Om dat te kunnen voorspellen hoef je niet gestudeerd te hebben.....quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:54 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
In een korte rondgang onder makelaars en hypotheekadviseurs blijkt al snel dat de belangstelling voor het kopen van een huis in de eerste weken van 2011 zon twintig tot veertig procent lager ligt dan in de laatste weken van 2010. Makelaars hebben zeer weinig te doen. Dezelfde geluiden klinken in de kringen van hypotheekadviseurs.
Tja, als je het Nibud laat beslissen dat mensen 30% meer aan huur mogen uitgeven dan aan een hypotheek krijg je dat he... Niet bepaald rocketscience.quote:Deze beroepsgroep klaagt bovendien over de vele oeverloze discussies die de laatste maanden met geldverstrekkers (banken en verzekeraars) zijn ontstaan over allerlei beperkende bepalingen bij het verstrekken van hypotheken. Waar enkele jaren geleden hypotheken nog binnen twee weken werden geregeld, duurt het nu soms twee maanden voordat een hypotheek rond is.
Vind je het stoer om iedere keer psychologische vaktermen erbij te halen of wat? Wellicht verbaasd het je, maar ik ben er niet van onder de indruk, en zeer waarschijnlijk niemand.quote:Wat vinden onze PPD-NOSers er van?
Tis alleen geen voorspelling maar een constatering. Toch wel een serieuze m.i.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Om dat te kunnen voorspellen hoef je niet gestudeerd te hebben.....
Dat is dan inderdaad voor zover jij kunt zien.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:17 schreef Hanoying het volgende:
Toch verkondigen jij, scorpie, bijvlagenzinvol, etc. ook onzin. Voor zover ik kan zien zijn jullie behoorlijk nieuw op de woningmarkt en toch schreeuwen jullie vol trots dat de huizenmarkt niet kapot kan en dat jullie zo fantastisch veel HRA trekken.
Tja, als het verkeerslicht op rood staat, komt daarna groen. Dat kun je constateren en daarna jezelf op de borst kloppen (als je geestelijk wat achterloopt), je kunt het ook met weinig moeite voorspellen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:12 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Tis alleen geen voorspelling maar een constatering. Toch wel een serieuze m.i.
Fixed!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:36 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
The greatest trick the devil ever pulled... was convincing the world he did not exist God exists.
Vergelijk eens het aantal verkopen in december met die van januari van de afgelopen 20 jaar. December is altijd een topmaand. En ik heb nieuws voor je, februari is ook altijd beroerd. Tis hartje winter namelijk, zijn geen maanden om eens lekker een huis aan te schaffen. Vanaf de lente gaat het weer lopen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:54 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
In een korte rondgang onder makelaars en hypotheekadviseurs blijkt al snel dat de belangstelling voor het kopen van een huis in de eerste weken van 2011 zon twintig tot veertig procent lager ligt dan in de laatste weken van 2010.
Wat vinden onze PPD-NOSers er van?
Alsof dat er toe doet!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik heb dus vele malen meer ervaring met de koopmarkt dan de meeste huurders hier die om het hardst lopen te schreeuwen dat kopen slecht is.
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:30 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Vergelijk eens het aantal verkopen in december met die van januari van de afgelopen 20 jaar. December is altijd een topmaand. En ik heb nieuws voor je, februari is ook altijd beroerd. Tis hartje winter namelijk, zijn geen maanden om eens lekker een huis aan te schaffen. Vanaf de lente gaat het weet lopen.
Ja, daar heb ik ook weer gelijk in. Goed idee van mij.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:48 schreef Whuzz het volgende:
Alsof dat er toe doet!![]()
Iedereen weet dat ervaring helemaal niet belangrijk is, evenmin alles wat je om je heen ziet. Als zaadbal zegt dat er crisis is, dan is er gewoon crisis, ook al leeft iedereen gewoon normaal door zonder problemen. Als zaadbal zegt dat de huizenmarkt morgen in stort, dan doet die dat. En als blijkt dat er morgen niemand in de problem is, dan ligt dat aan jouw gebrek aan inzicht en kennis en niet aan zijn voorspellingen! Puh!
Ach, doemdenkers zoals jij ken ik al heel mijn leven lang. Zeker ook fan van Rienk Kamer die al 15 jaar zegt dat de AEX binnen een jaar naar 50 punten gaat? En onder tussen lekker voor grof geld deze onzin verkopen via seminars en contrair handelen. Net als Kees de Kort verdient hij een leuk eurocentje bij met doemdenken. Zou je ook eens moeten doen in plaats van ons vervelen.quote:
Haha jah... Kees de Kwats.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:04 schreef Bayswater het volgende:
Ach, doemdenkers zoals jij ken ik al heel mijn leven lang. Zeker ook fan van Rienk Kamer die al 15 jaar zegt dat de AEX binnen een jaar naar 50 punten gaat? En onder tussen lekker voor grof geld deze onzin verkopen via seminars en contrair handelen. Net als Kees de Kort verdient hij een leuk eurocentje bij met doemdenken. Zou je ook eens moeten doen in plaats van ons vervelen.
Koning Kees heeft een hele realistische kijk op de zaak imo. Dat veel mensen dat niet zien heeft met de ontkenning te maken dat ons monetaire stelsel ernstig aan het ontsporen is.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:15 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Haha jah... Kees de Kwats.
Die zet alles wel ZO overduidelijk extra negatief en overtrokken aan dat het gewoon lachwekkend is. Zoveel drama... een vrouw zou er jaloers op zijn. Zonde dat BNR daar aandacht aan schenkt. Ik luister elke dag 2-3 uur naar die zender, maar da's toch een minpuntje van ze.
Gezellig appeltaart bakken met de hele straatquote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:32 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Yo no hablo Españolquote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:32 schreef xenobinol het volgende:
http://www.elmundo.es/elm(...)enda/1295858034.html
Spanje schaft zijn HRA af
Nu weet ik dus wat ze hier in NL gaan doen.... eerst de markt laten crashen en dan de HRA afschaffen![]()
Vertaald naar het Engels is het een stuk beter leesbaarquote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:38 schreef Resistor het volgende:
[..]
Yo no hablo Español
Gelukkig zijn er sites die wel kunnen vertalen, hoewel het een beetje vreemd klinkt
Kwats Kees is gewoon een sensatiehoer die betaald krijgt om negatief te brallen en public. Verschilt niet zoveel van de woordvoerders van NVM, VEH, DNB enz, alleen door iemand anders betaald om een andere boodschap uit te dragen. Gewoon een soort trekpop. Trek aan het touwtje en het kotst een voorgeprogrammeerd zwetsverhaaltje uit.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:24 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Koning Kees heeft een hele realistische kijk op de zaak imo. Dat veel mensen dat niet zien heeft met de ontkenning te maken dat ons monetaire stelsel ernstig aan het ontsporen is.
Als je huurder bent wel ja. Iets met ijdele hoop enzo.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:14 schreef xenobinol het volgende:
@Whuzz..... lees zeepbel zijn blog eens, lees vooral de reacties... interessant hoor... echt waar
Heb je die van Swahili toevallig ook?quote:Op woensdag 26 januari 2011 00:42 schreef de_ier het volgende:
in groen de huisprijs-index van Ierland.
Ja. Die blog en de reacties zijn zo verschrikkelijk interessant dat zelfs Zeepbel zijn heil ergens anders zoekt.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:14 schreef xenobinol het volgende:
@Whuzz..... lees zeepbel zijn blog eens, lees vooral de reacties... interessant hoor... echt waar
Je weet dat hij het overgrote deel van de reacties zelf schrijftquote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:14 schreef xenobinol het volgende:
Maar ze hebben de hypotheek voorwaarden toch aangescherpt per 1 januari 2011 ? Nu kunnen twee verdieners maximaal 3,5 keer hun bruto jaarinkomen lenen, voorheen 4 a 5 maal. Dit gaat echt wel consequenties hebben lijkt mij.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:30 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Vergelijk eens het aantal verkopen in december met die van januari van de afgelopen 20 jaar. December is altijd een topmaand. En ik heb nieuws voor je, februari is ook altijd beroerd. Tis hartje winter namelijk, zijn geen maanden om eens lekker een huis aan te schaffen. Vanaf de lente gaat het weer lopen.
Je snapt er helemaal niets van hé? Huizenprijzen kunnen alleen maar om hoog. Onze jongeren hebben enorme spaartegoeden die ze nu aanwenden om een huis te kopen. In Nederland is gelukkig alles anders.quote:Op woensdag 26 januari 2011 07:45 schreef Innercircle het volgende:
[..]
Maar ze hebben de hypotheek voorwaarden toch aangescherpt per 1 januari 2011 ? Nu kunnen twee verdieners maximaal 3,5 keer hun bruto jaarinkomen lenen, voorheen 4 a 5 maal. Dit gaat echt wel consequenties hebben lijkt mij.
Minder mensen kunnen hierdoor een huis kopen.
Uiteraard. Hoe groot het effect is moeten we nog gaan zien, maar dat het een effect zal hebben is wel zeker. Een kennis van me was bezig een hypotheek te krijgen, het leek allemaal bijna rond, maar nu is het afgeketst op de nieuwe regels. En dat is een goede zaak als je het mij vraagt. Die hypotheek was een kantje-boord geval en het is prima dat de nieuwe regels dat soort dingen wat meer in de velige marge trekt.quote:Op woensdag 26 januari 2011 07:45 schreef Innercircle het volgende:
[..]
Maar ze hebben de hypotheek voorwaarden toch aangescherpt per 1 januari 2011 ? Nu kunnen twee verdieners maximaal 3,5 keer hun bruto jaarinkomen lenen, voorheen 4 a 5 maal. Dit gaat echt wel consequenties hebben lijkt mij.
Minder mensen kunnen hierdoor een huis kopen.
Gemiddeld ongeveer 3 % minder dan in 2010, alleen als je een uniek voorbeeld neemt: 2 mensen met een minmimuminkomen bijvoorbeeld, gaat jouw stelling op.quote:Op woensdag 26 januari 2011 07:45 schreef Innercircle het volgende:
[..]
Nu kunnen twee verdieners maximaal 3,5 keer hun bruto jaarinkomen lenen, voorheen 4 a 5 maal.
Idd. Idee een 8, uitvoering een 3. Het hád een serieuze site kunnen zijn met nuttige informatie, objectief nieuws en een voorlichtingsfunctie. Nu is het een azijnzeik-weblogje van een frustie die door niemand serieus genomen wordt.quote:Op woensdag 26 januari 2011 08:35 schreef Bayswater het volgende:
Zeepbel leest nieuwberichten vrij selectief en daarmee zijn ook de nieuwberichten op zijn site van een belabberd niveau.Heel jammer, want het idee achter de site is heus niet zo gek
ja en pas kopen als je minder dan 10.000 euro studieschuld meer hebtquote:Op woensdag 26 januari 2011 08:34 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Van mij mag het nog wel wat strenger. Wat meer naar Duits model bijvoorbeeld, eerst zelf sparen en dan pas een hypotheek.
Tja, dat vind ik dus weer niets zeggen. Wat is meet belastend voor je financiele stabiliteit:quote:Op woensdag 26 januari 2011 08:43 schreef meth77 het volgende:
[..]
ja en pas kopen als je minder dan 10.000 euro studieschuld meer hebt
sommigen hebben 40.000 euro schuld
De onderkant van de markt is eigenlijk te duur geworden met +/- 2 ton voor een oud rijtjeshuis. Woningcoperaties moeten met koopgarant en op nul euro/maand startende erfpachtconstructies aan komen zetten om ze uberhaupt nog van de hand te kunnen doen aan koppels die eigenlijk niet meer kunnen financiëren dan 150-170 k.quote:Op woensdag 26 januari 2011 08:34 schreef Whuzz het volgende:
Van mij mag het nog wel wat strenger. Wat meer naar Duits model bijvoorbeeld, eerst zelf sparen en dan pas een hypotheek.
Waarom moet je als starter meteen in een rijtjeshuis gaan wonen? Mijn eerste koophuis is een hoekhuis, maar daar heb ik dan ook een poosje voor gespaard en gewacht tot mijn salaris hoog genoeg was. Een vriendin van me kocht 5 jaar eerder dan ik een huis en dat was dan ook een flatje. Als je vroeg wilt starten moet je klein beginnen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 08:56 schreef Hanoying het volgende:
[..]
De onderkant van de markt is eigenlijk te duur geworden met +/- 2 ton voor een oud rijtjeshuis. Woningcoperaties moeten met koopgarant en op nul euro/maand startende erfpachtconstructies aan komen zetten om ze uberhaupt nog van de hand te kunnen doen aan koppels die eigenlijk niet meer kunnen financiëren dan 150-170 k.
Hangt altijd af van hoe je het doet. Als je vanaf morgen wilt dat men 20% eigen geld mee neemt dan wel ja. Als je het geleidelijk op bouwt niet.quote:Als je op dit moment naar Duits model eigen geld gaat vragen bij de aanschaf van een huis dan stort de markt pas echt in.
Een rijtjeshuis = klein beginnen. Overigens woon ik liever in een appartement van 2 ton dan in een rijtjeshuis van 2 ton maar dat terzijde, dat is persoonlijke voorkeur en kopen doe ik geen van beide.quote:Op woensdag 26 januari 2011 09:02 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Waarom moet je als starter meteen in een rijtjeshuis gaan wonen? Mijn eerste koophuis is een hoekhuis, maar daar heb ik dan ook een poosje voor gespaard en gewacht tot mijn salaris hoog genoeg was. Een vriendin van me kocht 5 jaar eerder dan ik een huis en dat was dan ook een flatje. Als je vroeg wilt starten moet je klein beginnen.
Het is voor iemand in het Westen niet erg relevant wat je voor 160 k kan kopen in Wanneperveen of Akkrum. In de omgeving van Utrecht kan je niet veel met 160 k. Wat je er wel mee kan betalen ligt in buurten waar je weliswaar gezellig met een klapstoeltje op de stoep kan gaan zitten om een pilsje te drinken met je werkloze buren maar waar je toch echt niet dood gevonden wil worden met een gezin.quote:Daarnaast is die 200k wellicht waar in de randstad, maar in de meeste middelgrote steden en dorpen kun je een "oud rijtjeshuis" zoals jij dat noemt echt nog voor 150-160k kopen hoor.
De prijzen van starterswoningen zijn gestegen tot niveau's waarop ze zelfs bij de huidige rentestand eigenlijk onbereikbaar zijn geworden voor de echte klapjostis. In plaats van de markt te laten corrigeren wordt de val geremd door constructies als startersleningen, erfpacht 0/maand, woongarant, koopgarant, etc. die er voor zorgen dat de klapjostis nog steeds 2 ton kunnen neerleggen terwijl ze maar 160 k hoeven te lenen (hun max.). Voor zo lang het duurt dan.quote:Neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat er een gat zit tussen wat "de starter" kan financieren en wat "de starter" moet betalen.
Ook wel weer waar maar eerst maar eens de HRA afbouwen over de komende 20 jaarquote:Hangt altijd af van hoe je het doet. Als je vanaf morgen wilt dat men 20% eigen geld mee neemt dan wel ja. Als je het geleidelijk op bouwt niet.
Nee... maar jij weet dat kennelijk wel, je bent kennelijk een expertquote:Op woensdag 26 januari 2011 06:35 schreef Whuzz het volgende:
Je weet dat hij het overgrote deel van de reacties zelf schrijft
Niet alleen woon je gratis maar toekomstige generaties zullen standbeelden voor je oprichten dat jij als grootlener de economie uit het slop hebt getrokken door enorme schulden aan te gaan en het geld in hoog tempo te ontdoen van zijn waarde, daardoor kunnen zij straks hun huizen kopen met een rol toiletpapier onder de armquote:Op woensdag 26 januari 2011 07:57 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Feitelijk woon je gratis!
Nie je begint al te draaien, respectquote:Op woensdag 26 januari 2011 08:34 schreef Whuzz het volgende:
Maar Whuzz.... de markt zit muurvast... hoe wil je dan een ander systeem geleidelijk invoeren? Geleidelijk niets blijven verkopen? Volgens mij gaan dit soort veranderingen in de markt altijd schoksgewijs. Als de noodzaak er niet direct is blijven mensen meestal aanmodderen, pas als ze muurvast zitten zijn ze bereid om drastisch van koers te veranderen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 09:02 schreef Whuzz het volgende:
Hangt altijd af van hoe je het doet. Als je vanaf morgen wilt dat men 20% eigen geld mee neemt dan wel ja. Als je het geleidelijk op bouwt niet.
Beste constatering ooit in deze topic reeksquote:
De overheid weet van het bestaan van de zeepbel en wil deze eigenlijk in stand houden omdat het de economie zo lekker hard heeft laten groeien. De stekker er uittrekken betekend terug naar de jaren 50 van de vorige eeuw. Dan is het wel even gedaan met het graaien aan de top.quote:De prijzen van starterswoningen zijn gestegen tot niveau's waarop ze zelfs bij de huidige rentestand eigenlijk onbereikbaar zijn geworden voor de echte klapjostis. In plaats van de markt te laten corrigeren wordt de val geremd door constructies als startersleningen, erfpacht 0/maand, woongarant, koopgarant, etc. die er voor zorgen dat de klapjostis nog steeds 2 ton kunnen neerleggen terwijl ze maar 160 k hoeven te lenen (hun max.). Voor zo lang het duurt dan.
Nee, een flat is klein beginnen. Een rijtjeshuis is waar de gemiddelde nederlander in woont, en dat is dus gemiddeld beginnen. Een flat met 2 slaapkamers en een balkonnetje waar je net op kunt staan is klein. Een rijtjeshuis met 4 slaapkamers is niet klein.quote:Op woensdag 26 januari 2011 09:25 schreef Hanoying het volgende:
Een rijtjeshuis = klein beginnen. Overigens woon ik liever in een appartement van 2 ton dan in een rijtjeshuis van 2 ton maar dat terzijde, dat is persoonlijke voorkeur en kopen doe ik geen van beide.
Precies. Dus als je perse voor 160k wilt kopen én groot wilt wonen én in een nette buurt wilt wonen dan is de randstad gewoon geen optie. Ik zou ook best wel voor 10k een splinternieuwe A8 willen kopen mét alle opties en gratis onderhoud plus 20 jaar garantie. Maar is dat realistisch?quote:Het is voor iemand in het Westen niet erg relevant wat je voor 160 k kan kopen in Wanneperveen of Akkrum. In de omgeving van Utrecht kan je niet veel met 160 k. Wat je er wel mee kan betalen ligt in buurten waar je weliswaar gezellig met een klapstoeltje op de stoep kan gaan zitten om een pilsje te drinken met je werkloze buren maar waar je toch echt niet dood gevonden wil worden met een gezin.
Tja, de vraag is dus of we "klapjostis" (is dat een ander woord voor huurtokkiequote:De prijzen van starterswoningen zijn gestegen tot niveau's waarop ze zelfs bij de huidige rentestand eigenlijk onbereikbaar zijn geworden voor de echte klapjostis.
Dus jij gaat dit jaar 5% extra betalen om op een postzegel te mogen wonen?quote:Op woensdag 26 januari 2011 09:40 schreef xenobinol het volgende:
Mensen die denken dat een rijtjeshuis 'ruim' wonen is zijn knettergek
Het is in ieder geval zeer onrechtvaardig maar de markt laat mij kennelijk geen keuze. Kopen is zo'n beetje hetzelfde als je nek door de strop steken, dan laat ik mij liever maar bestelen. Overleven heeft namelijk alles te maken met in leven blijven.... als vrij mens wel te verstaanquote:Op woensdag 26 januari 2011 09:49 schreef Whuzz het volgende:
Dus jij gaat dit jaar 5% extra betalen om op een postzegel te mogen wonen?![]()
Over knettergek gesproken
Wonen in een flatje of 40m2 appartementje is voor masochistenquote:
Flats zijn om te huren of voor oude mensen. Rijtjeshuizen zijn de onderkant van de markt. (en ja er staan ook flatjes te koop in de randstad voor 120 k maar die staan in halve ghettos en feitelijk buiten elke markt).quote:Op woensdag 26 januari 2011 09:46 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Nee, een flat is klein beginnen. Een rijtjeshuis is waar de gemiddelde nederlander in woont, en dat is dus gemiddeld beginnen. Een flat met 2 slaapkamers en een balkonnetje waar je net op kunt staan is klein. Een rijtjeshuis met 4 slaapkamers is niet klein.
Een luxe 2-kamer appartement in het centrum van Amsterdam van 450k is ook niet klein.
Met klein bedoel ik aan de onderkant van de markt beginnen. Als je als 23-jarige net na je HBO met je startsalaris van 2100 bruto een rijtjeshuis in centrum utrecht wil kopen is het dan de schuld van de markt dat dat niet haalbaar is, of moet iemand gewoon een beetje realistisch doen?
En nee, 20 jaar geleden ging dat ook niet.
Een rijtjeshuis in Den Dolder of Soesterberg =/= splinternieuwe A8. Toch kosten ze 300 k.quote:[..]
Precies. Dus als je perse voor 160k wilt kopen én groot wilt wonen én in een nette buurt wilt wonen dan is de randstad gewoon geen optie. Ik zou ook best wel voor 10k een splinternieuwe A8 willen kopen mét alle opties en gratis onderhoud plus 20 jaar garantie. Maar is dat realistisch?
Niet verstandig inderdaad maar het gevolg van lage rentestanden en het promoten van eigen woningbezit door de overheid.quote:[..]
Tja, de vraag is dus of we "klapjostis" (is dat een ander woord voor huurtokkie) moeten willen laten kopen. Is het verstandig om iemand met het IQ van een goudvis een lening van 200k te geven? Zo ja, waarom zwemmen zoveel goudvissen dan in een kommetje van 20x20cm? Geef die vissen een hypotheek en laat ze een huis in Dronten kopen. (Goed gezelschap daar hoor ik)
Soesterberg: http://www.funda.nl/koop/(...)an-151/omschrijving/quote:Op woensdag 26 januari 2011 10:05 schreef Hanoying het volgende:
Een rijtjeshuis in Den Dolder of Soesterberg =/= splinternieuwe A8. Toch kosten ze 300 k.
Is ook geen rijtjeshuis einsteinquote:Op woensdag 26 januari 2011 10:32 schreef HansvD het volgende:
[..]
Soesterberg: http://www.funda.nl/koop/(...)an-151/omschrijving/
179.000
Dat is geen 300 k volgens mij....
Niet een mooi huis maar goed, je moet ergens mee beginnen. Verder kun je nog een starterslening krijgen bij de gemeente.
Prachtig toch?
En anders toch maar bij Xeno in het dorp gaan wonen....
Snap ik ook wel, maar het staat in elk geval in een rij.quote:Op woensdag 26 januari 2011 10:36 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Is ook geen rijtjeshuis einstein
Servicekosten ¤75,- per maandquote:Op woensdag 26 januari 2011 10:32 schreef HansvD het volgende:
Soesterberg: http://www.funda.nl/koop/(...)an-151/omschrijving/
179.000
Dat is geen 300 k volgens mij....
Niet een mooi huis maar goed, je moet ergens mee beginnen. Verder kun je nog een starterslening krijgen bij de gemeente.
Prachtig toch?
Er staat vast nog wel ergens een leuk huurhuisje leegquote:En anders toch maar bij Xeno in het dorp gaan wonen....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |