abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 januari 2011 @ 10:49:01 #101
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_91885788
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 10:41 schreef HansvD het volgende:

[..]

Snap ik ook wel, maar het staat in elk geval in een rij.

Als je zo graag in Soesterberg wilt wonen moet je gewoon betalen of met minder genoegen nemen.
Ik denk dat het verstandiger is even af te wachten. Ik denk niet dat de hemel naar beneden zal vallen in de komende paar jaar maar ben er van overtuigd dat de huizenprijs niet zal stijgen. Ik denk zelfs dat het erg reeel is te veronderstellen dat de categorie huizen die nu 350 k kost over 2,5 jaar voor 300 k van de hand gaat.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  woensdag 26 januari 2011 @ 10:57:31 #102
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_91886048
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 10:49 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Ik denk dat het verstandiger is even af te wachten. Ik denk niet dat de hemel naar beneden zal vallen in de komende paar jaar maar ben er van overtuigd dat de huizenprijs niet zal stijgen. Ik denk zelfs dat het erg reeel is te veronderstellen dat de categorie huizen die nu 350 k kost over 2,5 jaar voor 300 k van de hand gaat.
Dat ligt er geheel aan waar de woning staat en wat voor woning het is en welk aanbod er in dat segment is evenals de vraag. Uiteraard ook de staat van de woning. De vinexwijken in die categorie hebben het nu al zwaar.
Goede woningen rond de NHG grens van 312.500 krijgt men maar weinig af, omdat de vraag daar aanzienlijk is. Grappige is dat je van goede woningen rond de 4 ton nu wel al 50 k af kan snoepen omdat daar minder mensen kijken in verhouding tot het iets lagere segment.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_91886192
Gewoon niets meer kopen met zijn allen dan gaat er vanzelf een hoop van de prijs af.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  woensdag 26 januari 2011 @ 11:23:55 #104
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_91886829
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:02 schreef xenobinol het volgende:
Gewoon niets meer kopen met zijn allen dan gaat er vanzelf een hoop van de prijs af.
Dan worden ze gewoon verhuurd. :P

Vraagprijzen zijn overigens stijgend in 2011 ten opzichte van december 2010.

www.huizenzoeker.nl

Denk overigens dat het lagere segment wat gaat dalen met de prijzen (onder de 150 k) en het hogere segment wat gaat stijgen (300k - 500 k) , 150-300 en > 500 gelijkblijvend..

[ Bericht 1% gewijzigd door Bayswater op 26-01-2011 11:29:28 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_91887672
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 10:47 schreef xenobinol het volgende:
Er staat vast nog wel ergens een leuk huurhuisje leeg :)
129.000 voor een oud huurhuisje :)

Soort woonhuis Eengezinswoning, tussenwoning
Oppervlakte 100 m² woonopp. / 149 m² perceelopp.
Aantal kamers 4 kamers (3 slaapkamers)
Bijzonderheden Tuin en schuur / berging

http://www.funda.nl/koop/dronten/huis-47818130-gaffelstraat-18/
pi_91888105
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:47 schreef HansvD het volgende:

129.000 voor een oud huurhuisje :)

Soort woonhuis Eengezinswoning, tussenwoning
Oppervlakte 100 m² woonopp. / 149 m² perceelopp.
Aantal kamers 4 kamers (3 slaapkamers)
Bijzonderheden Tuin en schuur / berging

http://www.funda.nl/koop/dronten/huis-47818130-gaffelstraat-18/
129k om te wonen tussen de huurpaupers :{w
Dan leen ik liever 250k om te wonen tussen de andere grootleners :P

Vrij veel geld nog voor zo'n oud huis dat nodig eens wat onderhoud kan gebruiken. Een vriend van mij heeft in zo'n soort woning gewoond, het is gewoon troep. Als je een gaatje in de muur boort komt er een m2 aan pleisterwerk los, elektra is om te janken, net als de kozijnen, het voegwerk en die verweerde dakpannen maken het helemaal af. Het enige duurzame aan die woningen is de hardhouten trap :)
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 26 januari 2011 @ 12:27:25 #107
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_91889125
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 10:47 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Servicekosten ¤75,- per maand _O-
Daarnaast lelijke jaren 50 troep, als je daar 180k voor betaald ben je echt knettergek. Ja.... ook voor Soesterberg zijn doen w/

Niet zo negatief. Je ziet het vertrouwen op de beurs en in het bedrijfsleven toenemen, dat zijn gunstige voortekenen voor het onroerend goed. Daarnaast ligt Soesterberg aan de rand van het Gooi, heeerlijk centraal in Nederland. De rente is laag en de koper is koning. Als je nu je slag niet slaat zou je wel eens naast de pot kunnen pissen. Ik denk dat we nu in het oog van de crisis zitten en dat dit jaar de eerste zonnestralen te zien zijn.

_O- _O- _O-
pi_91889539
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 12:27 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

Niet zo negatief. Je ziet het vertrouwen op de beurs en in het bedrijfsleven toenemen, dat zijn gunstige voortekenen voor het onroerend goed. Daarnaast ligt Soesterberg aan de rand van het Gooi, heeerlijk centraal in Nederland. De rente is laag en de koper is koning. Als je nu je slag niet slaat zou je wel eens naast de pot kunnen pissen. Ik denk dat we nu in het oog van de crisis zitten en dat dit jaar de eerste zonnestralen te zien zijn.

_O- _O- _O-
Ik las op het hypotheekforum een reactie van een user die nu al reeds beweerde dat het beste moment om te kopen tussen een jaar geleden en nu had gelegen :')
Ze blijven het proberen... die criminelen van een hypotheekadviseurs w/

De draai van de NVM m.b.t. de vraagprijs is een teken dat de kasstromen daar aardig beginnen op te drogen, kennelijk hebben veel leden geklaagd over het beleid. Door de stijgende rente, de strengere eisen m.b.t. de financiering gaan we epische prijsdalingen te gemoed zien dit jaar. Ik zet in op 10% en een absoluut vastgelopen huizenmarkt. Wie in 2011 een huis koopt word later verguisd door vriend en vijand w/
I'll sing you a lullaby.
pi_91889739
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 12:39 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik las op het hypotheekforum een reactie van een user die nu al reeds beweerde dat het beste moment om te kopen tussen een jaar geleden en nu had gelegen :')
Ze blijven het proberen... die criminelen van een hypotheekadviseurs w/

De draai van de NVM m.b.t. de vraagprijs is een teken dat de kasstromen daar aardig beginnen op te drogen, kennelijk hebben veel leden geklaagd over het beleid. Door de stijgende rente, de strengere eisen m.b.t. de financiering gaan we epische prijsdalingen te gemoed zien dit jaar. Ik zet in op 10% en een absoluut vastgelopen huizenmarkt. Wie in 2011 een huis koopt word later verguisd door vriend en vijand w/
Hoeveel zet je daar op in?
pi_91889953
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 12:45 schreef lutser.com het volgende:

Mmm.... toch vrij veel volgens de grootleners. Zij beweren dat ik steel van mijn eigen portemonnee, ik betaal immers meer belasting, gooi mijn huurgeld weg en moet zo meteen tegen een veel hogere rente lenen. Dus feitelijk neem ik een enorm risico, tja... ik ben een echte gokverslaafde :P
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 26 januari 2011 @ 12:51:20 #111
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91889969
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 12:45 schreef lutser.com het volgende:

[..]

En wanneer mogen we je er op afrekenen?
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_91890007
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 12:51 schreef Whuzz het volgende:

[..]

En wanneer mogen we je er op afrekenen?
Jij krijgt nu toch al reeds van mij betaald voor je HRA? Wil je mij soms nog meer geld afpersen :')
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 26 januari 2011 @ 12:56:35 #113
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91890130
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 12:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Jij krijgt nu toch al reeds van mij betaald voor je HRA? Wil je mij soms nog meer geld afpersen :')
Ik heb mijn ziel al aan de duivel verkocht, dus wat heb ik te verliezen? Ik pluk je kaal, Xenokipje! ;)
pi_91890297
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 12:56 schreef Whuzz het volgende:

Ik heb mijn ziel al aan de duivel verkocht, dus wat heb ik te verliezen? Ik pluk je kaal, Xenokipje! ;)
Verhuur je huis aan de armen en deze barmhartige daad kan je ziel misschien nog redden :)
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 26 januari 2011 @ 13:06:38 #115
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91890517
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 13:01 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Verhuur je huis aan de armen en deze barmhartige daad kan je ziel misschien nog redden :)
Wie zegt dat ik gered wil worden? :P
En een stel huurtokkies in mijn gloedjenieuwe badkamer en keuken? Dacht het niet. :{w
pi_91891506
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 01:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Heb je die van Swahili toevallig ook?
Echt, ik heb de tijd genomen om dat grafiekje in elkaar te zetten omdat ik dacht dat men interesse zou hebben in de huisprijzen in een andere Europees land waar er in de jaren 90 en 00 een flinke stijging is geweest... en dan krijg ik zo'n oneliner voor terug.
pi_91891597
quote:
'Kantorenmarkt is doodziek'

VOORBURG - De kantorenmarkt in Nederland is zwaar ziek. Circa 7 miljoen vierkante meter, oftewel 14 procent van het hele bestand, staat leeg.

Als er niets gebeurt, loopt dat in 2015 op tot zeker 10 miljoen vierkante meter, stelt de NVB, de vereniging voor ontwikkelaars en bouwondernemers, in de woensdag verschenen 'Thermometer Kantoren'.

De brancheorganisatie pleit voor een mix aan maatregelen. De komende jaren zal jaarlijks een tot anderhalf miljoen vierkante meter leegstaande kantoorruimte uit de markt moeten worden gehaald.
Klik hier!

''Door sloop of verbouw'', zegt directeur Nico Rietdijk van de NVB. In ideeën als boetes op leegstand of een 'slot' op nieuwbouw ziet de NVB niets. ''Nieuwbouw blijft nodig omdat de markt zich moet blijven verjongen''.
© ANP

Dat wordt flink afwaarderen op de vastgoedportefeuille van verzekeraars, banken en pensioenfondsen. Die leugenaars hebben die troep vaak voor bedragen in de boeken staan die volkomen gefingeerd zijn. Het 'verjongen' is natuurlijk nodig omdat de bouwsector ook graag wat te doen wil hebben.
I'll sing you a lullaby.
pi_91891842
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 13:29 schreef de_ier het volgende:

[..]

Echt, ik heb de tijd genomen om dat grafiekje in elkaar te zetten omdat ik dacht dat men interesse zou hebben in de huisprijzen in een andere Europees land waar er in de jaren 90 en 00 een flinke stijging is geweest... en dan krijg ik zo'n oneliner voor terug.
Van deze kant wel veel waardering hoor ^O^
En volgens mij laat het zien dat de daling nog niet achter de rug is.
BVZ is soms wat nonchalant in zijn uitlatingen, alles wat hem niet aanstaat word afgedaan als onzin.... hij heeft immers zoveel ervaring met vastgoedzeepbellen, hij speelt immers al mee sinds 1995 ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_91891869
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 13:06 schreef Whuzz het volgende:

Wie zegt dat ik gered wil worden? :P

Wie zegt dat wij de belastingbetalers van dit land jouw willen redden :D
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 26 januari 2011 @ 13:48:09 #120
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91892316
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 13:37 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wie zegt dat wij de belastingbetalers van dit land jouw willen redden :D
Jij begon over redden, niet ik he ;)
En, jij hebt niets te willen. Jij moet gewoon je huur aan je huurmeester overmaken en je belasting naar mijn HRA. Hup, aan het werk huurslaafje van me! ~O>
pi_91892619
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 13:48 schreef Whuzz het volgende:
Jij begon over redden, niet ik he ;)
En, jij hebt niets te willen. Jij moet gewoon je huur aan je huurmeester overmaken en je belasting naar mijn HRA. Hup, aan het werk huurslaafje van me! ~O>
-O-

Binnenkort ga ik in een doos wonen en bedelen, dan ben ik een vrij mens en hoef ik ook geen belasting HRA meer te betalen voor Whuzz :Y
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:03:40 #122
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91893036
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 13:54 schreef xenobinol het volgende:

[..]

-O-

Binnenkort ga ik in een doos wonen en bedelen, dan ben ik een vrij mens en hoef ik ook geen belasting HRA meer te betalen voor Whuzz :Y
Hoorde laatst dat een goede bedelaar in een drukke stad makkelijk 100 euro per dag op haalt in het toeristenseizoen. Da's toch 3k netto in de maand. Laten we zeggen dat het dan slechts 500k netto is in de resterende maanden...
5x 3000 + 7 x 500 = 18500 netto per jaar - aanschaf prijs doos. Daar moet je toch redelijk van rond kunnen komen :o

Maar dan woon je wel in een KOOPdoos. Is dat niet wat te risicovol voor je? Wat als de dozenmarkt instort?
pi_91893794
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:03 schreef Whuzz het volgende:

Maar dan woon je wel in een KOOPdoos. Is dat niet wat te risicovol voor je? Wat als de dozenmarkt instort?
Een doos kopen? Whuzz... een doos haal je gewoon gratis bij de supermarkt. Desnoods kraak je er eentje die leegstaat op een bedrijfsterrein :)
I'll sing you a lullaby.
pi_91893960
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:21 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Een doos kopen? Whuzz... een doos haal je gewoon gratis bij de supermarkt. Desnoods kraak je er eentje die leegstaat op een bedrijfsterrein :)
Stuur mij tegen die tijd maar een PM dan mag je hier op het bedrijf wel een grote doos komen ophalen. We hebben dozen in veel verschillende maten. 8-)
pi_91894103
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Stuur mij tegen die tijd maar een PM dan mag je hier op het bedrijf wel een grote doos komen ophalen. We hebben dozen in veel verschillende maten. 8-)
Dat ik als zwerver mag beginnen in een extra grote doos.... de luxe... :P
Ik noteer het ^O^ Wie weet komt het ooit nog van pas als de huur met 500% verhoogt is in het jaar 2013 -O-
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')