abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 januari 2011 @ 18:55:48 #1
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_91811471
AMSTERDAM - De PvdA-bewindslieden in het vorige kabinet, ook Wouter Bos, hebben wel degelijk serieus meegepraat over verlenging van de Nederlandse missie in Uruzgan.
© ANP

Dat heeft ChristenUnie-leider André Rouvoet gezegd in het programma 'Aan de Slag' op BNR.

Rouvoet reageerde daarmee op Wikileaks-documenten, die suggereren dat Bos onverzettelijk was in zijn weerstand tegen zo'n verlenging.

Volgens deze documenten zouden Nederlandse topambtenaren de Verenigde Staten hebben geadviseerd over het onder druk te zetten van Wouter Bos op het gebied van verlenging van de missie in Afghanistan.

Zeventien keer

Rouvoet zegt dat dat niet klopt. Volgens hem is er binnen het kabinet wel zeventien keer gesproken over het verlengen van de missie in Uruzgan. Ook is niet alles wat op Wikileaks staat waar, benadrukt Rouvoet.

Rouvoet was in het vierde kabinet Balkenende minister van Jeugd en Gezin en vice-premier namens de ChristenUnie.

Het kabinet viel omdat de PvdA-bewindslieden tegen het verlengen waren van de missie in Uruzgan.
__________________________-

Zou het dan toch waar zijn? Heeft Bos weer gelogen en bedrogen? Wist Bos toch van de aankomende verlenging? En waarom zou Andre hierover liegen?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_91811535
Wat een verrassing :') !
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
  maandag 24 januari 2011 @ 19:01:50 #3
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_91811789
quote:
Zou het dan toch waar zijn? Heeft Bos weer gelogen en bedrogen? Wist Bos toch van de aankomende verlenging? En waarom zou Andre hierover liegen?
De waarheid lijkt me inmiddels duidelijk.

Zeeland1.png
Er zijn smerige spelletjes gespeeld door het CDA.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  maandag 24 januari 2011 @ 19:01:56 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_91811795
Er over praten en ermee instemmen zijn twee heel verschillende dingen.

En leer goddomme eens werkwoorden vervoegen!
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_91811799
Er was geen aankomende verlenging.
In 2007 was de afspraak dat de missie in 2010 afgelopen zou zijn.
Punt uit..
PvdA-ministers kunnen wel meepraten over verlenging maar zij zijn ook gebonden aan wat hun partij wilt en op een zeker punt is natuurlijk duidelijk geworden in het kabinet dat de pvda-ministers tegen een verlenging zijn, plus de fractie was ertegen..
pi_91811876
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 19:01 schreef Zeeland het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Gelukkig worden ze in limburg weggevaagd.
pi_91811898
  maandag 24 januari 2011 @ 19:07:59 #8
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_91812084
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 19:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Er over praten en ermee instemmen zijn twee heel verschillende dingen.

En leer goddomme eens werkwoorden vervoegen!
Wil je dat ik een mod ga vragen om de TT te veranderen?
  maandag 24 januari 2011 @ 19:19:33 #9
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_91812656
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 19:01 schreef Zeeland het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je vergeet wel heel subtiel dat ook PvdA-bewindslieden Bos onder druk zette.
  maandag 24 januari 2011 @ 19:21:39 #10
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_91812780
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 19:19 schreef Holograph het volgende:

[..]

Je vergeet wel heel subtiel dat ook PvdA-bewindslieden Bos onder druk zette.
Dat is normaal, maar het CDA heeft gewoon een kabinetsval geforceerd. Om maar te zwijgen over het gelul van eenheid van kabinetsbeleid.
  maandag 24 januari 2011 @ 21:23:34 #11
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_91820105
Dus Bos stond niet met de hakken in het zand, maar oordeelde na veel open gesprekken dat deelname niet goed was, en wist vele poltieke en diplomatieke druk te weerstaan om zijn weloverwogen oordeel te laten vallen.

Hoe meer er bekend wordt, hoe sterker Bos eruit komt.

En nu probeert Rutte er een 'trainingmissie' door te drukken (als voorbode voor meer inbreng uiteraard), kan het CDA weer Amerikaanse hielen likken voor internationale baantjes en houdt Wilders zich stil in zijn enorme gedoogspagaat omdat hij van 2 walletjes wil blijven eten.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 24 januari 2011 @ 21:27:20 #12
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_91820361
quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:23 schreef Montov het volgende:
Dus Bos stond niet met de hakken in het zand, maar oordeelde na veel open gesprekken dat deelname niet goed was, en wist vele poltieke en diplomatieke druk te weerstaan om zijn weloverwogen oordeel te laten vallen.
Jawel, maar het was eerst ook VVD standpunt om in 2010 te vertrekken. Het was voor Kamp zelfs een voorwaarde eraan te beginnen. PvdA stond open voor een compromis zoals bijvoorbeeld een politiemissie.
quote:
Hoe meer er bekend wordt, hoe sterker Bos eruit komt.
Eens.
quote:
En nu probeert Rutte er een 'trainingmissie' door te drukken (als voorbode voor meer inbreng uiteraard), kan het CDA weer Amerikaanse hielen likken voor internationale baantjes en houdt Wilders zich stil in zijn enorme gedoogspagaat omdat hij van 2 walletjes wil blijven eten.
Jaaaah :P
  maandag 24 januari 2011 @ 21:31:36 #13
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_91820661
Is het nieuws nou dat Bos over een verlenging heeft meegepraat, of dat niet alles van wikileaks klopt?
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  maandag 24 januari 2011 @ 21:32:25 #14
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_91820719
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:31 schreef mlg het volgende:
Is het nieuws nou dat Bos over een verlenging heeft meegepraat, of dat niet alles van wikileaks klopt?
Dat Rouvoet een leugenaar is.
  maandag 24 januari 2011 @ 21:33:10 #15
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_91820773
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:32 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Dat Rouvoet een leugenaar is.
Amerika, Rouvoet, Verhagen, CDA, diplomaten, allemaal leugenaars, behalve Bos?
pi_91821214
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Verhagen sowieso.
Rouvoet ziet de verkiezingen aankomen en wil nog wat CDA kiezers overnemen.
Bos? Zit niet meer in de politiek. Heeft voorlopig meer ruggengraat getoond dat zijn ex-coalitiegenoten.

Weet je waaraan je een liegende politicus herkent?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 24 januari 2011 @ 21:41:33 #17
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_91821408
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Die spreken niet allemaal Wouter Bos tegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zeeland op 24-01-2011 22:03:57 ]
  maandag 24 januari 2011 @ 22:08:46 #18
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_91823444
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt me logisch dat je dat weet, anders kun je ook niet tegen zijn. :? :?
  maandag 24 januari 2011 @ 23:27:51 #19
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_91828292
Bos heeft meegepraat, maar wilde niet verlengen, en terecht gelukkig

Verhagen is een rat, maar dat wisten we al
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 24 januari 2011 @ 23:32:56 #20
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_91828567
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:41 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Die spreken niet allemaal Wouter Bos tegen.
Ik hoorde bij Buitenhof dat Wouter Bos weigert commentaar te geven op de hele situatie. Hij heeft aangegeven dat hij wel naar Buitenhof wilde komen, maar dan wilde hij absoluut niet praten over de Wikileaks-kwestie. Hij wilde alleen praten over zijn nieuwe passie: de zorg.

Waarom zou Bos weigeren te spreken als de rest allemaal liegt? Ik neem aan dat hij dan de kritiek kan weerleggen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Holograph op 24-01-2011 23:55:30 (Slechte zinsconstructie) ]
  maandag 24 januari 2011 @ 23:39:53 #21
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_91828939
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:32 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ik hoorde bij Buitenhof dat Wouter Bos weigert commentaar te geven op de hele situatie. Hij heeft aangegeven dat hij wel naar Buitenhof wilde komen, maar dan wilde hij absoluut niet praten over de Wikileaks-kwestie. Hij wilde alleen praten over zijn nieuwe passie: de zorg.

Waarom zou Bos weigeren te spreken allemaal liegt?
Oja, misschien wil hij ook even vertellen wat nou precies zijn nieuwe loonstrookje behelst.
pi_91829040
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:32 schreef Holograph het volgende:

Waarom zou Bos weigeren te spreken allemaal liegt?
Dit is een warrige zin ..
Wat bedoel je ?
Rouvoet zei vorig jaar - direct na de kabinetscrisis- al dat pvda-ministers meespraken in het kabinet over een nieuwe afghanistan-missie en dat hij niet de indruk had dat ze tegen waren in het begin...
Er is niks nieuws gezegd door hem.
  maandag 24 januari 2011 @ 23:49:18 #23
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_91829484
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Oja, misschien wil hij ook even vertellen wat nou precies zijn nieuwe loonstrookje behelst.
Hier komen de salaris kwesties, een VVD'er mag verdienen wat hij wil en eentje van de PvdA weer niet. Misschien moet het huidige kabinet de topinkomens gaan aanpakken dan pakken ze Wouter Bos misschien ook wel. Prima plan toch Bos naaien. De PvdA zal niet tegen stemmen hoor.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 00:38:28 #24
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_91831776
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:49 schreef betyar het volgende:

[..]

Hier komen de salaris kwesties, een VVD'er mag verdienen wat hij wil en eentje van de PvdA weer niet. Misschien moet het huidige kabinet de topinkomens gaan aanpakken dan pakken ze Wouter Bos misschien ook wel. Prima plan toch Bos naaien. De PvdA zal niet tegen stemmen hoor.
Daar gaat het niet om, de VVD legt zichzelf niet de principes op dat veel verdienen slecht is, de PvdA wel. Maar als het hun zelf betreft dan zijn ze ook niet tegen bonussen.
pi_91832439
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om, de VVD legt zichzelf niet de principes op dat veel verdienen slecht is, de PvdA wel. Maar als het hun zelf betreft dan zijn ze ook niet tegen bonussen.
PvdA wil het systeem veranderen. Dat doe je niet door zelf 50% van je salaris terug te geven.

OT: Bos heeft ook nooit beweerd dat hij niet wist van het verlengen. En natuurlijk is daar veelvuldig over gesproken. Dat was ook geen geheim. En uiteindelijk was Bos met de rest van zijn partij tegen.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 09:11:13 #26
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_91836803
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

De PvdA is niet tegen veel verdienen de PvdA is tegen graaien. Dat is een heel verschil.

Ik heb ook niks tegen rijkdom, wel tegen de rijkdom die men verkrijgt door andere mensen uit te buiten.

Maar dit is behoorlijk offtopic.
pi_91838276
Bos verdient een standbeeld!
pi_91838569
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 10:10 schreef jacquesbrel het volgende:
Bos verdient een standbeeld!
Dit dus. Hieruit blijkt eens temeer dat juist de PvdA, in tegenstelling tot wat boze tongen beweren, betrouwbare politici voorbrengt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_91838646
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:08 schreef betyar het volgende:
SPOILER
Lijkt me logisch dat je dat weet, anders kun je ook niet tegen zijn. :? :?
ja lijkt mij ook _O-
pi_91839777
Wat Rouvoet hier stelt is consequent met de eerdere beweringen van de ChristenUnie en het CDA, dat de PvdA wel degelijk voorwaarden heeft gesteld in het overleg met de betrokken ministers (Balkenende, Bos, Rouvoet, Verhagen, Koenders en van Middelkoop). Dit overleg bestreek ongeveer 4 maanden met 17 bijeenkomsten. En de voorwaarden waren een missie van kleinere omvang, minder langdurig en geen vechtmissie, alsdus de ChristenUnie en het CDA.
Als er voor de PvdA (de betrokken ministers, uiteraard) absoluut geen enkele ruimte bestond dan had er ook geen 17 keer daarover overleg gevoerd hoeven te worden, dunkt me.

In elk geval zijn de voorwaarden precies in lijn met hetgeen destijds uit de BPO van de PvdA is gekomen, namelijk dat een trainingsmissie mét militairen geen optie was (ook bij deze formulering bestaat er dus ruimte).
Het slotstuk van het overleg van de 6 was de brief van de NAVO. De PvdA beweerde dat dit een soloactie van Verhagen was. Verhagen's repliek was dat Bos van de brief op de hoogte was en Bos, geconfronteerd met de uitspraken van Verhagen, stelde 'dat het om een misverstand gaat'.
De verwijten aan het adres van Verhagen werden dus hoogstpersoonlijk door de partijleider van de PvdA van tafel geveegd. Dit is evident een teken aan de wand, in mijn optiek.

Het standpunt over een trainingsmissie is de laatste maanden nogal mistig geweest, omdat Hamer, van Dam en Cohen ieder op hun beurt verschillende zaken stelden, maar klip en klaar is het laatste standpunt, dat de missie in huidige vorm een 'no-go' is (dus met militairen).
Het is alleen jammer dat dit standpunt in strijd is met de lessen die uit de val van de enclave Srebrenica getrokken moeten worden, dat Nederlands defensiepersoneel op vredesmissie ook door Nederland moet worden beschermd.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_91842246
Eens met Damian met daarbij de (denk ik cruciale) aantekening dat een brief en een officieel verzoek niet hetzelfde zijn. In ieder geval niet voor Bos (en ik denk zelfs niet voor Verhagen, maar zijn Engels liet hem in de steek... (explicit =/ expliciet)...).
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:07:29 #32
198365 Morendo
The Real Deal
pi_91842267
De PvdA zuigt. Eigenlijk best oud nieuws. Desalniettemin lijkt mij een slotje niet op zijn plaats.
Die Lebenslust bringt dich um.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:08:05 #33
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_91842291
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:07 schreef Morendo het volgende:
De PvdA zuigt. Eigenlijk best oud nieuws. Desalniettemin lijkt mij een slotje niet op zijn plaats.
Je zou het topic ook kunnen lezen, natuurlijk, in plaats van dit soort onzinnige one-liners te plaatsen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:19:54 #34
198365 Morendo
The Real Deal
pi_91842667
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je zou het topic ook kunnen lezen, natuurlijk, in plaats van dit soort onzinnige one-liners te plaatsen.
En jij zou eens kunnen ophouden om voor de helft van de topics in POL een slotje aan te vragen in feedback.
Die Lebenslust bringt dich um.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:23:14 #35
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_91842783
Bos gelogen en bedrogen? Uit de woorden van Rouvoet maak ik op dat Bos serieus heeft meegepraat en meegewogen over een eventuele verlenging, maar dat uiteindelijk niet heeft gedaan en toch steeds onder druk gezet werd, maar bleef bij zijn standpunt.

Dan mag jij mij aanwijzen waar Bos precies iets fout heeft gedaan, ik zie het niet.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:26:45 #36
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_91842886
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 00:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Doe niet zo achterlijk man, jij ziet volgens mij het verschil niet tussen de PvdA en de SP. Uit niets blijkt dat de PvdA ''verdienen slecht vindt'' of op wat voor manier dan ook ''anti-kapitalistisch'' zou zijn.

De PvdA is een sociaal-democratische partij, een partij die een gemengde maar vrije markt voorstaat met enige overheidsbemoeienis. Meer dan ik wil, daarom stem ik ook niet op ze. Maar dat gelul dat het een soort communistische club zou zijn die wars is van winstbejag is pure nonsense.

En dat ze na hun politieke carriere gewoon het bedrijfsleven ingaan is doodnormaal, druist absoluut niet in tegen de principes van het PvdA, voor zover ik kan zien.
pi_91844521
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Bos gelogen en bedrogen? Uit de woorden van Rouvoet maak ik op dat Bos serieus heeft meegepraat en meegewogen over een eventuele verlenging, maar dat uiteindelijk niet heeft gedaan en toch steeds onder druk gezet werd, maar bleef bij zijn standpunt.

Dan mag jij mij aanwijzen waar Bos precies iets fout heeft gedaan, ik zie het niet.
Dat is juist het probleem. Het standpunt van de PvdA was helder; er werd ook steeds gewezen op de afspraken die waren gemaakt in 2007.
Vervolgens schuiven de PvdA-ministers 17 keer aan bij een overleg dat over verlenging gaat. Ik vind het niet met elkaar rijmen, want daarmee wek je op zijn minst de suggestie dat er nuanceringen aan te brengen zijn in dat standpunt.
Al helemaal toen bleek dat Bos wel degelijk iets af wist van de brief van de NAVO.
pi_91844671
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:16 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat is juist het probleem. Het standpunt van de PvdA was helder; er werd ook steeds gewezen op de afspraken die waren gemaakt in 2007.
Vervolgens schuiven de PvdA-ministers 17 keer aan bij een overleg dat over verlenging gaat. Ik vind het niet met elkaar rijmen, want daarmee wek je op zijn minst de suggestie dat er nuanceringen aan te brengen zijn in dat standpunt.
Al helemaal toen bleek dat Bos wel degelijk iets af wist van de een (!!) brief van de NAVO.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:28:48 #39
177885 JoaC
Het is patat
pi_91844897
Waar loog/bedroog Bos precies?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_91844939
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:21 schreef FTWO het volgende:

[..]

Natuurlijk. De precieze inhoud was niet bekend, maar dat de inhoud niet ver af lag van de voorwaarden die uit het beraad van de 6 waren gekomen lijkt me evident.
pi_91845087
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:29 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Natuurlijk. De precieze inhoud was niet bekend, maar dat de inhoud niet ver af lag van de voorwaarden die uit het beraad van de 6 waren gekomen lijkt me evident.
Misschien. Maar een officieel verzoek (zeer gedetailleerd!) lijkt mij wat anders dan een brief om te kunnen sonderen... (en dat is uiteindelijk dan ook waar het misging...). De eerste lag er en de tweede werd verwacht (iig door Bos dus).
pi_91845220
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:34 schreef FTWO het volgende:

[..]

Misschien. Maar een officieel verzoek (zeer gedetailleerd!) lijkt mij wat anders dan een brief om te kunnen sonderen... (en dat is uiteindelijk dan ook waar het misging...). De eerste lag er en de tweede werd verwacht (iig door Bos dus).
De inhoud van de brief, een officieel verzoek van de NAVO, bestond nu juist uit een aantal opties.
pi_91845336
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:28 schreef JoaC het volgende:
Waar loog/bedroog Bos precies?
Op het moment dat Bos stelde dat omdat de PvdA had gesteld dat een verlenging van de missie een 'no-go' was het onbegrijpelijk was dat desondanks er een officieel verzoek van de NAVO lag, daarmee suggererend dat Verhagen een soloactie had geïnitieerd.
Bos heeft dit later publiekelijk rechtgezet door te stellen dat er sprake was van een misverstand.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 14:02:08 #44
177885 JoaC
Het is patat
pi_91846341
Bij aanpassing(interpunctie/lopende zinnen) zal ik reageren
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_91858842
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:

Volledig met deze reactie eens. Dit is het enige dat uit de tekst valt af te leiden. De rest is erbij verzonnen door hysterische figuren.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:34:55 #46
300718 Kenju
Say It!!??
pi_91861529
Tsja, ik ben in principe zeker geen PvdA stemmer, maar goed gedrag moet beloond worden, en ik vind dat de PvdA er gewoon goed uit komt. Tel daarbij op dat we het niet bepaald slecht hebben gehad in de jaren '90, ongeacht wat de welbekende dramanicht ook beweerde waar iedereen 10 jaar na dato nog steeds op voortdrijft zonder inhoudelijke onderbouwing, kan ik alleen maar zeggen dat een stem op de PvdA helemaal niet zo slecht is.

Omdat ik de politiek sowieso niet echt meer vertrouw en iedereen toch maar electorale spelletjes speelt, ondanks hun programma, heb ik de afgelopen keer maar gestemd voor mijn salaris. Maar ook in dit opzicht is de PvdA in het verleden niet echt verkeerd geweest (rond 2002 was het de partij waarmee je het meest van je salaris overhield). Ik hoop dat ze weer wat terug naar hun roots gaan zodat het een partij wordt waar ik op kan stemmen.

Wat de OP betreft: het was al duidelijk dat de PvdA in 2007 voor de laatste keer zou instellen voor een verlinging. Ook toen al tegen hun zin. Maar duidelijk was gemaakt dat het de laatste keer zou zijn. In 2010 hielden ze woord. Dat bos meegesproken heeft, zegt mij alleen dat hij niet resoluut 'nee' heeft geroepen. Een dergelijk starre houding vind ik sowieso niets. Heel concreet en zwart-wit; wanneer je op die manier ergens in staat, kun je nooit nieuwe inzichten krijgen. Daar stond hij dus voor open, maar uiteindelijk was het gewoon hetzelfde als in 2007, en dus was het logische antwoord: Nee. Verder was men op de hoogte van het standpunt van de fractie. Uit de Wikileaksdocumenten blijkt ook dat de PvdA een lastige partner was om mee te krijgen, en dat er allerlei spelletjes naar de Amerikanen werd doorgespeeld over hoe Bos onder druk te zetten, wat uiteindelijk niet gelukt is.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:37:45 #47
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_91861699
Bijna iedereen wil hier volgens mij een antwoord van TS....... :')
pi_91866655
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:37 schreef betyar het volgende:
Bijna iedereen wil hier volgens mij een antwoord van TS....... :')
De TS heeft zijn ei gelegd en heeft verder geen interesse? De Bos-bash is niet gelukt ?
Het zou hem sieren als hij bekend dat hij niet wist dat Rouvoet dit al zei in maart 2010
Het was oud nieuws... en het zou ook mooi zijn als de TS erkent dat er geen aankomende verlenging was.. Noppes. En in 2007 was de afspraak duidelijk: definitief einde missie in 2010.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:18:59 #49
165633 eriksd
The grand facade...
pi_91867716
Niet weer deze discussie :{w
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')