quote:
Op zaterdag 22 januari 2011 12:01 schreef jojomen4 het volgende:[..]
Tot nu toe heeft Rafa idd makkelijke tegenstanders gehad. Maar wat ik zie is dat de meeste mensen die Fed als favo hebben altijd wel slap excuus verzinnen om de toernooi winsten van Rafa op een of andere manier af te kraken. Dat vind ik behoorlijk treurig.
Ben ik met je eens. Er is altijd wel iets wat sommigen hier afdingen op prestaties van Nadal. Bij Federer gebeurt dat veel minder. Dat Federer RG en Wimbledon 2009 won doordat Nadal er niet was werd daarentegen vaak juist 'verdedigd' me de opmerking 'Wie er niet is, kun je niet verslaan.'
quote:
Het is altijd iets anders.
- Rafa kan niet winnen op andere banen dan gravel omdat Rafa langzame banen nodig heeft: - Dan wint Rafa op andere banen dan gravel, en zijn de banen opeens zoveel langzamer gemaakt dat dat de reden is dat Rafa wint.
Mensen misgunnen Nadal zijn succes en zoeken er argumenten bij in een poging om dat te objectiveren, zo lijkt het. Dat Nadal Wimbldon won, was volgens velen inderdaad omdat hij hetzij een makkelijke loting had hetzij omdat gras niet meer is wat het was. En als Nadal van zware tegenstanders wint, wordt ook daarvoor wel iets bedacht om af te doen aan Nadals prestatie.
quote:
[]
Pfftttt, het verbaasd mij dat er gewoon niet geaccepteerd kan worden dan Rafa in vlammen staat en niet te stoppen is. Dat heeft helemaal niks te maken met lotingen of wat dan ook. Rafa won ook van Fed in 2009 nadat hij een slopende halve finale had gehad. Rafa heeft op Wimbledon meerdere keren meer pech gehad met Fed i.v.m. de regenbreaks. Rafa heeft vaak maar 1 dag rust tussen halve finale en finale, waar Fed vaak 2 dagen rust heeft. Federer heeft mega vaak easy draws gehad. Je kunt roepen dat Fed dan tegen Roddick moet, maar Roddick kan eigenlijk niet zo goed tenissen. Dan is een vermoeide Cilic misschien wel lastiger.
Dat mensen Nadal om wat voor reden dan ook niet mogen kan natuurlijk heel goed, maar om dan steeds weer dingen gaan zoeken om te kunnen stellen dat hij helemaal niet zo bijzonder is, kan ik niet goed volgen. Zeg dan gewoon dat je het jammer vind dat hij zoveel wint omdat je hem niet sympathiek vindt of omdat zijn speelstijl je niet aanspreekt.
quote:
I.p.v. de andere speler af te kraken, kun je beter uitgaan van de sterke punten van je favoriet. Als Rafa het toernooi niet wint, dan zul je mij iig niet horen klagen dat Fed een easy draw had, 2 dagen rust had, of 1 of andere kut smoes. Dan is het gewoon omdat Rafa niet de beste was. Iets wat voor Fedfanboys erg moeilijk is om te accepteren. Het feit dat er het hele toernooi al geklaagd word over Rafa, is voor mij een teken hoe weinig zelfvertrouwen deze mensen hebben in een overwinning van Fed.
Dat zou goed kunnen. Ik hoop zelf in elk geval op een finale Nadal-Federer. Dan hoop ik wel dat Federer wint, omdat het me goed lijkt voor hun rivaliteit. Als hij verliest, is het al de vierde achtereenvolgende GS-finale die hij van Nadal verliest.
quote:
[...]
EDIT: Of je een toernooi wint of niet, heeft toch helemaal niks te maken met welke tegenstanders je in de eerste 4 rondes hebt gehad. Get real man.
Ik neem aan dat je dan een GS bedoelt. Dat lijkt mij ook. Het zijn tot de halve finales vaak zo ongeveer walkovers. Federer heeft ook zoveel toernooien met overmacht gewonnen maar daar zie je hier minder vaak dat mensen afdoen aan die prestaties.
[b]Op
dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef
TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op
maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien