Dat moge allemaal wel zo zijn maar er hoeft maar onder de vele Tsjetsjenen één op te staan die besluit zichzelf op te blazen en het kwaad is al geschied.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:51 schreef Chooselife het volgende:
Die Tsjetsjenen moeten eens leren begrijpen dat deze aanslagen juist een contra-effect veroorzaken bij Russen. Ik denk dat als die zwarte-weduwen hun tieten tonen, dat dat meer effect heeft.
Een aantal belangrijke lessen:
Russen stappen over het algemeen snel over een aanslag heen. De onverschilligheid en emotionele onwrikbaarheid doet opvallend weinig angst losmaken in de gemeenschap. Feitelijk pakken ze het leven direct weer op, zodra de stof uit de ogen is gewreven en de knielappen op de pantalon zijn genaaid. Ik denk dat ze hun onderbroek niet eens hoeven te verschonen.
De Russen kunnen zo zonder publieke tegenstand wat rotzooi blijven schoppen in de Kaukasus.
Volgens mij is een Rus niet om te kopen of te chanteren met geweld. Dat toont de geschiedenis als een paal boven water.
Ik zou dus een andere tactiek hanteren, om een politiek statement te maken. Dit leidt tot niks en werkt vernietigend voor het (internationaal) stigma van de Tsjetsjeen. Hun situatie staat op geen enkele internationale agenda en zal vast ook niet meer gebeuren.
En ik bedoel dus dat die bewering nogal dubieus is. Dat "waarschijnlijke" valt nogal mee, als ik het wel heb. Maar zou het nog eens moeten opzoeken.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:36 schreef Viajero het volgende:
[..]
Zeer dubieus. Het is namelijk niet "kneep een oogje dicht", maar de FSB organiseerde waarschijnlijk die aanslagen.
Mensen als jij zouden berecht moeten worden voor dit soort uitlatingen.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:33 schreef Viajero het volgende:
[..]
Als het over Rusland gaat is de vraag of iemand in de regering erachter zit een stuk relevanter.
Wat heeft Job Cohen hiermee te maken ?quote:Op maandag 24 januari 2011 22:42 schreef Zienswijze het volgende:
Rusland zal er echt hard tegenin gaan hoor. Daar kennen ze geen thee drinken, subsidiefeestjes en een Job Cohen die alles bagatelliseert. Ze zullen keihard repressief optreden. Als de aanslagplegers uit Tsjetsjenië of Dagestan komen, dan verpesten ze het voor hun eigen volk daar, want zij zullen nu het slachtoffer worden van harde tegenreacties van Moskou.
Waarom?quote:Op maandag 24 januari 2011 22:56 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Mensen als jij zouden berecht moeten worden voor dit soort uitlatingen.
quote:Op maandag 24 januari 2011 22:57 schreef moskgrad het volgende:
Helaas niet hard genoeg. Zo een aanslag is topje van de ijsberg. Kaukasiers zorgen voor de meeste problemen in rusland.
Ze moeten gewoon uit rusland gegooid worden, maar dat willen ze niet want dan stopt de subsidie van de russische belastingbetaler en oliegeld dat uit rualand gepompt wordt.
Enige oplossing is uit rusland gooien die hap!
Dat is een logische vraag hoor. Ik bedoel, wie zou het anders kunnen hebben gedaan?quote:Op maandag 24 januari 2011 22:56 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Je kunt ze niet weggooien uit Rusland. Rusland is nog altijd een federatie van een groot aantal autonome entiteiten, binnenin het land zelf, die daar al eeuwenlang wonen. Waar wil je tsjetsjenen naartoe jagen? Ze wonen al in hun eigen land.quote:Op maandag 24 januari 2011 22:34 schreef moskgrad het volgende:
Ik ben een rus en ben daar ook 6 maanden per jaar woonachtig. En de publieke opninie ligt zo: iedereen is de Tsjetsjenen etc. spuugzat.
Ze respecteren russen/tataren/wie dan ook, gewoon niet. Er is laatste tijd veel nationalisme onder de russen als anti-reactie.
- In Moskou wordt bijv. 60% van de misdaad door buitenlanders gepleegd (centraal azie etc.), maar voor de rest zijn Kaukasiers die in Rusland leven ontzettend gewelddadig. Natuurlijk zijn er uitzondering. Maar voor het grootste deel zijn het mannen uit de bergen die naar Moskou komen, geen respect hebben voor de Russische cultuur, vrouwen lastigvallen etc. Overlast en nog eens overlast.
- De Kaukasus republieken krijgen enorme subsidies, terwijl er niets verandert en de corruptie zelfs voor Rusland abnormaal is.
- In de Kaukasus republieken worden alle centrale examens etc. gefaked (vervalst) en komen er voordurend jongeren met 100% scores om in Moskou te studeren terwijl ze niet eens Russisch kunnen. De gewone rus die zijn best doet en eerlijk 90% haalt maakt geen kans.
- De meeste Kaukasiers zitten in de criminaliteit etc.
De vraag die ik me stel is, wat heeft Rusland aan deze achterlijke gewelddadige gebieden die niet eens grondstoffen hebben. Waar steeds geld naartoe moet en waar moordlustige jongens vandaan komen die Russen haten? Men moet ze eens weggooien uit Rusland!!!
Die slachtpartijen vonden plaats omdat tsjetsjeense natie het nodig vond om naburige Russische dorpen regelmatig te overvallen, te plunderen, vrouwen massaal te verkrachten, mensen voor slavenarbeid te roven, organenhandel is tsjetsjenen niet vreemd en om dit alles te overtreffen probeerden ze een deel van Rusland zelf te annexeren bij hun zielige piratenstaatje. Dan verdien je het gewoon om weer de middeleeuwen in gebombardeerd te worden.quote:Op maandag 24 januari 2011 22:57 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wat heeft Job Cohen hiermee te maken ?
Juist de reden voor deze aanslagen zijn de slachtpartijen in Tsjetsjenië onder andere.
(WAARMEE IK HET NIET GOEDKEUR OF RECHTPRAAT MAAR WIL AANGEVEN DAT HET CONTRAPRODUCTIEF WERKT)
Gaat alles wel goed daar in die bovenkamer van je?
quote:Op maandag 24 januari 2011 22:34 schreef moskgrad het volgende:
De vraag die ik me stel is, wat heeft Rusland aan deze achterlijke gewelddadige gebieden die niet eens grondstoffen hebben. Waar steeds geld naartoe moet en waar moordlustige jongens vandaan komen die Russen haten? Men moet ze eens weggooien uit Rusland!!!
Nee.quote:Op maandag 24 januari 2011 23:04 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Die slachtpartijen vonden plaats omdat tsjetsjeense natie het nodig vond om naburige Russische dorpen regelmatig te overvallen, te plunderen, vrouwen massaal te verkrachten, mensen voor slavenarbeid te roven, organenhandel is tsjetsjenen niet vreemd en om dit alles te overtreffen probeerden ze een deel van Rusland zelf te annexeren bij hun zielige piratenstaatje. Dan verdien je het gewoon om weer de middeleeuwen in gebombardeerd te worden.
Je zou ze uit de federatie gooien, dit zou geld besparen, criminaliteit zou aanzienlijk dalen etc.quote:Op maandag 24 januari 2011 23:00 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Je kunt ze niet weggooien uit Rusland. Rusland is nog altijd een federatie van een groot aantal autonome entiteiten, binnenin het land zelf, die daar al
eeuwenlang wonen. Waar wil je tsjetsjenen naartoe jagen? Ze wonen al in hun eigen land.
De enige oplossing is hun
bewegingsvrijheid beperken tot alleen hun eigen republiek. Hoewel Stalin's
aanpak ook nogal... pragmatisch was.
Als Rusland dat in 1999 had gedaan dan waren er nu veel minder problemen geweest.quote:Op maandag 24 januari 2011 22:57 schreef moskgrad het volgende:
Helaas niet hard genoeg. Zo een aanslag is topje van de ijsberg. Kaukasiers zorgen voor de meeste problemen in rusland.
Ze moeten gewoon uit rusland gegooid worden, maar dat willen ze niet want dan stopt de subsidie van de russische belastingbetaler en oliegeld dat uit rualand gepompt wordt.
Enige oplossing is uit rusland gooien die hap!
quote:Op maandag 24 januari 2011 23:08 schreef speknek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Knul geloof me, voor de astronomische geldbedragen die daar ingepompt worden kun je 10 omleidinsroutes bouwen. Bovendien lopen daar geen belangrijke gasroutes!
Dat lijkt me de enige reden, zeker nu Oekraine, Wit-Rusland en Georgie steeds minder vriendschappelijk met Rusland worden.
. Inderdaad, de gewone rus begrijpt echt niet waarom hij tjetsjenie moet steunen. Een land dat niets gemeen heeft met rusland, veel geld kost.quote:Op maandag 24 januari 2011 23:12 schreef Viajero het volgende:
[..]
Als Rusland dat in 1999 had gedaan dan waren er nu veel minder problemen geweest.
Waarom moeten zij berecht worden? Overtreding van de vrijheid van meningsuiting?quote:Op maandag 24 januari 2011 22:56 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Dat is geen reële oplossing voor het probleem. Rusland met een steeds krimpende bevolking (vooral etnische russen) kan het zich niet veroorloven om haar grondgebied af te staan aan een volk dat het met geweld probeert af te dwingen.quote:Op maandag 24 januari 2011 23:11 schreef moskgrad het volgende:
[..]
Je zou ze uit de federatie gooien, dit zou geld besparen, criminaliteit zou aanzienlijk dalen etc.
Geef ze lekker hun tsjetsjenie, alleen zonder russisch belastinggeld!
Een rus kan sowieso daar niet leven door de russenhaat. Alle russen zijn daar al lang weg.quote:Op maandag 24 januari 2011 22:59 schreef IHVK het volgende:
[..]
Goede oplossing. Kunnen de Russen dan ook vertrekken uit de Kaukasus. En den ook de gebieden die ze claimen als onderdeel van hun land?
Elk volk heeft recht op zelfbeschikking. Geen Rus, Turk of Chinees heeft het recht om de Tsjetsjenen, Koerden of Tibetanen dat recht d.m.v geweld te ontnemen. Doe je dat wel, dan moet je niet janken om aanslagen zoals die van vandaag. Eigen schuld, dikke bult.quote:Op maandag 24 januari 2011 23:18 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Dat is geen reële oplossing voor het probleem. Rusland met een steeds krimpende bevolking (vooral etnische russen) kan het zich niet veroorloven om haar grondgebied af te staan aan een volk dat het met geweld probeert af te dwingen.
Dat is gewoon politiek zelfmoord. Als Tsjetsjenië gaat is dat ook het begin van het einde van Rusland. Andere Kaukasische republieken zullen volgen om maar niet over Manchurië te beginnen die volgens de Chinese geschiedenisboeken nog altijd als Chinees grondgebied wordt beschouwd....
Die 90% praat dan vanuit emotie en niet rede. Vergeet niet dat Tsjetsjenië haar de facto onafhankelijkheid heeft gehad in de jaren '90. De reden voor de inlijving was omdat het tot een somalië in het kwadraat was afgegleden. Men moet leren van zijn fouten in plaats van ze te herhalen.quote:Op maandag 24 januari 2011 23:19 schreef moskgrad het volgende:
[..]
Een rus kan sowieso daar niet leven door de russenhaat. Alle russen zijn daar al lang weg.
Weg met parasieten als tsjetsjenie en dagestan!
Geloof me 90% van de russen heeft dezelfde mening.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |