abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92479103
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:40 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

http://forum.bodynet.nl/

Vind ik beter :)
Dan heb jij daaro een andere naam? :P
  maandag 7 februari 2011 @ 21:48:53 #152
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_92479598
Iemand een idee hoe ik sneller herstel op rustdagen? Eten zou goed moeten zijn en neem voldoende rust. Heb toch altijd erg lang last van spierpijn
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_92480371
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:48 schreef honda1990 het volgende:
Iemand een idee hoe ik sneller herstel op rustdagen? Eten zou goed moeten zijn en neem voldoende rust. Heb toch altijd erg lang last van spierpijn
http://www.t-nation.com/f(...)ts_to_rapid_recovery;jsessionid=4DFA84CB694B1F5D56856DEA32827007-he.hydra
pi_92480865
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:40 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

http://forum.bodynet.nl/

Vind ik beter :)
Eckte bazen zitten op DBB.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 01:26:28 #155
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_92487836
Hoi :W

Ben weer begonnen met een licht BB-regime (2 dagen krachttraining + 30 min cardio, 1 dag 60-90 min cardio, 1 dag rust, herhaal, 2 dagen rust). Ik ben intussen een hoop info vergeten en het valt me op dat er veel tegenstrijdige info te vinden is op het web. Daarom dus hier een vraagje over shakes:

• Ik neem momenteel 2 shakes per dag; 1 in de ochtend, 1 na de workout. Op 'off-days' neem ik 1 shake per dag, in de ochtend. Ik neem eigenlijk altijd whey, maar ik begin me af te vragen of het niet beter is om de ochtendshake te vervangen voor een casseine shake en de whey alleen maar post-workout te gebruiken? Of moet ik mijn ochtendshake vervangen voor een nachtshake met casseine?

[ Bericht 2% gewijzigd door star_gazer op 08-02-2011 01:34:10 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_92488047
's Ochtends ook whey, wil je juist snelle opname hebben. Ernaast uiteraard ook 'n degelijk ontbijt.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 01:49:35 #157
77130 star_gazer
pi_92488105
OK, maar ik wil niet meer dan 2 shakes per dag nemen. Dus; alleen whey? of moet ik op de 'off-days' een nachtelijke casseine nemen?
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_92488205
Je bedoelt caseine op je off-days bij je ontbijt?? Dan ook gewoon whey.
pi_92488401
Whey moet je een uur vóór de training nemen. Duurt 1,5 uur voordat het is omgezet in animo's. Dus na de training is te laat
  dinsdag 8 februari 2011 @ 02:57:21 #160
77130 star_gazer
pi_92488715
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 02:16 schreef fokvragen het volgende:
Whey moet je een uur vóór de training nemen. Duurt 1,5 uur voordat het is omgezet in animo's. Dus na de training is te laat
Daarover zijn de meningen volgens mij ernstig verdeeld. Nog driee vraagjes:

• Gooien jullie een schep druivensuiker door je post-workout shake? Heb begrepen dat dit helpt om de whey nog sneller op te nemen.
• Casseine moet je toch nemen voor het slapen gaan? Hoe doen jullie dit? Nemen jullie drie shakes per dag? Ik probeer altijd te lunchen en dineren met kip en/of vis, dus ik denk dat ik met twee shakes wel genoeg proteine binnen krijg.
• Ontbijt... Ik kan 's ochtends echt niet eten. Ik slaap redelijk (7 a 8 uur epr nacht), maar krijgt echt geen hap door m;n strot. Mijn ontbijt bestaat uit een schoteltje melk met wat domme cornflakes en een whey shake :{ Tips om de eetlust op gang te krijgen?

Sorry voor alle vragen, maar ik vind zoveel conflicerende info, dat ik het liefst vragens tel aan mensen met praktijkervaring.

[ Bericht 11% gewijzigd door star_gazer op 08-02-2011 03:16:56 ]
-
pi_92490588
Waarom kan je niet eten 's ochtends :? Heb dat altijd al zo debiel gevonden...

Eerste wat ik denk als ik wakker wordt is schijten > hongerrrrr :D
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
pi_92490599
quote:
btw: waar sport je eigenlijk?
zit nu bij Fit4Free in Eindhoven
wel redelijk wat spullen staan
helaas is het losse gewichten gedeelte te kleine...of er zijn te veel mensen
en ik sport meestal meteen na het werk dus rond half 5, en dan is het al druk
wil niet weten hoe het daar om 7uur 's avonds is

Wat is aan te raden vlak voor het sporten te eten?
Meestal verdwijnt het honger gevoel tijdens het sporten maar lijkt me toch ook beter voor je lichaam om iets te eten voordat je begint.
Tijdens sporten drink ik een halve liter water
pi_92491726
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 08:39 schreef MrNiles het volgende:

[..]

Meestal verdwijnt het honger gevoel tijdens het sporten maar lijkt me toch ook beter voor je lichaam om iets te eten voordat je begint.
Zou niks vlak voor je trainen eten.. meer 1/1.5 u ervoor.
pi_92491877
quote:
Zou niks vlak voor je trainen eten.. meer 1/1.5 u ervoor.
zoals wat?
kom nu meestal niet verder dan een stuk fruit of een evergreen ofziets
bakje tonijn misschien?
pi_92491895
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:50 schreef MrNiles het volgende:

[..]

zoals wat?
kom nu meestal niet verder dan een stuk fruit of een evergreen ofziets
bakje tonijn misschien?
Ik eet dan gewoon mn avond eten...
pi_92492001
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 01:26 schreef star_gazer het volgende:
Hoi :W

Ben weer begonnen met een licht BB-regime (2 dagen krachttraining + 30 min cardio, 1 dag 60-90 min cardio, 1 dag rust, herhaal, 2 dagen rust). Ik ben intussen een hoop info vergeten en het valt me op dat er veel tegenstrijdige info te vinden is op het web. Daarom dus hier een vraagje over shakes:

• Ik neem momenteel 2 shakes per dag; 1 in de ochtend, 1 na de workout. Op 'off-days' neem ik 1 shake per dag, in de ochtend. Ik neem eigenlijk altijd whey, maar ik begin me af te vragen of het niet beter is om de ochtendshake te vervangen voor een casseine shake en de whey alleen maar post-workout te gebruiken? Of moet ik mijn ochtendshake vervangen voor een nachtshake met casseine?
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 01:45 schreef Diabox het volgende:
's Ochtends ook whey, wil je juist snelle opname hebben. Ernaast uiteraard ook 'n degelijk ontbijt.
Eens!

quote:
5s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 01:49 schreef star_gazer het volgende:
OK, maar ik wil niet meer dan 2 shakes per dag nemen. Dus; alleen whey? of moet ik op de 'off-days' een nachtelijke casseine nemen?
Ik zou juist op de dagen dat ik train voor het slapen een casseine shake nemen. Skip evt. die ochtend whey shake en zorg voor een goed ontbijt. Zelf schuif ik 2 borden Brinta (0,8 liter melk met 160g Brina) naar binnen als ontbijt. :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 02:16 schreef fokvragen het volgende:
BS. Goede whey bevat ook snel opneembare aminozuren. En is dus snel effectief.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 02:57 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Daarover zijn de meningen volgens mij ernstig verdeeld. Nog driee vraagjes:

• Gooien jullie een schep druivensuiker door je post-workout shake? Heb begrepen dat dit helpt om de whey nog sneller op te nemen.
Dextrose helpt niet direct om eiwitten sneller op te nemen. Na je training is je bloedsuikerspiegel erg laag. Je lichaam zal in eerste instantie proberen dit op niveau te brengen. Gebruik je alleen whey dan wordt die (deels) omgezet in bloedsuikers i.p.v. dat de aminozuren van die eiwitten gebruikt worden om je spieren te herstellen en te laten groeien. Wat ik doe:
- voor de training: preworkout of kop koffie.
- tijdens de training: water
- tegen het eind van de training/direct na de training: dextrose (0,4g per kg BW)
- dan douchen en evt sauna
- dan whey shake
quote:
• Casseine moet je toch nemen voor het slapen gaan? Hoe doen jullie dit? Nemen jullie drie shakes per dag? Ik probeer altijd te lunchen en dineren met kip en/of vis, dus ik denk dat ik met twee shakes wel genoeg proteine binnen krijg.
Casseine eiwitten worden langzaam opgenomen, daarom zijn ze geschikt voor de nacht.
quote:
• Ontbijt... Ik kan 's ochtends echt niet eten. Ik slaap redelijk (7 a 8 uur epr nacht), maar krijgt echt geen hap door m;n strot. Mijn ontbijt bestaat uit een schoteltje melk met wat domme cornflakes en een whey shake :{ Tips om de eetlust op gang te krijgen?
Wat eet je 's avonds? Voor de rest: langzaam opbouwen. Je stofwisseling is nu waarschijnlijk nog vrij langzaam.
quote:
Sorry voor alle vragen, maar ik vind zoveel conflicerende info, dat ik het liefst vragens stel aan mensen met praktijkervaring.
NP. Maar laten we eens bij het begin beginnen: hoe ziet je trainingsschema er uit?
pi_92492049
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 08:39 schreef MrNiles het volgende:

[..]

Het laatste uur voor het sporten niets eten. Daarvoor: gewoon een goede maaltijd. Meer fruit of evergreens of brood of whatever je lekker vindt.
pi_92495055
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:55 schreef CarbonC het volgende:

BS. Goede whey bevat ook snel opneembare aminozuren. En is dus snel effectief.
Geen BS. Snel is subjectief. De snel opneembare aminozuren doen er ongeveer een uur over. De tragere 1,5uur. Om een vergelijking te geven: een biefstuk doet er zo'n 3 uren over, een uur is dus erg snel.
Staat ook meerdere keren aangegeven op Dutch Bodybuilding. Voor de training is echt beter.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:36:19 #169
77130 star_gazer
pi_92499159
quote:
Wat eet je 's avonds? Voor de rest: langzaam opbouwen. Je stofwisseling is nu waarschijnlijk nog vrij langzaam.
Mijn stofwisseling is redelijk (schijt iedere dag), omdat ik altijd veel heb gelopen (marathon van Rotterdam in april). 's avonds eet ik meestal iets met kip of vis; ik heb de mazzel dat dat mijn lievelingsvoer is. Een lekkere halve kip :9 met rijst en groente of een stevige hoeveelheid sushi / sashimi. Pas nog een berg tosti's met zalm en spinazie op. Huttenkase erbij :9 Ik woon tegenwoordig in Sydney, dus er is genoeg lekker voer uit verschillende hoeken van de wereld te vinden, maar ik maak ook af en toe wel wat.

Ik ben geen grote eter (moet echt mijn best doen om 2500 calorieën op te schrokken), maar ik eet vanwege mijn voorkeur voor kip en vis wel vrijwel altijd eiwitrijk.

quote:
NP. Maar laten we eens bij het begin beginnen: hoe ziet je trainingsschema er uit?
Dag 1: biceps, schouders, borst, abs. 30 min cardio.
Dag 2: rug, triceps, benen, abs. 30 min cardio.
Dag 3: 60 - 90 min cardio (hardlopen 10-15km)
Dag 4: rust
Dag 5: biceps, schouders, borst, abs. 30 min cardio.
Dag 6: rug (+nek), triceps, benen, abs. 30 min cardio.
Dag 7: 60 - 90 min cardio (hardlopen 10-15km)
Dag 8: rust + junkday
Dag 9: rust
Herhaal.

Vanwege sociale zaken schuif ik soms met mijn rustdagen, maar dit is voor mij onder ideale omstandigheden het schema. Ik wil mijn cardio op peil houden, omdat ik in mei een halve marathon wil lopen. Leg daarnaast voorlopig even het accent op de abs, want die zijn nogal onderontwikkeld op het moment.

[ Bericht 16% gewijzigd door star_gazer op 08-02-2011 13:52:12 ]
-
pi_92499588
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:36 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Mijn stofwisseling is redelijk (schijt iedere dag), omdat ik altijd veel heb gelopen (marathon van Rotterdam in april). 's avonds eet ik meestal iets met kip of vis. Een lekkere halve kip :9 met rijst en groente of een stevige hoeveelheid sushi / sashimi. Pas nog een berg tosti's met zalm en spinazie op :9 Huttenkase erbij :9 Ik woon tegenwoordig in Sydney, dus er is genoeg lekker voer uit verschillende hoeken van de wereld te vinden, maar ik maak ook af en toe wel wat.

Ik ben niet de grootste eter, maar ik eet vrijwel altijd eiwitrijk.
Misschien je user name wijzigen in Star Grazer? :+
quote:
[..]

Dag 1: biceps, schouders, borst, abs. 30 min cardio.
Dag 2: rug, triceps, benen, abs. 30 min cardio.
Dag 3: 60 - 90 min cardio (hardlopen 10-15km)
Dag 4: rust
Dag 5: biceps, schouders, borst, abs. 30 min cardio.
Dag 6: rug (+nek), triceps, benen, abs. 30 min cardio.
Dag 7: 60 - 90 min cardio (hardlopen 10-15km)
Dag 8: rust + junkday
Dag 9: rust
Herhaal.

Vanwege sociale zaken schuif ik soms met mijn rustdagen, maar dit is voor mij onder ideale omstandigheden het schema. Ik wil mijn cardio op peil houden, omdat ik in mei een halve marathon wil lopen. Leg daarnaast voorlopig even het accent op de abs, want die zijn nogal onderontwikkeld op het moment.
Schema lijkt mij niets mis mee (misschien dat iemand anders daar anders over denkt).
Welke oefeningen zitten er zoal in het programma?
pi_92499933
2 dagen achter elkaar abs is niet goed en nergens voor nodig.
Behandel je buikspieren net als een normale spiergroep.

Denk dat je beter schouder en borst op verschillende dagen kunt pakken, kun je zwaarder gaan en meer oefeningen doen.
pi_92499950
Hoe lang ben je wel niet bezig als je 4 spiergroepen in 1 workout doet en daarna ook nog een half uur cardio?
pi_92500945
quote:
Dextrose helpt niet direct om eiwitten sneller op te nemen. Na je training is je bloedsuikerspiegel erg laag. Je lichaam zal in eerste instantie proberen dit op niveau te brengen. Gebruik je alleen whey dan wordt die (deels) omgezet in bloedsuikers i.p.v. dat de aminozuren van die eiwitten gebruikt worden om je spieren te herstellen en te laten groeien. Wat ik doe:
- voor de training: preworkout of kop koffie.
- tijdens de training: water
- tegen het eind van de training/direct na de training: dextrose (0,4g per kg BW)
- dan douchen en evt sauna
- dan whey shake

Het is al lang ontkracht dat dextrose helpt bij bodybuilding. Dextrose is voor duursporters om het energie level weer op pijl te krijgen. Er is voldoende glycogeen in het lichaam aanwezig om de energie weer aan te vullen na het trainen. Tenzij je keihard traint maar dat zijn er maar heel weinig. Zie als onderbouwing de volgende topics van Dutch Bodybuilding waar jongens met veel ervaring en status op dat forum hun mening er over geven: http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/meer-bewijs-koolhydraten-overbodig-zijn-post-workout-window-261916/index2.html
pi_92501453
net buiten farmer walks gaan doen na een zware benentraining... voel me wel meer voldaan dan normaal :)
pi_92501785
@fokvragen
Zie dat ik ook nog heb gepost in dat topic, dacht dat ik nieuws las hehe.

Maar in ieder geval, qua anabolisme blijkt het inderdaad niet te boeien of je nu wel of niet je glycogeenvoorraaden snel aanvult met behulp van dextrose oid. Maar, ik neem het alsnog omdat ik me daarna gewoon fitter voel. Neem 20gr dextrose ongeveer bij een lichaamsgewicht van 103kg.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 20:34:45 #176
182728 honda1990
pi_92518170
Gisteren als een idioot gesquat + schouders gedaan, geen betere motivatie als pumping iron zeg _O_
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:42:35 #177
182728 honda1990
pi_92525514
Zojuist deze gemaakt als cake, lijkt erg lekker te zijn, morgen even meenemen _O_
http://forum.dutchbodybuilding.com/f33/eiwit-repen-rijst-39442/
  dinsdag 8 februari 2011 @ 23:19:14 #178
97111 ukga
Siewosie baas
pi_92527470
Oja, de home-made eiwitreep. Morgen ook maar eens probere :P
Die pot caseine eiwit is neit te hakken namelijk

gel;ukkig zijn er ook maar 100 verschillende recepten hiervoor :'(
  dinsdag 8 februari 2011 @ 23:36:46 #179
77130 star_gazer
pi_92528198
Wat ik leuk vind om te doen, is ergens halverwege mijn 10-15km workout zo snel mogelijk het Sydney opera house te beklimmen. Goed voor de beenspieren en bijzonder gaaf vanwege het uitzicht! Wat een stad _O_
-
pi_92534110
Dat is niet zo heel veel :o

Ik neem 50gr voor en 75gr na bij 95kg :p
pi_92535355
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 23:36 schreef star_gazer het volgende:
Wat ik leuk vind om te doen, is ergens halverwege mijn 10-15km workout zo snel mogelijk het Sydney opera house te beklimmen. Goed voor de beenspieren en bijzonder gaaf vanwege het uitzicht! Wat een stad _O_
De Harbour Bridge is te beklimmen in Sidney, zover ik weet niet het opera house
  woensdag 9 februari 2011 @ 12:16:25 #182
77130 star_gazer
pi_92540591
quote:
15s.gif Op woensdag 9 februari 2011 09:37 schreef Xlarge het volgende:

[..]

De Harbour Bridge is te beklimmen in Sidney, zover ik weet niet het opera house
Zullen we wedden dat het Opera House een grote trap heeft?

De HB kun je alleen onder begeliding beklimmen.
-
pi_92544682
quote:
4s.gif Op woensdag 9 februari 2011 12:16 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Zullen we wedden dat het Opera House een grote trap heeft?

De HB kun je alleen onder begeliding beklimmen.
Laten we maar niet wedden, je bent zo zeker van je zaak dat je waarschijnlijk gelijk hebt :*
Laten we maar weer ot gaan
  woensdag 9 februari 2011 @ 14:54:51 #184
97111 ukga
Siewosie baas
pi_92546590
Heb net ff een poging gedaan tot eiwitrepen maken

ingredienten;

3 scheppen caseine eiwitte
1 schep gewone eiwittenn
schep krokante muslie
schep havermout
ei
scheut melk
scheut honing

-->beetje roeren en in de vriezer gezet

Vraag me af of het wat eetbaars gaat worden :')
pi_92547488
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 14:54 schreef ukga het volgende:
Heb net ff een poging gedaan tot eiwitrepen maken

ingredienten;

3 scheppen caseine eiwitte
1 schep gewone eiwittenn
schep krokante muslie
schep havermout
ei
scheut melk
scheut honing

-->beetje roeren en in de vriezer gezet

Vraag me af of het wat eetbaars gaat worden :')
tvp.
  woensdag 9 februari 2011 @ 15:46:33 #186
97111 ukga
Siewosie baas
pi_92548745
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 15:16 schreef boskameel het volgende:

[..]

tvp.
ik zal morgen rond dit tijdstip ff fotos maken en vertellen of het uberahupt te eten is :D
pi_92554496
Ik begrijp de toegevoegde waarde van het ei niet (omdat honing al plakt). Verder klinkt het gewoon mierzoet maar wel oke.

Ik zou muslie vervangen door gepofte rijst denk ik, maar ik hou gewoon van dingen die kraken :P
  woensdag 9 februari 2011 @ 19:29:19 #188
97111 ukga
Siewosie baas
pi_92558234
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 18:01 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Ik begrijp de toegevoegde waarde van het ei niet (omdat honing al plakt). Verder klinkt het gewoon mierzoet maar wel oke.

Ik zou muslie vervangen door gepofte rijst denk ik, maar ik hou gewoon van dingen die kraken :P
muslie kraakt ook :P
Maar gepofte rijst is idd een goede tip. kun je dat gewoon kant en klaar kopen?

wat het ei betreft; ja weet ik veel, leek me wel leuk om er een ei door te gooie. zag op veel tutorials dat mensen dit deden :P
Ik ga eens kijken hoe het er na me training bij staat in de vriezer :P

update; ben net even wezen kijken maar het voelt nog wel wat zacht aan. ik vraag me af of het nog wat zal uitharden :P

[ Bericht 5% gewijzigd door ukga op 09-02-2011 21:53:10 ]
  woensdag 9 februari 2011 @ 23:37:20 #189
77130 star_gazer
pi_92573674
quote:
14s.gif Op woensdag 9 februari 2011 14:03 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Laten we maar niet wedden, je bent zo zeker van je zaak dat je waarschijnlijk gelijk hebt :*
Laten we maar weer ot gaan

Goed plan ;)
-
pi_92581661
quote:
12s.gif Op woensdag 9 februari 2011 23:37 schreef star_gazer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Goed plan ;)
:D
pi_92581735
Kan iemand mij eens vertellen hoe het met de eiwit opname van je lichaam zit, ik lees zoveel tegenstrijdige berichten.
Ik probeer aan de 200 gram per dag te komen, die ik vooral uit voeding haal (ik weeg 102 kilo nu)

Maar ik lees wel eens dat je lichaam niet meer dan 20 gram tegelijk kan opnemen, dat zou dus rond de 10 keer per dag moeten.
Maar in shakes zitten soms wel tot 80 gram per shake, gaat er dan zoveel verloren ? of gelden er andere regels met whey ?
pi_92582031
Geloof daar niet zo in, wat moet er anders met die eiwitten gebeuren?
  donderdag 10 februari 2011 @ 11:08:18 #193
97111 ukga
Siewosie baas
pi_92582353
quote:
14s.gif Op donderdag 10 februari 2011 10:43 schreef Xlarge het volgende:
Kan iemand mij eens vertellen hoe het met de eiwit opname van je lichaam zit, ik lees zoveel tegenstrijdige berichten.
Ik probeer aan de 200 gram per dag te komen, die ik vooral uit voeding haal (ik weeg 102 kilo nu)

Maar ik lees wel eens dat je lichaam niet meer dan 20 gram tegelijk kan opnemen, dat zou dus rond de 10 keer per dag moeten.
Maar in shakes zitten soms wel tot 80 gram per shake, gaat er dan zoveel verloren ? of gelden er andere regels met whey ?
je lichaam kan per uur 10 gram eiwitten op nemen ongeveer. meestal lees ik dat je rond de 1.8 x je gewicht in gram moet eten (aan eiwtte)
pi_92582482
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 11:08 schreef ukga het volgende:

[..]

je lichaam kan per uur 10 gram eiwitten op nemen ongeveer. meestal lees ik dat je rond de 1.8 x je gewicht in gram moet eten (aan eiwtte)
Maar kan je dan uitleggen wat er met de overige 70 gram gebeurt bij het innemen van een shake, of de overige 40 gram na het eten van een bak kwark.
Blijft dat zo lang in je maag zitten zodat je lichaam een x aantal uur wat opneemt, of verspil je zo een heleboel.

Ik vraag het nl. omdat wanneer ik bv een bakje sla, met een blik tonijn en een paar eieren opeet, ik zo in 1 keer +- 40 gram binnenkrijgt, en ik graag wil weten of een gedeelte zo niet opgenomen wordt. :)
pi_92583006
Ik meen gelezen te hebben dat het dan gewoon later wordt opgenomen en niet verloren gaat. De hoeveelheid die wordt opgenomen binnen een bepaalde tijd hangt ook weer af van je gewicht.
  donderdag 10 februari 2011 @ 11:37:21 #196
97111 ukga
Siewosie baas
pi_92583113
quote:
14s.gif Op donderdag 10 februari 2011 11:13 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Maar kan je dan uitleggen wat er met de overige 70 gram gebeurt bij het innemen van een shake, of de overige 40 gram na het eten van een bak kwark.
Blijft dat zo lang in je maag zitten zodat je lichaam een x aantal uur wat opneemt, of verspil je zo een heleboel.

Ik vraag het nl. omdat wanneer ik bv een bakje sla, met een blik tonijn en een paar eieren opeet, ik zo in 1 keer +- 40 gram binnenkrijgt, en ik graag wil weten of een gedeelte zo niet opgenomen wordt. :)
een maaltijd duurt zo een 3 tot 4 uur voordat het verteert is
dus die bak kwark van 40 gram eiwitten zal wel effectief opgenomen worden. ho het met een shake van 70 gram zit, weet ik niet precies.

ik neem meestal meerdere kleinere shakes van circa 25 gram op een dag. dit lijkt me beter dan 1 x 75 gram. Op deze manier spreidt je je eiwit inname over de dag
  donderdag 10 februari 2011 @ 11:55:46 #197
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_92583678
Leuk man om zo te moeten leven, grammen afwegen, kijken wanneer het tijd is om te eten. Ben blij dat ik daar een jaar of 2 geleden volledig vanaf ben gestapt omdat ik het helemaal zat was. Gek genoeg zijn mn prestaties wel verbeterd, nou ja, niet zo gek als je wat bijleest enzo over eten en frequentie
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_92584357
ok, Bedankt voor de antwoorden, ik zal toch de eiwitinname tot ongeveer 40/50 gram in 1 keer eten/innemen,
  donderdag 10 februari 2011 @ 12:31:46 #199
97111 ukga
Siewosie baas
pi_92584723
Net ff me eigen gemaakte eiwitreep/brok uit de vriezer gehaald

Geen idee wat ik er nu eigenlijk mee ga doen :') het is kneiterhard en freezing cold :P
Volgens mij moet ik het wel bevroren opeten anders smelt het terug in de vorm vóórdat het in de vriezer ging

edit; de smaak is best lekker :D
alleen de volgende keer gaat het in de oven, en niet in de vriezer. Het is al een beetje aan het ontdooien, en het wordt een slappezooi dan. Tevens is het vrij koud :'(

[ Bericht 26% gewijzigd door ukga op 10-02-2011 12:39:45 ]
pi_92585018
quote:
14s.gif Op donderdag 10 februari 2011 10:43 schreef Xlarge het volgende:

Je dunne darm kan tot 800gr aminozuren per uur opnemen (en dit werd altijd als bottleneck beschouwd, dus zelfs dit valt reuze mee). Je lichaam neemt dus in principe aan eiwitten op wat het nodig heeft op dat moment. Een teveel aan eiwit zal omgezet worden naar ketonen, glucose en vet en het wordt pas omgezet naar vet wanneer de glycogeen voorraad in de lever vol is. Verder is het mooie aan eiwit dat het opslaan ervan naar vet relatief veel energie kost, waardoor het netto, mocht het opgeslagen worden, reuze meevalt.
Als vuistregel voor naturels 2gr eiwit per kg lichaamsgewicht, voor kuurders 3 tot 4gr eiwit per kg lichaamsgewicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')