quote:Overbodige dradenmeuk verwijderen.
Weet je meteen waaromquote:alles werkt inmiddels weer behalve de achteruitverwarming.
Mijn opa en oma hadden tot hun dood een Senator uit dat tijdperk van die Monza. Ook met een 2.5E en dan een automaat.quote:Op woensdag 19 januari 2011 03:06 schreef Bananenbennie het volgende:
Er komt een wat moderner blok (C30NE, 180 pk) uit een Senator in te liggen.
De oude 2.5 motor is op zich nog prima maar toch wat te licht (136 pk) voor een dergelijke auto.
Hier sluit ik me bij aan, en in wat voor "garage" ben je aan de gang, waar nog meer "project"auto's staan?quote:Op woensdag 19 januari 2011 07:24 schreef GTIMk1 het volgende:
Gaaf! Een Monza gered van de ondergang, good job!
Aardig klushok ook.
Ja, had hem daar al gezien. Daar staan ook wel foto's van de terugreis...quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Mooi project hoor!
Zit je al op het Opel-forum?
Uiterraard ben jij de Opel expert hier Flick, maare hoe wil je met lopende motor kleppen stellen?quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:52 schreef Herr.Flick het volgende:
Oja.. kleppen stellen met lopende motor!!, ook de hydrolisch gestelde kleppen!
Die dingen hebben geen bovenliggende nokkenas, wat wij tegenwoordig gewend zijn. Daar kun je als het kleppendeksel eraf haalt direct bij de kleppen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:27 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Uiterraard ben jij de Opel expert hier Flick, maare hoe wil je met lopende motor kleppen stellen?
Simpel, met die OHV motoren met onderliggende nokkenas kan dat zowiezo makkelijk. Klepdeksel demonteren, motor starten en de voelermaatjes tussen de stoters halen en vaster of losser draaien. Gewoon met lopende motor dus.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:27 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Uiterraard ben jij de Opel expert hier Flick, maare hoe wil je met lopende motor kleppen stellen?
Kleppendeksel eraf, vacuum slangetje afdoppen, spatkap over het nokkenastandwiel plaatsen, extra kartonnetje plaatsen langs de tuimelaars tegen het lekken op de uitlaat, starten, stationair zo laag mogelijk zetten, en je voelermaat ertussen zetten. Stellen doe je met de grote centrale moer die boven op de tuimelaar zit.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:27 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Uiterraard ben jij de Opel expert hier Flick, maare hoe wil je met lopende motor kleppen stellen?
Nee, valt reuze mee, is wel eens lollig om te doen, alleen wel koppijn verwekkend ivm carterdampen waar je met je snuit vol in mag hangen..quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:06 schreef Turquaz52 het volgende:
Maar gaat dat dan niet gigantisch hard op en neer..?
En hydraulische stoters stellen..?
Allemaal nieuw voor me, sorry voor me nieuwschierigheid..
Ouwe Lasulec gebouw in groningen, is een anti-kraak pand.quote:Op woensdag 19 januari 2011 08:33 schreef Gurb het volgende:
[..]
Hier sluit ik me bij aan, en in wat voor "garage" ben je aan de gang, waar nog meer "project"auto's staan?
Kleppen stellen is niet nodig, heb het nieuwe blok horen draaien, klonk echt heel mooi nog. Pakkingen zijn al besteld, volgend weekend gaat het dan eindelijk gebeurenquote:Op woensdag 19 januari 2011 12:52 schreef Herr.Flick het volgende:
Controleer of het spruitstuk geen valse lucht trekt, was destijds een veel voorkomend probleem als ie backfire-de, in en uitlaatspruitstuk zit aan dezelfde kant, en maar met een paar bouten vast, deze hebben nogal de neiging om los te lopen.
Bij de nieuwe motor zeker spruitstukpakking vernieuwen, en als tip geef ik je mee om ook de kleprubbers te vernieuwen en de oliepompdeksel, deze slijten nl. wel eens uit waardoor de oliedruk bij warme motor teveel daalt, hierdoor krijg je dan een olielampje wat knippert tijdens stationair toerental, soms zelfs een continue brandend lampje!
Oja.. kleppen stellen met lopende motor!!, ook de hydrolisch gestelde kleppen!
Klopt idd, als ik de url plakte in de browser zag ik ze wel.quote:
als je wilquote:Op zondag 30 januari 2011 01:39 schreef Anne het volgende:
Om de een of andere reden vindt imageshack FOK! niet altijd even lief..
Ze werken iig wel buiten FOK om.
Moet ik ze even hosten anders?.
Waarschijnlijk omdat er al aan de binnenschermen flink is gelast..quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:54 schreef zeeeend het volgende:
Waarom zwart onder de kap ,dan kan je de olielekkages makkelijker vinden ?
Als je wil zien dat iets niet strak is moet je het zwart spuiten .quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:16 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat er al aan de binnenschermen flink is gelast..
Als de nieuwe motor van een automaat af komt dan zal hij zeker een toplager moeten plaatsen, die zit er nl. niet in bij een automaat!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:13 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Als je wil zien dat iets niet strak is moet je het zwart spuiten .![]()
Als je 3M bodyschutz neemt (antisteenslag ) in wit grijs of zwart ,kan je het mooi opbouwen ,hebje al je slijp en laswerk verzopen en kan je het in elke kleur aflakken .
Het is nog te schuren ook wil je het echt glad hebben .
P.S Toplagertje nog vervangen in je krukas? ,OPEL kwaal .
Anders trilt je pook .
P.S II Diplomat motor past ook he
Als Opel guru zijnde ,niet verstandig om de centrale moeren van de tuimelaars te vernieuwen ?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 21:35 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Als de nieuwe motor van een automaat af komt dan zal hij zeker een toplager moeten plaatsen, die zit er nl. niet in bij een automaat!
Maar goede tip, toplagertje vervangen is idd geen overbodige luxe..
Ik heb nog nooit problemen gehad met die moeren, wel met kleppen die door de llodvrij of LPG geen zitting meer hadden, en hierdoor kon je dan maar blijven stellen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:02 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Als Opel guru zijnde ,niet verstandig om de centrale moeren van de tuimelaars te vernieuwen ?
In het verleden liepen ze bij mij nog wel eens terug,en je had te weinig draad voor zelfborgende .
Nieuwe scheelde een stuk,en een nieuwe distributieketting en geleider tegen het rammelen .
Waarschijnlijk omdat er nog een andere sensor gemonteerd moet worden.quote:Op woensdag 2 maart 2011 06:25 schreef vannelle het volgende:
Nice!!
Waarom knippert je olielampje eigenlijk?
Dat vermoeden had ik alquote:Op donderdag 17 maart 2011 22:36 schreef Bananenbennie het volgende:
Nee dit was even een testritje zonder einddemper![]()
Er komt nog een complete rvs uitlaat onder, zit er aan te denken om dan de middendemper weg te laten om dat brute geluid er wat in te houden, want daar hou ik ook wel van
neej hoor niet van dezequote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:30 schreef Meike26 het volgende:
Mannen krijgen een harde plasser bij zo'n lekker geluid...
Ik voel nog niks aan m'n lichaam veranderenMaar dit is wel erg lekker hoor
![]()
http://speed-eng.com/store/images/QTEC40CP.jpgquote:Op donderdag 17 maart 2011 22:36 schreef Bananenbennie het volgende:
Nee dit was even een testritje zonder einddemper![]()
Er komt nog een complete rvs uitlaat onder, zit er aan te denken om dan de middendemper weg te laten om dat brute geluid er wat in te houden, want daar hou ik ook wel van
ja toen wel een beetje idd, zat misschien iets teveel olie in het carter, doet ie nou niet meer iig.. wel een ander soort rookquote:
No effing way dat daar een V8 283/327 (diplomat) in pastquote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:13 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Als je wil zien dat iets niet strak is moet je het zwart spuiten .![]()
Als je 3M bodyschutz neemt (antisteenslag ) in wit grijs of zwart ,kan je het mooi opbouwen ,hebje al je slijp en laswerk verzopen en kan je het in elke kleur aflakken .
Het is nog te schuren ook wil je het echt glad hebben .
P.S Toplagertje nog vervangen in je krukas? ,OPEL kwaal .
Anders trilt je pook .
P.S II Diplomat motor past ook he
http://forums.justcommodo(...)-efi-opel-monza.htmlquote:Op dinsdag 24 mei 2011 04:03 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
No effing way dat daar een V8 283/327 (diplomat) in past
Je bedoelt de Senator?
Je had het over een diplomat V8 motor, ik dacht alquote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:05 schreef zeeeend het volgende:
[..]
http://forums.justcommodo(...)-efi-opel-monza.html
[ afbeelding ]
Citaat:If you can fit it in a Robin,shoehorning a V8 in a Monza will be as a walk in the park.
Zou een lijn 6 in de basis al niet langer zijn dan een V8 ?
rwd ftwquote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:13 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
ja toen wel een beetje idd, zat misschien iets teveel olie in het carter, doet ie nou niet meer iig.. wel een ander soort rook![]()
Opel heeft overal V6-en in geparkeerd ,maar een Monza is toch echt een lijn 6quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:09 schreef powerflux het volgende:
supervet! die V6'en hebben mij altijd wel geinterreseerd. helaas heb ik ze in het echt alleen nooit gereden, alleen naast gestaan..
wat voor velgen zijn dat trouwens?
stom stom, een tikfout. ik bedoelde ook in-lijn 6 cylinderquote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:44 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Opel heeft overal V6-en in geparkeerd ,maar een Monza is toch echt een lijn 6
Best een aparte optie, een verwarming die vanzelf aangaat als je achteruit rijdt?quote:Op woensdag 19 januari 2011 02:55 schreef Bananenbennie het volgende:
En dan de boel er weer netjes in zetten.. alles werkt inmiddels weer behalve de achteruitverwarming.
borbet velgen, 17 inch, 8j voor, 9,5j achter, met lekkere brede sloffen achter, 255, rijdt voor geen meter maar alles voor de looks hequote:
dat moet ik geweest zijn ja! volgende keer wel even toeteren hequote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:54 schreef Palomar het volgende:
Coole bakKan het kloppen dat ik hem van de week (of vorige week, weet niet meer exact) in Groningen (afslag A28 Groningen Zuid) zag rondrijden? Was iig ook een Opel Monza met donkerblauw kenteken en zelfde soort geluid
hehe iddquote:Op woensdag 23 november 2011 15:51 schreef invine het volgende:
Heb je de achtergrond nou wazig gemaakt?lijkt net of je de auto erin hebt geplakt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |