abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 januari 2011 @ 09:05:47 #1
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_91836679
quote:
telegraaf.nl
25-1-2010

DEN HAAG - Omdat Den Haag in recordtempo aan het verloederen is, pleit de VVD-fractie voor een tijdelijke stop op allochtonen in de stad. Dat moet Den Haag van de afgrond redden.

Het tij kan volgens de liberalen alleen worden gekeerd als er snel en keihard wordt ingegrepen. In haar integratienota die de VVD vandaag openbaar maakt stellen de liberalen dat Den Haag gebukt gaat onder grote groepen allochtonen. „Ze leggen druk op de sociale voorzieningen”, meent raadslid Arjen Lakerveld. „Het is geldverslindend. Zorg nou dat die toestroom van kansarmen even voor een paar jaar een halt wordt toegeroepen. Anders blijft het dweilen met de kraan open.”

Verloedering

Door de continue aanwas van allochtonen holt volgens Lakerveld het leefklimaat in de residentie achteruit. „We doen het niet goed in de statistieken. We pieken momenteel op het gebied van criminaliteit en verloedering.”

De tijdelijke allochtonenstop is volgens Lakerveld juridisch haalbaar. „We hebben de Rotterdamwet. Dit betekent dat een gemeenteraad de minister kan verzoeken om gebieden aan te wijzen waar inkomenseisen worden gesteld aan woningzoekenden. Wij willen graag heel Den Haag voordragen en als dat niet kan, de wijken die er het slechtst aan toe zijn.”

Lakerveld doelt dan op de Stationsbuurt, de Schilderswijk, Transvaal, Moerwijk, Laak en Spoorwijk en Bouwlust/Vrederust. De werkloosheid is er volgens zijn berekeningen veel hoger dan in de rest van de stad, net als het aantal allochtonen.

„Jarenlang hebben we er niet aan gewild, maar het gaat niet goed met Den Haag. Ik maak me daar echt grote zorgen om. De krachtwijkenaanpak gaat naar mijn smaak niet ver genoeg. We moeten ons afvragen wat we nu nog kunnen doen. Het enige wat rest is een fundamenteel andere aanpak.”

In haar integratienota eist de VVD dat de Haagse integratiewethouder Marnix Norder de Rotterdamwet onder de loep legt. Hij moet nagaan of de invoering ervan mogelijk is in Den Haag. „Het moet allemaal wel heel zorgvuldig gebeuren”, zegt Lakerveld. „Maar voor Marnix is dit de uitgelezen kans om de krachtwijken weer op de rails te krijgen.”
Amsterdam, Rotterdam en Den Haag zijn al 30 jaar lang geen Nederlandse steden meer. Met dank aan de struisvogelpolitiek van de PvdA.

Mijn God, wat hebben die allochtonen ons een hoop geld gekost. Niet normaal meer.
Bron
pi_91836695
Voelt goed man.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_91836828
Stop op kansarmen okay (vraag is alleen waar moeten ze dan heen?), stop op allochtonen lijkt me niet wenselijk. Een dubbel modaal verdienende eerste generatie niet-westerse allochtoon zou dan niet in Den Haag mogen gaan wonen, raar.
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:05 schreef voice-over het volgende:

[..]

Amsterdam, Rotterdam en Den Haag zijn al 30 jaar lang geen Nederlandse steden meer. Met dank aan de struisvogelpolitiek van de PvdA.
Je bent bang voor bruine mensjes?

[ Bericht 0% gewijzigd door DroogDok op 25-01-2011 09:30:50 ]
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 25 januari 2011 @ 09:13:36 #4
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_91836855
quote:

[..]

Mijn God, wat hebben die allochtonen ons een hoop geld gekost. Niet normaal meer.
Bron
Tsja in de eerste instantie hebben we ze zelf hierheen gehaald omdat ze juist geld bespaarde. En omdat ze werk konden/wouden doen wat niemand hier kon/wou doen.

En wat de user boven me zegt. Met allochtonen is helemaal niks mis (misschien ben je er bang voor als je al je hele leven in een compleet wit boerendorp hebt gewoond) Het gaat om kansarme mensen. In tsja die zijn vaak allochtoon dat is waar.Immers zijn ze niet voor niets hierheen gekomen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_91836932
quote:
1s.gif[b] Op dinsdag 25 januari 2011 09:05 schreef voice-over het volgende:[/b
Bron
Mensen uit dorpen die denken dat de steden alleen uit allochtonen bestaan :')

Bedank je de VVD en het CDA ook even voor het binnenhalen van die gastarbeiders?
"so if your message ain't shit, fuck the records you sold, cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck, it just means that a million people are stupid as fuck"
pi_91836946
Apart: in geen enkele van de directe quotes komt het woord allochtoon voor. Gevalletje Telegraaf hoort wat het wil horen?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_91837216
[ad hominem] Vind ik altijd zo jammer, dat allochtonengebash. Waarom voel jij jezelf beter dan anderen? Je moet je meer met je eigen leven bezighouden en minder met iemand anders.. ga eens een gesprek aan op een goede toon met mensen op straat (wit, zwart, paars maakt geen bal uit), zo leer je dat iedereen zijn eigen levensverhaal heeft en misschien ga je er respect voor krijgen i.p.v. deze uitspraken te doen.

Zo ben ik ook in gesprek geraakt met een Arabische (Islamitische) man. Was benieuwd wat zijn gedachten nou waren mbt het leven in het algemeen (en hier). Het was niet de slimste en rijkste man, maar heeft ongelooflijk zijn best gedaan (en doet) om zijn kinderen een beter leven te geven hier. Was een erg sympathieke man om eventjes mee te praten, maar iedereen loopt gewoon langs elkaar heen. Als er een semi-gedwongen situatie is om te praten gaan mensen op hun mobiel zitten kijken. Wat is dan de instelling van de hedendaagse mens? :')
  dinsdag 25 januari 2011 @ 09:32:35 #8
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_91837304
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:28 schreef Lindstrøm. het volgende:
[ad hominem] Vind ik altijd zo jammer, dat allochtonengebash. Waarom voel jij jezelf beter dan anderen? Je moet je meer met je eigen leven bezighouden en minder met iemand anders.. ga eens een gesprek aan op een goede toon met mensen op straat (wit, zwart, paars maakt geen bal uit), zo leer je dat iedereen zijn eigen levensverhaal heeft en misschien ga je er respect voor krijgen i.p.v. deze uitspraken te doen.

Zo ben ik ook in gesprek geraakt met een Arabische (Islamitische) man. Was benieuwd wat zijn gedachten nou waren mbt het leven in het algemeen (en hier). Het was niet de slimste en rijkste man, maar heeft ongelooflijk zijn best gedaan (en doet) om zijn kinderen een beter leven te geven hier. Was een erg sympathieke man om eventjes mee te praten, maar iedereen loopt gewoon langs elkaar heen. Als er een semi-gedwongen situatie is om te praten gaan mensen op hun mobiel zitten kijken. Wat is dan de instelling van de hedendaagse mens? :')
Ikke ikke ikke, de rest kan stikke.
pi_91837429
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:32 schreef betyar het volgende:

[..]

Denk je? Dat denk ik nog niet eens zozeer. Volgens mij is het zelfs ongemakkelijk en er is te veel keuze. Als er in een volle trein 8 mensen om je heen zitten, welke pak je dan? Als de hele trein vrijwel leeg is met 3 personen ga je sneller aan de praat. We kunnen niet meer kiezen denk ik.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 09:38:27 #10
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_91837437
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:32 schreef betyar het volgende:

[..]

En de VVD belooft je dat dit kan, Welkom in NL :')
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_91837467
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:28 schreef Lindstrøm. het volgende:

Mooi gesproken.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 09:41:38 #12
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_91837504
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Tsja in de eerste instantie hebben we ze zelf hierheen gehaald omdat ze juist geld bespaarde. En omdat ze werk konden/wouden doen wat niemand hier kon/wou doen.

En wat de user boven me zegt. Met allochtonen is helemaal niks mis (misschien ben je er bang voor als je al je hele leven in een compleet wit boerendorp hebt gewoond) Het gaat om kansarme mensen. In tsja die zijn vaak allochtoon dat is waar.Immers zijn ze niet voor niets hierheen gekomen.
omdat ze hier voor die reden zijn; moeten ze hier ook om die reden blijven en anders gaan ze naar oma en opa toe in verwegiestan
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
pi_91837548
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:38 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Denk je? Dat denk ik nog niet eens zozeer. Volgens mij is het zelfs ongemakkelijk en er is te veel keuze. Als er in een volle trein 8 mensen om je heen zitten, welke pak je dan? Als de hele trein vrijwel leeg is met 3 personen ga je sneller aan de praat. We kunnen niet meer kiezen denk ik.
Ik heb een hekel aan vreemden die een praatje met me beginnen. Nouja hekel is misschien te strek, maar voor mij hoeft het niet.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_91837613
waarom nou weer alleen in den haag.. die problemen hebben we bijna overal, en waar ze niet zijn moeten ze ook wegblijven. Regel zoiets nou gewoon eens landelijk :{
pi_91837630
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:43 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ik heb een hekel aan vreemden die een praatje met me beginnen. Nouja hekel is misschien te strek, maar voor mij hoeft het niet.
Tuurlijk, mag je vinden... ik zeg ook niet dat het altijd moet. Als ik 'sochtends nog half loop te slapen heb ik geen zin in een vreemde. Maar niemand praat meer vreemden, zo komen verschillende mensen nooit snel in contact..
pi_91837674
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:43 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Logisch natuurlijk, op fok! zitten enkel autisten.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  dinsdag 25 januari 2011 @ 09:49:59 #17
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_91837687
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:38 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Er is niet teveel keuze in een stad, de mensen daar mensen compleet langs elkaar heen. Ik woon in een dorpje met zo'n 2000 inwoners, daar is het gemoedelijker, de postbode drinkt nog een biertje in het cafe tijdens zijn ronde. De markt bestaat uit vier kramen.
Heel gezellig altijd in een dorp je kletst wat af en maakt samen plezier, hier durf ik gerust de achterdeur open te zetten ik acht de kans op diefstal in mijn woning op zo'n 3 procent. Er is hier ook nog een zekere sociale controle. In de stad zou dat bemoeizucht betekenen.
pi_91837824
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:49 schreef betyar het volgende:

[..]

Er is niet teveel keuze in een stad, de mensen daar mensen compleet langs elkaar heen. Ik woon in een dorpje met zo'n 2000 inwoners, daar is het gemoedelijker, de postbode drinkt nog een biertje in het cafe tijdens zijn ronde. De markt bestaat uit vier kramen.
Heel gezellig altijd in een dorp je kletst wat af en maakt samen plezier, hier durf ik gerust de achterdeur open te zetten ik acht de kans op diefstal in mijn woning op zo'n 3 procent. Er is hier ook nog een zekere sociale controle. In de stad zou dat bemoeizucht betekenen.
sociale cohesie bedoel je..

.. ja, dat zeker. Maar ik snap wel waarom het niet meer lukt in de stad. Mensen bewegen te veel. Alleen er zijn genoeg gelegenheden waarbij een praatje wel gewoon mogelijk is, maar het simpelweg niet gebeurt. Woonde eerst ook in een dorp en het leven is wel 10 keer trager, maar iedereen zegt wel hoi. Als het dorp veel meer inwoners krijgt dan gebeurt hetzelfde als nu in de steden.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 10:16:44 #19
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_91838466
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:55 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

sociale cohesie bedoel je..

.. ja, dat zeker. Maar ik snap wel waarom het niet meer lukt in de stad. Mensen bewegen te veel. Alleen er zijn genoeg gelegenheden waarbij een praatje wel gewoon mogelijk is, maar het simpelweg niet gebeurt. Woonde eerst ook in een dorp en het leven is wel 10 keer trager, maar iedereen zegt wel hoi. Als het dorp veel meer inwoners krijgt dan gebeurt hetzelfde als nu in de steden.
Klopt, er is een te grote kloof tussen de sociale cohesie in een dorp en de sociale cohesie landelijk, het enige wat daar nog tussen zit is het geloof en sociale volkscultuur, dat weer wordt verdeeld in kleinere gemeenschappen, die niets met elkaar te maken willen hebben.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 10:24:05 #20
268409 voice-over
pi_91838674
Tuurlijk hebben we allochtonen nodig .... maar degenen die hier aan de slag gaan, doen dat op onze voorwaarden, op de voorwaarden van 'economische noodzaak'. Niet op de voorwaarden van die afschuwelijke PvdA die decennialang de meest achterlijke lui binnenliet in het land vanwege electoraal gewin.
pi_91838995
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 10:24 schreef voice-over het volgende:
Tuurlijk hebben we allochtonen nodig .... maar degenen die hier aan de slag gaan, doen dat op onze voorwaarden, op de voorwaarden van 'economische noodzaak'. Niet op de voorwaarden van die afschuwelijke VVD en CDA die decennialang de meest achterlijke lui binnenliet in het land vanwege electoraal gewin.
Fixed en no problem
"so if your message ain't shit, fuck the records you sold, cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck, it just means that a million people are stupid as fuck"
pi_91839059
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 10:24 schreef voice-over het volgende:
Tuurlijk hebben we allochtonen nodig .... maar degenen die hier aan de slag gaan, doen dat op onze voorwaarden, op de voorwaarden van 'economische noodzaak'. Niet op de voorwaarden van die afschuwelijke PvdA die decennialang de meest achterlijke lui binnenliet in het land vanwege electoraal gewin.
En degenen die hier al wonen, en hun kinderen? Ook maar assimileren, of is integreren voldoende?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 10:51:47 #23
268409 voice-over
pi_91839577
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 10:35 schreef DroogDok het volgende:

[..]

En degenen die hier al wonen, en hun kinderen? Ook maar assimileren, of is integreren voldoende?
Het zou fijn zijn als die eindelijk eens gaan integreren. Over assimileren praat ik nog niet eens.
pi_91840163
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 10:51 schreef voice-over het volgende:

[..]

Het zou fijn zijn als die eindelijk eens gaan integreren. Over assimileren praat ik nog niet eens.
Stel je dan geurst, dat gaat redelijk goed, uitaard had het beter gekund en gemoeten, maar laten we dan eens doorpakken op wat er nu is en niet zeuren over hoofddoekjes en allochtonenstops.
pi_91840623
Als het gaat om het weren van kansarmen is een inkomenseis voor woningzoekenden mogelijk wel een middel.
In principe gaat het, volgens mij, over een effectieve toepassing van de 'Rotterdamwet' in Den Haag. Het is natuurlijk zaak voor de politiek om problemen rondom leefbaarheid in de stad aan te pakken. Dat is haar taak en functie.

Verder is dit pleidooi geen novum, want de SP, decennia geleden, pleitte als eerste voor een spreidingsbeleid.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:21:08 #26
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91842710
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:12 schreef DroogDok het volgende:

Je bent bang voor bruine mensjes?
Dus als je niet wil dat nederlanders worden vervangen ben je bang?
Domme linkse logica.

Totaal gehersenspoeld ben je als je dit beweerd in dit geschiedenis van de mensheid is jou onnatuurlijke zelfhaat nog nooit voorgekomen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Berlitz op 25-01-2011 12:28:52 ]
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:50:09 #27
268409 voice-over
pi_91843631
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:21 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Domme linkse logica.

Totaal gehersenspoeld ben je als je dit beweerd in dit geschiedenis van de mensheid is jou onnatuurlijke zelfhaat nog nooit voorgekomen.
Eens. De haat tegen de eigen cultuur in 'progressieve' kringen is schrikbarend.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:56:50 #28
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91843835
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:50 schreef voice-over het volgende:

[..]

Eens. De haat tegen de eigen cultuur in 'progressieve' kringen is schrikbarend.
De haat tegen het eigen volk en cultuur is een cultuur op zich geworden.

Wel vreemd dat in linkse kringen van hoogleraren,journalisten en andere linksen zeer weinig allochtonen zijn.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:10:15 #29
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91844291
quote:

[..]

Domme linkse logica.

Nee jouw logica dan, als je niet actief mensen rechten wil ontzeggen vanwege hun afkomst, haat je je eigen cultuur.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:12:56 #30
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91844396
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:10 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Nee jouw logica dan, als je niet actief mensen rechten wil ontzeggen vanwege hun afkomst, haat je je eigen cultuur.
Mensenrechten, die worden misbruikt.

Leg is uit waarom wij een terreurstaat krijgen als we geen asielzoekers meer toelaten.
pi_91844431
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:56 schreef Berlitz het volgende:

[..]

De haat tegen het eigen volk en cultuur is een cultuur op zich geworden.

Wel vreemd dat in linkse kringen van hoogleraren,journalisten en andere linksen zeer weinig allochtonen zijn.
De PVV maakt het ook wel heel moeilijk om je als Nederlander niet dood te schamen voor je eigen volk.
pi_91844450
quote:

[..]

Domme linkse logica.

Weet niet, maar de 'progressieven' zijn juist degene die hun nek uitsteken voor het behoud van onze cultuur. Zie bijvoorbeeld onze opstelling jegens musea en andersoortige cultuur. Die mogen van jullie verdwijnen terwijl wij er alles aan doen om deze te redden. Hoezo zelfhaat?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:14:25 #33
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91844459
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:13 schreef Cubewood. het volgende:
De PVV maakt het ook wel heel moeilijk om je als Nederlander niet dood te schamen voor je eigen volk.
De PVV is de enige niet gehersenspoelde partij.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:15:05 #34
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91844484
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Weet niet, maar de 'progressieven' zijn juist degene die hun nek uitsteken voor het behoud van onze cultuur. Zie bijvoorbeeld onze opstelling jegens musea en andersoortige cultuur. Die mogen van jullie verdwijnen terwijl wij er alles aan doen om deze te redden. Hoezo zelfhaat?
Dat is niet onze cultuur, dat is de cultuur van elitaire linksen.
pi_91844520
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:15 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Dat is niet onze cultuur, dat is de cultuur van elitaire linksen.
Een museum waarin de bezoeker wordt geleerd waar wij vandaan komen, waar onze roots liggen en hoe de dag van onze voorouders eruit zag, is niet onze cultuur?
pi_91844538
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een museum waarin de bezoeker wordt geleerd waar wij vandaan komen, waar onze roots liggen en hoe de dag van onze voorouders eruit zag, is niet onze cultuur?
Je snapt toch ook wel dat leren en onderzoek doen een enge linkse hobby is.
pi_91844566
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:14 schreef Berlitz het volgende:

[..]

De PVV is de enige niet gehersenspoelde partij.
Je had wat langer op school moeten blijven zitten, vrees ik. En kom niet aanschijten met een verhaal dat je nog een of andere opleiding volgt, want dat is simpelweg niet waar.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:18:08 #38
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91844579
quote:

[..]

Een cultuur is meer dan een museum,het is de manier waarop wij leven.

Ik maak mij druk om de echte nederlandse cultuur niet om tentoonstellingen daarover.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:19:02 #39
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91844611
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:12 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Mensenrechten, die worden misbruikt.

Leg is uit waarom wij een terreurstaat krijgen als we geen asielzoekers meer toelaten.
Niet 'mensenrechten' 'mensen' en 'rechten', 2 woorden. Jij wil bepaalde mensen bepaalde rechten ontzeggen vanwege hun afkomst.

Je krijgt niet per se een terreurstaat, maar op het moment dat vanuit staatswege gediscrimineerd wordt op afkomst is er iets goed mis. Leg jij eens uit waarom ik niet in Den Haag zou mogen wonen.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:19:12 #40
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91844616
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je had wat langer op school moeten blijven zitten, vrees ik. En kom niet aanschijten met een verhaal dat je nog een of andere opleiding volgt, want dat is simpelweg niet waar.
Links gaat compleet tegen de menselijke natuur in,geen enkel volk heeft zichzelf ooit vrijwillig vervangen dat gaat compleet tegen de evolutie.

Links is dus gehersenspoeld.
pi_91844631
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:18 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Een cultuur is meer dan een museum,het is de manier waarop wij leven.

Ik maak mij druk om de echte nederlandse cultuur niet om tentoonstellingen daarover.
Door musea wordt onze cultuur in stand gehouden door ook nieuwe generaties kennis te laten nemen van onze achtergrond.
pi_91844650
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:19 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Links gaat compleet tegen de menselijke natuur in,geen enkel volk heeft zichzelf ooit vrijwillig vervangen dat gaat compleet tegen de evolutie.

Links is dus gehersenspoeld.
Dat gebeurt dan ook niet. Geen idee waar jij die onzin vandaan tovert. Ik vrees dan ook dat er maar een persoon is gehersenspoeld en dat ben jij.
pi_91844653
quote:

[..]

Alleen gaat het in deze topic over stedenbeleid en dan met name over de leefbaarheid en instrumenten om die te bevorderen zoals spreidingsbeleid en inkomenseisen voor woningzoekenden.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:21:08 #44
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91844657
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:19 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Niet 'mensenrechten' 'mensen' en 'rechten', 2 woorden. Jij wil bepaalde mensen bepaalde rechten ontzeggen vanwege hun afkomst.

Je krijgt niet per se een terreurstaat, maar op het moment dat vanuit staatswege gediscrimineerd wordt op afkomst is er iets goed mis. Leg jij eens uit waarom ik niet in Den Haag zou mogen wonen.
In bepaalde wijken in groningen mag niet meer dan 10% studenten wonen.
Is nederland nu ook een apartheids staat?

Aangezien een land door afkomst bestaat zie ik niet in waarom we net moeten doen alsof dat niet zo is.
pi_91844682
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Door musea wordt onze cultuur in stand gehouden door ook nieuwe generaties kennis te laten nemen van onze achtergrond.
Het pleidooi van de VVD-fractie in Den Haag gaat hier helemaal niet over.
pi_91844700
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:20 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Alleen gaat het in deze topic over stedenbeleid en dan met name over de leefbaarheid en instrumenten om die te bevorderen zoals spreidingsbeleid en inkomenseisen voor woningzoekenden.
Ik ontken ook niet dat ik off-topic reageerde.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:22:30 #47
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91844710
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar klopt niks van.
Cultuur is onze manier van leven daar veranderen musea niks aan.

Of beweer jij dat volkeren zonder musea geen cultuur hebben?

Word de manier van ons leven beïnvloed door een bezoek aan een museum?
pi_91844711
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:21 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het pleidooi van de VVD-fractie in Den Haag gaat hier helemaal niet over.
Hoe vaak ga je dat nog herhalen?
pi_91844836
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe vaak ga je dat nog herhalen?
Misschien net zolang als nodig is, maar mogelijk ook niet. Wat doet het er toe?

Het is natuurlijk veel interessanter, althans in het belang van een constructieve voortgang van deze topic, wat jouw mening is over het pleidooi van de VVD Den Haag. Als je daar tenminste een mening over hebt. Musea hebben niets met dit pleidooi te maken, maar er blijft genoeg over om een mening daarover te vormen.
pi_91844906
Een begrijpelijk voorstel van de VVD. Het is alleen betreurenswaardig dat de Telegraaf haar welbekende sausje over het onderwerp heeft gegoten. De VVD richt haar pijlen namelijk op kansarmen, en niet op allochtonen. En nee, dat is niet hetzelfde.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:32:44 #51
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91845028
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
Een begrijpelijk voorstel van de VVD. Het is alleen betreurenswaardig dat de Telegraaf haar welbekende sausje over het onderwerp heeft gegoten. De VVD richt haar pijlen namelijk op kansarmen, en niet op allochtonen. En nee, dat is niet hetzelfde.
Woordspelletjes.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:34:50 #52
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91845103
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:21 schreef Berlitz het volgende:

[..]

In bepaalde wijken in groningen mag niet meer dan 10% studenten wonen.
Is nederland nu ook een apartheids staat?

Aangezien een land door afkomst bestaat zie ik niet in waarom we net moeten doen alsof dat niet zo is.
Erg vergelijkbaar inderdaad. ^O^
pi_91845185
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
Dit.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:40:37 #54
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91845315
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:34 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Erg vergelijkbaar inderdaad. ^O^
Aangezien volgens links iedereen gelijk is, is dit voor hun vergelijkbaar.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:47:45 #55
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91845607
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:40 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Aangezien volgens links iedereen gelijk is, is dit voor hun vergelijkbaar.
Ik ben niet links en niet rechts en nu?
Leg nu eens zonder die typische steken naar links uit hoe een studentenlimiet (dus een limiet voor mensen in een bepaalde fase van hun leven) vergelijkbaar is met een allochtonenlimit (dus een limiet op bepaalde mensen voor hun hele leven lang). Het voorstel is trouwens niet om allochtonen te weren, maar aangezien jij dat wel een goed idee lijkt te vinden wil ik wel even weten hoe je dat denkt te verkopen.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:52:32 #56
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91845816
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:47 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Ik ben niet links en niet rechts en nu?
Leg nu eens zonder die typische steken naar links uit hoe een studentenlimiet (dus een limiet voor mensen in een bepaalde fase van hun leven) vergelijkbaar is met een allochtonenlimit (dus een limiet op bepaalde mensen voor hun hele leven lang). Het voorstel is trouwens niet om allochtonen te weren, maar aangezien jij dat wel een goed idee lijkt te vinden wil ik wel even weten hoe je dat denkt te verkopen.
Als iedereen gelijk is, waarom studenten en allochtonen dan niet?
pi_91845867
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:52 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Je geeft geen antwoord op zn vraag. Of je snapt het punt dat hij tracht te maken niet. Dat laatste lijkt mij het meest waarschijnlijk.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:54:07 #58
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91845894
quote:

[..]

Laat maar zitten ik heb het al weer gezien. :W
pi_91847508
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:22 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Daar klopt niks van.
Cultuur is onze manier van leven daar veranderen musea niks aan.

Of beweer jij dat volkeren zonder musea geen cultuur hebben?

Word de manier van ons leven beïnvloed door een bezoek aan een museum?
Onze manier van leven is aan verandering onderhevig, in de 17de eeuw leefden we anders dan in de 19de, in 1950 leefden we anders dan in 2010.
De nieuwe nederlanders horen bij de samenleving van 2010 zoals de verzuiling bij die van 1950 hoorde. Ik snap niet precies wat accepteren van dat feit te maken heeft met haat van de eigen cultuur.

Let op dat accepteren niet hetzelfde is als goedpraten van misstanden.
pi_91847572
quote:

[..]

Psst, het gaat om het weren van kansarmen, niet om het weren van allochtonen.
pi_91851223
Dat komt door het linkse beleid, waardoor je nu met die immense rotzooi zit.

Als je de verzorgingsstaat beperkt, moeten immigranten wel hun best doen om werk te zoeken, kinderen goed begeleiden op school etc., want bij geen werk krijg je geen inkomen. Een links beleid in een land haalt lui gedrag naar boven. Dit is ook te zien bij Nederlandse Tokkies bijvoorbeeld die de belastingbetaler geen geld kost.

Met andere woorden: Tokkies halen uit het buitenland i.c.m. een linkse verzorgingsstaat zorgt voor rampen, enorme rampen, zoals we thans in W-Europa zien. Den Haag, Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Antwerpen, Brussel, Parijs...ze kennen allemaal dezelfde problemen van grote groepen kansloze allochtonen die nauwelijks wat toevoegen.

Niet voor niets doen immigranten het in de VS en Canada gemiddeld beter. Daar worden immigranten gestimuleerd het beste uit zichzelf te halen.
pi_91851526
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 15:52 schreef Zienswijze het volgende:

Precies. En rechts gaat er wat aan doen. Global warming komt door links, blisterverpakkingen die moeilijk open willen, een linkse uitvinding. File's, een snood links plan om het kapitalisme te dwarsbomen. Tineke Schouten, het linkse middel om Nederland te kwellen.

Dank voor uw wijze woorden oh Grote Sai Baba !
  dinsdag 25 januari 2011 @ 16:01:34 #63
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91851628
quote:
Niet voor niets doen immigranten het in de VS en Canada gemiddeld beter. Daar worden immigranten gestimuleerd het beste uit zichzelf te halen.
De ene immigrant is de andere niet.

Mexicanen doen het daar nog erger dan moslims hier.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 16:02:54 #64
177885 JoaC
Het is patat
pi_91851685
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:01 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Immigreren?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_91851702
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:01 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Mexicanen Christenen doen het daar nog erger dan moslims hier.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 16:06:39 #66
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91851845
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:03 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarom verander je mexicanen in christenen?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 16:07:43 #67
177885 JoaC
Het is patat
pi_91851888
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:06 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Waarom verander je mexicanen in christenen?
_O-
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  dinsdag 25 januari 2011 @ 16:08:34 #68
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91851926
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:07 schreef JoaC het volgende:

[..]

_O-
Ze voegen niks toe omdat ze mexicanen zijn,hun christelijkheid valt ontzettend mee.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 16:09:35 #69
177885 JoaC
Het is patat
pi_91851968
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:08 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Ze voegen niks toe omdat ze mexicanen zijn,hun christelijkheid valt ontzettend mee.
Je snapt het echt niet?
[..]
pi_91851984
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:08 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat ze aardig katholiek waren in Mexico. Maar als jij zegt dat dat niet zo is geloof ik het meteen. Jij weet alles. Sorry dus.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 16:12:39 #71
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91852143
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:09 schreef gelly het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat ze aardig katholiek waren in Mexico. Maar als jij zegt dat dat niet zo is geloof ik het meteen. Jij weet alles. Sorry dus.
Als je naar mexico gaat zie je dat dit totaal niet valt te vergelijken met de religie in islamitische landen.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 16:13:29 #72
177885 JoaC
Het is patat
pi_91852197
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:12 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Als je naar mexico gaat zie je dat dit totaal niet valt te vergelijken met de religie in islamitische landen.
_O_ _O- _O_ _O- 8)7 |:(
[..]
  dinsdag 25 januari 2011 @ 16:15:27 #73
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91852306
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:13 schreef JoaC het volgende:

[..]

_O_ _O- _O_ _O- 8)7 |:(
In amerika zijn ze christelijker dan in mexico.
pi_91852327
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 15:52 schreef Berlitz het volgende:

Het klopt dat Mexicanen in de VS voor veel problemen zorgen. Maar veel Mexicanen verblijven daar illegaal. Dat houdt dus in dat de VS niet om hen - de illegalen - gevraagd heeft. Dit staat in sterke contrast met het beleid van W-Europa dat veelal onopgeleide mensen uit het buitenland hiernaartoe heeft gehaald. Dit icm een linkse verzoringgsstaat zorgt ervoor dat lui gedrag gestimuleerd wordt. Het resultaat is bekend: een immigratieramp in W-Europa.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 16:16:03 #75
177885 JoaC
Het is patat
pi_91852335
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:15 schreef Berlitz het volgende:

[..]

In amerika zijn ze christelijker dan in mexico.
Niemand beweert dat dit niet zo is
[..]
  dinsdag 25 januari 2011 @ 16:19:35 #76
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_91852521
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:49 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Logisch natuurlijk, op fok! zitten enkel autisten.
Volgens de wetenschap zijn D66'ers autistisch.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 16:20:32 #77
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_91852557
quote:

[..]

Dat klinkt niet echt progressief, sterker nog, deze tekst zou van een PVV-er kunnen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Opa2012 op 25-01-2011 16:24:32 (voor jou een vraag, voor mij een weet.) ]
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  dinsdag 25 januari 2011 @ 16:29:38 #78
177885 JoaC
Het is patat
pi_91853015
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:19 schreef mlg het volgende:

[..]

Ga je je sociaal-darwinistische topics er weer bij halen?
[..]
pi_91853409
quote:

[..]

Wat heb je aan wetenschap, dat is een linkse hobby.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 16:38:02 #80
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91853462
quote:

[..]

m mm m m maar het is tegen de mensenrechten omdat te zeggen :'(
pi_91853980
quote:

[..]

Dat topic van je heb ik gelezen. Matige grap en wetenschappelijk onverantwoord, dus wat is je punt?
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_91854787
Ligt het aan mij of heeft de TT niets met de inhoud van het bericht te maken?
Allah Al Watan Al Malik
pi_91854895
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:15 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het klopt dat Mexicanen in de VS voor veel problemen zorgen. Maar veel Mexicanen verblijven daar illegaal. Dat houdt dus in dat de VS niet om hen - de illegalen - gevraagd heeft. Dit staat in sterke contrast met het beleid van W-Europa dat veelal onopgeleide mensen uit het buitenland hiernaartoe heeft gehaald. Dit icm een linkse verzoringgsstaat zorgt ervoor dat lui gedrag gestimuleerd wordt. Het resultaat is bekend: een immigratieramp in W-Europa.
Heeft niets met legaliteit of illegaliteit te maken. In de VS hebben bevolkingsgroepen complete steden en wijken, seperaat van elkaar. Er zijn enorme problemen met zowel legalen als illegalen. Dit soort problematiek is dan ook compleet niet religieus gebonden, zoals bepaalde mensen willen laten blijken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_91855365
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 17:06 schreef Mutant01 het volgende:
Ligt het aan mij of heeft de TT niets met de inhoud van het bericht te maken?
Het ligt niet aan jou.
pi_91855450
Het is natuurlijk aan de landelijke politiek om de instroom van buitenlanders te beperken. En ik vind zowel spreidingsbeleid als een inkomensnorm een beetje onzin.

Als ze de verloedering van de stad willen tegengaan kunnen ze beter kappen met die onzinnige sociale huurwoningen en huursubsidies. Dan zoeken de kansarmen vanzelf wel woningen buiten de stad die zij wel kunnen betalen. En het is weer een kostenpost minder.

[ Bericht 3% gewijzigd door Picchia op 25-01-2011 17:26:37 ]
  dinsdag 25 januari 2011 @ 18:38:12 #86
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_91858566
Heel goed, ga zo door VVD en mij stem heb je w/ ^O^ w/
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_91858853
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:20 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Dat klinkt niet echt progressief, sterker nog, deze tekst zou van een PVV-er kunnen zijn.
Progressief zijn om het progressief zijn slaat dan ook nergens op.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:05:04 #88
165633 eriksd
The grand facade...
pi_91859869
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:38 schreef phpmystyle het volgende:
Heel goed, ga zo door VVD en mij stem heb je w/ ^O^ w/
Was jij niet van de PVV?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_91860025
quote:

[..]

Bron
Allochtoon is niet hetzelfde als kansarm. Natuurlijk is er een grote overlap, maar is goed om het verschil goed in de gaten te houden.
pi_91860050
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:05 schreef eriksd het volgende:

[..]

Was jij niet van de PVV?
PVVD, je weet toch? Twee handen op een buik, aldus Php ;)
pi_91860208
Voice over en zijn uitkering kosten ons ook veel geld.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:13:18 #92
294269 mlg
pi_91860275
Wanneer komt nou eens het voorstel om uitkeringen te verlagen? Hiermee verminder je de armoede, doordat je het voortplanten van de onderklasse ontmoedigt.
pi_91860432
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:13 schreef mlg het volgende:
Wanneer komt nou eens het voorstel om uitkeringen te verlagen? Hiermee verminder je de armoede, doordat je het voortplanten van de onderklasse ontmoedigt.
Kinderbijslag verlagen, om te beginnen van het 3e kind en meer, lijkt mij een logischer oplossing.
pi_91860455
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:13 schreef mlg het volgende:
Denk je dat de lagere klassen rationeel met 'voortplanting' omgaan? Dan moet je toch echt bij hoger opgeleiden zijn.
pi_91860497
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:16 schreef Sakit-Gede het volgende:

[..]

Kinderbijslag verlagen, om te beginnen van het 3e kind en meer, lijkt mij een logischer oplossing.
Daar lossen we de vergrijzingsproblematiek wel mee op ! ^O^
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:17:54 #96
300718 Kenju
Say It!!??
pi_91860514
quote:
Is dat wel zo? Waren het per definitie de linkse partijen die achter de arbeidsimmigratie zitten? En de onafhankelijkheid van Suriname? En was de hele regering links? Ik vind het zo makkelijk om het allemaal maar op links af te schuiven. We hebben een rechtse 10 jaar, die nu voortgezet wordt. Ik heb het idee dat de welwillendheid om te integreren onder de allochtonen zelfs minder geworden is. Dit ondanks dat ze hier langer wonen en de 2e generatie die hier geboren is, ouder is geworden.
quote:
Als je de verzorgingsstaat beperkt, moeten immigranten wel hun best doen om werk te zoeken, kinderen goed begeleiden op school etc., want bij geen werk krijg je geen inkomen. Een links beleid in een land haalt lui gedrag naar boven. Dit is ook te zien bij Nederlandse Tokkies bijvoorbeeld die de belastingbetaler geen geld kost.
Dit is natuurlijk erg makkelijk gesteld. Ik bedoel, wanneer je mensen op deze manier moet dwingen, is er sowieso iets mis toch? Dat is net zoiets als het boerkaverbod. Ze moeten dat ding af doen, maar ondertussen leeft het achterstandige idee dat vrouwen zich moeten bedekken alsnog.

quote:
Met andere woorden: Tokkies halen uit het buitenland i.c.m. een linkse verzorgingsstaat zorgt voor rampen, enorme rampen, zoals we thans in W-Europa zien. Den Haag, Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Antwerpen, Brussel, Parijs...ze kennen allemaal dezelfde problemen van grote groepen kansloze allochtonen die nauwelijks wat toevoegen.
Enven het woord allochtoon. Jij bent ook een allochtoon zegt je onderschrift. Ben jij kansarm? Je familie? Jij hoort niet tot de groep kutmarokkanen (hiermee bedoel ik niet de Marokkanen, maar die straatidioten), randgroep Turken en Anillianen. Het is vreemd om doodleuk alle allochtonen te weren, alsof het één groep is die het slecht doet. De meeste allochtonen etniciteiten hebben helemaal niets met de Marokkanen van doen. En toch rekent men hen hier tot dezelfde groep. Dat klopt toch niet? Toch lijkt dit hier op FOK een gemeenschappelijk gedeeld idee te zijn.
quote:
Daar hebben ze geen Marokkanen en andere groepen die het structureel slecht doen en die het gemiddelde ontzettend naar beneden trekken. Verder kennen ze daar ook een heel andere immigratiepolitiek waar ze grote getalen in één keer naturaliseren en ze mensen Amerikaan noemen. En de illegale Mexicanen komen daar over het algemeen om te werken. Illegaal werk, maar toch, de welwillendheid is er sowieso.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:19:20 #97
294269 mlg
pi_91860607
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:16 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Denk je dat de lagere klassen rationeel met 'voortplanting' omgaan? Dan moet je toch echt bij hoger opgeleiden zijn.
Ja, daar is wel eens een onderzoek naar gedaan door Charles Murray. Je ontmoedigt met het verlagen van de uitkeringen (en de kinderbijslag logischerwijs) de voortplanting van de lagere klasse. Uiteraard is het hier van belang om de kinderopvang niet meer te subsidiëren.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:39:38 #98
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_91861789
quote:
Het waren anders de VVD, en de voorlopers van het CDA die de allochtonen in grote getalen binnehaalden. In de jaren 70 was Den Uyl juist TEGEN de wervingsverdragen, en maakte er een einde aan.

Je verdraait de feiten dus.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_91861811
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:17 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Daar lossen we de vergrijzingsproblematiek wel mee op ! ^O^
Mensen die van een 3e kind afzien als ze daar geen kinderbijslag voor vangen zijn nu net die mensen die hun kind op 14 jarige leeftijd s-avonds laat bij het treinstation laten hangen, waarna het 2 jaar later een straat crimineel is geworden. Die mensen kunnen beter niet al te veel kinderen maken.
pi_91862211
quote:
ouderejongere: Op die manier kan je Marokkanen ook de schuld geven van de opwarming van de Aarde.
voice-over: Ook dat zou mij niks verbazen. Marokkanen zorgen overal voor problemen.
Pas op wat je zegt: heb je ooit een grafiek gezien van het aantal Marokkanen in Nederland versus de opwarming van de Aarde? Dat correleert beter dan de opwarming met de CO2 uitstoot. ;)

NB: hier volgt natuurlijk vooral uit dat je op moet passen met het trekken van een conclusie uit het feit dat zaken met elkaar correleren.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:54:14 #101
294269 mlg
pi_91862660
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:48 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Dat topic van je heb ik gelezen. Matige grap en wetenschappelijk onverantwoord, dus wat is je punt?
Het schijnt dat D66'ers een ander gen hebben. De laatste keer dat dit gen was gevonden, was in een Eskimo, die bevroren onder het ijs in Alaska was gevonden.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:54:55 #102
300718 Kenju
Say It!!??
pi_91862699
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:46 schreef Sakit-Gede het volgende:
NB: hier volgt natuurlijk vooral uit dat je op moet passen met het trekken van een conclusie uit het feit dat zaken met elkaar correleren.
Correlatie en causaliteit. Iets dat men inderdaad moeilijk uit elkaar weet te houden. Maar goed, hier op FOK denkt men soms alsof 'allochtoon' een etniciteit op zichzelf is. Derhalve kun je hier nu eenmaal weinig reden verwachten in een dergelijk opzicht.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_91862891
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:54 schreef mlg het volgende:

[..]

Het schijnt dat D66'ers een ander gen hebben. De laatste keer dat dit gen was gevonden, was in een Eskimo, die bevroren onder het ijs in Alaska was gevonden.
:')
pi_91862978
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:40 schreef Sakit-Gede het volgende:

[..]

Mensen die van een 3e kind afzien als ze daar geen kinderbijslag voor vangen zijn nu net die mensen die hun kind op 14 jarige leeftijd s-avonds laat bij het treinstation laten hangen, waarna het 2 jaar later een straat crimineel is geworden. Die mensen kunnen beter niet al te veel kinderen maken.
Onzin. Geeft niets verder, leuk bedacht ook, maar heeft niets met de werkelijkheid te maken.
pi_91865389
[quote Op dinsdag 25 januari 2011 17:08 schreef Mutant het volgende:

Heeft niets met legaliteit of illegaliteit te maken. In de VS hebben bevolkingsgroepen complete steden en wijken, seperaat van elkaar. Er zijn enorme problemen met zowel legalen als illegalen. Dit soort problematiek is dan ook compleet niet religieus gebonden, zoals bepaalde mensen willen laten blijken. [/quote] Er zijn daar minder problemen met de gemiddelde immigrant dan hier. Bovendien zijn er daar zat succesvolle immigranten die het gemaakt hebben (inkomen > $100,000) Mensen worden daar gestimuleerd om het beste uit zichzelf te halen. Hier krijg je een uitkering als je niet wilt werken. Dat is het verschil.
pi_91865407
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 17:08 schreef Mutant het volgende:

Heeft niets met legaliteit of illegaliteit te maken. In de VS hebben bevolkingsgroepen complete steden en wijken, seperaat van elkaar. Er zijn enorme problemen met zowel legalen als illegalen. Dit soort problematiek is dan ook compleet niet religieus gebonden, zoals bepaalde mensen willen laten blijken.
Er zijn daar minder problemen met de gemiddelde immigrant dan hier. Bovendien zijn er daar zat succesvolle immigranten die het gemaakt hebben (inkomen > $100,000) Mensen worden daar gestimuleerd om het beste uit zichzelf te halen. Hier krijg je een uitkering als je niet wilt werken. Dat is het verschil.
  Donald Duck held dinsdag 25 januari 2011 @ 20:40:47 #107
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_91865468
Enige multicultuur is een goede verrijking. Maar het moet niet de overhand gaan krijgen. Dan wordt de autochtoon een minderheid in z'n eigen stad.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_91865650
Kansloze allochtonen in de VS of Canada? Natuurlijk heb je die daar, denk aan de Ieren, Italianen, Afro-Amerikanen, Mexicanen. De gemiddelde immigrant echter presteert beter dan deze in W-Europa. Hoe dat komt? Daar bestaat een prestatiecultuur (ingebouwd door een rechts maatschappelijk systeem, immigranten worden daar gestimuleerd om het beste uit zichzelf te halen. In W-Europa bestaat een uitgebreide linkse verzorgingsstaat, waardoor lui gedrag wordt gestimuleerd. Geen zin om de taal te leren? Geen probleem, je krijgt een uitkering als je geen werk kan vinden. Doen je kinderen niet goed hun best op school? Geen probleem, dat kind komt later in aanmerking voor een uitkering als hij/zij een laag diploma heeft en dus minder kans op een goede baan. In de VS en Canada is het zo, of je nou wel of niet de taal wilt leren, je grotendeels zelf je eigen boontjes moet doppen en dat stimuleert mensen tot te presteren
pi_91865953
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 15:52 schreef Kenju het volgende:

Daar hebben ze geen Marokkanen en andere groepen die het structureel slecht doen en die het gemiddelde ontzettend naar beneden trekken. Verder kennen ze daar ook een heel andere immigratiepolitiek waar ze grote getalen in één keer naturaliseren en ze mensen Amerikaan noemen. En de illegale Mexicanen komen daar over het algemeen om te werken. Illegaal werk, maar toch, de welwillendheid is er sowieso.
En dit is het verschil vergeleken met W-Europa, wat je correct beschrijft.
Overigens ligt het niet 100% aan de Marokkanen dat een deel niet kan aarden in W-Europa. In de VS heb je ook Marokkanen, maar zij doen het beduidend beter dan de groep woonachtig in W-Europa. Het maatschappelijk systeem en de aanwezigheid van een prestatiecultuur zijn ook factoren die bijdragen of een (immigranten)groep wel of niet succesvol is in een ander land.

In W-Europa heb je een uitgebreide linkse verzorgingsstaat. Dat bedoel ik met dat links een immense immigratie-rotzooi heeft gecreeerd (en in stand houdt) in W-Europa.
pi_91866426
Een veelal typische linkse, progressieve gedachtengang is dat immigratie welvaart met zich meebrengt. Dit hangt echter af van het type immigratie en hoe het maatschappelijk systeem in het desbetreffende immigratie land in elkaar steekt.

Heb je een uitgebreide linkse verzorgingsstaat, lage straffen voor criminaliteit en trek je grotendeels onopgeleide/laagopgeleide immigranten aan? Dit is een formule voor één grote mislukte immigratieboel, waar grote groepen kansarmen teren op uitkeringen op kosten van de belastingbetaler. Een ontoelaatbare fout die in W-Europa gemaakt is.

Heeft je land een prestatiecultuur, worden mensen gestimuleerd om het beste uit zichzelf te halen, kunnen succesvolle mensen mooie materiele zaken verwerven (rechts maatschappelijk systeem): dan trek je grotendeels hoogopgeleide immigranten aan óf laagopgeleide immigranten, maar die wel bereid zijn om de handen uit de mouwen te steken. In dit geval kan immigratie wel welvaart met zich meebrengen, omdat deze mensen gedreven zijn tot prestatie (en daarmee innovatie met zich meebrengen) en zich één voelen met het land.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:57:50 #111
268409 voice-over
pi_91866448
quote:

Precies. Ik vind een allochtonenstop niet zo raar. Politiek-correct bezien is dat discriminatie maar politiek-correct links Nederland heeft absoluut geen probleem om op dezelfde manier blanke Nederlandse mannen te discrimineren bij sollicitaties. Discrimineren is dus geen probleem voor links. Het gaat bij hen wel om dat men niet aan hun lievelingsmensen mag komen. :')
pi_91866987
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 15:52 schreef voice-over het volgende:

Precies. Ik vind een allochtonenstop niet zo raar. Politiek-correct bezien is dat discriminatie maar politiek-correct links Nederland heeft absoluut geen probleem om op dezelfde manier blanke Nederlandse mannen te discrimineren bij sollicitaties. Discrimineren is dus geen probleem voor links. Het gaat bij hen wel om dat men niet aan hun lievelingsmensen mag komen.
Ik deel dezelfde mening over links als jou. Discriminatie hoort niet, positieve discriminatie dus ook niet. Links is gif voor een vooruitstrevend en welvarend land.

Ik ben echter wel tegen een algehele allochtonenstop. Wellicht dat de Telegraaf er zelf wat van heeft gemaakt, want Rutte heeft het over een stop voor kansarmen. Met Rutte ben ik het in deze wel eens, omdat kansarmen (dus zowel allochtone als autochtone kansarmen) voor een vooruitstrevende stad nou eenmaal niet goed zijn. Je moet echter wel met de sociaal-culturele verhoudingen rekening houden in een grote stad, opdat een grote stad niet in een klein Marokko of een klein China verandert. Een evenwicht tussen succesvolle en prestatiegerichte autochtonen en allochtonen moet het doel zijn.

De VVD is overigens prima partij. Het enige wat zij moeten doen is de straffen fors durven verhogen, een kenniseconomie ook daadwerkelijk willen opbouwen en zich in de islam trachten te verdiepen.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:12:09 #113
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_91867302
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:39 schreef Zienswijze het volgende:
Er zijn daar minder problemen met de gemiddelde immigrant dan hier.
Lees je nog eens in over de rassenrellen van 1992, waar Koreaanse gangs in een ware oorlog raakten met Mexicaanse gangs, nadat rellen omwille de vrijspraak van agenten in de zaak Rodney King het juiste moment bleek om nog eens wat andere koeien uit de sloot te halen....

Resultaat: 53 doden in 5 dagen. 4.000 soldaten moesten de zaken weer op orde brengen, en twee weken lang leek Los Angeles een stad die gecontroleerd werd door het leger.

De problemen in Nederland beperken zich voornamelijk tot het lastig vallen van mensen, diefstal, en dat soort zaken.

Je zou "niet integreren" als een probleem kunnen bestempelen, maar dan gaat je vergelijking eigenlijk helemaal mank..... Ga maar eens rondwandelen in Koreatown in Los Angeles, en zie hoe geïntegreerd ze daar zijn:

Nee, dat is geen gebouw in Seoul, dat is een gebouw in Los Angeles. ;)

En dat er minder problemen zouden zijn met werklozen en uitkeringen, is ook een fabeltje. Ook de VS kent "welfare" (bijstand), en inderdaad..... zitten daar enorm veel immigranten in. Ook de problemen met illegale immigranten vanuit Mexico zijn in California enorm. California heeft zo'n 3 Miljoen van de 15 miljoen illegalen in de VS, en dat maakt het zo'n 8% van de totaalbevolking die nabij de 40 miljoen zit. 8% is illegaal.

Nee, de VS heeft "minder problemen" met immigranten.... :')
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:14:32 #114
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_91867426
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:39 schreef Zienswijze het volgende:
Bovendien zijn er daar zat succesvolle immigranten die het gemaakt hebben (inkomen > $100,000) Mensen worden daar gestimuleerd om het beste uit zichzelf te halen. Hier krijg je een uitkering als je niet wilt werken. Dat is het verschil.
Ja, je hebt de Jennifer Lopez's inderdaad..... Jenny from the block in the Bronx, Puerto-Ricaanse immigrantenouders, en nu mega-miljoenen ster. Maar dat zijn er maar heel weinig..... maar ook Nederland kent best succesvolle immigranten natuurlijk, die een eigen bedrijf hebben gestart en goed meegaan in de Nederlandse samenleving.
-
pi_91868024
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 20:39 schreef maartena het volgende:

Lees je nog eens in over de rassenrellen van 1992

Nee, de VS heeft "minder problemen" met immigranten....
Leer jij uberhaupt eens lezen zou ik zeggen. Ik heb het over de gemiddelde immigrant. En niet over:
quote:
Nee, de VS heeft "minder problemen" met immigranten....
quote:
Ja, je hebt de Jennifer Lopez's inderdaad..... Jenny from the block in the Bronx, Puerto-Ricaanse immigrantenouders, en nu mega-miljoenen ster. Maar dat zijn er maar heel weinig..... maar ook Nederland kent best succesvolle immigranten natuurlijk, die een eigen bedrijf hebben gestart en goed meegaan in de Nederlandse samenleving.
Er zijn zeer veel succesverhalen van immigranten in de VS die het gemaakt hebben, niet alleen de Lopez's. In het bedrijfsleven bijvoorbeeld, waar zij hoge functies verwerven. Hoeveel succesvolle allochtone ondernemers heb je in NL, afgezien van de lokale shoarma boer met een inkomen van slechts minder dan 40000 euro per maand. Bovendien wonen er bijv. ook Marokkanen en Turken in de VS; zij doen het beduidend beter dan deze in W-Europa. Bekijk deze grafiek eens: http://awesome.good.is/tr(...)hty-dollar/flat.html

Moslims in het algemeen (inc. Turken en Marokkanen) doen het daar ook beter dan hier bijv.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:47:32 #116
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_91869458
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:12 schreef maartena het volgende:

[..]

Lees je nog eens in over de rassenrellen van 1992, waar Koreaanse gangs in een ware oorlog raakten met Mexicaanse gangs, nadat rellen omwille de vrijspraak van agenten in de zaak Rodney King het juiste moment bleek om nog eens wat andere koeien uit de sloot te halen....

Resultaat: 53 doden in 5 dagen. 4.000 soldaten moesten de zaken weer op orde brengen, en twee weken lang leek Los Angeles een stad die gecontroleerd werd door het leger.

De problemen in Nederland beperken zich voornamelijk tot het lastig vallen van mensen, diefstal, en dat soort zaken.

Je zou "niet integreren" als een probleem kunnen bestempelen, maar dan gaat je vergelijking eigenlijk helemaal mank..... Ga maar eens rondwandelen in Koreatown in Los Angeles, en zie hoe geïntegreerd ze daar zijn:

[ afbeelding ]

Nee, dat is geen gebouw in Seoul, dat is een gebouw in Los Angeles. ;)

En dat er minder problemen zouden zijn met werklozen en uitkeringen, is ook een fabeltje. Ook de VS kent "welfare" (bijstand), en inderdaad..... zitten daar enorm veel immigranten in. Ook de problemen met illegale immigranten vanuit Mexico zijn in California enorm. California heeft zo'n 3 Miljoen van de 15 miljoen illegalen in de VS, en dat maakt het zo'n 8% van de totaalbevolking die nabij de 40 miljoen zit. 8% is illegaal.

Nee, de VS heeft "minder problemen" met immigranten.... :')
Als het erop aankomt dan rekent de VS keihard met hen af :)
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:56:30 #117
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_91870117
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:24 schreef Zienswijze het volgende:
Moslims in het algemeen (inc. Turken en Marokkanen) doen het daar ook beter dan hier bijv.
Daarmee geef je eigenlijk al aan dat het niet aan de Turken en de Marokkanen ligt, maar aan de samenleving. En dan ben ik het WEL met je eens dat het in de VS een stuk beter is....

Want hoeveel problemen en criminaliteit er ook mag zijn, een immigrant wordt hier gewoon geaccepteerd voor wat hij is. We hebben geen senatoren die dubbele paspoorten willen verbieden, de koran wil verbieden of de bouw van moskeeen willen verbieden, of die bij elke keer dat een allochtoon bij een criminele daad betrokken is er weer kamervragen over wil stellen. Sterker nog, de term "allochtoon" is niet eens echt te vertalen. Je hebt "immigranten", en "Amerikanen van een bepaalde afkomst". Maar desalnietemin worden ze gezien als Amerikanen. Iemand die IN Nederland geboren is, en vloeiend Nederlands spreekt.... kan nog steeds, en wordt nog steeds aangemerkt als "allochtoon" en (bijv.) Marokkaan. Niet als "Nederlander van Marokkaanse afkomst" wat eigenlijk wel zou moeten.

Met de vrijheid om wat van jezelf te maken hoort namelijk ook complete religieuze en culturele vrijheid, en niet een zwaaiend vingertje dat je perse Nederlands moet leren, dat de hoofddoek af moet, dat je je westers moet gedragen etc. Er bestaat heen "minister van integratie" (of staatssecretaris), en iedereen heeft alle rechten (en alle plichten) van het wonen in de VS.

Een politicus als Wilders die het alleen maar heeft over "afschaffen", "verbieden", "aanpassen of wegwezen", werkt alleen maar averechts. En dat geldt ook voor de VVD met haar idee om een virtuele allochtonen grens om Den Haag heen te trekken. Dat soort geneuzel werkt alleen maar TEGEN de integratie van allochtonen.
-
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:08:03 #118
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_91870961
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:47 schreef phpmystyle het volgende:
Die 53 doden..... vielen niet omdat de VS keihard met ze afrekende, maar omdat ze elkaar aan het afslachten waren. De eerste moordenaars van 1992 zijn intussen alweer vrij gekomen, en weer in de samenleving te vinden.

Ze mogen dan wel zwaardere straffen uitdelen, en de doodstraf hebben..... maar de criminaliteit is ook 5x zoveel en 5x zo zwaar als in Nederland.

Moord in de VS staat op 5 per 100.000 inwoners, in Nederland op 0,9.

Zwaardere straffen helpen dus niet echt.
-
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:10:04 #119
300718 Kenju
Say It!!??
pi_91871125
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:49 schreef Zienswijze het volgende:

En dit is het verschil vergeleken met W-Europa, wat je correct beschrijft.
Overigens ligt het niet 100% aan de Marokkanen dat een deel niet kan aarden in W-Europa. In de VS heb je ook Marokkanen, maar zij doen het beduidend beter dan de groep woonachtig in W-Europa. Het maatschappelijk systeem en de aanwezigheid van een prestatiecultuur zijn ook factoren die bijdragen of een (immigranten)groep wel of niet succesvol is in een ander land.
Dit stel je doodleuk, maar de basis waarop je dit doet vind ik zwak. In Nederland is een heel ander deel naar binnen gekomen, en verder zijn het mensen die in staat zijn gesteld volledig hun eigen gebruiken na te houden. Erg conservatief te leven en niets over of mee te nemen van de Nederlandse maatschappij en waarden. Dit is in de VS anders. Het is daar meer een melting pot van verschillende mensen die elkaar wel tegen komen. Inderdaad komt dit deels doordat ze meer de noodzaak hebben om te werken. Maar om nu te zeggen dat links ze de uitkering heeft gegeven, is onzin. Het waren rechtse regeringen die de asielzoekers uit de jaren 60 en 70 binnen lieten en daar beleid over voerde, en het was de SP die als eerste in het begin van de jaren '80 aangaf dat er een komen probleem was met de migranten. Dus die hele links-rechts tegenstelling zoals jij die stelt, klopt niet. Verder is het zo dat niet alle allochtone groepen het zo slecht doen. De mensen die uit de middellandse zee-gebieden hier naar toe kwamen waren veelal kansarme mensen. Die naar de V.S. gingen waren juist ondernemende mensen. De mensen die hier naar toe kwamen, werden geworven, en de mensen die naar de V.S. gingen gingen uit hunzelf. Dàt is het verschil.

Verder moet je niet vergeten dat de V.S. ook nog èchte armoede kent.

Je kunt wel blijven afgeven op de verzorigensstaat. Maar feit is ook dat het veel opvangt. Het Amerikaase systeem bewijst dat mensen niet altijd even goed voor zichzelf kunnen zorgen. De genoemde armoede die daar voor komt, hele stadsdelen die een no-go area zijn, en de verzekerings-kwestie zijn niet bepaald zaken die ik hier wil zien.

Granted, er zijn veel mensen die er misbruik van maken. Maar het beginsel van de verzorgingsstaat is op zichzelf weinig mis mee.

quote:
Een veelal typische linkse, progressieve gedachtengang is dat immigratie welvaart met zich meebrengt.
Dit heb ik nog nooit gehoord. Niet buiten enkele Amerikaanse studies iig. Maar die gaan over heel andere situaties dan de Nederlandse. Niet echt nuttig om hier te noemen dus.

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:57 schreef voice-over het volgende:

[..]

Precies. Ik vind een allochtonenstop niet zo raar. Politiek-correct bezien is dat discriminatie maar politiek-correct links Nederland heeft absoluut geen probleem om op dezelfde manier blanke Nederlandse mannen te discrimineren bij sollicitaties.
Dit is zo'n onzin om dat maar te generaliseren over links Nederland. Je zult nimmer iemand vinden die dit daadwerkelijk vind. Je lijd dan ook aan een enorme jankmentaliteit. Nog altijd hebben blanke mannen het voor het zeggen in dit land, en komen zij op de eerste plaats wanneer het om goede posities gaat. Het is alleen vreemd wanneer iemand met een kleurtje met een goede diploma structureel maar moeilijk aan een baan komt. Tuurlijk, wanneer je gaat stellen dat ergens perse een vrouw of een allochtoon moet komen te zitten, sla je door. Maar wanneer het nooit voor komt dat iemand met een kleur ergens komt te zitten, is het begrijpelijk dat er voorstellen op gaan om het door te forceren, zodat op lange termijn die mensen niet genegeerd worden, en ook hun kwaliteiten op waarde worden geschat.
Zelf ben ik niet voor een dergelijke aanpak, maar ik kan het wel begrijpen. Ik heb zelf verschillende malen meegemaakt dat een gekleurde een baan niet kreeg terwijl hij of zij daar wel geschikt voor was of dat er een stage niet gegund werd op grond van een niet-Nederlandse naam.
Feit is gewoon helaas dat je met een kleurtje gewoon minder kans maakt in veel lagen van zowel de samenleving als het bedrijfsleven.
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dan krijgen we ramadan diners met de president, etc. :')
In de VS komen dit soort zaken net zo goed voor. Hele buurten waar mensen geen Engels spreken en waar straatnaamborden in een andere taal dan het Engels zijn. Maar ten eerste is dat op de generale bevolking een kleinere hoeveelheid, en ten tweede hoef je daar niet in de buurt te komen omdat de steden zoveel groter zijn dan hier in Nederland.
Verder is het immigratiebeleid van Amerika ook echt gericht op het Amerikaans worden. Er is dus geen anti-stemming zoals we die hier wel voor een groot deel hebben. En die stemming wordt gevoed door partijen als de PVV die niet de problemen beschrijven, maar ook verwijten zonder dat het echt waar hoeft te zijn, en dus concreet demoniseren. En dan krijg je een tegenreactie.

[ Bericht 12% gewijzigd door Kenju op 25-01-2011 22:16:11 ]
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_91871738
quote:

[..]

Leer jij uberhaupt eens lezen zou ik zeggen. Ik heb het over de gemiddelde immigrant. En niet over:

[..]

[..]

Er zijn zeer veel succesverhalen van immigranten in de VS die het gemaakt hebben, niet alleen de Lopez's. In het bedrijfsleven bijvoorbeeld, waar zij hoge functies verwerven. Hoeveel succesvolle allochtone ondernemers heb je in NL, afgezien van de lokale shoarma boer met een inkomen van slechts minder dan 40000 euro per maand. Bovendien wonen er bijv. ook Marokkanen en Turken in de VS; zij doen het beduidend beter dan deze in W-Europa. Bekijk deze grafiek eens: http://awesome.good.is/tr(...)hty-dollar/flat.html

Mooi diagram, heb je delzefde data ook voor Nederland?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:53:00 #121
177885 JoaC
Het is patat
pi_91874153
verkeerde topic
[..]
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:53:56 #122
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_91874209
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 22:10 schreef Kenju het volgende:
Dan krijgen we ramadan diners met de president, etc. :')
In de VS komen dit soort zaken net zo goed voor. Hele buurten waar mensen geen Engels spreken en waar straatnaamborden in een andere taal dan het Engels zijn. Maar ten eerste is dat op de generale bevolking een kleinere hoeveelheid, en ten tweede hoef je daar niet in de buurt te komen omdat de steden zoveel groter zijn dan hier in Nederland.
Verder is het immigratiebeleid van Amerika ook echt gericht op het Amerikaans worden. Er is dus geen anti-stemming zoals we die hier wel voor een groot deel hebben. En die stemming wordt gevoed door partijen als de PVV die niet de problemen beschrijven, maar ook verwijten zonder dat het echt waar hoeft te zijn, en dus concreet demoniseren. En dan krijg je een tegenreactie.
Dit bedoel ik dus inderdaad. De Amerikaanse politiek spitst zich qua immigranten voornamelijk toe op de illegale immigranten, waar de VS er volgens schattingen 15 tot 20 miljoen van rijk is.

Maar ongeacht de cultuur, ongeacht het geloof, ongeacht de afkomst, ongeacht de taal.... wordt een immigrant hier gewoon hetzelfde behandeld. In Nederland is er sprake van demonisering van een bepaalde groep. Je hoort de PVV nauwelijks over het feit dat Antillianen en Surinamers vaak net zo crimineel zijn als Marokkanen, en dat Turken juist een heel stuk minder crimineel zijn dan de eerder genoemde drie..... nee, de Islam wordt aangewezen als schuldige van de integratieproblemen in Nederland, en dus moet er een Koranverbod, Moskeeverbod, en andere verboden komen.

Ik kan me goed voorstellen dat als je als hardwerkende Nederlands sprekende Marokkaan - Ja, die zijn er - iedere keer weer over 1 kam gescheerd wordt door een figuur als Wilders, dat je jezelf ook wat gaat afzetten.

"Ja, maar de Marokkanen hebben het er zelf naar gemaakt" is dan het verweer.

En ook dat klopt nauwelijks. Ja, er is meer criminaliteit onder allochtonen, Ja er is meer werkloosheid en er worden meer uitkeringen uitgedeeld..... maar dat zijn problemen die kunnen worden aangepakt zonder ze te bestempelen als een zondebok, en alles wat ook maar enigszins riekt naar de Islam proberen weg te rukken uit de Nederlandse samenleving.

Sorry, maar met 1 miljoen mensen in Nederland die de Islam aanhangen als geloof hebben ze net zoveel recht als Christenen (waar er ook nog maar een stuk of 4 miljoen van zijn die echt actief zijn in de kerk) en Joden (waar er nu zo'n 60.000 van zijn in Nederland.). Aan die rechten gaan sleutelen lost de problemen niet op.
-
  dinsdag 25 januari 2011 @ 23:27:55 #123
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_91876363
quote:
Maar ongeacht de cultuur, ongeacht het geloof, ongeacht de afkomst, ongeacht de taal.... wordt een immigrant hier gewoon hetzelfde behandeld. In Nederland is er sprake van demonisering van een bepaalde groep. Je hoort de PVV nauwelijks over het feit dat Antillianen en Surinamers vaak net zo crimineel zijn als Marokkanen, en dat Turken juist een heel stuk minder crimineel zijn dan de eerder genoemde drie..... nee, de Islam wordt aangewezen als schuldige van de integratieproblemen in Nederland, en dus moet er een Koranverbod, Moskeeverbod, en andere verboden komen.
Komt vooral omdat je erg selectief luistert. De PVV heeft het ook al vaak zat over hen gehad.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 23:38:56 #124
300718 Kenju
Say It!!??
pi_91876912
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 22:53 schreef maartena het volgende:
Je hoort de PVV nauwelijks over het feit dat Antillianen en Surinamers vaak net zo crimineel zijn als Marokkanen, en dat Turken juist een heel stuk minder crimineel zijn dan de eerder genoemde drie.....[/quoe] Of dit waar is, waag ik te betwijfelen. Verder zijn de Surinamers niet één etnische groep. De Creolen en Hindoestanen zijn twee verschilende groepen, en dan heb je ook nog de Chinezen, Javanen en Joodse Surinamers. De Creolen zullen wel een goed deel kunnen mee kunnen met de Marokkanen. Maar de overige groepen zeker niet. Maar met snel Google werk is het niet zo snel iets recents te vinden. Ik kan me echter niet voorstellen dat de cijfers over de andere groepen dan de Marokkanen zo vergelijkbaar zijn. En afgezien van criminaliteit zijn er ook andere zaken omtrent het functioneren in de maatschappij die relevant zijn, oftewel de mate waarin beroep wordt gedaan op sociale voorzieningen. De cijfers daaromtrent zijn hoger bij Marokkanen, door niet alleen crimineel gedrag, maar ook op grote schaal beroep te doen op sociale voorzieningen.

[quote] nee, de Islam wordt aangewezen als schuldige van de integratieproblemen in Nederland, en dus moet er een Koranverbod, Moskeeverbod, en andere verboden komen.
Je trekt het nu een andere kant op. Ik vermoed dat je zelf Islamiet bent? Turks?
Het topic is de vraag of je 'allochtonen' moet weren. Het gaat niet per definitie om moslims. De moslims word vaak verweten dat ze alleen voor zichzelf opkomen, en daarbij anderen ook nog eens neerpraten. Het lijkt erop alsof jij dat nu ook doet. :)

Onderdeel zijn van 'de allochtonen' wanneer het uit komt, waardoor cijfers omtrent integratie wat positief eruit komen te zien, en alleen etniciteit X wanneer het gaat om een cijfer waar je jezelf wel als positief kunt presenteren.

Uit een onderzoek uit 2005 van het CBS blijkt dat de cijfers als volgt liggen (lagen):

De claim over de Marokkanen is dus wel terecht. En ook over de Turken en Antillianen. De Surinamers worden als één volk genomen. Dat is jammer.

Overigens moet je ook niet vergeten dat deze cijfers alleen gebaseerd zijn op het aantal veroordeelde criminelen. Witte boorden criminaliteit wordt niet meegenomen, en georganiseerde criminaliteit (en er bestaat zoiets als een Turkse maffia) blijven veelal buiten schot. De Chinezen worden hier niet genoemd, maar het vermoeden bestaat dat wanneer het georganiseerde deel in kaart zou worden gebracht, plus de criminaliteit waar geen aangifte van is gedaan (Chinezen richten zich vaak tegen de eigen mensen, en die doen vaak geen aangifte), zij in de bovenste regionen zouden meedoen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:27 schreef Holograph het volgende:

[..]

Komt vooral omdat je erg selectief luistert. De PVV heeft het ook al vaak zat over hen gehad.
Ik vind dat de PVV veel te weinig het verschil maakt, en het te vaak over allochtonen heeft. Dit in plaats van het verschil tussen de verschillende groepen te maken, en de credits te gunnen aan de groepen die het verdienen. Waarschijnlijk omdat dit voor de aanhang dan te ingewikkeld wordt en de angst bestaat dat ze dan denken dat ze veel te moeilijk doen. Of ze zijn zelf ook zo simpel bij de PVV, dat kan ook. Persoonlijk heb ik dat vermoeden ook wel.

Ik heb Wilders wel eens horen zeggen dat 'het geen Boeddhisten zijn', en tijdens een van de verkiezingsdebatten riep hij een keer 'het zijn niet de Hindoestanen' toen hij met een anti-islam/moslim rant bezig was. Maar wanneer hij dat te vaak roept, raakt zijn aanhang in de war, omdat die helemaal niet weten wat dat zijn. Boeddhisten kennen ze uit films, en Hindoestanen zijn gewoon Marokkanen en bestaan dus niet. En wanneer ze wel bestaan, vinden ze het heel knap van zichzelf dat ze weten dat ze uit India komen en niet dat de meesten uit Suriname komen. Kortom, de PVV moet het daar gewoon niet over hebben, omdat het dat te ingewikkeld maakt, en de mogelijkheden om allerlei harde dingen te roepen die door de aanhang overgenomen kunnen worden, beperkt. Maar goed, we gaan volledig off topic.

Overigens zit hier wel een extra verschil in met de V.S. Daar is het geen probleem om jezelf naast Amerikaan gewoon naar je eigen etniciteit te benoemen. Sterker nog, het is gewoon normaal.

[ Bericht 10% gewijzigd door Kenju op 25-01-2011 23:48:06 ]
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  woensdag 26 januari 2011 @ 00:42:21 #125
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91879510
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:06 schreef Zienswijze het volgende:
Wellicht dat de Telegraaf er zelf wat van heeft gemaakt, want Rutte heeft het over een stop voor kansarmen. Met Rutte ben ik het in deze wel eens, omdat kansarmen (dus zowel allochtone als autochtone kansarmen) voor een vooruitstrevende stad nou eenmaal niet goed zijn.
Duss. Naast het missen van een auto die hij met van zijn Bijstand niet kan betalen mag Koos Kansarm zich ook niet op bepaalde plekken vestigen?

Beperkingen opleggen, daar wordt een kansarme alleen maar kansarmer van. Zo los je het probleem ook niet op.. je verplaatst het alleen maar.

En je reduceert een groep mensen tot een categorie 'ongewenst'. Afval, dat gedumpt moet worden, het liefst uit het zicht. Oost-Groningen dan maar?

:{
pi_91879755
quote:
Onzin. Ik meen dat je eens uitvoerig is uitgelegd dat je daarvoor eerder rechts de schuld mag geven. Maar blijf vooral leugens herhalen, wellicht dat je er ooit nog eens in gaat geloven.
pi_91882252
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 00:42 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Duss. Naast het missen van een auto die hij met van zijn Bijstand niet kan betalen mag Koos Kansarm zich ook niet op bepaalde plekken vestigen?

Beperkingen opleggen, daar wordt een kansarme alleen maar kansarmer van. Zo los je het probleem ook niet op.. je verplaatst het alleen maar.

En je reduceert een groep mensen tot een categorie 'ongewenst'. Afval, dat gedumpt moet worden, het liefst uit het zicht. Oost-Groningen dan maar?

:{
Oost Groningen schijnt al halfvol te zitten met allochtonen, die doen daar al het werk (energiecentrales bouwen voornamelijk) waar werkloze autochtonen te beroerd of te onopgeleid voor zijn.

Dit schijnt in Rotterdam al eerder uitgevoerd te zijn, het weren van kansarme mensen dan, en daar pakte het goed uit. Ik ben benieuwd waar dit naartoe gaat, en waar die allochtonen naartoe gaan. Hier in Friesland O+ zie ik er vooralsnog weinig.
pi_91884671
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:06 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik deel dezelfde mening over links als jou. Discriminatie hoort niet, positieve discriminatie dus ook niet. Links is gif voor een vooruitstrevend en welvarend land.

Ik ben echter wel tegen een algehele allochtonenstop. Wellicht dat de Telegraaf er zelf wat van heeft gemaakt, want Rutte heeft het over een stop voor kansarmen. Met Rutte ben ik het in deze wel eens, omdat kansarmen (dus zowel allochtone als autochtone kansarmen) voor een vooruitstrevende stad nou eenmaal niet goed zijn. Je moet echter wel met de sociaal-culturele verhoudingen rekening houden in een grote stad, opdat een grote stad niet in een klein Marokko of een klein China verandert. Een evenwicht tussen succesvolle en prestatiegerichte autochtonen en allochtonen moet het doel zijn.

De VVD is overigens prima partij. Het enige wat zij moeten doen is de straffen fors durven verhogen, een kenniseconomie ook daadwerkelijk willen opbouwen en zich in de islam trachten te verdiepen.
Het gaat om een stop van kansarmen. Dus niet om allochtonen. Dat de Telegraaf die link meteen legt zegt wel weer voldoende over het niveau van die krant.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_91884778
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 10:12 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Het gaat om een stop van kansarmen. Dus niet om allochtonen. Dat de Telegraaf die link meteen legt zegt wel weer voldoende over het niveau van die krant.
Gister was de desbetreffende vvd-knakker op radio een, en die vertelde dat de maatregel voorgesteld was omtrent de integratieproblematiek van allochtonen, en dat deze in de praktijk voornamelijk allochtonen zal raken. De facto heeft de telegraaf dus een punt.
pi_91893483
Heeft TS het nu verkeerd overgetypt of zit ie nu berichten van een jaar geleden te posten?
pi_91896645
quote:

[..]

[..]

[..]

Helaas maar no Banana, de Turken,Marokkanen en andere Arabieren in de VS zijn in het algemeen hoger opgeleid tijdens hun aankomst in de VS ( Green Card eisen ). Dit in tegenstelling tot onze Turkse en Marokkaanse Nederlanders die dat niet zijn.
Wel moet ik toegeven dat de mogelijkheden in de VS om te slagen als een immigrant beter zijn dan in Nederland ( meer kans om te slagen maar ook meer kans om te falen ) . Een derde punt wat speelt in de VS is dat men groepen nog steeds aanspreekt op hun etniciteit ( turkish-american), wat de linkse partijen hier niet willen ( het zijn Nederlanders en niet Turken !!!). Oja dit gaat ook niet altijd op want er is een groep in Amerika wiens etniciteit/afkomst nooit wordt gemeld, dat zijn de Duitse Amerikanen dit komt door WO 1 en WO 2 en hun liefde voor David Hasselhoff. Zij werden toen ook niet als Amerikanen gezien, en nu wordt er nog amper gesproken van German-Americans, zij willen het liefst Americans genoemd worden om niet als de slechterik te worden gezien. Een zelfde lot hebben vele Arabian-Americans na 9/11 zij werden toen en nu nog in sommige gevallen niet als Amerikanen gezien ( dat zal over tijd wel helen hoop ik ) dus niet alles is perfect in the land of free.
'There are no Rights and Wrongs. Only Power' - Sarkar
  woensdag 26 januari 2011 @ 15:45:48 #132
300718 Kenju
Say It!!??
pi_91897572
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:26 schreef Sarkar het volgende:

Een derde punt wat speelt in de VS is dat men groepen nog steeds aanspreekt op hun etniciteit ( turkish-american), wat de linkse partijen hier niet willen ( het zijn Nederlanders en niet Turken !!!).
Een belangrijk verschil in deze is dat deze Indians, Italians, etc. wel als Amerikaan erkend worden, en dat dit in Nederland vaak wel anders is. Het is hier geen meltingpot. Overigens een mentaliteit dat van niet alleen van de autochtonen uitgaat, maar ook van verschillende groepen allochtonen. Als gevolg daarvan benoemt een grote groep autochtonen, àlle allochtonen (zowel de allochtonen die zich Nederlands noemen (bijv. de Surinaamse groepen) als de groepen die dit niet doen (Turken en Marokkanen)) als niet Nederlands maar allochtoon.

Concreet gezegd, het gegeven dat om. de Turken en Marokkanen zich niet Nederlands kunnen noemen en teveel vast houden aan eigen gebruiken, gaat ten koste van de reputatie van allochtone groepen die dit wel willen.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_91897716
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:45 schreef Kenju het volgende:

[..]

Een belangrijk verschil in deze is dat deze Indians, Italians, etc. wel als Amerikaan erkend worden, en dat dit in Nederland vaak wel anders is. Het is hier geen meltingpot. Overigens een mentaliteit dat van niet alleen van de autochtonen uitgaat, maar ook van verschillende groepen allochtonen. Als gevolg daarvan benoemt een grote groep autochtonen, àlle allochtonen (zowel de allochtonen die zich Nederlands noemen (bijv. de Surinaamse groepen) als de groepen die dit niet doen (Turken en Marokkanen)) als niet Nederlands maar allochtoon.

Concreet gezegd, het gegeven dat om. de Turken en Marokkanen zich niet Nederlands kunnen noemen en teveel vast houden aan eigen gebruiken, gaat ten koste van de reputatie van allochtone groepen die dit wel willen.
Mijn allochtonen zijn beter dan jullie allochtonen. :')

Er zijn ook genoeg Turken en Marokkanen die zich Nederlands voelen.
En tevens blijkt uit je eigen gegevens dat Surinamers en Antillianen crimineler zijn dan Turken bijvoorbeeld.
  woensdag 26 januari 2011 @ 16:17:15 #134
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91899103
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:45 schreef Kenju het volgende:

[..]

Ik vind bezig zijn met hoe het nou benoemd moet worden grote tijdverspilling. Het accent moet liggen op succesvolle allochtonen verkrijgen niet op het verkrijgen van allochtonen die zich Nederlander voelen. Over Surinamers vergis je je trouwens behoorlijk. Ik ken echt geen enkele Surinamer die zichzelf als Nederlander beschouwt, ook niet degenen die gewoon werken en niemand tot last zijn.
  woensdag 26 januari 2011 @ 16:47:17 #135
300718 Kenju
Say It!!??
pi_91900626
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:48 schreef IHVK het volgende:

[..]

Mijn allochtonen zijn beter dan jullie allochtonen. :')

Er zijn ook genoeg Turken en Marokkanen die zich Nederlands voelen.
En tevens blijkt uit je eigen gegevens dat Surinamers en Antillianen crimineler zijn dan Turken bijvoorbeeld.
Je snapt niet wat ik bedoel. Het heeft niets met criminaliteit te maken. Feit is dat de Surinamers zonder moeite kunnen (konen?) zeggen dat ze Nederlands zijn. Bij Turken en Marokkanen is dit anders. Die voelen zich meer Turk of Marokkaan dan Nederlander, en ze juichen niet voor Oranje maar 'hun' land bij het voetbal. Dat is het grote verschil. 'Wij' reageren hierop door massaal te praten over allochtonen en integratieproblemen, etc.. Maar de verschillende allochtone groepen zijn niet 'een groep'. Het zijn verschillende groepen die heel anders in het leven staan, en vaak meer op ons lijken dan op de Marokkanen.

Dit alles natuurlijk generaal genomen. Tuurlijk zijn er Marokkanen die zich Nederlands voelen, en Surinamers die zich Surinaams voelen.
Maar de generale boodschap die ik probeer uit te dragen is dat we niet over allochtonen moeten praten alsof het een groep is. Want het gevolg is dat ze zich allemaal van het Nederlandse af ontwikkelen. Bij de Turken en Marokkanen is het lastig om ze 'aan onze zijde' te krijgen (in cultureel opzicht. Ik heb het niet over een strijd ofzo). Dit doordat ze vooral met hun eigen volk omgaan, en zichzelf niet als een particulariteit zien.

quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 16:17 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Ik vind bezig zijn met hoe het nou benoemd moet worden grote tijdverspilling. Het accent moet liggen op succesvolle allochtonen verkrijgen niet op het verkrijgen van allochtonen die zich Nederlander voelen. Over Surinamers vergis je je trouwens behoorlijk. Ik ken echt geen enkele Surinamer die zichzelf als Nederlander beschouwt, ook niet degenen die gewoon werken en niemand tot last zijn.
Tsja, dan ken je er kennelijk niet al te veel. Ik ken er zat. Maar over de laatste tien jaar zijn ze wel wat meer naar de eigen community bewogen. Ook bijv. de Hindoestanen, die zich wat van Suriname hebben afgezet in het begin, omdat het vooral als het land van de Creolen werd gezien. De meeste mensen hebben bij het woord Surinamer ook meteen een neger in gedachte.

Het benoemen is overigens inderdaad niet echt belangrijk als in dat iemand die het goed doet, dat gewoon is. Maar het is een feit dat bepaalde groepen meer problemen hebben dan andere groepen. En dus moeten we ons daarop richten, en niet op 'de allochtonen' wanneer we een bepaald probleem willen benoemen.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  woensdag 26 januari 2011 @ 17:04:07 #136
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91901390
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 16:47 schreef Kenju het volgende:
[..]

Tsja, dan ken je er kennelijk niet al te veel. Ik ken er zat. Maar over de laatste tien jaar zijn ze wel wat meer naar de eigen community bewogen. Ook bijv. de Hindoestanen, die zich wat van Suriname hebben afgezet in het begin, omdat het vooral als het land van de Creolen werd gezien. De meeste mensen hebben bij het woord Surinamer ook meteen een neger in gedachte.

Het benoemen is overigens inderdaad niet echt belangrijk als in dat iemand die het goed doet, dat gewoon is. Maar het is een feit dat bepaalde groepen meer problemen hebben dan andere groepen. En dus moeten we ons daarop richten, en niet op 'de allochtonen' wanneer we een bepaald probleem willen benoemen.
Nou ik ben zelf Surinamer en je moet maar van me aannemen dat ik er behoorlijk wat ken. :P Zowel de Creolen als Hindoestanen beschouwen zich steevast als Surinamer en wanneer het over Nederlanders gaat, zijn dit blanke autochtone Nederlanders. Ik kan me wel voorstellen dat ze tegen een autochtoon wat minder snel zo zullen praten, voor mij geldt dat wel in ieder geval, maar ik zal nooit zeggen dat ik een Nederlander ben (enkel in het buitenland).
  woensdag 26 januari 2011 @ 17:21:25 #137
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_91902121
Rechtse-Hippie, ben je links of rechts georiënteerd?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 26 januari 2011 @ 17:26:23 #138
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91902352
quote:
14s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:21 schreef phpmystyle het volgende:
Verschilt een beetje per onderwerp.
pi_91902572
quote:
:|W
  woensdag 26 januari 2011 @ 20:29:55 #140
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_91910463
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:38 schreef Kenju het volgende:
Je trekt het nu een andere kant op. Ik vermoed dat je zelf Islamiet bent? Turks?
Nou nee...ik ben gewoon een blonde Nederlander. Maar wel eentje die een jaar of 5 in een typische "allochtonenwijk" heeft gewoond, EN eentje die zelf aan den lijve heeft ondervonden hoe het is om in een ander land te wonen.

quote:
Het topic is de vraag of je 'allochtonen' moet weren. Het gaat niet per definitie om moslims. De moslims word vaak verweten dat ze alleen voor zichzelf opkomen, en daarbij anderen ook nog eens neerpraten. Het lijkt erop alsof jij dat nu ook doet. :)
Dat komt wellicht omdat ik in eerste instantie reageerde op het vergelijk van Mexicanen in de VS met Moslims in Nederland. Eigenlijk wil ik alleen maar aangeven dat de Islam an sich niets met de problemen te maken heeft, en dat geven jouw cijfers met Antillianen en Surinamers ook duidelijk aan. Wel moet worden opgemerkt dat er slechts 200.000 Antilianen in Nederland zijn tegenover 400.000 Turken, wat het percentage opgepakte Antillianen wel hoger maakt dan dat onder de Turken, en daar was mijn mening deels op gebaseerd dat Turken eigenlijk van de "4 grote allochtonengroepen" de minst criminele zijn van de 4, en Marokkanen de meest criminele.

quote:
Onderdeel zijn van 'de allochtonen' wanneer het uit komt, waardoor cijfers omtrent integratie wat positief eruit komen te zien, en alleen etniciteit X wanneer het gaat om een cijfer waar je jezelf wel als positief kunt presenteren.
Tja, er wordt dan ook weer verschil gemaakt tussen westerse en niet-westerse allochtonen om die etniciteit duidelijk vast te stellen. Een drugsrunner uit Frankrijk die in Nederland woont is volgens de definitie ook allochtoon namelijk. En een Amerikaanse expat ook.

quote:
De claim over de Marokkanen is dus wel terecht. En ook over de Turken en Antillianen. De Surinamers worden als één volk genomen. Dat is jammer.
Je kunt ook niet meer traceren uit welke Afrikaanse slavenlanden ze ooit vandaan kwamen natuurlijk. Net zo min je dat kunt met de African-Americans in de VS. Ook zit er tussen de Surinamers Indonesisch, en Indiaas bloed.

Maar eigenlijk zou je dat ook kunnen stellen met Turken. Qua genen zijn bijvoorbeeld Grieken 99% gelijk aan Turken, net zoals Belgen en Nederlanders dat zijn. Van 1350 ong. tot 1915 was Griekenland onderdeel van het Ottomaanse rijk. Tussen 1830 en 1915 werden stukjes griekenland langzaam aan weer autonoom, eigenlijk net zoals België onafhankelijk werd in 1830.

Afkomst en Etniciteit zijn dus ook relatief. Het enige echte verschil tussen Grieken en Turken is hun geloof, en we hebben in jouw grafiek ook al vastgesteld dat geloof niet bepaald wat criminaliteit is. (En een eerdere grafiek uit de VS geeft ook eigenlijk wel aan dat geloof niet bepaald of je succesvol bent of niet).

quote:
Overigens zit hier wel een extra verschil in met de V.S. Daar is het geen probleem om jezelf naast Amerikaan gewoon naar je eigen etniciteit te benoemen. Sterker nog, het is gewoon normaal.
Ik zie eigenlijk niet in waarom dat in Nederland niet zou kunnen..... Zelfs al ben je in Nederland geboren, en draag je sinds de geboorte de Nederlandse nationaliteit, en ga je alleen af en toe op vakantie naar Marokko..... je wordt nooit een "Nederlander van Marokkaanse afkomst" en je blijft altijd "een Marokkaan".

De acceptatie is gewoon groter in de VS. Zoals al gezegd, de VS kent alleen maar "immigranten" en "Amerikanen", waarbij de laatste vaak aangevuld wordt met een afkomst. Maar begrippen als "2e generatie allochtoon" bestaan niet. Als je in Amerika geboren wordt, dan ben je gewoon Amerikaan en daarmee basta.
-
  woensdag 26 januari 2011 @ 20:31:55 #141
300718 Kenju
Say It!!??
pi_91910600
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:04 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Nou ik ben zelf Surinamer en je moet maar van me aannemen dat ik er behoorlijk wat ken. :P Zowel de Creolen als Hindoestanen beschouwen zich steevast als Surinamer en wanneer het over Nederlanders gaat, zijn dit blanke autochtone Nederlanders. Ik kan me wel voorstellen dat ze tegen een autochtoon wat minder snel zo zullen praten, voor mij geldt dat wel in ieder geval, maar ik zal nooit zeggen dat ik een Nederlander ben (enkel in het buitenland).
Dat trek je het wel heel erg in een bepaalde context. Surinamers zijn uiteraard zich wel bewust van hun 'Surinaams zijn'. Maar is dit hetzelfde als het Marokkaans zijn voor de Marokkanen is? Die indruk heb ik niet. Dit merk je ook aan gedragingen in de maatschappij. Criminaliteit heb ik het niet over, want dat is niet te verbinden aan religie of afkomst. Ik heb het over zaken als contact met andere mensen en de waarde van de Nederlandse taal binnen het gezin. Ik vind het bijv. veelzeggend dat veel Turken en Marokkanen met een dik accent spreken. Bij Surinamers zie ik dit bijna niet bij de tweede generatie. Wat denk hoe zie jij dit?
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  woensdag 26 januari 2011 @ 20:35:36 #142
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_91910843
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 20:31 schreef Kenju het volgende:

[..]

Dat trek je het wel heel erg in een bepaalde context. Surinamers zijn uiteraard zich wel bewust van hun 'Surinaams zijn'. Maar is dit hetzelfde als het Marokkaans zijn voor de Marokkanen is? Die indruk heb ik niet. Dit merk je ook aan gedragingen in de maatschappij. Criminaliteit heb ik het niet over, want dat is niet te verbinden aan religie of afkomst. Ik heb het over zaken als contact met andere mensen en de waarde van de Nederlandse taal binnen het gezin. Ik vind het bijv. veelzeggend dat veel Turken en Marokkanen met een dik accent spreken. Bij Surinamers zie ik dit bijna niet bij de tweede generatie. Wat denk hoe zie jij dit?
Ook al heb je het er niet over, dit is weldegelijk zo.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  woensdag 26 januari 2011 @ 20:40:41 #143
300718 Kenju
Say It!!??
pi_91911216
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 20:29 schreef maartena het volgende:

De relatie tussen geloof of afkomst en crimineel gedrag heb ik nooit in geloofd. Dus daar hoe je me echt niet van te overtuigen. :)
[quote]Ik zie eigenlijk niet in waarom dat in Nederland niet zou kunnen..... Zelfs al ben je in Nederland geboren, en draag je sinds de geboorte de Nederlandse nationaliteit, en ga je alleen af en toe op vakantie naar Marokko..... je wordt nooit een "Nederlander van Marokkaanse afkomst" en je blijft altijd "een Marokkaan".
We kennen in Nederland niet dezelfde geschiedenis als Amerika. Dat is vanaf het prille begin al een immigratieland geweest waar mensen uit verschillende landen bij elkaar kwamen. Dat er op een gegeven moment niet-westerlingen bijkwamen, was voor hun beter mee om te gaan, omdat ze een bepaalde ervaring al hadden. Al moeten we niet doen alsof de Amerikanen totaal niet generaliseren en racistisch kunnen reageren.

Ik meen at het proces van acceptatie in Nederland vertraagt wordt doordat bepaalde groepen het zo slecht blijven doen. 'De allochtonen' krijgen hierdoor een slechte reputatie, omdat er amper verschil wordt gemaakt tussen de verschillende etnische groepen in de media. En de autochtonen zien het over het algemeen ook niet. Sterker nog, de meeste autochtonen weten niet eens dat in Suriname niet alleen maar negers wonen. En een Indisch persoon zonder spleetogen wordt vaak als Marokkaan gezien. Hier in Brabant iig wel.

quote:
De acceptatie is gewoon groter in de VS. Zoals al gezegd, de VS kent alleen maar "immigranten" en "Amerikanen", waarbij de laatste vaak aangevuld wordt met een afkomst. Maar begrippen als "2e generatie allochtoon" bestaan niet. Als je in Amerika geboren wordt, dan ben je gewoon Amerikaan en daarmee basta.
Dat is wat ik al probeerde aan te geven.

quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 20:35 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Ook al heb je het er niet over, dit is weldegelijk zo.
Leg dit eens uit...?
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  woensdag 26 januari 2011 @ 20:49:13 #144
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91911851
quote:

[..]

Ik heb het ook niet over criminaliteit, want ik erger me juist aan mensen die netjes gedragen gelijkstellen aan geintegreerd zijn. Alleen de vergissing die meerdere mensen maken is dat Surinamers Nederlands spreken onder het mom van integratie. Nederlands is de officiele taal van Suriname en wat mensen kennen als het Surinaams, Sranan is vooral de taal van de Creolen en kent in Suriname ook veel minder sprekers dan het Nederlands. Ook zijn er nog steeds Surinaamse ouders (zowel in Suriname als in Nederland) die hun kinderen geen Surinaams leren omdat ze het als onbeleefd beschouwen als kinderen het tegen volwassenen spreken.

Verder denk ik dat het gevoel van Surinaams zijn, over het algemeen wel vergelijkbaar is met het gevoel van Marokkaans zijn bij Marokkanen. Ik denk dat de enige die er echt bovenuit steken Turken zijn.
  woensdag 26 januari 2011 @ 20:49:23 #145
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_91911862
quote:
Ik vind het bijv. veelzeggend dat veel Turken en Marokkanen met een dik accent spreken. Bij Surinamers zie ik dit bijna niet bij de tweede generatie. Wat denk hoe zie jij dit?
Nederlands is de officiele taal van Suriname. Het is voor een elders geboren Engelsman ook veel makkelijker een Amerikaans of Australisch accent over te nemen als je ouders je in de Engelse taal opvoeden, maar zelf met een Engels accent spreken.

Zo werkt dat ook met Surinamers en Antillianen.

Mexicanen hebben in de VS na 2 generaties nog steeds een accent, omdat ze thuis met een andere moedertaal worden opgevoed. Pas na de 3e generatie wordt het accent minder, maar het verdwijnt pas echt na meerdere generaties.
-
  woensdag 26 januari 2011 @ 20:59:07 #146
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_91912541
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 20:40 schreef Kenju het volgende:
Al moeten we niet doen alsof de Amerikanen totaal niet generaliseren en racistisch kunnen reageren.
De geschiedenis is hier maar al te duidelijk in natuulijk, kijk maar naar de jaren 50 en 60.

quote:
Ik meen at het proces van acceptatie in Nederland vertraagt wordt doordat bepaalde groepen het zo slecht blijven doen. 'De allochtonen' krijgen hierdoor een slechte reputatie, omdat er amper verschil wordt gemaakt tussen de verschillende etnische groepen in de media. En de autochtonen zien het over het algemeen ook niet. Sterker nog, de meeste autochtonen weten niet eens dat in Suriname niet alleen maar negers wonen. En een Indisch persoon zonder spleetogen wordt vaak als Marokkaan gezien. Hier in Brabant iig wel.
Ik weet het niet.... ik wil als voorbeeld weer even die rassenrellen van 1992 er bij halen, en de slechte omstandigheden waarin - nu nog - hele bevolking leven in ghetto-wijken rond de grote steden in de VS. Je zou op zich denken dat zo'n 40 jaar nadat zwarten 100% gelijke rechten hebben gekregen, en met zaken als "affirmative action" juist vaak een streepje voor krijgen, nu wel uit de ellende zouden zijn..... maar dat geldt slechts voor een minderheid. 75% van de Afrikaanse bevolking van de VS leeft nog in dezelfde Ghetto's als in de jaren 60, of in vergelijkbare omstandigheden. De rijkdom die de blanke Amerikanen hebben opgebouwd in de afgelopen 40 jaar, is niet naar hen doorgevloeid.

Nu zijn dat geen "immigranten" meer, omdat het overgrote deel in de 18e en 19e eeuw als slaaf is binnengekomen..... maar ook de meer recentere immigrantengroepen, zoals 80 tot 100 jaar Mexicaanse imigranten, doen het nog steeds niet echt geweldig tegenover de blanke bevolking.

Toch worden ze als gelijken gezien. Ze mogen dan wel in een "allochtonenwijk" geboren zijn, om maar even met die term te smijten in Amerikaanse context, maar ze worden nog steeds geaccepteerd als Amerikaan. Wellicht eentje die veel kritiek krijgt vanwege de hoge criminaliteit, maar desaslniettemin een Amerikaan.

En het is gewoon jammer dat die acceptatie ontbreekt in NL.
-
  woensdag 26 januari 2011 @ 20:59:47 #147
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_91912588
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 20:40 schreef Kenju het volgende:

[..]

Leg dit eens uit...?
Kijk hier eens naar: http://www.ministrando.or(...)t_en_etnische_a.html

En vele andere nieuwsberichten, websites e.d. Ik wil niet zeggen dat het per se een causale relatie bestaat tussen het bijvoorbeeld Marrokaan zijn en sneller crimineel zijn, maar wel dat als je in lagere sociale kringen opgroeit je meer kans hebt om terug te vallen in de criminaliteit. En laten vele niet-westerse allochtonen zich nou juist in die kringen bevinden.
- Thucydides
  woensdag 26 januari 2011 @ 21:02:39 #148
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_91912781
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 20:59 schreef maartena het volgende:

[..]

De geschiedenis is hier maar al te duidelijk in natuulijk, kijk maar naar de jaren 50 en 60.

[..]

Toch worden ze als gelijken gezien. Ze mogen dan wel in een "allochtonenwijk" geboren zijn, om maar even met die term te smijten in Amerikaanse context, maar ze worden nog steeds geaccepteerd als Amerikaan. Wellicht eentje die veel kritiek krijgt vanwege de hoge criminaliteit, maar desaslniettemin een Amerikaan.

En het is gewoon jammer dat die acceptatie ontbreekt in NL.
Iemand wordt pas als Amerikaan geaccepteerd als 'ie de Amerikaanse waarden en politieke ideologie accepteert. Het probleem wat zich nu afspeelt is dat veel immigranten naar de VS komen om zichzelf te blijven en niet omdat ze zo graag een Amerikaan willen worden. Hierdoor is er ook een aardige versplintering in de VS en daar geldt dezelfde drang om mensen het land uit te gooien als hier, zo niet erger.
- Thucydides
  donderdag 27 januari 2011 @ 00:33:21 #149
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_91925268
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:02 schreef finsdefis het volgende:
Iemand wordt pas als Amerikaan geaccepteerd als 'ie de Amerikaanse waarden en politieke ideologie accepteert. Het probleem wat zich nu afspeelt is dat veel immigranten naar de VS komen om zichzelf te blijven en niet omdat ze zo graag een Amerikaan willen worden. Hierdoor is er ook een aardige versplintering in de VS en daar geldt dezelfde drang om mensen het land uit te gooien als hier, zo niet erger.
Dit klopt dus niet. De mensen die men graag het land uit wil gooien zijn illegalen. Dit heeft o.a. geleid tot de "Minutemen" organisaties, die zelf de grenzen patrouilleren op zoek naar illegalen die de grens over steken. Naar schatting heeft de VS zo'n 15 miljoen illegalen, waarvan 3 miljoen in California (wat voor California 8% van de staatsbevolking van pakweg 40 miljoen is).

Wat NIET klopt, is dat mensen weg zouden moeten "omdat ze de Amerikaanse waarden en politieke ideologie" niet accepteren, zoals jij dat zo mooi zegt.

Chinatown in San Francisco bestaat al vanaf de 19e eeuw, en in die wijk wordt nu nog voornamelijk Chinees gesproken, is er een Chinese maffia actief, en zijn ze voornamelijk Boeddhistisch met enkele hele mooie tempels. Velen zijn hier geboren, maar spreken toch weinig Engels. Er is geen enkele beweging in de VS die zegt dat "De Chinezen" eruit moeten.

In Los Angeles heb je Koreatown, en Little Tokyo - zelfde verhaal. Alhoewel we natuurlijk wel de zwarte bladzijde in de Amerikaanse geschiedenis hadden toen Jappanners die al generaties - vaak al sinds de 19e eeuw - in de VS woonden en Amerikaans staatsburgerschap hadden..... toch naar aparte kampen moesten. Maar nu nog is Little Tokyo tweetalig. De straatnaambordjes zijn in zowel het Engels, als in het Japans.

En dat is ook in San Francisco het geval in Chinatown:

En zo zijn er Indische, Arabische, Puerto-Ricaanse, Cubaanse, Pakistaanse, zelfs Russische en Poolse wijken in de diverse steden in de VS. En die houden allemaal hun eigen taal en cultuur aan. In Chicago heb je nog een wijk waar voornamelijk Pools gesproken wordt, en waar de lokale kerk zelfs nog een priester heeft die in het Pools een mis preekt.

En dat KAN gewoon in de VS. Men hoeft de Amerikaanse waarden en politieke ideologie niet te accepteren. Men hoeft niet perse Engels te leren, en men mag geheel vrijelijk voor het ANDERE voetbal team zijn als ze tegen de VS spelen.

Een Marokkaan in Nederland die als het Marokkaanse team tegen het Nederlandse speelt met een Marokkaanse vlag naar het stadion gaat en "Morocco! Morocco!" wordt door de gemiddelde Nederlander gezien als "niet geïntegreerd". Of in ieder geval als iets dat "niet kan". Maar als een Nederlander in de VS, als de VS tegen Nederland voetbalt naar het stadion gaat in een Oranje shirt en "Hup Holland Hup" roept.... mwah.... da's niet zo erg natuurlijk. ;)

En dan nog een laatste voorbeeld: Ik werk in een vietnamees district, dus elke dag rij ik door een stuk stad heen waar echt alles alleen in het Vietnamees is (Little Saigon, Garden Grove, CA). Zelfs reclameborden langs de kant van de weg worden in het Vietnamees opgesteld..... En dat wordt gewoon geaccepteerd. Persoonlijk denk ik nog steeds dat als de KPN langs de A10 west een groot bord neerzet waarin in het ARABISCH een telefoon of zoiets wordt aangeprezen, dat Wilders z'n hoofd van bloedhitte zal ontploffen, nog voor ie met zijn boekwerk aan kamervragen de 2e kamer binnen loopt. Maar naast Wilders zal het gewone volk dat ook veel minder accepteren.

Ja, men wil Amerikaan worden. Ja, men is trots op het Amerikaan zijn. Maar.... NEE, ze hoeven hun eigen cultuur, taal en normen en waarden niet in te ruilen voor de Amerikaanse.

Een Israëli die Ultra-Orthodox Joods is, kan zonder problemen met zwart gewaard, zwarte hoed, en lange baard door Los Angeles lopen zonder dat mensen gaan klagen. En dat geldt ook voor een Hindoestaan, een Sikh, een Moslim en een Boeddhist.
-
pi_91930248
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 00:33 schreef maartena het volgende:

[..]

Dit klopt dus niet. De mensen die men graag het land uit wil gooien zijn illegalen. Dit heeft o.a. geleid tot de "Minutemen" organisaties, die zelf de grenzen patrouilleren op zoek naar illegalen die de grens over steken. Naar schatting heeft de VS zo'n 15 miljoen illegalen, waarvan 3 miljoen in California (wat voor California 8% van de staatsbevolking van pakweg 40 miljoen is).

Wat NIET klopt, is dat mensen weg zouden moeten "omdat ze de Amerikaanse waarden en politieke ideologie" niet accepteren, zoals jij dat zo mooi zegt.

Chinatown in San Francisco bestaat al vanaf de 19e eeuw, en in die wijk wordt nu nog voornamelijk Chinees gesproken, is er een Chinese maffia actief, en zijn ze voornamelijk Boeddhistisch met enkele hele mooie tempels. Velen zijn hier geboren, maar spreken toch weinig Engels. Er is geen enkele beweging in de VS die zegt dat "De Chinezen" eruit moeten.

In Los Angeles heb je Koreatown, en Little Tokyo - zelfde verhaal. Alhoewel we natuurlijk wel de zwarte bladzijde in de Amerikaanse geschiedenis hadden toen Jappanners die al generaties - vaak al sinds de 19e eeuw - in de VS woonden en Amerikaans staatsburgerschap hadden..... toch naar aparte kampen moesten. Maar nu nog is Little Tokyo tweetalig. De straatnaambordjes zijn in zowel het Engels, als in het Japans.

En dat is ook in San Francisco het geval in Chinatown:

[ afbeelding ]

En zo zijn er Indische, Arabische, Puerto-Ricaanse, Cubaanse, Pakistaanse, zelfs Russische en Poolse wijken in de diverse steden in de VS. En die houden allemaal hun eigen taal en cultuur aan. In Chicago heb je nog een wijk waar voornamelijk Pools gesproken wordt, en waar de lokale kerk zelfs nog een priester heeft die in het Pools een mis preekt.

En dat KAN gewoon in de VS. Men hoeft de Amerikaanse waarden en politieke ideologie niet te accepteren. Men hoeft niet perse Engels te leren, en men mag geheel vrijelijk voor het ANDERE voetbal team zijn als ze tegen de VS spelen.

Een Marokkaan in Nederland die als het Marokkaanse team tegen het Nederlandse speelt met een Marokkaanse vlag naar het stadion gaat en "Morocco! Morocco!" wordt door de gemiddelde Nederlander gezien als "niet geïntegreerd". Of in ieder geval als iets dat "niet kan". Maar als een Nederlander in de VS, als de VS tegen Nederland voetbalt naar het stadion gaat in een Oranje shirt en "Hup Holland Hup" roept.... mwah.... da's niet zo erg natuurlijk. ;)

En dan nog een laatste voorbeeld: Ik werk in een vietnamees district, dus elke dag rij ik door een stuk stad heen waar echt alles alleen in het Vietnamees is (Little Saigon, Garden Grove, CA). Zelfs reclameborden langs de kant van de weg worden in het Vietnamees opgesteld..... En dat wordt gewoon geaccepteerd. Persoonlijk denk ik nog steeds dat als de KPN langs de A10 west een groot bord neerzet waarin in het ARABISCH een telefoon of zoiets wordt aangeprezen, dat Wilders z'n hoofd van bloedhitte zal ontploffen, nog voor ie met zijn boekwerk aan kamervragen de 2e kamer binnen loopt. Maar naast Wilders zal het gewone volk dat ook veel minder accepteren.

Ja, men wil Amerikaan worden. Ja, men is trots op het Amerikaan zijn. Maar.... NEE, ze hoeven hun eigen cultuur, taal en normen en waarden niet in te ruilen voor de Amerikaanse.

Een Israëli die Ultra-Orthodox Joods is, kan zonder problemen met zwart gewaard, zwarte hoed, en lange baard door Los Angeles lopen zonder dat mensen gaan klagen. En dat geldt ook voor een Hindoestaan, een Sikh, een Moslim en een Boeddhist.
^O^
In de VS is men, zelfs met de Tea Party, een stuk toleranter ten opzichte van andere culturen dan in Nederland. De vele anti 'alles anders dan ikzelf' fok!ers die Amerika zo aanbidden zouden er eens een paar weken naartoe moeten gaan. Alleen in de meest zuidelijke staten vinden ze dan misschien medestanders, verder zouden ze om hun politieke ideeën worden uitgekotst.
pi_91936237
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 20:59 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Kijk hier eens naar: http://www.ministrando.or(...)t_en_etnische_a.html

En vele andere nieuwsberichten, websites e.d. Ik wil niet zeggen dat het per se een causale relatie bestaat tussen het bijvoorbeeld Marrokaan zijn en sneller crimineel zijn, maar wel dat als je in lagere sociale kringen opgroeit je meer kans hebt om terug te vallen in de criminaliteit. En laten vele niet-westerse allochtonen zich nou juist in die kringen bevinden.
Zoals je zegt is er geen causaal verband. Elke link die je dan legt is een schijnverband. De link is met de sociale achterstand die mensen die opgroeien in achterstandswijken. Niet met de etnische afkomst.
Verder heb je het wel over niet-westerse allochtonen, maar de vraag is in hoeverre het idee over dat die zo crimineel zijn, nog opgaat. Chinezen, Indonesiërs (waar ze ook daadwerkelijk vandaan komen), Hindoestanen, Indiërs, Afghanen, Iranezen, etc.. Allemaal niet-Westers maar geen probleemgroepen.

quote:
Er is geen enkele beweging in de VS die zegt dat "De Chinezen" eruit moeten.
Maar dit komt waarschijnlijk doordat die Chinezen vooral in de eigen comminity zitten. De Chinezen die wel naar buiten gaan, spreken wèl gewoon Engels. Net als de andere non-natives.

Je hoort hier ook niets over Chinezen, terwijl het waarschijnlijk een van de slechts geïntegreerde groepen is in Nederland. De eerste generatie spreekt vaak slecht of beperkt Nederlands en veel Chinezen gaan vooral met elkaar om. Toch hoor je hier ook niemand over de Chinezen. De Chinese afpersingspraktijken kennen we hier ook. En ook de Chinese maffia is hier actief. Maar het valt allemaal binnen de eigen community, en daarom horen we er niets over.

quote:
Als het gaat om een tweede of verdere generatie Nederlander, die eigenlijk niets met voetbal heeft, vind ik dat wel vreemd, ja. Je ziet hier mensen die helemaal niets met een bepaalde sport hebben, opeens helemaal opleven puur omdat er een Marokkaan meedoet. Dat idiote broederschap idee.

quote:
Maar naast Wilders zal het gewone volk dat ook veel minder accepteren.
Vergeet ook niet dat de Amerikanen met veel meer zijn. Wanneer je naar de binnenlanden rijd, zie je echt nog het Amerika van 30 jaar geleden. Derhalve is de situatie niet vergelijkbaar.
Daarbij kent Amerika een veel grotere migratiegeschiedenis. Je noemde al de Japanners die sinds de 19e eeuw daar wonen, maar ook grote groepen Chinezen gaat dit voor op. Daarbij kwamen er vooral migranten die voor hun kansen kwamen. Ondernemende mensen. Niet simpele arbeiders uit de middellandse zeegebieden die wij hier krijgen.

Maar het zuiden van Amerika, waar ze wat anders gewend zijn dan in LA, is het toch wat anders gesteld, als ik verschillende berichten moet geloven.

Verder is Spenglish ook een term die genoemd wordt in de VS, LA, Miami, die niet bepaald positief bedoeld is.

quote:
Alleen idioten eisen dit van allochtonen. Ik zou het niet eens willen. Want de aanwezigheid van andere culturen zie ik wel als verrijking. Dat meen ik echt. En ik zou niet weten waarom iemand zijn culturele erfgoed zou moeten vergooien omdat hij in een land woont waar een andere cultuur dominant is. Maar ik vind wel dat hij erin moet kunnen functioneren.
quote:
Dat is hier niet anders hoor... Het zijn vooral ergernissen die gezocht worden nadat bepaalde groepen zich structureel misdragen.

Verder ben ik benieuwd of een Amerikaanse non-native ook zo'n positief verhaal zou ophangen.
Wat de Teaparty betreft, is het opvallend dat daar geen donkere mensen bij zitten. Geen enkele. Ik ben benieuwd hoe vatbaar die mensen zijn voor generaliserend gedrag. Ik denk dat die grens niet al te hoog zit.

Over de Tea party gesproken, wat als die zwart zouden zijn? Zou de generale Amerikaan er dan ook geen problemen mee hebben?
En al die tendentieuze onzin die over Obama geroepen wordt. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat vooral te maken heeft met dat hij zwart is. Socialist, Hitler, communist, elitist, etc.. etc. Er is maar een ding dat ze werkelijk bedoelen: NIGGER.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  donderdag 27 januari 2011 @ 14:11:07 #152
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_91940271
quote:

[..]

Hierover zijn de meningen toch echt verdeeld. Ik denk dat je een te geïdealiseerd beeld hebt van de Amerikaanse samenleving. Niet alle echelons van de gemeenschap delen deze open blik. Lees bijvoorbeeld teksten van Huntington of Schlesinger en je snapt wat ik bedoel. Er is veel kritiek op die multicultibende in de VS omdat het blijkbaar de Amerikaanse identiteit verloederd.
- Thucydides
  donderdag 27 januari 2011 @ 14:16:21 #153
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_91940485
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 12:42 schreef Kenju het volgende:

[..]

Zoals je zegt is er geen causaal verband. Elke link die je dan legt is een schijnverband. De link is met de sociale achterstand die mensen die opgroeien in achterstandswijken. Niet met de etnische afkomst.
Daar heb je gelijk in, maar het gaat mij er meer om dat als je 10 niet-westerse allochtonen tegenkomt dat er dan een grotere kans is dat er een crimineel is dan wanneer je 10 autochtonen tegenkomt. Voor de directe situatie maakt het niet uit wat de oorzaak is.
- Thucydides
pi_91940574
quote:
Het zou al een enorme overwinning zijn voor dit land als we dat gelul eens achter ons zouden kunnen laten.
pi_91940694
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:11 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Hierover zijn de meningen toch echt verdeeld. Ik denk dat je een te geïdealiseerd beeld hebt van de Amerikaanse samenleving. Niet alle echelons van de gemeenschap delen deze open blik. Lees bijvoorbeeld teksten van Huntington of Schlesinger en je snapt wat ik bedoel. Er is veel kritiek op die multicultibende in de VS omdat het blijkbaar de Amerikaanse identiteit verloederd.
De Amerikaanse identiteit bestaat niet. Het is een land van immigranten.
  donderdag 27 januari 2011 @ 14:35:16 #156
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_91941254
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar is ook discussie over. Er is altijd een kern die alle Amerikanen volgens velen zouden moeten accepteren. De roots van de VS zitten nog steeds in een West-Europese protestantse hoek.
- Thucydides
pi_91941496
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:35 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Daar is ook discussie over. Er is altijd een kern die alle Amerikanen volgens velen zouden moeten accepteren. De roots van de VS zitten nog steeds in een West-Europese protestantse hoek.
Ik chargeerde ook en ik ben het eigenlijk ook helemaal niet eens met mijn eigen stelling. De roots van de mensen die zichzelf tegenwoordig Amerikaan noemen liggen verankerd in de onafhankelijkheidsoorlog die woedde aan het eind van de 18e eeuw. Mensen als George Washington en Thomas Jefferson hebben toen gestreden voor de eigen Amerikaanse identiteit en soevereiniteit. Kleine kanttekening is dat de immigratie pas na die tijd echt op gang is gekomen en dus veel hedendaagse Amerikanen geen voorouderelijke band hebben met de VS.

Dit in tegenstelling tot de meeste Europeanen met hun vaderland. De meeste van ons hadden al in de 15e of 16e eeuw voorouders zitten in wat wij nu Nederland noemen.
  donderdag 27 januari 2011 @ 15:59:19 #158
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_91944884
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:21 schreef KoosVogels het volgende:
Maar hoeveel generaties duurt dat?

En bestaat er wel een Braziliaanse, Australische, of Jamaicaanse nationaliteit? Er zijn namelijk nog wel meer landen waar minder dan 5% van de inheemse bevolking is overgebleven, en de bevolking voornamelijk bestaat uit Europeanen, of door Europeanen overgebrachte slaven.

En zo'n 3000 jaar geleden woonde er ook niemand in Nederland..... toen kwamen de Batavieren Nederland binnen trekken toen het allemaal wat droger en minder moeras-achtig was. Is er daarom ook geen Nederlandse identiteit, of is 3000 jaar wel lang genoeg?

Er zijn Amerikanen, met name in de New England regio, die daar al 10 generaties wonen, waar hun familie gevochten heeft in de onafhankelijkheidsoorlog.

Moet je die mensen na 10 generaties nog steeds "immigranten" noemen, of mogen ze zich met recht Amerikaan noemen, en ook die identiteit dragen?

En zo niet, welke identiteit hebben ze dan wel?
-
  donderdag 27 januari 2011 @ 16:01:20 #159
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_91944973
quote:
7s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
Dit in tegenstelling tot de meeste Europeanen met hun vaderland. De meeste van ons hadden al in de 15e of 16e eeuw voorouders zitten in wat wij nu Nederland noemen.
Dus je geeft er wel een bepaalde tijdsspanne aan.

Zou een 4e generatie of 5e generatie Marokkaan dan ook nooit de Nederlandse identiteit kunnen hebben, en zich gewoon 100% Nederlander kunnen voelen?
-
pi_91945369
Het bestaan van een identiteit is eigen aan het bestaan van een cultuur, denk ik. We gaan nu een heel andere richting op, maar ala op zich best interessant.
Veel niet-Amerikanen zeggen over de V.S. dat ze geen cultuur hebben. En volgens de normen van de mensen die dat zeggen, is dat ook niet zo. In Azië en Europa zijn er samenlevingen die er al eeuwen zijn. In sommige gevallen zelfs millennia. Die van de V.S. begon feitelijk pas sinds de onafhankelijkheid. Wat dat betreft is de V.S. nog een puppie. Verder is het een land met veel verschillende volken. Niet alleen de verschillende immigranten, maar ook is bijv. het zuiden heel anders (niet geheel zonder invloed van het verloop van de onafhankelijkheidsoorlog). Daarnaast is het ook een enorm groot land, wat de groei van een nationale identiteit tot iets dan over de hele bevolking breed gedragen wordt, vertraagt. Al kan wel al gezegd worden dat er bepaalde sociale artefacten al zijn. Denk aan de sporten die bijna alleen daar populair zijn, en het cultuurtje daaromheen, dat volgens mij ook wel generaal gedragen wordt.
  donderdag 27 januari 2011 @ 16:39:30 #161
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_91946626
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 16:10 schreef Xaobotnik het volgende:
Het bestaan van een identiteit is eigen aan het bestaan van een cultuur, denk ik. We gaan nu een heel andere richting op, maar ala op zich best interessant.
Veel niet-Amerikanen zeggen over de V.S. dat ze geen cultuur hebben. En volgens de normen van de mensen die dat zeggen, is dat ook niet zo. In Azië en Europa zijn er samenlevingen die er al eeuwen zijn. In sommige gevallen zelfs millennia. Die van de V.S. begon feitelijk pas sinds de onafhankelijkheid. Wat dat betreft is de V.S. nog een puppie. Verder is het een land met veel verschillende volken. Niet alleen de verschillende immigranten, maar ook is bijv. het zuiden heel anders (niet geheel zonder invloed van het verloop van de onafhankelijkheidsoorlog). Daarnaast is het ook een enorm groot land, wat de groei van een nationale identiteit tot iets dan over de hele bevolking breed gedragen wordt, vertraagt. Al kan wel al gezegd worden dat er bepaalde sociale artefacten al zijn. Denk aan de sporten die bijna alleen daar populair zijn, en het cultuurtje daaromheen, dat volgens mij ook wel generaal gedragen wordt.
Maar wat jij hierboven noemt, geldt ook voor Canada, Australie, Brazilie, Argentinie, Jamaica, zelfs voor Suriname, waar ook meer dan 95% van de bevolking uit andere continenten kwamen (voornamelijk Afrika en Indonesië). En als je al die landen gaat bestuderen, kom je toch met een unieke cultuur voor elk land.

Cultuur wordt niet bepaald door de oudheid van de gebouwen, of hoe lang de geschiedenis is.... binnen enkele honderden jaren is het opbouwen van een cultuur goed mogelijk. Kijk maar eens naar de cultuursverschillen tussen Frans Canada en Engels Canada bijvoorbeeld. Of hoe verschillend een eiland als Jamaica kan zijn, waar de inheemse bevolking door de Spanjaarden is uitgemoord, en vervolgens 300+ jaar lang onder Brits bestuur kwam die er een compleet eigen bevolking van slaven op gooide.

En je noemt zelf al sport.... maar wat dacht je van muziek? Blues, Jazz, Gringe, Heavy Metal, Rock & Roll, Disco.... ik noem er maar een paar van de talloze muziekstromen die in de VS zijn uitgevonden, en voortstromen uit niets anders dan de Amerikaanse cultuur.

Ik vind het een beetje raar om te zeggen dat Amerikanen "geen identiteit" zouden hebben.
-
pi_91947231
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 16:01 schreef maartena het volgende:

[..]

Dus je geeft er wel een bepaalde tijdsspanne aan.

Zou een 4e generatie of 5e generatie Marokkaan dan ook nooit de Nederlandse identiteit kunnen hebben, en zich gewoon 100% Nederlander kunnen voelen?
Natuurlijk. Maar je roots liggen gewoon elders. Daar is niets mis mee, maar het is gewoon wel zo.
pi_91948708
De Amerikanen hebben wel een bepaalde vorm van cultuur. Maar in veel gevallen gaat het om zaken die anderen al snel overnemen, waardoor het niet alleen van hun is. Door de globalisering, is het lastig om een onderscheidende cultuur te ontwikkelen. Derhalve zou je kunnen spreken van een stilstand van de ontwikkeling van de specifieke culturen in het westen. Het wordt namelijk een generale cultuur.

Wij hebben het idee van een bepaalde identiteit omdat we hier nog een geschiedenis vanuit de oudheid hebben. De Amerikanen hebben dat niet.

quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:16 schreef finsdefis het volgende:

Daar heb je gelijk in, maar het gaat mij er meer om dat als je 10 niet-westerse allochtonen tegenkomt dat er dan een grotere kans is dat er een crimineel is dan wanneer je 10 autochtonen tegenkomt. Voor de directe situatie maakt het niet uit wat de oorzaak is.
Maar dit is dus logica van de onderste plank. Wanneer je 10 mensen met donker haar pakt, en 10 met blond, gaat dit ook op namelijk. Ook wanneer je 10 mannen en 10 vrouwen neemt. Het is niet relevant voor de discussie waar je het uit trok.
Verder is het ook een situatie waar de steekproeftrekking correct moet zin. Het is niet zo dat alle niet-westerse allochtone groepen een bovengemiddelde percentage m.b.t. crimineel gedrag vertonen.

De vergelijking over het gegeven of de associatie ook op de feitelijkheid duidt en of het als zodanig gedefinieerd zou kunnen worden. En dat is niet zo. De denkfout tussen het voorbeeld en die die Rechtse_Hippie maakte was niet hetzelfde.

[ Bericht 84% gewijzigd door Kenju op 27-01-2011 17:50:20 ]
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_91948943
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 16:39 schreef maartena het volgende:

[..]

Maar wat jij hierboven noemt, geldt ook voor Canada, Australie, Brazilie, Argentinie, Jamaica, zelfs voor Suriname, waar ook meer dan 95% van de bevolking uit andere continenten kwamen (voornamelijk Afrika en Indonesië). En als je al die landen gaat bestuderen, kom je toch met een unieke cultuur voor elk land.
Het zijn duidelijk andere volken die naar die verschillende landen zijn gemigreerd hoor. Dat zie je zelfs aan het uiterlijk al af. Verder vind ik de cultuur van Canada niet echt uniek, hoewel deze wel anders is dan die van de V.S., is deze wel enigszins vergelijkbaar. De mensen die er wonen zijn ook niet dezelfde als in de V.S. Sowieso minder Latino's, en veel mensen die nog van de Franse aanwezigheid daar zijn. Verder is de immigratie-geschiedenis daar anders, en vond deze plaats in een later stadium.
Suriname heeft overigens een heel andere immigratie-geschiedenis met naast de slaven (uit Afrika), de contractarbeiders (uit Java, India en China). De enige overeenkomst zijn de mensen die van de slaven afkomstig zijn. Maar de Nederlandse slavenhandel was niet zo grootschalig en 'succesvol' (in economisch opzicht) als die van de andere grote zeemachten.

quote:
Cultuur wordt niet bepaald door de oudheid van de gebouwen, of hoe lang de geschiedenis is.... binnen enkele honderden jaren is het opbouwen van een cultuur goed mogelijk. Kijk maar eens naar de cultuursverschillen tussen Frans Canada en Engels Canada bijvoorbeeld.
maar dit is iets dat uit het verleden is overgebleven. Ik heb het dan over de generaleCanadese cultuur, die de Fransen en Engelsen delen.

quote:
Of hoe verschillend een eiland als Jamaica kan zijn, waar de inheemse bevolking door de Spanjaarden is uitgemoord, en vervolgens 300+ jaar lang onder Brits bestuur kwam die er een compleet eigen bevolking van slaven op gooide.
Minder mensen, kleinere geografie.

quote:
En je noemt zelf al sport.... maar wat dacht je van muziek? Blues, Jazz, Gringe, Heavy Metal, Rock & Roll, Disco.... ik noem er maar een paar van de talloze muziekstromen die in de VS zijn uitgevonden, en voortstromen uit niets anders dan de Amerikaanse cultuur.
Zeker. Maar het is geen cultuur is die vorm geeft aan de Amerikaanse identiteit. Het komt uit Amerika, maar niet iedereen draagt het. Het zijn duidelijk subculturen die op zichzelf staan.
quote:
Ik vind het een beetje raar om te zeggen dat Amerikanen "geen identiteit" zouden hebben.
Ik denk ook wel dat ze dat hebben. Alleen is het lastiger te duiden dan bij minder omvangrijke volkeren.
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:48:45 #165
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91962026
-doei-

[ Bericht 96% gewijzigd door remlof op 31-01-2011 18:18:17 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')