Oké, volgens mij was ik zonet niet duidelijk genoeg.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:58 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Vertel mij eens hoe het kan dat iemand die het vak voor de eerste keer volgt een les niet bij kan wonen?
Zeg dat maar tegen de betamensen. Of wil je beweren dat het grootste deel simpelweg niet goed genoeg is?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:56 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dan moet je er dus voor zorgen dat je je vakken in één of twee keer haalt.
Bètas zijn vaak een ander verhaal inderdaad.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:07 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen de betamensen. Of wil je beweren dat het grootste deel simpelweg niet goed genoeg is?
Wat IK heb begrepen is dat het pas met 2012 ingaat... Maar niks is zeker.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:08 schreef Marloes het volgende:
Even een vraagje, vanaf wanneer krijg je geen stufi meer voor je master? Geldt dat ook per 1 september dit jaar?
Dankje! Hopen dat dat inderdaad zo isquote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:09 schreef Renesite het volgende:
[..]
Wat IK heb begrepen is dat het pas met 2012 ingaat... Maar niks is zeker.
Wat echt zo jammer is dat ze altijd zo incompetent over komen. Zo'n Zijlstra bijv. ook. Niet in discussie willen gaan en al met het hoofd zwaaien voordat er iets gezegd isquote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:04 schreef finsdefis het volgende:
Zo jammer, alles is al gezegd hierover door ons en alles is al afgewogen. Er zijn talloze realistische en vaak simpelere en rendabelere alternatieven bedacht, en nog houden ze daar vast aan hun eigen in isolatie bedacht plannetje om te bezuinigen. Waarom zijn die commissies altijd zo blind voor alternatieven?
Met deze maatregel echter, kiest natuurlijk niemand daar meer voor.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:07 schreef Sloggi het volgende:
Geen vicieuze cirkel; gewoon een half jaar vertraging als ik het goed lees. Dat weet je en daar kies je voor.
Hmja, zoveel is wel duidelijkquote:Het is natuurlijk wel duidelijk dat jouw school niet echt goed is ingesteld op buitenlandstages. Dat zou een stuk beter kunnen qua curriculum.
Studie duurt normaal 4 jaar? Mag ik vragen waarom je er langer over doet?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:20 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hmja, ik hoop het ook. Ik zit nu in m'n 5e jaar, en als ik dus niet afstudeer binnen n half jaar ben ik dus de lul. Geen idee wat ik dan moet, gezien ik het gewoon niet kan betalen.
Waarom niet? Met een half jaar vertraging is er niets aan de hand.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:11 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Met deze maatregel echter, kiest natuurlijk niemand daar meer voor.
Stel je voor dat je om een andere redenen nog vertraging oploopt, dan ben je zo door dat halve jaar heen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:13 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Waarom niet? Met een half jaar vertraging is er niets aan de hand.
Ik heb het ook niet over de huidige studenten. Wat die regeling betreft is geen discussie mogelijk: het is belachelijk om huidige studenten ook te beboeten. Boetes voor toekomstige studenten vind ik niet ideaal maar het idee erachter vind ik niet slecht: ervoor zorgen dat mensen sneller afstuderen. Dat moet niet ten koste gaan van de kwaliteit van het onderwijs, en daar vrees ik voor als ik de regeling in de huidige vorm bekijk.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:17 schreef motorbloempje het volgende:
Als je nog moet beginnen met de opleiding niet nee, als je in en andere situatie zit als huidig studeerder wel.
De stagebegeleiding vanuit de hogeschool was dermate bedroevend dat ik vertraging opliep. Ik had in wezen in 4 jaar af kunnen studeren (had alle vakken ook in 4 jaar) maar desorganisatie van de Hogeschool gooide roet in het eten. Ik heb dat natuurlijk al aangekaart bij het management, maar of er wat zal veranderen? Ik huiver dan ook als ik hoor dat men nog eens 370 miljoen weg wil halen bij het hoger onderwijs... het is nu al kut, laat staan wat het straks zal worden.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:13 schreef Sharpdressedman het volgende:
Studie duurt normaal 4 jaar? Mag ik vragen waarom je er langer over doet?
Hoe kan een slechte stagebegeleiding ervoor zorgen dat je studievertraging oplooptquote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:20 schreef Dekatria het volgende:
[..]
De stagebegeleiding vanuit de hogeschool was dermate bedroevend dat ik vertraging opliep. Ik had in wezen in 4 jaar af kunnen studeren (had alle vakken ook in 4 jaar) maar desorganisatie van de Hogeschool gooide roet in het eten. Ik heb dat natuurlijk al aangekaart bij het management, maar of er wat zal veranderen? Ik huiver dan ook als ik hoor dat men nog eens 370 miljoen weg wil halen bij het hoger onderwijs... het is nu al kut, laat staan wat het straks zal worden.
Als je bij ons de Lero doet heb je een tutor op de Hogeschool. Deze moet er zorg voor dragen dat je goed voorbereid je assessments in gaat, net als bijvoorbeeld een rijinstructeur moet zorgen dat je goed voorbereid je rij-examen kunt afleggen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:22 schreef Maraca het volgende:
[..]
Hoe kan een slechte stagebegeleiding ervoor zorgen dat je studievertraging oploopt![]()
Lero is de lerarenopleiding?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:27 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Als je bij ons de Lero doet heb je een tutor op de Hogeschool. Deze moet er zorg voor dragen dat je goed voorbereid je assessments in gaat, net als bijvoorbeeld een rijinstructeur moet zorgen dat je goed voorbereid je rij-examen kunt afleggen.
Zoals het bij mij is gegaan hadden mijn 3 laatste rij-instructeuren (je krijgt elk jaar een andere) het te druk, of waren ze niet goed geïnformeerd over de beoordelingscriteria. Dan ga je dus examen afleggen, en kom je er op je examen achter dat wat je instructeur zei totaal niet strookte met de daadwerkelijke beoordelingscriteria. Maarja, dan is het al te laat, en moet je er een half jaar stage achteraan plakken voor je weer examen mag doen.
Yep.quote:
Ik heb dat assessment over 2 wekenquote:
Nee precies, bij mij op de Lero wordt er enorm veel waarde gehecht aan stages. Des te wranger dan ook dat men je totaal aan je lot over laat. En dan willen ze er nog 370 miljoen weg gaan halen ookquote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:32 schreef Maraca het volgende:
Ik heb dat assessment over 2 wekenHeb zelf ook amper begeleiding gekregen vanuit mijn hogeschool dus ben benieuwd
Maar dan is het al een stuk begrijpelijker waarom je studievertraging hebt opgelopen. Dat is wat anders dan een stage bij een 'gewone' opleiding.
De stufi voor Masters vervalt per 2012-2013, en het plan is dat men per 2015 weer wil gaan investeren in het Onderwijs.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:39 schreef MoneyTalks het volgende:
In bovenstaand document op pagina 15 staat dat bij "HO Invoeren sociaal leenstelsel masterfase" dat ze pas in 2015 besparingen verwachten, dus dan zou het toch pas vanaf 2015-2016 ingaan? Maar op andere sites lees ik dat het al vanaf 2012-2013 in zou gaan?!?
Hoe bedoel je dat de stufi vervalt? Men gaat het dan toch omzetten in een rentedragende lening, of moet ik een jaar lang m'n geld compleet zelf verdienen?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:41 schreef Dekatria het volgende:
[..]
De stufi voor Masters vervalt per 2012-2013, en het plan is dat men per 2015 weer wil gaan investeren in het Onderwijs.
2012-2013 last time i've checked... Maar eerlijker is 2015-2016..quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:39 schreef MoneyTalks het volgende:
Vanaf wanneer word dat sociaal leenstelsel voor de masterfase nou ingevoerd?
http://www.rijksoverheid.(...)akkoord-vvd-cda.html
In bovenstaand document op pagina 15 staat dat bij "HO Invoeren sociaal leenstelsel masterfase" dat ze pas in 2015 besparingen verwachten, dus dan zou het toch pas vanaf 2015-2016 ingaan? Maar op andere sites lees ik dat het al vanaf 2012-2013 in zou gaan?!?
yup..quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:46 schreef MoneyTalks het volgende:
Pff wat een onzin. Ik begin als het goed is aankomend jaar aan m'n master, maar ik doe waarschijnlijk een 2-jarige master, betekent het dat ik het 2e jaar van m'n master opeens geen stufi meer krijg? (ik zou sowieso maar 8 maanden krijgen, maar dan nog ~_~)
Denk het wel jaquote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:46 schreef MoneyTalks het volgende:
Pff wat een onzin. Ik begin als het goed is aankomend jaar aan m'n master, maar ik doe waarschijnlijk een 2-jarige master, betekent het dat ik het 2e jaar van m'n master opeens geen stufi meer krijg? (ik zou sowieso maar 8 maanden krijgen, maar dan nog ~_~)
wat heel handig precies is wanneer er een nieuw kabinet komt, waardoor deze regering geen enkele investering hoeft te doen, en dus alleen maar aan het bezuinigen is. En dan roepen ze toch dat ze gaan investeren in onderwijs.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:41 schreef Dekatria het volgende:
[..]
De stufi voor Masters vervalt per 2012-2013, en het plan is dat men per 2015 weer wil gaan investeren in het Onderwijs.
Meestal krijg je voor 2-jarige masters een jaar extra studiefinanciering (wettelijk mogelijk als de faculteit dat heeft geregeld).quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:46 schreef MoneyTalks het volgende:
waar slaat dit op?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:14 schreef mymoodfentje het volgende:
Ik kan anders ook de overheid wel 3000e voorschot geven op mijn aankomende salaris hoor. Maar dan wil ik het wel met rente terug.
Kloptquote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:35 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Nee precies, bij mij op de Lero wordt er enorm veel waarde gehecht aan stages. Des te wranger dan ook dat men je totaal aan je lot over laat. En dan willen ze er nog 370 miljoen weg gaan halen ook
Maar succeswelke hogeschool?
Omdat men blijkbaar ervan uitgaat dat elke WO student later veel geld opbrengt en dat nu alvast kan inleveren onder het motto van "investeren in jezelf". Dus ik kan het ze ook wel lenen, omdat ik later toch veel ga verdienen blijkbaar. Een soort kennislening van 3000e die ik hun aanbiedt omdat ze NU geld nodig hebben, dan wil ik het wel over 5 jaar terug en dat kan omdat ze het geld tegen die tijd anders gaan uitgevenquote:
ja, betalen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:29 schreef StilleZuidzee het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk? Ik ken iemand die een opleiding op HBO niveau begon. Na 2 jaar heeft deze die opleiding verlaten, en is een andere 4 jarige HBO opleiding gaan doen. Vandaag de dag nog altijd mee bezig (netjes volgens schema!).
Moet deze persoon dan achteraf die boetes welke de regering wil doordrukken betalen of niet?
Daar was ik al bang voor....nu wordt de druk echt groot om het dit jaar af te maken...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:36 schreef Deliah het volgende:
Zoals het er uitziet gaat het ook voor deeltijdstudenten gelden.
Tenzij ze dit jaar klaar is zal ze moeten gaan betalen ja.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:29 schreef StilleZuidzee het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk? Ik ken iemand die een opleiding op HBO niveau begon. Na 2 jaar heeft deze die opleiding verlaten, en is een andere 4 jarige HBO opleiding gaan doen. Vandaag de dag nog altijd mee bezig (netjes volgens schema!).
Moet deze persoon dan achteraf die boetes welke de regering wil doordrukken betalen of niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |