dat is algemeen bekend. Voorde echte creatieve bedenksels moet je toch echt de huurders uit de kast trekken.
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:24 schreef Whuzz het volgende:

[..]

haaaahahahaa! Hoe erg kun je jezelf voor de gek houden?

Van Dale:

[..]

Kun jij in alle opzichten over je woning beschikken? Lijkt me niet he? Als je een spijkertje in de muur wilt slaan moet je je slavendrijver corporatie om toestemming vragen.
Jouw woning is dus niet jouw eigendom, maar dat van de corporatie. En jij betaalt om het te mogen gebruiken.

Vele "huizenbezitters" mogen nu ze met 2 huizen zitten hun te koop staande huis niet verhuren van de bank. Wie is er dan eigenaar?

Leenkneuzen zijn geen eigenaar, dat zijn alleen mensen die hun huis grotendeels hebben afbetaald.

De jeugd leeft op krediet en denkt rijk te zijn. Bankslaven hebben een te grote mond!
pi_91932565
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:50 schreef xenobinol het volgende:
Er zijn ook nog mensen die niet geloven in vastgoedzeepbelsprookjes en wonen gewoon als een kostenpost zien. Dat je nooit eigenaar word is geen bezwaar imo.
En mijn zegen hebben ze. Niets mis mee. :)
Maar ga dan niet proberen er van alles bij te halen als "mijn huurhuis is mijn bezit" en "ik heb alle vrijheid om te doen met mijn huurhuis wat ik wil". Dat is zaadbel's zo geliefde cognitieve dissonantie.

Maak je keuze en wees eerlijk over de voors en tegens. Xeno huurt omdat hij het geen geschikt moment vindt om te kopen en accepteert dat in ruil voor die vrijheid hij niet alles met het huis mag doen wat een koper zou kunnen. Prima.
Whuzz koopt omdat hij de huurhuizen niet prettig vond en meer zelf in zijn huis wilde kunnen doen en accepteert dat hij hier een lange tijd moet wonen wil hij geen flink financieel verlies accepteren. Ook prima.
pi_91932683
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:51 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Funda staat vol met dat soort 'kooptroep' :)
Die "kooptroep" was een dag voor het in de verkoop ging nog huurtroep ;)
  donderdag 27 januari 2011 @ 11:18:10 #226
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_91933316
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:58 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Het zijn natuurlijk niet de beste huurwoningen die door de corporatie in de verkoop worden gegooid. Eerder de volledig afgeleefde troep die 20 k aan verbouwing nodig heeft en waar de corporatie dan liever nu zijn winst op pakt.

Overigens klopt het natuurlijk wel dat mensen 99 van de 100 keer geen klap aan hun huurwoning verbouwen anders dan een nieuw laminaatvloertje en een ander kleurtje op de muur. Zelf zou ik ook nooit meer doen dan dat.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_91933824
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 11:18 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Het zijn natuurlijk niet de beste huurwoningen die door de corporatie in de verkoop worden gegooid. Eerder de volledig afgeleefde troep die 20 k aan verbouwing nodig heeft en waar de corporatie dan liever nu zijn winst op pakt.
Mijn punt is dat elke huurwoning op die manier eindigt. De huurder zelf gaat niet investeren in de woning want daar ziet hij niets van terug. De corporatie investeert ook niet in de woning. Die doet alleen noodzakelijk onderhoud. Als je mazzel hebt vervangen ze een keer collectief alle originele basic keukentjes voor nieuwe massaal ingekochte basic keukentjes (die nog steeds ver onder de acceptatiestandaard van elke koper liggen).
Als het geheel écht té afgeleefd is geworden gaat het in de verkoop voor een schappelijk prijsje, wetende dat elke koper hoe dan ook die basic huurkeuken er uit sloopt, of die nou net nieuw is of 20 jaar oud.

Daar is allemaal niets mis mee verder. Als huurder is de luxe nu eenmaal minder over het algemeen. Iemand die een ex-huurhuis koopt sloopt meestal onmiddelijk de keuken en badkamer er uit en plaatst er iets beters voor terug.
pi_91933840
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 11:18 schreef Hanoying het volgende:

Jullie hebben ook teveel naar de propaganda van xeno en zijn vastgoed maatje geluisterd.

Ik heb een huurwoningen van een WBV overgenomen, dit complex is voordat het in de verkoop ging geheel gerenoveerd, waarbij je als zittende huurder veel keuzes had. Wel/geen bad, kleur tegeltjes, muur eruit, keuken inrichting, enz... , alleen kon men voor de verbouwing niet aangeven hoeveel invloed welke keuzes zou hebben op de verkoopprijs.
pi_91933944
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 11:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Jullie hebben ook teveel naar de propaganda van xeno en zijn vastgoed maatje geluisterd.

Ik heb een huurwoningen van een WBV overgenomen, dit complex is voordat het in de verkoop ging geheel gerenoveerd, waarbij je als zittende huurder veel keuzes had. Wel/geen bad, kleur tegeltjes, muur eruit, keuken inrichting, enz... , alleen kon men voor de verbouwing niet aangeven hoeveel invloed welke keuzes zou hebben op de verkoopprijs.
En had de keuze die je maakte invloed op de huur? Dat is wel een mooie manier van de WBV iig :)
  donderdag 27 januari 2011 @ 11:41:51 #230
194833 Hanoying
pi_91934123
quote:

[..]

Uitzondering die de regel bevestigd. Over het algemeen zijn de ex huurwoningen op Funda volledig afgeleefde rommel waar je zelf aan de slag mag met verwarming, keuken, badkamer, dubbel glas, kozijnen, dakgoten, etc.

Verder geen verwijt of zo hoor, ze zijn vaak ook goedkoper dan een rijtjeshuis van een particulier dus je weet wat je koopt.
pi_91934278
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 11:36 schreef Whuzz het volgende:

[..]

En had de keuze die je maakte invloed op de huur? Dat is wel een mooie manier van de WBV iig :)
Sommige keuzes maakten invloed op de huur uit.

bijvoorbeeld

Wanneer ik warm water via het centrale systeem zou nemen ipv mijn geiser te laten hangen zou dat iets van 7 euro per maand meer huur kosten. En aangezien ik heel reclacitrant ben heb ik dus nog volgens mij als enigste een geiser hangen in mijn keuken. :P

Alleen als die geiser kapot gaat zal ik wel weer het nodige moeten ondernemen om toch op de warmwaterleiding aangelsoten te worden. Tijdens de verbouwing zijn wel al alle leidingen zo uitgevoerd dat alleen nog maar de centrale aansluiting aan elkaar gekoppeld moet worden en de geiser afgekoppeld.
pi_91934291
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:58 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Mmm..... klinkt als de logische volgorde van verval :P
I'll sing you a lullaby.
pi_91934459
quote:

Ik geloof je direct, ook hier worden voormalige corporatiewoningen aangeboden die 3 jaar geleden volledig gerenoveerd zijn. Wat mij opvalt is dat deze redelijk verkopen, dit in tegenstelling tot de afgeleefde troep die niet gerenoveerd is....misschien zijn toch niet alle kopers op hun achterhoofd gevallen ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_91934538
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 11:51 schreef xenobinol het volgende:
misschien zijn toch niet alle kopers op hun achterhoofd gevallen ;)
* Bijvlagenzinvol screenshotje maakt.

*)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_91934557
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 11:45 schreef Basp1 het volgende:

Sommige keuzes maakten invloed op de huur uit.

Mijn vader heeft destijds op eigen kosten een CV installatie ingebouwd. Toen zo'n 10 jaar later de corporatie deze installaties gingen inbouwen moesten de huurders hier Fl. 50,- per maand voor gaan betalen. Tot op de dag van vandaag betalen mijn ouders zo'n 40 euro per maand minder als de buren. Het nadeel is wel dat je bij een defecte ketel niet de WBV kan bellen :)
I'll sing you a lullaby.
pi_91935892
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 11:46 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Mmm..... klinkt als de logische volgorde van verval :P
Inderdaad.
1) Corporatie bouwt degelijk maar simpel huis
2) Corporatie verhuurt huis voor 20 jaar aan huurder die in die tijd het huis 1,5 keer terugbetaalt
3) Corporatie doet alleen basis onderhoud
4) Na 20 jaar is woning veroudert en afgeleeft
5) Een koper koopt de woning en maakt er een écht huis van ;)
pi_91939039
Mijn ouders huis is ook een vervallen corporatiehuis. Deze huizen in de straat zijn de afgelopen 5 jaar al diverse keren van eigenaar gewisseld. De vorige eigenaar renoveerde de huizen tussen de huizen volledig. Nieuwe badkamer, nieuwe wc inclusief tegels enz. De huidige eigenaar wil er helemaal niks nada noppes meer voor uitgeven aan onderhoud. De WC is al meer dan 20 jaar oud en eigenlijk al afgeschreven. Maar vervangen ho maar. Echt schandalig. En als er nu een nieuwe huurder in komt, krijgt die gelijk een huursverhoging aan de broek van tussen de 3 en 5%.
pi_91939064
Voorstel voor de volgende TT: 'Waar een huis geen bezit is'
  donderdag 27 januari 2011 @ 14:51:24 #239
pi_91941915
ECB: banken strenger met hypotheekaanvragen

FRANKFURT (AFN) - Banken in de eurozone zijn in het laatste kwartaal van 2010 strenger geworden met het verstrekken van hypotheken in vergelijking met het kwartaal ervoor. Een aantal banken verwacht in het lopende kwartaal nog hogere eisen te stellen. Dat blijkt uit een donderdag gepubliceerd onderzoek van de Europese Centrale Bank (ECB).

Van de 120 ondervraagde banken gaf 11 procent aan dat de hypotheekaanvragen kritischer beoordeeld werden dan een kwartaal eerder. In het derde kwartaal gaf geen enkele bank aan de regels te hebben aangescherpt.

De strengere blik is volgens de ECB vooral het gevolg van een hogere risicoperceptie ten aanzien van zowel de huizenmarkt als de ontwikkeling van de algemene economie. 4 procent van de banken denkt in het huidige kwartaal strenger te zijn dan in de laatste drie maanden van 2010.
  donderdag 27 januari 2011 @ 14:57:00 #240
pi_91942112
quote:
Ik wil de banken graag bedanken voor het veroorzaken van de crisis en het in stand houden van de crisis.
quote:
.. Nou ja, nu is het in ieder geval zeker dat mijn huis dadelijk minder waard wordt. Banken bedankt, jullie krijgen de rekening nog wel.
quote:
Ik begrijp de overheid niet hierin. Wij burgers hebben de banken draaiende gehouden, en nu houden zij op hun beurt een belangrijke bijdrage om de crisis nog beter op te lossen tegen. De beurzen draaien weer goed, de Nederlanders krijgen weer vertrouwen, en de staat berispt de banken niet voor absurde eisen.
Waanzin werkelijk.
quote:
Ik snap het niet goed. De banken vragen doodleuk 5% rente terwijl ze daar zelf maar 1% van hoeven te betalen. Da's dus goud geld verdienen en ik snap niet goed dat ze daar dan nu zo voorzichtig mee worden.
quote:
Evenzogoed wel zwaar k#t want ik zit nog steeds met drie huizen waarvan er twee te koop staan. En da's niet grappig.
http://www.nujij.nl/banke(...)ragen.11141865.lynkx

Een paar leentokkies wiens kredietdroom in duigen valt...
pi_91942234
quote:
AH, na het Viva forum te quoten, nu 'nujij.nl'.

8)7
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_91942629
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

8)7
Je moet toch wat als Zaadbal zijnde? Net zoals de huizenmarkt ondervind hij een terugloop in het aantal bezoekers, en een dalende interesse in zijn geneuzel. Het posten op forums als Fok kan je dan ook zien als een soort verkapte Open Huis wat hij houdt. Helaas geeft hij geen lekkere appeltaart maar een verzuurde citroentaart als binnenkomertje :(
pi_91942780
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:08 schreef Scorpie het volgende:

Helaas geeft hij geen lekkere appeltaart maar een verzuurde citroentaart als binnenkomertje :(
Kwestie van meer suiker door het beslag doen.

Overigens heeft zeepbel wel gelijk.... wat een zure reacties van mensen die kennelijk garen spinnen bij het in stand houden van de zeepbel. Jij bent toch een voorstander van de 'eigen verantwoordelijkheid' Scorpie? Jij zou daar dus even kunnen melden dat die mensen maar beter hadden moeten nadenken toen ze hun molensteen omhingen :P
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 27 januari 2011 @ 15:36:46 #244
43642 Bayswater
pi_91943882
'Huizenprijzen stijgen straks explosief'

2 april 2009 - De woningmarkt ligt op zijn gat, en desondanks zal er na de crisis een explosie van huizenprijzen plaatsvinden. Dat beweren onderzoekers van de Vereniging voor ontwikkelaars & bouwondernemers (NVB) en onderzoeksinstituut OTB van de TU Delft menen dan ook dat de nieuwbouwsector hard door de crisis is geraakt. Er zijn in de eerste twee maanden van 2009 zestig tot zeventig procent minder nieuwe woningen verkocht, de zwaarste verkoopdaling in 26 jaar. De woningproductie zal volgens de onderzoekers terugvallen tot 41.000 woningen in 2011 en er rekening moet worden gehouden met een verlies van 100.000 arbeidsplaatsen in de bouw en aanverwante sectoren. Alleen snelle doeltreffende maatregelen kunnen erger voorkomen.

Prijsstijging
Voor de structuur van de Nederlandse woningmarkt is deze situatie buitengewoon vervelend, zo schrijven de onderzoekers. Wanneer de bouwproductie op slot gaat, zal dat als de crisis voorbij is zorgen voor schaarste en dus een kiem leggen voor toekomstige prijsexplosies. Fundamenteel is er weinig veranderd. Er is in Nederland een groot woningtekort en tot 2025 komen er zelfs 800.000 huishoudens bij.

Consumenten
Omdat consumenten op dit moment niet durven te kopen valt de doorstroming weg. Uit recent onderzoek is gebleken dat zekerheid de allerbelangrijkste factor is voordat ze verhuizen naar een koopwoning. Tot voor kort waren velen bereid een nieuw huis te kopen zonder dat het oude was verkocht. Nu durft niemand dat avontuur nog aan te gaan.
Life lies a slow suicide
  donderdag 27 januari 2011 @ 15:39:02 #245
pi_91943985
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:36 schreef Bayswater het volgende:
'Huizenprijzen stijgen straks explosief'

2 april 2009 -
Laatste nieuws? _O-
  donderdag 27 januari 2011 @ 15:50:27 #246
43642 Bayswater
pi_91944525
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:39 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

Laatste nieuws? _O-
Economisch herstel gaat dadelijk de trigger worden. Als je slim bent maak je nu nog gebruik van de grote keuze en onderhandelingsruimte. Hoewel september - november 2010 qua rente en de naderende winter nog een iets betere tijd was.
Het iets strengere financieringsbeleid gaat de huizenmarkt dadelijk alleen maar helpen.
Life lies a slow suicide
pi_91944562
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

8)7
Zou er ook een gedupeerde DSB forum zijn, daar kunnen de azijnzeikers nog wel wat meer negatieve dingen vandaan halen. 8-)
  donderdag 27 januari 2011 @ 16:03:56 #248
194833 Hanoying
pi_91945077
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:50 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Economisch herstel gaat dadelijk de trigger worden. Als je slim bent maak je nu nog gebruik van de grote keuze en onderhandelingsruimte. Hoewel september - november 2010 qua rente en de naderende winter nog een iets betere tijd was.
Het iets strengere financieringsbeleid gaat de huizenmarkt dadelijk alleen maar helpen.
Jij denkt serieus dat de beste kooptijd eind vorig jaar was? :D
pi_91945303
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 15:50 schreef Bayswater het volgende:

Ik neem dat soort 'WC-eend' onderzoeken met een dikke schep zout. Het grappige is nl. dat al reeds voor de plotselinge kredietcrisis de woningmarkt onder druk stond. Nu zelfs de starters het bijltje er bij neergegooid hebben zal het met het herstel niet zo vlotten, hoe gaat de markt zich immers aan zijn eigen laars optrekken? De stijgende rente werkt ook direct tegen en zal de prijzen vergruizen, pas als het betaalbaarheidsniveau weer op een acceptabel niveau komt te liggen zal herstel heel langzaam weer op gang komen. Die prijsexplosie zou alleen kunnen optreden door een zeer sterke inflatie i.c.m. snel stijgende lonen. De meeste mensen in NL hebben reeds een huis en blijven voorlopig nog lekker zitten.
I'll sing you a lullaby.
pi_91945365
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 16:03 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Jij denkt serieus dat de beste kooptijd eind vorig jaar was? :D
zo'n post heb ik gisteren ook op de site van zeepsop gezien, je zit daar toch niet stiekem te lurken hè Bayswater :D
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')