Hij heeft er nog niet ingezeten. Ik heb een knipoog gegeven.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:42 schreef MrBadGuy het volgende:
De RCP is dus doodgeboren? Of is dit abortus?
Jawel, je past uitstekend bij de ChristenUnie. Dat is je al 20x verteld, maar je wil het niet horen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:21 schreef bart2009 het volgende:
[..]
In mijn eerste topic vroeg ik mij af of de ideeen die ik opperde aanwezig waren bij een partij. Conclusie Nee
Toen heb ik een idee opgesteld voor een naam en grondbeginselen.van een hypothetische partij.
Inmiddels zie ik er geen heil meer in zelf te beginnen zonder een proffesioneel iemand. Ik laat het zo en wil je er aan herinneren dat ik geen partijprogramma heb opgesteld maar alleen ideeen heb geventileerd voor een hypothetische partij.
Ik wil het dus niet over mijn ideen meer hebben. Dit topic mag van mij op slot.
Je zit snikkend in een hoekje en roept om je moesje?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:21 schreef bart2009 het volgende:
[..]
In mijn eerste topic vroeg ik mij af of de ideeen die ik opperde aanwezig waren bij een partij. Conclusie Nee
Toen heb ik een idee opgesteld voor een naam en grondbeginselen.van een hypothetische partij.
Inmiddels zie ik er geen heil meer in zelf te beginnen zonder een proffesioneel iemand. Ik laat het zo en wil je er aan herinneren dat ik geen partijprogramma heb opgesteld maar alleen ideeen heb geventileerd voor een hypothetische partij.
Je ging toch weg?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 05:42 schreef bart2009 het volgende:
Om even terug te komen op het ideeen topic.
Als aanvulling op het "Gedoogde drugs BTW tarief van 40 %":
De inkomsten daaruit kan je leuk investeren in politieagenten.
Ik sta hier nog steeds bij, maar ga niet meer naar America.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:21 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat als je drugs belast, de drugsverkoop naar beneden gaat.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 10:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Typisch een Gristen, lopen miepen over moraal maar wel willen verdienen aan drugs.
Waarom gaan drugs en 'moraal' niet samen?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 10:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Typisch een Gristen, lopen miepen over moraal maar wel willen verdienen aan drugs.
Moraal is voor anderen willen bepalen wat goed en slecht is. TS zegt in OP dat hij tegen recreatief drugsgebruik is, maar wil er wel aan verdienen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 10:52 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Waarom gaan drugs en 'moraal' niet samen?
Nee, dat ben je niet want je wilt de BTW verhogen om meer geld binnen te halen, als de verkoop zou sterk dalen gaan de BTW inkomsten omlaagquote:Op vrijdag 11 februari 2011 10:51 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat als je drugs belast, de drugsverkoop naar beneden gaat.
Ach een beetje ontmoedigingsbeleid is toch niet meteen hypocriet. Wat maakt hem in die zin typisch een Gristen?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Moraal is voor anderen willen bepalen wat goed en slecht is. TS zegt in OP dat hij tegen recreatief drugsgebruik is, maar wil er wel aan verdienen.
BTW 40% invoeren. Verkoop softdrugs omlaag.(tegenrecreatief drugsgebruik). --> inkomsten BTW gebruiken voor politie. --> Burgemeester weerbaarder tegen tegenstanders van recreatief drugsgebruik. --> BTW percentage handhaafbaar.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat ben je niet want je wilt de BTW verhogen om meer geld binnen te halen, als de verkoop zou sterk dalen gaan de BTW inkomsten omlaag
en dit:quote:De partij streeft naar een mooie, gezonde samenleving waarin iedereen tot zijn volle recht komt.
Sluit elkaar al uit, dus deze partij is bij voorbaat kansloos.quote:* Heteroseksualiteit is normaal
* Menselijk leven is heilig
Waarom een hoog BTW-tarief en niet gewoon via accijnzen? Daarnaast, als je het legaliseert (wat toch wel nodig is voor je er BTW over kan gaan heffen) dan vervalt ook het extra risico dat softdrugshandelaren en -producenten hebben. Dat risico (om opgepakt te worden en dat hun voorraad in beslag wordt genomen) zit nu bij de prijs ingerekend, als je het legaliseert is de kans dus aanwezig dat ondanks de BTW-verhoging de consumentenprijs lager is dan dat ie nu is. Dus of de verkoop van softdrug omlaag zal gaan hierdoor betwijfel ik ten sterkste, ik verwacht eerder het tegenovergestelde.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:40 schreef bart2009 het volgende:
[..]
BTW 40% invoeren. Verkoop softdrugs omlaag.(tegenrecreatief drugsgebruik). --> inkomsten BTW gebruiken voor politie. --> Burgemeester weerbaarder tegen tegenstanders van recreatief drugsgebruik. --> BTW percentage handhaafbaar.
Verdere stappen tegen recreatief drugsgebruik kunnen dan later genomen worden.
Kan je een voorbeeld geven van wat elkaar uitsluit?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dit:
[..]
en dit:
[..]
Sluit elkaar al uit, dus deze partij is bij voorbaat kansloos.
Je kan toch een marge BTW heffen ipv legaliseren wat zeer schadelijk is voor de maatschappij?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Waarom een hoog BTW-tarief en niet gewoon via accijnzen? Daarnaast, als je het legaliseert (wat toch wel nodig is voor je er BTW over kan gaan heffen) dan vervalt ook het extra risico dat softdrugshandelaren en -producenten hebben. Dat risico (om opgepakt te worden en dat hun voorraad in beslag wordt genomen) zit nu bij de prijs ingerekend, als je het legaliseert is de kans dus aanwezig dat ondanks de BTW-verhoging de consumentenprijs lager is dan dat ie nu is. Dus of de verkoop van softdrug omlaag zal gaan hierdoor betwijfel ik ten sterkste, ik verwacht eerder het tegenovergestelde.
Hoe wil je BTW heffen over een illegaal product? Wat mij betreft zijn er twee opties: maak het legaal en hef er dan ook gewoon BTW (en eventueel accijnzen) over, of maak het illegaal en gedoog het niet meer. Mijn voorkeur gaat trouwens uit naar het eerste, al gebruik ik (op alcohol na) geen drugsquote:Op vrijdag 11 februari 2011 16:07 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Je kan toch een marge BTW heffen ipv legaliseren wat zeer schadelijk is voor de maatschappij?
Dan beschouw je het als marge goed.
Dan beschouw je het als een marge goed en hef je BTW à 40 %. Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 16:21 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hoe wil je BTW heffen over een illegaal product? Wat mij betreft zijn er twee opties: maak het legaal en hef er dan ook gewoon BTW (en eventueel accijnzen) over, of maak het illegaal en gedoog het niet meer. Mijn voorkeur gaat trouwens uit naar het eerste, al gebruik ik (op alcohol na) geen drugs
Wat vind je van Alcohol dan?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 16:29 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Dan beschouw je het als een marge goed en hef je BTW à 40 %. Waarom zou dat niet kunnen?
Dat kan, maar daarmee geef je wel aan dat het eigenlijk gewoon een legaal product is.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 16:29 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Dan beschouw je het als een marge goed en hef je BTW à 40 %. Waarom zou dat niet kunnen?
Alcohol moet ook gedestimuleert worden, maar ik vind de huidige situatie acceptabel. In Duitsland zie ik graag de alcoholverkoop in tankstations verdwijnen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat vind je van Alcohol dan?
Hiermee geef ik aan dat het belast moet worden.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 16:59 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat kan, maar daarmee geef je wel aan dat het eigenlijk gewoon een legaal product is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |