Ik speelde de basis prima, maar ik heb het te vol gespeelt volgens mij, want mijn Michael jackson remix(jam) met een XP-80 van Roland(ook zonder metronoom) is gewoon strak.quote:Op maandag 14 februari 2011 15:11 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Sodeju... Als jij zonder metronoom zo scheel gaat spelen dan is er denk ik weinig hoop...
/carequote:Op maandag 14 februari 2011 17:09 schreef arucard het volgende:
Je kan beter eerst de basis leren en oefenen voordat je solo filmpjes online zet.
Heb je hem ook vergeleken met andere gitaren? Voor zijn geld zal het ongetwijfeld niet slecht zijn maar Fender is niet het eerste waar ik aan denk als het over akoestische gitaren gaat.quote:Op maandag 14 februari 2011 18:59 schreef Hukkie het volgende:
Ben afgelopen week voor een linkshandige gitaar gaan kijken, en bij de gitaarwinkel raadden ze een Fender CD100 aan, voornamelijk omdat ie ook linkshandig te krijgen is. Heeft iemand ervaring met deze gitaar en is het een beetje een goede voor een beginner?
Die gitaarman heeft eea voorgespeeld en hij klonk wel goed.
Maar dat filmpje klonk dan ook nergens naar.quote:Op maandag 14 februari 2011 18:44 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
/careIk doe geen moeite voor de akkoorden etc
Dat kan dan wel zo zijn maar mijn apperatuur is ook nietsquote:Op maandag 14 februari 2011 19:15 schreef arucard het volgende:
[..]
Maar dat filmpje klonk dan ook nergens naar.
quote:Op maandag 14 februari 2011 20:02 schreef Schuifpui het volgende:
We hebben een tweede Braddie erbij?![]()
Pakje snaren kost zo'n 5 euro. Valt dus wel mee!quote:Op maandag 14 februari 2011 21:09 schreef Orealo het volgende:
Ik heb zojuist een snaar gebroken. Bij het stemmen (met de stemfluit) was de toon te laag. Ik draaide de snaar dus strakker aan en jawel.. Pats!
't Gaat me zeker wel weer wat kosten morgen bij de muziekboer? Nieuwe snaren en uitleg over hoe ik ze moet vervangen (met eventuele randapparatuur die ik nodig heb)
Akoestisch. Ik heb 'm nog geen week! Kan het zijn dat die dingen geleverd worden met slechte snaren of ligt het echt aan mij?quote:Op maandag 14 februari 2011 21:13 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Pakje snaren kost zo'n 5 euro. Valt dus wel mee!
Gaat het om een akoustische- of elektrische gitaar?
Vaak zijn de snaren die geleverd worden niet al te best, Welke regio woon je? Mischien kan ik het voor je doen?quote:Op maandag 14 februari 2011 21:16 schreef Orealo het volgende:
[..]
Akoestisch. Ik heb 'm nog geen week! Kan het zijn dat die dingen geleverd worden met slechte snaren of ligt het echt aan mij?
Alkmaar, jij in Utrecht zo te zien. Gaat niet werken dan ben ik bangquote:Op maandag 14 februari 2011 21:31 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Vaak zijn de snaren die geleverd worden niet al te best, Welke regio woon je? Mischien kan ik het voor je doen?
Dat hangt er van af wat voor gitaar je hebtquote:Op maandag 14 februari 2011 23:15 schreef Mirel het volgende:
Ik heb zojuist geleerd dat alle snaren van dezelfde stof moeten zijn, niet dat de ene van staal zijn en de andere van nylon
ik brak op de eerste dag al een snaar!quote:Op maandag 14 februari 2011 21:16 schreef Orealo het volgende:
[..]
Akoestisch. Ik heb 'm nog geen week! Kan het zijn dat die dingen geleverd worden met slechte snaren of ligt het echt aan mij?
Klinkt al beter, zou alleen je gitaarvolume wat harder zetten, hoor het niet heel goed zoquote:
quote:
Ik denk niet dat dit het probleem is maar de snaren moeten ook ingespeeld worden he?quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:42 schreef Orealo het volgende:
Ik heb een probleem. Ik heb een nieuw setje snaren gekocht en de oude weg gedaan. Alle snaren zitten er nu goed op, behalve de hoge E snaar. Ik krijg hem niet op toon zonder 'm zo strak aan te draaien dat hij los schiet van het dingetje dat hem vast houdt (onderaan de gitaar). Dat (plastic?) dingetje vliegt vervolgens de hele kamer door.
Zie ik iets over 't hoofd?
true, maar het kan zijn doordat ze nog niet ingespeeld zijn ze nog niet lang genoeg zijn. Misschien de verkeerde snaren?quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:31 schreef Maleco het volgende:
Dan moet je ze er toch eerst hebben liggen?
Je moet die snaren er eerst uberhaupt op krijgen en gewoon kunnen stemmen. Dat ze verlopen is een zorg voor later. Ik snap niet precies wat Orealo bedoelt met dat ding. Misschien een foto'tje? Hoe het vast zit verschilt per gitaar(soort)quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:32 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
true, maar het kan zijn doordat ze nog niet ingespeeld zijn ze nog niet lang genoeg zijn. Misschien de verkeerde snaren?
Op stalen snaren zit aan het uiteinde een soort bolletje die je in het uiteinde schuiftquote:Op woensdag 16 februari 2011 13:34 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Je moet die snaren er eerst uberhaupt op krijgen en gewoon kunnen stemmen. Dat ze verlopen is een zorg voor later. Ik snap niet precies wat Orealo bedoelt met dat witte ding. Misschien een foto'tje? Hoe het vast zit verschilt per gitaar(soort)
Whiskey in the Jar.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:24 schreef Maleco het volgende:
Iemand nog tips voor een lekker metal nummer? Heb geen zin om moeite te doen vandaag
Nope, we waren afhankelijk van wat ze daar in de zaak hadden. Heb me inmiddels wel wat verder ingelezen en heb nu een Yamaha C40 of een Ibanez V72 op het oog.quote:Op maandag 14 februari 2011 19:07 schreef brother52 het volgende:
[..]
Heb je hem ook vergeleken met andere gitaren? Voor zijn geld zal het ongetwijfeld niet slecht zijn maar Fender is niet het eerste waar ik aan denk als het over akoestische gitaren gaat.
Een Lag 4SL100D of een Tanglewood TW28 zijn ongeveer even duur en ook linkshandig te krijgen.
En bedanktquote:Op woensdag 16 februari 2011 19:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Whiskey in the Jar.
Ik stem mn gitaar 2 stappen lager en dan speel ik m mee met Metallica.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:23 schreef Maleco het volgende:
[..]
En bedankt
Zo heb je toch nog een beetje het gevoel vandaag wat verricht te hebben
Mooie kleur!quote:Op donderdag 17 februari 2011 20:24 schreef Hukkie het volgende:
Deze heb ik vanmiddag gekocht, een Ibanez V205SECE. Heb nu pijn in mn vingers van het oefenen
[ afbeelding ]
Jawel, hij klinkt bijzonder prima, mooie klank en veel sustain. Ging wel een tikje boven mijn begroting maar wilde het eigenlijk wel meteen (een beetje) goed doen. Ben er iig zeer blij meequote:Op donderdag 17 februari 2011 20:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mooie kleur!![]()
klinkt ie net zo mooi?
Binnen een jaar al Muse spelen, lukte mij niet hoorquote:Op donderdag 17 februari 2011 21:13 schreef Schuifpui het volgende:
Ik wil wat nieuwe nummers leren, maar ik weet niet wat. De laatste maanden heb ik wat dingen van Muse geleerd, maar nu wil ik eigenlijk nummers met een clean geluid leren. Ik weet niet echt wat ik zoek eigenlijk, liefst iets wat veel mensen kennen en wat gewoon goed klinkt. Ik speel nog geen jaar, dus het moet niet te moeilijk zijn.
Ik kan niet echt zeggen dat ik veel snap van je postquote:Op donderdag 17 februari 2011 21:56 schreef Serrano het volgende:
Ik vind het altijd leuk om in mijn vrije tijd gitaarliedjes te leren, voornamelijk van Villa-Lobos. Een probleem waar ik echter altijd tegen aan loop is dat ik niet zeker weet in hoeverre mijn rechterhandzetting correct is. Wel probeer ik zoveel mogelijk bij de snaren die ik niet aan sla met P te wisselen tussen de vingers, meestal zijn dit de vingers M en I, en de E-snaar vaak met een A. Dit doe ik echter voor een groot deel op gevoel/ervaring, waarbij het nogal eens wil gebeuren dat ik ongemerkt een snaar met 1 vinger 2 maal aan sla.
Zijn er bepaalde regels of wetmatigheden die ik kan hanteren bij het uitzoeken van de wijze waarop ik deze liederen met de rechterhand kan bespelen?
Alleen de makkelijkste nummers.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:58 schreef Maleco het volgende:
[..]
Binnen een jaar al Muse spelen, lukte mij niet hoorHeb je wat leuke bands? Dan kunnen wij wel wat makkelijke nummers zoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |