Ik zou als huurder dus nooit een hypotheek bij deze landverraders afsluiten. Deze mensen zijn voorstander van hypocriete maatregelen en vervolgens willen ze je dan ook nog een hypotheek aansmerenquote:Maatregelen scheefwonen goed voor doorstroming woningmarkt
Het nieuws van 17 januari, dat het kabinet toch dit jaar al een huurverhoging van inflatie + 5 procent wil doorvoeren voor huurders met een inkomen boven de ¤ 43.000, biedt kansen voor huurders en is goed voor de woningmarkt in zijn geheel. Voor huurders uit deze groep kan het kopen van hun eigen huurwoning of een andere koopwoning interessant zijn. De netto maandlasten bij koop kunnen namelijk flink lager zijn dan wanneer ze hetzelfde huis blijven huren.
Door nieuwe aanpak wordt kopen voor veel huurders goedkoper dan huren
Voor een andere groep huurders is de nieuwe Europese wetgeving van belang. Huishoudens met een inkomen boven ¤ 33.614 (huur tot ¤ 652,52) komen niet langer in aanmerking voor een sociale huurwoning. Een corporatie moet 90 procent van de huizen die vrijkomen toewijzen aan mensen onder deze inkomensgrens. Ook deze maatregel voorkomt het scheefwonen in Nederland en is per 1 januari 2011 van kracht.
Naast bovengenoemde maatregelen krijgen steeds meer huurders de mogelijkheid hun woning tegen een redelijke prijs te kopen. Hierdoor komen veel huurders voor de vraag te staan; kopen of huren? Bas Millenaar, directeur De Hypotheker: Huurders hebben vaak koudwatervrees om te gaan kopen. Maar een goede uitleg over wat de maatregelen voor hen betekenen en wat de mogelijkheden zijn voor het kopen van een woning zal huurders veel duidelijkheid bieden. Wij zien nu al dat veel huurders willen weten waar ze aan toe zijn. 46% van onze bezoekers in de vestigingen zijn huurders die bezig zijn met deze vraag.
Oproep aan corporaties: neem voorlichting goed ter hand De Hypotheker is blij met de voortvarendheid van Minister Donner, die aangegeven heeft er alles aan te doen de maatregel per 1 juli 2011 in te voeren, waardoor er een rechtvaardiger verdeling van de woningvoorraad wordt bereikt. Als meer huurders gaan kopen dan bevordert dat de doorstroming op de woningmarkt en het eigenwoningbezit. Het succes van deze maatregelen tegen het scheefwonen is echter voor het belangrijkste deel afhankelijk van woningcorporaties en financiële dienstverleners meent De Hypotheker. Millenaar: Corporaties moeten hun huurders goed informeren over de nieuwe regels. Voor een grote groep huurders is er een prachtige kans hun huurhuis of een andere woning te kopen waarmee de maandlasten flink kunnen dalen. Maar een kans kan door halve voorlichting opeens ook als eng of risicovol worden gevoeld. Goed financieel advies is daarbij van belang om onnodige koopangst weg te nemen. Als corporaties en financiële dienstverleners de krachten bundelen dan zal de maatregel het gewenste effect hebben. De Hypotheker wordt al door woningcorporaties gevraagd om voorlichtingsavonden te ondersteunen met financieel advies. De verwachting is dat dit sterk toe zal nemen.
bron: jazeker de hypotheker
Je had beter 15 jaar geleden een huis kunnen kopen. Dan had je gekocht voor 100.000 gulden en was je huisje nu 300.000 euro waardquote:Op donderdag 20 januari 2011 21:25 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Omdat ik perse op één salaris wilde kopen (zo min mogelijk aflossingsvrij en in staat om de bruto maandlasten te dragen, ivm verwachte veranderingen aan HRA). Dus ik heb eerst gespaard en carriere gemaakt. (bedenk wel, die 15 jaar huren begon op mijn 17e)
De hypotheker heeft mij geholpen mijn graai-imperium op te zetten waarmee ik systematisch jouw geld via de HRA naar mijn rekening doorsluis. Ze hebben dit gedaan met goed advies, kennis van zaken en een compleet rapport waar precies in staat hoe het werkt, hoeveel van jouw geld ik ontvang en wat ze er zelf aan verdienen. Ja, je leest het goed, en deel van jouw geld gaat naar de hypotheker Xeno! Je sponsort dit product van de duivel zelf en bent dus een integraal deel van het complot geworden.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:24 schreef xenobinol het volgende:
De hypotheker is gewoon een criminele organisatie die mensen in de val van het nationale pyramidespel wil lokken door middel van leugen, bedrog en demagogie![]()
Jazeker de hypotheker... voor al uw woekerverzekeringen, hypotheken en slecht advies, uw vraag.... wij naaien
15 jaar geleden was ik een arm studentje dat al lang blij was dat hij eten kon kopen, laat staan een huisquote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:38 schreef antfukker het volgende:
[..]
Je had beter 15 jaar geleden een huis kunnen kopen. Dan had je gekocht voor 100.000 gulden en was je huisje nu 300.000 euro waard
Het verschil tussen jouw en mij is dat jij uit vrije wil je ziel aan de duivel verkocht hebt en dat ik mijn ziel uit alle macht verdedig tegen het kwaadquote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:39 schreef Whuzz het volgende:
De hypotheker heeft mij geholpen mijn graai-imperium op te zetten waarmee ik systematisch jouw geld via de HRA naar mijn rekening doorsluis. Ze hebben dit gedaan met goed advies, kennis van zaken en een compleet rapport waar precies in staat hoe het werkt, hoeveel van jouw geld ik ontvang en wat ze er zelf aan verdienen. Ja, je leest het goed, en deel van jouw geld gaat naar de hypotheker Xeno! Je sponsort dit product van de duivel zelf en bent dus een integraal deel van het complot geworden.
Van arme student tot vastgoed magnaat.... je zou er een boek over kunnen schrijvenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:40 schreef Whuzz het volgende:
[..]
15 jaar geleden was ik een arm studentje dat al lang blij was dat hij eten kon kopen, laat staan een huis
Een narcist gedraagt zich arrogant. Hij voelt zich superieur, boven de wet verheven en alom aanwezig (magisch denken). Hij wordt kwaad als hij wordt tegengesproken door mensen die hij als minderwaardig beschouwt.....quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:56 schreef Whuzz het volgende:
Ik geef het definitief op. Het heeft geen zin om hier serieus te discussieren met IQ-loos volk als Huizenmarkt-zaadbal
Laten we het er gewoon op houden dat ik op zoek was naar een mogelijkheid om zo hard mogelijk te profiteren van anderen. Speciaal van mensen die teveel tijd over hebben en daarom weblogs gaan bijhouden waarop ze eenzijdig nieuws kopieëren van andere sites. Speciaal van die mensen wil ik belastinggeld innen. Zo hard en zo veel mogelijk. Maximale hypotheek, bankspaar om zo lang mogelijk maximaal HRA te trekken van hun belastinggeld.![]()
En het werkt! Betaalde ik eerst elke maand dikke huur waarvan ik niets terug zag afgezien van elk jaar een brief met aankondiging van huurverhoging, ontvang ik nu elke maand een heerlijke som HRA en krijg ik ook nog eens honderden euro's aan aankoopkosten terug van mijn belasting dit jaar. Zuurverdiend geld van zaabal dat naar mijn rekening terug vloeit.
Daarnaast heb ik uit mijn bouwdepot een nieuwe keuken, badkamer, ketel en kozijnen betaald. Ik heb het bouwdepot zo snel mogelijk leeggetrokken zodat ik extra snel veel rente kan aftrekken.
Daarnaast kreeg ik van de overheid 800 euro subsidie op mijn HR++ glas. Geld dat óók uit zaadbal's belasting betaald wordt. En de nieuwe ketel en kozijnen+glas leveren me energiebesparing op die ik volledig in mijn eigen zak steek. Dus van het belastinggeld van zaadbal profiteer ik dubbel.![]()
Keihard pakken die hippies. All your profit are belong to me!![]()
En dit is tevens de laatste keer dat ik op zaadbal reageer. Is er een optie in FoK! om iemands posts te blokkeren?
Resistance is futile. Your tax will be assimilated by my HRA.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:47 schreef xenobinol het volgende:
Het verschil tussen jouw en mij is dat jij uit vrije wil je ziel aan de duivel verkocht hebt en dat ik mijn ziel uit alle macht verdedig tegen het kwaad![]()
Ik kijk wel uit. Het bevalt prima zo! Straks na werk rijd ik nog even langs de bouwmarkt om plinten te halen. Heb hele mooie gezien met een perfect gootje aan de achterkant voor de kabels van mijn 7.1 speakers. Als ik afreken zal ik aan de kassameid (lekker ding trouwens) melden dat ik die mooie plinten kado krijg van Xeno. Je was single toch? Ik kan d'r nummer wel ff voor je vragen.quote:Misschien als je nog een onbaatzuchtige daad verricht dat je ziel dan nog te redden valt.... misschien moet je stoppen met HRA te lurken van de onschuldigen, misschien dat je zonden je dan nog vergeven worden
Maar Whuzz..... in tegenstelling tot jij ben ik een vrij mensquote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:02 schreef Whuzz het volgende:
Resistance is futile. Your tax will be assimilated by my HRA.
PM maar evenquote:Ik kijk wel uit. Het bevalt prima zo! Straks na werk rijd ik nog even langs de bouwmarkt om plinten te halen. Heb hele mooie gezien met een perfect gootje aan de achterkant voor de kabels van mijn 7.1 speakers. Als ik afreken zal ik aan de kassameid (lekker ding trouwens) dat ik die mooie plinten kado krijg van Xeno. Je was single toch? Ik kan d'r nummer wel ff voor je vragen.
Ja alle huizenbezitters zitten compleet vastgeketend aan die woning, mogen er alleen maar uit om geld te gaan verdienen om hun niet af te lossen schuld te blijven voldoen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:06 schreef xenobinol het volgende:
Maar Whuzz..... in tegenstelling tot jij ben ik een vrij mens![]()
Dat lees jij verkeerd, ik het het over Whuzz zijn situatiequote:
Aangezien hier toch alleen maar gegeneraliseerd wordt door sommigen, dacht ik laat ik dat ook maar meteen even doen. Niet zo krtitisch zijn Xeno dat ben je ook niet op je eigen uitspraken.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:28 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat lees jij verkeerd, ik het het over Whuzz zijn situatie
Ik ben altijd genuanceerd bezigquote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:33 schreef Basp1 het volgende:
Aangezien hier toch alleen maar gegeneraliseerd wordt door sommigen, dacht ik laat ik dat ook maar meteen even doen. Niet zo krtitisch zijn Xeno dat ben je ook niet op je eigen uitspraken.
Ach... scherven brengen gelukquote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:56 schreef Scorpie het volgende:
Zo genuanceerd als een olifant in een porseleinkast ja.
Mijn "situatie"quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:28 schreef xenobinol het volgende:
Dat lees jij verkeerd, ik het het over Whuzz zijn situatie
Of nog beter, zulke oude rammelbakken dat ze neerstorten in drukke gebieden. Kost het je ook geen geld voor bommen.....quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:33 schreef xenobinol het volgende:
Op zeepbel zijn blog zitten nog eens gewiekste politieke strategen:
"Als ik Rutte was zou ik gewoon oude straaljagers bestellen en die half Nederland laten platgooien; kun je nagaan wat een giga opsteker dat wordt voor onze economie, kunnen we alles opnieuw gaan maken! En wat een buit moet er dan te behalen zijn voor mensen met de juiste connecties! En je hoeft er niet eens echt oorlog voor te voeren, gewoon even van tevoren waarschuwen dat je even je huis uit moet ofzo."
Briljant![]()
Mark.... als je dit leest doe er je voordeel mee
Maar maar maar eenzelfde huis bouwen kost veel minder!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:35 schreef WammesWaggel het volgende:
Het duurste huis ooit in Amsterdam ooit is verkocht, 6,5 miljoen euro aan een man uit de wereld van de vastgoed.
Vrijstaand aan/nabij de Apollolaan, gekte.
Neej, kost meer. Moet je eerst die grond kopen, villa afbreken, nieuwe villa ontwerpen, villa weer bouwen. Waarom zou je dát doen?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:45 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Maar maar maar eenzelfde huis bouwen kost veel minder!
de 5 miljaoen overwaarde zal ie wel in 1999 opgenomen hebben en in een kantoorpand hebben gestokenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:53 schreef WammesWaggel het volgende:
http://www.at5.nl/artikel(...)oor-villa-apollolaan
Volgens een poster daar zit er een hypotheek van 8,65 miljoen op die hut
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |