De mensen die volledig achter deze grondbeginselen staan gaan dan in overleg, de uitwassen van aanstootgevende vrijheid van meningsuiting aanpakken.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:03 schreef justanick het volgende:
[..]
Hoe zou de maatschappij mooier zijn als je de vrijheid van meningsuiting inperkt op basis van vage gronden (een post daarover negeer je trouwens?), een of ander wazig punt opneemt omtrent heteroseksualiteit en euthanasie keihard wilt verbieden?
Sommigen noemen het een illusie, anderen een politieke droom.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dit noemt men ook wel een illusie.
Verkeerde been uit bed gestapt?quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:34 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Laat me raden: je bent verkracht door een stonede homoseksueel toen je probeerde een euthanasie te voorkomen, waarna de verkrachter dit uiterst aanstootgevende materiaal zonder jouw toestemming naar het internet uploadde, bovendien met de voor vee en landbouw respectloze titel "geit geneukt"?
Persoonlijk leef ik liever in een relatief vrije samenleving dan in een dictatuur.quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:40 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Sommigen noemen het een illusie, anderen een politieke droom.
We leven in een democratie. Partijen kunnen in Nederland dingen veranderen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 21:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Persoonlijk leef ik liever in een relatief vrije samenleving dan in een dictatuur.
Dan blijft de vraag: wat is aanstootgevend? En waarom alleen mensen die achter de grondbeginselen staan laten meebeslissen over wat er aanstootgevend moet worden geacht?quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:40 schreef bart2009 het volgende:
[..]
De mensen die volledig achter deze grondbeginselen staan gaan dan in overleg, de uitwassen van aanstootgevende vrijheid van meningsuiting aanpakken.
Maar waar denk jij de morele autoriteit vandaan te halen om volwassenen op seksueel gebied te vertellen wat normaal is? Jugde not, lest ye be judged.quote:Wat is er wazig aan "heteroseksualiteit is normaal." Dat is zo duidelijk als wat.
Natuurlijk kun je dit soort dingen wel zeggen: dat noemen ze nuance. Het is niet altijd zwart-wit. Rechtlijnig abortus verbieden zorgt voor vrij gruwelijke taferelen. Anderzijds is het volledig vrijgeven ervan ook minder prettig. Dus zoek je naar de meest pragmatische oplossing met nuance.quote:Menselijk leven is heilig.en daar word veel te lichtvaardig mee omgesprongen. Sommige vrouwen proberen niet eens meer een zwangerschap te voorkomen maar nemen gewoon een morning after pil.
Je kunt niet zeggen van spiraaltje weg, euthanisie wel, 8 weken oude foetussen niet. 2 weken oude foetussen wel. Morning afterpil wel.
Als jij geen euthanasie uit wilt laten voeren heeft daar toch niemand een probleem mee? Jouw leven, jouw keuze. Waarom wil je het dan verbieden voor iemand anders? Dat snap ik nog steeds niet. Waarom denk jij het recht te hebben om te mogen beslissen over de levenskeuzen van iemand anders?quote:Ik vind zelf uit Christelijke gronden dat het menselijk leven heilig is en dat er alleen maar bij hele hoge uitzondering aan getornt mag worden. Dus niet zeg maar "ik wil geen hefstbaby".
Wordt gelijk lid, dat compenseert weer een beetje voor de opgestapte leden van de laatste tijd.quote:Op woensdag 2 februari 2011 05:29 schreef bart2009 het volgende:
Zoals de SGP het breekpunt heeft gelijke rechten voor vrouwen en mannen heb ik in protestants leiderschap gebrek aan het accepteren van de bewuste wil van de mens ontdekt. De protestanten blijven maar geloven overnemen en ik weet diep van binnen dat hun bewuste wil van de gelovigen volledig genegeerd word in sommige gevallen.
Ik ga dan ook weer Groen Links stemmen.
Wat had je ook alweer tegen de Christenunie? Stiekem ben je gewoon een CU'er hoor, kijkend naar je standpunten.quote:Op woensdag 2 februari 2011 05:29 schreef bart2009 het volgende:
Zoals de SGP het breekpunt heeft gelijke rechten voor vrouwen en mannen heb ik in protestants leiderschap gebrek aan het accepteren van de bewuste wil van de mens ontdekt. De protestanten blijven maar geloven overnemen en ik weet diep van binnen dat hun bewuste wil van de gelovigen volledig genegeerd word in sommige gevallen.
Ik ben bang dat CU stemmers keihard in het protestantenhokje drukken tegen de bewuste wil van hun stemmers in. Ik ben geen protestant en geen katholiek, en heb niet de behoefte in het protestantenhokje gestopt te worden.quote:Op woensdag 2 februari 2011 08:46 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Wat had je ook alweer tegen de Christenunie? Stiekem ben je gewoon een CU'er hoor, kijkend naar je standpunten.
domme redenering.quote:Door de hele geschiedenis is homoseksualiteit niet geaccepteerd(alleen bij de decadente grieken was het in sommige kringen geaccepteerd) en nu op de meeste plekken nog steeds niet.
De afkeer van homoseksualiteit moet dus wel evolutionair zijn aangelegd.
Als er niks mis mee is dan vraag ik mij af waarom dat zo is.
Ik zie de relatie tussen jouw standpunten en GroenLinks niet zo, kan je ze uitleggen? Of had ik daarvoor de overige 8 pagina's van dit topic moeten lezen?quote:Op woensdag 2 februari 2011 05:29 schreef bart2009 het volgende:
Zoals de SGP het breekpunt heeft 'geen gelijke rechten voor vrouwen en mannen' heb ik in protestants leiderschap gebrek aan het accepteren van de bewuste wil van de mens ontdekt. De protestanten blijven maar geloven overnemen en ik weet diep van binnen dat protestanten in sommige gevallen de bewuste wil van hun gelovigen volledig negeren.
Ik snap niet wat hier staat hoor, wat bedoel je nou precies? Stemmers drukken wie of wat in wat voor hokje tegen wie zijn wil?quote:Op woensdag 2 februari 2011 13:58 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat CU stemmers keihard in het protestantenhokje drukken tegen de bewuste wil van hun stemmers in. Ik ben geen protestant en geen katholiek, en heb niet de behoefte in het protestantenhokje gestopt te worden.
Ik heb het gevoel dat alles wat de CU dichtgetimmerd heeft in taal, wat ik geacht word te volgen als ik zijn partijlid wil zijn, leidt tot een protestantse totalitaire staat.quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:16 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Ik snap niet wat hier staat hoor, wat bedoel je nou precies? Stemmers drukken wie of wat in wat voor hokje tegen wie zijn wil?
Het zijn niet mijn standpunten maar een idee voor een partij die me beter bevalt als de CU.quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:45 schreef TjilpTjilp het volgende:
[..]
Ik zie de relatie tussen jouw standpunten en GroenLinks niet zo, kan je ze uitleggen? Of had ik daarvoor de overige 8 pagina's van dit topic moeten lezen?
Overigens denk ik dat jij 200 jaar geleden beter in de maatschappij had gepast.
Als elke traditie evolutionair te verklaren is, vraag ik me af waarom we nog bestaan, en tradities verdwijnen.quote:Op maandag 17 januari 2011 18:07 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Door de hele geschiedenis is homoseksualiteit niet geaccepteerd(alleen bij de decadente grieken was het in sommige kringen geaccepteerd) en nu op de meeste plekken nog steeds niet.
De afkeer van homoseksualiteit moet dus wel evolutionair zijn aangelegd.
Als er niks mis mee is dan vraag ik mij af waarom dat zo is.
Hmmm... Misschien bedoelt ie dit:quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:37 schreef JoaC het volgende:
[..]
Als elke traditie evolutionair te verklaren is, vraag ik me af waarom we nog bestaan, en tradities verdwijnen.
Maar nogmaals: waarom dan wel GroenLinks? Die zijn toch tegen alles wat jij zegt?quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:13 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Het zijn niet mijn standpunten maar een idee voor een partij die me beter bevalt als de CU.
Ik hoop dat ik ook in de huidige Nederlandse maatschappij nog een plekje kan vinden, anders ga ik naar Duitsland.
Hierom:quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:51 schreef TjilpTjilp het volgende:
[..]
Maar nogmaals: waarom dan wel GroenLinks? Die zijn toch tegen alles wat jij zegt?
Hmm.. Ok dat is jou mening.quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:33 schreef fokthesystem het volgende:
Eigenlijk is de direct juiste reactie op de topic vraag : Ja.
Lolwut?quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:43 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Hmmm... Misschien bedoelt ie dit:
Door de hele geschiedenis is heteroseksualiteit normaal gevonden, behalve bij de Grieken. Hij denkt misschien dat daardoor de crisis in Griekenland is ontstaan en dat de planeet in chaos eindigt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |