abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 januari 2011 @ 17:45:37 #1
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_91524424
AMSTERDAM - De Russische president Dmitri Medvedev heeft vandaag tijdens een bezoek aan de Westelijke Jordaanoever gezegd dat de Sovjet-Unie al in 1988 de Palestijnse Staat heeft erkend, en dat het standpunt van Moskou sindsdien niet is veranderd.

Op een persconferentie in Jericho zei de Palestijnse president Mahmoud Abbas: 'Wij herinneren ons dat Rusland in 1988 een van de eerste staten ter wereld was die de Palestijnse Staat erkende'. Daarop reageerde Medvedev: 'Rusland heeft zijn beslissing al lang geleden gemaakt. We steunden het onvervreemdbare recht van het Palestijnse volk op een onafhankelijke staat met Oost-Jeruzalem als hoofdstad, en zullen dat blijven doen.'

Daarnaast riep Medvedev Israël op tot een complete bouwstop in de Palestijnse gebieden. Pas dan zouden de vredesonderhandelingen kunnen worden hervat. Rusland is - samen met de EU, de VN en de VS - lid van het kwartet dat vrede in het Midden-Oosten moet bewerkstelligen.

Brazilië en Argentinië
De afgelopen twee maanden heeft een reeks Latijns-Amerikaanse de Palestijnse Staat al erkend, waaronder Brazilië en Argentinië. Dit tot onvrede van Israël. Analisten denken dat de erkenningen kunnen leiden tot een Palestijns besluit om het lidmaatschap van de Verenigde Naties aan te vragen, mocht het vredesproces op niets uitlopen. Abbas zei dat een aanvraag inderdaad een van zijn opties is.

Volgens de Palestijnen erkennen nu 109 van de 192 leden van de VN de Palestijnse staat. Daartoe behoren niet de Verenigde Staten en West-Europese landen. Israël heeft gewaarschuwd dat een eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring van de Palestijnen een grote stap terug zou zijn in het vredesproces.

Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)-Staat-opnieuw.dhtml
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Goed punt. Als Israël zich niet constructief gaat opstellen en nederzettingen blijft bouwen moet Palestina maar eenzijdige stappen zettten tot onafhankelijkheid. Steeds meer landen volgen het voorbeeld van de Sowjet Unie, nu wordt het tijd dat wij ook de juiste beslissing gaan nemen.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  dinsdag 18 januari 2011 @ 17:50:55 #2
185327 Thory
Weet wat goed voor je is
pi_91524637
Tja. Ik denk dat ik me er maar niet aan ga branden.
En wat slecht voor je is.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 18:03:32 #3
295457 TomLievense
pi_91525139
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:50 schreef Thory het volgende:
Jammer, want het is een belangrijke issue.
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  dinsdag 18 januari 2011 @ 18:06:11 #4
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_91525226
Nee, ik ben voor enkel een israelische staat. Vertrouw nooit russen is me altijd geleerd.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_91525337
Ach, de mensen die nu voor een israelische staat zijn, zijn ongetwijfeld dezelfde mensen die in 40-45 voor een groot duitsche zouden zijn geweest. Situatie is namelijk identiek, beide zijn/waren bezetters en claim(d)en het land waar ze z(a)it(t)en.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_91525417
Ik denk dat ik binnenkort ook een eigen land op zet. En niemand mag erin.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 18:11:43 #7
294269 mlg
pi_91525426
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:09 schreef Sakura het volgende:
Ach, de mensen die nu voor een israelische staat zijn, zijn ongetwijfeld dezelfde mensen die in 40-45 voor een groot duitsche zouden zijn geweest. Situatie is namelijk identiek, beide zijn/waren bezetters en claim(d)en het land waar ze z(a)it(t)en.
Nee, de situatie is niet identiek.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 18:15:38 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_91525609
In 1988 bestond Rusland nog niet als soevereine staat, dus ik denk dat Medvedev de Sovjetunie bedoeld. Maar goede zaak, dat er nog maar meer landen mogen volgen, dat geeft de Palestijnen een betere onderhandelingspositie.
pi_91526904
Zolang de VS niet erkend lost d
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:45 schreef TomLievense het volgende:
Brazilië en Argentinië
De afgelopen twee maanden heeft een reeks Latijns-Amerikaanse de Palestijnse Staat al erkend, waaronder Brazilië en Argentinië. Dit tot onvrede van Israël. Analisten denken dat de erkenningen kunnen leiden tot een Palestijns besluit om het lidmaatschap van de Verenigde Naties aan te vragen, mocht het vredesproces op niets uitlopen. Abbas zei dat een aanvraag inderdaad een van zijn opties is.
Beetje jammer dat de VS, Frankrijk en VK vetorecht hebben binnen de VN. Dus dat lidmaatschap kunnen ze vergeten.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_91530176
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:15 schreef remlof het volgende:
In 1988 bestond Rusland nog niet als soevereine staat, dus ik denk dat Medvedev de Sovjetunie bedoeld. Maar goede zaak, dat er nog maar meer landen mogen volgen, dat geeft de Palestijnen een betere onderhandelingspositie.
Het maakt niet uit, een staat die de vorige staat opvolgt, volgt ook op in al zijn doen en laten.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 20:50:20 #11
295457 TomLievense
pi_91533800
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:47 schreef Terreros85 het volgende:

Beetje jammer dat de VS, Frankrijk en VK vetorecht hebben binnen de VN. Dus dat lidmaatschap kunnen ze vergeten.
Frankrijk was ooit pro-Palestina, het VK zie ik nog wel een draai maken en dan volgt de VS ook wel. Laten we in ieder geval als Nederland het goede voorbeeld geven.

quote:
14s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:15 schreef remlof het volgende:
AMSTERDAM - De Russische president Dmitri Medvedev heeft vandaag tijdens een bezoek aan de Westelijke Jordaanoever gezegd dat de Sovjet-Unie al in 1988 de Palestijnse Staat heeft erkend, en dat het standpunt van Moskou sindsdien niet is veranderd.
pi_91533918
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 20:50 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Frankrijk was ooit pro-Palestina, het VK zie ik nog wel een draai maken en dan volgt de VS ook wel. Laten we in ieder geval als Nederland het goede voorbeeld geven.
Het goede voorbeeld is om onze broederstaat Israel te steunen.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:01:48 #13
295457 TomLievense
pi_91534470
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 20:52 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Broeder ontwaakt!! Het internationale rechts laat niet toe wat Israël doed mij zijn islamistische inwoners.
pi_91534581
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 20:52 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Het goede voorbeeld, is de gouden middenweg.
pi_91534640
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:01 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Broeder ontwaakt!! Het internationale rechts laat niet toe wat Israël doed mij zijn islamistische inwoners.
Jij Nederlands spreken doe?
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:11:02 #16
295457 TomLievense
pi_91534992
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:03 schreef boyv het volgende:

[..]

Het goede voorbeeld, is de gouden middenweg.
Klopt, afkeuren van aanslagen én het bouwen van nederzettingen niet toelaten. Onafhankelijkheid van Palestina is de beste mogelijkheid tot vrede en daarom moet de sabotage van Israël niet getolereerd worden. Het bouwen van nederzettingen op Palestijns gebied is namelijk sabotage.
pi_91535056
De praktijk bewijst zich altijd wel weer heel wat moeilijker waar te maken dan theorie :P
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:16:33 #18
294269 mlg
pi_91535335
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:11 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Klopt, afkeuren van aanslagen én het bouwen van nederzettingen niet toelaten. Onafhankelijkheid van Palestina is de beste mogelijkheid tot vrede en daarom moet de sabotage van Israël niet getolereerd worden. Het bouwen van nederzettingen op Palestijns gebied is namelijk sabotage.
Dan moeten die Palestijnen daar maar eerder mee aankomen. Israël wou ooit een twee staten oplossing, maar Palestina wou dat niet. Vervolgens na tig oorlogen is Israël ook van dit hele idee afgestapt. Dit gaat niet om het schenden van mensenrechten, want Palestina maakt zich hier ook schuldig aan. Wie verkiest nou weer Palestina boven Israël? Hoe het nu gaat, gaat het niet langer. Er moet wat gedaan worden, en dat kan nou eenmaal niet een betere oplossing zijn dan landje pik.
pi_91535418
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:16 schreef mlg het volgende:

[..]

Dan moeten die Palestijnen daar maar eerder mee aankomen. Israël wou ooit een twee staten oplossing, maar Palestina wou dat niet. Vervolgens na tig oorlogen is Israël ook van dit hele idee afgestapt. Dit gaat niet om het schenden van mensenrechten, want Palestina maakt zich hier ook schuldig aan. Wie verkiest nou weer Palestina boven Israël? Hoe het nu gaat, gaat het niet langer. Er moet wat gedaan worden, en dat kan nou eenmaal niet een betere oplossing zijn dan landje pik.
Oke, Geert :O
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_91535420
quote:

[..]

Beide zijn dus van het idee afgestapt.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:20:59 #21
295457 TomLievense
pi_91535614
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:12 schreef boyv het volgende:
De praktijk bewijst zich altijd wel weer heel wat moeilijker waar te maken dan theorie :P
De Nederlandse grondwet gebied de regering het bevorderen van de internationale rechtsorde. Het bouwen van nederzettingen op bezet gebied is niet toegestaan volgens het internationale recht, dus volgens onze eigen grondwet mogen we niet stil zitten. We mogen het bouwen van Nederzettingen nooit toestaan in bezette gebieden, want dit sabborteerd de onderhandelingen. Israëli die in nu in die nederzettingen gaan wonen zullen bij een akkoord weer teruggestuurd moeten worden. Daarom geen nederzettingen bouwen op bezet gebied.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:22:20 #22
294269 mlg
pi_91535687
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oke, Geert :O
Dat heeft niks met Geert te maken. Ik ga mezelf niet voor de gek houden door één of andere moreel superieure pipo op een forum uit te hangen. Je bent zelf Geert met anderen een stempel geven.

Mijn gewenste doel is dat daar een normale democratie komt, waar elk cultuur, religie, ras of wat dan ook alle nodige vrijheden heeft. Ik schat de kans van slagen met één Israëlische staat groter in, dan dit gezeik of een Palestijnse staat.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:22:56 #23
294269 mlg
pi_91535722
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:18 schreef boyv het volgende:

[..]

Beide zijn dus van het idee afgestapt.
Ja, dat heb je goed samengevat. Ze zijn alleen maar verder aan het afdwalen.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:25:24 #24
165633 eriksd
The grand facade...
pi_91535874
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:50 schreef Thory het volgende:
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:25:39 #25
295457 TomLievense
pi_91535893
quote:

[..]

Welke onderdeel van het internationale recht hebben de Palestijnse autoriteiten geschonden? Je verwijt mij de keuze te maken voor Palestina, maar ik kies voor het internationale recht, de mensenrechten en het oorlogsrecht. Israël mag van mij ook blijven bestaan, maar ze moeten de bezette gebieden opgeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')