Yup! Waarbij geen enkele regel meer gold bij de ombouw. Maar goed, als student is het alleen belangrijk dat er stroom is voor de koelkast zodat het bier koud kan.quote:Op donderdag 27 januari 2011 09:47 schreef xenobinol het volgende:
Zo zo...
[..]
Betekend dit dat studenten zo meteen voldoende woonruimte kunnen vinden in voormalige kantoorgebouwen?
Wij bezitten met zijn allen onze mooie aardklootquote:Op donderdag 27 januari 2011 09:46 schreef Whuzz het volgende:
Ah ok. Dan bezit ik de hele wereld! Ik kan met de hele wereld doen wat ik wil. Of mijn medebewoners het daar mee eens zijn is een heel andere kwestie.
Nope... je bent niet in het bezit van de sleutels. Ook juridisch gezien kan jij geen aanspraak maken op het gebruik van mijn woning.quote:Hey, ik bedenk me net dat IK jouw huis bezit! Ik kan er mee doen wat ik wil.
Zoals ik reeds gemeld heb, je begint door te slaan Whuzzquote:Of jouw woning corporatie het daar mee eens is, is een heel andere kwestie.
Hey Xeno, zout es ff snel op uit MIJN huis ja!![]()
Als ik dat nou fijn vindquote:Wat jij wilt. Dan ga je gewoon lekker 5% meer betalen voor jowu "bezit"
Feitelijk mag je als eigenaar ook niet beslissen over je eigen woning... ok... jij kan zelf beslissen waar je een schilderijtje ophangtquote:Yup! Dat was een van de factoren die meewoog in mijn besluit om te kopen, naast financiën, woongenot, locatie, mogelijkheden, ruimte en vrijheid om met mijn bezit te doen wat it ik wil.
Lijkt mij een essentiële eisquote:Op donderdag 27 januari 2011 09:50 schreef Whuzz het volgende:
Yup! Waarbij geen enkele regel meer gold bij de ombouw. Maar goed, als student is het alleen belangrijk dat er stroom is voor de koelkast zodat het bier koud kan.![]()
Huren wtfquote:Goede zaak verder. Nutteloos om duizenden lege kantoren te hebben en duizenden studenten die woekerprijzen moeten betalen aan huisjesmelkers.
Ik denk dat de huisjesmelkers een kutdag hebben in amsterdam vandaag. Tja, dat komt er van als je een huis koopt om er winst uit te knijpen i.p.v. om er lekker te kunnen wonen.
De institutionele beleggers zijn misschien wel blij met dit nieuws... maar of de kleinere huisjemelkers er vrolijk van worden is nog maar de vraag. Als het aanbod stijgt zullen deze wel eens flink moeten zakken met hun krankzinnige prijzen.quote:Op donderdag 27 januari 2011 09:51 schreef Bayswater het volgende:
Vastgoedbeleggers zullen de kosten wel op iemand gaan verhalen vervolgens. Benieuwd wie de Sjaak is dan.
Voor een hoop zaken hoef je vanaf 1 oktober 2010 juist geen vergunning meer aan te vragen.quote:Op donderdag 27 januari 2011 09:52 schreef xenobinol het volgende:
Feitelijk mag je als eigenaar ook niet beslissen over je eigen woning... ok... jij kan zelf beslissen waar je een schilderijtje ophangt![]()
Maar voor een hoop zaken zul je nog steeds een vergunning moeten aanvragen bij de gemeente, zoveel verschil zitten er niet tussen kopen en huren wat dat betreft
Enige kartelvorming zijn ze niet vies van. Doe je niet mee, ach de Amsterdamse vastgoedwereld hè.quote:Op donderdag 27 januari 2011 09:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De institutionele beleggers zijn misschien wel blij met dit nieuws... maar of de kleinere huisjemelkers er vrolijk van worden is nog maar de vraag. Als het aanbod stijgt zullen deze wel eens flink moeten zakken met hun krankzinnige prijzen.
Sleutels? Ik heb een baksteen, het huis heeft een raam. Sim-pel. Je stelde zelf dat het voor bezit niet uitmaakte of iemand het er mee eens was of niet, dat was niet mijn idee (vriend).quote:Op donderdag 27 januari 2011 09:52 schreef xenobinol het volgende:
Nope... je bent niet in het bezit van de sleutels. Ook juridisch gezien kan jij geen aanspraak maken op het gebruik van mijn woning.
Als ik het nou fijn vind om te kopenquote:Als ik dat nou fijn vind
Ik heb nog wel een paar mooie verhalen over vergunningen voor je.quote:Feitelijk mag je als eigenaar ook niet beslissen over je eigen woning... ok... jij kan zelf beslissen waar je een schilderijtje ophangt![]()
Maar voor een hoop zaken zul je nog steeds een vergunning moeten aanvragen bij de gemeente, zoveel verschil zitten er niet tussen kopen en huren wat dat betreft
Bedrijf wil champignonkwekerij bouwen op groot stuk land. Buurt protesteert, omdat dat stinkt, vervuilend is en lelijk om tegenaan te kijken. Gemeente honoreert het protest.quote:Op donderdag 27 januari 2011 10:04 schreef Bayswater het volgende:
Ken er ook eentje, die had gebouwd op een stuk aangekocht snippergroen en mocht vervolgens 25.000 euro overmaken naar de gemeente zonder pardon. Snippergroen wordt immers dan de prijs van bouwgrond.
Laat mij het dan nuanceren, mijn verhuurder verwacht dat ik bij het beëindigen van de huurovereenkomst zijn eigendom in originele staat terug geef. Wat ik er in de tussentijd mee doe is grotendeels aan mij.quote:Op donderdag 27 januari 2011 09:59 schreef Whuzz het volgende:
Sleutels? Ik heb een baksteen, het huis heeft een raam. Sim-pel. Je stelde zelf dat het voor bezit niet uitmaakte of iemand het er mee eens was of niet, dat was niet mijn idee (vriend).
Bevestigd maar weer eens mijn stelling dat huurders net krakers zijn
Zo zijn er natuurlijk ook voorbeelden van dingen die toch later weer afgebroken moesten worden omdat de gemeente hun poot stijf hield en riep regels zijn regels.quote:Op donderdag 27 januari 2011 10:10 schreef Whuzz het volgende:
Jouw voorbeeld is net zo slecht. Die man kreeg dan wel een boete, maar heeft WEL gebouwd op grond waar hij anders waarschijnlijk geen vergunning voor kreeg. Wederom een staaltje van "gewoon doen, dan maken we het daarna wel legaal".
NL.... het land van veel regeltjes en weinig handhavingquote:Op donderdag 27 januari 2011 10:10 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Bedrijf wil champignonkwekerij bouwen op groot stuk land. Buurt protesteert, omdat dat stinkt, vervuilend is en lelijk om tegenaan te kijken. Gemeente honoreert het protest.
Bedrijf verandert het plan naar "Hoveniersbedrijf" en krijgt toestemming. Bedrijf plant grote loods en gaat champignons verbouwen. Bedrijf kreeg een milde boete en nu hebben die bewoners een champignonkwekerij in hun achtertuin.
Jouw voorbeeld is net zo slecht. Die man kreeg dan wel een boete, maar heeft WEL gebouwd op grond waar hij anders waarschijnlijk geen vergunning voor kreeg. Wederom een staaltje van "gewoon doen, dan maken we het daarna wel legaal".
Een dakkapel of andere keuken is wel moeilijk te verwijderen, plus nogal kapitaal vernietigingquote:Op donderdag 27 januari 2011 10:13 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Laat mij het dan nuanceren, mijn verhuurder verwacht dat ik bij het beëindigen van de huurovereenkomst zijn eigendom in originele staat terug geef. Wat ik er in de tussentijd mee doe is grotendeels aan mij.
Sterker nog, als het verbetering van de woning is en je kaart het aan hoef je het niet eens meer aan te passen als je verhuist.quote:Op donderdag 27 januari 2011 10:13 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Laat mij het dan nuanceren, mijn verhuurder verwacht dat ik bij het beëindigen van de huurovereenkomst zijn eigendom in originele staat terug geef. Wat ik er in de tussentijd mee doe is grotendeels aan mij.
Ik heb diverse huurhuizen gezien waar de bewoners serieuze verbouwingen hebben uitgevoerd. Ook mijn ouders hebben destijds de badkamer en keuken in hun huurwoning verbouwd, mijn vader heeft ook een dakkapel geplaatst. Allemaal met toestemming van de verhuurder overigens... die neemt de boel gewoon over en binnen een bepaalde termijn zou je er zelfs een gedeeltelijke vergoeding voor hebben gekregen bij het verlaten van het huis. Met sommige verhuurders is het prima afspraken maken hoor.quote:Op donderdag 27 januari 2011 10:26 schreef Whuzz het volgende:
Leuke theorietjes allemaal, maar in de praktijk doe je als huurder gewoon niets aan je woning dat echt iets van betekenis is.
Ik dacht al dat je dat zou gaan beweren, vandaar dat ik er al bij zei dat voor elk huurhuis waarbij het wél is gebeurd er 100 zijn waarbij het niet gebeurd. Er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen. Feit is (kijk maar op funda) dat 99/100 huurhuizen gewoon aftands is tegen de tijd dat ze in de verkoop gaan. Huurders investeren nu eenmaal niet in iets dat niet hun eigendom isquote:Op donderdag 27 januari 2011 10:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik heb diverse huurhuizen gezien waar de bewoners serieuze verbouwingen hebben uitgevoerd.
Tja, als iemand aanbied om in mijn huis op zijn kosten een grote aanbouw te planten dan zeg ik daar ook geen nee tegen. Wil ik hem zelfs wel een gedeeltelijke vergoeding gevenquote:Ook mijn ouders hebben destijds de badkamer en keuken in hun huurwoning verbouwd, mijn vader heeft ook een dakkapel geplaatst. Allemaal met toestemming van de verhuurder overigens... die neemt de boel gewoon over en binnen een bepaalde termijn zou je er zelfs een gedeeltelijke vergoeding voor hebben gekregen bij het verlaten van het huis. Met sommige verhuurders is het prima afspraken maken hoor.
Er zijn ook nog mensen die niet geloven in vastgoedzeepbelsprookjes en wonen gewoon als een kostenpost zien. Dat je nooit eigenaar word is geen bezwaar imo.quote:Op donderdag 27 januari 2011 10:36 schreef Whuzz het volgende:
Er zijn alleen maar bar weinig mensen gek genoeg om dat te doen
Funda staat vol met dat soort 'kooptroep'quote:Op donderdag 27 januari 2011 10:39 schreef Whuzz het volgende:
Even om de situatie te schetsen... Google: "Funda ex-huurhuis"
Ik heb niet verder gegeken dan de eerste hit:
http://www.funda.nl/koop/(...)raat-9/fotos/#foto-5
Veel plezier met zoeken naar ex-huurhuizen waarbij de huurder zelf iets substantieels heeft gedaan
quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Huiseigenaren missen creativiteit, dat is algemeen bekend. Voorde echte creatieve bedenksels moet je toch echt de huurders uit de kast trekken.
Vele "huizenbezitters" mogen nu ze met 2 huizen zitten hun te koop staande huis niet verhuren van de bank. Wie is er dan eigenaar?quote:Op donderdag 27 januari 2011 09:24 schreef Whuzz het volgende:
[..]
haaaahahahaa! Hoe erg kun je jezelf voor de gek houden?
Van Dale:
[..]
Kun jij in alle opzichten over je woning beschikken? Lijkt me niet he? Als je een spijkertje in de muur wilt slaan moet je je slavendrijver corporatie om toestemming vragen.
Jouw woning is dus niet jouw eigendom, maar dat van de corporatie. En jij betaalt om het te mogen gebruiken.
En mijn zegen hebben ze. Niets mis mee.quote:Op donderdag 27 januari 2011 10:50 schreef xenobinol het volgende:
Er zijn ook nog mensen die niet geloven in vastgoedzeepbelsprookjes en wonen gewoon als een kostenpost zien. Dat je nooit eigenaar word is geen bezwaar imo.
Die "kooptroep" was een dag voor het in de verkoop ging nog huurtroepquote:Op donderdag 27 januari 2011 10:51 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Funda staat vol met dat soort 'kooptroep'
Het zijn natuurlijk niet de beste huurwoningen die door de corporatie in de verkoop worden gegooid. Eerder de volledig afgeleefde troep die 20 k aan verbouwing nodig heeft en waar de corporatie dan liever nu zijn winst op pakt.quote:Op donderdag 27 januari 2011 10:58 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Die "kooptroep" was een dag voor het in de verkoop ging nog huurtroep
Mijn punt is dat elke huurwoning op die manier eindigt. De huurder zelf gaat niet investeren in de woning want daar ziet hij niets van terug. De corporatie investeert ook niet in de woning. Die doet alleen noodzakelijk onderhoud. Als je mazzel hebt vervangen ze een keer collectief alle originele basic keukentjes voor nieuwe massaal ingekochte basic keukentjes (die nog steeds ver onder de acceptatiestandaard van elke koper liggen).quote:Op donderdag 27 januari 2011 11:18 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Het zijn natuurlijk niet de beste huurwoningen die door de corporatie in de verkoop worden gegooid. Eerder de volledig afgeleefde troep die 20 k aan verbouwing nodig heeft en waar de corporatie dan liever nu zijn winst op pakt.
Jullie hebben ook teveel naar de propaganda van xeno en zijn vastgoed maatje geluisterd.quote:Op donderdag 27 januari 2011 11:18 schreef Hanoying het volgende:
Het zijn natuurlijk niet de beste huurwoningen die door de corporatie in de verkoop worden gegooid. Eerder de volledig afgeleefde troep die 20 k aan verbouwing nodig heeft en waar de corporatie dan liever nu zijn winst op pakt.
En had de keuze die je maakte invloed op de huur? Dat is wel een mooie manier van de WBV iigquote:Op donderdag 27 januari 2011 11:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jullie hebben ook teveel naar de propaganda van xeno en zijn vastgoed maatje geluisterd.
Ik heb een huurwoningen van een WBV overgenomen, dit complex is voordat het in de verkoop ging geheel gerenoveerd, waarbij je als zittende huurder veel keuzes had. Wel/geen bad, kleur tegeltjes, muur eruit, keuken inrichting, enz... , alleen kon men voor de verbouwing niet aangeven hoeveel invloed welke keuzes zou hebben op de verkoopprijs.
Uitzondering die de regel bevestigd. Over het algemeen zijn de ex huurwoningen op Funda volledig afgeleefde rommel waar je zelf aan de slag mag met verwarming, keuken, badkamer, dubbel glas, kozijnen, dakgoten, etc.quote:Op donderdag 27 januari 2011 11:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jullie hebben ook teveel naar de propaganda van xeno en zijn vastgoed maatje geluisterd.
Ik heb een huurwoningen van een WBV overgenomen, dit complex is voordat het in de verkoop ging geheel gerenoveerd, waarbij je als zittende huurder veel keuzes had. Wel/geen bad, kleur tegeltjes, muur eruit, keuken inrichting, enz... , alleen kon men voor de verbouwing niet aangeven hoeveel invloed welke keuzes zou hebben op de verkoopprijs.
Sommige keuzes maakten invloed op de huur uit.quote:Op donderdag 27 januari 2011 11:36 schreef Whuzz het volgende:
[..]
En had de keuze die je maakte invloed op de huur? Dat is wel een mooie manier van de WBV iig
Mmm..... klinkt als de logische volgorde van vervalquote:Op donderdag 27 januari 2011 10:58 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Die "kooptroep" was een dag voor het in de verkoop ging nog huurtroep
Ik geloof je direct, ook hier worden voormalige corporatiewoningen aangeboden die 3 jaar geleden volledig gerenoveerd zijn. Wat mij opvalt is dat deze redelijk verkopen, dit in tegenstelling tot de afgeleefde troep die niet gerenoveerd is....misschien zijn toch niet alle kopers op hun achterhoofd gevallenquote:Op donderdag 27 januari 2011 11:33 schreef Basp1 het volgende:
* Bijvlagenzinvol screenshotje maakt.quote:Op donderdag 27 januari 2011 11:51 schreef xenobinol het volgende:
misschien zijn toch niet alle kopers op hun achterhoofd gevallen
Mijn vader heeft destijds op eigen kosten een CV installatie ingebouwd. Toen zo'n 10 jaar later de corporatie deze installaties gingen inbouwen moesten de huurders hier Fl. 50,- per maand voor gaan betalen. Tot op de dag van vandaag betalen mijn ouders zo'n 40 euro per maand minder als de buren. Het nadeel is wel dat je bij een defecte ketel niet de WBV kan bellenquote:Op donderdag 27 januari 2011 11:45 schreef Basp1 het volgende:
Sommige keuzes maakten invloed op de huur uit.
Inderdaad.quote:Op donderdag 27 januari 2011 11:46 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Mmm..... klinkt als de logische volgorde van verval
quote:Ik wil de banken graag bedanken voor het veroorzaken van de crisis en het in stand houden van de crisis.
quote:.. Nou ja, nu is het in ieder geval zeker dat mijn huis dadelijk minder waard wordt. Banken bedankt, jullie krijgen de rekening nog wel.
quote:Ik begrijp de overheid niet hierin. Wij burgers hebben de banken draaiende gehouden, en nu houden zij op hun beurt een belangrijke bijdrage om de crisis nog beter op te lossen tegen. De beurzen draaien weer goed, de Nederlanders krijgen weer vertrouwen, en de staat berispt de banken niet voor absurde eisen.
Waanzin werkelijk.
quote:Ik snap het niet goed. De banken vragen doodleuk 5% rente terwijl ze daar zelf maar 1% van hoeven te betalen. Da's dus goud geld verdienen en ik snap niet goed dat ze daar dan nu zo voorzichtig mee worden.
http://www.nujij.nl/banke(...)ragen.11141865.lynkxquote:Evenzogoed wel zwaar k#t want ik zit nog steeds met drie huizen waarvan er twee te koop staan. En da's niet grappig.
AH, na het Viva forum te quoten, nu 'nujij.nl'.quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:57 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
http://www.nujij.nl/banke(...)ragen.11141865.lynkx
Je moet toch wat als Zaadbal zijnde? Net zoals de huizenmarkt ondervind hij een terugloop in het aantal bezoekers, en een dalende interesse in zijn geneuzel. Het posten op forums als Fok kan je dan ook zien als een soort verkapte Open Huis wat hij houdt. Helaas geeft hij geen lekkere appeltaart maar een verzuurde citroentaart als binnenkomertjequote:Op donderdag 27 januari 2011 14:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
AH, na het Viva forum te quoten, nu 'nujij.nl'.
Kwestie van meer suiker door het beslag doen.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:08 schreef Scorpie het volgende:
Helaas geeft hij geen lekkere appeltaart maar een verzuurde citroentaart als binnenkomertje
Laatste nieuws?quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:36 schreef Bayswater het volgende:
'Huizenprijzen stijgen straks explosief'
2 april 2009 -
Economisch herstel gaat dadelijk de trigger worden. Als je slim bent maak je nu nog gebruik van de grote keuze en onderhandelingsruimte. Hoewel september - november 2010 qua rente en de naderende winter nog een iets betere tijd was.quote:
Zou er ook een gedupeerde DSB forum zijn, daar kunnen de azijnzeikers nog wel wat meer negatieve dingen vandaan halen.quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
AH, na het Viva forum te quoten, nu 'nujij.nl'.
Jij denkt serieus dat de beste kooptijd eind vorig jaar was?quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:50 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Economisch herstel gaat dadelijk de trigger worden. Als je slim bent maak je nu nog gebruik van de grote keuze en onderhandelingsruimte. Hoewel september - november 2010 qua rente en de naderende winter nog een iets betere tijd was.
Het iets strengere financieringsbeleid gaat de huizenmarkt dadelijk alleen maar helpen.
Ik neem dat soort 'WC-eend' onderzoeken met een dikke schep zout. Het grappige is nl. dat al reeds voor de plotselinge kredietcrisis de woningmarkt onder druk stond. Nu zelfs de starters het bijltje er bij neergegooid hebben zal het met het herstel niet zo vlotten, hoe gaat de markt zich immers aan zijn eigen laars optrekken? De stijgende rente werkt ook direct tegen en zal de prijzen vergruizen, pas als het betaalbaarheidsniveau weer op een acceptabel niveau komt te liggen zal herstel heel langzaam weer op gang komen. Die prijsexplosie zou alleen kunnen optreden door een zeer sterke inflatie i.c.m. snel stijgende lonen. De meeste mensen in NL hebben reeds een huis en blijven voorlopig nog lekker zitten.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:50 schreef Bayswater het volgende:
Economisch herstel gaat dadelijk de trigger worden. Als je slim bent maak je nu nog gebruik van de grote keuze en onderhandelingsruimte. Hoewel september - november 2010 qua rente en de naderende winter nog een iets betere tijd was.
Het iets strengere financieringsbeleid gaat de huizenmarkt dadelijk alleen maar helpen.
zo'n post heb ik gisteren ook op de site van zeepsop gezien, je zit daar toch niet stiekem te lurken hè Bayswaterquote:Op donderdag 27 januari 2011 16:03 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat de beste kooptijd eind vorig jaar was?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |