ik krijg 25 euro zakgeld per maand..quote:Op donderdag 10 februari 2011 00:54 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hij is ècht niet duur.
Ze zijn tegenwoordig bij een hele boel winkels(omdat ze niet meer geleverd worden) voor 698 te koop.
2,5 jaar sparen en je hebt er een(mits ze nog te krijgen zijn dan.. ze zijn nu al schaars).quote:Op donderdag 10 februari 2011 00:56 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
ik krijg 25 euro zakgeld per maand..
maar las ik niet laatst dat je zei dat hij beschadigd was?quote:Op donderdag 10 februari 2011 00:44 schreef Braddie het volgende:
[..]
Haha.
ècht?
Het is zo`n verschrikkelijk fijne gitaar, hij speelt heerlijk, hij klinkt fantastisch, en hij kost niet veel voor wat je er voor terug krijgt.
quote:
Jongens, het is Braddie. Neem er even een kilo zout bij...quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:47 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
maar las ik niet laatst dat je zei dat hij beschadigd was?
ik dacht, ik zeg t effe voordat straks iemand een kat in de zak koopt..quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:10 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
[..]
Jongens, het is Braddie. Neem er even een kilo zout bij...
Welkom.quote:
Ah.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:30 schreef guitargirl84 het volgende:
Dat kan ik juist nog niet! Ik wil het juist leren
Dat slaat nergens op maar k.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:10 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
[..]
Jongens, het is Braddie. Neem er even een kilo zout bij...
Haha, nice thanks voor de tipquote:Op donderdag 10 februari 2011 21:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ah.
Begin dan eerst eens met het opzoeken van de akkoorden van Snow Patrol-nummers.
http://www.fretplay.com/
Ken je het 7 nations army melodietje ook al? Ook zo'n beginnersvereistequote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:12 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ik ga straks smoke on water weer even oefenen. Een collega vroeg steeds of ik bij hem ff kwam spelen, gister gedaan en heeft mij het begin daarvan geleerd. een leuk maar toch makkelijk stukje om te leren. Begin het bewegen met mn hand steeds meer onder de knie te krijgen, en ja, dan wordt het pas leuk natuurlijk, gezien je er dan pas was uit kan krijgen
w00t?quote:
Ik was mijn sokken altijd in mijn hollow-body.quote:
Koop voor ¤15 zo'n stem apparaatje. Werkt heel makkelijk en nauwkeurig. Je link doet het overigens niet.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:39 schreef Orealo het volgende:
Hier nog een beginner. één van de verste denk ik. Eergisteren dit setje binnengekregen. En nu al flink aan het oefenen.
Ik ben alleen bang dat ik de gitaar niet goed gestemd heb (tonen met de stemfluit klinkt goed, maar toch).
Oh, en ook gelijk mijn eerste frustratie.. met mijn dikke vingers demp ik elke keer andere snaren als ik akkoorden aan het leren ben (wat mij het meest verstandige leek, als dummie..)
Ja, dat moet ik maar doen. Word er alleen een beetje onzeker van, want zoiets moet toch ook wel op 't gehoor kunnen, of is dat voor een newbie te hoog gegrepen?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 19:02 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Koop voor ¤15 zo'n stem apparaatje. Werkt heel makkelijk en nauwkeurig. Je link doet het overigens niet.
In plaats van je ringvinger en pink, zou ik het met de middelvinger en ringvinger proberen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 22:08 schreef JaneDoe het volgende:
leg deze beginner eens uit hoe ze een f-mineur moet spelen
is t echt barré eerste fret (wijsvinger), ringvinger derde fret op de a, pink derde fret op de d?!
zo lees ik t namelijk, maar krijg t met de beste wil van de wereld niet voor elkaar
okay, nou hard oefenen dus om die vingers te spreidenquote:Op zaterdag 12 februari 2011 22:30 schreef Rnnz het volgende:
Het hoort gewoon op de manier die je beschreef.
Pas op trouwens wat je doet. Je had het over een Fm akkoord, hierboven in dat plaatje staat een F#m akkoord (zelfde vorm, maar wel een ander akkoord natuurlijk).
Misschien kan je hier even naar kijken. Barre chords zijn best lastig in het begin. Je moet goed door hebben hoe je je index vinger plaatst.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 22:14 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
maar hij hoort dus echt op die manier?
En als je alles nou een fret minder speelt dan heb je een Fmineurquote:Op zaterdag 12 februari 2011 22:33 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
okay, nou hard oefenen dus om die vingers te spreiden
hoe heet dit akkoord dan, hoe spreek je t uit?
nah, ik ga voor de originele grip, maar t gaat niet meevallenquote:Op zondag 13 februari 2011 08:14 schreef cafca het volgende:
Je zou kunnen proberen om de lage E niet te spelen en met je wijsvinger alleen de onderste 3 snaren te spelen, maar of dat nou echt makkelijker is.....
Edit: die hier linksonder bedoel ik: http://www.gosk.com/chords/basic-f-chords-for-guitar.php
deze is handig!quote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:37 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Misschien kan je hier even naar kijken. Barre chords zijn best lastig in het begin. Je moet goed door hebben hoe je je index vinger plaatst.
http://www.justinguitar.c(...)MinorBarreChords.php
Dat gaat in het begin misschien goed maar de kans is vrij groot dat je vrij snel tegen beperkingen oploopt omdat je links misschien ritmisch sterker bent als rechts. Ik ben zelf ook rechtshandig begonnen maar vrij snel toch linkshandig gaan spelen omdat dat veel natuurlijker aanvoelde. Het ging ineens ook met sprongen vooruit.quote:Op zondag 13 februari 2011 23:15 schreef Maleco het volgende:
1 tip, probeer rechtshandig te leren spelen, gaat vaak goed en je hebt VEEL meer keus in de gitaarwereld
Voelt het natuurlijk aan omdat je hem alleen maar rechtshandig hebt vastgehouden? Of heb je hem ook linkshandig vastgehouden?quote:Op zondag 13 februari 2011 23:21 schreef Mirel het volgende:
niet dat ik kan oefenen nu maar ik heb hem een tijdje rechtshandig vastgehouden en dat voelt nu natuurlijk aan.
H9oe zien de snaren er uit? Nog vrij nieuw of zitten ze er al jaren op?quote:Zo'n snaar erop doen. Kan je er 1 los kopen of komen ze in een pakketje en voor hoeveel?
Ja, dat kan een voordeel zijn.quote:Op maandag 14 februari 2011 00:24 schreef Mirel het volgende:
durrrrr ik kan goed halo'en, dat houdt in dat ik met het rechterpookje snel kan richten![]()
Nee maar is het juist aan de andere kant ook niet een voordeel dat ik met mijn linkerhand de snaren bij de hals pak?
Gewoon een nieuw setje erop gooien, kost een euro of 5,6quote:Op zondag 13 februari 2011 23:21 schreef Mirel het volgende:
niet dat ik kan oefenen nu maar ik heb hem een tijdje rechtshandig vastgehouden en dat voelt nu natuurlijk aan.
Zo'n snaar erop doen. Kan je er 1 los kopen of komen ze in een pakketje en voor hoeveel?
Sodeju... Als jij zonder metronoom zo scheel gaat spelen dan is er denk ik weinig hoop...quote:Op maandag 14 februari 2011 01:43 schreef Braddie het volgende:
Net even met een ME70 gespeeld met een*the edge* delay.
Meteen opgenomen(zonder metronoom) en er gelijk met de Tyros wat overheen gespeeld als Backing.
http://dl.dropbox.com/u/1(...)y%28%2BTyros3%29.mp3
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |