abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 januari 2011 @ 00:01:49 #126
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_91830167
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Voel je vooral niet geremd om het uit te leggen.
quote:
Nostalgie over die prachtige gulden is prima. Spijt over het snel toelaten van landen als Griekenland tot de euro ook. Maar nu de eigen munt weer invoeren, is het allerdomste wat Nederland kan doen. Het zou economische zelfmoord zijn. Waarom? Het herinvoeren van de gulden kost veel tijd en geld. Oud geld moet worden ingezameld, nieuw geld uitgedeeld.

Automaten, computers, boekhoudingen moeten worden klaargemaakt voor het nieuwe geld. De invoering van de euro in 2002 kostte 3 miljard euro.

Daarnaast verliest Nederland met zon stap kostbaar economisch vertrouwen. Wie wil er geld lenen aan dat gekke Nederland dat zomaar uit de euro stapt? We lenen onze betrouwbaarheid al decennia van de Duitsers door aan te schurken tegen de Duitse centrale bank. Lenen zal duurder worden voor bedrijven en voor de staat. Alle bestaande schulden zullen in euros genoteerd blijven.

Als de gulden weinig waard is, worden die schulden dus groter.

Een alternatief is: met Duitsland de eurozone en de Europese Unie verlaten en samen de D-mark opnieuw invoeren (of de gulden natuurlijk). Ook dat zal de economieën van Duitsland en Nederland een klap geven. De D-mark zal sterk in waarde stijgen ten opzichte van de euro. Duitsland en Nederland zijn immers kredietwaardiger dan de landen die in de euro blijven. Alle euro-bezittingen van Duitse en Nederlandse banken in Europa worden dan in één klap minder waard. Grote kans dat kapitaal uit de zwakkere eurolanden naar Duitsland en Nederland vlucht, dat banken uit de overgebleven eurolanden failliet gaan (dat zou onze banken weer schaden). En dat die landen het vrije verkeer van kapitaal beperken en zo de Europese handel de nek omdraaien, terwijl Europa dé afzetmarkt is voor Duitse en Nederlandse exporteurs.

Marike Stellinga Grote kans dat uiteindelijk de Europese handel de nek zou worden omgedraaid, terwijl Europa dé afzetmarkt is voor Nederlandse exporteurs
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 00:02:08 #127
104871 remlof
Europees federalist
pi_91830179
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja man, blond haar en blauwe ogen.
Want anderen zijn minderwaarig en niet te vertrouwen hè?
Yankee go home!
pi_91830212
Bah.
pi_91830239
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:58 schreef mlg het volgende:

[..]

Ik bedoel in zijn algemeen, toen ze niet regeerde. Ze hebben altijd al volstaan voor een consequenter immigratie beleid. Ze hebben oa. de immigranten hier weliswaar naartoe gehaald, maar het was niet de bedoeling dat ze allemaal een generaal pardon uitgevaardigd kregen. In loop der tijd toen het immigratiedebat ging spelen, zijn ze een nog striktere mening ten opzichte van het immigratie gaan vormen.
Toen ze niet regeerde, zo'n jaar of 12 in de afgelopen 40-50 jaar. Dus verder kan je het de VVD volledig aanrekenen?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_91830274
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja man, blond haar en blauwe ogen.
Check.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 00:05:22 #131
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_91830364
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:02 schreef remlof het volgende:

[..]

Want anderen zijn minderwaarig en niet te vertrouwen hè?
Doe normaal. Ik heb geen hekel aan buitenlanders of mensen met een andere kleur/ras/geloof.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 25 januari 2011 @ 00:05:40 #132
294269 mlg
pi_91830372
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Toen ze niet regeerde, zo'n jaar of 12 in de afgelopen 40-50 jaar. Dus verder kan je het de VVD volledig aanrekenen?
Het aanrekenen van wat? Dat ze groen sein gaven aan de immigranten, of het generaal pardon?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 00:05:50 #133
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_91830384
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Check.
Hier niet, ik heb wat rossig haar. Ik upload zo ff een foto.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 25 januari 2011 @ 00:06:12 #134
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_91830399
Wie wie hoe ik een JPEG bestand van 1,5 MB snel kan verkleinen?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_91830421
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 00:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Doe normaal. Ik heb geen hekel aan buitenlanders of mensen met een andere kleur/ras/geloof.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 00:07:04 #136
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_91830439
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:01 schreef mlg het volgende:

[..]

[..]

http://www.nu.nl/economie/2413130/kans-vijf-euro-overleeft-.html

Even doorlezen, wel een interessant artikel.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_91830470
Koet ke koet een reactie van een linkse posteer :Y
pi_91830527
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:05 schreef mlg het volgende:

[..]

Het aanrekenen van wat? Dat ze groen sein gaven aan de immigranten, of het generaal pardon?
het uitblijven van dat strenge immigratiebeleid en het uitzetten van buitenlanders. Eigenlijk dat waar men over het algemeen de PvdA de schuld van wil geven :').

Dat generaal pardon was logisch vanwege de onhoudbare situatie.
pi_91830825
Moet je niet naar bed?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 00:15:37 #140
294269 mlg
pi_91830854
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

het uitblijven van dat strenge immigratiebeleid en het uitzetten van buitenlanders. Eigenlijk dat waar men over het algemeen de PvdA de schuld van wil geven :').

Dat generaal pardon was logisch vanwege de onhoudbare situatie.
Ja, ik geef de PvdA de schuld van de onhoudbare situatie, zoals jij dat noemt, en vervolgens de oplossingen zoeken in een toegeef maatregel, door een generaal pardon te geven.

De letterlijke woorden van Den Uyl waren, dat de Nederlands zich moesten aanpassen aan de buitenlanders, en dat we hen moesten omarmen. Zo werkt dat niet.
pi_91831029
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:15 schreef mlg het volgende:

[..]

Ja, ik geef de PvdA de schuld van de onhoudbare situatie, zoals jij dat noemt, en vervolgens de oplossingen zoeken in een toegeef maatregel, door een generaal pardon te geven.
En hoe kan de PvdA daar dan precies de schuld aan hebben? En hoe zag jij het voor je, de Verdonk-stijl waarbij we tot 2030 met wekelijks een sneu verhaal in de media hadden gezeten en een minimaal daadwerkelijk uitgezette mensen :')?
quote:
De letterlijke woorden van Den Uyl was, dat de Nederlands zich moesten aanpassen aan de buitenlanders, en dat we hen moesten omarmen. Zo werkt dat niet.
Het was juist het kabinet Den Uyl dat een einde maakte aan de massa-immigratie... Maar ze beseften ook dat de immigranten hier waren en niet weer zouden vertrekken. Dan is het dus tijd om je op de integratie te richten.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 00:22:42 #142
294269 mlg
pi_91831190
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

En hoe kan de PvdA daar dan precies de schuld aan hebben? En hoe zag jij het voor je, de Verdonk-stijl waarbij we tot 2030 met wekelijks een sneu verhaal in de media hadden gezeten en een minimaal daadwerkelijk uitgezette mensen :')?

[..]

Het was juist het kabinet Den Uyl dat een einde maakte aan de massa-immigratie... Maar ze beseften ook dat de immigranten hier waren en niet weer zouden vertrekken. Dan is het dus tijd om je op de integratie te richten.
De immigranten konden weer teruggestuurd worden, maar dat is niet gebeurd. Dat zou bovendien ook betekenen dat ik niet hier zat, maar dat ter zijde.

Ik ken alle verhalen, maar het is niet zo simpel als je stelt.

Met immigratie is bovendien niks mis, maar wel hoe je het stuurt en hoe je sociale zaken gaat inrichten. Dat heeft kabinet Den Uyl niet goed gedaan, en met zijn maakbare samenleving idealen, die de heisa omtrent het immigratie heeft versterkt.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 00:23:13 #143
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_91831215
Trouwens, ik heb een foto geupload.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_91831382
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:22 schreef mlg het volgende:

[..]

De immigranten konden weer teruggestuurd worden, maar dat is niet gebeurd. Dat zou bovendien ook betekenen dat ik niet hier zat, maar dat ter zijde.
Tja een 'oprotpremie' werd kamerbreed verworpen (en terecht overigens). Maar de groep die een pardon kreeg na de nieuwe asielwet was praktisch gezien niet uit te zetten. Het lukte gewoon van geen kant. Dan moet je een andere keuze maken.
quote:
Ik ken alle verhalen, maar het is niet zo simpel als je stelt.
En evenmin zo simpel als jij stelt ;).
quote:
Met immigratie is bovendien niks mis, maar wel hoe je het stuurt en hoe je sociale zaken gaat inrichten.
Eens :)
quote:
Dat heeft kabinet Den Uyl niet goed gedaan, en met zijn maakbare samenleving idealen, die de heisa omtrent het immigratie heeft versterkt.
Tja maar er hebben veel meer kabinetten boter op hun neus gehad. En daar zat bijna altijd ook de VVD in ;). Het is wat makkelijk om het allemaal op dat ene kabinet te schuiven
pi_91831392
Maar ik ga ook pitten :W
  dinsdag 25 januari 2011 @ 00:29:12 #146
294269 mlg
pi_91831460
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja een 'oprotpremie' werd kamerbreed verworpen (en terecht overigens). Maar de groep die een pardon kreeg na de nieuwe asielwet was praktisch gezien niet uit te zetten. Het lukte gewoon van geen kant. Dan moet je een andere keuze maken.

[..]

En evenmin zo simpel als jij stelt ;).

[..]

Eens :)

[..]

Tja maar er hebben veel meer kabinetten boter op hun neus gehad. En daar zat bijna altijd ook de VVD in ;). Het is wat makkelijk om het allemaal op dat ene kabinet te schuiven
Ik heb het nog nooit enkel op de PvdA geschoven. Dan bedoel ik puur de massa immigratie, maar hoe het beleid erna was is niet goed geweest voor zowel de Nederlanders als de immigranten.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 00:30:00 #147
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_91831482
Waarom heeft niemand hier foto's in zijn of haar fobo staan?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 25 januari 2011 @ 00:35:43 #148
104871 remlof
Europees federalist
pi_91831688
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 00:30 schreef phpmystyle het volgende:
Waarom heeft niemand hier foto's in zijn of haar fobo staan?
Oh?
Yankee go home!
  dinsdag 25 januari 2011 @ 00:37:06 #149
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_91831739
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:35 schreef remlof het volgende:

[..]

Oh?
Oja, jij al enige hier in POL. Trouwens waar kan ik agema terugkijken? Kan'm niet vinden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 25 januari 2011 @ 00:54:28 #150
104871 remlof
Europees federalist
pi_91832341
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 00:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Oja, jij al enige hier in POL. Trouwens waar kan ik agema terugkijken? Kan'm niet vinden.
Zal wel snel op uitzendinggemist staan. Ik heb het opgenomen, heb alleen flarden gezien.
Yankee go home!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')