Zolang we niet weten hoe het allemaal in elkaar zit qua positionering en dergelijke zegt het allemaal weinig.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Voor de goede: het gaat om een stenen uitbouw. Stenen laten doorgaans geen licht door.
Ruimte wordt bij de woonkamer betrokken.
Ooit een koeienstal gezien?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Reken het gemiddelde grondoppervlakte van mensen uit en vergelijk die met koeien. Die laatste winnen het.
Als jij refereert naar teritoriaal gedrag en er komen posts van jou boven water over mk5's en deze gebruiken bij asociale buren laat dat weinig ruimte voor nuance...quote:Als je het topic had gelezen, dan had je antwoord zelf beter en genuanceerder kunnen weergeven.
quote:Deze goedkope reactie had ik wel verwacht.
Er zijn modellen die er op lijken die op heel andere situaties worden toegepast dan waar dit topic over gaat..quote:Je hoeft het van mij niet aan te nemen, maar het model is wel gangbaar in gedragswetenschappen.
Ja dus? De illusie dat we beschaafd gedrag vertonen op basis van een verhevenheid is onzin, we vertonen het omdat we door de meerderheid gedwongen worden om dit te doen...quote:ik zal j geruststellen, je deelt 99 % van DNA met apen.
Helaas staan steeds meer koeien het jaar rond op stal.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wrs meer dan jij. Maar velen grazen op de wei, ik weet niet of je wel eens zover kijkt.
Natuurlijk kan je de draak spelen op het voorval. Ook jij zou echt niet blij zijn. Het is natuurlijk gewoon belachelijk dat hier iedereen maar zomaar zijn gang kan gaan.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Helaas staan steeds meer koeien het jaar rond op stal.
Dat is niet zo, de regels voor vergunningvrij bouwen zijn verruimd maar nog steeds moet je voor heel zaken gewoon een vergunning hebben. Zeker aan de straatzijde van je woning. Dat je in je eigen achtertuin wat meer mag lijkt me helemaal niet erg.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je de draak spelen op het voorval. Ook jij zou echt niet blij zijn. Het is natuurlijk gewoon belachelijk dat hier iedereen maar zomaar zijn gang kan gaan.
Die koe woont dan ook niet in een drukke wijk (hoewel er genoeg andere runderen rondlopen, geloof ik). Klaarblijkelijk heb jij behoefte aan rust en ruimte, en daar is ook niets mis mee.. Maar dan is een woninkje ergens achterin Oost-Groningen misschien een betere optie.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wrs meer dan jij. Maar velen grazen op de wei, ik weet niet of je wel eens zover kijkt.
En wat wil je met die rechtsbijstandverzekering?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeker weten. Die buren zal ik de rekening presteren. Letterlijk en figuurlijk.
En en fatsoenlijk RO beleid ontbreekt vooral.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:37 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Die koe woont dan ook niet in een drukke wijk (hoewel er genoeg andere runderen rondlopen, geloof ik). Klaarblijkelijk heb jij behoefte aan rust en ruimte, en daar is ook niets mis mee.. Maar dan is een woninkje ergens achterin Oost-Groningen misschien een betere optie.
Ik woon midden in Amsterdam en dat betekent dat ik me af en toe wild erger aan m'n buren of anderen in de wijk. Dat hoort erbij. Enneh, Nederland is niet vol. Bij lange na niet. Er kan nog veel en veel meer bij. Alleen de verdraagzaamheid daarvoor ontbreekt een beetje...
Gevolg van de transitie van de periode waarin alles volledig werd dichtgetimmerd naar een tijd waarin de daadwerkelijke vraag van de mensen een belangrijker rol gaat spelen. Overigens gaat het met wat foutjes hier en daar nog heel aardig met het RObeleid in Nederland.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En en fatsoenlijk RO beleid ontbreekt vooral.
Wat foutjesquote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gevolg van de transitie van de periode waarin alles volledig werd dichtgetimmerd naar een tijd waarin de daadwerkelijke vraag van de mensen een belangrijker rol gaat spelen. Overigens gaat het met wat foutjes hier en daar nog heel aardig met het RObeleid in Nederland.
Bij een overheid die je zo in de steek laat zou je het bijkans wensen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:56 schreef Five_Horizons het volgende:
TS wil op een aparte manier z'n gelijk halen? Vuurwapens legaliseren.
Tis ene grote fail, Du_ke.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja de grote lijn loopt best aardig.
Voorbarig. Zeg dan gelijk dat je me hier niet wenstquote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:05 schreef Five_Horizons het volgende:
Maar is het nu meer [KLB] of [POL]? Want wgR is er niet aan te behalen, eigenlijk...
Waar je dat laatste vandaan haalt, weet ik niet. Het enige dat ik zie, is een user die klaagt over z'n buren en als een klein kind gaat staan dreinen als de meerderheid van de users het niet met 'm eens is. Verder gaat het vooral over het RO-beleid in Nederland. Dus buiten dat het topic in WGR geopend is, zie ik momenteel weinig raakvlakken met WGR.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Voorbarig. Zeg dan gelijk dat je me hier niet wenst
Verhuis naar Schubbekutteveen in noord-Groningen, ruimte genoeg om lekker de beest uit te hangen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tis ene grote fail, Du_ke.
Mensen hebben net als beesten ruimte nodig. Daar hoef je geen bioloog voor te zijn.
De reacties zijn - op eentje na - nogal hypocriet. Ik zou ze zelf wel eens willen horen als hun buren met een onzalig bouwplan op de proppen komen. Ook typisch Nederlands gedrag.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:27 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waar je dat laatste vandaan haalt, weet ik niet. Het enige dat ik zie, is een user die klaagt over z'n buren en als een klein kind gaat staan dreinen als de meerderheid van de users het niet met 'm eens is. Verder gaat het vooral over het RO-beleid in Nederland. Dus buiten dat het topic in WGR geopend is, zie ik momenteel weinig raakvlakken met WGR.
Verder staat het me totaal niet in de weg, maar het gedrag van TS valt me gewoon op.
Nee, maar mijn buurman hoeft niet in alles rekening met me te houden. Het is uiteindelijk zíjn grond/huis. En zolang hij binnen de door ons geaccepteerde regels blijft, moet ik gewoon niet gaan zeuren.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De reacties zijn - op eentje na - nogal hypocriet. Ik zou ze zelf wel eens willen horen als hun buren met een onzalig bouwplan op de proppen komen. Ook typisch Nederlands gedrag.
Nee, dan zullen blij reageren, tuurlijk.
Dan ken jij de regels ook niet. VROM is helder hoor, de jurisprudentie ook. Het burenrecht blijft gewoon van toepassing, al heb je 100 vergunningen op zak.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:49 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee, maar mijn buurman hoeft niet in alles rekening met me te houden. Het is uiteindelijk zíjn grond/huis. En zolang hij binnen de door ons geaccepteerde regels blijft, moet ik gewoon niet gaan zeuren.
Als dat zo zou zijn, had jij niet zo hoeven zaniken. Dan had je tevreden achterover geleund, of niet?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dan ken jij de regels ook niet. VROM is helder hoor, de jurisprudentie ook. Het burenrecht blijft gewoon van toepassing, al heb je 100 vergunningen op zak.
Ik was van jou wel wat beters gewend, dan ordinair gekwal als dit.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:18 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn, had jij niet zo hoeven zaniken. Dan had je tevreden achterover geleund, of niet?
Lees even m'n edit. Als er een keertje een arrest gewezen is, wil het niet zeggen dat het zo is dat dit geldt voor alle wellicht daarop lijkende zaken, hoor.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik was van jou wel wat beters gewend, dan ordinair gekwal als dit.
Dat zeg ik toch ook niet. Mijn punt is dat menig insteek wel degelijk juridisch is.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:22 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Lees even m'n edit. Als er een keertje een arrest gewezen is, wil het niet zeggen dat het zo is dat dit geldt voor alle wellicht daarop lijkende zaken, hoor.
Zeg maar gerust dat de balans wel erg doorslaat naar de belangen van de bouwer.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:10 schreef Zolena het volgende:
TS ik denk dat het voor het grootste deel van de situaties erg prettig is dat de regelzucht van de overheid wat verminderd. Het gros van de kleine verbouwingen voor deze nieuwe wabo werd hiervoor zonder al teveel vragen vergund. Vooral betalen voor weinig dus.
Alleen als buren het niet eens zijn over een verbouwing zijn de middelen om de verbouwing tegen te houden inderdaad beperkter. Maar als je dan weet dat ook de bezwaren tegen een vergunning zoals minder licht/uitzicht etc. over het algemeen slechts leidden tot een vertraging van de verbouwing en niet zo zeer een stop zul je begrijpen dat ook in een situatie waar nog wel een vergunning nodig was je bezwaar ws. onvoldoende gegrond zou worden verklaard. Met als resultaat dat je de verbouwing maar een paar maand had kunnen uitstellen.
Kortom wijziging wabo heeft het vooral makkelijker gemaakt voor het gros van de burgers wat mij betreft. En laat jou minder lang in onzekerheid over de voor jou negatieve uitkomst van een zaak.
Want? Voorheen mochten ze (uiteindelijk) dus bouwen, en nu nog steeds. Hoe is de balans dan anders?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeg maar gerust dat de balans wel erg doorslaat naar de belangen van de bouwer.
Welja, dat kan er ook nog wel bij.quote:Overheid die altijd opneemt voor daders maar slachtoffers gewoon laat verrotten.
Het land gaat onder aan het doorgeslagen liberalisme.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |