quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:01 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ja, balen!
OT: ik had 2 broodjes met aardbeienjam maar eentje is zojuist gestolen door m'n dochter
Oh klinkt lekkerquote:Op donderdag 20 januari 2011 15:33 schreef MissHobje het volgende:
Ik ga zelf pasta deeg maken en dat wordt uiteindelijk ravioli met een vulling van spinazie, ricotta en parmezaanse kaasen dan nog wat champignons en courgette erdoor heen met wat verse tomaat. Nog wat rauwkost erbij en smullen maar.
Zo! Dat klinkt echt lekkerquote:Op donderdag 20 januari 2011 16:02 schreef Aphrodyte het volgende:
Vanavond maak ik tortilla wraps gevuld met pulled pork (recept), avocado, een schep griekse yoghurt, gehakte koriander, en een scheut hot sauce en limoensap. Erbij spicy potato wedges
quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:32 schreef MaximusTG het volgende:
Dat ziet er lekker uit zeg! Welk stuk vlees heb je ervoor gebruikt? Hamlappen of zo?
quote:
Woah, fanmmailquote:Op donderdag 20 januari 2011 16:52 schreef Mirjam het volgende:
[..]
inderdaad, ik heb het recept al bij mijn favorieten opgeslagen![]()
ik heb enkel een gewone braadpan, kan die ook in de oven denk je? of wat gebruik jij daarvoor?quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:00 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
[..]
[..]
Woah, fanmmailRecept is niet van mij hoor
Maar idd wel héél lekker.
Ik heb varkenshaas gebruikt, aangezien het recept vraagt om ''pork loin''.
Ik heb mijn braadpan nu in de oven staan, maar ik heb wel zo'n soort model als in het recept staat. Maar ik denk dat een gewone braadpan ook moet kunnen. En anders: het eerste kwartier even in de gaten houden of er niks eng gaat ruiken of smelten, en dan weet je hetquote:Op donderdag 20 januari 2011 17:01 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik heb enkel een gewone braadpan, kan die ook in de oven denk je? of wat gebruik jij daarvoor?
Ja klopt, maar de varkenshaas van de Lidl is ook lang, dik en breed en heeft redelijk veel vet. Die gebruik ik.quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:09 schreef MaximusTG het volgende:
Ah, oke, varkenshaas kan natuurlijk prima. Vroeg het me af, omdat het stuk vlees in het recept nog wat vet er aan heeft zitten en vrij breed is. Maar dat is vaak ook zo lastig met die Amerikaanse recepten. Zij snijden hun vlees anders.
oh jammerquote:Op donderdag 20 januari 2011 19:11 schreef Mama_Mia het volgende:
Nou ik vond die beef teriyaki salade echt niksde dressing was echt heel erg vies
volgende keer maar zonder dressing als ik m nog een keer koop.
maar wel maar opgegeten, had honger, en daarna nog een kommetje ijsbergsla met tuinkruidendressing.
Het kan wel in een combimagnetron maar dan moet je een 1persoons hoeveelheid maken. 1 varkenshaas dus, kleine schaal die je kan afdekken zoals een römertopf ofzo.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:25 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik heb alleen een combimagnetron dus ik vrees dat daar geen vlees in gaat passenmaar het lijkt me wel lekker om een keer uit te proberen
Ik ben eruit, vanavond neem ik een maaltijdsaladezolang bezig geweest met scriptie dat ik geen energie/zin meer heb om te koken. Teveel pijn ook
wat zoetig?quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
oh jammerdressing is wat zoetig he? maar ik hou er wel van
ik had net ovenpatat (aviko supercrunch) met lightmayo
daarbij witlof/fruitsalade en een satéschnitzel
Ohja dat is wel slim. En ik ben jaloers, maltesers zijn zo lekkerquote:Op donderdag 20 januari 2011 19:28 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Het kan wel in een combimagnetron maar dan moet je een 1persoons hoeveelheid maken. 1 varkenshaas dus, kleine schaal die je kan afdekken zoals een römertopf ofzo.
Het was lekkerAlleen veel te veel, dus morgen samen met mn moeder voor lunch de restjes opeten. Wat een straf
Nu thee en maltesers.
Heb zelf ook 3 jaar lang alleen een combimagnetron gehadquote:Op donderdag 20 januari 2011 19:36 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
wat zoetig?ik vond hem echt extreem zoet. Zal wel komen doordat ik minder snack ofzo haha
[..]
Ohja dat is wel slim. En ik ben jaloers, maltesers zijn zo lekker
en wat wil jij hiermee zeggen?quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:36 schreef Mama_Mia het volgende:
Zal wel komen doordat ik minder snack ofzo haha
quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
en wat wil jij hiermee zeggen?![]()
![]()
Daar heb je heulemaal gelijk in FF!! Ik eet er 2 per dag, bij de lunchquote:Op donderdag 20 januari 2011 20:06 schreef FutureFairytale het volgende:
ik wil ff hier kwijt () dat de sinaasappels nu erg lekker zijn!
![]()
ok dan juich ik ook voor jouquote:Op donderdag 20 januari 2011 20:09 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]![]()
dat ik trots op mezelf ben![]()
of/en dat ik teveel snackte voor 2011
quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:14 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ok dan juich ik ook voor jou
let wel op dat 2011 net begonnen is he, dus je zult nog vele verleidingen krijgen
Een wat?quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:41 schreef mascara-klodder het volgende:
een pinot grigio voor t slapen gaan
Enjoyquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:41 schreef mascara-klodder het volgende:
een pinot grigio voor t slapen gaan
Ok, ik ben geen wijnliefhebber / kenner. Als ik in m'n hele leven 5 liter wijn heb gedronken dan is het veel.quote:
heb je ook de nwe wrap geprobeerd?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:43 schreef Aphrodyte het volgende:
Ben vanavond bij de Mac geweest op verzoek van vrienden. Fish filet menu genomen, en n mcflurry brownie. Goed te doen maar ga t niet vrijwillig herhalen
Nee die lijkt me echt niet lekker. Vind sowieso kip bij de Mac héél erg viesquote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:38 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
heb je ook de nwe wrap geprobeerd?
Klinkt lekker!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:41 schreef FutureFairytale het volgende:
dagje Zwaluwhoeve gehad(Culinair Ontspannen arrangement)
ochtend: volkorenpuntje philadelphia duo
middag: groentebouillon, runderstoofpotje met aardappelpuree
tussendoor: galia- en honingmeloen, appelgebak met vanillesaus
's avonds; penne met groenten, parmezaanse kaas & biefstuk met pepersaus
Bespeur ik hier een Jamie's 30 minutes meal?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 11:00 schreef DarkElf het volgende:
Lunchen doen we in de stad, wagamama heb ik wel zin in
vanavond maak ik kip piri piri met zoete aardappel/feta/kroriander salade en Portugese taartjes toe (met custard en caramel)
yep.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 11:10 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Bespeur ik hier een Jamie's 30 minutes meal?
Lekker cakejesquote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:25 schreef FutureFairytale het volgende:
nu een zelfgebakken cakeje en thee.
vnv zoetzure kip met bami
Jamie's kip piri piri is echt geen kip piri piri, getsie.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 11:00 schreef DarkElf het volgende:
vanavond maak ik kip piri piri met zoete aardappel/feta/kroriander salade en Portugese taartjes toe (met custard en caramel)
Dat ziet er wel even lekker uit zegquote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:22 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Lekker cakejes
Ik maak vanavond Hongaarse paddenstoelenstoof met paprika, en rijst. Recept
[ afbeelding ]
Ik heb gewoon paddenstoelenboullionblokjes gebruikt, zoete ui koop je op de markt (als je die niet kan vinden, voeg dan een el honing toe aan de gebakken uien werkt ook prima), en die twee paprikasoorten staan standaard in mijn keukenkastje en die koop je bij de Turkse supermarktquote:Op zondag 23 januari 2011 15:05 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat ziet er wel even lekker uit zeg, alleen d'r zitten een aantal ingrediënten in die je hier nauwelijks hebt of nooit weer gebruikt. Zou bijvoorbeeld:
- Normale ui i.p.v. zoete ui
- Standaard paprikapoeder i.p.v. die 2 soorten paprikapoeder
kunnen?
En heb je gebruikt/kun je gebruiken voor Better Than Bouillon Organic Mushroom Base aangezien je heel weinig daarvan gebruikt en ook later nooit meer gebruikt?
Thanks. Misschien 'ns proberen.quote:Op zondag 23 januari 2011 16:25 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Ik heb gewoon paddenstoelenboullionblokjes gebruikt, zoete ui koop je op de markt (als je die niet kan vinden, voeg dan een el honing toe aan de gebakken uien werkt ook prima), en die twee paprikasoorten staan standaard in mijn keukenkastje en die koop je bij de Turkse supermarktIk heb dit recept juist gekozen omdat ik er bijna alles standaard voor in huis heb
Ik eet vanavond gebakken aardappelschijfjes met knoflook en peterselie, een kip cordon-bleu en een salade met appel en vinaigrette
Veel plezier en eetsmakelijk!quote:Op zondag 23 januari 2011 17:24 schreef motorbloempje het volgende:
Wij gaan vanavond naar www.etenbijzusje.nl
Gaat goed komen met jou vanavondquote:Op zondag 23 januari 2011 19:03 schreef motorbloempje het volgende:
heb net 2 wijntjes op en zit al helemaal te spacenhad wellicht wat meer moeten eten vandaag
![]()
quote:Op zondag 23 januari 2011 19:04 schreef motorbloempje het volgende:
had ik verdiend, vond ik: hele middag zitten studeren en een kick-ass samenvatting gemaakt
*duizel*
Moet ook lekker zijn met tzatziki jaquote:Op zondag 23 januari 2011 19:52 schreef MaximusTG het volgende:
Heb vandaag het recept gemaakt dat Aphrodyte postte aan het begin van dit topic (post nr.7), pulled pork. Maar dan met zelfgemaakte bloemtortilla's, tzatziki (die had ik nog staan), ijsbergsla. Had nog potje salsa gehaald maar die ben ik vergeten op tafel te zetten. Was erg lekker. Heb ribkarbonades gebruikt; bot weggesneden + grote stukken vet, en de dunne lapjes met 2 op elkaar opgerold en samengebonden met keukentouw, de grote per 1.
Helaas niks over...
sorry.quote:Op zondag 23 januari 2011 21:54 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Oh verdorie, nou heb ik zin in chips
Daarvoor heb je skype hèquote:Op maandag 24 januari 2011 13:27 schreef minilot het volgende:
Edit: laat maar!
Beschuitje met hagelslag!
Dank, DE!
kun jij het ook niet laten om te snoepen van de rauwe zuurkool?quote:Op maandag 24 januari 2011 16:19 schreef motorbloempje het volgende:
hier ook al zuurkoolstamp!
Met wat Britse sausages (kwam ik tegen in de vriezer, moeten toch écht op!) erbij
vind het jammer dat zuurkool uit het vat amper meer te krijgen isquote:Op maandag 24 januari 2011 17:10 schreef motorbloempje het volgende:
ja, nom
heb tegenwoordig die van de Lidl, maar m'n pa had vroeger ook altijd verse van de groentenboer
Je houdt van lekker eten of nietquote:Op maandag 24 januari 2011 17:00 schreef StringsOfLife het volgende:
Wat eten jullie toch allemaal luxe. Ik heb slechts een broodje hansworst gehad.
Ik houd er wel van, maar mijn vriendin is t/m woensdag in Londen, dus ik zag mezelf genoodzaakt om een broodje hansworst te eten. We gaan natuurlijk niet zelf koken; dat zou absurd zijn.quote:Op maandag 24 januari 2011 17:17 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Je houdt van lekker eten of niet
Maar mijn maaltje kost totaal ook maar 2 euro qua porties hoor. Zo duur is dat niet.
Wij hebben daar toch personeel voor zeker?quote:Op maandag 24 januari 2011 17:25 schreef StringsOfLife het volgende:
[..]
Ik houd er wel van, maar mijn vriendin is t/m woensdag in Londen, dus ik zag mezelf genoodzaakt om een broodje hansworst te eten. We gaan natuurlijk niet zelf koken; dat zou absurd zijn.
Ja klopt, 300+ dagen per jaar is mijn vriendin tevens personeel. Nu ze er niet is, mis ik haar toch wel. Zeker rond etenstijd.quote:Op maandag 24 januari 2011 17:27 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Wij hebben daar toch personeel voor zeker?
Hoe liefquote:Op maandag 24 januari 2011 17:31 schreef StringsOfLife het volgende:
[..]
Ja klopt, 300+ dagen per jaar is mijn vriendin tevens personeel. Nu ze er niet is, mis ik haar toch wel. Zeker rond etenstijd.
vind ik wel gaan, wil je mijn combi horen?quote:Op maandag 24 januari 2011 19:20 schreef rena het volgende:
Kabeljauwfilet, aardappels & worteltjes. Wat een combinatieWas wel lekker overigens.
Aardappelpuree met kaas? En anders denk ik bij kip en cola, toch wel vrij snel aan frietjesquote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:50 schreef minilot het volgende:
Vanavond cola-kip, maar ik weet nog niet wat ik er verder bij ga maken. In elk geval iets zoutigs. Iemand suggesties?
Het worden gebakken aardappelen, met knoflook, en gerookt paprikapoeder. Mayo erbij.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:54 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Aardappelpuree met kaas? En anders denk ik bij kip en cola, toch wel vrij snel aan frietjes
lekker, gado gadoquote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:54 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Aardappelpuree met kaas? En anders denk ik bij kip en cola, toch wel vrij snel aan frietjes
Ik maak vanavond Gado Gado, met lekker veel pindasaus
Daar dacht ik ook nog aan, lekker hè dat gerookte paprikapoeder. Ook een van mijn favo'squote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:07 schreef minilot het volgende:
[..]
Het worden gebakken aardappelen, met knoflook, en gerookt paprikapoeder. Mayo erbij.
Wat is dat?quote:
Was best te eten, zelfs de spruitjes-worst-taart-ding.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:21 schreef Iemand91 het volgende:
Een hele hoop.
Vanavond:
- Een goor Allerhande recept met spruitjes uit de oven. Nee, ik ben geen fan van spruiten.![]()
- Oosterse speklapjes met daarbij gekookte rijst en zelfgemaakte pindasaus.
En we zijn bezig met een grote pan snert voor morgen, morgen zitten we namelijk met 8 personen aan tafel...
Hier vanavond een roze visje met knolselderij frietjes uit de oven, had gedacht aan doperwtjes puree maar het word toch een salade.quote:Op woensdag 26 januari 2011 09:24 schreef DarkElf het volgende:
Vanavond gebakken witvisje met doperwtjes/munt puree en knolselderijfrietjes uit de oven.
dat klinkt verrukkelijkquote:Op woensdag 26 januari 2011 13:28 schreef MaximusTG het volgende:
Want het is woensdag onbalansdag of zo?
Heb een gesloten braadpan in de oven staan, met daarin een varkensrollade, verse zuurkool, zout en peper, karwijzaad, appel in stukjes, ui, basterdsuiker en een beetje bier.
Dat wordt smullen!
Waar is hier? Beide hebben vestigingen in Rotterdam, maar iets stond mij bij dat jij in 030 woont...quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:33 schreef Mirjam het volgende:
wij gaan vanavond uit eten, maar vriendlief weet nog niet waar hij heen wil
ws. wordt het of shabu shabu, of la cubanita, want die is sinds kort hier geopend
Kan je uit eten met een ovchipkaartquote:Op woensdag 26 januari 2011 14:00 schreef marco2030 het volgende:
vanavond maar eens met mn gratis tegoed op de ov-chipkaart uit eten in utrecht
lang leve de ov-chipkaart search: youtube> ovsaldo
la cubanita zou ik doenquote:Op woensdag 26 januari 2011 13:33 schreef Mirjam het volgende:
wij gaan vanavond uit eten, maar vriendlief weet nog niet waar hij heen wil
ws. wordt het of shabu shabu, of la cubanita, want die is sinds kort hier geopend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
met wat gevuld?quote:Op woensdag 26 januari 2011 16:44 schreef Sylvana het volgende:
Gevulde jagerschnitzel, krieltjes en doperwtjes en worteltjes
leidenquote:Op woensdag 26 januari 2011 13:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Waar is hier? Beide hebben vestigingen in Rotterdam, maar iets stond mij bij dat jij in 030 woont...
Mocht je inderdaad voor sushi kiezen en inderdaad in Rotterdam, dan kan ik Sushi Qube aanbevelen
ik ben bang dat het shabu shabu wordt, lief vond la cubanita maar niksquote:Op woensdag 26 januari 2011 16:43 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
la cubanita zou ik doen
ik eet vnv zuurkoolstamppot met spekjes, ananas, rozijntjes, jus en worst
oh renzell, zou jij mijn mama willen worden en dan elke dag voor me kokenquote:Op donderdag 27 januari 2011 12:18 schreef renzell het volgende:
Vanavond gewokte grote garnalen met spitskool, peultjes, taugé, prei en rode ui in een rode curry/kokossaus met jonge kapucijners.
Straks als lunch 2 witte bolletjes met tonijn, rode ui, komkommer en veel peper.
Lekker!quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:50 schreef minilot het volgende:
Vanavond vegetarische chili uit de oven, met een dakje van maisdeeg.
doe een receptje van die burgers, ben dol op linzenquote:Op donderdag 27 januari 2011 14:06 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Lekker!
Ik maak vanavond linzenburgers, met komkommersalade en frietjes
http://recepten.voedingsc(...)ge-wortelsalade.aspxquote:Op donderdag 27 januari 2011 14:45 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
doe een receptje van die burgers, ben dol op linzen
ik kan geen linkjes kijkenquote:Op donderdag 27 januari 2011 17:30 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
http://recepten.voedingsc(...)ge-wortelsalade.aspx
Als toetje heb ik straciatella kwark
Oh is goedquote:Op donderdag 27 januari 2011 17:38 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
ik kan geen linkjes kijkenzou je even c/p willen doen?
Nu weer terug. Ik heb gegeten:quote:Op donderdag 27 januari 2011 16:02 schreef Mama_Mia het volgende:
Vanavond lekker uit eten met mn beste vriendin
en net een kommetje chocopops
Lekker Chocopops,echt iets van vroeger! Toevallig kwam ik vandaag iets soortgelijks tegen bij de Aldi, gekocht en morgen proeven!quote:Op donderdag 27 januari 2011 16:02 schreef Mama_Mia het volgende:
Vanavond lekker uit eten met mn beste vriendin
en net een kommetje chocopops
quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:45 schreef foodlover het volgende:
[..]
Lekker Chocopops,echt iets van vroeger! Toevallig kwam ik vandaag iets soortgelijks tegen bij de Aldi, gekocht en morgen proeven!
vind die een beetje smakeloos. lekkerder om zelf met roomsaus en parmezaanse kaas en ham een pasta te maken.quote:
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:20 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
vind die een beetje smakeloos. lekkerder om zelf met roomsaus en parmezaanse kaas en ham een pasta te maken.
ik heb vnv nog een restje zuurkoolstamppot met een cordonbleurolletje ipv worst
Lekker cayunaardappelsquote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:29 schreef mascara-klodder het volgende:
vanavond vissticks (1x per jaar heb ik daar gewoon trek in), daarbij tomatensalade met sjalotten en gebakken cajunaardappeltjes met de knoflooksaus van D&L
oei, die geroosterde paprikasaus met feta lijkt me ook een heerlijk smeerseltje voor op turks brood van te makenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:28 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Lekker cayunaardappels
Ik heb pasta met geroosterde paprikasaus en feta op t menu staan
Nu eerst wat paprika-corn chips en n glas witte wijn
Het wordt een pizza, ik stond te lekker met Oognip te kletsenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:16 schreef Mama_Mia het volgende:
Vanavond denk ik vis met kaas en paprika uit de oven, met daarbij een bak tomaatjes/stukjes komkommer.
Hi hi, ik flikker altijd maar wat bij elkaar hoor.quote:Op donderdag 27 januari 2011 12:25 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
oh renzell, zou jij mijn mama willen worden en dan elke dag voor me koken
Oh dat kan ook heel makkelijk. Je roostert wat paprika, haalt het vel eraf, pureert het in de blender, en mengt het met kruiden naar smaak en geprakte feta. Zo gepieptquote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:48 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
oei, die geroosterde paprikasaus met feta lijkt me ook een heerlijk smeerseltje voor op turks brood van te maken
dat was mijn idee dus ookquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:22 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Oh dat kan ook heel makkelijk. Je roostert wat paprika, haalt het vel eraf, pureert het in de blender, en mengt het met kruiden naar smaak en geprakte feta. Zo gepiept
Explain.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:55 schreef pen-guin het volgende:
Ik drink een welverdiende gin tonic.
dealquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:08 schreef renzell het volgende:
[..]
Hi hi, ik flikker altijd maar wat bij elkaar hoor.Maar; met liefde maak ik een bordje (of 2) extra.
Als ik dan af en toe zo'n rijsttafeltje mag meepikken. Goed?
heb je t nu al meerdere malen zien posten, maar wat is tartex?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 07:28 schreef Aphrodyte het volgende:
Een volkoren boterham met tartex en alfalfa, en een met kersenjam. Bakje kwark erbij, een glas sinaasappelsap en een kop thee.
Vegetarische paté met kruiden. Dit is een Duitse versie, maar het is ook gewoon in Nederlandse natuurwinkels te koop. Ik vind het erg lekker.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 07:51 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
heb je t nu al meerdere malen zien posten, maar wat is tartex?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |