jeweetzelfquote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En dan ook nog idiote constructies kunnen vatten, knap!
'Correct taalgebruik' is niet beperkt tot spelling en grammatica, zeker niet als je pleit voor het gebruik er van. Mooi, mocht je in het vervolg problemen hebben met het ontcijferen er van, help ik je graag, binnen de beperkende kaders van mijn taalbeheersing en wat ik presteer aan taalfouten op het gebied van spelling en grammatica.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:17 schreef OEM het volgende:
[..]
True, maar 'haten op' is een doodnormale uitdrukking hier op Fok! Wat jij presteert aan taalfouten, zowel qua spelling als grammaticaal, is uitzonderlijk. Normaal gesproken is dat niet zo'n probleem, alleen is het bij jou zo erg dat we zelf moeten ontcijferen wat je bedoelt.
mensen die niet snappen dat dat een bijzaak is die gewoon in de op vermeld mag staan en het zelf niet kunnen betalenquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:36 schreef amenth het volgende:
mensen die patsen in de auto van papa, kankervolk
Juridische definities staan boven alternatieve begrippen van een woord, juridische definities zijn bepalend in dit land, niet alternatieve - mogelijke - definities vanuit een woordenboek.quote:
Het begint wel met spelling en grammatica.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
'Correct taalgebruik' is niet beperkt tot spelling en grammatica,
Uiteraard.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:18 schreef kutkabouter het volgende:
[..]
jeweetzelf
maargoed, ik ga leren
Ja, dat daagt ook niemand uit hé? Wanneer je het dus in zekere zin wilt hebben over correct taalgebruik conform spelling en grammatica, moet je er toch wel eerst voor zorgen dat je jezelf als persoon hier aan hebt onderworpen alvorens je kritiek levert op anderen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:23 schreef OEM het volgende:
[..]
Het begint wel met spelling en grammatica.
Voor jou is het wel een uitdagingquote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, dat daagt ook niemand uit hé?
Zoek 'grammatica' en 'interpunctie' eens op in het woordenboek. Je bedoelt waarschijnlijk het laatste.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oh noes, je bent gestopt zonder een punt. Grammatica is een uitdaging voor je, neeeeeujjjj!!
Wellicht is het voor je zulke dingen adviseert handig om te weten wat voor soort fout een gebrek aan een punt is, ook dat valt onder grammatica namelijk.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:33 schreef OEM het volgende:
[..]
Zoek 'grammatica' en 'interpunctie' eens op in het woordenboek. Je bedoelt waarschijnlijk het laatste.
quote:De spraakkunst, spraakleer of grammatica is binnen de theoretische taalkunde de benaming voor de studie, beschrijving en verklaring voor alles wat met de systematiek van een natuurlijke taal of kunsttaal te maken heeft. Dus de structuur van de woorden en de zinnen van een taal wordt gedefinieerd aan de hand van regels. Er wordt onderscheid gemaakt tussen de descriptieve grammatica, de prescriptieve grammatica en de schoolgrammatica. Die laatste wordt gebruikt om mensen de taal als tweede taal aan te leren.
Triggershit is hier niet aanwezig, niet zo scheel kijken.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:34 schreef Stokstaart het volgende:
Rechtop staan en proberen niet scheel te kijken vormen al een enorme uitdaging voor Triggershit.
Ken je pseudoniemen, blaag.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Triggershit is hier niet aanwezig, niet zo scheel kijken.
Mja, is tegenwoordig ook een dagelijks gebeuren.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:34 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
TS heeft wat gemeen met dat topic.
Is dat de juridische definitie of een alternatieve definitie die je ergens vandaan hebt gehaald?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De spraakkunst, spraakleer of grammatica is binnen de theoretische taalkunde de benaming voor de studie, beschrijving en verklaring voor alles wat met de systematiek van een natuurlijke taal of kunsttaal te maken heeft. Dus de structuur van de woorden en de zinnen van een taal wordt gedefinieerd aan de hand van regels. Er wordt onderscheid gemaakt tussen de descriptieve grammatica, de prescriptieve grammatica en de schoolgrammatica. Die laatste wordt gebruikt om mensen de taal als tweede taal aan te leren.
Als je een juridische definitie weet te vinden wat het tegenspreekt neem ik het terug.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:38 schreef OEM het volgende:
[..]
Is dat de juridische definitie of een alternatieve definitie die je ergens vandaan hebt gehaald?
Geen onterechte conclusie. Jong knap meisje, grote dure auto... Hoe zou je dat ding anders bij elkaar verdiend moeten hebben?quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:33 schreef Goodluck_Charm het volgende:
Want ze volgden me tot aan de auto. Tot ze me in zagen stappen in de Aston en vol gas wegreden![]()
Ergens in de verte hoorde ik nog het woord 'hoer'
Maar goed, conform jouw verzoek een tweede definitie er naast genomen:quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als je een juridische definitie weet te vinden wat het tegenspreekt neem ik het terug.
quote:gram·ma·ti·ca de; v -s 1 regels die beschrijven hoe een taal gesproken en geschreven wordt 2 leerboek met die regels.
Nou bij deze dusquote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een pseudoniem bedenk je / geef je jezelf.
Er zouden meer trollmods moeten komen. Maar dan echte trollmods die alles mogen en doen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik moet je dan ook wat bekennen.
Triggershit is mijn kloon.
Like?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:51 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Er zouden meer trollmods moeten komen. Maar dan echte trollmods die alles mogen en doen.
Schelden, Hyvesprofielen posten, mensen beledigen enzquote:
Durf ik niet.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:53 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Schelden, Hyvesprofielen posten, mensen beledigen enz
Een echte troll doet zulke dingen natuurlijk gewoon dagelijks.
Dan moet ik wel een superhoer zijn, om in 1 jaar tijd zoveel geld bij elkaar gesekst te hebbenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:40 schreef Northside het volgende:
[..]
Geen onterechte conclusie. Jong knap meisje, grote dure auto... Hoe zou je dat ding anders bij elkaar verdiend moeten hebben?
Licht eens toe, TS.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:33 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Lelijke mensen moeten niet zelfverzekerd zijn.
[..]
Tja, je kan er van maken wat je wilt, maar de zinseindepunt valt buiten de grammatica.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar goed, conform jouw verzoek een tweede definitie er naast genomen:
[..]
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:09 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Speciaal voor jou stokstaart. Kijk, als je deze tijd, die je hier doorbrengt nu eens spendeert aan werken.
Vervolgens werk je 80 uur per week, en word je ZZP-er. Vandaaruit ga je uitbreiden. Je neemt de BAM aan als klant, papt de directeur in met dinertjes en mooie praatjes.
Je gaat 10 ct per meter onder de concurrent zitten. Daarna kun je uitbreiden.
Je neemt personeel aan. Dan verdien je veel centjes en kun je straks ook mooie auto's kopen.
Oh ja, de belangrijkste tip; nooit gaan trouwen. Anders had je een diamanten ring moeten kopen ipv een auto
quote:
probeer je in haar broekje te komen?quote:
Ahw wat een perfecte vriendin ben jij!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:35 schreef Draganta het volgende:
[..]
Jij hebt GEEN levenservaring.
Hier een paar voor jou schokkende feiten:
1. niet alle vrouwen zijn aandacht en geldgeil als jij, mijn vriendin blijft ook van mij houden als ik dr geen diamanten ring koop. Jaaaa, die vrouwen zijn er ook!!!
2. Niet iedereen kan even een eigen onderneming beginnen en binnen een jaar miljonair wordenJe moet een gat in de markt vinden, wil je succes. En dat is 1000x moeilijker dan chirurg of advocaat worden.
3. Mensen die patsen met de auto van de oom, en vervolgens complete bevolkingsgroepen belachelijk maken door een paar rotte appels, zullen nooit succesvol zijn in het leven.
Je hebt nu 2 opties:
1. Je kunt dit serieus nemen en er van leren, je leven verbeteren (andere culturen/volkeren/gebruiken/mensen respecteren voor hoe ze zijn etc etc)
2. Je kunt nu weer de grapjas uithangen en dit quoten, met een domme reactie er onder, en er verder niks mee doen
Kies maar! Veel succes nog verder met je leven! (echt gemeend)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |