abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91703351
met streep-jes, an-ders snap-pen ze het niet!
Ja doei.
pi_91703389
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:36 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Je kunt betogen dat dit de studeerbaarheid van het programma in de weg staat. De universiteit dient in zo'n geval financiële ondersteuning te bieden bij uitloop (ter hoogte van studiefinanciering).
Hoe ze het met de huidige ontwikkelingen willen aanpakken weet ik nog niet, dit is besloten voordat de langstudeerderswet er kwam. Ben het er wel mee eens dat iedereen naar 't buitenland moet, maar da's een andere discussie :+
Ja doei.
pi_91703438
quote:
Maar deze boetes voor zowel zittende studenten als onderwijsinstellingen die de studenten hebben aangemoedigd om bestuurswerk te doen, om naar het buitenland te gaan, etc.
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom naar het buitenland gaan voor veel mensen automatisch studievertraging betekent?
  zaterdag 22 januari 2011 @ 13:39:14 #29
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_91703486
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:38 schreef Sloggi het volgende:
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom naar het buitenland gaan voor veel mensen automatisch studievertraging betekent?
Omdat dan alsnog de vakken op de opleiding uit die periode ingehaald moeten worden.
pi_91703565
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:39 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Omdat dan alsnog de vakken op de opleiding uit die periode ingehaald moeten worden.
Volgens mij valt er in zo'n gevallen wel wat te regelen hoor. Bij ons in ieder geval wel (geschiedenis, RU).
pi_91703594
Ik heb het geluk dat ik maar 2 vakken heb in het jaar dat ik naar het buitenland ga die verplicht zijn:

Een vak kan ik op afstand volgen en het andere vak (Shakespeare) is uiteraard ook in de UK te volgen en kan ik daar dus vervangen. Niet alle faculteiten staan dit toe/niet overal is dit mogelijk.

Als het voor mij niet mogelijk was geweest was ik niet gegaan,omdat ik na mijn bachelor in de UK wil blijven voor een master.

Ik heb echter ook geen zin om minoren te kiezen die het 'allemaal net niet zijn', ik wil namelijk wat leren, en dan ook nog bij voorkeur dat wat mijn interesse heeft...
Ja doei.
pi_91703596
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:38 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Heel simpel, je kan een bepaald vak maar 1x per jaar doen, zit je in het buitenland dan zul je dat het jaar daarop moeten doen.

En zo zijn er per opleiding nog veel meer eisen waardoor het veelvuldig voorkomt dat studenten 1 jaar moeten wachten, ondanks dat het vanwege de studiedruk best wel in hetzelfde jaar had gekund.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 13:43:45 #33
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_91703707
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:40 schreef Sloggi het volgende:
Volgens mij valt er in zo'n gevallen wel wat te regelen hoor. Bij ons in ieder geval wel (geschiedenis, RU).
Op mijn opleiding (HR Lero Engels) in elk geval niet - ik heb het mis zien gaan met veel klasgenoten die er (op aanraden van de opleiding) voor gekozen hadden voor een jaar een buitenlandse stage te doen. Die moesten het daaropvolgende cursusjaar alle vakken die ze hadden misgelopen inhalen.
pi_91703825
Kunnen ze die terugwerkende kracht ook niet invoeren voor mensen als Rutte en Verhagen?
pi_91703896
Ok. Maar goed, dan heb je een half jaar (of als je een heel jaar in het buitenland zit) een jaar vertraging. Daar kunnen toekomstige studenten natuurlijk rekening mee houden als ze al vertraging op hebben gelopen. Naar het buitenland gaan wordt echt niet onmogelijk door deze regeling.

Bij ons kon je een verblijf in het buitenland trouwens goed combineren met de bachelorscriptie, omdat je in dat half jaar verder alleen minorvakken volgde (die je dus kunt vervangen door vakken aan een andere universiteit te volgen).
pi_91703928
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:46 schreef schaamhaareter het volgende:
Kunnen ze die terugwerkende kracht ook niet invoeren voor mensen als Rutte en Verhagen?
Ik durf te wedden dat ze die boete dan als "studiekosten" zouden declareren en vervolgens compleet door het ministerie zouden laten betalen. -O-
  zaterdag 22 januari 2011 @ 13:48:25 #37
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_91703939
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:46 schreef schaamhaareter het volgende:
Verhagen moet dan iets van 18000 euro gaan betalen _O-
  zaterdag 22 januari 2011 @ 13:49:56 #38
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_91704023
Deze wet houdt ook zo leuk rekening met afwijkende situaties *; Afgelopen zomer ben ik afgestudeerd aan het HBO en dit jaar ga ik 2 andere HBO opleidingen afronden (en dat in 4 jaar tijd :7 ). Nu begreep ik vanuit mijn school dat ik beide opleidingen moet halen dit jaar of allebei niet :D Studeer ik voor één af en één niet dan gaat het mij heel veel geld kosten :') Logica is ver te zoeken..
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_91704055
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:47 schreef Sloggi het volgende:
Ok. Maar goed, dan heb je een half jaar (of als je een heel jaar in het buitenland zit) een jaar vertraging. Daar kunnen toekomstige studenten natuurlijk rekening mee houden als ze al vertraging op hebben gelopen. Naar het buitenland gaan wordt echt niet onmogelijk door deze regeling.

Bij ons kon je een verblijf in het buitenland trouwens goed combineren met de bachelorscriptie, omdat je in dat half jaar verder alleen minorvakken volgde (die je dus kunt vervangen door vakken aan een andere universiteit te volgen).
ja, toekomstige studenten wel, huidige niet meer. En dan heb ik 't nu niet over het verplichte,maar het gewenste naar het buitenland gaan voor een periode van langer dan 5 maanden :)
Ja doei.
pi_91704172
Ze kunnen het natuurlijk ook wat strenger maken op de universiteiten in Nederland. Ik zit zelf op een Engelse universiteit, heb nog een half jaar te gaan en heb dan mn 3 jarige bachelor afgerond.

Ik denk dat nog geen 1% van de gehele groep op de faculteit vertraging heeft. Bij ons is het ook zo dat je niet met vertraging naar het volgende jaar mag. Je moet dus alles in je 1e jaar halen wil je naar het 2e jaar gaan. En als je meer dan 3 onvoldoendes in 1 semester haalt (2 semesters per jaar, 8 vakken per jaar) zwaait de universiteit je uit. Stel je haalt toch een onvoldoende op een belangrijk examen. Dan kun je maximaal slechts een 5.5 halen op je herkansing. Ook al haal je een 9 op je examen. Op de eindlijst komt er een miezerige 5.5 te staan. En sinds je slechts 8 vakken per jaar hebt hakt dat er direct enorm zwaar in.

Maar wat krijgen we hier voor terug?

Universiteiten in de UK beginnen pas 1e of 2e week van Oktober voor de bachelor studenten.
Je hebt 4 of 5 week kerstvakantie.
Je hebt een aantal bank holidays.
De 2 examen periodes die je hebt duren 3 week. Na examen periode 1 week vrij.
Je hebt een 2 week mei vakantie.

En in totaliteit heb je van Mei tot aan begin Oktober zomervakantie. Dat is meer dan 5 maand zomer vakantie!

Tussen al mijn vrienden hier op de uni's in Londen ken ik slechts 2 die vertraging hebben opgelopen. Als ik dat vergelijk met de oude vrienden in Nederland ken ik slechts een handjevol die geen(!) vertraging hebben. :D
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 13:53:44 #41
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_91704192
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:47 schreef Sloggi het volgende:
Als je derde/vierdejaars bij ons bent zit je 2 dagen fulltime op school, en sta je 3 dagen voor de klas. Als je dan nog vakken uit een eerder jaar in moet gaan halen, dan krijg je tijdsproblemen qua leerwerk en roostering (omdat vakken uit Jaar 3 soms op stagedagen gegeven worden, of op tijden dat vakken uit Jaar 4 gegeven worden). En dat gebeurt dus ook veelvuldig.
pi_91704209
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:50 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ja, toekomstige studenten wel, huidige niet meer. En dan heb ik 't nu niet over het verplichte,maar het gewenste naar het buitenland gaan voor een periode van langer dan 5 maanden :)
Dat ben ik helemaal met je eens, maar ik hoor ook studenten klagen dat naar het buitenland gaan onmogelijk gemaakt wordt. Dat is niet waar, je moet alleen wat harder werken, en daar is niets mis mee.
pi_91704245
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Ze kunnen het natuurlijk ook wat strenger maken op de universiteiten in Nederland. Ik zit zelf op een Engelse universiteit, heb nog een half jaar te gaan en heb dan mn 3 jarige bachelor afgerond.

Ik denk dat nog geen 1% van de gehele groep op de faculteit vertraging heeft. Bij ons is het ook zo dat je niet met vertraging naar het volgende jaar mag. Je moet dus alles in je 1e jaar halen wil je naar het 2e jaar gaan. En als je meer dan 3 onvoldoendes in 1 semester haalt (2 semesters per jaar, 8 vakken per jaar) zwaait de universiteit je uit. Stel je haalt toch een onvoldoende op een belangrijk examen. Dan kun je maximaal slechts een 5.5 halen op je herkansing. Ook al haal je een 9 op je examen. Op de eindlijst komt er een miezerige 5.5 te staan. En sinds je slechts 8 vakken per jaar hebt hakt dat er direct enorm zwaar in.

Maar wat krijgen we hier voor terug?

Universiteiten in de UK beginnen pas 1e of 2e week van Oktober voor de bachelor studenten.
Je hebt 4 of 5 week kerstvakantie.
Je hebt een aantal bank holidays.
De 2 examen periodes die je hebt duren 3 week. Na examen periode 1 week vrij.
Je hebt een 2 week mei vakantie.

Er zijn ook summer-term vakken ;) maar verder, helemaal mee eens.. :)
Ja doei.
pi_91704288
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:53 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Als je derde/vierdejaars bij ons bent zit je 2 dagen fulltime op school, en sta je 3 dagen voor de klas. Als je dan nog vakken uit een eerder jaar in moet gaan halen, dan krijg je tijdsproblemen qua leerwerk en roostering (omdat vakken uit Jaar 3 soms op stagedagen gegeven worden, of op tijden dat vakken uit Jaar 4 gegeven worden). En dat gebeurt dus ook veelvuldig.
Dan moet je er dus voor zorgen dat je je vakken in één of twee keer haalt.
pi_91704296
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:54 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens, maar ik hoor ook studenten klagen dat naar het buitenland gaan onmogelijk gemaakt wordt. Dat is niet waar, je moet alleen wat harder werken, en daar is niets mis mee.
Nou, bij ons mag er een hoop verbeterd worden, aangezien ze de capaciteit niet hebben nu om enthousiaste mensen te laten gaan en star zijn in het opzetten van nieuwe verbintenissen.

ben dus net een beurs misgelopen (niet hoog genoeg gemiddelde en/of ze weten/denken dat ik 't alleen ook wel red) en probeer nu via andere wegen ondersteuning te krijgen vanuit de universiteit, en ondanks het enthousiasme van de medewerkers, is er niet héél veel te doen -O-
Ja doei.
pi_91704317
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:56 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat is dan wel weer waar idd. Gewoon hard werken :@ no offence, maar als je dat soort ambities hebt, moet je gewoon extra had aanpakken.
Ja doei.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 13:57:43 #47
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_91704342
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:56 schreef Sloggi het volgende:
Dan moet je wel de lessen bij kunnen wonen he ;) er is een aanwezigheidsplicht.

Overigens is dit niet op mij van toepassing, gezien ik alle vakken in 4 jaar heb gehaald. Ik heb echter ook geen buitenlandse stage gedaan.
pi_91704346
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:57 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat is dan wel weer waar idd. Gewoon hard werken :@ no offence, maar als je dat soort ambities hebt, moet je gewoon extra had aanpakken.
En als het dan nog niet lukt - extreme uitzonderingsgevallen daargelaten - moet je je afvragen of je wel goed genoeg bent.
pi_91704356
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:57 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Dan moet je wel de lessen bij kunnen wonen he ;) er is een aanwezigheidsplicht.
Vertel mij eens hoe het kan dat iemand die het vak voor de eerste keer volgt een les niet bij kan wonen?
pi_91704396
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:58 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Vertel mij eens hoe het kan dat iemand die het vak voor de eerste keer volgt een les niet bij kan wonen?
werken :)

ik heb ook een vak dat ik niet heb kunnen volgen, maargoed, dat heb ik met de docent afgesproken en dat ik dat gewoon zelf thuis mag doen en als ik vragen heb dan kan ik altijd contact opnemen. Mag dan ook gewoon deelnemen aan het tentamen ^O^
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')