Mee eens.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:09 schreef MiLalaa het volgende:
Dit weekend WK Sprint![]()
Al denk ik niet dat het voor mij het EK Allround van laatst kan overtreffen.
Wat las ik net, gaan ze weer beginnen te zeiken over kleine vierkamp?![]()
Dat doen ze dan bij de vrouwen maar, maar bij de mannen moet de 10 erin blijven. Oók in de oneven jaren!
![]()
Dat is echt niet de reden van de lege tribunes hoor..
Ben er één keer geweest, wij waren toen laat en konden nog gewoon in de buurt parkeren.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:29 schreef DJ_Spiegelei het volgende:
Weet iemand hoe het precies zit met het parkeren bij Thialf? Zijn daar genoeg parkeerplaatsen in de buurt van het stadion of moet je pendelen? Ik heb namelijk kaarten voor zondag.
Wopke de Vegt ziet oa muziek tijdens ritten wel zitten:quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:28 schreef MiLalaa het volgende:
Bij een EK kun je denken aan hogere limieten, het deelnemersveld dan maar iets kleiner en dan is het interessant genoeg.
WK is sowieso al interessant.
Rest inderdaad de worldcups (en tbv de KNSB de nationale toernooien). Daar zie ik meer iets in zoals Wennemars ook al aangaf. Het programma moet meer snelheid krijgen door niet tussen elke 500m rit 3 minuten wisseltijd te geven enzo. Beter nadenken over de indeling van dweilpauzes. In zulk soort dingen is nog veel te halen waardoor het aantrekkelijker wordt.
Misschien ook wat minder worldcups. Nu zijn er worldcups alle afstanden, worldcups sprint en worldcups lange afstanden. Doe er dan wat minder met allemaal alle afstanden.
Ohja en rest de vrouwen. Misschien nog wat spannender outfit bedenken![]()
Verder eens afwachten hoe het met dat trainingsgebeuren in Inzell gaat.
genoeg straten rondom waar je je auto gewoon gratis kan neerzetten, zeker aan achterkant Thialf. Klein stukje lopen en voor parkeren heb je dan iig geld uitgespaard. Veel plezier!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:29 schreef DJ_Spiegelei het volgende:
Weet iemand hoe het precies zit met het parkeren bij Thialf? Zijn daar genoeg parkeerplaatsen in de buurt van het stadion of moet je pendelen? Ik heb namelijk kaarten voor zondag.
tsja, dat vind ik altijd wel gezellig in Hamar.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:10 schreef marcodej het volgende:
Wopke de Vegt ziet oa muziek tijdens ritten wel zitten:
http://www.telegraaf.nl/t(...)haatsen__.html?p=4,1
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat mensen die het allroundschaatsen volgen dat die op zo'n mass-start zitten te wachten. Doe het of traditioneel of schaf het gewoon af.quote:EK allround ter discussie
Van onze speciale verslaggevers
HEERENVEEN - De Europese kampioenschappen allround lijken in de huidige opzet hun langste tijd te hebben gehad. Een werkgroep met ISU-leden heeft afgelopen vrijdag informeel vergaderd over de toekomst van het langebaanschaatsen, ter voorbereiding op de vergadering van de ISU-council, die in april op de agenda staat.
Een van de meest opvallende uitkomsten was dat het voortbestaan van de EK allround hardop ter discussie werd gesteld.Eerder deze maand bleek de Europese strijd om de grote vierkamp in Collalbo zowel bij de mannen als de vrouwen verworden tot een Nederlands feestje met slechts enkele niet-Nederlandse deelnemers van hoogwaardig niveau.
Bij de mannen won de Rus Ivan Skobrev voor drie Nederlanders, bij de vrouwen zegevierde de Tsjechische Martina Sábliková voor vier Nederlanders.
Verder is men het er binnen de ISU over eens dat de mass-start prioriteit dient te krijgen. De mass-start is een race over tien kilometer, waarbij alle deelnemers tegelijk van start gaan. Dit jaar wordt er met de mass-start geëxperimenteerd op World Cupniveau, het ligt in de bedoeling dat het onderdeel uiteindelijk ook op de WK afstanden en op de Olympische Spelen wordt ingevoerd.
Een teamsprint zoals het format in het wielrennen zou wel tof zijn ja.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:32 schreef marcodej het volgende:
Ik zou nog wel een teamsprint erbij willen zien.
Plus dat die sport er al is, het heet marathonschaatsen en de ontwikkeling daarvan is dat het op de baan bijna altijd in een sprint eindigt.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:32 schreef marcodej het volgende:
Een mass-start zie ik niet zo zitten, dat is een hele andere vorm van schaatsen, tegen elkaar ipv op basis van tijd.
Maar dan wel eentje waarbij er er maar een over de streep hoeft te komen. Niet alleen sluit je anders weer een hele hoop landen uit, het biedt ook veel meer ruimte voor verschillende tactieken.quote:
in t wielerformat dusquote:Op woensdag 26 januari 2011 16:27 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maar dan wel eentje waarbij er er maar een over de streep hoeft te komen. Niet alleen sluit je anders weer een hele hoop landen uit, het biedt ook veel meer ruimte voor verschillende tactieken.
Ik vind het er best wel vet uitzien!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:26 schreef marcodej het volgende:
Beelden van de mass-startwedstrijd tijdens de Asian Games.
zoiets hebben we dus allang, wil echt wel eens een test zien met teamsprint met 3 schaatsers, eerste haakt na 1 rondje af, 2e na twee rondes.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:35 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ik vind het er best wel vet uitzien!
Die versnelling van Lee is trouwens ook wel erg bijzonder zo op de laatste ronde,
Van mij hoeft zo'n strak format niet eens. Dus dat teams zelf mogen bepalen wie er wanneer afvalt. Anders sluit je alweer zoveel landen en variatie in tactiek uit.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:34 schreef franklop het volgende:
[..]
zoiets hebben we dus allang, wil echt wel eens een test zien met teamsprint met 3 schaatsers, eerste haakt na 1 rondje af, 2e na twee rondes.
Kunnen we Smeekens, Groothuis en Kuipers inzetten bijv
Erg leuk ja, heb wel een zwak voor d'r. Hopelijk laat ze volgende week in SLC wat moois zien.quote:
Klinkt leuk.quote:Op donderdag 17 februari 2011 09:43 schreef franklop het volgende:
Teamsprint maakt debuut in Thialf
Volgens het baanwielrennen principe dus, ben benieuwd of het gaat werken op het ijs en zo ja; of de ISU er daadwerkelijk iets mee gaan doen
Ik ben benieuwd.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:41 schreef franklop het volgende:
Mijn eerste teamsprint zit erop, samen met @letitiadejong en @pienkeulstra, Tijd 1.32.05! Onderdeel mogen ze van mij Olympisch maken! Leuk!
about 3 hours ago via Twitter for BlackBerry®
Lotte van Beek is vast enthousiast
quote:Nieuw Thialfstadion in Heerenveen
` Heerenveen krijgt in de komende jaren
een nieuw Thialfstadion.De huidige
schaatstempel is sterk verouderd en aan
vernieuwing toe.Renovatie is geen optie
omdat de Nederlandse schaatsploeg zich
dan niet meer goed kan voorbereiden op
alle grote toernooien.
Het nieuwe schaatsstadion moet naast
het Abe Lenstra-stadion van voetbalclub
Heerenveen verrijzen.Als alles goed
gaat,is de bouw in 2015 klaar.
Het stadion kost 100 miljoen euro.Dat
geld is er nog niet.Daarom gaat een
speciale lobbyclub onder leiding van
voorzitter Doekle Terpstra van de KNSB
op zoek naar geldschieters.
Beter dan renovatie van het verouderde complex. Maar ik had liever gezien dat de nieuwbouw in de Randstad had plaatsgevonden, want hier is geen enkele goede ijsbaan te vinden, terwijl hier wel veel talent vandaan komt.quote:Op woensdag 9 maart 2011 17:21 schreef Montov het volgende:
Nou, de plannen zijn goedgekeurd, ze zoeken alleen nog maar 100 miljoen, wat een goedkope schatting is.
quote:Davis keert terug bij oude coach
Shani Davis keert weer terug onder de vleugels van coach Jae Su Chun. De schaatser gaat zich samen met de Koreaanse trainer en het Amerikaanse shorttrackteam voorbereiden op het volgende seizoen. De 28-jarige Amerikaan zet daarmee definitief een punt achter zijn samenwerking met zijn vorige coach Peter Mueller.
Davis werkte in het verleden ook al samen met Chun, die vorig jaar succesvol was met het Amerikaanse shorttrackteam op de Olympische Spelen van Vancouver. De tweevoudig olympisch kampioen zal overigens niet deelnemen aan shorttrackwedstrijden. Hij richt zich volgend seizoen op de wereldkampioenschappen sprint en allround.
Afgelopen seizoen werd Davis wereldkampioen op de 1.000 meter en de ploegenachtervolging, maar op de WK's sprint en allround vielen zijn prestaties tegen. Toch is Davis niet teleurgesteld over de samenwerking met Mueller. "Ik heb het afgelopen seizoen veel geleerd van de keuzes die ik heb gemaakt in mijn trainings- en wedstrijdprogramma." Stiekem kijkt hij echter al vooruit. "Op de lange termijn draait alles om Sochi 2014."
quote:HOOGLAND - De internationale langebaankalender voor het seizoen 2011/2012 krijgt langzaam maar zeker vorm. De Russische schaatsbond publiceerde dit weekeinde de voorlopige planning.
Wopke de Vegt, bondscoach langebaan bij de KNSB, laat weten dat de kalender zoals die door de Russische schaatsbond naar buiten is gebracht nog wel wat voorbehouden kent. De data van de Essent ISU World Cup staan vast en ook de wedstrijden in Hamar, Heerenveen en Salt Lake City zijn zo goed als zeker, maar de wereldbekerwedstrijden in Tsjeljabinsk, Astana en ook de wereldbekerfinale in Berlijn moeten nog door de ISU goedgekeurd worden. Dat die wedstrijden in Rusland, Kazachstan en Duitsland worden gehouden is al wel zeker.
Ook de internationale kampioenschapskalender is bekend. De Vegt: "Het is nu aan ons om de nationale kampioenschappen in te plannen."
De wereldbekercyclus wijkt af van de voorgaande jaren. In het seizoen 2011/2012 zullen er maar zeven World Cups verreden worden. Vorige seizoenen stonden er acht werelbekerwedstrijden op het programma.
Voorlopige kalender
18-20 november: Essent ISU World Cup in Tsjeljabinsk (Rusland).
25-27 november: Essent ISU World Cup in Astana (Kazachstan).
2-4 december: Essent ISU World Cup in Heerenveen.
6-8 januari: Essent ISU EK Allround Budapest (Hongarije).
21-22 januari: Essent ISU World Cup (sprint) in Salt Lake City (USA).
28-29 januari: Essent ISU WK Sprint in Calgary (Canada).
11-12 februari: Essent ISU World Cup (stayersafstanden) in Hamar (Noorwegen).
18-19 februari. Essent ISU WK Allround in Moskou (Rusland).
2-4 maart: WK Junioren in Obihiro (Japan).
2-4 maart: Essent ISU World Cup in Heerenveen.
9-11 maart: Essent ISU World Cup Finale in Berlijn (Duitsland).
22-25 maart: Essent ISU WK Afstanden Heerenveen
Eerste stap op weg naar een kleine vierkamp?quote:Noorse bond schrapt 10 kilometer
HAMAR - De Noorse schaatsbond schrapt komend seizoen bij nationale (allround-)kampioenschappen de langste afstanden. De 10 kilometer voor mannen en de 5 kilometer voor vrouwen verdwijnen en maken plaats voor een soort 'mass-start', zo maakte secretaris-generaal Nils Einar Aas maandag bekend. Het gaat om een test, die voorlopig alleen voor het nieuwe seizoen geldt.
Bij de nieuwe opzet plaatsen bij allroundtoernooien de beste twaalf schaatsers of schaatssters van het klassement na drie afstanden zich voor het slotnummer, de 'mass-start'. Hierbij komen vier rijders tegelijkertijd de baan op, zodat er in totaal dus drie heats zijn. De afstand blijft wel nagenoeg hetzelfde, dus 5 kilometer voor vrouwen en 10 kilometer voor mannen.
Het nieuwe onderdeel is volgens de Noren spectaculairder dan de langste afstanden en moet de schaatssport in Noorwegen weer een impuls geven. De aandacht voor het schaatsen nam in het Scandinavische land af bij de televisiekijker, zeker in vergelijking met sporten als biatlon en langlaufen. De Noorse televisie drong vorig seizoen bij de Noorse schaatsbond al aan op veranderingen.
„We hebben toestemming van de internationale schaatsbond”, aldus Nils Einar Aas. „Aan het einde van het seizoen zien we of het een succes is.”
quote:De WK allround schaatsen worden in 2014 in Heerenveen gehouden. Dat heeft de internationale schaatsfederatie ISU bekendgemaakt.
In 2012 is Thialf al gastheer voor de WK afstanden en vinden de EK allround in Boedapest plaats. Calgary organiseert de WK sprint en in Moskou staan de WK-titels voor allrounders op het spel.
In 2013 zijn de grote schaatstoernooien in Hamar (WK allround), Salt Lake City (WK sprint), Sotsji (WK afstanden) en opnieuw Heerenveen (EK allround).
quote:Theo de Rooij, voormalig ploegleider van de Rabobank-wielerploeg, gaat aan de slag bij de schaatsbond. De oud-renner gaat bij de KNSB leiding geven aan de achtervolgingsploegen.
Eerder werd al bekend dat oud-schaatser Erben Wennemars de achtervolgingsteams gaat bijstaan, samen met Control-trainer Jac Orie, TVM-trainer Gerard Kemkers en Jan van Veen van de Hofmeier-ploeg. Ook bewegingswetenschapper Jos de Koning is onderdeel van de begeleidingploeg.
Schaatsland Nederland stelde tot nu toe op de achtervolging op de winterspelen teleur met twee keer brons.
quote:HOOGLAND - De Nederlandse kampioenschappen allround in Heerenveen worden verplaatst van december naar het eerste weekeinde van februari.
De schaatsbond KNSB heeft dit dinsdag laten weten. De nationale titelstrijd sprint staat eind december ook gepland in het Thialf. Die wedstrijden zouden eerder in Groningen worden verreden.
Aanvankelijk had de schaatsbond onder voorbehoud laten weten dat de NK allround op 17 en 18 december plaats zou vinden.
Dit is nu naar 4 en 5 februari verschoven. De NK Sprint is twee dagen opgeschoven naar 29 en 30 december.
Martijn Hendrix van de NOS meldt dat zojuist aan de jarige Simon Kuipersquote:@simonkuipers Gefeliciteerd! Cadeautje namens de NOS: we hebben vandaag de rechten van álle schaatsevenementen t/m 2015 gekocht. Voor jou
quote:EK's en WK's schaatsen ook de komende 4 jaar exclusief en multimediaal bij NOS: Studio Sport blijft hiermee dé nationale schaatszender #nos
quote:AMSTERDAM - Voor schaatscoach Jac Orie was er geen toegevoegde waarde meer om nog langer deel te nemen aan de stuurgroep voor de ploegenachtervolging. De trainer van Control besloot daarom om samen met collega's Gerard Kemkers en Jan van Veen uit 'Team Holland' te stappen.
"Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken", benadrukt hij tegenover NUsport, "maar ik zag er gewoon geen toegevoegde waarde in om nog langer aan de stuurgroep deel te nemen."
Volgens Orie heeft zijn beslissing niets met gebrek aan tijd te maken, maar lag het vooral aan het vertrouwen in het project. De coach blijft zijn schaatsers wel 'gewoon' voorbereiden op en beschikbaar stellen voor de achtervolging, maar wenst niet langer in de beslissingsstructuur te zitten.
Visie
"Ik probeer mijn schaatsers gewoon zo goed mogelijk voor te bereiden. Als degene die tegen die tijd de keuze maakt voor de selectie één van mijn schaatsers selecteert, dan zal ik al mijn medewerking verlenen. In principe dus op dezelfde manier als voorheen."
Orie sluit niet uit dat hij in de toekomst wel weer een rol gaat vervullen in het selectieproces. "Natuurlijk kan dat, het ligt eraan hoe het er tegen die tijd uitziet. De vorm is niet per definitie slecht, het gaat vooral om de visie die erachter zit."
De Rooij
De ploegenachtervolging zit na de olympische deceptie van Vancouver in het slop. Schaatsbond KNSB besloot een driekoppige commissie onder leiding van Theo de Rooij aan te stellen die in de toekomst de selectie moest bepalen.
Vanaf het begin heerste er onder de coaches en verschillende schaatsers weerstand tegen de manier waarop de commissie tot stand was gekomen. Ook voor de persoon De Rooij, die in het verleden actief was als manager van de Rabowielerploeg, ontbrak het draagvlak in de schaatswereld.
Eén van de namen die veelvuldig wordt genoemd als zijn potentiële opvolger is die van voormalig Chef de Mission Joop Alberda. "Dat is inderdaad een naam die rondgaat", bevestigt Orie, "maar er worden zoveel namen genoemd. Voor mij is er in ieder geval niet slechts één droomkandidaat."
Moeilijkste
Al sinds de Spelen van Turijn (2006) wordt de ploegenachtervolging gezien als dé schaatsafstand waarop Nederland altijd dient te winnen. Zowel in Italië als in Canada liep de olympische missie echter spaak.
"Er wordt altijd gedaan alsof dit de makkelijkste medaille voor Nederland is", licht Orie toe. "Maar ik denk juist dat het de moeilijkste is. We hebben toch al een aantal keer achter elkaar niet het hoogst haalbare gehaald."
twitter:p_meek twitterde op woensdag 05-10-2011 om 06:11:50thank you holland for making life easier http://t.co/mCQAl6It reageer retweet
Marrit Leenstra is al goed in vorm. Wust iets minder.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 20:51 schreef AlmightyArjen het volgende:
Hee, een schaatstopicff een kick, schaatsseizoen is inmiddels begonnen
Wat een verschikkelijke naam en sponsorquote:Op woensdag 12 oktober 2011 21:22 schreef Evertjan het volgende:
gisteren de teampresentatie van de op=op voordeelshop.nl schaatsploeg. De ploeg met Renate Groenenwold als trainster
Goede tijd. The Sven is back.quote:INZELL - Sven Kramer heeft bij zijn terugkeer in wedstrijdverband direct gewonnen. De Fries rondde de 3000 meter in Inzell af in 3.44.88 en was daarmee de snelste op de afstand.
http://www.nu.nl/sport/26(...)edstrijdverband.html
http://www.ad.nl/ad/nl/17(...)helemaal-niets.dhtmlquote:'Het interesseert mij helemaal niet dat Sven terug is, het maakt me niks uit', zegt De Jong in het AD. 'Ik rijd tegen iedereen, of het nu Sven is of een Amerikaan, een Mexicaan of een Koreaan. Je moet toch iedereen verslaan om te kunnen winnen.'
Dit dus... Ik vind Bob altijd maar een blaaskaakje... respect dat-ie zo hard kan schaatsen, maar hij heeft altijd wel een excuus om tweede te worden.quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:47 schreef Leatherface het volgende:
Op zich heeft ie met de laatste zin wel gelijk natuurlijk. Maar het interesseert hem wel degelijk wat, immers een geduchte concurrent op het ijs. Of beter gezegd, iemand die hem in 90 procent van de gevallen te snel af was.
Zijn erelijst spreekt uiteraard boekdelen, waarvoor alle hulde.quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:45 schreef Ericr het volgende:
Een blaaskaakje met 6 wereldtitels en 1 olympische titel,bij elkaar 20 medailles op WK afstanden en OS. Bob is een held.
Ik denk dat hij gewoon geen zin heeft in die vragen wat hij er van vindt dat Sven Kramer terug is aan het front.
Vind je het gek zijn reactie?quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:12 schreef MiLalaa het volgende:
[..]![]()
![]()
en verdertypische sjaggo bob reactie
Ik weet het, ik heb het seizoen ook gevolgdquote:Op maandag 17 oktober 2011 15:14 schreef Lookbehind het volgende:
[..]
Vind je het gek zijn reactie?
Hij heeft vorig jaar zo'n beetje elke belangrijke wedstrijd gewonnen en vaak met mooie tijden ook nog, maar vaak kwamen de opmerkingen langs dat dat mogelijk was "omdat Sven er niet bij was". Ook daarvoor: hij wint brons op de 10km op de Olympische Spelen, maar bijna niemand die daar aandacht aan besteedt omdat Sven verkeerd was gewisseld.
Dat is inderdaad sneu voor hem. Maar rara waarom wil geen enkel team hem hebben. Dat moet je ook van twee kanten zien he.. Hij is nou eenmaal niet echt geliefd binnen teams vanwege z'n gedrag, vraag maar aan meerdere coaches.quote:Tel daarbij op dat hij een geweldige erelijst heeft, maar toch bijna geen enkel team hem wil hebben. Dan kan ik wel begrijpen dat je soms wat chagrijnig bent.
Klopt.. Maar ik hoor het Bob gewoon alweer zeggen. Itt anderen, vind ík Bob altijd enorm arrogant overkomen.quote:Hij had het best wel wat anders mogen verwoorden, maar de strekking klopt toch gewoon. Wat verandert er eigenlijk nu Sven Kramer weer mee gaat schaatsen?
Dat is waar, maar het blijft jammer voor hem.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:22 schreef MiLalaa het volgende:
Dat is inderdaad sneu voor hem. Maar rara waarom wil geen enkel team hem hebben. Dat moet je ook van twee kanten zien he.. Hij is nou eenmaal niet echt geliefd binnen teams vanwege z'n gedrag, vraag maar aan meerdere coaches.
Dat heb ik dus met Sven Kramer, die interviews na een wedstrijd, verschrikkelijk soms. Vorig seizoen ook, toen Bob in Heerenveen een geweldige 10km (dacht ik) had gereden, kwam er van Sven de opmerking "dat hij nou niet echt onder de indruk was van het niveau".quote:Klopt.. Maar ik hoor het Bob gewoon alweer zeggen. Itt anderen, vind ík Bob altijd enorm arrogant overkomen.
Maar voor Bob verandert er eigenlijk weinig. Kijk naar de seizoenen waarin ze wel samen reden: hij houdt toch vaak zijn eigen schema aan (tenzij ze tegen elkaar rijden en hij zich gek laat maken).quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat verandert er nu Kramer weer rijdt? Bob verloor bijna altijd van hem dus ja, dat is best een tegenstander van formaat die nu opeens weer op zijn pad verschijnt. Wat er verandert is dat Bob nog meer de ballen uit zijn broek moet gaan rijden![]()
Dat denk ik ook, maar een beetje sportman kan een journalist net zo snel het bos in sturen met de mededeling "goed voor de competitie". Nu laat ie zichzelf kennen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:45 schreef Ericr het volgende:
Ik denk dat hij gewoon geen zin heeft in die vragen wat hij er van vindt dat Sven Kramer terug is aan het front.
Ja het begint volgende week weer.twitter:Ireenw twitterde op zaterdag 22-10-2011 om 12:24:17Vandaag een 500m en 1000m gereden 40.30 en 1.17.2... de snelheid op de 1000m begint weer te komen! Op naar het NK! #Inzell reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |