De veiligheidsraad gaat, zoals de naam ook al zegt over de veiligheid. Vredesmissies, sancties en dergelijke.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:47 schreef Terreros85 het volgende:
Zolang de VS niet erkend lost d
[..]
Beetje jammer dat de VS, Frankrijk en VK vetorecht hebben binnen de VN. Dus dat lidmaatschap kunnen ze vergeten.
Rusland moet zoveel doen en de hypocriete houding eens laten varen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:45 schreef TomLievense het volgende:
AMSTERDAM - De Russische president Dmitri Medvedev heeft vandaag tijdens een bezoek aan de Westelijke Jordaanoever gezegd dat de Sovjet-Unie al in 1988 de Palestijnse Staat heeft erkend, en dat het standpunt van Moskou sindsdien niet is veranderd.
Op een persconferentie in Jericho zei de Palestijnse president Mahmoud Abbas: 'Wij herinneren ons dat Rusland in 1988 een van de eerste staten ter wereld was die de Palestijnse Staat erkende'. Daarop reageerde Medvedev: 'Rusland heeft zijn beslissing al lang geleden gemaakt. We steunden het onvervreemdbare recht van het Palestijnse volk op een onafhankelijke staat met Oost-Jeruzalem als hoofdstad, en zullen dat blijven doen.'
Daarnaast riep Medvedev Israël op tot een complete bouwstop in de Palestijnse gebieden. Pas dan zouden de vredesonderhandelingen kunnen worden hervat. Rusland is - samen met de EU, de VN en de VS - lid van het kwartet dat vrede in het Midden-Oosten moet bewerkstelligen.
Brazilië en Argentinië
De afgelopen twee maanden heeft een reeks Latijns-Amerikaanse de Palestijnse Staat al erkend, waaronder Brazilië en Argentinië. Dit tot onvrede van Israël. Analisten denken dat de erkenningen kunnen leiden tot een Palestijns besluit om het lidmaatschap van de Verenigde Naties aan te vragen, mocht het vredesproces op niets uitlopen. Abbas zei dat een aanvraag inderdaad een van zijn opties is.
Volgens de Palestijnen erkennen nu 109 van de 192 leden van de VN de Palestijnse staat. Daartoe behoren niet de Verenigde Staten en West-Europese landen. Israël heeft gewaarschuwd dat een eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring van de Palestijnen een grote stap terug zou zijn in het vredesproces.
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)-Staat-opnieuw.dhtml
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Goed punt. Als Israël zich niet constructief gaat opstellen en nederzettingen blijft bouwen moet Palestina maar eenzijdige stappen zettten tot onafhankelijkheid. Steeds meer landen volgen het voorbeeld van de Sowjet Unie, nu wordt het tijd dat wij ook de juiste beslissing gaan nemen.
Obama heeft d onafhankelijk Palestijnse staat nog niet erkend, dus Medvedev is al een stapje verder.quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:01 schreef Sabeltandman het volgende:
[..]
Rusland moet zoveel doen en de hypocriete houding eens laten varen.
Medvedev probeert over te komen als de Obama van het Oosten, dikke vinger, denk ik dan.
Lol, nou stel dat ie het morgen erkent, wat dan.quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:06 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Obama heeft d onafhankelijk Palestijnse staat nog niet erkend, dus Medvedev is al een stapje verder.
Beetje kromme redenering dat als eerst je land wordt ingepikt en jij daar vervolgens tegen in opstand komt en het terug wil, je maar blij moet zijn met wat je krijgt. Want je bent toch al die jaren zo lastig geweest, kom nou, geen hoge eisen gaan stellen he.quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:10 schreef Sabeltandman het volgende:
[..]
Lol, nou stel dat ie het morgen erkent, wat dan.
Maakt geen drol uit, zolang Hamas regeert in Gaza kan er niets gebeuren,
denk ook btw maar niet dat Israel onvoorwaardelijk Oost-Jeruzalem hoeven terug te geven
voor al die jaren van leed hoeven de Palestijnen niet te verwachten dat ze alles ff 1,2,3 kunnen krijgen, ze moeten maar blij zijn, met wat Israel ze geeft.
Als Amerika A zegt zul je altijd blijven zien dat Rusland B zal zeggen.
Je wordt moe van jezelf? Heb ik ook soms last vanquote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:32 schreef mlg het volgende:
Ik word zo moe van dat gehannes op een forum door volk dat veilig achter een computertje zit.
Ze hadden die Romeinen er inderdaad meteen uit moeten flikkeren.quote:Op donderdag 20 januari 2011 03:31 schreef LBS het volgende:
[..]
Beetje kromme redenering dat als eerst je land wordt ingepikt en jij daar vervolgens tegen in opstand komt en het terug wil, je maar blij moet zijn met wat je krijgt. Want je bent toch al die jaren zo lastig geweest, kom nou, geen hoge eisen gaan stellen he.
Overdrijven is ook een kunst. Zullen we de Engelsen dan ook maar uit Engeland flikkeren?quote:Op donderdag 20 januari 2011 03:42 schreef Sabeltandman het volgende:
[..]
Ze hadden die Romeinen er inderdaad meteen uit moeten flikkeren.
Voor wie??quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:09 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een kunst. Zullen we de Engelsen dan ook maar uit Engeland flikkeren?
Komt de zionisten wel goed uit dat Hamas aan de macht is. Het zou me niet verbazen als ze gesponsord worden door Israël. Als past dit meer in BNW.quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:10 schreef Sabeltandman het volgende:
[..]
Lol, nou stel dat ie het morgen erkent, wat dan.
Maakt geen drol uit, zolang Hamas regeert in Gaza kan er niets gebeuren,
denk ook btw maar niet dat Israel onvoorwaardelijk Oost-Jeruzalem hoeven terug te geven
voor al die jaren van leed hoeven de Palestijnen niet te verwachten dat ze alles ff 1,2,3 kunnen krijgen, ze moeten maar blij zijn, met wat Israel ze geeft.
Als Amerika A zegt zul je altijd blijven zien dat Rusland B zal zeggen.
De kelten natuurlijk.quote:
Waarom zouden ze, echt waarom zouden ze, iemand zei dat complottheorieen, zoals de jouwne, worden gemaakt door de mensen die het verst van de macht zitten, uit je frustratie dus elders please.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:12 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Komt de zionisten wel goed uit dat Hamas aan de macht is. Het zou me niet verbazen als ze gesponsord worden door Israël. Als past dit meer in BNW.
Hoor jij de Kelten klagen?quote:
Hoor jij mensen over de Romeinen klagen?quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:17 schreef Sabeltandman het volgende:
[..]
Waarom zouden ze, echt waarom zouden ze, iemand zei dat complottheorieen, zoals de jouwne, worden gemaakt door de mensen die het verst van de macht zitten, uit je frustratie dus elders please.
[..]
Hoor jij de Kelten klagen?
Ik niet hoor!
Ik wel hoor, zowel de Joden als de Palestijnen, zonder de Romeinen en dat beleid qua deportatie hadden we misschien wel een heel groot probleem minder.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:24 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Hoor jij mensen over de Romeinen klagen?
Ik niet hoor!
Enig idee hoeveel Russische orthodoxe joden er in Israel wonen?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:06 schreef mlg het volgende:
Nee, ik ben voor enkel een israelische staat. Vertrouw nooit russen is me altijd geleerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |