Klok klepelquote:Op donderdag 27 januari 2011 17:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ze storten toch een hoop van dat wachtgeld terug in de partijkas?
Nooit de penningmeester van de SP daarover horen klagen.
opheffen zo een afdeling.quote:Op donderdag 27 januari 2011 17:47 schreef mlg het volgende:
Vanochtend stond in de lokale krant dat in mijn gemeente de SP papier steelt van de gemeente, om pamfletten te maken.Het is en blijft de partij voor en van de paupers.
Hier dan de bron:quote:
quote:Als een oud-Kamerlid of oud-wethouder van de SP aanspraak maakt op een wettelijke wachtgeldregeling, brengt hij of zij ook nog de solidariteit op om een deel daarvan niet in eigen portemonnee maar in de partijkas te stoppen, om er nuttig politiek werk van te bekostigen. Wij zijn er trots op dat onze volksvertegenwoordigers niet politiek actief zijn om daar financieel beter van te worden.
www.sp.nl
best mooi! dus zolang wachtgeld in stand gehouden word, profiteert de sp mee.quote:
Precies. Wat daar mooi aan is, ontgaat me even eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:01 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
best mooi! dus zolang wachtgeld in stand gehouden word, profiteert de sp mee.
Pas bij een ophef-stemming stemmen voor behoud van wachtgeld dAn pas zakt ook de SP door het ijs.
quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:04 schreef JoaC het volgende:
SP praat met dubbele tong qua wachtgeld
quote:Op woensdag 26 januari 2011 10:02 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Het deel van het wachtgeld wat nu naar de partij gaat zou beter terug naar de overheid kunnen. Maar verder vind ik het een slecht artikel.
Ten eerste word er geclaimt dat er veel SP'ers hier gebruik van maken, maar word dat nergens onderbouwd/aangetoond. Ten tweede, en veel belangrijker: Gebruik maken van de wachtgeldregeling is niet tegen de partijlijn. Er misbruik van maken is tegen de partijlijn. Oftewel: Je mag het wel gebruiken, maar dat betekend niet dat je daarna op je luie kont van je wachtgeld kan genieten en gewoon op zoek gaat naar ander werk. Net als alle Nederlanders.
Wat willen die Elzinga en Peperkamp voor sollicitatieplicht binnen de SP dan? Verwachten ze dat de SP mensen bij hun oud-politici langs gaat sturen om te kijken of ze genoeg solliciteren? Het lijkt me toch normaal, en praktisch, dat dit op basis van vertrouwen gebeurt?
Maar wat nog makkelijker is, en veel meer effect heeft is: Gewoon de wachtgeldregeling aanpassen. Dan hoeven we ons bij de SP er ook niet druk over te maken wat voor constructies het meest eerlijk zijn en kan geen enkele politicus, links of rechts, er misbruik van maken.
Alsof een SPer stopt met politiek nadat hij geen politieke baan meer heeft. Dan begrijp je toch echt iets niet over de SP. Misschien goed om eens lid te worden en een tijdje met de partij mee te werken.quote:Op donderdag 27 januari 2011 16:43 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Je mengt nu 2 'zaken', 1. wat een pvda-bestuurder in functie doet, recent records in amsterdam fatima 'elastiek', en 2. deze SPers 'er na', na hun politieke baan.
Wat is er moeilijk aan bijv. : iemand is actief pvda raadslid of :quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:28 schreef Ugjerke het volgende:
Alsof een SPer stopt met politiek nadat hij geen politieke baan meer heeft. Dan begrijp je toch echt iets niet over de SP. Misschien goed om eens lid te worden en een tijdje met de partij mee te werken.
Met de PVV als een natte krant erbij heb je dus geen lekker ontbijt.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:05 schreef voice-over het volgende:
Emiel en Job, mijn eerste gedachte was Bassie en Adriaan. Een leuk stel lolbroeken, de een 'aangever' en de ander 'afmaker'. Maar beiden helaas totaal ongeschikt voor het bestuur van ons land. Ze zien de problemen niet, willen ze niet zien en zullen ze ook nooit oplossen!
SP en PvdA samen is slappe, koude thee!
Als de SP / hij niet voor de pvda, die nu het ze slecht gaat ineens wel met de Sp wil samenwerken had gezwicht, had ik weer Sp gestemd. Nu ga ik protest stemmen 'voor de 1e kamer verkiezingen', en wel voor de 'onafhankelijken'.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:11 schreef LWD-Godius het volgende:
Ik vond roemer gister toch echt wel de oppositieleider.
Ja maar zo werkt dat dus niet bij de SP.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:50 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Wat is er moeilijk aan bijv. : iemand is actief pvda raadslid of :
Iemand W A S SP raadslid?
De 1 is een politiek publiek figuur
de ander ex politicus, privé persoon, zelfs als ie nog als werkgroeplid, inzake fietsverlichting op scholen gratis nalopen bijv., zit te klooien.
Het werkt zoals de leden zelf willen. De enige "sanctie" is dat de sp je dan niet meer als lid wil.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:01 schreef Ugjerke het volgende:
Ja maar zo werkt dat dus niet bij de SP.
Job Cohen is too much talk/charisma and no work. Wellicht zou Sp gebruik kunnen maken van de stemmen van Pvda als die twee samengaan..quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:05 schreef voice-over het volgende:
Emiel en Job, mijn eerste gedachte was Bassie en Adriaan. Een leuk stel lolbroeken, de een 'aangever' en de ander 'afmaker'. Maar beiden helaas totaal ongeschikt voor het bestuur van ons land. Ze zien de problemen niet, willen ze niet zien en zullen ze ook nooit oplossen!
SP en PvdA samen is slappe, koude thee!
En GL, vergeet GL niet met uber-entiteit SAP ! Wow, dat zal me een knal geven in NL, rechts in 1 keer weggevaagd, een relatief paradijs zal wederkeren.quote:Op maandag 31 januari 2011 08:53 schreef Schenkstroop het volgende:
Job Cohen is too much talk/charisma and no work. Wellicht zou Sp gebruik kunnen maken van de stemmen van Pvda als die twee samengaan..
Zucht..quote:Op maandag 31 januari 2011 08:45 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Het werkt zoals de leden zelf willen. De enige "sanctie" is dat de sp je dan niet meer als lid wil.
Dus als een lid op enig moment ex-raadslid is en zijn vervolgens wachtgeld vangt en houd, dan heeft de sp pech.
Ook de sp valt onder NL wetgeving namelijk.
Is er geen theaterbureau die die linkse clown van een Roemer kan gebruiken? Oplossingen voor de problemen van Nederland heeft hij niet maar ik heb zelden zo gelachen.quote:
Niet zuchten, volgens v bommel klotst het geld tegen de plinten op bij de SP !quote:
Dat artikel van Van Bommel is weer een prachtig voorbeeld hoe linksen elkaar blijven afzeiken. Nou vind ik elk artikel waar de PvdA wordt afgezeken heel goed maar als een linkse kameraad op de andere kameraad poept is dat van een ongekende schoonheid. De PVV vaart er wel bij, links Nederland blijft een hopeloos verdeeld zooitje waar de voorman van de grootste oppositiepartij zich presenteert als een Houten Klaas.quote:Op maandag 31 januari 2011 16:04 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Niet zuchten, volgens v bommel klotst het geld tegen de plinten op bij de SP !![]()
http://harryvanbommel.sp.(...)racht-aan-de-partij/
Nee, te laat.quote:Op maandag 14 februari 2011 14:26 schreef Schenkstroop het volgende:
Zou het niet cool zijn om een keer massaal SP te stemmen. Ipv "progressief links-midden tot rechts"?
Ja, dat is Peter de Pagter, sinds vanochtend Statenlid in Noord-Holland namens de fractie-De Pagter. De achtergronden daarvan zijn me ook niet helemaal duidelijk, maar hij was de eerste op de lijst die in aanmerking kwam voor de zetel. Hij is blijkbaar tussen 2007 en nu met slaande deuren vertrokken bij de SP, en dus geen SP-lid meer. Blijkbaar vond hij dat hij wel recht heeft op de zetel, en heeft zich dus laten beëdigen voor 1 vergadering, inclusief het bijbehorende wachtgeld.quote:Op maandag 14 februari 2011 15:36 schreef Verbal het volgende:
Hoor net iets op de radio over een vandaag geïnstalleerd SP-statenlid, dat zich onmiddellijk na zijn installatie van de partij heeft afgescheiden. Kan het verder nergens vinden (ook niet op de ANP-headlines). Iemand meer info?
V.
Ja, en ook niet echt bevorderlijk voor het imago van politici (al is die sowieso niet al te best).quote:
Wetenschap en intellectuelen waren altijd 'staatsvijand no. 1' voor het communisme, dus wat moet Roemer c.s. daarmee?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:06 schreef fokthesystem het volgende:
Met o.a.
'Schouder aan schouder in verzet tegen afbraak onderwijs'
En daar krijgt hij voor betaald denk je?quote:Op maandag 14 februari 2011 12:29 schreef fokthesystem het volgende:
Wie ook wel een best inkomen heeft naast het 2e kamer inkomen? harry van bommel ! (SP)
Althans ik denk dat vanwege :
Nevenactiviteiten
* Lid Adviesraad MBO-opleiding Kunst, Cultuur en Amusement van het ROC-Amsterdam
* Lid comité van aanbeveling Solidariteitsorganisatie 'Lokaal Mondiaal'
* Lid comité van aanbeveling 'Campagne Tegen de Muur in Palestina'
* Lid van de "Parliamentarians for Global Action" (hhtp://www.pgaction.org/)
* Plaatsvervangend lid van de Parlementaire Assemblee NAVO
* Lid Vrienden van de Limburgse Jagers
* Lid comité van aanbeveling stichting Los Cacharros t.b.v. straatkinderen Peru
* Lid comité van aanbeveling RIS-project (www. Risproject.nl) t.b.b. onderwijs in binnenland van Suriname
Het laat ook niet bepaalt anti-globalisme zien.
Ten eerste is de SP geen communistische partij, hoe graag je jezelf dat ook wil wijs maken. Ten tweede: Hoe zat dat dan met de space race?quote:Op maandag 14 februari 2011 18:39 schreef voice-over het volgende:
[..]
Wetenschap en intellectuelen waren altijd 'staatsvijand no. 1' voor het communisme, dus wat moet Roemer c.s. daarmee?
Een lidmaatschap van een comité van aanbeveling is een symbolische functie, die altijd onbetaald is, en waar verder ook geen verplichtingen aan verbonden zijn. Het lidmaatschap van de parlementaire assemblee van de NAVO is uit hoofde van zijn Kamerlidmaatschap, elk NAVO-lid vaardigt een aantal parlementsleden af (Nederland 7), de grotere fracties vaardigen elk 1 of 2 leden af.quote:Op maandag 14 februari 2011 12:29 schreef fokthesystem het volgende:
Wie ook wel een best inkomen heeft naast het 2e kamer inkomen? harry van bommel ! (SP)
Althans ik denk dat vanwege :
Nevenactiviteiten
* Lid Adviesraad MBO-opleiding Kunst, Cultuur en Amusement van het ROC-Amsterdam
* Lid comité van aanbeveling Solidariteitsorganisatie 'Lokaal Mondiaal'
* Lid comité van aanbeveling 'Campagne Tegen de Muur in Palestina'
* Lid van de "Parliamentarians for Global Action" (hhtp://www.pgaction.org/)
* Plaatsvervangend lid van de Parlementaire Assemblee NAVO
* Lid Vrienden van de Limburgse Jagers
* Lid comité van aanbeveling stichting Los Cacharros t.b.v. straatkinderen Peru
* Lid comité van aanbeveling RIS-project (www. Risproject.nl) t.b.b. onderwijs in binnenland van Suriname
Mesjokkequote:Op maandag 14 februari 2011 16:58 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, dat is Peter de Pagter, sinds vanochtend Statenlid in Noord-Holland namens de fractie-De Pagter. De achtergronden daarvan zijn me ook niet helemaal duidelijk, maar hij was de eerste op de lijst die in aanmerking kwam voor de zetel. Hij is blijkbaar tussen 2007 en nu met slaande deuren vertrokken bij de SP, en dus geen SP-lid meer. Blijkbaar vond hij dat hij wel recht heeft op de zetel, en heeft zich dus laten beëdigen voor 1 vergadering, inclusief het bijbehorende wachtgeld..
Er heeft pasgeleden een Statenlid van de SP ontslag genomen (ze is net verhuisd naar Drenthe, en staat nu daar op de lijst), en nu is er een opvolger benoemd.
edit: blijkbaar geen wachtgeld, daarvoor moet men minstens zes maanden Statenlid zijn.
Wat ziet ze er goed uitquote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:03 schreef Elfletterig het volgende:
In het EO-programma "Hoe is het toch met..." was gisteren een interview met Agnes Kant te zien:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1251677
Een heel ander leven dan tijdens haar politieke carrière...
Zeker een aanrader om te kijken.
Toevallig las ik dit gister in een ander topic.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:26 schreef JoaC het volgende:
Dit wordt anti-PvdAtopic nummer zoveel. Marijnissen weer lekker aan het spinnen terwijl het openlijk bekend is dat de SP heel lang Maoïstische cursussen heeft gegeven.
http://retro.nrc.nl/W2/Nieuws/1999/02/20/Vp/z.htmlquote:Het streven naar de maoïstische revolutie verdween pas nadat Daan Monjé in 1986 overleed, en Jan Marijnissen partijleider werd. Over de onstaansgeschiedenis van de KEN (ml) zegt Marijnissen: ,, Duidelijk moet zijn dat de huidige SP hier buiten staat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |