abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 februari 2011 @ 19:36:10 #78
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_92380689
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 15:21 schreef bart2009 het volgende:

[..]

In mijn eerste topic vroeg ik mij af of de ideeen die ik opperde aanwezig waren bij een partij. Conclusie Nee

Toen heb ik een idee opgesteld voor een naam en grondbeginselen.van een hypothetische partij.

Inmiddels zie ik er geen heil meer in zelf te beginnen zonder een proffesioneel iemand. Ik laat het zo en wil je er aan herinneren dat ik geen partijprogramma heb opgesteld maar alleen ideeen heb geventileerd voor een hypothetische partij.

Ik wil het dus niet over mijn ideen meer hebben. Dit topic mag van mij op slot.
Je zit snikkend in een hoekje en roept om je moesje?
Jeez, als dit soort dingen roept moet je ook tegen kritiek kunnen en je standpunten verdedigen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_92623866
Om even terug te komen op het ideeen topic.

Als aanvulling op het "Gedoogde drugs BTW tarief van 40 %":
*O* De inkomsten daaruit kan je leuk investeren in politieagenten. *O*
pi_92624388
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 05:42 schreef bart2009 het volgende:
Om even terug te komen op het ideeen topic.

Als aanvulling op het "Gedoogde drugs BTW tarief van 40 %":
*O* De inkomsten daaruit kan je leuk investeren in politieagenten. *O*
Je ging toch weg?
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_92628085
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 15:21 schreef bart2009 het volgende:

[..]

In mijn eerste topic vroeg ik mij af of de ideeen die ik opperde aanwezig waren bij een partij. Conclusie Nee

Toen heb ik een idee opgesteld voor een naam en grondbeginselen.van een hypothetische partij.

Inmiddels zie ik er geen heil meer in zelf te beginnen zonder een proffesioneel iemand. Ik laat het zo en wil je er aan herinneren dat ik geen partijprogramma heb opgesteld maar alleen ideeen heb geventileerd voor een hypothetische partij.

Ik wil het dus niet over mijn ideen meer hebben. Dit topic mag van mij op slot.
Ik sta hier nog steeds bij, maar ga niet meer naar America.
En dat Nederland dan van de 40% BTW op softdrugs mooi kan investeren in politieagenten om het recreatief drugsgebruik terug te dringen wilde ik nog even toevoegen. w/
  vrijdag 11 februari 2011 @ 10:49:52 #82
45206 Pietverdriet
pi_92628158
Typisch een Gristen, lopen miepen over moraal maar wel willen verdienen aan drugs.
pi_92628223
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 10:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Typisch een Gristen, lopen miepen over moraal maar wel willen verdienen aan drugs.
Ik ben van mening dat als je drugs belast, de drugsverkoop naar beneden gaat.
pi_92628261
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 10:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom gaan drugs en 'moraal' niet samen?
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  vrijdag 11 februari 2011 @ 11:09:43 #85
45206 Pietverdriet
pi_92628807
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 10:52 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Waarom gaan drugs en 'moraal' niet samen?
Moraal is voor anderen willen bepalen wat goed en slecht is. TS zegt in OP dat hij tegen recreatief drugsgebruik is, maar wil er wel aan verdienen.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 11:11:19 #86
45206 Pietverdriet
pi_92628878
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 10:51 schreef bart2009 het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat als je drugs belast, de drugsverkoop naar beneden gaat.
Nee, dat ben je niet want je wilt de BTW verhogen om meer geld binnen te halen, als de verkoop zou sterk dalen gaan de BTW inkomsten omlaag
pi_92629037
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 11:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Moraal is voor anderen willen bepalen wat goed en slecht is. TS zegt in OP dat hij tegen recreatief drugsgebruik is, maar wil er wel aan verdienen.
Ach een beetje ontmoedigingsbeleid is toch niet meteen hypocriet. Wat maakt hem in die zin typisch een Gristen?
pi_92629944
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 11:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, dat ben je niet want je wilt de BTW verhogen om meer geld binnen te halen, als de verkoop zou sterk dalen gaan de BTW inkomsten omlaag
BTW 40% invoeren. Verkoop softdrugs omlaag.(tegenrecreatief drugsgebruik). --> inkomsten BTW gebruiken voor politie. --> Burgemeester weerbaarder tegen tegenstanders van recreatief drugsgebruik. --> BTW percentage handhaafbaar.

Verdere stappen tegen recreatief drugsgebruik kunnen dan later genomen worden. w/
pi_92632219
Een soort van osf.nl afkijken dus.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  vrijdag 11 februari 2011 @ 14:01:05 #90
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_92635511
Dit:

quote:
De partij streeft naar een mooie, gezonde samenleving waarin iedereen tot zijn volle recht komt.
en dit:

quote:
* Heteroseksualiteit is normaal
* Menselijk leven is heilig
Sluit elkaar al uit, dus deze partij is bij voorbaat kansloos.
pi_92637548
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 11:40 schreef bart2009 het volgende:

[..]

BTW 40% invoeren. Verkoop softdrugs omlaag.(tegenrecreatief drugsgebruik). --> inkomsten BTW gebruiken voor politie. --> Burgemeester weerbaarder tegen tegenstanders van recreatief drugsgebruik. --> BTW percentage handhaafbaar.

Verdere stappen tegen recreatief drugsgebruik kunnen dan later genomen worden. w/
Waarom een hoog BTW-tarief en niet gewoon via accijnzen? Daarnaast, als je het legaliseert (wat toch wel nodig is voor je er BTW over kan gaan heffen) dan vervalt ook het extra risico dat softdrugshandelaren en -producenten hebben. Dat risico (om opgepakt te worden en dat hun voorraad in beslag wordt genomen) zit nu bij de prijs ingerekend, als je het legaliseert is de kans dus aanwezig dat ondanks de BTW-verhoging de consumentenprijs lager is dan dat ie nu is. Dus of de verkoop van softdrug omlaag zal gaan hierdoor betwijfel ik ten sterkste, ik verwacht eerder het tegenovergestelde.
pi_92641168
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 14:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dit:

[..]

en dit:

[..]

Sluit elkaar al uit, dus deze partij is bij voorbaat kansloos.
Kan je een voorbeeld geven van wat elkaar uitsluit?
pi_92641350
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 14:45 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Waarom een hoog BTW-tarief en niet gewoon via accijnzen? Daarnaast, als je het legaliseert (wat toch wel nodig is voor je er BTW over kan gaan heffen) dan vervalt ook het extra risico dat softdrugshandelaren en -producenten hebben. Dat risico (om opgepakt te worden en dat hun voorraad in beslag wordt genomen) zit nu bij de prijs ingerekend, als je het legaliseert is de kans dus aanwezig dat ondanks de BTW-verhoging de consumentenprijs lager is dan dat ie nu is. Dus of de verkoop van softdrug omlaag zal gaan hierdoor betwijfel ik ten sterkste, ik verwacht eerder het tegenovergestelde.
Je kan toch een marge BTW heffen ipv legaliseren wat zeer schadelijk is voor de maatschappij? w/

Dan beschouw je het als marge goed.
pi_92641991
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 16:07 schreef bart2009 het volgende:

[..]

Je kan toch een marge BTW heffen ipv legaliseren wat zeer schadelijk is voor de maatschappij? w/

Dan beschouw je het als marge goed.
Hoe wil je BTW heffen over een illegaal product? Wat mij betreft zijn er twee opties: maak het legaal en hef er dan ook gewoon BTW (en eventueel accijnzen) over, of maak het illegaal en gedoog het niet meer. Mijn voorkeur gaat trouwens uit naar het eerste, al gebruik ik (op alcohol na) geen drugs :)
pi_92642356
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 16:21 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Hoe wil je BTW heffen over een illegaal product? Wat mij betreft zijn er twee opties: maak het legaal en hef er dan ook gewoon BTW (en eventueel accijnzen) over, of maak het illegaal en gedoog het niet meer. Mijn voorkeur gaat trouwens uit naar het eerste, al gebruik ik (op alcohol na) geen drugs :)
Dan beschouw je het als een marge goed en hef je BTW à 40 %. Waarom zou dat niet kunnen?
  vrijdag 11 februari 2011 @ 16:38:25 #96
45206 Pietverdriet
pi_92642793
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 16:29 schreef bart2009 het volgende:

[..]

Dan beschouw je het als een marge goed en hef je BTW à 40 %. Waarom zou dat niet kunnen?
Wat vind je van Alcohol dan?
pi_92643798
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 16:29 schreef bart2009 het volgende:

[..]

Dat kan, maar daarmee geef je wel aan dat het eigenlijk gewoon een legaal product is.
pi_92647999
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat vind je van Alcohol dan?
Alcohol moet ook gedestimuleert worden, maar ik vind de huidige situatie acceptabel. In Duitsland zie ik graag de alcoholverkoop in tankstations verdwijnen.
pi_92648037
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 16:59 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat kan, maar daarmee geef je wel aan dat het eigenlijk gewoon een legaal product is.
Hiermee geef ik aan dat het belast moet worden.
pi_92815698
Nu ik een beetje over dit ding nagedacht heb lijkt het me toch niet de ideale partij. America is ook niet alles. (Geweren en zo.... Ghetto.....)

Ik vind de Groene Democraten beter:

De partij streeft naar een mooie, gezonde samenleving waarin iedereen tot zijn volle recht komt.

De grondbeginselen zijn:
* Vrijheid van godsdienstkeuze
* Vrijheid van meningsuiting tot aan de grens dat het aanstootgevend is
* Eerbiediging van grondwet artikel 11
* Iedereen een plekje in de maatschappij
* De hoge inkomens zwaarder belasten dan de lage inkomens.
* Met respect omgaan met vee en landbouw
* Tegen recreatief drugsgebruik
* Goed benutten capaciteiten
* Mannen en vrouwen hebben gelijke rechten
* In harmonie leven met dieren en planten, waarbij dieren en planten ondergeschikt zijn aan de mens.

Persoonlijk stel ik me beschikbaar als iemand deze partij ooit wil starten. w/
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:52:30 #101
45206 Pietverdriet
pi_92817102
Mijn vragen blijven staan, ga je die nog beantwoorden?
pi_92817501
Ik had ook nog vragen. Zou iemand die ook willen beantwoorden?
pi_92819046
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 13:57 schreef bart2009 het volgende:
Rechts Christelijke Partij

De grondbeginselen zijn:
* Vrijheid van godsdienstkeuze

Dat is onchristelijk, want dat weerspreekt de waarheid van het christelijke geloof

--> De waarheid van het Christelijk geloof heeft weinig te maken met vrijheid van godsdienstkeuze. Welk gedeelte in het Christelijk geloof beperkt de vrijheid van godsdienstkeuze Piet Verdriet?

quote:
* Vrijheid van meningsuiting tot aan de grens dat het aanstootgevend is

Dat betekend het afschaffen van Vrijheid van meningsuiting want het is altijd aanstootgevend te noemen

--> Je kunt inderdaad altijd alles aanstootgevend noemen, maar een verantwoordelijk partijbestuur zal dit grondbeginsel tot uitdrukking laten komen in standpunten waar de kiezer op kan stemmen.
Bij foute standpunten zullen de Groene Democraten kiezers verliezen. Bovendien zullen foute standpunten conflicteren met de andere grondbeginselen, en het streven van de partij.
quote:

* Eerbiediging van grondwet artikel 11

Beetje overbodig artikel

--> Voor sommige mensen in de maatschappij is dit 1 van de belangrijkste artikelen uit de grondwet en niet overbodig.

quote:

Betwijfelt iemand dat dan, of bedoel je Heteroseksualiteit is de norm en daarmee homosexualteit afwijzend?

--> Ik bedoel heteroseksualiteit is normaal, andere seksualiteiten zijn afwijkend van de normale seksualiteit en krijgen moelijker nageslacht. Waarom zou je niet makkelijk nageslacht krijgen stimuleren. Onze partij doet dit op een hele vredige manier door alleen maar te stellen dat heteroseksualiteit normaal is.

Ik ga dit dan ook niet nog eens honderd maal zeggen.

quote:

Wat wil je hiermee zeggen?

--> Onder andere dat het doden van mensen niet hoort.

quote:
* Tegen uploaden, downloaden van copyrightcontent zonder toestemming van de copyrighthouder

quote:

--> Dat bijvoorbeeld ook moslims een plekje in de maatschappij moeten krijgen, en dat we voor onze medemensen in Nederland moeten zorgen. En dat geld voor alle groepen waarvan de wet zegt dat ze een plek in de maatschappij verdienen.

quote:
* De hoge inkomens zwaarder belasten dan de lage inkomens.

nogal links standpunt

quote:

Geen koffie, thee, alcohol, tabak etc etc meer mogen gebruiken?
En als ik heroine of cocaine gebruik om mijn hoeren als stoephoer te laten werken is dat niet recreatief maar werk bedongen, is dat dan wel goed?

--> Alles wat op de lijst staat van hard- en softdrugs proberen tegen te gaan. Ik zie heroine- en cocainegebruik als niet goed.

quote:
* Goed benutten capaciteiten

Natuurlijke grondstoffen, kunde van mensen en materielen benutten zodat de som van al die dingen het grootst is. En dit uitgedruk in geld, voldoening, en alles wat mensen maar belangrijk vinden. De partij kiest daar standpunten bij , waarbij de partij vind dat die som het grootst is. w/

[ Bericht 0% gewijzigd door bart2009 op 15-02-2011 14:41:50 ]
pi_92819860
[quote]1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:35 schreef bart2009 het volgende:
quote:

--> Dat bijvoorbeeld ook moslims een plekje in de maatschappij moeten krijgen, en dat we voor onze medemensen in Nederland moeten zorgen. En dat geld voor alle groepen waarvan de wet zegt dat ze een plek in de maatschappij verdienen.

--> Bovendien zien enkele mensen de moslims als een probleem in Nederland, ik vind criminaliteit een probleem in Nederland. We hoeven niet een heel geloof het land uit te zetten, omdat een groot percentage van dat geloof crimineel is. Dat is een ander land met ons probleem opzadelen.

A-sociaal -O-
pi_92878127
c_/
  donderdag 17 februari 2011 @ 18:55:40 #106
45206 Pietverdriet
pi_92926727
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:35 schreef bart2009 het volgende:
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 13:57 schreef bart2009 het volgende:

[i]quote:

Betwijfelt iemand dat dan, of bedoel je Heteroseksualiteit is de norm en daarmee homosexualteit afwijzend?

[u]--> Ik bedoel heteroseksualiteit is normaal, andere seksualiteiten zijn afwijkend van de normale seksualiteit en krijgen moelijker nageslacht. Waarom zou je niet makkelijk nageslacht krijgen stimuleren. Onze partij doet dit op een hele vredige manier door alleen maar te stellen dat heteroseksualiteit normaal is.

Is een van je standpunten ook dat water nat is?
pi_92927157
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 18:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is een van je standpunten ook dat water nat is?
Het is een grondbeginsel. en ik hoop dat heteroseksualiteit, net als dat water nat is, altijd normaal blijft.
  donderdag 17 februari 2011 @ 19:10:23 #108
45206 Pietverdriet
pi_92927439
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 19:04 schreef bart2009 het volgende:

[..]

Het is een grondbeginsel. en ik hoop dat heteroseksualiteit, net als dat water nat is, altijd normaal blijft.
Dus is het, net als de rest van je standpunten, nauwelijks serieus te nemen noch heeft het enige diepgang
pi_92928027
Piet voordat je me aanvalt op mijn standpunten zou je ook nog een reactie willen geven op het beantwoorden van jou vragen aan mij?

* De Groene Democraten zijn voor uit biomassa opgewekte electriciteit en wil de kernenergie beperken.

Heel opvallend is dat in Duitsland een energiedaling word voorzien tot 2050 van ongeveer 20 %

http://www.duitslandweb.n(...)+energiegebruik.html

In Duitsland is het ze verder gelukt om ruim 3 % van hun energiebehoefte uit biomassa opgewekte electriciteit te halen. Dat is de helft van wat ze uit de peperdure windmolens halen daar.

http://www.groenerekenkamer.nl/node/941

* Hoe kan het eigenlijk dat die kilometerheffing niet door is gegaan?
Persoonlijk snap ik dat niet. Zo'n 60% minder files voor altijd is toch geweldig?
Helemaal als je het multipliereffect meeneemt.

Het geld wat dat opbrengt kan dan in meer asfalt gestoken worden.

* Misschien kunnen we het ook over de JSF hebben. Ik weet niet wat dat allemaal kost en zo, maar ik heb dus een plan en heb geen idee wat zoiets kost.

We gaan dan zeg maar 25% van de F16 verkopen aan een flutlandje. De onderhoudskosten die we besparen en opbrengsten van de verkoop zetten we opzij. Dit doen we tot zeg maar 2018. En vervolgens vervangen we alle F16 toestellen door JSF toestellen.

Intussen tot 2018 gaan we de overgebleven toestellen 33% intensiever gebruiken.

* Wat betreft de hypotheekrenteaftrek vind ik eigenlijk het volgende.

De aftrek maakt de huizen een bedrag van zeg maar de hypotheekrenteaftrek meer waard. De staat betaald dit. De mensen betalen dus het bedrag van de hypotheekrenteaftrek meer voor hun woning. Die hebben er dus niets aan in de realiteit.

Langzaam in stapjes van 3 procent per jaar afbouwen lijkt me niet heel erg schadelijk voor de woningmarkt. Het voorkomt in ieder geval een crisis.

De hele rijken gaan er eigenlijk procentueel bijna niets op achteruit, want alleen je eigen woning waar je leeft word gesubsidieerd. De armen hoeven niet de crisis te betalen. In dit geval zijn de middeninkomens met eigen huizen degene die betalen voor de kunstmatige instandhouding van de hoge woningprijzen.

Als dan de overdrachtsbelasting zo'n 3 procent zakt. Dan gaat de woningmarkt misschien wel van het slot af.

* De RCP wil strikt het energielabel hanteren. Alles beneden energielabel C moet verdwijnen, door middel van herbouw of efficienter met energie omgaan moet alles in Nederland naar energielabel C of hoger. Dit moet binnen 5 jaar.

* Om recreatief drugsgebruik tegen te gaan, zou de RCP kunnen staan voor het belasten van de verkoop van drugs. Een speciaal BTW tarief voor gedoogde drugs van 40%. Deze inkomsten moeten dan gestoken worden in het politiekorps om de wet inclusief artikel beter te kunnen handhaven.

* Het Nederlandse leger heeft steeds minder beroepskrachten. Ik ben voor instandhouding van het huidige aantal militairen. Dit wil ik graag bewerkstelligen door extra uren gym en lichamelijke opvoeding. Hiermee zijn mensen minder bang een mars te lopen, meer mensen kiezen dan voor een militair beroep.

* Ik denk aan meer handen aan het bed. Dit wil ik bewerkstelligen door sportclubs een subsidie te geven van 50 % per lidmaatschap. 1 lid betaald 30 euro, de staat subsidieerd 15 euro.

Zo komen er minder mensen op het bed, en hebben we meer mensen in de gezondheidszorg per bed.

* De basisbeurs word 100 euro meer. De huidige hoogte van de totaal te krijgen studiefinanciering blijft en word geheel een rentedragende lening die terugbetaald moet worden volgens de huidig gestelde regels.

* Duurzame vervoersontwikkeling Nederland.

Naast het invoeren van de scootersubsidie om het stadsverkeer te ontlasten, moet iedere werkgever een gesubsidieerd laadstation krijgen voor die scooters. Maar alleen als ze meer dan drie werknemers zover krijgen dat ze een electrische scooter kopen. Met een electrische scooter kan u met 10 cent 100 kilometer rijden.

Met die laadstations kunnen we in een later stadium electrische auto's gaan opladen.

* Het mestprobleem.

Van de overbodige mest maken we mestkorrels en die gaan tegen kostprijs naar ontwikkelingslanden.
We zijn dan misschien even duur met onze mestkorrels als de lokale leverancier, omdat wij vervoerskosten hebben

[ Bericht 4% gewijzigd door bart2009 op 18-02-2011 00:20:37 ]
pi_92933533
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 13:57 schreef bart2009 het volgende:

Dat streven is in strijd met de grondbeginselen en een rechtse christelijke partij kan hier nooit iets aan bijdragen. Rechts en christendom willen namelijk vooral veroordelen en voor anderen bepalen wat ze doen.

quote:
Met andere woorden: homoseksualiteit is abnormaal. Nu kan al niet meer iedereen tot zijn volle recht komen in die 'mooie, gezonde samenleving'.

quote:
Zonder de vrije keuze om je te ontwikkelen en te ervaren wat je wil, kan je ook niet tot je volle recht komen.
pi_92933771
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 20:55 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Dat streven is in strijd met de grondbeginselen en een rechtse christelijke partij kan hier nooit iets aan bijdragen. Rechts en christendom willen namelijk vooral veroordelen en voor anderen bepalen wat ze doen.

[..]

Met andere woorden: homoseksualiteit is abnormaal. Nu kan al niet meer iedereen tot zijn volle recht komen in die 'mooie, gezonde samenleving'.

[..]

Zonder de vrije keuze om je te ontwikkelen en te ervaren wat je wil, kan je ook niet tot je volle recht komen.
Mocht iemand die er meer verstand van heeft als ik met mij deze partij willen starten, heet het al lang geen RCP meer, maar de GROENE DEMOCRATEN

Iemand die homoseksualiteit normaal vind mag ook rustig een plekje in de samenleving en die beschouw ik gewoon als iemand met een afwijkende seksuele voorkeur.
pi_92935876
Prima, maar waar benadruk je in de grondbeginselen dan dat heteroseksualiteit de norm is als je daar verder geen praktische consequenties aan verbindt?
pi_92936037
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 21:30 schreef StormWarning het volgende:
Prima, maar waar benadruk je in de grondbeginselen dan dat heteroseksualiteit de norm is als je daar verder geen praktische consequenties aan verbindt?
Mochten er grote groepen homo's opstaan die homoseksualiteit normaal vinden, geef ik een tegenwicht dat heteroseksualiteit normaal is.
Ik wil ze verder geen, verzorgingsrecht voor elkaar, afpakken of zo hoor. ;)
pi_93019672
-O- Ik ben niet Trots op Nederland. -O-

Ik ga de VVD stemmen. :)
  zaterdag 19 februari 2011 @ 18:26:56 #115
45206 Pietverdriet
pi_93019750
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 21:32 schreef bart2009 het volgende:

[..]

Mochten er grote groepen homo's opstaan die homoseksualiteit normaal vinden, geef ik een tegenwicht dat heteroseksualiteit normaal is.
Je vind homosexualiteit niet normaal?
pi_93019809
Ga jij nog een vraag van mij beantwoorden of een reactie geven op wat ik zeg in mijn topic?
  zaterdag 19 februari 2011 @ 18:35:22 #117
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93020051
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 21:32 schreef bart2009 het volgende:

[..]

Wat wil je daar eigenlijk mee bereiken?
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_93020124
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 18:35 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Wat wil je daar eigenlijk mee bereiken?
Ik wil bereiken wat de VVD wil bereiken.

De VVD staat als liberale partij pal voor de verdergaande emancipatie van homoseksuele mannen, lesbische vrouwen, biseksuelen en transgenders. Hoewel hier veel is bereikt, mogen verworvenheden niet worden uitgehold en is niet-aflatende aandacht voor gelijke rechten noodzakelijk. Het geweld tegen homoseksuelen vraagt om extra aandacht en zware straffen. De enkele-feitconstructie in de Algemene Wet Gelijke Behandeling (AWGB) moet worden geschrapt. En er moet een eind komen aan de mogelijkheid voor confessionele scholen om homoseksuele leerlingen en docenten te weren. De VVD is duidelijk over het recht van homoseksuelen om met elkaar te trouwen: geen ruimte voor weigerambtenaren in Nederland.
  maandag 14 maart 2011 @ 16:02:46 #119
337812 Secret_digger
You got the goods?
pi_94097247
Even een aanvulling op wat al bestaat in dit topic met een paar aanpassingen van de andere nick van bart2009

Duurzame vervoers/energie ontwikkeling Nederland.

Kernenergie:
Het strategische doel van de groene democraten is dat Nederland qua vervoer voorop gaat lopen wat betreft milieuvriendelijkheid. De CO2 uitstoot die plaats vind op de Nederlandse wegen moet worden gereduceerd tot nul niveau. Om dat te bereiken zijn er met de huidige technologie verschillende middelen ter beschikking. De belangrijkste en meest omstreden daarvan is kernenergie.

Kernenergie heeft zich in het verleden bewezen als onveilig. Nucleaire brandstof voor kerncentrales is potentieel het gevaarlijkste op de planeet, en dat is het vandaag de dag nog steeds en zal het in de toekomst ook blijven.

Daartegenover staat een enorm groen energiepotentieel wat kolencentrales, waterkracht, windkracht, gascentrales en wat we verder ook maar kunnen bedenken ver overstijgt.

Nederland moet bij een beslissing in overweging nemen dat nucleaire rampen zoals Hiroshima met de huidige stand van de technologie niet kunnen gebeuren. Kerncentrales en transporten zijn dermate goed beveiligd dat een terrorist er geen toegang tot kan krijgen.
Daarnaast is het Nucleaire afval van zo een beperkt volume dat we daar ook weinig tot geen last van hebben.

Met dit in gedachten zijn de groene democraten voor kernenergie. Hierbij kan gedacht worden aan een 4e generatie kernreactor of een fusie reactor. Aangezien een fusiereactor verre toekomstmuziek is, is de 4e generatie kerncentrale de enige optie. Hiermee kunnen alle toekomstige elektrisch gemotoriseerde transport modules de korte afstandsritten maken. Want binnen de stad lijkt elektrisch rijden de toekomst te hebben.

Elektrisch rijden:
De groene democraten willen scootersubsidie invoeren om elektrisch scooter rijden te stimuleren. Hiermee word het stadsverkeer ontlast. Werkgevers kunnen 50 % subsidie geven aan werknemers die een electrische scooter kopen en hiermee naar hun werk gaan. Studenten die niet hun OV kaart gebruiken kunnen een electrische scooter krijgen. Universtieiten krijgen laadstations en ook bij treinstations en busstations moeten laadpunten komen voor de scooters.
Waterstof:
Als we grote windmolenparken op zee gaan bouwen op rustig zout water, bijvoorbeeld boven de afsluitdijk dan hebben we gigantische stroom/waterstof centrales. Hiermee gaat Nederland voor lopen op de rest van de wereld. Vandaar dat investeren in windmolens een hele goede strategische keus is.
In 2015 komt de eerste productie waterstofauto op de markt. In Nederland is al 1 waterstoftankstation, en dit moet uitgebreid worden ver voor de eerste productieauto's in Nederland rijden. Met waterstof kunnen langere afstanden gereden worden met zonder CO2 uitstoot. Een Hybride auto op waterstof en elektriciteit heeft een CO2 uitstoot van 0,0%

Windenergie:
Er is een nieuwe technologie ontwikkeld om energie op te wekken met Neodymium. Als magneten van dat materiaal gebruikt worden is de energieopbrengst in ieder geval drie tot vier keer groter en daarmee is windenergie rendabel geworden.

Biomassaenergie:
Biomassa lijkt ook een groene energiebron van de toekomst. Biomassa kan nu al zonder subsidie gemaakt worden en in Duitsland word al 3 % van de energiebehoefte daaruit gehaald. Verder onderzoek hierna om dit uit te breiden eventueel met subsidie omdat het veelal uit afvalstoffen gehaald word. Dit eventueel met subsidie.

Elektrisch rijden:
De groene democraten willen scootersubsidie invoeren om elektrisch scooter rijden te stimuleren. Hiermee word het stadsverkeer ontlast. Werkgevers kunnen 50 % subsidie geven aan werknemers die een electrische scooter kopen en hiermee naar hun werk gaan. Studenten die niet hun OV kaart gebruiken kunnen een electrische scooter krijgen. Universtieiten krijgen laadstations en ook bij treinstations en busstations moeten laadpunten komen voor de scooters.

Met het licht op wat er kan gebeuren met een natuurramp vind ik kernenergie niet kunnen.

Wat er in Japan gebeurd :N is met een natuurramp, maar zoiets kan ook als een terrorist met een bomgordel naar binnen loopt of er met een vliegtuig tegenaan knalt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Secret_digger op 16-03-2011 05:20:16 ]
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:47:17 #120
337812 Secret_digger
You got the goods?
pi_94182078
Nu onomstoten bewezen is dat kernenergie op de wijze die we tot nu toe toepassen te gevaarlijk is moet er op korte termijn echt een milieu vriedelijke oplossing komen.

Kernenergie tot nu toe is gebaseerd op kernsplitsing, dit is een proces wat beheerst kan worden tot op zekere hoogte. Als dat uit de hand loopt zoals in Japan kan er een proces van onophoudelijke splitsingen onstaan zoals in een atoombom.

Er is echter een internationaal project gestart met een fusiereactor waarbij dit onophoudelijke proces niet kan gebeuren denk ik. Dit werkt dus met twee atomen fuseren waarbij 1 grotere atoom onstaat die in soortelijk gewicht kleiner is als de twee oude atomen. Het gewicht dat verloren gaat daarbij is warmte. Met die warmte word energie opgewekt. (ITER)
Bij kernsplitsing word een kleine atoom op een grote gebotst en ontstaan 2 kleinere atomen waar ook weer gewicht word omgezet in warmte. Wat heel goed beheerst moet worden omdat anders een meltdown kan ontstaan.

Een heel goed alternatief voor de nabije toekomst is de reversed electrodialysis

technologie. Hierbij word het zoete water uit de rivieren in contact gebracht met het zoute zeewater en dit kan worden omgezet in energie. Voldoende voor Nederland in theorie.

Er is sprake van dat er een centrale bij de afsluitdijk mogelijk is met een opbrengst van 200 Mw.

Dit is heel erg goed want het gas voor de gascentrales die we heel veel hebben raakt ook ooit op.

[ Bericht 1% gewijzigd door Secret_digger op 17-03-2011 08:32:38 ]
pi_94188829
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 09:47 schreef Secret_digger het volgende:
Nu onomstoten bewezen is dat kernenergie op de wijze die we tot nu toe toepassen te gevaarlijk is moet er op korte termijn echt een milieu vriedelijke oplossing komen.
Wat is de hele wereld toch fucking naïef dat men daar nu opeens massaal achter lijkt te komen. :')
  donderdag 17 maart 2011 @ 08:41:06 #122
337812 Secret_digger
You got the goods?
pi_94227321
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 09:47 schreef Secret_digger het volgende:

Kernenergie tot nu toe is gebaseerd op kernsplitsing, dit is een proces wat beheerst kan worden tot op zekere hoogte. Als dat uit de hand loopt zoals in Japan kan er een proces van onophoudelijke splitsingen onstaan zoals in een atoombom.

Er is echter een internationaal project gestart met een fusiereactor waarbij dit onophoudelijke proces niet kan gebeuren denk ik. Dit werkt dus met twee atomen fuseren waarbij 1 grotere atoom onstaat die in soortelijk gewicht kleiner is als de twee oude atomen. Het gewicht dat verloren gaat daarbij is warmte. Met die warmte word energie opgewekt. (ITER)
Bij kernsplitsing word een kleine atoom op een grote gebotst en ontstaan 2 kleinere atomen waar ook weer gewicht word omgezet in warmte. Wat heel goed beheerst moet worden omdat anders een meltdown kan ontstaan.

Een heel goed alternatief voor de nabije toekomst is de reversed electrodialysis

technologie. Hierbij word het zoete water uit de rivieren in contact gebracht met het zoute zeewater en dit kan worden omgezet in energie. Voldoende voor Nederland in theorie.

Er is sprake van dat er een centrale bij de afsluitdijk mogelijk is met een opbrengst van 200 Mw.

Dit is heel erg goed want het gas voor de gascentrales die we heel veel hebben raakt ook ooit op.
1 van de 4 reactoren in Japan is een plutonium reactor. Dit is verschrikkelijk. De onophoudelijke splitsing is een kenmerk van plutonium, Uranium heeft dit niet tot zeer weinig in vergelijking met Plutonium.

Die plutonium reactor is niet te stoppen qua splitsingen en er komt zoveel radioactieviteit vrij dat er misschien miljoenen en miljoenen Japanners gaan sterven. Bij een uranium reactor kan dat niet zo gebeuren. :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')