quote:
Op zaterdag 22 januari 2011 11:52 schreef The_BoezelaaR het volgende:[..]
Ik mag hopen dat hij het een keer moeilijk gaat krijgen. Deze loting is zoals gezegd voorlopig weer een fucking joke .... dat moet zelfs jij toegeven.
Baggy

Wat had je gekund als je niet geblesseerd was geraakt ouwe

Tot nu toe heeft Rafa idd makkelijke tegenstanders gehad. Maar wat ik zie is dat de meeste mensen die Fed als favo hebben altijd wel slap excuus verzinnen om de toernooi winsten van Rafa op een of andere manier af te kraken. Dat vind ik behoorlijk treurig.
Het is altijd iets anders.
- Rafa kan niet winnen op andere banen dan gravel omdat Rafa langzame banen nodig heeft: - Dan wint Rafa op andere banen dan gravel, en zijn de banen opeens zoveel langzamer gemaakt dat dat de reden is dat Rafa wint.
- Rafa wint alleen maar omdat hij easy lotingen heeft: dan krijgt die een keer spelers op z'n helft die genoemd worden als moeilijk en dan ligt het er aan omdat hij de eerste ronders makkelijke tegenstanders heeft gehad, of ze zijn vermoeid, of het is wat anders.
Pfftttt, het verbaasd mij dat er gewoon niet geaccepteerd kan worden dan Rafa in vlammen staat en niet te stoppen is. Dat heeft helemaal niks te maken met lotingen of wat dan ook. Rafa won ook van Fed in 2009 nadat hij een slopende halve finale had gehad. Rafa heeft op Wimbledon meerdere keren meer pech gehad met Fed i.v.m. de regenbreaks. Rafa heeft vaak maar 1 dag rust tussen halve finale en finale, waar Fed vaak 2 dagen rust heeft. Federer heeft mega vaak easy draws gehad. Je kunt roepen dat Fed dan tegen Roddick moet, maar Roddick kan eigenlijk niet zo goed tenissen. Dan is een vermoeide Cilic misschien wel lastiger.
I.p.v. de andere speler af te kraken, kun je beter uitgaan van de sterke punten van je favoriet. Als Rafa het toernooi niet wint, dan zul je mij iig niet horen klagen dat Fed een easy draw had, 2 dagen rust had, of 1 of andere kut smoes. Dan is het gewoon omdat Rafa niet de beste was. Iets wat voor Fedfanboys erg moeilijk is om te accepteren. Het feit dat er het hele toernooi al geklaagd word over Rafa, is voor mij een teken hoe weinig zelfvertrouwen deze mensen hebben in een overwinning van Fed.
VAMOS RAFA!

eerste set binnen.

EDIT: Of je een toernooi wint of niet, heeft toch helemaal niks te maken met welke tegenstanders je in de eerste 4 rondes hebt gehad. Get real man.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano