abonnement Unibet Coolblue
pi_91634805
Het topic voor algemeen schaatsnieuws, transfernieuws, kleinere wedstrijden en mag het iets meer zijn.

Kalender:

Januari
07-01-11 - EK Allround (Collalbo)
15-01-11 - Hollandcup 3 (Hoorn)
22-01-11 - WK Sprint (Heerenveen)
22-01-11 - Land.sel. NK Allround Jun B, DC (Haarlem)
22-01-11 - Land.sel. NK Allround Jun A (Assen)
22-01-11 - World Cup Junioren (regio Europa) (Italië)
23-01-11 - Land.sel. NK Allround Jun B, HC (Haarlem)
28-01-11 - Essent ISU World Cup (Moskou)
29-01-11 - NK Masters (Utrecht)

Februari
04-02-11 - KPN NK junioren (Hoorn)
11-02-11 - WK Allround (Calgary)
12-02-11 - Gruno bokaal (Groningen)
19-02-11 - KPN NK Supersprint (Enschedé)
19-02-11 - Essent ISU World Cup (Salt Lake)
25-02-11 - WK junioren (Afstanden en Allround) (Seinajoki (Fin))
26-02-11 - Land.sel. NK Afstanden A/B jun (Utrecht)
26-02-11 - Hollandcup 4 (Eindhoven)
27-02-11 - NK Kortebaan (Biddinghuizen)

Maart
04-03-11 - Essent ISU World Cup finale (Heerenveen)
04-03-11 - Finale Holland Cup (N.t.b.)
05-03-11 - World Cup Finale Junioren (Duitsland)
06-03-11 - Talentendag (Utrecht)
10-03-11 - WK Afstanden (Inzell)
11-03-11 - KPN NK Afstanden Junioren (Utrecht)
18-03-11 - Viking Race (Heerenveen)

You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:09:21 #2
106690 MiLalaa
como una manana de verano
pi_91635164
Dit weekend WK Sprint *O*
Al denk ik niet dat het voor mij het EK Allround van laatst kan overtreffen.
Wat las ik net, gaan ze weer beginnen te zeiken over kleine vierkamp? }:| }:| Dat doen ze dan bij de vrouwen maar, maar bij de mannen moet de 10 erin blijven. Oók in de oneven jaren! oO<
Dat is echt niet de reden van de lege tribunes hoor..
Be sure to wear some flowers in your hair
  vrijdag 21 januari 2011 @ 09:47:51 #3
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_91648638
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:09 schreef MiLalaa het volgende:
Dit weekend WK Sprint *O*
Al denk ik niet dat het voor mij het EK Allround van laatst kan overtreffen.
Wat las ik net, gaan ze weer beginnen te zeiken over kleine vierkamp? }:| }:| Dat doen ze dan bij de vrouwen maar, maar bij de mannen moet de 10 erin blijven. Oók in de oneven jaren! oO<
Dat is echt niet de reden van de lege tribunes hoor..
Mee eens.
De 10 km vind ik zelf de mooiste afstand om te zien (als hij door goede personen wordt gereden). Daarnaast wordt het WK Allround toch wel goed bekeken geloof ik? Het zijn eerder de World Cups die weinig publiek lijken te trekken. En op zich kan ik dat wel begrijpen: er staat in zo'n weekend zo weinig op het spel. Ik heb dan altijd het gevoel dat het wekelijkse oefenwedstrijdje weer op het programma staat.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 10:28:53 #4
106690 MiLalaa
como una manana de verano
pi_91649820
Bij een EK kun je denken aan hogere limieten, het deelnemersveld dan maar iets kleiner en dan is het interessant genoeg.
WK is sowieso al interessant.

Rest inderdaad de worldcups (en tbv de KNSB de nationale toernooien). Daar zie ik meer iets in zoals Wennemars ook al aangaf. Het programma moet meer snelheid krijgen door niet tussen elke 500m rit 3 minuten wisseltijd te geven enzo. Beter nadenken over de indeling van dweilpauzes. In zulk soort dingen is nog veel te halen waardoor het aantrekkelijker wordt.
Misschien ook wat minder worldcups. Nu zijn er worldcups alle afstanden, worldcups sprint en worldcups lange afstanden. Doe er dan wat minder met allemaal alle afstanden.

Ohja en rest de vrouwen. Misschien nog wat spannender outfit bedenken :')
Verder eens afwachten hoe het met dat trainingsgebeuren in Inzell gaat.
Be sure to wear some flowers in your hair
pi_91651922
Weet iemand hoe het precies zit met het parkeren bij Thialf? Zijn daar genoeg parkeerplaatsen in de buurt van het stadion of moet je pendelen? Ik heb namelijk kaarten voor zondag. :)
pi_91651990
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:29 schreef DJ_Spiegelei het volgende:
Weet iemand hoe het precies zit met het parkeren bij Thialf? Zijn daar genoeg parkeerplaatsen in de buurt van het stadion of moet je pendelen? Ik heb namelijk kaarten voor zondag. :)
Ben er één keer geweest, wij waren toen laat en konden nog gewoon in de buurt parkeren.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_91656227
Voor een euro of vijf kan je bij de bedrijventerreinen rondom Thialf prima parkeren.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_91657127
Oke prima, bedankt. :)
pi_91658458
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:28 schreef MiLalaa het volgende:
Bij een EK kun je denken aan hogere limieten, het deelnemersveld dan maar iets kleiner en dan is het interessant genoeg.
WK is sowieso al interessant.

Rest inderdaad de worldcups (en tbv de KNSB de nationale toernooien). Daar zie ik meer iets in zoals Wennemars ook al aangaf. Het programma moet meer snelheid krijgen door niet tussen elke 500m rit 3 minuten wisseltijd te geven enzo. Beter nadenken over de indeling van dweilpauzes. In zulk soort dingen is nog veel te halen waardoor het aantrekkelijker wordt.
Misschien ook wat minder worldcups. Nu zijn er worldcups alle afstanden, worldcups sprint en worldcups lange afstanden. Doe er dan wat minder met allemaal alle afstanden.

Ohja en rest de vrouwen. Misschien nog wat spannender outfit bedenken :')
Verder eens afwachten hoe het met dat trainingsgebeuren in Inzell gaat.
Wopke de Vegt ziet oa muziek tijdens ritten wel zitten:
http://www.telegraaf.nl/t(...)haatsen__.html?p=4,1
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:08:13 #10
106690 MiLalaa
como una manana de verano
pi_91664046
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:29 schreef DJ_Spiegelei het volgende:
Weet iemand hoe het precies zit met het parkeren bij Thialf? Zijn daar genoeg parkeerplaatsen in de buurt van het stadion of moet je pendelen? Ik heb namelijk kaarten voor zondag. :)
genoeg straten rondom waar je je auto gewoon gratis kan neerzetten, zeker aan achterkant Thialf. Klein stukje lopen en voor parkeren heb je dan iig geld uitgespaard. Veel plezier!
Be sure to wear some flowers in your hair
  zaterdag 22 januari 2011 @ 14:10:40 #11
106690 MiLalaa
como una manana de verano
pi_91704835
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:10 schreef marcodej het volgende:
Wopke de Vegt ziet oa muziek tijdens ritten wel zitten:
http://www.telegraaf.nl/t(...)haatsen__.html?p=4,1
tsja, dat vind ik altijd wel gezellig in Hamar.
Be sure to wear some flowers in your hair
pi_91705255
Ja, want muziek zal veel toeschouwers en kijkers trekken.

Vrij onbenullig idee van De Vegt lijkt me.
  zondag 23 januari 2011 @ 15:13:02 #13
106690 MiLalaa
como una manana de verano
pi_91750802
nou, ten eerste die bibberregel afschaffen dat zou het kijkplezier inderdaad direct al verhogen.. ipv het in onzinnige dingen te gaan zoeken.. het lijkt de politiek wel.
Be sure to wear some flowers in your hair
  FOK!fotograaf zondag 23 januari 2011 @ 19:40:38 #14
73911 ultra_ivo
pi_91762786
Niet alleen het kijkplezier. Het rijplezier gaat door allerhande regeltjes ook verloren (en de soms wazige lotingen en nog merkwaardigere kalenderplanningen op regionaal niveau).
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 24 januari 2011 @ 11:35:43 #15
862 Arcee
Look closer
pi_91790739
quote:
EK allround ter discussie

Van onze speciale verslaggevers
HEERENVEEN - De Europese kampioenschappen allround lijken in de huidige opzet hun langste tijd te hebben gehad. Een werkgroep met ISU-leden heeft afgelopen vrijdag informeel vergaderd over de toekomst van het langebaanschaatsen, ter voorbereiding op de vergadering van de ISU-council, die in april op de agenda staat.

Een van de meest opvallende uitkomsten was dat het voortbestaan van de EK allround hardop ter discussie werd gesteld.Eerder deze maand bleek de Europese strijd om de grote vierkamp in Collalbo zowel bij de mannen als de vrouwen verworden tot een Nederlands feestje met slechts enkele niet-Nederlandse deelnemers van hoogwaardig niveau.

Bij de mannen won de Rus Ivan Skobrev voor drie Nederlanders, bij de vrouwen zegevierde de Tsjechische Martina Sábliková voor vier Nederlanders.

Verder is men het er binnen de ISU over eens dat de mass-start prioriteit dient te krijgen. De mass-start is een race over tien kilometer, waarbij alle deelnemers tegelijk van start gaan. Dit jaar wordt er met de mass-start geëxperimenteerd op World Cupniveau, het ligt in de bedoeling dat het onderdeel uiteindelijk ook op de WK afstanden en op de Olympische Spelen wordt ingevoerd.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat mensen die het allroundschaatsen volgen dat die op zo'n mass-start zitten te wachten. Doe het of traditioneel of schaf het gewoon af.

Mooi trouwens dat het een Nederlands feestje wordt genoemd, terwijl aan de andere kant zowel bij de mannen als de vrouwen geen landgenoot won.
pi_91792561
Dan is het geen normale afstand meer maar een minimarathon, het hele idee van lange baan schaatsen tegen de klok vervalt dan.
  maandag 24 januari 2011 @ 14:22:28 #17
106690 MiLalaa
como una manana de verano
pi_91797502
Ja dat is wel iets heel anders dan langebaan. Ik vind dat juist leuk om te kijken vanwege de 'cijfertjes'.
Zo'n mass-start is eens voor 1xtje leuk voor de gezelligheid erbij, maar dat zie je toch ook nog niet in wereldbeker verband gebeuren. Dat past helemaal niet. Hou het nou gewoon bij de normale afstanden, met TIJD.

Het lijkt een beetje op lukraak allerlei dingen roepen. Terwijl ze eigenlijk gewoon totaal geen idee hebben. Net als hoe de spelregels voor dit seizoen afgelopen zomer zijn bedacht.
Be sure to wear some flowers in your hair
  maandag 24 januari 2011 @ 14:24:11 #18
106690 MiLalaa
como una manana de verano
pi_91797572
Sneu ook trouwens voor al die oostblokkers die bij Wieberdink / Wotherspoon gaan trainen in Inzell.
Gaan ze het net een beetje leren en kan het niveau wat worden opgekrikt, wordt het EK afgeschaft.. jongens jongens wat een visie en beleid zit hier weer achter.
Be sure to wear some flowers in your hair
pi_91797976
Ik zou nog wel een teamsprint erbij willen zien.

Een mass-start zie ik niet zo zitten, dat is een hele andere vorm van schaatsen, tegen elkaar ipv op basis van tijd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_91801671
Wat mij een beter idee lijkt om de sport leuker voor de televisie te maken is om voorrondes in te voeren in de week voor het wk-weekend. Alleen de 8 met de beste kwalificatie (criteria te specificeren) zijn direct geplaatst voor de wedstrijden op zaterdag/zondag, de rest rijdt op dinsdag/woensdag een kwalificatieronde. Meer rijders kunnen zo meedoen en het niveau in het weekend is hoger (16 mensen mee laten doen, 8 ritten) Het ergste van het huidige WK allround zijn de eerste ritten van de 5km die nergens om gaan.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 24 januari 2011 @ 15:53:53 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91801955
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:32 schreef marcodej het volgende:
Ik zou nog wel een teamsprint erbij willen zien.

Een teamsprint zoals het format in het wielrennen zou wel tof zijn ja.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91802031
EK allround op de schop zat er natuurlijk al veel langer aan te komen. Het zal de ISU een doorn in het oog zijn dat bij de mannen in de laatste 21 jaar maar 4 niet Nederlanders de titel wonnen.

Het EK voor vrouwen was al veel eerder ondergebracht bij het EK voor mannen en bestaat alleen bij de gratie van het EK voor mannnen. Over het geheel is het op de edities in Heerenveen na meestal een vrij tamme boel qua supporters, Zo'n aanwinst op de kalender is het toernooi nou ook weer niet, meer een toernooi voor de veelwinnaars om weer een titel binnen te halen.
pi_91892172
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:32 schreef marcodej het volgende:

Een mass-start zie ik niet zo zitten, dat is een hele andere vorm van schaatsen, tegen elkaar ipv op basis van tijd.
Plus dat die sport er al is, het heet marathonschaatsen en de ontwikkeling daarvan is dat het op de baan bijna altijd in een sprint eindigt.
En er kijkt niemand naar,

EK allround afschaffen is vrij logisch. Dit geldt ook voor de andere continentale kampioenschappen.
in a crowd you lose humanity
pi_91892648
Teamsprint svp

ow en een WK ploegenachtervolging ipv de continentale kampioenschappen lijkt me veel leuker, dan heb je gewoon elk jaar een WK in het format van de Spelen..
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_91894134
Misschien het EK Allround vervangen door een EK losse afstanden, waar je dan eventueel zou kunnen experimenteren met iets als een teamsprint of koppelkoers?
pi_91899614
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 13:55 schreef franklop het volgende:
Teamsprint svp

Maar dan wel eentje waarbij er er maar een over de streep hoeft te komen. Niet alleen sluit je anders weer een hele hoop landen uit, het biedt ook veel meer ruimte voor verschillende tactieken.
pi_91900360
Zoals in het baanwielrennen inderdaad. :)
pi_92248447
In Kazachstan worden nu de Aziatische Winterspelen gehouden.

Daar staan trouwens massastart wedstrijden op het programma. Die werd bij de heren gewonnen door, hoe kan het anders, Lee Seung Hoon.

Massastart misschien iets om het op mondiaal niveau te proberen, om maar even de vernieuwingsdiscussie aan te zwengelen.
pi_92249187
Lee had de 5 kilometer ook al gewonnen, voor Babenko en Hirako.

De 500 bij de dames is verrassend gewonnen door Jing Yu, met ruime voorsprong op Beixing Wang en Sang-Hwa Lee.

Kato won ook vrij simpel bij de heren, voor Kang-Seok Lee en Nagashima. Tae-Bum Mo kwam er met plek 5 niet aan te pas.
pi_92323684

Beelden van de mass-startwedstrijd tijdens de Asian Games.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_92328680
Seung Hoon Lee laat trouwens de WK Allround schieten, omdat hij door zijn deelname aan de Aziatische Winterspelen zich niet gedegen kan voorbereiden.
pi_92329916
Beetje slap excuus. De 5 en 10 wint hij daar op halve kracht in volle training ook nog wel...
pi_92333886
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 16:27 schreef wimderon het volgende:

[..]

Maar dan wel eentje waarbij er er maar een over de streep hoeft te komen. Niet alleen sluit je anders weer een hele hoop landen uit, het biedt ook veel meer ruimte voor verschillende tactieken.
in t wielerformat dus
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_92335314
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 14:26 schreef marcodej het volgende:

Beelden van de mass-startwedstrijd tijdens de Asian Games.
Ik vind het er best wel vet uitzien!
Die versnelling van Lee is trouwens ook wel erg bijzonder zo op de laatste ronde :o,
pi_92341281
Mooie hal trouwens in Kazachstan.
pi_92341585
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:35 schreef Remzz het volgende:

[..]

Ik vind het er best wel vet uitzien!
Die versnelling van Lee is trouwens ook wel erg bijzonder zo op de laatste ronde :o,
zoiets hebben we dus allang, wil echt wel eens een test zien met teamsprint met 3 schaatsers, eerste haakt na 1 rondje af, 2e na twee rondes.

Kunnen we Smeekens, Groothuis en Kuipers inzetten bijv :)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  FOK!fotograaf vrijdag 4 februari 2011 @ 20:42:52 #37
73911 ultra_ivo
pi_92342094
Die Masstart in Kazachstan zag er wat sloom uit. Een gewone marathonwedstrijd is spectaculairder. Alleen op de demarrage van Lee zat snee (die zou ik eigenlijk ook eens in een gewone baanmarathon willen zien, zou behoorlijk mee moeten kunnen komen). Wat me wel opviel was het totaal gebrek aan veiligheidsvoorzieningen. Geen handschoenen en zo te zien ook geen scheenbeschermers.
pi_92350895
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:34 schreef franklop het volgende:

[..]

zoiets hebben we dus allang, wil echt wel eens een test zien met teamsprint met 3 schaatsers, eerste haakt na 1 rondje af, 2e na twee rondes.

Kunnen we Smeekens, Groothuis en Kuipers inzetten bijv :)
Van mij hoeft zo'n strak format niet eens. Dus dat teams zelf mogen bepalen wie er wanneer afvalt. Anders sluit je alweer zoveel landen en variatie in tactiek uit.
pi_92378287
Seung Hoon Lee won ook de 10 km op de Aziatische Winterspelen. Hij legde de afstand af in 13.09.74.

Geen heel indrukwekkende tijd. Maar blijkbaar is het niet zo'n snel ijs daar in Astana, als ik zo naar de andere winnende tijden kijk.
  zondag 13 februari 2011 @ 18:34:15 #40
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_92727483
Claudia ist wieder zuruck ^O^
pi_92749329
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 18:34 schreef Van_Poppel het volgende:
Claudia ist wieder zuruck ^O^
Erg leuk ja, heb wel een zwak voor d'r. Hopelijk laat ze volgende week in SLC wat moois zien.
sig verwijderd door FA
pi_92905228
Teamsprint maakt debuut in Thialf

Volgens het baanwielrennen principe dus, ben benieuwd of het gaat werken op het ijs en zo ja; of de ISU er daadwerkelijk iets mee gaan doen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_92906760
quote:
2s.gif Op donderdag 17 februari 2011 09:43 schreef franklop het volgende:
Teamsprint maakt debuut in Thialf

Volgens het baanwielrennen principe dus, ben benieuwd of het gaat werken op het ijs en zo ja; of de ISU er daadwerkelijk iets mee gaan doen
Klinkt leuk. ^O^
Citius, Altius, Fortius.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 februari 2011 @ 11:47:51 #44
862 Arcee
Look closer
pi_93562612
Mijn eerste teamsprint zit erop, samen met @letitiadejong en @pienkeulstra, Tijd 1.32.05! Onderdeel mogen ze van mij Olympisch maken! Leuk!
about 3 hours ago via Twitter for BlackBerry®

Lotte van Beek is vast enthousiast
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_93563898
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 21:41 schreef franklop het volgende:
Mijn eerste teamsprint zit erop, samen met @letitiadejong en @pienkeulstra, Tijd 1.32.05! Onderdeel mogen ze van mij Olympisch maken! Leuk!
about 3 hours ago via Twitter for BlackBerry®

Lotte van Beek is vast enthousiast
Ik ben benieuwd.
Citius, Altius, Fortius.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 maart 2011 @ 10:36:44 #47
862 Arcee
Look closer
pi_93851865
quote:
Nieuw Thialfstadion in Heerenveen

***************************************
` Heerenveen krijgt in de komende jaren
een nieuw Thialfstadion.De huidige
schaatstempel is sterk verouderd en aan
vernieuwing toe.Renovatie is geen optie
omdat de Nederlandse schaatsploeg zich
dan niet meer goed kan voorbereiden op
alle grote toernooien.

Het nieuwe schaatsstadion moet naast
het Abe Lenstra-stadion van voetbalclub
Heerenveen verrijzen.Als alles goed
gaat,is de bouw in 2015 klaar.

Het stadion kost 100 miljoen euro.Dat
geld is er nog niet.Daarom gaat een
speciale lobbyclub onder leiding van
voorzitter Doekle Terpstra van de KNSB
op zoek naar geldschieters.
pi_93852153
Ik moet het eerst nog zien...
  woensdag 9 maart 2011 @ 17:21:09 #49
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_93866768
Nou, de plannen zijn goedgekeurd, ze zoeken alleen nog maar 100 miljoen, wat een goedkope schatting is.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 9 maart 2011 @ 18:28:02 #50
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_93869483
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 17:21 schreef Montov het volgende:
Nou, de plannen zijn goedgekeurd, ze zoeken alleen nog maar 100 miljoen, wat een goedkope schatting is.
Beter dan renovatie van het verouderde complex. Maar ik had liever gezien dat de nieuwbouw in de Randstad had plaatsgevonden, want hier is geen enkele goede ijsbaan te vinden, terwijl hier wel veel talent vandaan komt.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
pi_95410030
quote:
Davis keert terug bij oude coach

Shani Davis keert weer terug onder de vleugels van coach Jae Su Chun. De schaatser gaat zich samen met de Koreaanse trainer en het Amerikaanse shorttrackteam voorbereiden op het volgende seizoen. De 28-jarige Amerikaan zet daarmee definitief een punt achter zijn samenwerking met zijn vorige coach Peter Mueller.

Davis werkte in het verleden ook al samen met Chun, die vorig jaar succesvol was met het Amerikaanse shorttrackteam op de Olympische Spelen van Vancouver. De tweevoudig olympisch kampioen zal overigens niet deelnemen aan shorttrackwedstrijden. Hij richt zich volgend seizoen op de wereldkampioenschappen sprint en allround.

Afgelopen seizoen werd Davis wereldkampioen op de 1.000 meter en de ploegenachtervolging, maar op de WK's sprint en allround vielen zijn prestaties tegen. Toch is Davis niet teleurgesteld over de samenwerking met Mueller. "Ik heb het afgelopen seizoen veel geleerd van de keuzes die ik heb gemaakt in mijn trainings- en wedstrijdprogramma." Stiekem kijkt hij echter al vooruit. "Op de lange termijn draait alles om Sochi 2014."
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 april 2011 @ 12:19:09 #52
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_95708524
quote:
HOOGLAND - De internationale langebaankalender voor het seizoen 2011/2012 krijgt langzaam maar zeker vorm. De Russische schaatsbond publiceerde dit weekeinde de voorlopige planning.



Wopke de Vegt, bondscoach langebaan bij de KNSB, laat weten dat de kalender zoals die door de Russische schaatsbond naar buiten is gebracht nog wel wat voorbehouden kent. De data van de Essent ISU World Cup staan vast en ook de wedstrijden in Hamar, Heerenveen en Salt Lake City zijn zo goed als zeker, maar de wereldbekerwedstrijden in Tsjeljabinsk, Astana en ook de wereldbekerfinale in Berlijn moeten nog door de ISU goedgekeurd worden. Dat die wedstrijden in Rusland, Kazachstan en Duitsland worden gehouden is al wel zeker.

Ook de internationale kampioenschapskalender is bekend. De Vegt: "Het is nu aan ons om de nationale kampioenschappen in te plannen."

De wereldbekercyclus wijkt af van de voorgaande jaren. In het seizoen 2011/2012 zullen er maar zeven World Cups verreden worden. Vorige seizoenen stonden er acht werelbekerwedstrijden op het programma.

Voorlopige kalender
18-20 november: Essent ISU World Cup in Tsjeljabinsk (Rusland).
25-27 november: Essent ISU World Cup in Astana (Kazachstan).
2-4 december: Essent ISU World Cup in Heerenveen.
6-8 januari: Essent ISU EK Allround Budapest (Hongarije).
21-22 januari: Essent ISU World Cup (sprint) in Salt Lake City (USA).
28-29 januari: Essent ISU WK Sprint in Calgary (Canada).
11-12 februari: Essent ISU World Cup (stayersafstanden) in Hamar (Noorwegen).
18-19 februari. Essent ISU WK Allround in Moskou (Rusland).
2-4 maart: WK Junioren in Obihiro (Japan).
2-4 maart: Essent ISU World Cup in Heerenveen.
9-11 maart: Essent ISU World Cup Finale in Berlijn (Duitsland).
22-25 maart: Essent ISU WK Afstanden Heerenveen
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_96692537
http://nos.nl/video/239761-hoe-is-het-met-sven-kramer.html

Het gaat goed met Sven...
Maar wat er de het afgelopen jaar precies aan de hand was blijft een raadsel. Een spierblessure of een overbelaste pees o.i.d. duurt niet zo lang lijkt me....
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 mei 2011 @ 14:21:23 #54
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96697190
Het schijnt iets met een zenuwbeknelling in zijn linkerbeen geweest te zijn en daar kwam een zware mentale dip bij. Maar goed, het zal idd nooit bekend worden wat het precies was.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_97506865
quote:
Noorse bond schrapt 10 kilometer

HAMAR - De Noorse schaatsbond schrapt komend seizoen bij nationale (allround-)kampioenschappen de langste afstanden. De 10 kilometer voor mannen en de 5 kilometer voor vrouwen verdwijnen en maken plaats voor een soort 'mass-start', zo maakte secretaris-generaal Nils Einar Aas maandag bekend. Het gaat om een test, die voorlopig alleen voor het nieuwe seizoen geldt.

Bij de nieuwe opzet plaatsen bij allroundtoernooien de beste twaalf schaatsers of schaatssters van het klassement na drie afstanden zich voor het slotnummer, de 'mass-start'. Hierbij komen vier rijders tegelijkertijd de baan op, zodat er in totaal dus drie heats zijn. De afstand blijft wel nagenoeg hetzelfde, dus 5 kilometer voor vrouwen en 10 kilometer voor mannen.
Het nieuwe onderdeel is volgens de Noren spectaculairder dan de langste afstanden en moet de schaatssport in Noorwegen weer een impuls geven. De aandacht voor het schaatsen nam in het Scandinavische land af bij de televisiekijker, zeker in vergelijking met sporten als biatlon en langlaufen. De Noorse televisie drong vorig seizoen bij de Noorse schaatsbond al aan op veranderingen.
„We hebben toestemming van de internationale schaatsbond”, aldus Nils Einar Aas. „Aan het einde van het seizoen zien we of het een succes is.”
Eerste stap op weg naar een kleine vierkamp?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_97506913
Kleine vierkamp zie ik wel toekomst in, massastart als onderdeel van het langebaanschaatsen absoluut niet.
  maandag 30 mei 2011 @ 19:28:23 #57
106690 MiLalaa
como una manana de verano
pi_97507683
ik vind het allebei niks.. schaatsen wordt langzaamaan steeds minder leuk voor mij, met die nieuwe verzinsels
Be sure to wear some flowers in your hair
pi_97686287
Opvallend dat het nog niet gemeld is hier en zelfs niet in de Nederlandse media (aangezien het team begin deze week gepresenteerd is en de verschillende schaatsers/trainers al langer rond waren), maar er is een nieuw commercieel team opgezet, gebouwd rond Håvard Bøkko.

Peter Mueller is de coach en wordt dus zoals verwacht herenigd met Bøkko. Hij zal geassisteerd worden door Andreas Larsson (was bondscoach van Zweden) en Eskil Ervik. Verder bestaat het team voorlopig uit Hege Bøkko, Nicole Garrido, Daniel Friberg, Joel Eriksson, Alexis Contin en Lars Elgersma.



  zaterdag 4 juni 2011 @ 09:34:57 #59
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_97689158
Mueller. :r
Hege O+

Lastig dilemma.
Géén kloon van tvlxd!
pi_97707206
Ik blijf de keuze voor Lars Elgersma opvallend vinden. Die jongen heeft echt nauwelijks iets gepresteerd de laatste jaren en dan uitgenodigd worden door Mueller voor zijn team.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:15:33 #61
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_97707803
En volgens mij wilde Elgersma er ook al een paar keer me stoppen om meer aandacht te besteden aan de studie... Maar ja.
Géén kloon van tvlxd!
pi_97708022
Ja, het schijnt dat hij er nu definitief een punt achter wilde zetten en toen gevraagd werd. Heel lang heeft lopen dubben maar toch deze laatste 'unieke' kans aan wilde grijpen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 juni 2011 @ 18:32:46 #63
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_98165835
quote:
De WK allround schaatsen worden in 2014 in Heerenveen gehouden. Dat heeft de internationale schaatsfederatie ISU bekendgemaakt.

In 2012 is Thialf al gastheer voor de WK afstanden en vinden de EK allround in Boedapest plaats. Calgary organiseert de WK sprint en in Moskou staan de WK-titels voor allrounders op het spel.

In 2013 zijn de grote schaatstoernooien in Hamar (WK allround), Salt Lake City (WK sprint), Sotsji (WK afstanden) en opnieuw Heerenveen (EK allround).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_98670936
gisteren stond Sven weer op het zomerijs in Heerenveen
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 juni 2011 @ 10:03:10 #65
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_98808791
quote:
Theo de Rooij, voormalig ploegleider van de Rabobank-wielerploeg, gaat aan de slag bij de schaatsbond. De oud-renner gaat bij de KNSB leiding geven aan de achtervolgingsploegen.

Eerder werd al bekend dat oud-schaatser Erben Wennemars de achtervolgingsteams gaat bijstaan, samen met Control-trainer Jac Orie, TVM-trainer Gerard Kemkers en Jan van Veen van de Hofmeier-ploeg. Ook bewegingswetenschapper Jos de Koning is onderdeel van de begeleidingploeg.

Schaatsland Nederland stelde tot nu toe op de achtervolging op de winterspelen teleur met twee keer brons.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2011 @ 11:25:09 #66
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_99656269
quote:
HOOGLAND - De Nederlandse kampioenschappen allround in Heerenveen worden verplaatst van december naar het eerste weekeinde van februari.


De schaatsbond KNSB heeft dit dinsdag laten weten. De nationale titelstrijd sprint staat eind december ook gepland in het Thialf. Die wedstrijden zouden eerder in Groningen worden verreden.
Aanvankelijk had de schaatsbond onder voorbehoud laten weten dat de NK allround op 17 en 18 december plaats zou vinden.
Dit is nu naar 4 en 5 februari verschoven. De NK Sprint is twee dagen opgeschoven naar 29 en 30 december.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 augustus 2011 @ 18:46:23 #67
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_100561404
NOS heeft de rechten binnen t/m 2015.

quote:
@simonkuipers Gefeliciteerd! Cadeautje namens de NOS: we hebben vandaag de rechten van álle schaatsevenementen t/m 2015 gekocht. Voor jou ;)
Martijn Hendrix van de NOS meldt dat zojuist aan de jarige Simon Kuipers ;)

Ook NOScomminucatie meldt het
quote:
EK's en WK's schaatsen ook de komende 4 jaar exclusief en multimediaal bij NOS: Studio Sport blijft hiermee dé nationale schaatszender #nos
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 10 augustus 2011 @ 18:56:07 #68
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_100561748
Mooi.

En met de blessure van Kramer gaat het nu ook beter; hij traint nu volop.
Géén kloon van tvlxd!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 oktober 2011 @ 18:52:10 #69
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_102699238
quote:
AMSTERDAM - Voor schaatscoach Jac Orie was er geen toegevoegde waarde meer om nog langer deel te nemen aan de stuurgroep voor de ploegenachtervolging. De trainer van Control besloot daarom om samen met collega's Gerard Kemkers en Jan van Veen uit 'Team Holland' te stappen.

"Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken", benadrukt hij tegenover NUsport, "maar ik zag er gewoon geen toegevoegde waarde in om nog langer aan de stuurgroep deel te nemen."

Volgens Orie heeft zijn beslissing niets met gebrek aan tijd te maken, maar lag het vooral aan het vertrouwen in het project. De coach blijft zijn schaatsers wel 'gewoon' voorbereiden op en beschikbaar stellen voor de achtervolging, maar wenst niet langer in de beslissingsstructuur te zitten.

Visie
"Ik probeer mijn schaatsers gewoon zo goed mogelijk voor te bereiden. Als degene die tegen die tijd de keuze maakt voor de selectie één van mijn schaatsers selecteert, dan zal ik al mijn medewerking verlenen. In principe dus op dezelfde manier als voorheen."

Orie sluit niet uit dat hij in de toekomst wel weer een rol gaat vervullen in het selectieproces. "Natuurlijk kan dat, het ligt eraan hoe het er tegen die tijd uitziet. De vorm is niet per definitie slecht, het gaat vooral om de visie die erachter zit."

De Rooij
De ploegenachtervolging zit na de olympische deceptie van Vancouver in het slop. Schaatsbond KNSB besloot een driekoppige commissie onder leiding van Theo de Rooij aan te stellen die in de toekomst de selectie moest bepalen.

Vanaf het begin heerste er onder de coaches en verschillende schaatsers weerstand tegen de manier waarop de commissie tot stand was gekomen. Ook voor de persoon De Rooij, die in het verleden actief was als manager van de Rabowielerploeg, ontbrak het draagvlak in de schaatswereld.

Eén van de namen die veelvuldig wordt genoemd als zijn potentiële opvolger is die van voormalig Chef de Mission Joop Alberda. "Dat is inderdaad een naam die rondgaat", bevestigt Orie, "maar er worden zoveel namen genoemd. Voor mij is er in ieder geval niet slechts één droomkandidaat."
Moeilijkste

Al sinds de Spelen van Turijn (2006) wordt de ploegenachtervolging gezien als dé schaatsafstand waarop Nederland altijd dient te winnen. Zowel in Italië als in Canada liep de olympische missie echter spaak.

"Er wordt altijd gedaan alsof dit de makkelijkste medaille voor Nederland is", licht Orie toe. "Maar ik denk juist dat het de moeilijkste is. We hebben toch al een aantal keer achter elkaar niet het hoogst haalbare gehaald."
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_102721949
p_meek twitterde op woensdag 05-10-2011 om 06:11:50 thank you holland for making life easier http://t.co/mCQAl6It reageer retweet
:D
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_102722310
Wat een idee ook om Theo de Rooij aan te stellen, wie dat heeft bedacht...
pi_103013269
Hee, een schaatstopic :D ff een kick, schaatsseizoen is inmiddels begonnen :)
pi_103015013
gisteren de teampresentatie van de op=op voordeelshop.nl schaatsploeg. De ploeg met Renate Groenenwold als trainster
  woensdag 12 oktober 2011 @ 21:42:21 #74
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_103016134
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 20:51 schreef AlmightyArjen het volgende:
Hee, een schaatstopic :D ff een kick, schaatsseizoen is inmiddels begonnen :)
Marrit Leenstra is al goed in vorm. Wust iets minder.
En er gaat een shorttrackster meedoen aan het NK.
Géén kloon van tvlxd!
pi_103016552
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 21:22 schreef Evertjan het volgende:
gisteren de teampresentatie van de op=op voordeelshop.nl schaatsploeg. De ploeg met Renate Groenenwold als trainster
Wat een verschikkelijke naam en sponsor :D
pi_103018216
Corendon wordt co-sponsor van de ploeg van Renate ^O^
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_103019096
He Carlijn Achtereekte schaatst daar ook bij, leuk een keer bij toeval tegengekomen hier in de stad met uitgaan een jaartje terug. Zat toen nog in het gewest.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 oktober 2011 @ 22:32:43 #78
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_103019397
Mijn schaatsseizoen begint pas op 4 november met het NK afstanden :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:14:36 #79
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_103117092
quote:
INZELL - Sven Kramer heeft bij zijn terugkeer in wedstrijdverband direct gewonnen. De Fries rondde de 3000 meter in Inzell af in 3.44.88 en was daarmee de snelste op de afstand.

http://www.nu.nl/sport/26(...)edstrijdverband.html
Goede tijd. The Sven is back.
Géén kloon van tvlxd!
pi_103182086
quote:
'Het interesseert mij helemaal niet dat Sven terug is, het maakt me niks uit', zegt De Jong in het AD. 'Ik rijd tegen iedereen, of het nu Sven is of een Amerikaan, een Mexicaan of een Koreaan. Je moet toch iedereen verslaan om te kunnen winnen.'
http://www.ad.nl/ad/nl/17(...)helemaal-niets.dhtml

Aldus Bob
pi_103183180
Op zich heeft ie met de laatste zin wel gelijk natuurlijk. Maar het interesseert hem wel degelijk wat, immers een geduchte concurrent op het ijs. Of beter gezegd, iemand die hem in 90 procent van de gevallen te snel af was.
pi_103183530
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:47 schreef Leatherface het volgende:
Op zich heeft ie met de laatste zin wel gelijk natuurlijk. Maar het interesseert hem wel degelijk wat, immers een geduchte concurrent op het ijs. Of beter gezegd, iemand die hem in 90 procent van de gevallen te snel af was.
Dit dus... Ik vind Bob altijd maar een blaaskaakje... respect dat-ie zo hard kan schaatsen, maar hij heeft altijd wel een excuus om tweede te worden.
pi_103185720
Een blaaskaakje met 6 wereldtitels en 1 olympische titel,bij elkaar 20 medailles op WK afstanden en OS. Bob is een held.

Ik denk dat hij gewoon geen zin heeft in die vragen wat hij er van vindt dat Sven Kramer terug is aan het front.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:12:57 #84
106690 MiLalaa
como una manana de verano
pi_103186995
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 17:14 schreef Montov het volgende:

Goede tijd. The Sven is back.
*O* :9~

en verder :O typische sjaggo bob reactie
Be sure to wear some flowers in your hair
pi_103190528
_O- De Bob-haat gaat gewoon door in het nieuwe seizoen.
pi_103190589
Bob = baas.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_103190629
Uiteraard!

Je bent een bob hater of lover. Niks er tussenin :N
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 17 oktober 2011 @ 14:39:53 #88
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_103190692
Bob _O_ fuck de haters.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator / Redactie Sport maandag 17 oktober 2011 @ 14:40:52 #89
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_103190744
Bob ^O^
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_103190766
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:45 schreef Ericr het volgende:
Een blaaskaakje met 6 wereldtitels en 1 olympische titel,bij elkaar 20 medailles op WK afstanden en OS. Bob is een held.

Ik denk dat hij gewoon geen zin heeft in die vragen wat hij er van vindt dat Sven Kramer terug is aan het front.
Zijn erelijst spreekt uiteraard boekdelen, waarvoor alle hulde. :)

Het is goed dat hij a priori van zichzelf uitgaat, dat doet iedere serieuze sportman immers en dat is ook de juiste instellling. Alleen kan ik me niet voorstellen dat hij helemaal niet naar anderen kijkt. Iedereen volgt met een schuin oog de concurrentie. En dat is Kramer, maar ook Lee Seung Hoon en Skobrev.
  maandag 17 oktober 2011 @ 15:14:59 #91
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_103192215
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:12 schreef MiLalaa het volgende:

[..]

*O* :9~

en verder :O typische sjaggo bob reactie
Vind je het gek zijn reactie?
Hij heeft vorig jaar zo'n beetje elke belangrijke wedstrijd gewonnen en vaak met mooie tijden ook nog, maar vaak kwamen de opmerkingen langs dat dat mogelijk was "omdat Sven er niet bij was". Ook daarvoor: hij wint brons op de 10km op de Olympische Spelen, maar bijna niemand die daar aandacht aan besteedt omdat Sven verkeerd was gewisseld.
Tel daarbij op dat hij een geweldige erelijst heeft, maar toch bijna geen enkel team hem wil hebben. Dan kan ik wel begrijpen dat je soms wat chagrijnig bent.

Hij had het best wel wat anders mogen verwoorden, maar de strekking klopt toch gewoon. Wat verandert er eigenlijk nu Sven Kramer weer mee gaat schaatsen?
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
  maandag 17 oktober 2011 @ 15:22:07 #92
106690 MiLalaa
como una manana de verano
pi_103192566
quote:
7s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:14 schreef Lookbehind het volgende:

[..]

Vind je het gek zijn reactie?
Hij heeft vorig jaar zo'n beetje elke belangrijke wedstrijd gewonnen en vaak met mooie tijden ook nog, maar vaak kwamen de opmerkingen langs dat dat mogelijk was "omdat Sven er niet bij was". Ook daarvoor: hij wint brons op de 10km op de Olympische Spelen, maar bijna niemand die daar aandacht aan besteedt omdat Sven verkeerd was gewisseld.
Ik weet het, ik heb het seizoen ook gevolgd ;) (daarnaast kan ik het niet helpen, vergeet z'n vreugdedansje zilver OS 10k nooit)

quote:
Tel daarbij op dat hij een geweldige erelijst heeft, maar toch bijna geen enkel team hem wil hebben. Dan kan ik wel begrijpen dat je soms wat chagrijnig bent.
Dat is inderdaad sneu voor hem. Maar rara waarom wil geen enkel team hem hebben. Dat moet je ook van twee kanten zien he.. Hij is nou eenmaal niet echt geliefd binnen teams vanwege z'n gedrag, vraag maar aan meerdere coaches.

quote:
Hij had het best wel wat anders mogen verwoorden, maar de strekking klopt toch gewoon. Wat verandert er eigenlijk nu Sven Kramer weer mee gaat schaatsen?
Klopt.. Maar ik hoor het Bob gewoon alweer zeggen. Itt anderen, vind ík Bob altijd enorm arrogant overkomen.

Tsja, denk dat Miss Lizzy gelijk heeft :D tis voor of tegen geen tussenweg.. 8-)
Be sure to wear some flowers in your hair
pi_103192694
En laten we niet vergeten dat Bob brons won de laatste keer omdat Kramer werd gediskwalificeerd. Hij was eigenlijk gewoon 4e >:)

Wat verandert er nu Kramer weer rijdt? Bob verloor bijna altijd van hem dus ja, dat is best een tegenstander van formaat die nu opeens weer op zijn pad verschijnt. Wat er verandert is dat Bob nog meer de ballen uit zijn broek moet gaan rijden :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 17 oktober 2011 @ 15:39:51 #94
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_103193343
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:22 schreef MiLalaa het volgende:

Dat is inderdaad sneu voor hem. Maar rara waarom wil geen enkel team hem hebben. Dat moet je ook van twee kanten zien he.. Hij is nou eenmaal niet echt geliefd binnen teams vanwege z'n gedrag, vraag maar aan meerdere coaches.
Dat is waar, maar het blijft jammer voor hem.
quote:
Klopt.. Maar ik hoor het Bob gewoon alweer zeggen. Itt anderen, vind ík Bob altijd enorm arrogant overkomen.
Dat heb ik dus met Sven Kramer, die interviews na een wedstrijd, verschrikkelijk soms. Vorig seizoen ook, toen Bob in Heerenveen een geweldige 10km (dacht ik) had gereden, kwam er van Sven de opmerking "dat hij nou niet echt onder de indruk was van het niveau".
Maar goed, zo heeft Bob idd ook zijn opmerkingen, en als "Bob-lover" kijk je daar misschien makkelijker overheen. ;)
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat verandert er nu Kramer weer rijdt? Bob verloor bijna altijd van hem dus ja, dat is best een tegenstander van formaat die nu opeens weer op zijn pad verschijnt. Wat er verandert is dat Bob nog meer de ballen uit zijn broek moet gaan rijden :P
Maar voor Bob verandert er eigenlijk weinig. Kijk naar de seizoenen waarin ze wel samen reden: hij houdt toch vaak zijn eigen schema aan (tenzij ze tegen elkaar rijden en hij zich gek laat maken).
Het is gewoon een nieuwe, goede tegenstander die erbij is gekomen, maar waarschijnlijk zijn rit niet veel zal beinvloeden.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
pi_103194017
Zijn rit niet maar zijn plaats in het eind klassement wel ;)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 17 oktober 2011 @ 17:34:23 #96
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_103198444
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:45 schreef Ericr het volgende:

Ik denk dat hij gewoon geen zin heeft in die vragen wat hij er van vindt dat Sven Kramer terug is aan het front.
Dat denk ik ook, maar een beetje sportman kan een journalist net zo snel het bos in sturen met de mededeling "goed voor de competitie". Nu laat ie zichzelf kennen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_103258151
Ondertussen rijdt Bob gewoon met 6:38 een baanrecord 5km in Haarlem.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:34:10 #98
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_103413583
http://www.nu.nl/sport/26(...)-vijf-kilometer.html
Kramer rijdt 6:23 op 5km in Inzell trainingswedstrijd. Kortom, ziet er goed uit, hoewel het zijn langzaamste 5km is sinds een jaar of 3. :P
Géén kloon van tvlxd!
pi_103416562
Afgesloten met drie rondjes 29, dan is er dus nog genoeg ruimte voor verbetering.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 13:37:44 #100
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_103579692
Ireenw twitterde op zaterdag 22-10-2011 om 12:24:17 Vandaag een 500m en 1000m gereden 40.30 en 1.17.2... de snelheid op de 1000m begint weer te komen! Op naar het NK! #Inzell reageer retweet
Ja het begint volgende week weer. *O*
pi_103580049
Ben benieuwd wat TVM gaat zeggen morgen. Zouden ze in de schaatssport blijven?
http://www.nusport.nl/boe(...)_campaign=twitterbot
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_103590996
kan niet wachten tot het weer begint lekker met een mok warme chocolade melk schaatsen kijken
pi_103591176
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:45 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ben benieuwd wat TVM gaat zeggen morgen. Zouden ze in de schaatssport blijven?
http://www.nusport.nl/boe(...)_campaign=twitterbot
http://www.telegraaf.nl/t(...)_autosport_in__.html
  woensdag 26 oktober 2011 @ 18:42:29 #104
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_103592129
Ik zou toch verwachten, en hopen, dat ze doorgaan tot Sochi. Misschien met een afgeslankt team, maar met Wust en Kramer heb je gewoon superkampioenen in je team.
Géén kloon van tvlxd!
pi_103617112
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_103617360
Goed nieuws ^O^
  donderdag 27 oktober 2011 @ 12:53:31 #107
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_103620592
marktuitert twitterde op donderdag 27-10-2011 om 11:30:26 Goed nieuws overigens dat #TVM nog 2 jaar doorgaat als schaatssponsor. reageer retweet
pi_103746940
nu op Ned 1 de NOS voorbeschouwing op het seizoen 2011-2012
  Moderator / Redactie Sport zondag 30 oktober 2011 @ 16:19:56 #109
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_103747089
en voor volgend weekend [Schaatsen] NK Afstanden 2012
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_103750349
dus binnenkort Joop Alberda als team manager van de achtervolgingsploegen. Weet niet of dat een succes zal worden :{
  zondag 30 oktober 2011 @ 18:23:13 #112
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  zondag 30 oktober 2011 @ 18:42:28 #113
106690 MiLalaa
como una manana de verano
pi_103752078
was leuk! ben er nu weer helemaal klaar voor :s)
Be sure to wear some flowers in your hair
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 november 2011 @ 22:18:53 #114
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_104055256
Van over de grote plas

quote:
World and Olympic Champion Shani Davis opened another season as he closed the previous one: standing atop the podium.

Racing at the U.S. Single Distance Championships, Shani picked up two more national titles as he successfully defended last year's wins at 1000 and 1500 meters, his two specialty events.

The 1500 meter contest saw Shani post a season-best 1:43.81, over a full second ahead of second place finisher Brian Hansen, who crossed in 1:44.97. "It was my best race so far this season, a good ending to an excellent competition. And definitely a good confidence booster heading into the World Cup."

The day prior Shani posted another season-best, out-skating the rest of the 1000m field in 1:08.34, earning his second-straight 1000m national title.

Shani's World Record times of 1:06.42 (1000m) and 1:41.04 (1500m) were both set in 2009 on the same Salt Lake City ice, but at the peak of the competitive season.

On the competition's opening day Shani also garnered silver and bronze at 5,000 and 500 meters, respectively. His 5000m time of 6:25.83 was edged only by distance specialist Jonathan Kuck, who was .5 faster.

Showing unparalleled versatility, Shani placed third in the day's 500m, with only sprint-specialists Tucker Fredericks and Joey Lindsey faster.

In addition to claiming more U.S. titles, Shani earned spots on the U.S. World Cup Team this Fall for each of the Men's distances: 500m, 1000m, 1500m and 5000m. The World Cup Season begins later this month with competitions in Kazakhstan, Russia, and The Netherlands.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_104058720
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 22:18 schreef borisz het volgende:
Van over de grote plas

[..]

reden ze daar wel de 10km?
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 november 2011 @ 23:43:09 #116
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_104059826
Nope
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_104060213
edit
  Moderator / Redactie Sport donderdag 10 november 2011 @ 15:03:58 #118
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_104202876
quote:
Sprintster Natasja Bruintjes komt dit seizoen niet meer in actie. De 23-jarige schaatsster van de nieuwe ploeg Op=Op Voordeelshop heeft een hernia-operatie ondergaan en het herstel vergt minimaal drie maanden.

Bruintjes kende in 2009 haar beste jaar met brons op de 1.000 meter bij de NK afstanden en de tweede plaats in het eindklassement van de NK sprint. Dat jaar eindigde ze als vierde op de 1.000 meter bij de WK afstanden.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 november 2011 @ 19:51:11 #119
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_104327216
quote:
AMSTERDAM - Pien Keulstra heeft haar goede prestaties bij de KPN NK afstanden van afgelopen weekend zaterdag bij de ISU World Cup-wedstrijden voor junioren in het Duitse Erfurt een goed vervolg kunnen geven.

De achttienjarige rijdster was in de naar Gunda Niemann-Stirnemann vernoemde hal in 4.13.29 de snelste op de drie kilometer. Bij de KPN NK afstanden in Heerenveen veroverde Keulstra ook al het goud op de 3000 meter.

In Thialf was ze eveneens de beste op de 5000 meter. De Russische Anna Tsjernova moest genoegen nemen met zilver. Haar tijd van 4.16.34 was wel ruim voldoende om Nana Takagi uit Japan (4.17.20) achter zich te laten.

De zege van Keulstra kwam voor bondscoach Erik Bouwman niet als een verrassing. “Ze heeft haar vizier gericht op de vijf kilometer in Heerenveen en reed hier met een paar specifieke opdrachten. Desondanks wint ze toch vrij gemakkelijk.”

Fantastisch
Ook de prestatie van Antoinette de Jong op de drie kilometer (vierde in 4.17.26, red.) kon de trainer bekoren. "Dat was een fantastische race. Ze rijdt zeven seconden van haar persoonlijk record af en valt maar net naast het podium.” De vierde en laatste Nederlandse rijdster op de 3000 meter Reina Anema werd negende in 4.23.18.

Naast Keulstra kreeg ook Thomas Krol het goud omgehangen. Zijn winnende tijd van 3.52.27 op de drie kilometer stemde coach Bouwman meer dan tevreden. “Ik ben er heel blij mee. Vooral de wijze waarop hij wint is goed. Thomas rijdt een dik persoonlijk record. Op het einde schaatst hij ook nog rondjes van 30.7 en 30.6. Dat geeft aan dat het een heel vlakke race was.”

Fan Yang
Achter Krol baarde de pas vijftienjarige Chinees Fan Yang opzien door in 3.52.39 tweede te worden. “Wij zijn er altijd vroeg bij met talenten, maar deze jongen is wel heel jong”, zei een verbaasde Bouwman.

De Noor Simen Spieler Nilsen werd derde in 3.54.48. Kai Verbij (3.57.58) moest genoegen nemen met de elfde plaats, maar reed wel een baanrecord bij de Junioren B. Paul-Yme Brunsmann eindigde op de 28e plaats in 4.07.89.

Op de 500 meter kwamen de Nederlandse rijd(st)ers er mede vanwege het sterke deelnemersveld niet aan te pas. “Vooral voor de Koreanen en de Japanners waren er grote belangen. Zij stonden onder druk omdat er nog startbewijzen verdiend moesten worden voor de Olympische Jeugdspelen”, aldus Bouwman.

Ruben Romeijn (37.32), Verbij (37.37), Krol (37.45) en Niels Olivier (37.50) eindigden op de eerste 500 meter respectievelijk als dertiende, veertiende, vijftiende en zeventiende. Bij de tweede omloop ging het niet veel beter. Romeijn werd elfde in 37.25. Olivier twaalfde in 37.35. Verbij en Krol kwamen niet meer in actie, terwijl Brunsmann in 38.35 achttiende werd.

Oppermachtig
De Japanner Tsubasa Hasegawa was oppermachtig op de kortste sprintafstand. Hij won beide races in tijden van 36.03 en 35.95. Die twee tijden waren op het moment dat hij ze reed een baanrecord bij de junioren.

Ook bij de dames gingen de twee zeges naar dezelfde rijdster. Karolina Erbanova uit Tsjechië was haar concurrenten duidelijk te snel af in 39.99 en 39.57. Moniek Klijnstra werd bij de eerste omloop knap tweede in 40.43. Bij de tweede race moest ze genoegen nemen met plek vier (40.40). Antoinette de Jong, Letitia de Jong en Anema werden aan het begin van de dag zevende, negende en veertiende. Alleen Letitia de Jong kwam terug voor de tweede race en sloot die af als zevende.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 november 2011 @ 13:03:20 #120
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_104625650
quote:
AMSTERDAM - Schaatser Enrico Fabris heeft per direct een punt achter zijn loopbaan gezet.

De Italiaan veroverde in 2006 tijdens de Spelen in Turijn twee gouden medailles, op de 1500 meter en ploegenachtervolging. In dat jaar kroonde hij zich ook tot Europees kampioen allround.
De dertigjarige Fabris heeft het plezier verloren in het schaatsen. De laatste jaren kon hij niet meer wedijveren met de wereldtop.
In totaal veroverde de Italiaan acht medailles op een WK allround of WK afstanden, maar nooit goud.

Kramer
Fabris was in november 2007 kortstondig in het bezit van het wereldrecord op de 5000 meter. Zijn 6.07,40 werd binnen een week door Sven Kramer verbeterd naar 6.03,32.
Op de eeuwige ranglijst bezet Fabris de zevende plaats met persoonlijke records van 35,99 (500 meter), 1.43,48 (1500 meter), 6.06,06 (5000 meter) en 13.10,60 (10000 meter).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 december 2011 @ 16:43:51 #121
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_105214122
quote:
Kramer, afgelopen weekend negende op de langste afstand bij de WB-wedstrijd in Thialf, heeft besloten niet deel te nemen aan de tien kilometer bij de KNSB Schaatsweek eind december.

De Schaatsweek geldt als selectiewedstrijd voor het EK allround en de WB-wedstrijden in de tweede helft van het seizoen. Het EK staat zes dagen na de Schaatsweek op het programma. Om in de voorbereiding op het EK niet nodeloos energie te verspillen, wil Kramer tijdens de Schaatsweek de langste afstand aan zich voorbij laten gaan.

"Hoe je het ook wendt of keert, ik ga geen tien kilometer rijden zes dagen voor een EK allround", liet Kramer afgelopen zondag aan de NOS weten. "Hoe ze het gaan doen, is mij niet duidelijk. Maar ik ga daar (schaatsweek, red) niet rijden."

Door de tien kilometer tijdens de Schaatsweek te mijden, verspeelt Kramer echter de mogelijkheid om zich te plaatsen voor de tien kilometer tijdens de wereldbekerwedstrijd in januari in Heerenveen.

Het wereldbekercircuit is de enige, reglementaire route om plaatsing af te dwingen voor de WK afstanden. Geen tien kilometer tijdens de Schaatsweek betekent in Kramers geval dus ook geen tien kilometer tijdens de WK afstanden.

Wildcard?
Kramer dient aldus zijn hoop te vestigen op de schaatsbond KNSB. In de selectiereglementen van de bond staat namelijk, dat in uitzonderlijke gevallen per sekse en per afstand één aanwijsplek beschikbaar is. Om een beroep te kunnen doen op die regel zal Kramer derhalve tijdens het EK, en mogelijk later bij het WK allround, een uitzonderlijke tijd op de tien kilometer moeten rijden.

Arie Koops, directeur Sport van de KNSB, houdt op basis van die reglementen de deur voor Kramer nog op een kier. "We gaan nog geen voorschot nemen op dit scenario. Laten we eerst het EK maar eens afwachten. Als Kramer daar een hele goede tien kilometer rijdt, gaan we verder kijken. Dat er in zijn geval nog een beetje ruimte is, lijkt me duidelijk."
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 5 december 2011 @ 17:32:33 #122
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_105216133
Verstandig van Kramer: allrounden is belangrijker en kan naast de 5km al zijn aandacht beter vestigen op de 1500m.

Ander algemeen schaatsnieuws: Skobrev wil liever geen EK rijden, vooral omdat hij niet aan de grillen van het weer op een buitenbaan overgeleverd wil zijn. Davis zegt dat hij dit jaar het allrounden overslaat (of eventueel als veredelde training doen) en zich concentreren op het inhalen van de achterstand op de 1000m en 1500m.
Géén kloon van tvlxd!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 december 2011 @ 12:21:40 #123
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_105289923
De Mart Spreekt

quote:
Afgelopen zondag ben ik naar Thialf geweest; de verouderde ijstempel dus. Ik wilde graag naar schaatsen kijken, ik wilde contact houden met de sport en ik verheugde me op een serie mooie ritten. Een goed gereden 1000 meter is immers een parel in de schaatssport.

Laat ik direct zeggen dat het zondagse werkstukje van Kjeld Nuis er eentje van behoorlijke schoonheid was, terwijl de kilometer van Christine Nesbitt ook ruim aan de hoge eisen voldeed. Maar daarnaast? Was er verder nog iets om echt van te genieten?
Ik bedoel dit: de wedstrijden begonnen om een uur in de middag. Om precies vijf voor zes kon ik mijn plekje verlaten. Dat was bijna vijf uur zitten.
Ik heb het uitgerekend: in deze middag gebeurde er gedurende iets minder dan twee uur iets op het ijs; voor de rest keek ik naar Zamboni's en opdrogend ijs.
Vooral dat laatste is uitermate boeiend...

Saai, saai en saaier
Hoe komt de organisatie van de Essent ISU World Cup er in hemelsnaam bij de trouwe, kloeke, lieve toeschouwers die WEL naar Heerenveen wensten te komen op deze enigszins kille zondag, zo'n programma voor te zetten?
Wie bedenkt dat? Wie voert dat zo uit? Het was saai, saai en saaier. Er was helemaal geen barst aan en je was compleet stapelgek als je deze hele rit uitzat. Urenlang werd je genegeerd door organisatoren die hiervoor een diep rode kaart dienen te krijgen.
Excuses aanbieden aan het publiek? Ben je gek…

Mentaal koud
Het was op zondag een aanfluiting voor de georganiseerde schaatssport en de grote, gapende open plekken op de vele tribunes waren een mooi antwoord van het schaatspubliek. Toch waren er duizenden die WEL een kaartje hadden gekocht.
Die mensen keken naar niets, werden soms wakker gehouden door een Brabants dweilorkest dat de zaken leuk serieus opnam, moest het voortdurende getoeter van de altijd maar licht lesgevende speakers aanhoren en men kreeg het vooral mentaal koud.
Hoe kan je nou bedragen van 20, 30 en 55 euro vragen aan mensen om naar niets te komen kijken?

Stel je gaat met je familie. Vier mensen, auto- of treinkosten (er werd omgeroepen dat de NS deze zondag geen zin had op het speciale schaatsbaanstationnetje te stoppen, de treinreiziger moest maar bussen of een taxi nemen naar Heerenveen CS), een kopje koffie, een broodje, een flesje, een warmmaker of zoethouder...
Je bent tweehonderd euro kwijt en je ziet tweemaal de 1000 meter (tweemaal 25 minuten wedstrijd), de ploegenachtervolging (tweemaal 20 minuten wedstrijd) en de ploegsprint (tweemaal 15 minuten wedstrijd). Tel uit je winst.

Kindertaal
Je kijkt uren lang naar niets, je wordt niet vermaakt anders dan wat losse, vaak summiere en nauwelijks te verstane gesprekjes met deelnemers of deelneemsters (en niet te vergeten de onvermijdelijke bondscoach Wopke de Vegt).
En de onzichtbare speakers behandelen je als een kind ("Moedigt U ze aan, ze rijden alleen, dat is moeilijk genoeg") of erger ("We mogen de voetbaluitslagen niet geven, maar 'we' staan voor").
Waarom mogen ze daar de voetbaluitslagen niet geven? Van wie niet? Van de schaatsbazen? Kom nou toch... Feyenoord-PSV 2-0 was de ernstigste vorm van publieksvermaak geweest die middag.

Korter is beter
Maar neen, het gaat hier om regels en regeltjes en traditie. Toen na onnoemlijk lang wachten eindelijk de ploegenachtervolging kon beginnen en de eerste ploeg al rillend klaar stond, werd omgeroepen "ze moeten nog twee minuten wachten van de hoofdscheidsrechter".
Dat niet meteen de hal afgebroken werd door de nog aanwezige toeschouwers was me een raadsel. Uit woede dus, uit teleurstelling, uit...
Bijna vijf uur zitten en bijna niets zien, kom daar eens om in de moderne sportwereld. Elders worden sportwedstrijden 'opgeleukt', hetgeen ook wel ernstig is, maar er wordt tenminste gepoogd het publiek iets te bieden.

Korter is beter, heet het toch te zijn. Kijk naar het zwemmen. Daar lukt het.
Ben je gek, die huidige schaatsbazen die denken dat ze alles mogen, smeren het dunste programma ooit over vijf uur uit. Je moet maar durven.

Extra kil
En dan ook steeds maar roepen dat je voor de volgende evenementen in Thialf nog kaarten kunt kopen. Publiek is niet gek, men herkent meteen het gebrek aan klasse en dus komen er lege tribunes en aanbiedingen voor nog te rijden races. Die hele Essent ISU World Cup moet drastisch op de schop.
En denk nou niet dat zo'n teamsprint de oplossing is. Het was dat er twee Canadese ploegen gemaakt konden worden, anders had het helemaal niets voorgesteld, want voor de gemengde Italiaans Kazachstaanse ploeg kreeg men de handen bepaald niet op elkaar.

Tradities zijn soms om mee te breken. De ooit ronkend gezellige Thialf middagen hebben zichzelf overleefd en zijn ingehaald. Ze zijn, helaas, helaas, niet meer om aan te zien. En dat ook nog in een (weer zeg ik helaas) ouderwetse, bijna gammele schaatstempel waar het nu extra kil was.
En dan te weten dat het schaatspubliek dit seizoen nog zeker drie maal naar de tempel kan komen. Voor weer enerverende wedstrijden.
Ja, U las het goed, een kaartje aan de lange zijde kost je 55 euro...
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 7 december 2011 @ 14:02:33 #124
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_105293606
Mart heeft gelijk die hele World Cup wordt met het jaar triester.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_105294521
Hij heeft gelijk. Maar dat hij Thialf zo loopt te bashen vind ik onterecht. Ja, het is niet meer de topbaan van de wereld en ja er zijn nieuwere/luxere banen. Maar dat wil niet gelijk zeggen dat Thialf trash is. Het is verouderd maar vergeleken met de overige ijsbanen in Nederland nog steeds een schaatstempel waar ik met plezier mijn PR's rijd.

Daarnaast vind ik wel dat er een nieuwe Thialf moet komen om ons als schaatsland aan de top te blijven laten staan...
pi_105295106
Natuurlijk is Thialf een begrip, maar je moet vroeg of laat met de tijd mee.

Ik maak graag de vergelijking met Schiphol. Ik vind het een prima luchthaven, zeker voor zo'n grote en drukke hub. Maar vergeleken bij die luxe paleizen die ze in Singapore, Seoul enzovoorts hebben gebouwd is het een redelijk doorsnee bouwwerk. Functioneel, maar niet verbluffend mooi dus.

Dat geldt wat mij betreft dus ook voor Thialf. Het voldoet aan alle eisen en er is veel sfeer omdat er vaak veel publiek komt, maar vergeleken bij de Richmond Olympic Oval, Hamar, Astana en enkele andere accommodaties is het maar een loods.
pi_105295461
Daarbij wel gezegd. Hamar en Richmond (Vancouver) stammen natuurlijk uit een andere tijd. Daarnaast zijn het uiteraard olympische accommodaties, die worden er vaak op gebouwd om extra mooi te zijn. Het gastland wil zich natuurlijk in de schijnwerpers zetten. Thialf is gebouwd om veel publiek in te kunnen onderbrengen, en het was de eerste overdekte hal.. Daarmee was Thialf dus ook baanbrekend en je doet de hal geen recht door dat te negeren.

Net zoals Schiphol dus ook stukken ouder is dan Seoul Incheon en de nieuwe terminal in Singapore.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 december 2011 @ 15:05:47 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_105296102
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2011 14:49 schreef Leatherface het volgende:
Daarbij wel gezegd. Hamar en Richmond (Vancouver) stammen natuurlijk uit een andere tijd. Daarnaast zijn het uiteraard olympische accommodaties, die worden er vaak op gebouwd om extra mooi te zijn. Het gastland wil zich natuurlijk in de schijnwerpers zetten. Thialf is gebouwd om veel publiek in te kunnen onderbrengen, en het was de eerste overdekte hal.. Daarmee was Thialf dus ook baanbrekend en je doet de hal geen recht door dat te negeren.

Net zoals Schiphol dus ook stukken ouder is dan Seoul Incheon en de nieuwe terminal in Singapore.
Dat betekent niet dat je altijd vast moet blijven houden aan het oude, maar mee moet gaan met de tijd en als het niet meer toereikend is iets nieuws neerzetten. Het is wel weer typisch Nederlands dat er zo lang over een nieuw Thialf gesteggeld wordt, terwijl in andere landen zo'n nieuw complex al lang gebouwd was.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_105299807
quote:
2s.gif Op woensdag 7 december 2011 15:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat betekent niet dat je altijd vast moet blijven houden aan het oude, maar mee moet gaan met de tijd en als het niet meer toereikend is iets nieuws neerzetten. Het is wel weer typisch Nederlands dat er zo lang over een nieuw Thialf gesteggeld wordt, terwijl in andere landen zo'n nieuw complex al lang gebouwd was.
Ik pleit ook voor een renovatie van Thialf. We zijn en blijven een toonaangevend schaatsland, daar hoort een top of the bill schaatsaccommodatie bij. Hoewel ik niet helemaal kan inschatten in wat voor staat Thialf daadwerkelijk verkeert.
pi_105301711
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 16:47 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik pleit ook voor een renovatie van Thialf. We zijn en blijven een toonaangevend schaatsland, daar hoort een top of the bill schaatsaccommodatie bij. Hoewel ik niet helemaal kan inschatten in wat voor staat Thialf daadwerkelijk verkeert.
Renoveren is moeilijk als je wilt concurreren met nieuwe banen zoals in Astana. Daar heb je een heel soort andere installatie en gebouw voor nodig. Als je het echt goed wilt doen en een topbaan wilt neerzetten is nieuwbouw de enige oplossing...
  woensdag 7 december 2011 @ 18:02:24 #131
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_105302835
Mart is al jaren een azijnzeiker als het gaat om de senatie en de lengte van het programma. Gelukkig is hij niet meer in beeld om de eerste ritten van een lange afstand af te zeiken.
Géén kloon van tvlxd!
pi_105307171
Ik ben benieuwd of de schaatssport nog wel bestaat over een aantal jaren in de omvang die het nu nog heeft. Wanneer sponsoren toch meer gaan afhaken en budgetten krimpen begint het toch lastiger te worden. Als je dan ook niet eens een nieuw stadion kan bouwen als één van de toonaangevende landen is er toch wel iets mis naar mijn mening.

Tevens het invoeren van nieuwe disciplines/afstanden lijken net laatste stuiptrekkingen om het publiek op een andere manier te boeien...
pi_105307405
Zolang schaatsen Olympisch blijft hoef je je daar in principe weinig zorgen over te maken.
pi_105308965
Het verschil is dat wij in Nederland willen dat zulke banen rendabel zijn en dat het geld niet alleen door de overheid opgehoest wordt.

In het buitenland is het een prestige zaak. Die baan ligt de rest van het jaar er verlaten bij en het begrotingstekort loopt op maar daar maken ze zich daar in het Oosten wat minder druk om dan wij hier.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 december 2011 @ 11:04:06 #135
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_105528050
quote:
De schaatsformatie van coach Jac Orie moet voor volgend seizoen op zoek naar een nieuwe geldschieter.

Het financieel detacheringsbedrijf Control stopt aan het einde van het lopende seizoen met de sponsoring.

Control was hoofdsponsor en naamgever van de ploeg sinds november 2009. Op dat moment zaten de schaaters als gevolg van het faillissement van DSB Bank zonder geldschieter. Na drie seizoenen meent het bedrijf echter haar doelstellingen, zijnde meer naamsbekendheid en groter marktaandeel, te hebben gerealiseerd.

De Control-ploeg bestaat uit olympisch kampioen Mark Tuitert, Ronald Mulder, Jan Smeekens, Stefan Groothuis, Pim Schipper, Kjeld Nuis, Diane Valkenburg, Laurine van Riessen, Paulien van Deutekom en Janine Smit.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_105530601
De Control-ploeg heeft enorm goede rijders en heeft inderdaad de naam Control beter op de markt weten te zetten dus ik denk dat het voor die ploeg niet heel erg moeilijk gaat worden om een nieuwe sponsor te gaan vinden...
  dinsdag 13 december 2011 @ 12:40:45 #137
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_105530980
marktuitert twitterde op dinsdag 13-12-2011 om 11:14:25 Onze hoofdsponsor Control stopt na deze winter. Repect voor hun beslissing. Een mooie en erg succesvolle periode voor beide partijen. reageer retweet
  dinsdag 13 december 2011 @ 12:47:17 #138
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_105531176
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 12:28 schreef AlmightyArjen het volgende:
De Control-ploeg heeft enorm goede rijders en heeft inderdaad de naam Control beter op de markt weten te zetten dus ik denk dat het voor die ploeg niet heel erg moeilijk gaat worden om een nieuwe sponsor te gaan vinden...
Maar ze hebben wel de afgelopen twee jaar geen co-sponsor kunnen vinden, hoe goed hun ploeg ook was.
Ik hoop iig wel voor ze dat ze snel een goede sponsor vinden, want wat (financiële) stabiliteit richting Sotsji is niet verkeerd.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
pi_105541726
bedrijven steken liever gewoon geen bakken met geld meer in het schaatsen. dat KPN het doet is al een wonder op zich
pi_105567473
quote:
AMSTERDAM - De provincie Friesland wil dat er een nieuwe overdekte ijsbaan komt in Heerenveen, die zal verrijzen naast het stadion van SC Heerenveen.

In de plannen van het college van Gedeputeerde Staten zal het huidige Thialf tegen de vlakte gaan, zo bericht De Telegraaf.
De provincie neemt een advies over van de stuurgroep Nieuw Thialf, die de afgelopen maanden enkele plannen uitwerkte om tot een oplossing te komen voor het verouderde Thialf.
Opties als ‘nieuwbouw op de huidige locatie’ en ‘renovatie van het huidige Thialf’ haalden het niet. De provincie zal de plannen nu voorleggen aan de Raad van State.
Pleidooi
Enkele topschaatsers pleitten afgelopen maand in het magazine van NUsport al voor een nieuw Thialf. “Hoe langer we met Thialf wachten, des te groter de kans dat we te laat zijn. Als we niet uitkijken, streeft het buitenland ons voorbij”, zei Mark Tuitert.
Ireen Wüst liet tegenover Schaatsen.nl weten dat Thialf aan vervanging toe is. "Dat is geen verwend schaatsgedrag, maar de realiteit. Willen we over vier, tien of twintig jaar nog steeds kunnen concurreren en winnen, dan moeten we daar nu in investeren."
Schippers
Edith Schippers, de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, zei twee weken geleden dat een nieuwe Nederlandse overdekte ijsbaan niet per se in Friesland hoeft komen te staan.
"Friesland is de schaatsprovincie van Nederland, maar als een andere regio met een beter plan komt, zou het toch raar zijn als ik zeg: dat kan niet, het moet in Friesland.”
De nieuwbouw kost volgens de stuurgroep maximaal honderd miljoen euro. Verwacht wordt dat de private sector voor twintig procent bijdraagt, het resterende deel zal moeten worden betaald door de gemeente, de provincie en de overheid.
Finally :D Wel vind ik dat die in Heerenveen moet komen te staan :Y
pi_105610120
quote:
Hij is viervoudig wereldkampioen sprint bij het schaatsen. Al vijf keer deed hij mee aan de Olympische Spelen. De 33-jarige Kyou-Hyuk Lee is een beroemdheid in eigen land. Tegen Schaatsen.nl vertelt de Zuid-Koreaan over zijn wedstrijdvoorbereiding. Hij rookt, maar leeft verder gedisciplineerd tijdens het schaatsseizoen. Is het seizoen afgelopen dan gaan alle remmen los.

'Ik rook zo'n tien sigaretten per dag. Marlboro Light. Dat is absoluut om te ontspannen. Ik doe het al vanaf mijn jeugd en heb nooit last van mijn luchtwegen gehad', zegt Lee tegen Schaatsen.nl.

De Zuid-Koreaan staat bekend om zijn, voor oosterse begrippen, excentrieke gedrag. Lee is een flinke drinker. 'Maar niet tijdens het seizoen, dan ben ik heel gedisciplineerd.'

'Maar in de maanden dat ik vrij ben, neem ik ook echt vrij. Misschien zijn Nederlanders wel iets te serieus.' Als Lee vrij is, dan drinkt hij elke dag. Een keer dronk hij te veel en lag hij een week lang in het ziekenhuis met een alcoholvergiftiging. 'Mijn familie stond aan mijn bed. Ik kreeg er hartproblemen bij. Ik had alles door elkaar gedronken, een beetje te veel.'
http://www.ad.nl/ad/nl/17(...)or-het-drinken.dhtml

Held!
pi_105610233
Alcoholconsumptie schijnt niet zo ongebruikelijk te zijn onder Koreanen. Soju wordt daar nogal veel gedronken.

Sowieso zijn Koreanen vaak wat uitbundiger dan bijvoorbeeld Japanners. Zeker deze Lee dus.
pi_105610525
Het deert hem in ieder geval weinig, Lee is is de schaatser die momenteel het langste meedraait bij de mannen. Al sinds de OS van 1994 er bij. Alleen Pechstein gaat nog langer mee, waarbij Pechstein dan ook wel gelijk succesvol was aan het begin van haar carriere. Lee heeft er jaren over gedaan voordat hij echt doorbrak.
pi_106059368
mensen lopen niet warm voor de Schaatsweek zie ik. Allemaal lege tribunes in Thialf
  Moderator / Redactie Sport maandag 26 december 2011 @ 16:02:48 #145
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_106059560
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 december 2011 @ 13:45:26 #146
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_106084399
quote:
Geen NK sprint in Heerenveen, maar een reis naar Australië. Simon Kuipers en TVM zijn uit elkaar. Het contract wordt op 1 januari ontbonden.
Nooit zal hij de groene kleuren van TVM meer dragen. Maandagavond maakte Kuipers bekend dat hij dit schaatsseizoen per direct afsluit. Hij kan niet meer optimaal presteren.

De schaatser uit Spaarnewoude komt in deze reportage aan het woord en vertelt waarom hij vandaag (dinsdag) naar Australië vertrekt. Verder wil hij volgend jaar in een ploeg met snelle sprinters rijden. Het afscheidsinterview van Simon Kuipers.
http://www.tvmschaatsploe(...)erview-simon-kuipers
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 31 december 2011 @ 12:04:48 #147
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_106241247
Gisteren werd in Heerenveen de Schaatsweek afgesloten, waarbij Stefan Groothuis en Margot Boer er in slaagden om de nationale titels in de wachtte slepen.

Achter deze twee winnaars werd een harde strijd om de overige felbegeerde tickets voor de wereldbeker gevoerd. Hieronder vind je per wedstrijd en afstand een overzicht van de deelnemende schaatsers.

Selectie EK allround, Boedapest:
Heren: Sven Kramer, Koen Verweij, Jan Blokhuijsen en Ted-Jan Bloemen. Reserve: Bob de Jong.
Dames: Ireen Wüst, Annouk van der Weijden, Diane Valkenburg en Linda de Vries. Reserve: Jorien Voorhuis.

Selectie WK sprint, Calgary:
Heren: Stefan Groothuis, Hein Otterspeer, Sjoerd de Vries en Pim Schipper. Reserve: Michel Mulder.
Dames: Margot Boer, Thijsje Oenema, Marrit Leenstra en Annette Gerritsen. Reserve: Ireen Wüst

Selectie World Cup, Salt Lake City (500 meter):
Heren: Jan Smeekens, Stefan Groothuis, Michel Mulder, Hein Otterspeer en Jesper Hospes.
Dames: Thijsje Oenema, Margot Boer, Annette Gerritsen, Laurine van Riessen en Mayon Kuipers.

Selectie World Cup, Salt Lake City (1000 meter):
Heren: Stefan Groothuis, Kjeld Nuis, Sjoerd de Vries, Hein Otterspeer en Michel Mulder.
Dames: Marrit Leenstra, Margot Boer, Ireen Wüst, Laurine van Riessen en Annette Gerritsen.

Selectie World Cup, Hamar (1500 meter):
Heren: Stefan Groothuis en Kjeld Nuis, Sven Kramer, Rhian Ket en Koen Verweij.
Dames: Ireen Wüst, Marrit Leenstra, Diane Valkenburg, Paulien van Deutekom en Margot Boer.

Selectie World Cup, Hamar (3000 meter):
Dames: Diane Valkenburg, Ireen Wüst, Annouk van der Weijden, Marije Joling en Jorien Voorhuis.

Selectie World Cup, Hamar (5000 meter):
Heren: Jorrit Bergsma en Sven Kramer, Bob de Jong, Jan Blokhuijsen en Douwe de Vries.

Selectie World Cup, Heerenveen (5000 meter):
Dames: Annouk van der Weijden, Marije Joling, Jorien Voorhuis, Carlijn Achtereekte en Diane Valkenburg.

Selectie World Cup, Heerenveen (10000 meter):
Heren: Bob de Jong, Jorrit Bergsma en Bob de Vries, Douwe de Vries. Vijfde rijder wordt eind februari bekendgemaakt.

Van fokSport!
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 6 januari 2012 @ 14:01:18 #148
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_106481332
Over 2 uur mogen de dames het spits afbijten op het ËK in Boedapest
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  vrijdag 6 januari 2012 @ 14:17:40 #149
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_106482044
[Schaatsen] EK Allround 2012 in Budapest

Het topic staat volgens mij niet in het schaatsfilter...
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 6 januari 2012 @ 14:23:57 #150
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_106482320
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:17 schreef Montov het volgende:
[Schaatsen] EK Allround 2012 in Budapest

Het topic staat volgens mij niet in het schaatsfilter...
Blijkbaar niet, want er staat maar 1 topic in het filter :)
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 12 januari 2012 @ 14:56:44 #151
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_106723440
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 12 januari 2012 @ 15:23:50 #152
106690 MiLalaa
como una manana de verano
pi_106724389
nou, wie denken we??

Niemann met terugwerkende kracht? O-) komt nl. uit Erfurt dus handig..
opties van nu: Beckert, Angermuller ?
Be sure to wear some flowers in your hair
  donderdag 12 januari 2012 @ 15:25:27 #153
106690 MiLalaa
como una manana de verano
pi_106724455
Of misschien nog iemand die last heeft van natuurlijk hoge waardes, net zoals Pechstein


Hmm, of Anschutz, of...
Probleem, het kan iedereen wel zijn, zo'n berichtje levert alleen verdachtmakingen op. Maar ik ben wel heeeeel nieuwsgierig :@

[ Bericht 36% gewijzigd door MiLalaa op 12-01-2012 15:41:15 ]
Be sure to wear some flowers in your hair
pi_106724825
In het oorspronkelijke Duitse bericht wordt gemeld dat het niet om Pechstein zou gaan. Beckert heeft al sinds begin december niet meer gereden. Voorlopig met als reden rugklachten...
  donderdag 12 januari 2012 @ 19:01:51 #155
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_106731732
Pechstein trad de vorige keer terug met een of andere blessure. En nu Beckert. Ik hoop het niet.
Géén kloon van tvlxd!
  donderdag 12 januari 2012 @ 19:22:10 #156
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_106732388
Of natuurlijk Jenny Wolf met haar Oost-Duitse bakkes. Al weet ik niet of een sprinter veel heeft aan bloedtransfusies?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_106924598
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 januari 2012 @ 17:26:59 #158
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_107223886
Kramer en Blokhuijsen niet naar NK allround

Maak van het NK weer het kwalificatietoernooi voor het EK in de schaatsweek.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 25 januari 2012 @ 22:21:02 #159
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_107237142
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 17:26 schreef borisz het volgende:
Kramer en Blokhuijsen niet naar NK allround

Maak van het NK weer het kwalificatietoernooi voor het EK in de schaatsweek.
En doen ze wel mee met de WK in het weekend van 18 februari?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 januari 2012 @ 22:22:40 #160
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_107237222
quote:
5s.gif Op woensdag 25 januari 2012 22:21 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

En doen ze wel mee met de WK in het weekend van 18 februari?
:Y. Daarvoor zijn ze al gekwalificeerd door de prestaties op het EK.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_107237269
quote:
5s.gif Op woensdag 25 januari 2012 22:21 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

En doen ze wel mee met de WK in het weekend van 18 februari?
Doh :P de reden dat ze nu niet meedoen is Omdat ze al geplaatst zijn voor het wk.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 25 januari 2012 @ 22:25:20 #162
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_107237385
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2012 22:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Doh :P de reden dat ze nu niet meedoen is Omdat ze al geplaatst zijn voor het wk.
Duh rustig maar :( iedereen kan zich vergissen }:|
  woensdag 25 januari 2012 @ 22:26:52 #163
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_107237472
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 22:22 schreef borisz het volgende:

:Y. Daarvoor zijn ze al gekwalificeerd door de prestaties op het EK.
Dankje borisz ^O^
pi_107650231
Haha. _O_
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 5 februari 2012 @ 22:05:36 #165
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_107651755
Vriend van Leenstra toch?
Géén kloon van tvlxd!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 5 februari 2012 @ 22:10:03 #166
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_107652103
Wie doen het nou eigenlijk allemaal met elkaar in het schaatswereldje?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_107717020
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 22:05 schreef Montov het volgende:
Vriend van Leenstra toch?
Oh?
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 7 februari 2012 @ 17:29:10 #168
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_107719759
Als ik de twitter van hem zie denk ik het wel ja :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 22 februari 2012 @ 22:10:49 #169
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_108282399
Thialf wordt opgeknapt en daarmee komt er geen nieuwe moderne schaatsbaan in Heerenveen. Zelfs als schaatsfan moet ik zeggen dat zo'n enorm duur nieuw stadion geen goed plan was.
Géén kloon van tvlxd!
pi_108283428
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:10 schreef Montov het volgende:
Thialf wordt opgeknapt en daarmee komt er geen nieuwe moderne schaatsbaan in Heerenveen. Zelfs als schaatsfan moet ik zeggen dat zo'n enorm duur nieuw stadion geen goed plan was.
Nieuw stadion hoeft niet perse, maar de huidige renovatie plan mag van mij wat uitgebreider zijn. Zo zou ik het graag zien dat er een fatsoenlijke 2e ring bijkomt voor het publiek ipv zo'n vip balkontje. http://schaatsen.nl/videos/play/1245650
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_108283550
hier de renovatie plannen http://www.thialf-discovery.nl/
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_108286904
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:26 schreef hole1988 het volgende:

[..]

Nieuw stadion hoeft niet perse, maar de huidige renovatie plan mag van mij wat uitgebreider zijn. Zo zou ik het graag zien dat er een fatsoenlijke 2e ring bijkomt voor het publiek ipv zo'n vip balkontje. http://schaatsen.nl/videos/play/1245650
en dan kom jij kijken? het is nu al niet altijd meer uitverkocht, dus waarom dan een extra ring?
know'm sayin?
×
word? word.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 22 februari 2012 @ 23:43:14 #173
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_108287064
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:39 schreef alors het volgende:

[..]

en dan kom jij kijken? het is nu al niet altijd meer uitverkocht, dus waarom dan een extra ring?
bij EK's en WK's is het volgens mij over het algemeen wel uitverkocht.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_108289350
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:39 schreef alors het volgende:

[..]

en dan kom jij kijken? het is nu al niet altijd meer uitverkocht, dus waarom dan een extra ring?
Ben al 2 keer geweest dit jaar. Toegegeven ik heb de kaarten wel gewonnen.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_108289503
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:43 schreef rubbereend het volgende:

[..]

bij EK's en WK's is het volgens mij over het algemeen wel uitverkocht.
Er gaat ook een boel naar sponsoren zoals Essent & Telegraaf.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_108289655
quote:
MOSKOU - Sven Kramer, die zondag in Moskou voor de vijfde keer wereldkampioen allround werd, opent in het nieuwste nummer van NUsport de aanval op de oude schaatselite. Het is Kramer niet ontgaan dat de interesse in het langebaanschaatsen terugloopt.

De schaatser van TVM stelt dat 'er dingen anders kunnen’. Kramer meent tegelijkertijd dat we niet te veel vernieuwing hoeven te verwachten van de oude mannen van de schaatsbond ISU. “Die mannen moeten weg”, zegt Kramer.

“Er moet wat gebeuren”, aldus Kramer over de status van de schaatssport. Tribunes raken leger en leger, de aandacht van het jonge publiek lijkt geheel afwezig. “Er zijn te veel ritten die er niet toe doen. De series bij het zwemmen en atletiek worden toch ook niet live op televisie uitgezonden?”

Hij vindt dat er wel wat mag gebeuren rondom de wedstrijden. “Het probleem is eerder de marketing rond de wedstrijden”, zegt Kramer.

Beu

De Fries is tegelijkertijd de discussie ook een beetje beu aan het worden. Hij hekelt de mensen die allemaal denken dat ze het beter weten.

“Ik ga geen dingen schreeuwen, omdat ik het antwoord ook niet één twee drie heb. Iedereen schreeuwt maar, maar niemand komt met een antwoord. Ik ben goed in schaatsen; dat moet ik doen en andere mensen moet dat andere maar doen.”
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_108297775
mulderronald twitterde op donderdag 23-02-2012 om 12:24:47 RT @robbertderijk: Efteling ¤32,-,Artis ¤18,95, Voetbalwedstr. Feyenoord/Ajax ¤17,50,Tikibad ¤17,-,Staplaats WK afst. ¤35,-. #legetribunes reageer retweet
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 23 februari 2012 @ 12:29:59 #178
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_108297856
quote:
14s.gif Op donderdag 23 februari 2012 12:27 schreef marcodej het volgende:
mulderronald twitterde op donderdag 23-02-2012 om 12:24:47 RT @robbertderijk: Efteling ¤32,-,Artis ¤18,95, Voetbalwedstr. Feyenoord/Ajax ¤17,50,Tikibad ¤17,-,Staplaats WK afst. ¤35,-. #legetribunes reageer retweet
PSV - Trabzonspor is gewoon 25 euro voor een plaatsje achter de goal. Rare vergelijking. Als je zo'n lijstje maakt met concerten en musicals is het ineens goedkoop :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_108366340
quote:
Kemkers,Kramer,Wüst tekenen bij

Schaatsploeg TVM heeft de contracten met Gerard Kemkers, Sven Kramer en Ireen Wüst verlengd. De trainer en z'n toppers hebben bijgetekend tot en met de Spelen van 2014 in Sotsji. Kemkers (44) heeft Kramer en Wüst sinds 2005 onder zijn hoede en leidde de twee naar ongekende successen.

Kramer (25) veroverde olympisch goud op de 5 km, werd vijf keer wereldkampioen allround, vijf keer Europees kampioen allround en won negen keer goud bij de WK afstanden.

Wüst (25) won twee olympische titels, drie wereldtitels allround,één Europese allroundtitel en vijf gouden medailles bij de WK afstanden.
Bron: http://nos.nl/l/344875
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 24 februari 2012 @ 23:48:34 #180
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_108369388
*O* De Vries zal er wel bijkomen voor Wüst.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 25 februari 2012 @ 16:56:21 #181
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_108386694
Kramer doet niet mee aan 10km volgende week, en dus zal hij zich ook niet plaatsen voor 10km WK Afstanden. 1500m zegt Kramer ook af, maar daar is wellicht nog een mogelijkheid om 1 week later zich nog te plaatsen voor het WK.
Géén kloon van tvlxd!
pi_108422773
quote:
9s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 16:56 schreef Montov het volgende:
1500m zegt Kramer ook af, maar daar is wellicht nog een mogelijkheid om 1 week later zich nog te plaatsen voor het WK.
Dat zie ik niet gebeuren. ;)

quote:
Feel free to ignore my comments.
  zondag 26 februari 2012 @ 17:06:20 #183
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_108422958
Daar heb je gelijk in. Ook het gegeven dat Kramer wrs niet eens mag starten voor de wereldbekerfinale (alleen top 24 volgens mij), is die kans ook verkeken.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 26 februari 2012 @ 17:13:04 #184
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_108423216
Zeer verstandig van Kramer...hij wil zich niet (opnieuw) opblazen. De drie gouden medailles in 2014 zijn het hoofddoel.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 26 februari 2012 @ 20:26:50 #185
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_108431986
Kramer mist natuurlijk ook gewoon de basis van een fatsoenlijke zomertraining. Het gaat allemaal heel gedoseerd en dat is meer dan verstandig
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_108448747
Kramer had ook niet gedacht al meteen het EK & WK te winnen voor hem is het seizoen al meer dan geslaagd.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 27 februari 2012 @ 00:55:17 #187
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_108448884
Ben benieuwd hoe Leenstra uit het WK is gekomen want die is hard nodig voor de ploegenachtervolging
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_108508459
Hofmeier stopt met schaatssport

quote:
Hofmeier stapt na dit seizoen uit de schaatssport. Dat maakte het bedrijf dinsdag bekend. 'We hebben al eerder aangegeven de kar niet alleen meer te willen trekken', aldus woordvoerder Frank Bieleman.
'Maar tot nu toe heeft dat nog niet geleid tot overeenkomsten. Door nu aan te geven dat we ermee stoppen, geven we trainer Jan van Veen en de schaatsers de ruimte om alvast verder te kijken.'

Hofmeier is 6 jaar actief in het langebaanschaatsen. Sinds dit seizoen draagt de schaatsploeg de naam Team Hart. Hofmeier stelde de naamgeving en de uitingen ter beschikking aan de Hartstichting.

De BV werd omgezet in een stichting, dat een platform moest worden voor ondernemers. De stichting vond tot dusverre echter nog geen bedrijven en sponsoren, die zich tot de schaatssport aangetrokken voelen.

Van Veen heeft dit seizoen bij Team Hart de schaatsers Koen Verweij, Renz Rotteveel, Pim Cazemier en Rhian Ket en de schaatssters Marrit Leenstra, Yvonne Nauta en Roxanne van Hemert onder zijn hoede. Verweij eindigde vorige week bij het wereldkampioenschap allround als derde.
Feel free to ignore my comments.
pi_108627562
Tuitert naar Berlijn door val Elgersma

quote:
De één zijn val, is de ander zijn ticket naar de finale! Dat is een notedop wat er vrijdagochtend gebeurde bij de World Cup in Heerenveen. Op de 1500 meter in de B-groep kwam Lars Elgersma ten val waardoor Mark Tuitert alsnog mee mag doen tijdens de wereldbekerfinale in Berlijn, van 9 tot en met 11 maart.
Lars Elgersma, zijn enige concurrent voor het ticket, kwam vrijdag in Thialf ten val in de B-groep. Olympisch kampioen Tuitert is daardoor nog de enige kandidaat voor het startbewijs. De KNSB moet hem nog wel officieel aanwijzen.

Tuitert twitterde vrijdagmiddag meteen: Bizarre ontknoping… !

Vrijdagavond rijdt de olympisch kampioen overigens in Deventer een 1500 meter bij de finale om de Holland Cup: ,,1 weekend om wedstrijdfit te worden. Vanavond 1500 meter in Deventer om mee te beginnen, 1e wedstrijd na ‘t natuurijs.”
Feel free to ignore my comments.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 2 maart 2012 @ 16:14:23 #190
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_108628460
_O- hopelijk heeft hij een beetje vorm
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 maart 2012 @ 15:18:27 #191
862 Arcee
Look closer
pi_108665055
quote:
Van Deutekom stopt ermee

Toegevoegd: zaterdag 3 mrt 2012, 15:09
Paulien van Deutekom heeft een punt achter haar schaatscarrière gezet.

Dat deed de rijdster van Control direct na een teleurstellende 1.500 meter bij de wereldbekerwedstrijden in Heerenveen.

De 31-jarige Van Deutekom beleefde haar beste seizoen in 2007/2008. Ze veroverde dat jaar brons op de NK allround, zilver op de EK achter Ireen Wüst en, in Berlijn, goud op de WK.

Op de WK afstanden voegde ze daar nog drie plakken (zilver op de 1.500 en 3.000 meter en goud op de achtervolging) aan toe.

De jaren daarna ging het steeds minder. Ze raakte overtraind en haalde nooit meer haar topniveau. In Thialf werd ze zaterdag zestiende op de 1.500 meter. In tranen kondigde ze haar afscheid aan.)


[ Bericht 45% gewijzigd door Arcee op 03-03-2012 16:07:13 ]
pi_108825606
Dertien schaatsers al zeker van WK afstanden

quote:
Al dertien schaatsers zijn zeker van deelname aan de wereldkampioenschappen afstanden, die van 22 tot en met 25 maart in Heerenveen worden gehouden.
Ireen Wüst, Kjeld Nuis en Stefan Groothuis hebben na hun prestaties bij de wereldbekerwedstrijden in Thialf, afgelopen weekeinde, zelfs op twee afstanden een startbewijs in handen (1000 en 1500 meter). Dat heeft de schaatsbond dinsdag bevestigd.
Op de langste afstanden zijn alle tickets reeds vergeven. Op de 10 kilometer werden Bob de Jong, Jorrit Bergsma en Bob de Vries aangewezen, terwijl Nederland op de 5 kilometer voor vrouwen wordt vertegenwoordigd door Annouk van der Weijden, Jorien Voorhuis en Diane Valkenburg.
Daarnaast weten ook Margot Boer (500m), Marrit Leenstra (1500m), Michel Mulder (500m) en Koen Verweij (1500m) dat zij eind maart mogen acteren op de mondiale titelstrijd.
De overige startbewijzen worden komend weekeinde tijdens de wereldbekerfinale in Berlijn verdeeld.
Feel free to ignore my comments.
pi_108825892
APPM blijft aan als sponsor

quote:
APPM blijft ook volgend schaatsseizoen sponsor van de sprintploeg van coach Gerard van Velde.
APPM wil in principe doorgaan tot en met de Olympische Spelen van 2014 in Sotsji, al is de ploeg wel op zoek naar extra geldschieters.
Van Velde heeft bij APPM Hein Otterspeer, Sjoerd de Vries, Michel Mulder, Jesper Hospes en Jacques de Koning onder zijn hoede. Otterspeer en De Vries debuteerden dit jaar bij het wereldkampioenschap sprint.
APPM is sinds 2006 als sponsor verbonden aan de schaatssport.
Feel free to ignore my comments.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 maart 2012 @ 09:05:33 #194
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_108893976
Schaatskalender 2012/2013 in beperkte vorm
http://lockerz.com/s/190856967
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 17 maart 2012 @ 10:37:10 #195
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_109197478
Hebben jullie gezien dat Martin Hänggi een halve minuut van z'n PR op de 10km afgehaald is en nu op z'n 44e sneller dan de legendarische 13.30.55 van z'n leeftijdsgenoot Koss? Vast niet he!

http://speedskatingresults.com/index.php?p=4&e=8549&g=1
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 10:41:06 #196
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_109197537
Verder helaas weinig toppers bij de olympic oval finals, maar dat komt vast ook door het WK afstanden.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2012 @ 11:18:14 #197
862 Arcee
Look closer
pi_109198240
quote:
4s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 10:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hebben jullie gezien dat Martin Hänggi een halve minuut van z'n PR op de 10km afgehaald is en nu op z'n 44e sneller dan de legendarische 13.30.55 van z'n leeftijdsgenoot Koss? Vast niet he!

http://speedskatingresults.com/index.php?p=4&e=8549&g=1
Nee, want hij was nog 43 toen-ie reed. :Y)
  zaterdag 17 maart 2012 @ 12:21:05 #198
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_109199501
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 10:41 schreef I.R.Baboon het volgende:
Verder helaas weinig toppers bij de olympic oval finals, maar dat komt vast ook door het WK afstanden.
De WK Afstanden is dit jaar dan ook belachelijk laat in het seizoen. Volgende week in een t-shirtje naar Thialf. :')
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 maart 2012 @ 12:22:37 #199
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_109199533
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 12:21 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

De WK Afstanden zijn dit jaar dan ook belachelijk laat in het seizoen. Volgende week in een t-shirtje naar Thialf. :')
Volgend jaar in Sochi is het WK ook zo laat :')
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 17 maart 2012 @ 14:52:23 #200
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_109202972
quote:
4s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 10:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hebben jullie gezien dat Martin Hänggi een halve minuut van z'n PR op de 10km afgehaald is en nu op z'n 44e sneller dan de legendarische 13.30.55 van z'n leeftijdsgenoot Koss? Vast niet he!

http://speedskatingresults.com/index.php?p=4&e=8549&g=1
Nu nog een keer zonder klapschaatsen en op een laaglandbaan.
Géén kloon van tvlxd!
  FOK!fotograaf zaterdag 17 maart 2012 @ 17:23:36 #201
73911 ultra_ivo
pi_109206635
Ferre Spruyt ook niet slecht bezig.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 21 maart 2012 @ 13:08:16 #202
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_109346889
quote:
Schaatser Simon Kuipers heeft zijn loopbaan beëindigd. De specialist op de 1.000 en 1.500 meter kan na een slecht verlopen seizoen de motivatie niet meer opbrengen om door te gaan.

Kuipers veroverde vier titels op de NK afstanden. Tijdens de Olympische Spelen in 2010 in Vancouver maakte hij deel uit van de bronzen achtervolgingsploeg.

Een jaar eerder werd hij derde op de WK sprint in Moskou. Kuipers won vier keer een wereldbekerwedstrijd.

Slecht jaar
Voor Kuipers was het seizoen 2011/2012 het slechtste uit zijn loopbaan. Op de NK afstanden in Heerenveen in november 2011 kwam hij niet verder dan een elfde plaats op de 500 meter. Op de 1.000 meter werd hij twaalfde en op de 1.500 meter slechts dertiende.

Mede door de slechte resultaten plaatste Kuiper zich niet voor wereldbekerwedstrijden, EK of WK's.

In december 2011 leverde Kuipers zijn contract in bij TVM om na te kunnen denken over zijn toekomst. In januari 2012 stelde hij zich een ultimatum dat hij eind maart of begin april een beslissing zou nemen over zijn toekomst.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_109348842
Niet geheel verrassend, hij haalde zijn oude niveau lang niet meer.

Kleinsman overigens ook gestopt.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_109569756
Gerritsen in principe terug naar Team Orie.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_109570321
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 15:39 schreef marcodej het volgende:
Gerritsen in principe terug naar Team Orie.
Lijkt mij geen slechte keuze, gaan er nog meer mee vanuit het koekjesteam?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 27 maart 2012 @ 15:55:41 #206
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_109570538
Moet Orie eerst een sponsor hebben.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 maart 2012 @ 16:11:27 #207
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_109571074
Kalender 2012-2013
16-18 november: Heerenveen (alle afstanden)
Weekenden daarna Kolomna en Astana(1500m en lange afstand(en))
8-9 en 15-16 december Sprinten in Azie(Nagano + Changchun)
19-20 jan Calgary voor het WK sprint de week erop in Salt Lake City
9-10 feb Erfurt. Week later WK allround in Hamer
1-3 maa Inzell (alle afstanden)
8-10 maa WB finale Heerenveen(Alle afstanden)
Twee weken na de WBfinale zijn de WK Afstanden in Sochi.

[ Bericht 1% gewijzigd door borisz op 27-03-2012 16:20:16 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_109572176
Benieuwd wat dat voor hal wordt in Sochi. Hopelijk net zo mooi als in Vancouver.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 27 maart 2012 @ 16:44:23 #209
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_109572327
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:40 schreef Leatherface het volgende:
Benieuwd wat dat voor hal wordt in Sochi. Hopelijk net zo mooi als in Vancouver.
stukje van de bouw
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 27 maart 2012 @ 16:46:18 #210
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_109572404




palmen voor de schaatsbaan O+
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_109572465
Wow, ziet er mooi uit.
pi_109577768
quote:
The Olympic Oval in Sochi will be located in the Olympic Park and will look like an iceberg or an ice fault. A crystal face theme will be supported by angular walls and triangular stained-glass windows. The gray and white color of the building will further enhance this impression.

The Olympic Oval is designed to make the utmost use of local natural features. Spectators will be able to admire scenic mountain views to the north and seascapes to the south. For this reason, the walls along the sides of the skating rink will be made as transparent as possible.

This 8,000 seat facility is to be commissioned in September 2012 for test competitions.

After the Games, the Olympic Oval will be used as an exhibition center.
het zal weer eens niet.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_109581064
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 19:17 schreef hole1988 het volgende:

[..]

het zal weer eens niet.
het is gewoon niet rendabel om een grote sporthal als dat open te houden
pi_109667967
SvenKramer86 twitterde op donderdag 29-03-2012 om 09:05:02 Niets veranderd toch...?“@S4m_NL: @jansmeekens @freddywennemars @ireenw @AnnetteGerrit kijk een oude foto ;) 2004-2005 " reageer retweet
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 29 maart 2012 @ 21:19:53 #215
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_109670261
:D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 29 maart 2012 @ 23:23:01 #216
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_109678092
Ik heb ooit een ansichtkaart gekregen van Falco Zandstra met daarop de selectie van jong oranje '91 '92 (met oa annemarie thomas en volgens mij ook jacques orie) en die compositie lijkt hier sterk op.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_109750283
even de datums op een rijtje
11 - 13 Jan
Essent ISU European Speed Skating Championships 2013 Heerenveen, Netherlands
26 - 27 Jan
Essent ISU World Sprint Speed Skating Championships 2013 Salt Lake City, USA
16 - 17 Feb
Essent ISU World Allround Speed Skating Championships 2013 Hamar, Norway
22 - 24 Feb
Junior Speed Skating Championships 2013 Collalbo, Italy
21 - 24 Mar
Essent ISU World Single Distances Speed Skating Championships 2013 Sochi, Russia
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_109770242
Oenema vertrekt bij Team Corendon

quote:
Tweevoudig Nederlands kampioene Thijsje Oenema vertrekt bij Team Corendon, het team van de coaches Renate Groenewold en Peter Kolder. De sprintster wil na het meest succesvolle seizoen uit haar carrière gaan samenwerken met Marianne Timmer.

Dat meldt Team Corendon, vorig seizoen Team Op=Op, zondag via een persbericht.

Oenema kende onder Groenewold en Kolder een prima seizoen De 23-jarige rijdster pakte de nationale afstandstitels op de 500 en 1000 meter, debuteerde op het Essent WK Sprint met een tiende plaats en behaalde op de Essent WK Afstanden een bronzen medaille op de 500 meter.

Teammanager Chiel van Praag betreurt het vertrek van Oenema: “We vinden het uiteraard jammer dat Thijsje dit besluit heeft genomen. Ze heeft bij ons het afgelopen seizoen mooie resultaten geboekt, mede dankzij de coaches en de manier waarop wij binnen de ploeg met elkaar omgaan."

"Daags voor het WK Afstanden hebben we een mondelinge en schriftelijke overeenstemming met haar en haar manager bereikt over een nieuw tweejarig contract. Wat haar vervolgens heeft doen besluiten daar alsnog vanaf te zien, is ons een raadsel eerlijk gezegd. Maar we wensen haar uiteraard wel heel veel succes."

Oenema wil nu dus graag gaan rijden onder oud-sprintster Marianne Timmer, afgelopen seizoen coach bij Team Liga van onder andere Margot Boer en Annette Gerritsen, die op haar beurt de overstap wil maken naar de ploeg van coach Jac Orie. De ploeg van Timmer is nog niet geheel zeker van de steun van de hoofdsponsor.
Feel free to ignore my comments.
pi_109770904
Succescoach Timmer, goede keuze.
  zondag 1 april 2012 @ 17:38:34 #220
194695 franklop
Fran knock
pi_109770966
quote:
14s.gif Op zondag 1 april 2012 17:36 schreef wimderon het volgende:
Succescoach Timmer, goede keuze.
Die deed het toch aardig met L. de Vries

:') slechte keuze me dunkt
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_109771034
jaar lang gratis Liga laat je niet liggen :9
  zondag 1 april 2012 @ 17:41:18 #222
194695 franklop
Fran knock
pi_109771050
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 17:40 schreef Evertjan het volgende:
jaar lang gratis Liga laat je niet liggen :9
sponsor heeft contract nog niet eens verlengd
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_109771205
quote:
10s.gif Op zondag 1 april 2012 17:38 schreef franklop het volgende:

[..]

Die deed het toch aardig met L. de Vries

Die heeft dan ook alleen maar met de assistent-coach gewerkt _O-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 1 april 2012 @ 22:05:35 #224
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_109783504
Rare keuze
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_109815499
quote:
Olde Heuvel na zes jaar weg bij TVM

Schaatser Wouter Olde Heuvel vertrekt na zes jaar bij TVM.

De trainingspartner van vijfvoudig wereldkampioen allround Sven Kramer zegt toe te zijn aan een nieuwe uitdaging.

Als lid van de ploeg van coach Gerard Kemkers werd Olde Heuvel in 2010 en 2011 Nederlands allroundkampioen. De 25-jarige schaatser uit Losser gaat zich aansluiten bij de ploeg van coach Jan van Veen, die nog op zoek is naar een sponsor. Team Hart maakte onlangs bekend met sponsoring te stoppen.

"Van Veen heeft er alle vertrouwen in dat er een nieuwe geldschieter komt", zegt Olde Heuvel, die teamgenoot van onder anderen Koen Verweij en Marrit Leenstra wordt.
Bron: http://nos.nl/l/358157
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 2 april 2012 @ 21:00:31 #226
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_109822014
Niet heel gek denk ik.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_109831438
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:00 schreef rubbereend het volgende:
Niet heel gek denk ik.
Nee, was de afgelopen tijd ook niet meer optimaal in vorm, mede door zijn blessure. Met Verweij en Leenstra erbij heb je nog wel een leuk team.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 2 april 2012 @ 23:40:58 #228
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_109832276
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 23:19 schreef Felagund het volgende:

[..]

Nee, was de afgelopen tijd ook niet meer optimaal in vorm, mede door zijn blessure. Met Verweij en Leenstra erbij heb je nog wel een leuk team.
Ja dat is wel mooi en behapbaar team voor een sponsor denk ik
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_109915883
Vrouwen

quote:
Marketingtechnisch klopt het natuurlijk allemaal. Team Liga ziet er smakelijk uit.
Design schaatspakken, knappe, snelle dames, grote namen en sterke ambassadeurs voor het merk. Het hele concept klopt, behalve één ding. Er zijn geen mannen.

Want zet een stel vrouwen bij elkaar en geheid dat je binnen no time gedonder in de keet hebt. Zo gaat dat, bij vrouwen. Die zijn jaloers aangelegd, gunnen elkaar het succes niet en het belangrijkste: ze hebben een chronisch gebrek aan zelfspot. Vrouwen hebben mannen nodig, anders wordt het niks. Damesteams zijn gedoemd te mislukken.

Ze hebben alleen al mannen nodig voor de vieze luchtjes. En geloof me, zet een paar topsportende mannen bij elkaar, en gegarandeerd dat je in enkele ogenblikken wapperende handen en afgeknepen neuzen ziet. En bulderend gelach hoort. Dat missen vrouwen, die lachen alleen als ze goud hebben gewonnen, het liefst ten koste van hun ploeggenootje. Mannen lachen zelfs om de beerput van hun kamergenoot.

Nederig

Dit wordt niet altijd begrepen, noch serieus genomen, maar stank is een uitstekend instrument voor zelfreflectie. Het houdt je bijvoorbeeld nederig. Je leert dat je ploegmaat je soms te snel af is. Als je in de scheet van een ander zit te ademen, maakt je dat voor even machteloos. Om te voorkomen dat je alleen maar nederlagen incasseert, verzin je een tactiek waarmee je keihard terug kan slaan. Dat missen vrouwen. Die slaan niet keihard terug als ze zich machteloos voelen. Die gaan roddelen.

Zet vrouwen bij vrouwen en je krijgt diva’s. Zet mannen bij mannen en je krijgt neanderthalers. En dat moet je zijn in de topsport. Diva’s vreten geen concurrenten op, oermensen wel. Diva’s maken zich eerst op voordat ze de schaatsen slijpen. Kerels slijpen eerst hun schaatsenvoordat ze zich vergeten te scheren. De juiste prioriteiten, hoofdzaken, bijzaken. Snapt u?

Concept

Maar ja, zo’n onverzorgde kerel past natuurlijk niet in het concept van een fraai damesgezelschap. En daar gaat het mis. Niet altijd kun je topsport in een marketingconcept gieten, zonder dat het ergens ten koste van gaat. Team Liga zag er goed uit afgelopen winter, haalde waarschijnlijk de doelstellingen in termen van imago, naamsbekendheid en sales, maar functioneerde blijkbaar niet als groep.

Andersom gaat overigens ook niet op. De super geoliede wielermachine HTC-Highroad kon vorig jaar geen sponsor vinden. Eenzelfde lot hangt continu boven het hoofd van superteam Orie. Het marketingbrein achter team Liga is daar nu ingeschakeld. Laten we hopen dat ze niet aan de machine gaan sleutelen om de carrosserie op te leuken.
Feel free to ignore my comments.
pi_109927279
quote:
Linda de Vries voor twee jaar naar TVM

Schaatsster Linda de Vries uit Smilde stapt over naar de TVM-schaatsploeg uit Hoogeveen. De Drentse langebaanschaatsster heeft woensdag een tweejarig contract getekend.

De Vries ruilt haar plek bij team Liga in om ploeggenote te worden van Ireen Wust. Een van haar nieuwe coaches is Gerard Kemkers uit Peize. De Drentse brak dit seizoen definitief door met twee keer een vierde plaats op zowel het Europees als het Wereldkampioenschap Allround. In Maart won De Vries nog brons op de 1500 meter bij het Wereldkampioenschap afstanden in Heerenveen. Tijdens hetzelde toernooi won de Drentse ook goud met de ploegenachtervolging.
Bron: rtvdrenthe.nl
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 5 april 2012 @ 15:47:06 #231
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_109942799
Eindelijk rond, wederom een nieuwe sparringspartner voor Wüst.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_109979518
http://schaatsen.nl/topsp(...)amp-vertrekt-bij-tvm

quote:
Bart Veldkamp vertrekt bij de schaatsploeg van TVM. Dat meldde het commerciële team vrijdag. De oud-schaatser was de afgelopen twee jaar naast hoofdcoach Gerard Kemkers als trainer werkzaam bij de verzekeringsformatie.

  vrijdag 6 april 2012 @ 17:25:23 #233
106690 MiLalaa
como una manana de verano
pi_109989488
jammer. Ik had wel het idee dat Veldkamp een goede nieuwe impuls was. Dat was dan maar van korte duur..
Be sure to wear some flowers in your hair
  vrijdag 6 april 2012 @ 17:43:04 #234
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_109990120
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 17:25 schreef MiLalaa het volgende:
jammer. Ik had wel het idee dat Veldkamp een goede nieuwe impuls was. Dat was dan maar van korte duur..
Volgens dit interview was hij bij TVM begonnen met de intentie om na 2 jaar de hoofdtrainer te worden (volgens hem in samenspraak met TVM). Nu dat niet doorgaat, geeft hij aan zo niet nog 2 jaar verder te willen.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 6 april 2012 @ 18:16:52 #235
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_109991302
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 17:25 schreef MiLalaa het volgende:
jammer. Ik had wel het idee dat Veldkamp een goede nieuwe impuls was. Dat was dan maar van korte duur..
Komt wel weer een nieuwe impuls bij nu neem ik aan
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_110256921
Lekker druk programma met de world cups volgend seizoen 9 stuks

16 - 18 Nov
Essent ISU World Cup Speed Skating (ALL)
Heerenveen, Netherlands
24 - 25 Nov
Essent ISU World Cup Speed Skating (Mid/Long)
Kolomna, Russia
1 - 2 Dec
Essent ISU World Cup Speed Skating (Mid/Long)
Astana, Kazakhstan
8 - 9 Dec
Essent ISU World Cup Speed Skating (Sprint)
Nagano, Japan
15 - 16 Dec
Essent ISU World Cup Speed Skating (Sprint)
Harbin, China
19 - 20 Jan
Essent ISU World Cup Speed Skating (Sprint)
Calgary, Canada
9 - 10 Feb
Essent ISU World Cup Speed Skating (Mid/Long)
Inzell, Germany
1 - 3 Mar
Essent ISU World Cup Speed Skating (ALL)
Erfurt, Germany
8 - 10 Mar
Essent ISU World Cup Speed Skating Final
Heerenveen, Netherlands
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_110492469
PeterKolder twitterde op woensdag 18-04-2012 om 17:04:57 Hier komt straks het publiek de "coastal cluster" op. Hier staan 9 ijsbanen en Olympic stadium. reageer retweet
PeterKolder twitterde op woensdag 18-04-2012 om 17:07:43 Iceberg stadium (shorttrack en kunstrijden) #Sochi2014 reageer retweet
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 18 april 2012 @ 17:16:20 #238
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110492832
schaatsen tussen de palmen _O_
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 april 2012 @ 12:51:53 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110763692
Nog niet voorbijgekomen hier:
quote:
Tijssen gaat De Vries achterna naar TVM

Nadat zijn pupil Linda de Vries al naar TVM was overgestapt verhuist nu ook coach Rutger Tijssen van Liga naar de groene ploeg van hoofdcoach Gerard Kemkers. Hij wordt er assistent-coach.

Eerder verliet Bart Veldkamp de TVM-formatie, waardoor er in de begeleiding een plek vrij kwam. Er waren al enige tijd geruchten dat Tijssen deze plek in zou vullen. Hij heeft een contract getekend voor twee jaar.

Tijssen was afgelopen seizoen coach bij Liga en begeleidde daar vooral de allroundster De Vries. Het jaar ervoor stond hij voor de 1nP-ploeg op het ijs.
bron: http://schaatsen.nl/nieuw(...)es-achterna-naar-tvm

De verdere leegloop bij Team Liga, maar een goede zet voor TVM. Zeker omdat hij De Vries kent en haar hierdoor goed kan begeleiden.

Bij TVM trainen ze over het algemeen zwaar, waardoor er kans op overtraind zijn is, maar ik denk dat Tijssen hier net als Veldkamp voor kan waken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110975146
Pechstein kan niet bestraft worden

quote:
Het internationaal antidopingagentschap WADA heeft zich uitgesproken in de Erfurter dopingzaak, waarbij schaatssters Judith Hesse en Claudia Pechstein betrokken zijn.

Volgens het WADA is het niet mogelijk om sporters te bestraffen voor de UV-bloedbehandeling, die arts Andreas Franke uitvoerde bij meer dan dertig sporters. Het protocol van bloed afnemen, bestralen en opnieuw weer inspuiten is pas vanaf januari 2011 verboden.

Overigens heeft het agentschap deze behandeling op algemene gronden verboden, want er is geen bewijs dat de UV-bestraling prestatieverhogend werkt.

Het Duitse antidopingagentschap Nada staat enigszins in het hemd omdat de hele zaak nu met een sisser af dreigt te lopen. Claudia Pechstein is blij met de uitspraak van het WADA, waarmee ze zich ontdoet van een tweede dopingaffaire.

"Voor mij is dit geen verrassing", zegt ze tegenover de Berliner Kurier. "Feit is wel dat, aangezien er talrijke sporters in een kwaad daglicht gesteld zijn, dit nog harde gevolgen zal krijgen."

De veertigjarige Pechstein keerde in januari 2011 terug op de ijsbaan nadat ze twee jaar geschorst was geweest vanwege afwijkende bloedwaarden. Ze heeft altijd ontkend doping gebruikt te hebben.
Team APPM vindt nieuwe hoofdsponsor

quote:
Team APPM heeft een nieuwe hoofdsponsor gevonden. Dinsdag zal de naam van de nieuwe geldschieter bekend worden gemaakt. APPM Management Consultants bv zal zelf doorgaan als cosponsor.

De ploeg van coach Gerard van Velde krijgt met de nieuwe sponsor meer mogelijkheden in de aanloop naar de Olympische Spelen in Sotsji.

De laatste jaren verraste de sprintploeg, met onder meer Michel Mulder, Hein Otterspeer, Sjoerd de Vries en Jesper Hospes in de gelederen, al meerdere malen met goede prestaties, maar ook in financieel opzicht is de toekomst van het team nu gewaarborgd.
Bøkko en Bøkko weg bij Team CBA

quote:
Håvard Bøkko verlaat de commerciële ploeg van de Amerikaanse coach Peter Mueller.

De 25-jarige Noor heeft gekozen voor een terugkeer bij de nationale schaatsbond, waarmee hij zich gaat voorbereiden op de Olympische Spelen van 2014 in Sotsji.

Bøkko reed afgelopen seizoen zonder al te veel succes onder Mueller bij Team CBA, waarvoor ook de Nederlander Lars Elgersma schaatste.

Bøkko eindigde als derde op de EK allround, achter Sven Kramer en Jan Blokhuijsen. De Noorse topschaatser pendelde de afgelopen jaren al tussen de Noorse bond en de ploeg van Mueller.

Ook zijn zus Hege Bøkko stapt over van CBA naar de Noorse schaatsbond, zo maakten ze maandag bekend.
Feel free to ignore my comments.
pi_110999658
quote:
Dinsdag zal de naam van de nieuwe geldschieter bekend worden gemaakt.
Beslist.nl hoofdsponsor ploeg Van Velde

quote:
De succesvolle schaatsploeg van Gerard van Velde heeft een nieuwe hoofdsponsor gevonden. Komend seizoen rijdt de formatie van onder andere Michel Mulder en Hein Otterspeer met de naam van Beslist.nl op hun pakken.

De vergelijkingssite verbond zich voor twee seizoenen aan de equipe, die voorheen door APPM werd ondersteund.

Bij de ploeg schaatsen naast Mulder en Otterspeer ook Jacques de Koning, Jesper Hospes en Sjoerd de Vries. Dankzij de nieuwe geldschieter wordt de formatie deze zomer nog verder uitgebreid.

Alhoewel de partijen geen mededelingen willen doen over het budget, vertelde algemeen manager Yuri Solinger wel dat de ploeg nu "tot de grote jongens'' behoort. Naar verluidt kan het budget - afhankelijk van de prestaties en exposure - oplopen tot meer dan 1 miljoen euro.

De pupillen van Van Velde boekten afgelopen seizoen enkele fraaie resultaten. Mulder, Hospes, Otterspeer en De Vries veroverden medailles bij wereldbekerwedstrijden, waarna Mulder op de 500 meter zilver pakte bij de WK afstanden.
Feel free to ignore my comments.
pi_111106653
Pechstein wil schadevergoeding van ARD

quote:
Claudia Pechstein wil een schadevergoeding van de ARD. De Duitse tv-zender onthulde eind januari in de 'Sportschau' dat de schaatsster tot de klantenkring behoorde van de Erfurter arts Andreas Franke, die bloed van atleten zou hebben 'verrijkt' met behulp van ultraviolet licht.

Pechstein (40) heeft altijd alle beschuldigingen over doping ontkend. Ze beschuldigt de ARD van karaktermoord. "Verslaggever Hajo Seppelt heeft me openlijk gebrandmerkt door te stellen dat ik een verboden bloedbehandeling heb ondergaan. Die bewering slaat nergens op en heeft me aanzienlijke schade berokkend."

De ARD zei de aanklacht rustig af te wachten. Het openbaar ministerie verdenkt Franke van overtreding van de geneesmiddelenwet met als doel prestatiebevordering. Volgens de medicus is uv-bestraling geen vorm van doping. De methode is sinds begin 2011 echter verboden in de sport.
Feel free to ignore my comments.
pi_111138964
Timmer: 'Nieuwe start, nieuwe kansen'

quote:
“Het is altijd wel lekker als het gerealiseerd is”, zegt Marianne Timmer opgelucht. Haar team voor het komende seizoen is rond en sponsor Liga heeft het contract verlengd.

De afgelopen weken bleef er veel onduidelijkheid rond de ploeg van Liga. Er gingen vijf dames weg en dus moesten die plekken opgevuld. In de zoektocht naar het perfecte team heeft Timmer veel gesprekken gevoerd.

“Met de ervaring van afgelopen jaar zijn we de gesprekken zorgvuldiger, anders ingegaan”, vertelt ze. “We wilden meiden met honderd procent commitment.” Naar kandidaten hoefde Timmer niet eens heel hard te zoeken. “Heel veel mensen hebben zich aangemeld. We hebben met veel mensen gesproken.”

Met de zes dames – Margot Boer, Thijsje Oenema, Mayon Kuipers, Janneke Ensing, Yvonne Nauta en Janine Smit – gaat Timmer volgende week op trainingskamp. “Het gaat weer beginnen. Het is een nieuwe start, nieuwe kansen.”
Feel free to ignore my comments.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 18:59:20 #244
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_111139269
quote:
Seksbeluste schaatsenrijder grijpt vrouw met antennes

AMSTERDAM - Mannelijke schaatsenrijders hebben antennes die zijn ontwikkeld tot grijparmen, waarmee ze ongewillige vrouwtjes kunnen vastgrijpen om hen tot seks te dwingen.

Dat schrijven biologen van de Universiteit van Toronto en het Instituut voor functionele genetica in Lyon in de nieuwste editie van Science.
Schaatsenrijders zijn een soort wantsen die op hun lange poten over het wateroppervlak van sloten en meren glijden. Iets minder handig dan in het verplaatsen over water zijn schaatsenrijdermannetjes in het verleiden van vrouwtjes.

Grijparmen
Zij hebben hier een alternatief voor gevonden: wanneer ze zin hebben, grijpen ze het vrouwtje vast met een soort grijparmen, zodat ze niet kan wegvluchten.
De Canadezen en Fransen bestudeerden de gevechten tussen mannetjes- en vrouwtjesschaatsenrijders met behulp van hogesnelheidsvideo en bestudeerden de grijparmpjes onder de microscoop. Daarbij ontdekten ze dat de grijparmen haakjes en tandjes bevatten, die heel precies vastklinken vlak in de kop van het vrouwtje, vlak achter de ogen.

Antennes
Door het DNA van de mannetjes te analyseren kwamen de onderzoekers erachter dat de grijparmen zijn ontstaan uit antennes, die oorspronkelijk bedoeld waren om de omgeving mee af te tasten. Voor de groei ervan is een gen verantwoordelijk dat bij andere insectensoorten 'gewone' antennes bedoeld doet ontstaan.
Door het aflezen van dit gen te verstoren bij mannelijke larven, creëerden ze mannetjes met allerlei verschillende grijparmen, variërend van kleine zoals die van vrouwtjes, tot reusachtige exemplaren met scherpe haakjes en tandjes.
Seksuele worsteling
Toen ze deze geslachtsrijpe gemanipuleerde mannetjes op vrouwtjes loslieten, observeerden ze dat mannetjes met vrouwtjesantennes niets klaarspeelden in de seksuele worsteling, terwijl de mannetjes met de grootste en best vastklinkende grijparmen de meeste nakomelingen verwekten.
De biologen zagen ook dat een grijparm die maar iets groter of beter vastklinkend was, het voortplantingssucces van het mannetje al opkrikte. Daarmee is het een voorbeeld van hoe evolutie geleidelijk kan plaatsvinden, schrijven de onderzoekers.

http://www.nu.nl/wetensch(...)uw-met-antennes.html
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 4 mei 2012 @ 19:09:51 #245
56724 Wombcat
rent wiel
pi_111139693
Die Sven Kramer toch })
in a crowd you lose humanity
pi_111294944
Ochowicz: 'Ik ben weer schaatsster'

quote:
In de aanloop naar de Olympische Winterspelen van Sotsji kruipt het bloed waar het niet gaan kan. De Amerikaanse sprintster Elli Ochowicz meldt op via twitter dat ze een comeback is begonnen in het langebaanschaatsen.

"Vandaag was de eerste officiële dag van mijn comeback. Ja, de geruchten zijn waar... Ik ben weer langebaanschaatsster. Daar gaan we!", twitterde de drievoudige Olympiër.

De 28-jarige Ochowicz deed mee aan de Spelen van 2002, 2006 en 2010. Na Vancouver stopte ze, maar op dat besluit lijkt ze nu terug te komen.
Eochowicz twitterde op dinsdag 08-05-2012 om 03:28:49 Today was the first official day of my comeback…Yes the rumors are true…I am a speed skater once more. Here we go! reageer retweet


Elli O+
Feel free to ignore my comments.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 8 mei 2012 @ 17:01:35 #247
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_111295041
*O*
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 8 mei 2012 @ 23:21:43 #248
862 Arcee
Look closer
pi_111315052
quote:
4s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:59 schreef Michael_Moore het volgende:
Ochowicz: 'Ik ben weer schaatsster'

Eochowicz twitterde op dinsdag 08-05-2012 om 03:28:49 Today was the first official day of my comeback…Yes the rumors are true…I am a speed skater once more. Here we go! reageer retweet
[ afbeelding ]

Elli O+
Nice. :9
  Moderator / Redactie Sport donderdag 10 mei 2012 @ 17:36:06 #249
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_111384648
http://wimijpelaar.weblog(...)jden-voor-flevonice/
http://www.destentor.nl/r(...)tel-van-betaling.ece

Flevonice heeft surseance van betaling aangevraagd en verleend gekregen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_111386383
Het is wel duidelijk waar Ochowicz haar populariteit aan te danken heeft. :+
  vrijdag 11 mei 2012 @ 02:46:27 #251
300082 roos85
JUICHEN!
pi_111407149
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 18:59 schreef Montov het volgende:

[..]

whut :')

Moet gelijk aan aan de gypsy's denken :@
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_111439722
Feel free to ignore my comments.
pi_111543807
quote:
De Vegt van schaats- naar skibond

Wopke de Vegt is opgestapt bij de KNSB. De 55-jarige schaatscoach wordt technisch directeur bij de Nederlandse Skivereniging.

De Vegt werd in 2006 door de KNSB tot bondscoach langebaan benoemd. Vorig jaar werd hij door de bond gedegradeerd tot teammananger van de nationale selectie en disciplinemanager langebaan.
Bron: nos.nl
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  maandag 14 mei 2012 @ 19:08:14 #254
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_111544207
Wopke heeft de ideale skileraar looks. :D
Géén kloon van tvlxd!
pi_111547697
Feel free to ignore my comments.
pi_111628286
'Goed dat Bokko weg is bij Mueller'

quote:
De Noorse schaatslegende Johann Olav Koss is blij dat de kopman van het Noorse schaatsen, Havard Bokko, weg is bij zijn Amerikaanse coach Peter Mueller. "Peter was geen fijn persoon en had een slechte invloed op onze schaatsers."

Bokko maakte vorige week bekend terug te keren in de nationale selectie en zijn avontuur bij de commerciële ploeg onder leiding van Mueller te staken. Een "geweldige beslissing" aldus Koss.

"Havard is in Noorwegen eigenlijk nooit echt uitgegroeid tot een nationale schaatsheld", legt de viervoudig olympisch kampioen uit tijdens een bliksembezoek van 24 uur aan Nederland voor zijn organisatie Right To Play.

"Hij heeft een aantal controversiële beslissingen gemaakt en een aantal controversiële standpunten ingenomen waardoor hij nooit echt de Noorse schaatsfans achter zich heeft gekregen. Maar dat neem ik hem niet kwalijk, dat neem ik Mueller kwalijk."

Koss steekt zijn mening over de Amerikaan, die in het verleden ook Marianne Timmer bijstond, niet onder stoelen of banken. "Het is een goede keuze geweest van Bokko om terug te keren bij de nationale selectie. Hij had überhaupt nooit onder Peter moeten trainen."

"Ik ga er natuurlijk niet over, maar ik vond dat het contract van Mueller als bondscoach van Noorwegen na de Spelen van 2006 al nooit verlengd had mogen worden. Zoals ik zei: hij heeft te lang een slechte invloed op onze schaatsers gehad."

De schaatskampioen van Lillehammer en oprichter van Right To Play maakt zich geen al te grote zorgen over de afnemende populariteit van het schaatsen in Noorwegen. "Zo is het altijd gegaan", relativeert hij.

"De schaatssport is in ons land echt afhankelijk van grote sterren. En op dit moment zijn die er gewoon niet. Maar we hebben denk ik het beste juniorenteam dat we ooit hebben gehad. We hebben bijvoorbeeld nooit eerder een junior, Sverre Lunde Pedersen, gehad die in opvolgende jaren de wereldtitel greep."

"Die junioren zullen de sport straks weer populairder maken. Zo werkt het nu eenmaal, het gaat altijd in een golfbeweging. Op het ene moment wil iedereen de sport de nek omdraaien om dat het dood zou zijn, maar even later is er weer een grote ster en het is weer de voornaamste sport in het land."

Toch benadrukt Koss dat de sport een aantal fundamentele veranderingen moet doorgaan. "Ik denk zeker dat het schaatsen op sommige punten moet gaan moderniseren. Het is niet zo dat de oude, traditionele, manier meteen weg moet. Maar er kunnen nieuwe elementen toegevoegd worden. Het publiek verwacht dat gewoon."

De Noor denkt dat de schaatssport daarbij lessen moet trekken uit de biathlon en het shorttracken. "De biathlon heeft zichzelf echt opnieuw uitgevonden. Succesvol. Er zijn in die sport geheel nieuwe onderdelen toegevoegd die nu voor veel populariteit zorgen."

"Het schaatsen moet daar niet bang voor zijn en hetzelfde doen." Daarbij verwijst Koss naar het nieuwe onderdeel mass start dat in Noorwegen zelfs de afsluitende tien kilometer op het allroundkampioenschap heeft vervangen.

"Maar dat slaat weer nergens op. De mass start heeft geen plaats in een allroundkampioenschap. Maar als individuele discipline is het een prima idee."

"Alleen moet je er dan wel voor zorgen dat de wereldtop ook van start gaat op dat onderdeel. Ik heb me er echt aan geërgerd dat het onderdeel afgelopen seizoen in de wereldbeker genegeerd werd door de beste schaatsers."

Daarnaast zou op de traditionele tien kilometer gekeken kunnen worden naar een 'achtervolgingsstructuur' zoals in de Biathlon. "Dat de leider van start gaat en de achtervolger twee, drie, vier seconden later, afhankelijk van het verschil in het klassement. Degene die het eerst bij de finish komt wint. Veel vermakelijker voor het publiek."

"De internationale schaatsfederatie ISU moet gewoon zo snel mogelijk naar dit soort vernieuwingen gaan kijken en echt veranderingen door gaan voeren. Het schaatsen heeft dat wel nodig."
Feel free to ignore my comments.
pi_111628433
Duitse kampioenschappen in de zomer

quote:
De Duitse kampioenschappen allround en sprint worden dit jaar niet in de winter, maar in de zomer verreden.

Niet alleen de periode waarin de wedstrijden plaats hebben (26 en 27 juli), is vernieuwend. Ook de opzet van de toernooien wordt omgegooid, zo meldt de Duitse site Focus.

Zo zullen de wedstrijden 's avonds vanaf 19.00 uur verreden worden. Ook de volgorde van de afstanden is veranderd. De Duitse schaatsbond DESG hoopt hiermee meer toeristen naar het stadion in Inzell te trekken.

Tot slot zullen de rijders die op de lange afstanden in actie komen niet meer in paren het ijs op gaan. De leider in het klassement gaat alleen van start. De andere deelnemers gaan even later - afhankelijk van de achterstand in de rangschikking - in de achtervolging.
Feel free to ignore my comments.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 16 mei 2012 @ 16:56:19 #258
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_111630462
quote:
Dat is een stuk makkelijker voor diegene die niet op 1 staan, heb je lekker een mikpunt. Ook lekker voor de schaatsers _O- hele seizoensplanning overhoop :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_111850138
quote:
Tuitert breekt met trainer Orie

Schaatser Mark Tuitert heeft na tien jaar de samenwerking met trainer Jac Orie verbroken.

Tuitert, regerend olympisch kampioen op de 1.500 meter, tekent dinsdag een contract bij de formatie van Beslist.nl.

"Ik ben erg teleurgesteld in hem", reageerde Orie, die hem in 2010 naar goud in Vancouver loodste. Zijn schaatsploeg is na het wegvallen van hoofdsponsor Control op zoek naar een nieuwe geldschieter.

Tuitert en Orie begonnen hun samenwerking in 2002. De schaatser werd in 2004 Europees kampioen allround, maar vervolgens stapelden de dieptepunten zich op. Toch bleef Orie in zijn pupil geloven. Het vertrouwen betaalde zich uit bij de Olympische Spelen van Vancouver met de titel op de 1.500 meter.

En nu verkast Tuitert dan plots naar een andere equipe. Saillant detail is dat Tuitert en Orie enkele weken geleden samen om de tafel zaten met Beslist.nl. Dat bedrijf koos op het laatste moment echter voor de ploeg van coach Gerard van Velde te sponsoren.

De 32-jarige Tuitert heeft besloten diezelfde weg te bewandelen. "Mark heeft altijd hoog opgegeven over het team en de begeleiding. Dit voelt gewoon niet goed", aldus een verbitterde Orie.
Bron: nos.nl
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  maandag 21 mei 2012 @ 21:28:20 #260
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_111850916
Erg verrassend. :o
Géén kloon van tvlxd!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 21 mei 2012 @ 21:31:14 #261
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_111851100
Ze waren toch al aan het trainen, ook vreemd om na een maandje trainen ineens weg te gaan :o
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 21 mei 2012 @ 21:31:21 #262
300082 roos85
JUICHEN!
pi_111851112
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:28 schreef Montov het volgende:
Erg verrassend. :o
Nou inderdaad :o
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 mei 2012 @ 21:39:36 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111851621
zeker verrassend, al kan ik het me wel voorstellen, want Tuitert heeft onder Orie niet echt vaak echt goede prestaties neer kunnen zetten. ik denk dat de OS van 2010 zo ongeveer de enige keer was.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 21 mei 2012 @ 21:56:03 #264
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_111852648
quote:
11s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
zeker verrassend, al kan ik het me wel voorstellen, want Tuitert heeft onder Orie niet echt vaak echt goede prestaties neer kunnen zetten. ik denk dat de OS van 2010 zo ongeveer de enige keer was.
Wel het belangrijkste moment. ;)
En zelfs daarna ging hij akkoord met een salarisverlaging om bij dieploeg te blijven, en waqs hij toch het boegbeeld. Nu heb je Groothuis die wellicht commercieel interessanter is geworden, maar ik kan mij voorstellen dat Orie zich behoorlijk genaaid voelt.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 21 mei 2012 @ 21:59:23 #265
194695 franklop
Fran knock
pi_111852915
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:56 schreef Montov het volgende:

[..]

Wel het belangrijkste moment. ;)
En zelfs daarna ging hij akkoord met een salarisverlaging om bij dieploeg te blijven, en waqs hij toch het boegbeeld. Nu heb je Groothuis die wellicht commercieel interessanter is geworden, maar ik kan mij voorstellen dat Orie zich behoorlijk genaaid voelt.
en gerritsen is terug he
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_111856167
Opvallend, dat was de laatste waarvan ik een vertrek had verwacht
pi_111857037
Opvallend, maar ja, die jongen heeft ook een hypotheek. Blijkbaar heeft hij het idee dat Orie geen sponsor weet te vinden.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_112194306
Vanaf zaterdag zomerijs Thialf

quote:
Vanaf aankomend weekend heeft Thialf een maand lang zomerijs. Topteams, maar ook de gewone recreant zullen gretig gebruik maken van de geboden faciliteiten.

Veel mensen zouden er niet aan moeten denken. Midden in de zomer schaatsen. Ook voor veel schaatsers is het vaak een vreemde gewaarwording. Met de korte broek naar de ijsbaan en je schaatsen in de rugzak. Toch kan het zomerijs rekenen op veel bezoekers en dat is ook niet zo gek.

Schaatsen kan niet het hele jaar door en daarom maken veel teams, zowel langebaan als marathon, veelal gebruik van het zomerijs in Thialf. Een maand lang even weer het ijs voelen na de vele fiets en skeelertrainingen. Deze periode leent zich ook uitstekend om nieuw materiaal te testen.
quote:
De Nederlandse schaatstop in voorbereiding, van maandag tot en met zaterdag kunt u de topsport trainingen gratis bijwonen tussen 08:30 - 10:00 en 10:15 - 11:45.
Feel free to ignore my comments.
pi_112227123
Pechstein rijdt Duits marathonrecord

quote:
Misschien is Claudia Pechstein al bezig met de voorbereidingen op het Duits allroundkampioenschap dat dit jaar in de zomer wordt verreden. Ze liet afgelopen weekend namelijk zien in een goede vorm te steken, in ieder geval op de inline-skates. De Duitse reed een nieuw nationaal record op de marathon.

Pechstein zette in Klettwitz een tijd van 1.09.15 neer en reed daarmee een gemiddelde van 36.56 kilometer per uur over de 42.195 kilometer. Ze werd in het complete deelnemersveld elfde. Het snelste was de Pool Woiciech Boran (1.07.18).

Pechstein reed haar tijd bij de Lausitz-marathon, een wedstrijd die wordt georganiseerd op de Lausitzring, een racecircuit dat vooral voor motorsport wordt gebruikt. Eens in de zoveel tijd mogen ook wielrenners en inline-skaters proberen snelle tijden op de baan te rijden.

De oude Duitse toptijd stond op naam van Ute Enger. Zij kwam vorig jaar tot een tijd van 1.11.09.

Overigens worden records in het inline-skaten internationaal alleen erkend als ze bij Europese of wereldkampioenschappen worden verreden omdat het parcours dan officieel door de internationale bonden CERS (bij een EK) of FIRS (bij een WK) is goedgekeurd en omdat de deelnemers bij deze wedstrijden op doping gecontroleerd worden.
Feel free to ignore my comments.
pi_112432072
NOC creëert aanwijsplaatsen voor Sotsji

quote:
NOC*NSF heeft in de aanloop naar de Winterspelen van 2014 in Sotsji de selectiecriteria voor het langebaanschaatsen veranderd. Dit heeft met name invloed op de ploegachtervolging, omdat er nu zowel bij de mannen als de bij de vrouwen twee 'aanwijsplaatsen' worden gereserveerd.

De sportkoepel is in de afgelopen periode begonnen met overleg met onder andere de KNSB over de 'Normen & Limieten' die worden gehanteerd voor kwalificatie en selectie voor deelname aan de Winterspelen van 2014.

Uitgangspunt blijft dat Nederlandse sporters een reële kans moeten hebben om bij de eerste acht te eindigen om uitgezonden te mogen worden. Bij de meeste sporten formuleert NOC*NSF daarom aanvullende eisen bovenop de internationale kwalificatie-eisen. Vanwege de breedte in de Nederlandse top van het langebaanschaatsen zal dat voor deze tak van sport echter niet gelden richting Sotsji.

"Het besluit om voor het langebaanschaatsen naast de internationale eisen en de interne selectieprocedures geen extra NOC*NSF kwalificatie-eisen te stellen, is een erkenning van de hoge kwaliteit van onze Nederlandse langebaanschaatsers", aldus technisch directeur Maurits Hendriks van de sportkoepel.

Bovendien worden er zowel bij de mannen als bij de vrouwen twee 'aanwijsplaatsen' gereserveerd bij het selecteren van de sporters voor Sochi 2014. Dit is met name met het oog op de ploegachtervolging.

"Om maximale medaillekansen te realiseren, houden we twee aanwijsplaatsen vrij voor zowel de mannen- als de vrouwenachtervolgingsploeg", legt Hendriks de verandering in het kwalificatie- en selectiesysteem uit. De aanwijsplaatsen zijn overigens 'tot een maximum' van twee startplaatsen, dus ze worden niet per definitie allemaal benut.

Er mogen maar maximaal tien mannelijke en tien vrouwelijke schaatsers per land worden uitgezonden naar de Spelen. Daardoor kwam de Nederlandse ploegachtervolging nog wel eens in de problemen bij de vorige twee Winterspelen, als niet voldoende schaatsers die voor het teamonderdeel in aanmerking kwamen, zich geplaatst hadden voor individuele afstanden.

De ploegachtervolging staats sinds Turijn 2006 op het olympische programma en Nederland kent tot nu toe weinig succes op het onderdeel. De mannen haalden twee keer brons, terwijl de vrouwen twee keer zesde werden.
Feel free to ignore my comments.
pi_112779948
Peter Mueller wordt trainer in Zuid-Korea.

Benieuwd of dat gaat werken, zo'n Amerikaanse vrijbuiter met het uiterlijk van The Dude in die porseleinkast van strakke Oosterse hierarchie.
pi_112789355
En dit.

quote:
Gezien de successen van de Koreaanse rijders de afgelopen twee jaar vraag ik me af of Mueller van toegevoegde waarde is.
Feel free to ignore my comments.
pi_112793000
Raar dat een bond iets naar buiten brengt en de trainer in kwestie het vervolgens ontkent. Hoe onprofessioneel kun je communiceren met de pers zeg. _O-
pi_112794328
Misschien is Mueller's Koreaans wat roestig. :P
Feel free to ignore my comments.
pi_112794640
Mueller blijft 'gewoon' bij CBA

quote:
Peter Mueller blijft aan als coach van de Noorse commerciële ploeg CBA. De Zuid-Koreaanse bond maakte dinsdagochtend (Nederlandse tijd) melding van het feit dat de 57-jarige Amerikaan naar het Aziatische land zou vertrekken, maar vanuit Noorwegen werd dat later stellig ontkend.

Bram Smallenbroek is sinds dit seizoen lid van CBA en de schaats-Oostenrijker trainde vanochtend nog gewoon onder Mueller in Oslo. Tijdens de oefensessie sijpelden de berichten uit Zuid-Korea door, tot grote verrassing van de ploeg.

De coach zelf ontkende direct dat hij naar Azië zou vertrekken, al waren er wel contacten geweest. Later, bij de middagtraining, herhaalde hij dit nogmaals. "Hij heeft verteld dat de berichten niet waar zijn en dat hij gewoon bij CBA blijft", bevestigt Smallenbroek aan schaatsen.nl.

Mueller is sinds het begin van CBA (medio 2010) betrokken bij de ploeg. Darvoor was de olympisch kampioen van 1976 succesvol als coach van de Amerikaanse Bonnie Blair (tweemaal olympisch goud in 1992), Marianne Timmer (tweemaal olympisch goud in 1998) en Jan Bos (wereldtitel 1998). De Amerikaan was later nog bondscoach van Noorwegen, maar moest daar in 2009 vertrekken.

Lars Elgersma is de tweede Nederlander die bij CBA rijdt.
:D
Feel free to ignore my comments.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 12 juni 2012 @ 19:15:26 #277
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_112799537
de Nederlanders staan alweer een tijdje op ijs
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_112898468
'Merk dat ik goed terecht ben gekomen'

quote:
Ted-Jan Bloemen is 'heel blij' dat hij het komende seizoen zich aan kan sluiten bij BAM, de ploeg van coach Jillert Anema.

Dinsdag maakte Anena bekend dat de huidig Nederlands kampioen allround voor één jaar zal tekenen bij zijn formatie.

"Ik heb zelf contact gezocht met Jillert", vertelt Bloemen aan schaatsen.nl. "Vervolgens mocht ik in mei mee op trainingskamp en dat is van beide kanten goed bevallen. Daarop is besloten dat ik bij de ploeg mag komen. Het contract is overigens nog niet ondertekend, maar dat komt goed."

De aanwezigheid van Anema, die met BAM de successen aaneenrijgde de afgelopen jaren in het marathon- en langebaanschaatsen met rijders als Bob de Jong en Jorrit Bergsma, was een belangrijke reden voor Bloemen om zich bij de ploeg aan te sluiten.

"Ja, omdat hij hele goede resultaten heeft geboekt. Ik kende hem eigenlijk niet heel goed, maar op het trainingskamp heb ik al gemerkt dat ik goed terecht ben gekomen."

De 25-jarige stayer weet nog niet zeker of hij, zoals de rest van zijn ploeg, ook marathons gaat rijden. "Ik sta daar wel open voor, heb er vorig jaar ook één gereden en vind het leuk om te doen."

De nummer negen van het laatste Essent EK Allround reed vorig jaar voor het Gewest Friesland. Eerder kwam hij al wel uit voor de commerciële ploegen DSB en APPM.

"Ik weet niet of het moeilijker is geworden om een professionele ploeg te vinden", stelt hij. "Er zijn inderdaad niet zo heel veel allroundploegen op het moment. Maar het moet ook van beide kanten klikken. Ik ben in ieder geval heel blij dat ik dit voor komend seizoen voor elkaar heb gekregen."



Ted-Jan is een toffe peer. ^O^
Feel free to ignore my comments.
  donderdag 14 juni 2012 @ 21:35:06 #279
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_112904669
Ik ben benieuwd. Ben m de laatste jaren al meer gaan waarderen dus zou leuk zijn als ie ook opeens zo'n 'anema-effect' ondergaat.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_112942335
Geen extra schaatsers naar Spelen

quote:
Tijdens de komende winterspelen van Sotsji mag elk land maximaal 10 mannelijke en 10 vrouwelijke langebaanschaatsers afvaardigen. Een voorstel van de Nederlandse schaatsbond KNSB om - speciaal voor het onderdeel ploegachtervolging - een extra rijder te mogen meenemen, werd tijdens het congres van de internationale bond ISU in Kuala Lumpur verworpen. Dat maakte de KNSB vrijdag bekend.

Het congres ging wel akkoord met de toevoeging van het onderdeel mass-start bij de WK afstanden. Vanaf 2015 worden in deze discipline wereldtitels verdeeld. De komende jaren zal duidelijk worden of dit onderdeel in 2018 ook aan het programma van de Olympische Spelen wordt toegevoegd.
Feel free to ignore my comments.
pi_112947797
Krijg je ook eigenlijk alleen maar extra gezeik mee als dat zou mogen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 16 juni 2012 @ 23:55:32 #282
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_112988560
Wij zijn volgens mij ook het enige land met dat probleem
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 juni 2012 @ 16:33:16 #283
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_113008294
quote:
KUALA LUMPUR - In 2015 zullen er twee internationale schaatskampioenschappen in Nederland worden gehouden. Tijdens het congres van de internationale bond ISU in Kuala Lumpur werd zondag bepaald dat de KNSB in dat jaar zowel de WK afstanden (langebaan) als de EK shorttrack mag organiseren. De WK afstanden worden verreden in de Friese schaatstempel Thialf, terwijl de Europese titelstrijd shorttrack in Dordrecht wordt afgewerkt.

In het na-olympische seizoen 2014-2015 worden de WK allround in Calgary gehouden, zo maakte de ISU bekend. De Russische stad Chelyabinsk is gastheer van de EK allround, terwijl er nog een locatie moet worden gevonden voor de WK sprint. De mondiale titelstrijd shorttrack wordt dat seizoen in Moskou verreden.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 17 juni 2012 @ 16:34:50 #284
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_113008345
Dordrecht had volgens mij dit jaar ook de WB finale van het shorttrack, dit zal wel een beloning zijn voor een goede organisatie
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_113690695
KNSB stelt langebaankalender vast

quote:
De warmste zomermaanden moeten nog komen, maar de KNSB heeft afgelopen week de nationale kalender voor de langebaan vastgesteld. Het seizoen begint voor de toppers een week later dan vorig jaar: het KPN NK Afstanden is van 9 tot 11 november in Heerenveen.

De eerste langebaanwedstrijd wordt al in het weekend van 21 september georganiseerd. Dan staat in Nijmegen de Dutch Classic op het programma. Met twee supersprintwedstrijden als intermezzo in Inzell is de volgende afspraak de IJsselcup (26-28 oktober).

Nadat de IJsselcup vorig jaar als clubwedstrijd weer op de kalender terugkeerde, is het dit jaar een wedstrijd van hoger niveau. Het is deze winter de opening van de Holland Cup. Daarmee is de wedstrijd bovendien een selectiemoment voor de KPN NK Afstanden en kan er een mooi deelnemersveld verwacht worden.

Deze afstandskampioenschappen vinden deze winter van 9 tot en met 11 november plaats in Heerenveen, waar de week erna het circus van de Essent ISU World Cup de tenten opslaat.

De laatste week van december en de eerste week van 2013 staan dit seizoen weer in het teken van de KNSB Schaatsweek. In die periode wordt voor de langebaners zowel het KPN NK Allround als het KPN NK Sprint georganiseerd. Het eerste toernooi heeft van op 29 en 30 december plaats in Heerenveen. Op 5 en 6 januari 2013 is het sprintkampioenschap, maar de locatie hiervan is nog niet bekend.

De week daarna staat in Thialf het Essent EK Allround gepland, dezelfde plek waar van 8 tot 10 maart de finale van de Essent World Cup plaatsvindt.

Naast de seniorenkampioenschappen zijn ook de data en locatie van de juniorenkampioenschappen bekendgemaakt. Het KPN NK Junioren Allround is van 9 tot en met 12 februari in Den Haag. Het KPN NK Afstanden voor neo-senioren en junioren-A en B vindt plaats in Groningen van 8 tot en met 10 maart.
Feel free to ignore my comments.
pi_113767449
Volledig programma
09-11-2012 KPN NK Afstanden Heerenveen
16-11-2012 Essent ISU World Cup Heerenveen
24-11-2012 Essent ISU World Cup Kolomna (RUS)
01-12-2012 Essent ISU World Cup Astana (KAZ)
08-12-2012 Essent ISU World Cup Nagano (JAP)
15-12-2012 Essent ISU World Cup Harbin (CHN)
26-12-2012 KNSB Schaatsweek Diverse locaties
>29-12-2012 KPN NK Allround Heerenveen
>05-01-2013 KPN NK Sprint Nog niet bekend
11-01-2013 Essent ISU EK Allround Heerenveen
19-01-2013 Essent ISU World Cup (Sprint) Calgary (CAN)
26-01-2013 Essent ISU WK Sprint Salt Lake City (USA)
09-02-2013 Essent ISU World Cup Inzell (GER)
16-02-2013 Essent ISU WK Allround Hamar (NOR)
01-03-2013 Essent ISU World Cup Erfurt (GER)
08-03-2013 Essent ISU World Cup Finale Heerenveen
21-03-2013 Essent ISU WK Afstanden Sochi (RUS)
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 4 juli 2012 @ 17:18:18 #287
862 Arcee
Look closer
pi_113767713
quote:
4s.gif Op maandag 2 juli 2012 21:29 schreef Michael_Moore het volgende:
KNSB stelt langebaankalender vast
De warmste zomermaanden moeten nog komen...
Dat hopen we, ja. :{
pi_113859629
Wouter Olde Heuvel terug naar TVM

quote:
Wouter Olde Heuvel keert per direct terug bij de schaatsploeg van TVM.

Olde Heuvel maakte in april na zes jaar de overstap van TVM naar het team van Jan van Veen. Bij die sponsorloze ploeg is echter geen geld voor de revalidatie van Olde Heuvel, die met een slepende knieblessure kampt en een half jaar geleden een tweede operatie onderging.

"Komend seizoen staat voor Olde Heuvel volledig in het teken van revalideren en weer topsportfit worden. Als hij weer volledig fit is, zal hij voor ons weer uitkomen in wedstrijden. Die afspraak hebben we met hem gemaakt", verklaarde TVM-teammanager Patrick Wouters van den Oudenweijer.
Feel free to ignore my comments.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 22:25:44 #289
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_113871511
Apart, maar wel goed voor Olde heuvel denk ik. Ook qua teampersuit.
Géén kloon van tvlxd!
pi_114319060
Van Gennip teammanager langebaan

quote:
Yvonne van Gennip wordt de nieuwe Teammanager van de Nationale Selectie Langebaan van de KNSB. De drievoudig Olympisch kampioene volgt Wopke de Vegt op, die dit voorjaar bij de Nederlandse Ski Vereniging aan de slag is gegaan als technisch directeur. De Vegt was bij de schaatsbond ook Disciplinemanager Langebaan. Deze functie zal worden ingevuld door Emiel Kluin.

Voor Van Gennip (48), die afgelopen seizoen teammanager was bij Team Liga, zal het zwaartepunt van haar functie liggen in de maanden oktober tot en met maart. Zij zal in de rest van het jaar projecten blijven draaien voor haar huidige werkgever Sportservice Noord-Holland. “Spannend en een prachtige uitdaging”, noemt de geboren Haarlemse haar nieuwe functie bij de KNSB. “Ik hoop dat ik een mooie bijdrage kan leveren aan het goed functioneren van de Nationale Selectie en alles wat daar bij komt kijken.”

“Ik ben overigens blij dat Sportservice Noord-Holland het mogelijk maakt dat ik in de winter voor de KNSB kan gaan werken”, benadrukt Van Gennip, die bij Sportservice Noord-Holland op het ogenblik actief is met Talentboek.nl, een website om sporttalenten financieel te ondersteunen.

Emiel Kluin (37), oud-schaatscoach van de VPZ-ploeg en afgelopen winter coach en begeleider van de langebaanschaatsers bij de Jeugd Olympische Winterspelen in Innsbruck, wordt bij de KNSB niet alleen Disciplinemanager Langebaan, maar gaat zich samen met Erik Bouwman (trainer Jong Oranje) en Jeroen van der Lee ook bezighouden met het opzetten van talentprogramma’s voor de RTC’s en het ontwikkelen van soortgelijke programma’s voor de andere schaatsdisciplines. Kluin: “Ik verheug me op deze baan bij de KNSB en wil graag met alle betrokkenen een bijdrage leveren aan de verdere optimalisatie van de talentontwikkeling bij de bond.”

“Een mooie stap voorwaarts”, noemt directeur sport Arie Koops de komst van Yvonne van Gennip en Emiel Kluin. “Met de verdeling van de functies en taken zijn we in staat om nog meer maatwerk te leveren. Yvonne kan zich volledig concentreren op de nationale selectie en Emiel heeft zijn handen vrij om een visie en bijbehorende structuur te ontwikkelen waar we met het langebaanschaatsen naar toe moeten om met deze schaatsdiscipline ook in de toekomst succesvol te blijven.”
Feel free to ignore my comments.
pi_114855417
Wolf en Pechstein pakken Duitse titel

quote:
De bedoeling van de Duitse bond was om een meer publieksvriendelijk toernooi neer te zetten. Maar door een klein deelnemersveld en geringe publieke belangstelling kon het eerste zomerse nationale kampioenschap moeilijk een groot succes genoemd worden. Claudia Pechstein en Jenny Wolf waren er wel en zij haalden met gemak de Duitse titels.

Pechstein en Wolf hadden al de leiding na dag één in Inzell bij respectievelijk het allround- en het sprinttoernooi en hadden geen enkele moeite om vrijdag op dag twee hun titels binnen te slepen.

Wolf won na de 100 en de 500 meter ook de 300 (24.51) en de 1000 meter (1.18.48). Na deze vier afstanden had de veterane meer dan twee punten voorsprong op de nummer twee Denise Roth. Jennifer Plate werd derde op 2.58 punten, terwijl de rest van het veld meer dan tien punten achterstand had.

Pechstein won op vrijdag met de 1500 meter ook haar derde afstand, in 2.00.12. De afsluitende afstand was in een volgende noviteit van de Duitse bond niet een vijf kilometer, maar een achtervolging over twaalf ronden. De veertigjarige leidster mocht daar met grote voorsprong beginnen vanwege de marge die ze al opgebouwd had in het klassement en de vijfvoudig nationaal allroundkampioene gaf die niet meer weg.

Bente Kraus, de nummer twee na drie afstanden, had de pech dat ze als enige in haar eentje moest rijden. De rest van het veld maakte gebruik van de al eerde gestarte Pechstein. Kraus pakte wel zilver, de Nederlandse Marleen de Kroon pakte brons bij dit Open Internationale Duitse Kampioenschap.
Feel free to ignore my comments.
pi_116060380
http://nos.nl/video/41090(...)igen-oefenstage.html

Mooi filmpje, met een raar verhaal eigenlijk. Ten eerste een ploeg met zulke namen zonder sponsor, ze betalen zelf hun trainingskampen. Daarnaast het verhaal van Tuitert, die heeft Orie echt behoorlijk genaaid als je het zo hoort...
pi_116073969
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 11:15 schreef Remzz het volgende:
http://nos.nl/video/41090(...)igen-oefenstage.html

Mooi filmpje, met een raar verhaal eigenlijk. Ten eerste een ploeg met zulke namen zonder sponsor, ze betalen zelf hun trainingskampen.
Mooi filmpje inderdaad :)
quote:
Daarnaast het verhaal van Tuitert, die heeft Orie echt behoorlijk genaaid als je het zo hoort...
Dat zeker, tijd terug stond met beiden een interview in de NuSport (over het vinden van een nieuwe sponsor) en dat Tuitert betrokken is geweest bij gesprekken.. Niet echt netjes, en helemaal dat die partij de nieuwe ploeg van hem gaat sponsoren :r
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_116200971
Veldkamp gaat ijshockeyers trainen

quote:
Bart Veldkamp stapte aan het eind van vorig seizoen op eigen initiatief op als assistent-trainer bij TVM. De voormalig olympisch kampioen ging zich richten op ‘consultancy in de schaatssport’ en was op zoek naar andere uitdagingen. Daarvan lijkt hij er een gevonden te hebben, want de Nederlander vertrekt binnenkort naar Zwitserland om daar de ijshockeyers van topclub HC Davos te gaan trainen.
Feel free to ignore my comments.
pi_116201064
Kuipers: ‘Niets lukte meer’

quote:
Oud-topsprinter Simon Kuipers is blij met zijn beslissing om te stoppen met schaatsen. De overstap van het team van Jac Orie naar het TVM van Gerard Kemkers pakte niet zo uit als hij had gehoopt. “Het eerste jaar ging nog goed, zeker de eerste NK afstanden, na de Winterspelen. Ik voelde: goede beslissing. Maar de daaropvolgende zomertrainingen sloegen niet aan. Niets lukte meer”, zegt Kuipers in NUsport.

Dat Kuipers niet zijn niveau haalde bij de ploeg had niet alleen te maken met het trainingsprogramma, maar ook met de sfeer en verhoudingen in de ploeg. “Bij TVM was ik alleen. Ik kwam meer op een eilandje te staan, was de enige sprinter”, kijkt Kuipers terug op het tweede jaar bij het team.

“Daar heb ik het eerste seizoen bij TVM niets van gemerkt. Alleen, toen was er ook een persoon niet: Sven Kramer. Ik verwijt hem niets, maar de sfeer was anders in mijn eerste jaar bij de ploeg dan in het tweede jaar, toen hij terugkwam.”

In die ploegsfeer kwam Kuipers niet tot bloei. Zijn tweede seizoen bij TVM werd een deceptie. Bij de KPN NK Afstanden kwam hij niet eens in de buurt van de favorieten. Het was ingecalculeerd dat hij daar niet zou pieken, maar dat hij zo matig voor de dag zou komen, was een klap.

Hij raakte lichtelijk in paniek. “Ik was 29 en het ging ineens niet meer.” De onrust die hem overviel leidde ertoe dat Kuipers uiteindelijk de beslissing nam om te stoppen. En hoewel dat geen eenvoudig besluit was, is hij tevreden dat hij de stap genomen heeft. “Het plezier en de motivatie zijn verdwenen. De absolute topsportwereld interesseert me niet meer. Ik ben eroverheen gegroeid, over topsport.”
Feel free to ignore my comments.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 15 september 2012 @ 14:27:39 #296
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_116814511

Michel Mulder wereldkampioen 500m op de weg :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_116814801
Veel publiek ook langs de kant. :+
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_116835774
even de juiste url
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 september 2012 14:27 schreef borisz het volgende:

Michel Mulder wereldkampioen 500m op de weg :+.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_116839351
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 september 2012 14:27 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Michel Mulder wereldkampioen 500m op de weg :+.
Leuk, nadat ie nipt de wereldtitel op het ijs misliep ten faveure van Mo.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 september 2012 @ 18:47:22 #300
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_117321860
Kramer loopt rugblessure op
Nu ook in het sportjournaal.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 september 2012 @ 18:47:32 #301
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_117321867
vol
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')