Leuk. Maar dit is echt zwaar overtrokken.quote:Tim van Elsloo is pas zestien jaar maar is er van overtuigd dat hij over een jaar tot honderdduizend leden heeft op zijn nieuwe sociale netwerk Blytes. Hyves en Facebook gaat hij het nakijken geven.
Dat laat Van Elsloo weten aan NU.nl.
Zijn sociale netwerk, Blytes.nl, werd afgelopen week gelanceerd en had vrijdagmiddag zeshonderd leden.
Verouderd
Binnen een jaar verwacht de oprichter echter tussen de tienduizend en honderdduizend leden te hebben. Hyves en Facebook zijn volgens Van Elsloo ‘verouderd’ en zouden niet mee kunnen komen met het niveau van innovatie dat hij gaat toepassen op Blytes.
“De komende maanden zal ik steeds meer features introduceren zoals gezichtsherkenning en spots, een lokale dienst”, legt de 16-jarige initiatiefnemer uit. “Facebook en Hyves kunnen dat ook wel toevoegen in grote lijnen, maar de specifieke technische details in de diepte kunnen deze netwerken niet aan omdat ze met verouderde systemen werken.”
Simpele versie
Twee jaar geleden begon Van Elsloo met het ontwikkelen van een sociaal netwerk. Hij vindt dat Blytes een toegevoegde waarde heeft omdat het een versimpelde versie van Hyves en Facebook is: “Hyves heeft allerlei functionaliteiten die veel gebruikers niet gebruiken en dus overbodig zijn.”
“Blytes is een combinatie van alle goede functies van Twitter, Facebook en Hyves”, aldus Van Elsloo. Momenteel runt hij de website in zijn eentje en stopt hij, naast zijn schoolwerk, zo’n twintig uur per week in het netwerk. “Ik heb alleen tips gekregen van mijn informaticadocent.”
Apple en Microsoft
Van Elsloo vergelijkt Blytes met Apple en Hyves met Microsoft: “Misschien kan je met Microsoft meer, maar ik vind dat het simpele van een Mac juist de kracht van Apple is. Zo is het met Blytes ook.”
Op korte termijn wil de scholier reclame gaan maken voor zijn netwerk door middel van bijvoorbeeld sticker, “maar dan op een coolere manier.” Hoe dat dan precies zal zijn, kan hij nog niet verklappen.
Ha Ha. Bij Facebook/Hyves werken mensen met veel meer technische kennis. Een zestienjarige heeft niet eens de tijd om alleen al de hardware te beheren die Facebook of Hyves gebruikt.quote:Facebook en Hyves kunnen dat ook wel toevoegen in grote lijnen, maar de specifieke technische details in de diepte kunnen deze netwerken niet aan omdat ze met verouderde systemen werken.
Zeker, zeker, dit gaat hem worden hoor!quote:Op zondag 23 januari 2011 19:31 schreef Joene het volgende:
Vooral de serverload is goed geregeld www.blytes.nl
quote:Vraag me niet hoe hij aan de naam is gekomen, maar Tim van Elsloo heeft het sociale netwerk Blytes gebouwd. Dat is redelijk wat nieuwe informatie in een zin, dus ik leg het uit.
Tim is een jongen zoals jij en ik, maar dan 2 jaar ouder dan ik. Daarnaast kan hij iets wat ik niet kan, namelijk PHP en javascript schrijven. Om het even non-geek te houden, dat zijn computertalen waarmee een webpagina aan jouw computer vertelt wat hij moet doen. Ongeveer dan. Tim heeft nu dus Blytes.nl gemaakt/-bouwd/bedacht.
Blytes is een sociaal netwerk. Een soort Facebook, Hyves of Twitter dus. Maar dan gebouwd door één iemand van 16. En het is nog niet uit. Dat is het pas vrijdag. Daarvoor moet je een uitnodiging hebben, die je misschien wel krijgt als je heel lief naar hem kijkt. Of twittert. Dat heb ik gedaan, dus ik heb een beetje rondgesnuffeld. En ik dacht wow. Niet wow eigenlijk, maar WOW.
Ten eerste, het ziet er goed uit. Ten tweede, het werkt, op wat bugs na die nu enkelen waaronder ik aanwijzen zodat hij ze eruit kan halen. Ten derde omdat je toch het idee hebt dat het (in ieder geval nu nog) iets persoonlijker en ook veiliger is. Ik vertrouw namelijk dubbel en dwars dat hij niets vreemds doet met je gegevens enzo. Dan moet je mij wel weer vertrouwen, maar ja.
Nu kan ik nog wel doorlullen, maar wacht gewoon tot vrijdag en meld je aan, of zorg dat je kan helpen het in no-time nog te verbeteren door hem om een uitnodiging te vragen, voor de release. Dat was het dan. Dus.
#HOEI!
quote:Wat is je doelstelling voor wat betreft het aantal gebruikers?
"Als ik reëel blijf, hoop ik op 10- tot 100-duizend gebruikers binnen een jaar."
Ziet er goed uit.quote:
En toen lag de server eruit.quote:Hyves en Facebook zijn volgens Van Elsloo verouderd en zouden niet mee kunnen komen met het niveau van innovatie dat hij gaat toepassen op Blytes. (...) Misschien kan je met Microsoft meer, maar ik vind dat het simpele van een Mac juist de kracht van Apple is.
quote:Hyves heeft allerlei functionaliteiten die veel gebruikers niet gebruiken en dus overbodig zijn.
quote:De komende maanden zal ik steeds meer features introduceren
quote:Binnen een jaar verwacht de oprichter echter tussen de tienduizend en honderdduizend leden te hebben.
quote:
Hehehe idd nostalgiequote:Op zondag 23 januari 2011 20:04 schreef ems. het volgende:
Grappig ventje. Ik kan me niet herinneren dat ik zo onrealistisch was op mijn 16e.
De druk Blights (Blight toothquote:Op zondag 23 januari 2011 20:14 schreef Dale. het volgende:
[..]
Die gast moet z'n tanden eens poetsen![]()
CMIquote:Op zondag 23 januari 2011 19:51 schreef Echtjammer het volgende:
100 mensen per seconde, wat een baas!
Aangezien ik Php Programmeur van beroep ben zal ik er ook eentje in de lucht gooien, wie doet er mee, gaan we hem met zijn site is wat laten zien.
Enkele pioniers hebben echt iets moois en innovatiefs opgericht en zijn nu miljardair.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:49 schreef Glazenmaker het volgende:
Die jongen maakt een site en het enige wat jullie kunnen bedenken is gezeik. Dit soort types hebben in het verleden miljarden verdient op internet. De meeste falen maar toch. De oprichter van facebook zijn business plan was ''I want to make something cool''.
Die mensen hadden al de nodige (achter)grond kennis t.t.v. het initiatief nemen tot, plus dat zij zich richtten op een markt waarbij er nog genoeg kansen zich aanboden.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:49 schreef Glazenmaker het volgende:
Die jongen maakt een site en het enige wat jullie kunnen bedenken is gezeik. Dit soort types hebben in het verleden miljarden verdient op internet. De meeste falen maar toch. De oprichter van facebook zijn business plan was ''I want to make something cool''.
Ik geef hem ook weinig kans maar als hij een beter product maakt dan is dat toch alleen maar mooi.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:52 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Enkele pioniers hebben echt iets moois en innovatiefs opgericht en zijn nu miljardair.
Deze jongen kijkt gewoon met eurotekens in de ogen naar Facebook en wil dat kopiëren
Precies. Er waren tientallen onsuccesvolle indy games en toen kwam bijvoorbeeld minecraft.quote:Op zondag 23 januari 2011 20:59 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Ach als hij zich kan onderscheiden in een bomvolle markt is dat toch mooi voor dat ventje? En anders is het gewoon een trial and error van hem. Zo zijn er ook vele game developpers die met veel bombarie hun spel als "uniek van concept en al die blabla meer" in de markt brengen en het uiteindelijk ook een luchtbel blijkt.
En trouwens wat werd een medium als Twitter neergehaald terwijl dat nu ten onder dreigt te gaan aan het eigen succes. Misschien wel een ander voorbeeld, maar toch tekenend voor de Nederlandse maaiveld cultuur.
Tja, als je zo'n persbericht laat publiceren en vervolgens is de site niet eens bereikbaar vraag je daar wel een beetje om.quote:Op zondag 23 januari 2011 21:30 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
idd, ik zit me echt te verbazen over de hoeveelheid negatieve reacties
Dat wilde ik net zeggenquote:Op zondag 23 januari 2011 21:35 schreef Echtjammer het volgende:
De site is terug, en bugged, klik is meedere keer op inloggen
Prima dat het product wordt aangevallen. Maar de reacties hier gaan meer om het affakkelen van een 16-jarige met ambitie.quote:Op zondag 23 januari 2011 21:32 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Tja, als je zo'n persbericht laat publiceren en vervolgens is de site niet eens bereikbaar vraag je daar wel een beetje om.
Maar Facebook was ook begonnen met 1 persoon die gewoon wat zat te klooien.quote:Op zondag 23 januari 2011 21:49 schreef Warrick21 het volgende:
Ik zie eerlijk gezegd geen toekomst in dit. Natuurlijk, alles heeft een begin en einde. Het einde van Facebook zal natuurlijk ook echt plaatsvinden. Maar niet door dit Blytes.
nè, gaat niks worden denk ik.quote:Op zondag 23 januari 2011 22:11 schreef DragonFire het volgende:
Profiel.
Kan je een beetje een indruk krijgen hoe de site werkt:
http://blytes.nl/profiel/timvanelsloo/
Als 16-jarige kun je best goede ideeën hebben, maar je mist verstand van de achterliggende techniek. Dat is niet erg, komt vanzelf, maar doe dan geen uitspraken als:quote:Op zondag 23 januari 2011 21:30 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
idd, ik zit me echt te verbazen over de hoeveelheid zure reacties
quote:Facebook en Hyves kunnen dat ook wel toevoegen in grote lijnen, maar de specifieke technische details in de diepte kunnen deze netwerken niet aan omdat ze met verouderde systemen werken.
Maar hij heeft een Apple. Begrijp dat dan!quote:Op zondag 23 januari 2011 22:23 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Als 16-jarige kun je best goede ideeën hebben, maar je mist verstand van de achterliggende techniek. Dat is niet erg, komt vanzelf, maar doe dan geen uitspraken als:
[..]
quote:Oeps, er ging iets mis.
Onze servers worden momenteel bedolven onder een immens aantal gebruikers dat tegelijk toegang opvraagt naar Blytes. Probeer het opnieuw na het lezen van deze boodschap. Ons dev-team is nu automatisch geinformeerd en zal er aan werken het probleem zo snel mogelijk te verhelpen!
Excuus voor het ongemak,
Het Blytes-team
Bijgewerkt: we hebben nu meer dan 80 gebruikers per seconde (dat had ik niet eens durven hopen). Binnen 3 tot 4 dagen draaien er 4 nieuwe servers die ervoor zullen zorgen dat jullie er weer snel op komen!
Dat laatste punt is toch wel redelijk essentieel.quote:Op zondag 23 januari 2011 23:06 schreef speknek het volgende:
Zo is Ben Woldring natuurlijk ook begonnen. Die begon weliswaar met iets origineels en nuttigs, maar toch.
quote:Op zondag 23 januari 2011 20:49 schreef Glazenmaker het volgende:
Is dat kind 16quote:
Haters gonna hate.quote:Op maandag 24 januari 2011 07:46 schreef Faux. het volgende:
Iets wat je zelf maakt beter noemen dan Hyves en Facebook is erg overdreven, en ook niet waar. Ik heb even rond gekeken, maar ontdekte niks speciaals ofzo. En hij kwam zelf het nieuws melden, dus dat hele artikel op Nu.nl is reclame.
Bovendien ligt die site er nu uit, en hoevaak lagen Facebook en Hyves eruit?
En ik vind het feit dat hij zestien is geen argument om lid te worden. Leuk hoor, jonge kinderen die wat van PHP, Javascript en HTML afweten, maar daar wordt Blytes (wat een achterlijke naam) niet beter van.
Ehh.... neequote:Op maandag 24 januari 2011 07:57 schreef NotYou het volgende:
[..]
Haters gonna hate.![]()
De zogenaamde "developer" die ik hierboven quote is gewoon jaloers op het genie van Blytes, de Nederlandse Mark Zuckerberg, wunderkind Tim van Elsloo!
![]()
Overtuigend man!quote:
Met coole, super-faste, super-easy features!quote:Blytes
Blytes is a new Dutch social network providing users with some cool, super-fast, super-easy features (like face-detection and stuff).
At the first day over 500 users joined the Blytes-community. It's growing fast forward to beat the current market leader (Hyves).
Ja Tim komt er wel! Wat een capaciteiten die jongen! Ongekend!quote:Op maandag 24 januari 2011 08:18 schreef Eclaire84 het volgende:
Die Tim is pas 16 en tenminste ergens mee bezig in zn leven...ver weg van het verworden tot contactgestoorde kantoorslaaf.
In tegenstelling tot de meeste zure Fokkers in dit topic.
Tip: minder dequote:Op maandag 24 januari 2011 08:21 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ja Tim komt er wel! Wat een capaciteiten die jongen! Ongekend!
Ik wilde me slechts bijzonder sarcastisch uitlaten.quote:Op maandag 24 januari 2011 08:25 schreef Eclaire84 het volgende:
[..]
Tip: minder degebruiken als je succesvol wenst te trollen.
Stuff.quote:Op maandag 24 januari 2011 08:16 schreef NotYou het volgende:
[..]
Met coole, super-faste, super-easy features!(Zoals face-detection and stuff!
)
Ik kan mij vacatures van Hyves herinneren waar ze trots vertellen een serverpark met meer dan 2000 servers te hebben. Als je voor een profielenwebsite als Hyves een dergelijke lading servers nodig hebt, dan zou ik toch wat scripts gaan optimaliserenquote:Op zondag 23 januari 2011 19:34 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ha Ha. Bij Facebook/Hyves werken mensen met veel meer technische kennis. Een zestienjarige heeft niet eens de tijd om alleen al de hardware te beheren die Facebook of Hyves gebruikt.
Hyves is volgens mij qua code ook echt een enorm gedrocht.quote:Op maandag 24 januari 2011 09:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik kan mij vacatures van Hyves herinneren waar ze trots vertellen een serverpark met meer dan 2000 servers te hebben. Als je voor een profielenwebsite als Hyves een dergelijke lading servers nodig hebt, dan zou ik toch wat scripts gaan optimaliseren
Die probeert nog in slaap te komen vrees ik voor hemquote:Op maandag 24 januari 2011 09:18 schreef Q. het volgende:
Ik denk dat Mark Zuckerberg vannacht niet heeft geslapen na het horen van dit nieuws.
En wat heb jij in je leven bereikt?quote:Op zondag 23 januari 2011 20:49 schreef D.D.W. het volgende:
Wat een omhooggevallen nerdje, het is het eigenlijk niet eens waard in te gaan op het feit wat hij gezegd heeft over Facebook (en Hyves, ondanks dat ik Hyves wel zie afdwalen de komende tijd/jaren)
Blytes zal hoogstens in het lijstje komen van die andere 100'en gefaalde social network sites.
Al met al wel een leuk initiatief/projectje, maar hij kan beter zijn aandacht ergens anders op richten ben ik bang.
"Aaah, wat schattig. Koetsjie-koetjsie-koe".quote:Op maandag 24 januari 2011 10:24 schreef Tijn het volgende:
Ik vind het leuk. Zoals een kleuter die een tekening voor je heeft gemaakt.
Een symbolische euro. Over een jaar is Facebook immers toch geen cent meer waard.quote:Op maandag 24 januari 2011 11:35 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Heeft Tim al een overnamebod gedaan op Facebook?
EN WAAR BLIJFT IE DANquote:Gelukt! Je ontvangt nu een mailtje met een activatie-link. Klik daarop om in te kunnen loggen.
NOG NIKSquote:Gelukt! Er is een nieuwe activate-link verstuurd naar je mail-adres!
Jij bent er zo een die Bill vroeger ook uitgelachen zou hebben. Toen die op zijn 16e met zijn miljarden-industrie begon. Nou, blijf vooral lachen, daar kom je verder mee.quote:Op zondag 23 januari 2011 19:34 schreef GlowMouse het volgende:
Ha Ha. Bij Facebook/Hyves werken mensen met veel meer technische kennis. Een zestienjarige heeft niet eens de tijd om alleen al de hardware te beheren die Facebook of Hyves gebruikt.
Niet meer als de meeste nederlanders. Het ging mij meer om dat persbericht, vind het erg vreemd waarom dit door nu.nl is gepubliceerd want Blytes komt bij mij over als een hobby site(je) waar er een stuk meer van zijn maar je nooit iets van hoort.quote:Op maandag 24 januari 2011 10:16 schreef Patrickovik het volgende:
[..]
En wat heb jij in je leven bereikt?
quote:t slightly differs from the Dutch application, you need to download it apart:
Wat lul je nou voor onzin man, dit is achteraf de geschiedenisboeken invullen wat jij nu doetquote:Op maandag 24 januari 2011 12:49 schreef IHVK het volgende:
Niemand gaf Facebook een kans want myspace en friendster bestonden al.
Wil niet zeggen dat dit geslagen maar toch
dit dus. Pa is rijk en doet ff een goed praatje en denkt dat hij hiermee even net om de hoek-kijkende-puberzoon op de rode loper kan zettenquote:Op maandag 24 januari 2011 08:56 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik wilde me slechts bijzonder sarcastisch uitlaten.
Rijke ouders die hun ongetalenteerde kinderen toch in de..
Je weet dat ik 13 ben?quote:Op maandag 24 januari 2011 08:16 schreef NotYou het volgende:
[..]
Overtuigend man!![]()
Je bent gewoon al oud en uitgerangeerd, niet in staat je te meten aan een uitzonderlijk begaafde whizzkid als Van Elsloo.
![]()
quote:
Dat lijkt me vrijwel uitgesloten. Zelf heb ik op de site - toen hij eerder vandaag eindelijk wel een keer wilde laden - niet verder gekeken dan de vormgeving van de frontpage. Wat tweakers hebben dit wel gedaan en hun bevindingen lees je hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1443979/0quote:Op maandag 24 januari 2011 13:42 schreef Apotheose het volgende:
over een jaartje of 3 is ie helemaal doorgebroken met zn Blytesding... Zou wat zijn
Nou ja, ik vind Hyves, Twitter EN sinds kort Facebook eerst wel even genoeg van t goede. Snap eigenlijk zelf ook niet wat ik er nou doe...
En dan toch al developer op fok? Nice.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:45 schreef Faux. het volgende:
[..]
Goede site trouwens. Al de hele dag offline.
Zeker nicequote:
Waarom is dat vreemd?quote:Op maandag 24 januari 2011 14:05 schreef Faux. het volgende:
Vreemd, de site is down maar ik kan nog wel naar blytes.nl pingen
quote:Op maandag 24 januari 2011 14:05 schreef Faux. het volgende:
Vreemd, de site is down maar ik kan nog wel naar blytes.nl pingen
Ik dacht dat als de site down was je ook niet meer kan pingen. Maar dat blijkt dus van welquote:
quote:Op maandag 24 januari 2011 14:14 schreef Faux. het volgende:
Je kan elkaars foto's niet zien als je geen vrienden bent. Maar wat blijkt?
http://yfrog.com/h7dw0p
"beter dan Hyves en Facebook"
Is ondertussen gefixed geloof ik.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:14 schreef Faux. het volgende:
Je kan elkaars foto's niet zien als je geen vrienden bent. Maar wat blijkt?
http://yfrog.com/h7dw0p
"beter dan Hyves en Facebook"
Altijd weten wat er gebeurd met deze mooien intergratiequote:Nieuws-intergratie
Naast het nieuws in jouw persoonlijke vrienden-netwerk, toont Blytes.nl ook de laatste nieuws-artikelen van Nu.nl. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er om je heen gebeurd!
Ik begin er in ieder geval niet meer aanquote:Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met blytes.nl
Slechtste overtuigendste verhaal ooit.quote:Op zondag 23 januari 2011 19:35 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
http://fmjansen.nl/blog/archives/46
[..]
Goede marketingstrategie inderdaad. Extreem veel aandacht vestigen door gewaagde uitspraken om vervolgens een website op te leveren die de druk niet aan kan.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:02 schreef Faux. het volgende:
Het is nog steeds down
Goede zet: eerst iedereen naar het social network sturen om het daarna offline te gooien.
Niet vergeten te zeggen dat jouw winkel ook nog eens beter is dan de Albert Heijn en de C1000.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:09 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Goede marketingstrategie inderdaad. Extreem veel aandacht vestigen door gewaagde uitspraken om vervolgens een website op te leveren die de druk niet aan kan.
Ga ik ook doen als ik later een winkel heb, een hele goede actie op zetten en als er dan 120 mensen voor de deur staan de winkel dicht gooien.
AH en C1000 zijn winkels die vroeger opgezet zijn, en daarom niet kunnen concurreren.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:13 schreef Faux. het volgende:
[..]
Niet vergeten te zeggen dat jouw winkel ook nog eens beter is dan de Albert Heijn en de C1000.
Als je het mij vraagt kan hij die site maar even down houden voordat het een goede site is. Als op dag één al XSS-lekken worden gevonden, is er echt iets goed mis.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:22 schreef GlowMouse het volgende:
Lach maar, met zijn vier nieuwe servers kan hij de hele Nederlandse bevolking bedienen.
wel sneu.quote:@Treviant met andere iPhone-apps heb ik wat verdiend waarmee ik hierin kan 'investeren' zegmaar
Om naar een site die het niet doetquote:Op maandag 24 januari 2011 17:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik ben om.
[ afbeelding ]
Plaats dit op je Hyves/Facebook als je ook om bent.
Dude.quote:Op maandag 24 januari 2011 17:14 schreef braddofiel het volgende:
[..]
Om naar een site die het niet doet
Hij moet vast nablijven voor het prutswerk wat hij heeft afgeleverd.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:35 schreef GlowMouse het volgende:
Hij mag op twitter wel eens uitleg geven over de downtime. School zal nu toch wel zijn afgelopen.
Dom, dom jongetjequote:Op maandag 24 januari 2011 17:14 schreef braddofiel het volgende:
[..]
*proest*quote:Op maandag 24 januari 2011 17:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Hij moet vast nablijven voor het prutswerk wat hij heeft afgeleverd.
quote:Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met blytes.nl
Ik wil die jongen echt een kans geven, maar niet als hij denkt dat het allemaal zo makkelijk gaat. Met z'n "beter dan Hyves en Facebook" en al die beveiligingslekken. En dat gezeik over dat 'ie zestien jaar is moet ook eens ophouden. Ik ben dertien en kan ook echt wel een social network in elkaar knutselen. Maar wordt daar dat social network beter van? Nee.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:21 schreef vak-z4 het volgende:
Geef die jongen nou een kans. Hij had denk ik niet verwacht dat er zoveel mensen opeens zich aan zouden melden. Hij heeft eigenlijk al bijna zijn doelstelling gehaald. Bijna 10.000 mensen hebben zich aangemeld en dat was ook zijn doel binnen/over een jaar (10.000 tot 100.000). Ik denk dat dat gewoon reeel is. Met een beetje reclame haal je gemakkelijk die hoeveelheid. Maar er komt er wel bij kijken dat die mensen er ook voor de 2de keer zich inloggen.
Alhoewel hij het niet slim heeft aagepakt door eerst servers te kopen en dan pas reclame te maken. Toch een leermomentje voor die jongen. Maar 1 ding weet ik zeker en dat is dat hij tenminste iets van zijn leven probeert te maken. En iedereen kan dat maar je moet wel die ambitie en doorzettingsvermogen hebben. Je weet niet wat zijn (en mijn) leeftijdsgenoten hebben ooit hebben geflikt.
Zo heel bijzonder is het lanceren van een website op je 16e nou ook weer niet.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:24 schreef IDisposable het volgende:
Ik heb wel respect voor die jongen. Zo jong, en dan al je eerste website programmeren/lanceren. Dat zijn doelstelling nu wat hooggegrepen is, is begrijpelijk. Het is nu gewoon zaak om investeerders/sponsors te vinden, want zonder geld kan je niet groot worden.
Natuurlijkquote:Op maandag 24 januari 2011 19:29 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Zo heel bijzonder is het lanceren van een website op je 16e nou ook weer niet.
Nee ik denk dat de meeste jongeren van rond de 16 andere interesses hebben.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:32 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Natuurlijk. Dit is echt iets wat elke jongere van 16 doet...websites programmeren
![]()
.
Er zijn er anders zat ja, jongeren die websites maken, en dat is niets nieuws.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:32 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Natuurlijk. Dit is echt iets wat elke jongere van 16 doet...websites programmeren
![]()
.
Verre van. Maar er zijn er nog steeds heel wat die het wel doen.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:32 schreef IDisposable het volgende:
[..]
![]()
.
Ghehe, webklik.nl of webs.com?quote:Op maandag 24 januari 2011 19:34 schreef NotYou het volgende:
[..]
Er zijn er anders zat ja, jongeren die websites maken, en dat is niets nieuws.
Noem eens een Blytes van een andere 16-jarigequote:Op maandag 24 januari 2011 19:35 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Verre van. Maar er zijn er nog steeds heel wat die het wel doen.
Ja, en wat krijg je dan? Beetje standaard FrontPage frutseltje of nog beter...Joomla! troepquote:Op maandag 24 januari 2011 19:34 schreef NotYou het volgende:
[..]
Er zijn er ook genoeg die wel wat meer kunnen hoor. Meer ook dan deze jongen.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:36 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Ja, en wat krijg je dan? Beetje standaard FrontPage frutseltje of nog beter...Joomla! troep.
Kom dan eens met voorbeelden. Er zullen vast honderden zijn................................................................quote:Op maandag 24 januari 2011 19:38 schreef NotYou het volgende:
[..]
Er zijn er ook genoeg die wel wat meer kunnen hoor. Meer ook dan deze jongen.
Ik denk dat elke middelbare school in Nederland wel een paar leerlingen heeft die enthousiast websites maken. En dat is hartstikke leuk voor die gasten, maar de kwaliteit van iets wat je in je eentje al lerende maakt is natuurlijk niet te vergelijken met een èchte website. Enfin, dat zie je ook wel aan Blytes, wat nu al 2 dagen plat ligt en barst van de beveiligingsissues. Die jongen moet gewoon lekker doorgaan en er wat van leren, maar waarom nu.nl het zo serieus neemt, ontgaat me volledig.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:34 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik volg natuurlijk geen jonge ontwikkelaars (quote:
En nu een paar vinden die het voor elkaar hebben gekregen dat NU.nl of dergelijke website hun gepromoot heeft...quote:Op maandag 24 januari 2011 19:40 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik volg natuurlijk geen jonge ontwikkelaars () maar google eens naar webdesignfora dan zul je er genoeg tegenkomen.
Wellicht, maar die blazen niet zo hoog van de toren om vervolgens af te gaan als een gieter.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:39 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Kom dan eens met voorbeelden. Er zullen vast honderden zijn................................................................
Hoiquote:Op maandag 24 januari 2011 19:38 schreef NotYou het volgende:
[..]
Er zijn er ook genoeg die wel wat meer kunnen hoor. Meer ook dan deze jongen.
Het is juist genant van nu.nl dat ze mee hebben gedaan aan dit spelletje hoog van de toren blazen, terwijl daar helemaal geen basis voor is.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:42 schreef IDisposable het volgende:
[..]
En nu een paar vinden die het voor elkaar hebben gekregen dat NU.nl of dergelijke website hun gepromoot heeft...
Dat is iets waarin deze jongen zich wel onderscheidt maar dat is geheel geen verdienste:quote:Op maandag 24 januari 2011 19:42 schreef IDisposable het volgende:
[..]
En nu een paar vinden die het voor elkaar hebben gekregen dat NU.nl of dergelijke website hun gepromoot heeft...
quote:Op maandag 24 januari 2011 08:55 schreef NotYou het volgende:
..landelijke spotlights menen te moeten pushen.
Zojuist werd ik in NWS geconfronteerd met het volgende artikel:
[..]
http://www.nu.nl/internet(...)ves-en-facebook.html
Nieuwswaarde?
Wat mij direct opviel was de geringe nieuwswaarde; 600 leden stelt geen fuck voor en er zijn genoeg jochies van die leeftijd, die ervan dromen de volgende grote succesvolle site bedacht te hebben. Helemaal in Nederland vrijwel onuitgezonderd ten onrechte.
Verder is er niets waarin deze jongen zich onderscheidt. Z'n praatjes zijn dan wel erg hoogdravend maar inhoudelijk wordt er (ogenschijnlijk) vooral onzin uitgekraamd. Tekenend is ook dat Blytes inmiddels al enige tijd onbereikbaar is.
Waarom?
Wat is er gebeurd met het kritische oog van de journalist? Waarom wordt dit gepubliceerd? Waarom is er uberhaupt aan dit artikel begonnen?
..in godsnaam?![]()
Nou, dat zal ik jullie vertellen! Tim van Elsloo is de Doc John onder de webontwikkelaars, geen noemenswaardig talent maar wel een rijke succesvolle pappa die dat succes wel even voor hem regelt! Wat leert een bezoekje aan de website van Tim mij namelijk?
[..]
Tim blijk op één of andere manier verbonden aan Stage Entertainment, een groot bedrijf dat zich bezighoudt met live entertainment, betrokken is bij de grootste musicalproducties. Een bezoekje aan hun website onthult de rest:
Board of Directors
Siebe van Elsloo
Chief Finance Officer
Tip aan papa van Elsloo: Talent is niet te koop en niet alle succes kun je forceren.
quote:Op maandag 24 januari 2011 16:04 schreef knuppelhaar het volgende:
http://gathering.tweakers(...)ge/35420741#35420741
Stage Entertainment blijkt partners te zijn met Sanoma, de eigenaar van nu.nl.
Ja, en dus? Je moet toch ergens beginnenquote:Op maandag 24 januari 2011 19:45 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat is iets waarin deze jongen zich wel onderscheidt maar dat is geheel geen verdienste:
[..]
[..]
Ik hoop van harte dat 'ie succes heeft, maar voorlopig heeft een lekke site die al 2 dagen down is. Als je dan roept dat dat beter dan Facebook is, dan is dat geen ambitie, maar een gebrek aan realiteitszin.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:44 schreef IDisposable het volgende:
Het is overigens wel weer typisch iets Nederlands om te hopen dat zo een jongen op zijn bek gaat. Kom je met je kop boven het malieveld dan staan mensen in de rij om die eraf te hakken. Je mag in dit land geen ambitie hebben, want dan overdrijf je.
Of goede marketing. Hij heeft wel de aandacht nu.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik hoop van harte dat 'ie succes heeft, maar voorlopig heeft een lekke site die al 2 dagen down is. Als je dan roept dat dat beter dan Facebook is, dan is dat geen ambitie, maar een gebrek aan realiteitszin.
Klopt. Des te droeviger dus. Alle middelen om een dergelijk initiatief tot een succes te maken binnen handbereik en dan verpruts je het door met zo'n wanproduct te komen; de jongen wil zich onderscheiden met gezichtherkenning maar z'n servers schijnen de load van het resizen van afbeelding alleen al, niet aan te kunnen.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:46 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Ja, en dus? Je moet toch ergens beginnen? Hij had connecties, en nu?! Welke succesvolle zakenman is niet begonnen door middel van connecties hogerop
.
Inderdaad zeg, een 16-jarige puber is er niet in geslaagd om in z'n eentje Facebook te overtreffen, wat een failquote:Op maandag 24 januari 2011 19:49 schreef NotYou het volgende:
[..]
Klopt. Des te droeviger dus. Alle middelen om een dergelijk initiatief tot een succes te maken binnen handbereik en dan verpruts je het door met zo'n wanproduct te komen; de jongen wil zich onderscheiden met gezichtherkenning maar z'n servers schijnen de load van het resizen van afbeelding alleen al, niet aan te kunnen.
Hier bestaat op teh interwebz maar 1 term voor: epic fail.
Ach ja, wat is lek. Wij hebben geen idee wat voor een ongelofelijke server load zijn website nu te verwerken krijgt.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik hoop van harte dat 'ie succes heeft, maar voorlopig heeft een lekke site die al 2 dagen down is. Als je dan roept dat dat beter dan Facebook is, dan is dat geen ambitie, maar een gebrek aan realiteitszin.
Als de site had gewerkt, was het wel een goede lanceerstunt, ja.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:49 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Of goede marketing. Hij heeft wel de aandacht nu.
Een fail is dat een 16-jarige puber denkt beter te zijn dan Facebook en Hyves.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:50 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Inderdaad zeg, een 16-jarige puber is er niet in geslaagd om in z'n eentje Facebook te overtreffen, wat een fail
idd. Een aantal users hier geeft maar weer eens blijk van de middelmaat in Nederland. Wat een afgunst.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:50 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Inderdaad zeg, een 16-jarige puber is er niet in geslaagd om in z'n eentje Facebook te overtreffen, wat een fail
En dat hooghartig van alle daken schreeuwt.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:50 schreef Faux. het volgende:
[..]
Een fail is dat een 16-jarige puber denkt beter te zijn dan Facebook en Hyves.
En die hebben alle redenen om te lachen, met meer dan 10 miljoen gebruikersquote:Op maandag 24 januari 2011 19:52 schreef NotYou het volgende:
[..]
En dat hooghartig van alle daken schreeuwt.Ze zullen er vast om kunnen lachen, bij hyves.
Jij begrijpt er overduidelijk niets van.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:51 schreef IDisposable het volgende:
[..]
idd. Een aantal users hier geeft maar weer eens blijk van de middelmaat in Nederland. Wat een afgunst.
quote:Op maandag 24 januari 2011 11:10 schreef NotYou het volgende:
[..]
Jaloers? Nee. Een dergelijk 'nieuwsbericht' roept weerzin in me op omdat het simpelweg geen nieuwswaarde heeft.
Er zit hier op Fok! een jongen die enige tijd terug een eigen non-profit social networking site gelanceerd heeft die zich oa sterk zou maken voor privacy, dat is zijn hook, zijn voordeel boven de talloze anderen.
Jwoww uit Jersey Shore (de populairste serie van MTV ooit) probeert op haar site eveneens een eigen social network van de grond te krijgen, de ongekende populariteit van het programma waar zij in zit geeft dat initiatief iets unieks.
Er is helemaal niets bijzonders/vernieuwends aan dat blytes. Op zijn persoonlijke site omschrijft Tim van Elsloo het als volgt:
"Blytes
Blytes is a new Dutch social network providing users with some cool, super-fast, super-easy features (like face-detection and stuff).
At the first day over 500 users joined the Blytes-community. It's growing fast forward to beat the current market leader (Hyves)."
Hier lees ik niet de woorden van een visionair of iemand die in staat is een alledaags idee groots aan te pakken en tot een succes te maken, hier lees ik de woorden van een dromende tiener die meent dat alles net even makkelijker is dan het in werkelijkheid zal blijken.
Dat over een dergelijk initiatief zo'n artikel wordt geschreven terwijl ze niet eens in staat blijken de site online/bereikbaar te houden.. tja.
Jij bepaalt niet wat wel- of geen nieuwswaarde heeft. Dat is puur subjectief, dus je faalt al in de eerste zin van je hele betoog.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:54 schreef NotYou het volgende:
[..]
Jij begrijpt er overduidelijk niets van.
[..]
Ja, want die 10 miljoen gebruikers hadden ze al vanaf de launch en Hyves is ook zo'n fantastische website.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:53 schreef Faux. het volgende:
[..]
En die hebben alle redenen om te lachen, met meer dan 10 miljoen gebruikers
Nee jij faalt. Je hebt overduidelijk geen flauw benul waar je 't over hebt. Dat dit bericht niet om de nieuwswaarde geplaatst is op nu.nl is bovendien al aangetoond. Was deze jongen niet de zoon van de CFO van Stage Entertainment geweest dan had zo goed als niemand van die hele site gehoord en hadden sites als nu.nl er al helemaal geen aandacht aan besteed. Hiermee heb je zelf impliciet ingestemd:quote:Op maandag 24 januari 2011 19:56 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Jij bepaalt niet wat wel- of geen nieuwswaarde heeft. Dat is puur subjectief, dus je faalt al in de eerste zin van je hele betoog.
quote:Op maandag 24 januari 2011 19:46 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Ja, en dus? Je moet toch ergens beginnen? Hij had connecties, en nu?! Welke succesvolle zakenman is niet begonnen door middel van connecties hogerop
.
Laten we in ieder geval stellen dat Hyves.nl beter is dan Blytes.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:58 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ja, want die 10 miljoen gebruikers hadden ze al vanaf de launch en Hyves is ook zo'n fantastische website.
Serieus, hoe oud ben jij eigenlijk? Je komt echt over als een klein kind dat perse zijn gelijk wil hebbenquote:Op maandag 24 januari 2011 20:00 schreef NotYou het volgende:
[..]
Nee jij faalt. Je hebt overduidelijk geen flauw benul waar je 't over hebt.
[..]
![]()
Kritiek hebben mag, maar kom op zeg. Als je zo fanatiek vol blijft houden dat het niets bijzonders is, dan riekt het wel naar jaloezie.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:04 schreef Faux. het volgende:
Waarom denken zoveel mensen dat als je kritiek hebt op een zestienjarige, dat je dan gelijk jaloers bent?
NotYou heeft geloof ik wel gelijk.
Wat is er mis met graag je gelijk hebben/fanatiek een discussie voeren?quote:Op maandag 24 januari 2011 20:05 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Kritiek hebben mag, maar kom op zeg. Als je zo fanatiek vol blijft houden dat het niets bijzonders is, dan riekt het wel naar jaloezie.
Daar is niet mis mee zolang de tegenpartij niet gelijk zegt dat ik geen flauw benul heb waar ik het over hebquote:Op maandag 24 januari 2011 20:06 schreef Faux. het volgende:
[..]
Wat is er mis met graag je gelijk hebben/fanatiek een discussie voeren?
Wanneer ik ten onrechte in een bepaalde hoek gedrukt word weerleg ik dat graag, al helemaal als dat gemakkelijk kan met posts die ik toch al geschreven heb.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:05 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Kritiek hebben mag, maar kom op zeg. Als je zo fanatiek vol blijft houden dat het niets bijzonders is, dan riekt het wel naar jaloezie.
Dat blijkt wel uit je posts in dit topic.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:08 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Daar is niet mis mee zolang de tegenpartij niet gelijk zegt dat ik geen flauw benul heb waar ik het over heb. Wtf, dat beslist hij dan even
.
Ok ok, je mag van mij gelijk hebben. Kusje op je zere plekjequote:Op maandag 24 januari 2011 20:09 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat blijkt wel uit je posts in dit topic.
Zijn pappie heeft al 4 nieuwe servers geregeld hoor.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:16 schreef IDisposable het volgende:
Helaas voor hem kost bandbreedte geld, veel geld. En dat is voor een zestienjarige gewoon niet op te brengen zonder geldschieters. En zelfs als hij nu ergens wat geld vandaan weet te halen voor bandbreedte, moet er ook een constante geldstroom binnen blijven komen om aan de vraag te blijven voldoen. En dan heb ik het niet eens over de hardware die nodig is om al die requests te blijven serveren. Dat ga je echt niet trekken met een standaard servertje.
De publiciteit komt via zijn pa die connecties heeft bij Sanoma, die weer eigenaar is van nu.nl.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:42 schreef retorbrapi het volgende:
Vooral ook dat gezeik over z'n pa. Wat boeit het dat z'n pa toevallig rijk is?
En wat boeit dat?quote:Op maandag 24 januari 2011 20:44 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
De publiciteit komt via zijn pa die connecties heeft bij Sanoma, die weer eigenaar is van nu.nl.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 24 januari 2011 20:47 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
En wat boeit dat?De site van Stage Musicals.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
quote:Op maandag 24 januari 2011 20:47 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
En wat boeit dat?http://stage-entertainment.com/companies_who-is-who.htmSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zie wie de CFO is
http://stage-entertainment.com/Partners_Corporate-Partners.htm
zie dat Sanoma een partner is.eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
Dat heb ik al gezien. Hoe blijkt hieruit dat zijn pa voor dat artikel heeft gezorgd?quote:Op maandag 24 januari 2011 20:52 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
http://stage-entertainment.com/companies_who-is-who.htm
zie wie de CFO is
zie dat Sanoma een partner is.
Wow, die bedrijf. Al die mensen. Sorry, maar als ik naar zo'n typische bedrijf kijk denk ik altijd al dat het niks is. Al die mensen zien er zo standaard uit.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:52 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
http://stage-entertainment.com/companies_who-is-who.htm
zie wie de CFO is
zie dat Sanoma een partner is.
Ja, het zijn vast ook allemaal modaal-verdieners. Echt kansloos.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:08 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
Wow, die bedrijf. Al die mensen. Sorry, maar als ik naar zo'n typische bedrijf kijk denk ik altijd al dat het niks is. Al die mensen zien er zo standaard uit.
Helemaal super, ik kan niet wachten tot het 100% no lag mysql edition crash free scripter protected extreme leet edition v2.0.0 is.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 00:00 schreef Dropdown het volgende:
Wat een prutser
Vooral dit is heel mooi:
Als je ergens een bericht plaatst staat er dit in je schermpje:
Bericht is geplaatst (zoals je hier kunt zien).
WTF? EEN?!?!
. Waarom hoort er nou weer een fucking
achter zo'n zinnetje. Dat ventje is 16 en laat hij in elke ding maar blijken. Je kunt de site laten trippen 2 accounts aan te maken met als naam een script. Daardoor tript de site al. Site zit ook vol bugs
"Maar het wordt zeker beter dan Facebook en Hyves, want ik heb een rijke pappie en die heeft er voor gezorgd dat ik deze site gemaakt heb, ook al heb ik dat niet zelf gedaan, maar mijn informaticadocent. "
Maar goed, ik ga weer verder. Ik ben namelijk bezig met een nieuwe soort OS. Het wordt beter dan iOS en Windows, enige probleem is tot nu toe dat als het op een pc gezet wordt dat de pc niet opstart.
quote:Op maandag 24 januari 2011 17:14 schreef braddofiel het volgende:
[..]
klik = meedere?quote:Op zondag 23 januari 2011 21:35 schreef Echtjammer het volgende:
De site is terug, en bugged, klik is meedere keer op inloggen
Ja maar we moeten hem héél serieus nemen hoor! En het is pure afgunst/jaloezie als je er iets van zegtquote:
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:00 schreef retorbrapi het volgende:
Ik kreeg vannacht 8 activatie mailtjes.
Maar jij bent toch al fan van die site?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:00 schreef retorbrapi het volgende:
Ik kreeg vannacht 8 activatie mailtjes.
Waar zeg ik dat?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:11 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar jij bent toch al fan van die site?
Nu ja, beter op zijn zestiende dan een jaar of tien later.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:22 schreef boem-dikkie het volgende:
Het komt er op neer dat een kereltje van amper 16 met een PHPboek en een website met tutorials een leuke profielenwebsite heeft gemaakt en dat op een server van 2 euro per maand heeft gezet. Daarna een hele leuke overdreven gewaagde uitspraak doen die wordt opgepikt door de media en vervolgens is de website down en als hij niet down is worden users overspoelt met fouten. Wat een faal zeg.
Wat maakt het verschil?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:41 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nu ja, beter op zijn zestiende dan een jaar of tien later.
Dat men zo'n inschattingsfout nog wel door de vingers ziet van een zestienjarig kereltje. (En terecht.) Iemand van 26 had zich gewoon veel beter moeten voorbereiden.quote:
Ach, er zijn ongetwijfeld ook PHP hobbyisten van 26 die ondoordachte uitspraken doen over hun website-je.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat men zo'n inschattingsfout nog wel door de vingers ziet van een zestienjarig kereltje. (En terecht.) Iemand van 26 had zich gewoon veel beter moeten voorbereiden.
quote:
quote:Op maandag 24 januari 2011 14:56 schreef retorbrapi het volgende:
Kutjaloerse fokkers weer zeg, de tering. Dat 16-jarig joch tovert even een sociaal netwerk in elkaar en het enige wat jullie kunnen is bitchen en whinen over z'n pa die er geen fuck mee te maken heeft. Als z'n pappie alles zou regelen was die site nooit offline geweest want dan had hij de beste webhosting gehad.
1 ding is zeker, en dat is dat deze jongen talent heeft en het gaat maken terwijl jullie in die stinkende zolderkamer nog zitten te rukken en WoW spelletjes zitten te spelen.
Waar zeg ik dat ik fan ben van zijn site?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
[..]
![]()
Moet jij ook zeggen, typerend![]()
Jij verdedigt het toch?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:53 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik fan ben van zijn site?
Nou, als zelfs de voorstanders het een kutwebsite vinden, is er weinig hoop voor onze Timquote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:58 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ik verdedig hem, niet zijn website.
O ja. Maar dan vind ik het veel sneuer.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:45 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ach, er zijn ongetwijfeld ook PHP hobbyisten van 26 die ondoordachte uitspraken doen over hun website-je.
Ach, ik vind het gewoon knap dat hij op zijn leeftijd zoiets uit de grond stampt, ook al bezwijkt het onder weet-ik-hoeveel bezoekers.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, als zelfs de voorstanders het een kutwebsite vinden, is er weinig hoop voor onze Tim
Ah, het staat op nu.nl. Dat heeft ongetwijfeld zijn vader geregeld!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:05 schreef GlowMouse het volgende:
Hij is weer in het nieuws
http://www.nu.nl/internet(...)envoudig-hacken.html
Tering, die Ethisch hacker Remon van 'anthrax media' mag zelf ook wel eens zijn website onder de loep nemen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:05 schreef GlowMouse het volgende:
Tja, dat krijg je ervan als je zoveel aandacht op jezelf vestigt terwijl je website er zo bijstaat.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:05 schreef GlowMouse het volgende:
kijk die websitequote:Gevaar
Ethisch hacker Remon van AnthraxMedia, ontdekte het lek en heeft oprichter Tim van Elsloo (16) inmiddels ingelicht. Remon publiceerde op zijn website een proof of concept van het lek.
Het gevaar van het lek is dat veel mensen hetzelfde wachtwoord gebruiken voor tal van andere diensten. Van Elsloo was dinsdagmiddag niet bereikbaar voor commentaar.
Hehe, hij kreeg vast tien gratis shoarmaschotels voor de site van dat Turkse eethuisquote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:01 schreef Cheesdick het volgende:
[..]
kijk die website![]()
http://www.anthraxmedia.com/
Ik heb wel tien lekken gevondenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:01 schreef Cheesdick het volgende:
[..]
kijk die website![]()
http://www.anthraxmedia.com/
Het is dan ook wel handig om je website een beetje te testen en te zorgen dat hij goed werkt als je met gedurfde uitspraken op nu.nl komt.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:58 schreef Cynix ® het volgende:
Wat heerlijk om z'n 16-jarige af te zeiken omdat het hem niet lukt om binnen een week een perfect werkende website op te zetten! Wat een sukkel is het!
Misschien was dit wel de stresstest en zijn ze nu achter de schermen alle gegevens aan het analyseren.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:00 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Het is dan ook wel handig om je website een beetje te testen en te zorgen dat hij goed werkt als je met gedurfde uitspraken op nu.nl komt.
O kom op zeg. Als ik al pretenties zou hebben om een profielen-website te maken zou ik het goed testen en uitproberen op een kleiner publiek. Niet meteen zodra je website 'klaar' is gaan lopen schreeuwen dat dit grootser wordt als dat Facebook en/of Hyves zijn.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:01 schreef Cynix ® het volgende:
Laat dat kind and get a life. Of beter: bouw zelf iets werkends.
idd. Dat is typisch de reactie die je zou verwachten van mensen die zelf nog nooit in hun leven iets groots hebben ondernomen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:58 schreef Cynix ® het volgende:
Wat heerlijk om z'n 16-jarige af te zeiken omdat het hem niet lukt om binnen een week een perfect werkende website op te zetten! Wat een sukkel is het!
Het is bijzonder storend dat deze jongen neer wordt gezet als 1 of andere whizzkid terwijl iedereen met een beetje interesse en een boek "php en mysql voor beginners" dit kan maken. Ook als je 16 bent, er zijn namelijk talloze van dit soort sites en initiatieven door pubers van dezelfde leeftijd.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:58 schreef Cynix ® het volgende:
De grootste dooddoener aller tijden.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:01 schreef Cynix ® het volgende:
Laat dat kind and get a life. Of beter: bouw zelf iets werkends.
.. en dat ook nooit zullen doen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:05 schreef IDisposable het volgende:
[..]
idd. Dat is typisch de reactie die je zou verwachten van mensen die zelf nog nooit in hun leven iets groots hebben ondernomen.
Inderdaad kwetsbaar.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:39 schreef Foozy het volgende:
Maar is die database nu wel of niet kwetsbaar voor sql injection attacks? Vergeten de real_escape_string erbij te plakken?
Handig.quote:
Niet echt. Ik heb 'm gemaild met instructies over hoe hij het lek kon oplossen.quote:
DDoS zou ik ook sneu vinden inderdaad.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:27 schreef IDisposable het volgende:
Als het echt een DDOS zou zijn, dan is dat echt sneu. Geeft maar weer eens aan hoe jaloers mensen kunnen zijn, triest.
quote:Helaas. Ik heb moeten besluiten de website nu helemaal offline te zetten. Redenen hiervoor zijn het feit dat Blytes op dit moment niet blijkt te voldoen aan een aantal (wettelijke) randvoorwaarden, zoals WBP en AV, de aanhoudende druk op de server en hack-pogingen.
Sinds het artikel op Nu.nl verscheen, heeft Blytes er meer dan 10.000 gebruikers bij gekregen. Bijna onlosmakelijk verbonden aan dit succes, zijn de hack-pogingen. Ook Blytes is slachtoffer van DoS-attacks: een kleine groep "gebruikers" verknalt op die manier het plezier van alle anderen door het moeilijk/onmogelijk te maken de site te bereiken.
Om die redenen heb ik ervoor gekozen om de site vooralsnog offline te zetten, zodat ik in de tussentijd kan zorgen dat voldaan wordt aan de wettelijke eisen, dat de veiligheids-bugs eruit gehaald worden en ik ondertussen ook Blytes kan blijven ontwikkelen, zodat ik mijn belofte over nieuwe, coole dingen kan waarmaken. Tot later!
Tim van Elsloo (ontwikkelaar van Blytes)
Ja want jongeren van 16 ondernemen nooit iets groots, zoals het starten van een bandje ofzo.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:05 schreef IDisposable het volgende:
[..]
idd. Dat is typisch de reactie die je zou verwachten van mensen die zelf nog nooit in hun leven iets groots hebben ondernomen.
Ik heb het over het gros mensen die zo zuur doen en de ondernemingspoging van deze jongen afzeiken, en ook nog met droge ogen durven te beweren dat ze niet jaloers zijn. Ik durf te wedden dat de grootste onderneming in hun leven een keer per jaar alleen op vakantie gaan isquote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:21 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Ja want jongeren van 16 ondernemen nooit iets groots, zoals het starten van een bandje ofzo.
Ik bewonder de ondernemersgeest van de jongen, maar hij had z'n zaakjes beter voor elkaar moeten hebben, aangezien hij nogal luid van de daken schreeuwde dat hij beter is dan Hyves en Facebook. De mankementen aan zijn site gaan verder dan veiligheidslekken; hij voldoet ook niet aan wettelijke voorwaarden.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:37 schreef IDisposable het volgende:
Ik heb het over het gros mensen die zo zuur doen en de ondernemingspoging van deze jongen afzeiken, en ook nog met droge ogen durven te beweren dat ze niet jaloers zijn. Ik durf te wedden dat de grootste onderneming in hun leven een keer per jaar alleen op vakantie gaan is![]()
Inderdaad, we leven immers in een perfecte wereld waarin niemand fouten maakt.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:39 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ik bewonder de ondernemersgeest van de jongen, maar hij had z'n zaakjes beter voor elkaar moeten hebben, aangezien hij nogal luid van de daken schreeuwde dat hij beter is dan Hyves en Facebook. De mankementen aan zijn site gaan verder dan veiligheidslekken; hij voldoet ook niet aan wettelijke voorwaarden.
Zoals hij zelf al schrijft, kan hij zijn tijd beter besteden aan doorontwikkeling van de site. Zorg eerst dat alles af is; gooi dan pas de site online.
Ja, of hij maakt een account op FOK!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:03 schreef CaptainCookie het volgende:
Dit 'Blytes' gaat natuurlijk niks worden, maar hijzelf komt er wel, met zo'n enthousiasme en mentaliteit.Ik verwacht eigenlijk dat hij over een paar jaar best wat ervaring heeft opgedaan met dit, en dan iets anders op de markt zet dat wel succesvol wordt.
iddquote:Op zondag 23 januari 2011 21:38 schreef Echtjammer het volgende:
Is die site terug, bugged die van alle kanten, slecht begin vriend.
ooh en btw :
"Dit is niet jou template, vriend"
Ze brengen het wel opvallend vaak in het nieuwsquote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:41 schreef Dale. het volgende:
http://www.nu.nl/internet(...)envoudig-hacken.html_! Verrassend nieuws zeg.
Dat wel.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:03 schreef CaptainCookie het volgende:
Dit 'Blytes' gaat natuurlijk niks worden, maar hijzelf komt er wel, met zo'n enthousiasme en mentaliteit.Ik verwacht eigenlijk dat hij over een paar jaar best wat ervaring heeft opgedaan met dit, en dan iets anders op de markt zet dat wel succesvol wordt.
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:52 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ze brengen het wel opvallend vaak in het nieuws
Van de website (google cache).quote:Nieuws-intergratie
Naast het nieuws in jouw persoonlijke vrienden-netwerk, toont Blytes.nl ook de laatste nieuws-artikelen van Nu.nl. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er om je heen gebeurd!
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:44 schreef zoalshetis het volgende:
ik proef zoveel jaloezie omdat zijn vader rijk zou zijn en eventueel invloed zou hebben. wat zit er veel fucking laag krakerstuig hier op fok!
de ander het licht in de ogen niet gunnen omdat ze zelf niet de genen of ambitie hebben succesvol te zijn. deze site begint steeds meer ultra linkse trekjes te krijgen. jammer hoor.
Tja dat krijg je als hoog van de toren tettert dat je beter bent dat Facebook.quote:Nederlandse netwerksite Blytes.nl illegaal
Blytes, een nieuwe sociale netwerksite, is volgens de 16-jarige oprichter Tim van Elsloo ‘beter dan Hyves en Facebook’. Maar de site overtreedt de privacywet en is schijnbaar eenvoudig te hacken.
De nieuwe Nederlandse netwerksite Blytes is al dagen bijna permanent onbereikbaar. En dat is misschien maar goed ook, want de site en oprichter Tim van Elsloo handelt in strijd met de wet. De 16-jarige van Elsloo kan op veel sympathie en publiciteit rekenen met zijn initiatief, dat bij nadere inspectie nog niet klaar is voor gebruik.
In strijd met privacywet
Zo staan er geen algemene voorwaarden en geen privacybeleid op de site. En zeker dat laatste moet volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens, bevestigt de woordvoerder van het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP). Het CBP kan nog niet ingaan op de specifieke kwestie Blytes. "Over de specifieke website kunnen wij geen uitspraken doen omdat we deze niet hebben onderzocht", luidt het antwoord.
Jurist en onderzoeker Jan-Jaap Oerlemans, gespecialiseerd in online privacy en cybercrime verduidelijkt: "Je hebt algemene voorwaarden, dat valt onder het civielrecht. Die moeten ter hand worden gesteld. Dat kan ook elektronisch, maar je moet het gemakkelijk kunnen opslaan en uitprinten. Nu worden de algemene voorwaarden niet ter hand gesteld en ben je er ook niet aan gebonden.
Ook moet gebruikers uitgelegd worden hoe met hun gegevens wordt omgegaan en met wie ze contact kunnen opnemen als ze vragen hebben. Dat valt onder de informatieplicht en een privacyreglement zou als apart op de website geplaatst moeten worden. Hij handelt nu in strijd met de Wet Bescherming Persoonsgegevens."
Ook is Van Elsloo volgens het Register niet aangemeld bij het College Bescherming Persoonsgegevens als verwerker van privacygevoelige data. In het geval van een sociaal netwerk is dat verplicht. Oerlemans: “Als hij 16 is denk ik niet dat hij op de hoogte is van alle regelgeving. Misschien is het een idee dat hij naar de online juridische rechtswinkel de Clinic gaat om op weg te worden geholpen. Want iedereen wordt geacht de wet te kennen, dus hij ook. En hij zal zich er ook aan moeten houden.”
Vol beveiligingsgaten
De kous is nog niet af, want Blytes.nl heeft ook serieuze beveiligingsproblemen. Zo wordt er nergens gebruik gemaakt van een versleutelde verbinding via https (SSL) bij het invoeren van persoonlijke data.
Daarnaast meldt de ethische hacker Jobert Abma dat er geen bescherming is tegen het geautomatiseerd raden van wachtwoorden, zogeheten brute force aanvallen. Normaal blokkeert een account na een aantal verkeerde inlogpogingen, maar op Blytes kun je miljoenen keren blijven proberen.
Ook zijn er diverse meldingen van ernstige gaten in de site, onder meer voor Cross Site scripting (XSS), SQL injectie en Cross-site request forgery. Een andere ethisch hacker, Remon van AnthraxMedia, heeft verschillende gaten ontdekt. Hij heeft een proof of concept gepubliceerd, nadat Van Elsloo volgens Remon niet reageert op meldingen en waarschuwingen.
Jurist Jan-Jaap Oerlemans concludeert: “Je hebt volgens de wet ook een beveiligingsplicht. Data versleuteld opslaan op de server, SSL gebruiken, dat zijn toch wel basic dingen. In artikel 13 van de Wet Bescherming Persoonsgegevens staat dat je de noodzakelijke technische en organisatorische maatregelen moet nemen. Bij dat soort gegevens en zo veel gegevens gaat het toch om een vrij hoog niveau van maatregelen die je moet nemen.”
Tim van Elsloo was nog niet bereikbaar voor commentaar op de bevindingen.
Gratis advies
ICT-jurist Arnoud Engelfriet mailt Webwereld: "Mijn kantoor ICTRecht biedt Tim een gratis algemene voorwaarden/privacystatement aan alsmede een audit om te zorgen dat zijn site legaal wordt."
bron
Mensen kunnen het niet hebben. Hij wel, ik niet, etc. Vooral als hij dan ook nog een grote mond en een rijke pa heeft. Dan worden mensen helemaal jaloers.quote:Op woensdag 26 januari 2011 08:53 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Ach noem het trial and error.. Als het jochie kloten heeft zet hij net zolang door totdat hij wel succes heeft. Denken jullie echt dat grote netwerksites helemaal direct foutloos zijn begonnen?
In zijn enthousiasme heeft hij te snel de boel wereldkundig gemaakt, hij had beter eerst geruime tijd kunnen bèta testen.
Maar nee, het gros zit liever hier autistisch als ze zijn alles maar af te kraken.. Dat is veel gemakkelijker.
Jaloers? Als je als 16-jarig pubertje met een hoop poeha het bericht de wereld inslingerd dat jij wel even Facebook en Hyves van de troon zal gaan stoten, kan je dit verwachten. De site van hem komt potvolpillekes niet eens in de buurt van de schaduw van Facebook / Hyves. Volledig terecht dat dit compleet afgebrand wordt. Het is manier waarop, waardoor er zo fel tegenaan gekeken wordt.quote:Op woensdag 26 januari 2011 09:02 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Mensen kunnen het niet hebben. Hij wel, ik niet, etc. Vooral als hij dan ook nog een grote mond en een rijke pa heeft. Dan worden mensen helemaal jaloers.
Nou wat een schande zeg. Wat wil je dan dat ie zegt? "Jullie zijn allemaal al lid van Facebook en Hyves, en mijn website is niet beter en zal dat ook nooit worden, maar word toch maar lid!"quote:Op woensdag 26 januari 2011 09:06 schreef Casos het volgende:
[..]
Jaloers? Als je als 16-jarig pubertje met een hoop poeha het bericht de wereld inslingerd dat jij wel even Facebook en Hyves van de troon zal gaan stoten, kan je dit verwachten. De site van hem komt potvolpillekes niet eens in de buurt van de schaduw van Facebook / Hyves. Volledig terecht dat dit compleet afgebrand wordt. Het is manier waarop, waardoor er zo fel tegenaan gekeken wordt.
Standaard marketing van een product dat nog in de kinderschoenen staat en het predikaat alpha nog niet eens verdiend. Geen enkel bedrijf zou voor een site als dit al zulke berichten naar Nu.nl sturen, die zouden goed gek zijn. Eerst maar eens zorgen dat je het wettelijk voor elkaar hebt, dan nog even goed testen op beveiligingslekken (want het was gewoon een vergiet) .....quote:Op woensdag 26 januari 2011 09:21 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Nou wat een schande zeg. Wat wil je dan dat ie zegt? "Jullie zijn allemaal al lid van Facebook en Hyves, en mijn website is niet beter en zal dat ook nooit worden, maar word toch maar lid!"Het is gewoon standaard marketing wat hij doet. Elk bedrijf doet dat, elk bedrijf vergelijkt zich met de concurrentie en noemt zichzelf de beste. Maar alleen als een onbekend 16-jarig joch dat doet wordt er moord en brand geschreeuwd. Zullen we hem maar gelijk op de brandstapel gooien? Zijn we verlost van het kleine duiveltje.
Een beetje ambitie en sterretjes in de ogen is een groot goed, alleen je moet dan niet blind tegen een muur aan knallen, zoals hij wel deed. Ben wel benieuwd wat vs 2.0 op gaat leveren.quote:Op woensdag 26 januari 2011 07:56 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Tja dat krijg je als hoog van de toren tettert dat je beter bent dat Facebook.
Ja, je zou als 16-jarige maar een niet-perfecte website lanceren. Dan mag je inderdaad wel compleet afgebrand worden hoor.quote:Op woensdag 26 januari 2011 09:24 schreef Casos het volgende:
[..]
Standaard marketing van een product dat nog in de kinderschoenen staat en het predikaat alpha nog niet eens verdiend. Geen enkel bedrijf zou voor een site als dit al zulke berichten naar Nu.nl sturen, die zouden goed gek zijn. Eerst maar eens zorgen dat je het wettelijk voor elkaar hebt, dan nog even goed testen op beveiligingslekken (want het was gewoon een vergiet) .....
Je leest niet, je mag prima die website lanceren, maar stuur dan geen persberichten naar Nu.nl waar je beweert beter te zijn dan Facebook en Hyves, maar doe het kleinschalig. Het is de arrogantie en hoogmoed die ervoor zorgen dat hij nu keihard op zijn bek gaat. Hoe luidde dat spreekwoord ook alweer..... wat komt er nou voor die val?quote:Op woensdag 26 januari 2011 09:31 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ja, je zou als 16-jarige maar een niet-perfecte website lanceren. Dan mag je inderdaad wel compleet afgebrand worden hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |