Het is dan ook wel handig om je website een beetje te testen en te zorgen dat hij goed werkt als je met gedurfde uitspraken op nu.nl komt.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:58 schreef Cynix ® het volgende:
Wat heerlijk om z'n 16-jarige af te zeiken omdat het hem niet lukt om binnen een week een perfect werkende website op te zetten! Wat een sukkel is het!
Misschien was dit wel de stresstest en zijn ze nu achter de schermen alle gegevens aan het analyseren.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:00 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Het is dan ook wel handig om je website een beetje te testen en te zorgen dat hij goed werkt als je met gedurfde uitspraken op nu.nl komt.
O kom op zeg. Als ik al pretenties zou hebben om een profielen-website te maken zou ik het goed testen en uitproberen op een kleiner publiek. Niet meteen zodra je website 'klaar' is gaan lopen schreeuwen dat dit grootser wordt als dat Facebook en/of Hyves zijn.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:01 schreef Cynix ® het volgende:
Laat dat kind and get a life. Of beter: bouw zelf iets werkends.
idd. Dat is typisch de reactie die je zou verwachten van mensen die zelf nog nooit in hun leven iets groots hebben ondernomen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:58 schreef Cynix ® het volgende:
Wat heerlijk om z'n 16-jarige af te zeiken omdat het hem niet lukt om binnen een week een perfect werkende website op te zetten! Wat een sukkel is het!
Het is bijzonder storend dat deze jongen neer wordt gezet als 1 of andere whizzkid terwijl iedereen met een beetje interesse en een boek "php en mysql voor beginners" dit kan maken. Ook als je 16 bent, er zijn namelijk talloze van dit soort sites en initiatieven door pubers van dezelfde leeftijd.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:58 schreef Cynix ® het volgende:
De grootste dooddoener aller tijden.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:01 schreef Cynix ® het volgende:
Laat dat kind and get a life. Of beter: bouw zelf iets werkends.
.. en dat ook nooit zullen doen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:05 schreef IDisposable het volgende:
[..]
idd. Dat is typisch de reactie die je zou verwachten van mensen die zelf nog nooit in hun leven iets groots hebben ondernomen.
Inderdaad kwetsbaar.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:39 schreef Foozy het volgende:
Maar is die database nu wel of niet kwetsbaar voor sql injection attacks? Vergeten de real_escape_string erbij te plakken?
Handig.quote:
Niet echt. Ik heb 'm gemaild met instructies over hoe hij het lek kon oplossen.quote:
DDoS zou ik ook sneu vinden inderdaad.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 17:27 schreef IDisposable het volgende:
Als het echt een DDOS zou zijn, dan is dat echt sneu. Geeft maar weer eens aan hoe jaloers mensen kunnen zijn, triest.
quote:Helaas. Ik heb moeten besluiten de website nu helemaal offline te zetten. Redenen hiervoor zijn het feit dat Blytes op dit moment niet blijkt te voldoen aan een aantal (wettelijke) randvoorwaarden, zoals WBP en AV, de aanhoudende druk op de server en hack-pogingen.
Sinds het artikel op Nu.nl verscheen, heeft Blytes er meer dan 10.000 gebruikers bij gekregen. Bijna onlosmakelijk verbonden aan dit succes, zijn de hack-pogingen. Ook Blytes is slachtoffer van DoS-attacks: een kleine groep "gebruikers" verknalt op die manier het plezier van alle anderen door het moeilijk/onmogelijk te maken de site te bereiken.
Om die redenen heb ik ervoor gekozen om de site vooralsnog offline te zetten, zodat ik in de tussentijd kan zorgen dat voldaan wordt aan de wettelijke eisen, dat de veiligheids-bugs eruit gehaald worden en ik ondertussen ook Blytes kan blijven ontwikkelen, zodat ik mijn belofte over nieuwe, coole dingen kan waarmaken. Tot later!
Tim van Elsloo (ontwikkelaar van Blytes)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |