abonnement Unibet Coolblue
pi_91460450
Link naar het vorige topic: [Centraal] Cavia's met foto's deel 29

Nuttige cavialinks:

Informatie:
- http://www.knoevel.net
- http://www.degrotecavia.nl
- http://www.caviarassen.nl

Caviafora, voor raad, advies en cavia's vinden
- http://www.caviagids.nl
- http://www.knoevel.nl/forum
- http://www.eccforum.nl
- http://www.nhdp.nl/caviaforum3

Caviashops:
- http://www.knoevelshop.nl (tip!)
- http://www.cafepress.com/cavycomic
- http://www.fretten.nl (let op, niet alles hier is geschikt voor cavia's, maar bv wel kooien en huisjes)

Caviaopvang:
- www.kuufke.com
- www.knoevel.net
- www.stichtingcavia.nl

Korte caviatips:

Huisvesting

- 1 cavia heeft een kooi van min 80x50 nodig. Twee cavia’s 100x50. Per cavia kun je ongeveer 20 cm in totaal erbij meten. Altijd geldt: hoe meer ruimte, hoe beter.
- Op de bodem moet een laag bodembedekking. Niet geschikt zijn kattengrind, stro en kranten. Wel geschikt zijn o.a. zaagsel, aubiose, beukensnippers, houtkorrels en hemparade.
- Het hok moet op een tochtvrije plaats in huis staan. Niet direct tegen een verwaming aan. Liefst op een verhoging, omdat anders álles wat beweegt direct boven de diertjes gebeurt. Omdat de grootste vijand van wilde cavia’s van boven komt (de roofvogel), worden cavia’s erg schrikachtig hierdoor.
- De meest geschikte en meest voorkomende kooien zijn dunabakken (met doorzichtige plastic bovenkap) en traliekooien (onder plastic, boven tralies). De ondergrond van het hok mag niet uit tralies bestaan, maar uit egaal materiaal (zoals kunststof of hout), omdat tralies de pootjes kunnen beschadigen.

Inrichting

- In het hok kan een nachthuisje staan. Het ligt helemaal aan het baasje of de cavia hier schuw van blijft. Als je ze er regelmatig uithaalt wennen ze vanzelf. Omdat cavia’s prooidieren zijn voelen ze zich veilig in een huisje.
- Een cavia heeft een zwaar etensbakje nodig wat niet om kan klappen.
- Een drinkflesje, liefst met een inhoud van 300 ml of groter.
- Hooi is een primaire levensbehoefte en moet altijd in het hok aanwezig zijn. Dit kan los op de bodem of bv in een hooibal.
- een knaagsteen hoort NIET in een caviakooi thuis. Deze levert verhoogde risico’s op blaasproblemen op. Om aan te knagen bieden takken van wilgenbomen of fruitbomen een uitkomst.
- Speelgoed is niet nodig. Cavia’s spelen niet graag, ze verwonden zich makkelijk aan klein speelgoed.

Eten en drinken

- Het hardvoer bestaat uit voer verrijkt met vitamine C. Bekende merken voor caviakorrel zijn Kasper Faunafoods, Garvo, Teurlings en Hope Farms (deze laatste is het meest verkrijgbaar in dierenwinkels en zeer geschikt). Gemengd voer is bijvoorbeeld van XtraVital, Gerty guinea pig of Evert.
- Aanvullend op het hardvoer heeft een cavia altijd hooi nodig: nooit mag dit ontbreken in de kooi. Vrijwel ieder verkrijgbaar hooi is geschikt. Er bestaat ook kruidenhooi dat gegeven kan worden. Let wel op dat als je terug wilt stappen op normaal (goedkoper) hooi, sommige cavia’s te verwend zijn en er minder van eten.
- Een cavia is gek op groenvoer en dient hier iedere dag wat van te krijgen. Vitamine C rijke groentes als witlof en paprika zijn geschikt. Andere groentes (slechts een greep uit de mogelijkheden) zijn andijvie, komkommer, winterpeen, bospeen (mét loof), spinazie, tomaat, suikermais en peterselie. Goedkoper (maar minder vitamine C rijk) zijn gras en paardenbloembladeren. Koolsoorten mogen wel, maar met mate, omdat hier snel gasvorming door ontstaat.
- Snoepjes (yoghurtdrops, knaagstengels…) zijn overbodig, maar moge met mate gegeven worden.
- Cavia’s drinken na hun eerste 4 weken moedermelk niets anders meer dan schoon water. Gooi hier geen vitamine C druppels in: de vitamine C vervliegt razendnsel en je houdt vies drinkwater over. Geef liever iedere dag een vitamine C tabletje, zoals Roter met citroensmaak en Kruidvat met sinaasappelsmaak (gewoon voor mensen).

Cavia’s

- Mannetjes heten beren, vrouwtjes heten zeugen.
- Een cavia kan tussen de 4 (gemiddeld) en 8 (hoogbejaard) jaar oud worden
- Een normaal gewicht voor een pasgeboren cavia licht tussen de 60 en de 130 gram. Een volwassen zeug weegt gemiddeld tussen de 900 en 1500 gram, een beer tussen de 1000 en 1600 gram. Dit varieert echt enorm per cavia: het gewicht moet gewoon bij het dier passen.
- Cavia’s zijn vanaf 4 weken vruchtbaar (zowel beren als zeugen). Zij zijn dan echter nog véél te jong om al in verwachting te raken. Zeugjes mogen pas gedekt worden rond de 5 maanden met een minimaal gewicht van ca. 700 gram. Ook moeten zij voor hun eerste jaar een nestje gehad hebben, in verband met het verharden van het bekken.
- Cavia’s leven graag in een groep. Wie cavia’s gaat aanschaffen, wordt dan ook geadviseerd altijd minimaal twéé dieren aan te schaffen.
- Een goede combinatie is twee zeugen, twee beren (óf allebei jong, óf één oud en één jong, maar zelden tot nooit twee oude beren die niet eerder samenzaten) of een gecastreerde beer bij een zeug. Meer beren bij 1 of meer zeugen gaat vrijwel altijd fout.

Geslachten

Een duidelijke site met veel voorbeeldfoto’s is http://cavyspirit.com/sexing.htm . Kijk daar als je twijfelt over het geslacht van je cavia.

Gedrag

- Cavia’s staan bekend om hun vrolijke geluid, dat ookwel whiepen genoemd wordt. Een duidelijke engelstalige site waar alle geluiden en betekenissen opstaan is http://www.treenspigs.com/fun/media.html .
- Cavia’s die net gekoppeld zijn vertonen vaak dominantiegedrag. Dit lijkt op het gedrag dat een beer naar een zeug vertoond wanneer hij haar wil berijden. Dit gedrag bestaat voornamelijk uit lange, lage ‘prrrrrrrrts’ laten horen, wiebelen met het achterwerk en het berijden van de andere cavia(‘s). Dit gedrag kan, als uiting van dominantie, óók bij zeugjes voorkomen.
- Zeker beertjes willen soms wel eens ruzie maken en mopperen op elkaar, vooral in het begin of als ze sterk zeugjes ruiken. Beren kun je altijd samen laten zitten totdat er bloed vloeit. Ze kunnen aardig wat verdragen, en een beetje happen is ook niet verkeerd als ze elkaar nog moeten leren kennen, maar als er wondjes ontstaan is het het teken dat dit duo niet samengaat.
- Cavia’s hebben vaak ‘de gekke vijf minuten’, wat ook wel popcornen wordt genoemd. Hierbij rennen ze door het dolle heel rondjes door het hok, waarbij het zaagsel alle kanten op vliegt. Dit is geen gek gedrag, dit is alleen maar een teken dat ze het naar hun zin hebben.
- Cavia’s eten hun eigen keutels. Dit is normaal: in de keutels blijven nuttige voedinsstoffen achter die pas bij een tweede keer opgenomen worden door het lichaam.

Wanneer naar de dierenarts?

Cavia’s zijn kampioen in pijn verbergen. Vaak merk je pas dat ze ziek zijn als ze écht al behoorlijk ziek zijn. Hou afwijkend gedrag nauwlettend in de gaten! Een zieke cavia kan de volgende symptonen hebben:

- Stil in een hoekje zitten, weinig geluid maken, slecht reageren op omgeving.
- De vacht staat omhoog
- Troebele oogjes, vieze neus (verkoudheid)
- Eén oogje vochtig met een blauw waasje (ontsteking, makkelijk te verhelpen met een zalfje)
- De cavia valt af. Altijd belangrijk om in de gaten te houden: afvallen gebeurt NOOIT zonder reden. Tot 20 gram is het niet zorgwekkend, gaat het harder en niet meer omhoog is er vaak een diepliggender probleem.
- De cavia eet niet meer of minder.
- De cavia heeft diarree, stinkende keutels of juist helemaal geen ontlasting meer.
- De cavia piept of kreunt bij het plassen, en/of heeft een rood gekleurd plasje (blaas of nierproblemen)
- De cavia heeft vreemde bultjes of bobbels.
- De huid is droog, schilferig en/of vertoond wondjes (schurft/schimmel)
- Er zitten witte of zwarte stippen in de vacht (luis)

Bij ieder gedrag dat je niet herkent van je cavia is contact met de DA voor ten minste telefonisch overleg geen overbodige luxe.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator maandag 17 januari 2011 @ 13:48:10 #2
155227 crew  Guppy
dus
pi_91460504
Caafjes! Foto uit de oude doos:

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 17 januari 2011 @ 14:46:20 #3
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_91463427

een oude van Walnootje en Pinkie O+

En we hebben sinds een paar weken een patient binnen, Paolo zag er raar uit en was heel erg afgevallen. Die heeft met O&N zo'n beetje de hele dag bij de DA gezeten, halverwege de dag belde ze nog dat het leek alsof hij overgaf, wat nogal vreemd is omdat cavias dat helemaal niet kunnen :') uiteindelijk was wrs zn kaakje wat ontwricht :X (wrs zn eten niet goed kunnen malen en tsja dan krijg je een vies drapje in je bekje) en gelijk wist ik wat er gebeurt was, ik voer ze buiten in de winter altijd wat later op de avond zodat ze met een lekker warm buikje kunnen gaan slapen en dan knal ik gelijk de snugglesafe erin, maar hij was een paar dagen daarvoor geschrokken van mn lampje en vol tegen het schot opgelopen :X
Dus die mag de rest van de winter lekker binnen aansterken :Y)
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_91472237
Ik hou van die krullies O+

quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 14:46 schreef Nonneke het volgende:
[ afbeelding ]
een oude van Walnootje en Pinkie O+

En we hebben sinds een paar weken een patient binnen, Paolo zag er raar uit en was heel erg afgevallen. Die heeft met O&N zo'n beetje de hele dag bij de DA gezeten, halverwege de dag belde ze nog dat het leek alsof hij overgaf, wat nogal vreemd is omdat cavias dat helemaal niet kunnen :') uiteindelijk was wrs zn kaakje wat ontwricht :X (wrs zn eten niet goed kunnen malen en tsja dan krijg je een vies drapje in je bekje) en gelijk wist ik wat er gebeurt was, ik voer ze buiten in de winter altijd wat later op de avond zodat ze met een lekker warm buikje kunnen gaan slapen en dan knal ik gelijk de snugglesafe erin, maar hij was een paar dagen daarvoor geschrokken van mn lampje en vol tegen het schot opgelopen :X
Dus die mag de rest van de winter lekker binnen aansterken :Y)
aaah wat sneu :') :@
pi_91473101
Caviaspam!










  Moderator maandag 17 januari 2011 @ 20:01:02 #6
155227 crew  Guppy
dus
pi_91480504
De krullies blozen er een beetje van Delta :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91502204
O+ Wat een leuke foto's!!
Die ene is wel gehecht aan zijn/haar knuffel is het niet? :D Echt lief!
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_91511508
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 08:23 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
O+ Wat een leuke foto's!!
Die ene is wel gehecht aan zijn/haar knuffel is het niet? :D Echt lief!
Hahah ja, dat is zijn slaapmaatje. Hij rijdt er soms ook op :')
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 20:01 schreef Guppyfriend het volgende:
De krullies blozen er een beetje van Delta :@
Meheh ze vinden Roosje zeker een hele mooie krulliekont hebben? :D
pi_91511655
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 13:30 schreef DeltaCephei het volgende:

[..]

Hahah ja, dat is zijn slaapmaatje. Hij rijdt er soms ook op :')
Ik zou zo'n geile knuffel ook bespringen als ik een cavia was :') :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_91511750
Witje krijgt soms een time-out omdat ze stout is.

stout = Roosje mag niet uit d'r huisje en zodra ze dat doet is het PRRRRR en probeert Witje steeds op Roosje te kruipen :|W
  Moderator dinsdag 18 januari 2011 @ 13:41:42 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_91511983
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 13:30 schreef DeltaCephei het volgende:

[..]

Meheh ze vinden Roosje zeker een hele mooie krulliekont hebben? :D
Ja, they like that bootie :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91596242
Oh ik was het topic al kwijt :@

Even een aparte vraag:

Denken jullie dat cavia's elkaars gedrag kunnen overnemen?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator donderdag 20 januari 2011 @ 09:42:45 #13
155227 crew  Guppy
dus
pi_91601590
Het zou me niet verbazen, al kan ik het hier niet echt zien. Het zijn natuurlijk broertjes, en die zijn al tijden samen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91603586
Ik denk het wel, want Roosje probeert nu ook op Witje te klimmen zoals Witje dat bij Roosje doet :')
pi_91605419
Hihi, paardje rijden :')

Nou ja, hier ging Kookai gapen en haar pootjes uitstrekken als je haar aait.
Daarna ging Oryx het doen.
En gisteren deed Carmita het.

Vond het wel opmerkelijk.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 12:35:53 #16
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_91654195


1.5 jaar geleden was ik op zoek naar 2 cavia's om lekker te kunnen vertroetelen. Ik kwam bij de fokker, en je hokgenote sprong bijna in mn armen. En jij probeerde uit alle macht bij me vandaan te blijven. Hoe harder je probeerde hoe liever ik je mee naar huis nam. Eindelijk hadden we je te pakken, en gillen wat je deed! Ik noemde je Prestly en ik gaf je een warm hok, een vriendin, te eten en te drinken.
Nooit ben je een liefhebber geweest van knuffelen en aaien, je bent altijd een pinnekop gebleven. Maar voor een sappige wortel wilde je best even aardig doen. De plukken achter je oren waren te lang, wat zag je er af en toe raar uit als die plukken omhoog stonden.

Ik heb anderhalf jaar mogen genieten van je eigenzinnige karakter. Wat jij wilde gebeurde, al moest je de hele buurt wakker gillen. En op een dag was het gillen weg. Je zat alleen maar zielig in een hoekje tegen Elvis aangekropen. Eten en drinken wilde je niet meer. Dus we zijn naar de dierenarts gegaan. Hoe ziek je je ook voelde, je bleef Prestly en liet de dierenarts weten het er niet mee eens te zijn door hem even flink in zn vinger te bijten.
De dierenarts wilde je een tijdje houden omdat je longen het niet meer zo goed deden Maar hij vond dat je nog een kans had.. Dus liet ik je daar achter. 's avonds kreeg je een bloeding in je darmen en redde je het niet meer. Je bent toen gelukkig heel snel overleden.

Dag klein meisje van me. :*
Doe de rest de groetjes op de regenboogbrug. :*

Sorry voor het verhaal, wilde gewoon even mn ei kwijt.

Het gaat goed hier, Elvis moet ik dwangvoeren, die heeft diaree en eet niet meer. En bij Simply word vandaag een kies verwijderd. Dus is het de vraag of ik die nog terug krijg aangezien hij onder narcose moet.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 12:49:59 #17
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_91654736
Ach gossie ;(. Sterkte met het verlies van je lieve beestje ;(.

Zou Elvis niet zo van stuk zijn dat haar maatje er niet meer is?
Heb je overlegd met de DA betreft Elvis? Weet dat cavia's (in ieder geval mijn meisje toen ze blaasontsteking had) het wortelhapje (voor de jongste baby's) erg lekker vond, en dit toen liever at dan de Gerty brokjes..
pi_91654836
Ah wat sneu :'( Heel veel sterkte en ik duim voor de andere 2 weepies.
  Moderator vrijdag 21 januari 2011 @ 13:03:50 #19
155227 crew  Guppy
dus
pi_91655286
Wat verdrietig QM ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 21 januari 2011 @ 13:05:52 #20
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_91655369
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 12:49 schreef Sjowhan het volgende:
Ach gossie ;(. Sterkte met het verlies van je lieve beestje ;(.

Zou Elvis niet zo van stuk zijn dat haar maatje er niet meer is?
Heb je overlegd met de DA betreft Elvis? Weet dat cavia's (in ieder geval mijn meisje toen ze blaasontsteking had) het wortelhapje (voor de jongste baby's) erg lekker vond, en dit toen liever at dan de Gerty brokjes..
Ik heb critical care meegekregen van de DA. Ik heb Elvisje net gevoerd, dwangvoeren kan ik het niet noemen. Ze vind dat prutje heerlijk. :D Ze is nu bezig het bakje uit te likken waar ik het in gemaakt heb. :')
  Moderator vrijdag 21 januari 2011 @ 13:12:11 #21
155227 crew  Guppy
dus
pi_91655604
Heel anders dan m'n konijnen dus. Toen die Critial Care kregen, moest ik ze in een handdoek wikkelen :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91655792
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 12:35 schreef Queen_Minny het volgende:
[ afbeelding ]

1.5 jaar geleden was ik op zoek naar 2 cavia's om lekker te kunnen vertroetelen. Ik kwam bij de fokker, en je hokgenote sprong bijna in mn armen. En jij probeerde uit alle macht bij me vandaan te blijven. Hoe harder je probeerde hoe liever ik je mee naar huis nam. Eindelijk hadden we je te pakken, en gillen wat je deed! Ik noemde je Prestly en ik gaf je een warm hok, een vriendin, te eten en te drinken.
Nooit ben je een liefhebber geweest van knuffelen en aaien, je bent altijd een pinnekop gebleven. Maar voor een sappige wortel wilde je best even aardig doen. De plukken achter je oren waren te lang, wat zag je er af en toe raar uit als die plukken omhoog stonden.

Ik heb anderhalf jaar mogen genieten van je eigenzinnige karakter. Wat jij wilde gebeurde, al moest je de hele buurt wakker gillen. En op een dag was het gillen weg. Je zat alleen maar zielig in een hoekje tegen Elvis aangekropen. Eten en drinken wilde je niet meer. Dus we zijn naar de dierenarts gegaan. Hoe ziek je je ook voelde, je bleef Prestly en liet de dierenarts weten het er niet mee eens te zijn door hem even flink in zn vinger te bijten.
De dierenarts wilde je een tijdje houden omdat je longen het niet meer zo goed deden Maar hij vond dat je nog een kans had.. Dus liet ik je daar achter. 's avonds kreeg je een bloeding in je darmen en redde je het niet meer. Je bent toen gelukkig heel snel overleden.

Dag klein meisje van me. :*
Doe de rest de groetjes op de regenboogbrug. :*

Sorry voor het verhaal, wilde gewoon even mn ei kwijt.

Het gaat goed hier, Elvis moet ik dwangvoeren, die heeft diaree en eet niet meer. En bij Simply word vandaag een kies verwijderd. Dus is het de vraag of ik die nog terug krijg aangezien hij onder narcose moet.
Dag mooie Presly, :W ;(
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 13:19:53 #23
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_91655909
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Heel anders dan m'n konijnen dus. Toen die Critial Care kregen, moest ik ze in een handdoek wikkelen :')
:') Het was durst eerst worstelen, en dan vechten om wat voer naar binnen te krijgen?

Elvis raakt gewoon voer en hooi nog steeds niet aan. Maar dat bakje is helemaal schoon gelikt, en kan zo de kast weer in. :') Ik snap dat beest niet. Maar ja, ben al lang blij dat ze iets eet.

Nu Simply weer mee naar huis krijgen en ik geef een feestje. Zodra mn geld weer is gestort dan. Die 3 beesten zetten mij op een dieet van water en brood. Wat je al niet doet voor je huisdier.
  Moderator vrijdag 21 januari 2011 @ 13:26:06 #24
155227 crew  Guppy
dus
pi_91656192
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:19 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

:') Het was durst eerst worstelen, en dan vechten om wat voer naar binnen te krijgen?

Elvis raakt gewoon voer en hooi nog steeds niet aan. Maar dat bakje is helemaal schoon gelikt, en kan zo de kast weer in. :') Ik snap dat beest niet. Maar ja, ben al lang blij dat ze iets eet.

Nu Simply weer mee naar huis krijgen en ik geef een feestje. Zodra mn geld weer is gestort dan. Die 3 beesten zetten mij op een dieet van water en brood. Wat je al niet doet voor je huisdier.
Ja, al was ik op een gegeven moment best handig in de handdoek wikkelmethode :D

Op zich is het niet zo heel erg dat ie geen brokken en hooi eet op dit moment. Het gaat erom dat ie even op gang blijft, en daar is Critical Care heel goed voor. Hij gaat het vanzelf wel weer doen, zeker als ie dit wel wil hebben.

En wat geld betref, wij hebben ook wel eens enkele magere maanden gehad :') Maar we hebben het er graag voor over
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91656263
Af en toe zou een 10 rittenkaart bij de da wel prettig zijn. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 13:55:29 #26
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_91657743
Ben gelukkig maar 2x geweest naar de DA, maar kan zomaar indenken dat ik bij latere (oudere) leeftijden van de cavia's vaker moet gaan :').
Hoop het natuurlijk niet (want consult kost iets van 18 euro geloof ik exclusief andere zaken zoals medicijnen) maar als mijn beestje ervan op knapt, dan heb ik het er echt voor over.
Over mijn beestje gesproken: mijn zeugje die een blaasontsteking had, en die dus aan de AB moest, is echt helemaal weer zoals ik haar kende. Ik hoef maar even bij haar hok te staan en gelijk zij en haar zus(je) bij de opening om te kijken of ik wat te eten heb meegebracht. Ook is ze weer ontzettend actief O+

En als dat niet zo is, zet ze het op een gillen :'). (niet zij trouwens, 5 van de 6 laten zich af en toe horen :o)
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:17:52 #27
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_91658818
Wat gegeten is pakken ze haar niet meer af. Ze is nu ook weer wat actiever. Er komt zelfs weer een zacht gewiep uit als ik richting keuken ga. O+

Simply alleen gaat me al 172 euro kosten. Op Preslys behandeling kan ik ook wel op 150 rekenen, en dan komt Elvis er ook nog bij.
Alle 3 hebben wat anders, lijkt wel of ze het hebben afgesproken. :')

Een kennis zei al dat een nieuwe kopen goedkoper was, en dat zij dat beter vond dan de beestjes te laten behandelen. Ben blij dat dat mokkel zelf geen huisdieren heeft..

In laten slapen als ze nog een kans hebben vind ik niet tof.
Dood laten hongeren omdat ze niet kunnen/willen eten... nee bedankt, doe ik ze niet aan.

Als ze weer opknappen betaal ik met liefde de rekening.
pi_91662198
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:17 schreef Queen_Minny het volgende:

Een kennis zei al dat een nieuwe kopen goedkoper was, en dat zij dat beter vond dan de beestjes te laten behandelen. Ben blij dat dat mokkel zelf geen huisdieren heeft..

Het is alsof ik mijn oma hoor. :')

"Van het geld van al die behandelingen kan je wel 10 cavia's kopen."

Ja dus?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_91662376
Het is wel zo dat ik Kookai (5,5) geen operatie meer laat ondergaan.
De dierenarts had gelijk voorstellen van: buikoperatie dit, implantaten dat.
Dat doe ik haar niet meer aan, tenzij het een lichte ingreep is met een heel hoog slagingspercentage.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_91662396
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Heel anders dan m'n konijnen dus. Toen die Critial Care kregen, moest ik ze in een handdoek wikkelen :')
'

Dit moest ik dus altijd bij dwangvoeren ;(
  vrijdag 21 januari 2011 @ 15:34:08 #31
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_91662489
Het argument dat er nieuwe beestjes gekocht kunnen worden van het geld dat je nu aan een DA geeft, heb ik ook al zo vaak gehoord. Een hond laat je toch ook behandelen? :').

Hoe ouder een cavia wordt, desteminder zal ik wel investeren. Als ze na 4 jaar (en zijn 5 jaar of ouder) ziek worden en operatie na operatie moeten ondergaan, zal ik wel nadenken of ik 't nog waard vind..
  vrijdag 21 januari 2011 @ 15:49:58 #32
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_91663224
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 15:34 schreef Sjowhan het volgende:
Het argument dat er nieuwe beestjes gekocht kunnen worden van het geld dat je nu aan een DA geeft, heb ik ook al zo vaak gehoord. Een hond laat je toch ook behandelen? :').

Hoe ouder een cavia wordt, desteminder zal ik wel investeren. Als ze na 4 jaar (en zijn 5 jaar of ouder) ziek worden en operatie na operatie moeten ondergaan, zal ik wel nadenken of ik 't nog waard vind..
Simply is 8. Hoogbejaard en niet kapot te krijgen.
Ik stond een beetje met de rug tegen de muur. Hij heeft alleen een rotte kies die eruit moest, en daardoor weinig tot niks at. Buiten die kies om is ie helemaal gezond. Hem een spuitje geven om een rotte kies doe ik niet. Hem zichzelf laten verhongeren is ook geen optie. Dus ik moest de gok wel nemen vond ik. :)

*O* *O* *O* *O* *O* *O*
Ik mag Simply Red om 18.00 ophalen. Hij is goed uit de narcose gekomen. *O* *O* *O*
Hij heeft een vitamine prikje gehad en een prikje om hem wat vocht toe te dienen. Hij krijgt een pijnstiller, nog een spulletje waarvan ik de naam even niet weet, en critical care mee voor een paar dagen. Nu moet ie t zelf doen. Dat ie de narcose overleeft vind ik al een wonder, ik had er niet echt op gerekend.

Ik doop hem om tot Simply Bikkel. *;


Eentje van Prestly met haar oorplukken omhoog. Arm meisje. ;(
pi_91663476
Sterke Simply * juicht mee *O*
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:53:13 #34
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_91666162
Is het al 18.00? *O*
Ik lijk wel een kind dat naar euro disney gaat. :')
Ik blijf op de klok kijken of ik mn ouwe dibbes al kan halen. :')
pi_91666270
Dan gaat de tijd ineens heeeel traag.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 17:09:51 #36
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_91666864
Zn hok staat klaar. Helemaal uitgesopt, dikke laag hemparade, nog meer hooi en zn waterbakje wacht ook.
Het enige wat ontbreekt is de cavia om lekker onder het hooi te kruipen.
pi_91673580
Queen_Minny, ahh ;( sterkte.. Prestly ziet er wel grappig uit op die foto :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 21 januari 2011 @ 22:10:29 #38
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_91681912


Simply is thuis. Hij staat nog wel heel wankel op zn pootjes, en voelt zich niet heel erg lekker. Wel heb ik hem betrapt op het eten van hooi, en hij heeft al wat gedronken. Ook de critical care ging er best in.

Wat ik erg leuk vond bij de DA, was dat ie reageerde op mn stem. Zodra ik m riep ging ie even rechtop zitten en waggelde naar de deur, om weer neer te ploffen. O+
Ik kan m nu alleen nog maar voeren en zn medicijnen geven. De rest moet ie zelf doen. Maar een vechter is het zeker. :7
  vrijdag 21 januari 2011 @ 22:18:58 #39
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_91698296
Wat goed dat hij wel direct eet.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 13:12:31 #41
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_91702292
Simply is de nacht goed doorgekomen. Er zit zelfs weer een heel klein beetje leven in. O+
Als je langsloopt komt hij even kijken wat er gebeurd.Ook zn keutels beginnen weer op keutels te lijken. Alleen de medicijnen en het voeren vind hij niet helemaal tof.

Hij trekt steeds zn kop weg en kijkt me dan aan met een blik die zegt. DO NOT WANT! :(
En je hoort hem de hele tijd gewoon mopperen. :')
En de schoot is nu een prima plek om even een tukkie te doen. Vanmorgen na het voeren maakte hij het zich makkelijk en viel in slaap. Bij de 2 portie idem dito. En wakker maken is dan ook zo zielig, dus blijf je zitten wachten tot meneer wakker wordt.

Het dwangvoeren bij Elvis heb ik afgeschaft. Ze krijgt nu gewoon dr prutje in de voerbak. En die word elke keer keurig schoongelikt. Ze is alleen geen nette eter, D'r hele kop zit elke keer onder de prut omdat ze elk randje moet schoonlikken.Je ligt dubbel als je dat gekke beest ziet. :')

Ben wel blij dat ze het gewoon lekker vind. Scheelt mij weer een hoop gekut met dat spuitje.
En gewoon voer is nog steeds vies, hooi wilt ze ook niks van weten.
pi_91703964


Wijlen Noa vond dwangvoeding altijd erg lekker, maar zoals je kan zien is het echt kliederspul.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 14:14:42 #43
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_91704998
Een cavia die in slaap valt op de schoot is mij nog nooit overkomen :o.
Waarschijnlijk is het ook wel doordat hij nog aan moet sterken van de operatie die hij gehad heeft (en vind dat niet zo vreemd).
  zaterdag 22 januari 2011 @ 17:10:41 #44
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_91711098
Mn eerste cavia vond tukken op schoot het einde. Vooral 's avonds. Ze kroop dan onder mn badjas, en binnen 5 minuten sliep ze. Verwend rotbeest was het. Maar wat wil je als je voor je cavia een bak voer op tafel zet met avondeten. :') (ik was 10) Heerlijke kroelkont was het wel. Ze kon uren languit op schoot liggen. Plukkie O+ Met haar begon mn liefde voor de diertjes.

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[ afbeelding ]

Wijlen Noa vond dwangvoeding altijd erg lekker, maar zoals je kan zien is het echt kliederspul.
_O-
Bij elvis zie je gewoon... kont. Ze wurmt zich zover in de bak als maar kan... alleen de kont past er niet meer bij. Af en toe zie je de kont een stukje draaien als ze aan het volgende gedeelte begint. :')
pi_91730665
quote:
11s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 14:14 schreef Sjowhan het volgende:
Een cavia die in slaap valt op de schoot is mij nog nooit overkomen :o.

Twee van de drie cavia's vallen hier bij mij op schoot in slaap O+
Zo schattig.
Ik durf me dan niet te bewegen en zit gerust tien minuten in dezelfde positie. ;(
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 23 januari 2011 @ 13:29:47 #46
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_91745540

Elvis

Anderhalf jaar geleden, stond er iemand te kijken naar een nest jonge cavia's. Welke zou ze mee naar huis nemen? Jij kwam even kennis maken. Je liet je aaien, je vond al die aandacht best leuk! Zodra het aaien op hield zette je het op een wiepen! niet normaal. Je had besloten dat je mee wilde.
Maar je ging niet alleen mee, je kreeg een vriendinnetje die ook mee ging. Je had een hele mooie kuif, dus werd je Elvis genoemd. Je vriendin noemde we Prestly.

Je bleek het tegenover gestelde te zijn van je vriendin. Je vriendin was eigenzinnig. Jij was de liefheid zelve. Voor knuffels en een aai had je altijd tijd, en je zei er geen nee tegen! Eten deed je ook extreem graag. Alles pakte je aan uit de hand.

De deur van je kooi stond altijd open, als je wist dat er wat lekkers aan kwam hing je soms zo ver naar voren dat je er bijna uit kukelde. Terwijl je vriendin zat te wachten tot ze het kreeg.
Je liet je stem altijd luid en duidelijk horen. Je kwam altijd boven Prestly en Simply uit. Wat kon je gillen zeg!

Tsja, en dan is het stil in jullie hok. Dat is dan heel vreemd. Je zat tegen de zieke Prestly aangekropen en bleek zelf diaree te hebben. Je wilde niks meer eten, zelfs geen stukje komkommer.
Dus met jullie naar de DA. Prestly moest blijven, maar jij mocht weer mee naar huis. Diezelfde avond is je vriendinnetje overleden. Maar jij ging nog gewoon door. Je dwangvoeding vond je heerlijk, je likte de bakjes schoon. Ook je medicijnen nam je zonder morren in. Je was de ideale patient!
Maar het heeft niet meer mogen baten. Vannacht vond je het mooi geweest, en ging je achter Prestly aan.
Dag tuttebol. :* O+
pi_91746103
Ah nee, wat sneu :'( :'( :'( Gecondoleerd en sterkte meis.
  zondag 23 januari 2011 @ 13:54:25 #48
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_91746668
Ah nee :o :'( :'(. Zij ook al. Terwijl ze eigenlijk wel opknapte ondanks de dwangvoeding :{. Sterkte met het verlies van je mooie meisje...
pi_91748222
Ahhh neee ;( ;(
Sterkte met dit verlies.. Dat is wel heel shit, maar ze miste elkaar waarschijnlijk heel erg. ;(
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator zondag 23 januari 2011 @ 14:53:29 #50
155227 crew  Guppy
dus
pi_91749612
;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91749864
Oh nee, twee cavia's kort na elkaar.
Sterkte met het verlies.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 23 januari 2011 @ 22:34:58 #52
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_91775966
Simply pakt nu zelf de tuut van het spuitje om te eten. O+ Hij lijkt wel een baby die flesvoeding krijgt. Het smaakt m zeer goed!

Woensdag Komen er 2 bruin witte cavia broertjes bij me wonen. Een beetje snel als je t mij vraagt, maar die 2 moeten een thuis hebben. Een vriendin van me is net verhuist, en toen ze het konijnenhok uit de tuin bij het grof vuil wilde zetten vond ze 2 jonge cavia's die er nog in zaten, de ouders en 2 kleintjes hebben het niet overleeft. Die lagen dood in het hok... -O-

Ze is met ze naar de DA geweest. En ze mogen een paar dagen bij haar aansterken. Ze eten goed en zijn alert. Maar wel heel schuw. Ze wilt zelf geen cavia's, en ik heb nu toch een kooi over. Tja, geef die humpies dan maar aan mij.

Vanmorgen zei ik nog dat ik niet meer aan cavia's zou beginnen. Wat ben ik ook een slappe trut :')
pi_91777121
Nou dat zijn wel survivors...

Wat bizar dat je gewoon een caviagezin in de tuin laat zitten..

Goed dat jij ze wil opvangen. :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 23 januari 2011 @ 23:07:33 #54
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_91778048
Sjonge. Hoelang hebben ze dan niet in dat hok gezeten voordat ze erachter kwam dat er nog levende diertjes in zaten :X.
Knap dat ze 't overleefd hebben, ik denk dat ze al een tijd niet meer waren, en dat hun ouders en broertjes/zusjes het niet overleefd hebben.. Pfff.

Wel goed dat ze gaat opvangen, ondanks het verlies van jouw twee lieverdjes.. Schuw kan, dat lijkt me vrij normaal als ze nog nooit met een mens in aanraking zijn gekomen :)
  maandag 24 januari 2011 @ 00:01:13 #55
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_91780541
Het zijn inderdaad 2 stoere binken. Mn vriendin woont er net een week, dus minstens 1 week. Ze is er vrij snel in getrokken nadat de vorige bewoners weg waren. Ze wist niet beter dan dat het hok leeg stond, dus keek ze er pas in toen ze het weg wilde halen en wat hoorde bewegen. Tsja, ik zou ook niet aannemen dat iemand zn huisdieren in de tuin achterlaat. 8)7

Zodra ze een beetje zijn aangesterkt komen ze lekker bij mij wonen. Ik heb al een foto gehad, en ze zien er erg leuk uit. Al mag er wel een beetje vet gekweekt worden. Maar dat komt hier helemaal goed. :Y)
Morgen ga ik even met de binkies kennis maken, en een voorraadje voer hooi en zaagsel droppen.
Ze heten nu even wappie en woppie voor het gemak. :')

Maar die 2 stoere knulletjes verdienen stoere namen.
Ik zit te denken aan:
AC en DC
Bacardi en Cola
Rock en Roll
en Axl en Slash.

Mn vriendin vind koken nu wel gezellig. Ze moeten op het aanrecht staan omdat haar hond wel heel erg graag met ze wilt spelen. :D
Ze heeft ze even in een lade van haar bed gedaan, omdat ze ze niet terug wilt doen in het buitenhok. Kunnen ze gelijk een beetje aan mensen wennen. :)
pi_91780648
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 00:01 schreef Queen_Minny het volgende:

en Axl en Slash.

_O_ :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 24 januari 2011 @ 11:48:27 #57
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_91791172
De 2 binkies worden gedoopt tot... Rock en Roll.

Die past er gewoon het beste bij.
Toen ik mn hand in de eeh lade stak ging rock in een hoekje zitten en heel boos kijken. En naar me zitten brommen. Zo schattig. O+

Roll wilde best even kennis maken, en zette bij de kennismaking heel enthousiast zn tandjes in mn vinger. :') Het ging echt zo van piep piep piep PIEP! hap!
Toen ik auw riep en mn hand terugtrok, ging hij wiepen. :')

Het hooi en de gerty brokjes werden met veel geprrrrrrrrrrt ontvangen.
Ze zijn wel heel mager. -O- Verder zien ze er redelijk gezond uit. Ze moeten wel nog een beetje aansterken, maar dat komt vanzelf zodra de buikjes goed rond zijn gegeten. Een stukje wortel werd trouwens met zeer veel smaak verorberd. Ik kon niet anders dan omnomnom gaan zeggen tegen ze. :')
Rock deed zelfs zn oogjes dicht tjdens het eten. O+

Ik wilde mn camera meenemen voor foto's. Dus ik ren heel vrolijk naar mn tas, wil de camera pakken.... en kwam erachter dat de camera nog op tafel lag. :')

Nu het hok van Elvisje en Prestly even goed gaan soppen, en de knulletjes kunnen erin.

Met Simply lijkt het steeds beter te gaan. Hij heeft een paar brokjes gegeten en een klein stukje komkommer smaakte ook best wel. Hij kijkt weer helder uit zn oogjes en scharrelt zo nu en dan door het hok. Vanmorgen bij voedertijd kwam er zelfs een zacht wiepje uit. O+ Ouwe taaie knorrepot. O+
pi_91792966
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 11:48 schreef Queen_Minny het volgende:
Die past er gewoon het beste bij.
Toen ik mn hand in de eeh lade stak ging rock in een hoekje zitten en heel boos kijken. En naar me zitten brommen. Zo schattig. O+

Roll wilde best even kennis maken, en zette bij de kennismaking heel enthousiast zn tandjes in mn vinger. :') Het ging echt zo van piep piep piep PIEP! hap!
Toen ik auw riep en mn hand terugtrok, ging hij wiepen. :')
Mehehehe O+
pi_91815354
Wij hadden het er vanavond over waarom er geen slaapmutsen voor mensen bestonden.
Ik zou er gelijk een kopen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator maandag 24 januari 2011 @ 22:23:35 #60
155227 crew  Guppy
dus
pi_91824470
Hij bestaat, en heet de :X Snuggie :X
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator maandag 24 januari 2011 @ 22:26:04 #61
155227 crew  Guppy
dus
pi_91824649
Oh, QM, m'n vriend wil wel weten waar die mensen die in het huis van je vriendin woonden heen verhuisd zijn. Hij zou wel eens een hartig woordje met ze willen spreken over die cavia's. Bij wijze van dan natuurlijk, hij werd heel boos toen ie het verhaal hoorde.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91826213
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:23 schreef Guppyfriend het volgende:
Hij bestaat, en heet de :X Snuggie :X
_O- O ja!
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 01:34:38 #63
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_91833505


Simply Red.

8 jaar geleden vroeg mijn moeder of ik de oude caviakooi wilde schoonmaken. Ze zei dat de buurvrouw het wilde lenen voor een logeetje. Tot mijn grote verbazing kwam mijn moeder boven met een klein bundeltje gewikkeld in een handdoek. Daar zat jij in. Wat was je klein! Je kwam uit de gesloten dierenwinkel om de hoek. De eigenaar had je daar gewoon achter gelaten. Gelukkig heeft mn moeder je daar nog weg kunnen halen.

Je had een heel mooie roodbruine kleur. Toen ik jou in die handdoek zag zitten vroeg ik heel blij: Hey, wie ben jij? O+
Simply Red zei mn moeder. En die naam hebben we voor je gehouden. Je was heel bang, en moest even wennen aan je nieuwe omgeving. Maar dat duurde niet lang. Zodra je gewend was hadden we een heel vrolijk kereltje in huis. Al kon je je buien hebben en dan was je wel erg knorrig. Al snel wilde je op schoot zitten en pakte je alles aan uit onze hand.

Maar ja, 1 cavia is ook maar alleen. Dus besloten we een vriendje voor je aan te schaffen, die noemde ik Bassie. Van Bassie wilde je helemaal niks weten! Je leek heel erg je best te doen om de oortjes van zn lijfje te scheuren. Dus moesten we voor Bassie een 2e kooi kopen. Hoewel ik dol was op jullie allebei had jij toch een speciaal plekje bij me.

2 jaar later ging ik verhuizen. Mn moeder wilde jullie houden, maar na even het huis op stelten gezet te hebben kreeg ik toch mijn mannetjes mee. Ik ging niet weg zonder jou.
toen je 5 jaar was, accepteerde je Bassie eindelijk als je vriendje. Jullie hebben nog een jaar gezellig in 1 kooi gewoond. Al liet je altijd duidelijk merken dat jij de baas was. Toen ging Bassie dood en was je weer alleen. Dus haalde ik na een tijdje 2 dames in huis om je gezelschap te houden. Ook van Elvis en Prestly wilde je alleen maar de oortjes afbijten, dus moesten die in de 2e kooi. Al ontdooide je na een tijdje wel wat, en vond je een uurtje met zn 3en best even gezellig.

Je vond het wel prima alleen, en dat ging 1.5 jaar goed. Ik merkte dat je niet meer at, en liet je toen nakijken bij de dierenarts. Een rotte kies was de boosdoener. Je moest onder narcose om die te laten verwijderen. Er zat een risico aan vast omdat je toch al 8 was. Maar verder was je gezond, dus vond ik inslapen ook geen optie en ik besloot je de kans te geven die je verdiende.
8 jaar lang had ik de zekerheid dat jij thuis op me zat te wachten. Jij was er altijd.
Je maakte me aan het lachen als ik chagrijnig was, en likte mn tranen weg als ik verdrietig was. Ik moest je die kans geven.

De volgende avond om 18.00 kon ik je eindelijk weer ophalen. Alles was goed gegaan, het was nu aan jou. Ik voerde je critical care en zorgde dat je altijd warm was en voldoende hooi had. Diezelfde avond was je al een klein beetje opgeknapt. De dagen erna leek het steeds beter te gaan met je, en ik durfde weer te hopen dat jij het wel zou redden nadat de 2 meiden waren overleden. Je bleef vechten voor je leven, en je leek steeds meer op te knappen. Je werd weer steeds vrolijker en begon zelf weer te eten.

Maar vanavond was je moe gevochten. Na het voeren ben je heel stilletjes ingeslapen. Je hebt je best gedaan Bikkel en ik zal je missen. Maar het is goed zo.

Dag lieve Simply. :*

Sorry voor de lap text. Maar ik moest even een heel groot ei kwijt. Dit beestje was echt mn maatje.
pi_91836730
Ahh wat shit toch zo de laatste dagen zeg..
Simply zag er wel als een schatje uit zeg :*

Sterkte QM!!
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_91836908
Sterkte met al dit verlies :*
  Moderator dinsdag 25 januari 2011 @ 09:17:31 #66
155227 crew  Guppy
dus
pi_91836945
Ooh nee QM ;( Drie cavia's zo kort na elkaar, wat erg...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 25 januari 2011 @ 09:23:51 #67
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_91837097
Zit met tranen in m'n ogen ;(. Sterkte met dit verlies ;(.
Je hebt gedaan wat je kon, en denk dat Simpy Red samen met Prestly en Elvis heerlijk lopen te springen en genieten achter de regenboogbrug.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 11:45:28 #68
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_91841441
Net een mailtje binnen gehad van slaaplekkerzacht dat mijn bestelling is verzonden *O*.
Benieuwd is O+
pi_91844008
Nou moe..
Het is in ieder geval wel zo dat 8 een erg gezegende leeftijd is.
Ook al had je hem natuurlijk langer willen houden.
Sterkte met het verlies..het zal wel vreemd zijn even geen cavia's.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_91844024
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 11:45 schreef Sjowhan het volgende:
Net een mailtje binnen gehad van slaaplekkerzacht dat mijn bestelling is verzonden *O*.
Benieuwd is O+
Wat heb je gekocht?
* Nieuwsgierig is.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator dinsdag 25 januari 2011 @ 13:03:52 #71
155227 crew  Guppy
dus
pi_91844059
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Nou moe..
Het is in ieder geval wel zo dat 8 een erg gezegende leeftijd is.
Ook al had je hem natuurlijk langer willen houden.
Sterkte met het verlies..het zal wel vreemd zijn even geen cavia's.
Nou, inderdaad... Maar zijn Rock en Roll er nog niet dan?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91844162
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:03 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nou, inderdaad... Maar zijn Rock en Roll er nog niet dan?
Vandaar mijn toevoeging "even" ;)
Dacht te lezen dat ze nog niet direct waren ingetrokken. :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator dinsdag 25 januari 2011 @ 13:10:10 #73
155227 crew  Guppy
dus
pi_91844290
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Vandaar mijn toevoeging "even" ;)
Dacht te lezen dat ze nog niet direct waren ingetrokken. :P
Ooh, dacht dat ze er al waren :+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:27:38 #74
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_91844861
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Wat heb je gekocht?
* Nieuwsgierig is.
Een theemuts voor mijn meisjes :D. Heb geen kussentje erbij gekocht, dus hoop dat het ze bevalt :D
pi_91844911
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:27 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Een theemuts voor mijn meisjes :D. Heb geen kussentje erbij gekocht, dus hoop dat het ze bevalt :D
_O_ Die theemutsen zijn echt gaaf!
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:53:27 #76
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_91845863
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

_O_ Die theemutsen zijn echt gaaf!
Dacht ik ook :P. Eerst maar voor de meiden, en dan kijken hoe ze erop reageren. Als 't goed bevalt, wordt er een megaorder geplaatst voor waarschijnlijk er nog 1 in dezelfde kooi en voor de heren :+
  dinsdag 25 januari 2011 @ 14:52:28 #77
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_91848707
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:03 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nou, inderdaad... Maar zijn Rock en Roll er nog niet dan?
Nee die komen morgen. Ze moesten eerst even flink eten en een beetje aansterken voordat ze de reis naar Amsterdam kunnen maken. (althans dat moest van mij) Ze komen vanuit Beverwijk, dus wilde ik dat ze even een paar dagen rustig konden aansterken. Ze zitten nu nog in een lade en maken mn vriendin aan t gieren. Mn vriendin belt af en toe gierend op omdat ze weer eens wat proberen. Rock schijnt uit de lade te willen klimmen, maar hij is nog te klein en glijd steeds weer met een luide piep terug op zn kont. :') Roll heeft de hond in zn neus gebeten. Dat mannetje schijnt in zn enthousiasme te happen, ook mn vriendin dr vinger werd als wortel aangezien.. :')

Simply is 8 geworden. Hij kwam hier als eerste binnen en ging als laatste weer weg. Hij is 1 keer eerder ziek geweest. Toen dacht ik dat het afgelopen was met hem. Maar nee hoor, de bikkel kwam er gewoon weer bovenop. Hij was een echt vechtertje en heeft zn best gedaan.
Al zal ik blij zijn als Rock en Roll er morgen zijn. Ik mis caviageluiden!

Een theemuts voor caafjes? Wat moet ik me daarbij voorstellen? :?
pi_91849046
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 15:54:16 #79
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_91851304
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 15:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[ afbeelding ]
O+ O+ O+
Waarom heb ik die toffe dingen nog nooit eerder gezien? Even googlen, ik denk dar Rock en Roll er best wel een willen hebben. :Y
pi_91851695
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 15:54 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

O+ O+ O+
Waarom heb ik die toffe dingen nog nooit eerder gezien? Even googlen, ik denk dar Rock en Roll er best wel een willen hebben. :Y
Ik ben erg tevreden met slaaplekkerzacht.nl ^O^
Moest wel extra informeren wanneer ik dat ding kon ophalen, maar dat geeft niet.
Ze zijn er erg blij mee, Oryx is van dolle vreugde zelfs OP het ding in slaap gevallen ipv erin.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 16:30:05 #81
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_91853041
Die dingen zijn tof. :Y
Zodra de bakrekening het toe laat krijgen Rock en Roll er ook een. :Y
  woensdag 26 januari 2011 @ 21:03:17 #82
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_91912836
Mijn dames hebben er even aan moeten wennen, maar vinden het heerlijk liggen. Ben bezig met het uploaden van een filmpje op youtube, en ook wat fotootjes :D. (komt in een update in deze reply)
Dacht dat ze allebei in pastten, maar Quinny neemt 'm helemaal in beslag :o. Snel nog een bestellen voor Lotte dus :Y
pi_91913986
quote:
11s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:03 schreef Sjowhan het volgende:
Mijn dames hebben er even aan moeten wennen, maar vinden het heerlijk liggen. Ben bezig met het uploaden van een filmpje op youtube, en ook wat fotootjes :D. (komt in een update in deze reply)
Dacht dat ze allebei in pastten, maar Quinny neemt 'm helemaal in beslag :o. Snel nog een bestellen voor Lotte dus :Y
_O_

Ik heb de allergrootste genomen en soms passen ze daar met z'n drieën in. :+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 26 januari 2011 @ 21:26:08 #84
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_91914473
Ze duwen 't wel opzij als ze erlangs willen :'). Lopen rondjes en dan met het snuitje tegen dat ding aan. Ik vermaak me opperbest, en volgens mij zij ook wel _O-.
Heel dat ding is al zo beharig als weet ik niet wat, maar volgens mij wordt het zo gewaardeerd dat ik het alles waard vindt :P

Het filmpje (helaas te donker zie ik nu, zal ik morgen los uploaden, misschien is dat beter :P)

Foto (en deze vind ik het meeste geslaagd):


[ Bericht 21% gewijzigd door Sjowhan op 26-01-2011 21:56:31 ]
pi_91914546
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:26 schreef Sjowhan het volgende:
Ze duwen 't wel opzij als ze erlangs willen :'). Lopen rondjes en dan met het snuitje tegen dat ding aan. Ik vermaak me opperbest, en volgens mij zij ook wel _O-.
Heel dat ding is al zo beharig als weet ik niet wat, maar volgens mij wordt het zo gewaardeerd dat ik het alles waard vindt :P
Ja :')
Je moet het niet voor de sier kopen. _O-
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 26 januari 2011 @ 21:53:53 #86
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_91916234
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:26 schreef Sjowhan het volgende:
Ze duwen 't wel opzij als ze erlangs willen :'). Lopen rondjes en dan met het snuitje tegen dat ding aan. Ik vermaak me opperbest, en volgens mij zij ook wel _O-.
Heel dat ding is al zo beharig als weet ik niet wat, maar volgens mij wordt het zo gewaardeerd dat ik het alles waard vindt :P
_O- Toch leuk dat her gewaardeerd word. Cavia's kennende lopen ze er ook zo voorbij zonder er maar even te naar kijken. :')

En mag ik U vol trots voorstellen aan:


Rock en Roll.

Ze zijn goed aangesterkt. Wat een paar dagen gewoon eten al niet kan doen met zo een beestje. Ze zien nu uit als gezonde babycaafjes. Al voel je onder de vacht wel dat ze wat mager zijn. Ze zijn heel vrolijk, en vooral Roll is nieuwsgierig. uit Rock komt ook al genoeg geluid. Bij alles is het Prrt.
Optillen: Prrt
Aaien: Prrt
Hooi vinden: Prrt
Brokjes vinden: Prrt
Water drinken: Prrt
Wortel krijgen: Prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt :')
Tegen broertje aankruipen: Prt

Alles is... Prrt!


En toch is een nieuw huisje weer even wennen. Gelukkig hebben ze elkaar. O+


Roll heeft echt gigantische oren. Als je niet beter zou weten zou je denken dat je een rat vast hebt.

Het zijn 2 dapper baasjes die niet bang zijn uitgevallen. Ze zijn net 2 uur binnen en laten al duidelijk merken dat ze aanwezig zijn. Een aai over de bol is erg fijn. De oogjes worden zelfs dichtgedaan. O+
Fijn weer knisperend hooi horen en cavia gepiep. O+
pi_91916719
O+ Ahhw!!
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:03:06 #88
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:06:52 #89
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_91917192
Het zijn droppies! En echt niet bang, ze zijn hondsbrutaal! Gelijk over je schoot gaan dribbelen, en niet blijven zitten als een dood vogeltje. Je hebt handen tekort.

Roll is er net een minuut achter dat de waterfles leuk speelgoed is. Helaas voor mij maakt het nogal lawaai, word weinig slapen vannacht. :')
En Rock heeft besloten dat ik de kooi niet goed heb ingericht. Hooi moet naar links! :(
(dus de helft ligt alweer buiten de kooi :') )
pi_91940373
@Sjowhan: Heerlijke foto van de dames en hun theemuts !
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_91945335
Geweldige foto's :D
Zijn leuke beestjes
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 27 januari 2011 @ 19:00:22 #92
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_91952670
Rock is een echt knuffel dier. O+ Schootje zitten vind ie heerlijk. En nog steeds is alles prrt.
Maar dan ook echt alles.

Tv aanzetten: prrt
Tv uitzetten: prrt
Huis verlaten: prrt
Thuis komen prrt.
Naar voerbakje lopen: prrt
Voer in voerbakje vinden: prrt
Ga zo maar door. :')

Roll is wat minder spraakzaam maar, wilt alles weten.
Slok drinken nemen: kop in je glas.
Aan je neus krabben: Neus tegen neus.
Gapen: Kop in je mond.
Langslopen: met je mee hobbelen in het hok, en net zo lang blijven wachten tot je weer terug moet. Herhaal dit indien nodig.

Kan ik nou nooit normale huisdieren treffen? Die van mij lijken altijd een paar chromosomen te missen. :')
Al zijn ze natuurlijk wel erg lief. O+
  donderdag 27 januari 2011 @ 19:06:58 #93
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_91953006
_O-. Dat verhaal laat mijn lachspieren ontzettend werken.
Mijn dametjes kunnen er ook wel van. Kom ik van de keuken (ah, eten denken ze) pieppen. Zit ik ze te bekijken vanaf een afstandje op de grond. Neus door de tralies.

Gekke beestjes. Maar ben er wel dol op O+
  vrijdag 28 januari 2011 @ 12:21:35 #94
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_91984268
Ze brengen zo veel gezelligheid in huis. O+ Ze zijn altijd vrolijk.

Mama kwam even kennis maken met de nieuwe mannen. Ik was alleen vergeten te vertellen dat Roll als kennismaking zn tandjes in je vinger zet. :X
Mama: Hallo humpedumpies O+ *doet hand in kooi om te aaien*
Rock: Prrt, en komt kennis maken, *ooh aaien nog meer prrt*
Roll: Hallo! piep piep piep snuffel... HAP!
Mama: Auw Monster!! :( :'( *trekt hand weg*
Rock: Prrt
Roll: WIEP WIEP WIEP!

_O-
Ma heeft dr dag niet helemaal. Ze nam ze even op schoot. En alle 2 de mannen besloten haar even onder te pissen. _O-
pi_91990622
Whahaha :D
GEWELDIG!

Die van mij blijven een beetje schuw, maar nu aai ik ze structureel stukken meer, en nu rennen ze iig niet meer als malloten door de kooi als ik ze eten geef :')

Die ene gooit wel steeds de brug omver :') Gaat ie popcornen, en dan kruipt ie onder de brug, en doet het daar :+ Dan probeert ie em om te gooien, en dat lukt em ook nog goed :')

Maar gister werd ik ook gebeten, die ene blijft kijken of me vinger eten ie :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator vrijdag 28 januari 2011 @ 15:34:03 #96
155227 crew  Guppy
dus
pi_91991837
Bij mij popcornen ze in het huisje. Elke dag zijn ze wel een paar keer dakloos :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 28 januari 2011 @ 16:26:42 #97
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_91994264
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 15:06 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Whahaha :D
GEWELDIG!

Die van mij blijven een beetje schuw, maar nu aai ik ze structureel stukken meer, en nu rennen ze iig niet meer als malloten door de kooi als ik ze eten geef :')

Die ene gooit wel steeds de brug omver :') Gaat ie popcornen, en dan kruipt ie onder de brug, en doet het daar :+ Dan probeert ie em om te gooien, en dat lukt em ook nog goed :')

Maar gister werd ik ook gebeten, die ene blijft kijken of me vinger eten ie :')
Een hand kan heel eng zijn. Zodra je hand weg is een noodstop maken om richting voerbak te spurten?

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 15:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Bij mij popcornen ze in het huisje. Elke dag zijn ze wel een paar keer dakloos :')
Bij mij zitten ze op het huisje. Maar ze passen er niet met zn 2en op dus af en toe zie je er een vanaf kukelen. :')
  Moderator vrijdag 28 januari 2011 @ 16:43:44 #98
155227 crew  Guppy
dus
pi_91995159
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 16:26 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Bij mij zitten ze op het huisje. Maar ze passen er niet met zn 2en op dus af en toe zie je er een vanaf kukelen. :')
Oh ja, dat doen ze hier ook :') En dan heel suf op de grond zitten kijken en verontwaardigd whiepen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 28 januari 2011 @ 17:51:00 #99
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_91998389
Om dan er gewoon weer op te springen en er weer af te kukelen. :')
  zaterdag 29 januari 2011 @ 00:15:54 #100
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_92020877
Compleet verhaaltje van mijn meiden-caafjes *O*

Laten wij ons eerst even netjes voorstellen. 2 nette dames van 1.5 jaar oud, gladhaar en voorzien van leuke kleurtjes; een beetje zwart, een beetje wit, een beetje bruin.
Ons baasje vind ons schattig, en heeft ons daarom een leuk kadootje gegeven! Een hele leuke theemuts van slaaplekkerzacht!
Dat moesten wij natuurlijk gaan onderzoeken :icon_wink:.

Ik (Quinny, met een mooie witte streep op mijn neus) onderzoekt de muts.
Deze is nog helemaal schoon, en ruikt erg vreemd)


Ben er nog niet helemaal echt zeker van:


En roep daarom mijn zusje (Lotte) erbij om mee te kijken.
Wat een vreemd ding!


Er staan ook rare beesten op met een lange nek en stippen. En een roze ding.
Geloof dat dat een hart heet ofzo :icon_confused:


Mijn zusje loopt de achterkant na (ja, je ziet haar een klein beetje!), maar ik ben wel nieuwsgierig wat voor ding dit nou precies is!


Ik kan zelf dat ding verplaatsen met mijn neus! Wat een leuk ding!
En het rolt ook zo leuk :D


Natuurlijk moet ik ook de achterkant onderzoeken. Mijn zusje zegt dat het ook erg interessant is namelijk...


En natuurlijk moet ik (de oudste, ik weet niet of ik eerder was dan mijn zusje, maar ze zeggen van wel!) dat ding
natuurlijk van binnen eerst testen. Ik vind 't een best lekker stofje. Wel zacht enzo ;)


Kijk, ik zit erin! Zie je het?


En dan gaat mijn baasje nog een foto in mijn suffert maken. Echt niet te begrijpen, doen jullie 't?


Het is echt lekker om te zitten, maar af en toe moet ik er wel uit om even wat te drinken of te eten.
Net zoals een bank die jullie mensen hebben :icon_wink:


(tijdje later)
Mijn zusje heeft nu dat ding ook ontdekt, en we hebben voor het eerst met zijn tweeën erin gezeten.
Het is wel ontzettend krap hoor!



En daar is mijn zusje Lotte! Zij vind de muts ook héérlijk!


Tsja. Nog steeds dat rotding op ons neusje. We worden er een beetje moe van :icon_sad:


Vanavond vond mijn baasje ons opnieuw als een stelletje in de muts. Zijn we niet lief?


en het filmpje waar wij ook pieppend te zien zijn:
(rechtermuisknop > opslaan als)
http://www.sjowhan.nl/P1010570.MOV
pi_92031185
Ohno, Simply :'( Heel veel sterkte! En wat zijn Rock & Roll schattig!

Welke maat heb je genomen Sjowhan?
pi_92031235
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 12:21 schreef Queen_Minny het volgende:
Ze brengen zo veel gezelligheid in huis. O+ Ze zijn altijd vrolijk.

Mama kwam even kennis maken met de nieuwe mannen. Ik was alleen vergeten te vertellen dat Roll als kennismaking zn tandjes in je vinger zet. :X
Mama: Hallo humpedumpies O+ *doet hand in kooi om te aaien*
Rock: Prrt, en komt kennis maken, *ooh aaien nog meer prrt*
Roll: Hallo! piep piep piep snuffel... HAP!
Mama: Auw Monster!! :( :'( *trekt hand weg*
Rock: Prrt
Roll: WIEP WIEP WIEP!

_O-
Ma heeft dr dag niet helemaal. Ze nam ze even op schoot. En alle 2 de mannen besloten haar even onder te pissen. _O-
Hahaha :D
  Moderator zaterdag 29 januari 2011 @ 11:43:18 #103
155227 crew  Guppy
dus
pi_92032905
Fotoverslag _O_
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 29 januari 2011 @ 13:59:06 #104
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_92037838
Wat heb je een heerlijk stel Sjowhan. O+ Geweldige foto's!
Hoe ze zich in die Theemuts wurmen! Geweldig! :D

Rock en Roll waren ook weer de klos. :+

Ok willen wij ons net te goed doen aan dat rare rode ding wat wel erg lekker ruikt... komt dat rare wijf weer met dat flitsding.


Laat me toch met rust! :N


Ik heb tanden, en ben niet bang ze te gebruiken!
pi_92038293
O+
  zaterdag 29 januari 2011 @ 16:38:00 #106
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_92044080
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 10:24 schreef DeltaCephei het volgende:
Ohno, Simply :'( Heel veel sterkte! En wat zijn Rock & Roll schattig!

Welke maat heb je genomen Sjowhan?
Ik heb de 22x22 mini genomen. En dank voor de complimentjes :D

Heb wel gehoord van vriendin dat ze vanmiddag liepen te ravotten wie erin mocht. Dus ik ga zeker dit weekend er nog 1 bestellen voor ze (en waarschijnlijk een grotere voor de heren :+) zodat ze in ieder geval beide voorzien zijn :P
  Moderator zaterdag 29 januari 2011 @ 17:06:53 #107
155227 crew  Guppy
dus
pi_92045267
Ik had ook een fotosessie gemaakt van het knippen, maar nu staan er maar drie foto's op het geheugenkaartje ;( Kutcamera...

Maar goed, die drie zijn ook leuk:

Klaar voor het knippen


Nog even een voor-foto


En een nafoto is er gelukkig ook


Mochten jullie nieuwsgierig zijn naar mijn knipmethodes, volgende keer, wanneer ze weer haar hebben, leg ik dat vast
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 29 januari 2011 @ 17:11:08 #108
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_92045435
Is dat een lunky? Dacht dat die helemaal niet geknipt hoeven te worden?
  Moderator zaterdag 29 januari 2011 @ 17:12:26 #109
155227 crew  Guppy
dus
pi_92045508
We weten niet wat het zijn, het zijn twee afdankertjes... Officieel hoeven ze vast niet geknipt, maar ze vinden het zo fijn als alles er weer af is. Ze popcornen as we speak het hok door :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 29 januari 2011 @ 17:14:05 #110
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_92045594
Hij kijkt wel een stuk vrolijker zonder al dat gewicht aan zn kont. :)
  Moderator zaterdag 29 januari 2011 @ 17:15:25 #111
155227 crew  Guppy
dus
pi_92045664
Ja, precies, daar zit ook echt zoveel! Het is altijd net of ze een enorm lange rok aanhebben. En ze passen ineens weer met gemak in het huisje *grote vreugde*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_92047322
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 17:12 schreef Guppyfriend het volgende:
We weten niet wat het zijn, het zijn twee afdankertjes... Officieel hoeven ze vast niet geknipt, maar ze vinden het zo fijn als alles er weer af is. Ze popcornen as we speak het hok door :')
Hier hetzelfde, als ik Carmita heb geknipt dan is ze een stuk vrolijker :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_92068380
Nee het zijn texels, en alle langharige rassen dienen zo nu en dan geknipt te worden als je ze niet wilt showen. Gewoon voor het comfort voor het dier zelf. Of het echter zó kort hoeft... Da's nu ook weer niet nodig ;)
I had a signature once. It was awful.
  Moderator zondag 30 januari 2011 @ 10:14:31 #114
155227 crew  Guppy
dus
pi_92068665
Het is niet zo kort als het lijkt hoor, ze hebben nog een dikke centimeter haar over ;) En zo kunnen ze er weer even tegen. Ze zijn er geen fan van, van dat knippen, dus ik probeer het tot een minimum te beperken. En het haar zit er zo weer aan!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_92069175
Dan gaat Roosje de volgende keer ook in de knipstoel!
pi_92069402
Ik heb geen krullers (heb er niet zo'n klik mee), maar van de gewon elangharigen houd ik het altijd op bodemlengte. Tenzij er een viespeuk bijzit die haar kont steeds natmaakt, dan knip ik alleen de kont kort. Ik zie mijn caafjes veel te graag zo :)

I had a signature once. It was awful.
pi_92069848
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 11:05 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik heb geen krullers (heb er niet zo'n klik mee), maar van de gewon elangharigen houd ik het altijd op bodemlengte. Tenzij er een viespeuk bijzit die haar kont steeds natmaakt, dan knip ik alleen de kont kort. Ik zie mijn caafjes veel te graag zo :)

[ afbeelding ]
O+ Ahw dat oogje!
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_92071616
quote:
10s.gif Op zondag 30 januari 2011 11:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

O+ Ahw dat oogje!
He? Welk oogje?



;) Merci is echt mijn clowntje, zo heeft lyssa haar eens genoemd en ze had gelijk. Ze heeft zo'n lekker koppie!
I had a signature once. It was awful.
  Moderator zondag 30 januari 2011 @ 12:47:36 #119
155227 crew  Guppy
dus
pi_92072542
Met zulke kan ik het me ook wel voorstellen :Y Vroeger had ik twee Shelties, en die waren wel altijd lang. Maar op een of andere manier hadden zij er ook veel minder last van
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_92075842
Ja is ook zo, een krulvacht vervilt veel sneller en is veel zwaarder in onderhoud dan een steile vacht.
I had a signature once. It was awful.
  zondag 30 januari 2011 @ 15:02:48 #121
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_92078229
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 12:21 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

He? Welk oogje?

[ afbeelding ]

;) Merci is echt mijn clowntje, zo heeft lyssa haar eens genoemd en ze had gelijk. Ze heeft zo'n lekker koppie!
O+ O+
Wat een snoesje. Volgens mij weet deze dame dondersgoed dat ze mooi is.
  maandag 31 januari 2011 @ 09:16:40 #122
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_92112924
Wat een scheetje Zoeper! Is dit nou een sheltie? Of hoe heet zoiets? :P

Mijn dametjes hebben zeker een extra muts nodig. Ze zaten vanochtend weer met z'n 2 in de muts gepropt :'). Arme beestjes :')
  Moderator maandag 31 januari 2011 @ 09:42:34 #123
155227 crew  Guppy
dus
pi_92113368
Da's een Peruvian :Y Een Sheltie heeft een kort koppie, de rest lang en alle haren groeien naar achteren.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_92134978
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 09:16 schreef Sjowhan het volgende:
Wat een scheetje Zoeper! Is dit nou een sheltie? Of hoe heet zoiets? :P

Mijn dametjes hebben zeker een extra muts nodig. Ze zaten vanochtend weer met z'n 2 in de muts gepropt :'). Arme beestjes :')
Pissen ze ook het hele ding onder? }:|
pi_92136434
Het antwoord zal vast: ja, zijn. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 31 januari 2011 @ 22:31:52 #126
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_92149266
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 19:02 schreef DeltaCephei het volgende:

[..]

Pissen ze ook het hele ding onder? }:|
Dat heb ik nog niet echt gevoeld :'). Wel schijten ze erin, maar dat maakt mij niet echt veel uit :+
pi_92160887
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 12:21 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

He? Welk oogje?

[ afbeelding ]

;) Merci is echt mijn clowntje, zo heeft lyssa haar eens genoemd en ze had gelijk. Ze heeft zo'n lekker koppie!
Merci O+

Ik weet nog dat ze een keer op het huisje zat en op de kop naar beneden hing om te gluren naar de cavia die IN het huisje zat _O- geniale caaf O+
pi_92167940
Een beetje zo'n idee?
Kookai zit boven naar wijlen Yanou te kijken. "Hallooo Yanou, wat ben je daar aan het doen?"


Als ik toch bezig ben met foto's...


Vies paprika-bekje.


Liggen jullie cavia's ook wel eens zo? :')
Vind het maar een vreemde ongemakkelijke houding, maar Carmita was erg ontspannen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_92168570
quote:
10s.gif Op maandag 31 januari 2011 22:31 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Dat heb ik nog niet echt gevoeld :'). Wel schijten ze erin, maar dat maakt mij niet echt veel uit :+
Hier is dat slaapzakje echt soms ZEIKNAT }:|

Carmita ligt lekker hehe! Hier liggen ze niet zo, wel met hun voorpootjes helemaal uitgestrekt.
pi_92169287
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:50 schreef DeltaCephei het volgende:

[..]

Hier is dat slaapzakje echt soms ZEIKNAT }:|

Carmita ligt lekker hehe! Hier liggen ze niet zo, wel met hun voorpootjes helemaal uitgestrekt.
Hier ook en dat is goooor :') Moet hem eigenlijk weer eens wassen.

Oeh, ik heb een babyfoto van rattenkopje Oryx gevonden, daar zat ze met haar voorpootjes uitgestrekt.
Zij is ook de enige die dit doet.

Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_92174292
Nog erger op de kop 4EverBlackEyed! Echt er recht onder, het lijkt er wel op O+
pi_92175080
Ik heb net samen met mama 3 cavia's geknipt, wat een werk en Witje begint al te gillen voordat je haar aanraakt. :')

Roosje is nu van een krullen-pruik naar een schattig bolletje wol gegaan O+
  woensdag 2 februari 2011 @ 16:02:52 #133
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_92227786
hoelang duurde het voor jullie de theemutsen binnen hadden ? ik had wat nieuwe snugglesafe hoezen besteld, maar vind het zo jammer dat ik 2 weken moet wachten voor ze er zijn :@ :')
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 2 februari 2011 @ 16:32:42 #134
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_92229670
1.5 week ongeveer.
7 Jan besteld
14 Jan betaling binnen
25 Jan verzonden, 26e volgens mij binnen :).

Ze had wel vertraging vanwege achterstand in de orders, anders was het waarschijnlijk een week eerder bezorgd.
  woensdag 2 februari 2011 @ 16:33:26 #135
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_92229708
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 13:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Hier ook en dat is goooor :') Moet hem eigenlijk weer eens wassen.

Oeh, ik heb een babyfoto van rattenkopje Oryx gevonden, daar zat ze met haar voorpootjes uitgestrekt.
Zij is ook de enige die dit doet.

[ afbeelding ]
Simply lag zo ook altijd toen hij klein was. Toen hij ouder werd deed hij heel erg zn best om op een bal te lijken. O+

Rock heeft wel hele lange haren. Ik denk dat het knippen word als hij groot is. En dat terwijl Roll gewoon een korthaar is. Kunnen het dan wel broertjes zijn?
Ik weet van mn vriendin dat een van de volwassen cavias een langharig soort was. Maar de een kort en de ander lang als broertjes? :?

Toen ik mn vriendin aan het helpen was in huis hebben we een hele berg oude kooien gevonden op de zolder. Ook leek de zolder ingericht om heel veel dieren te houden. Overal waar je keek stonden kooien. Ruikt een beetje naar broodfokkers als je het mij vraagt. Gelukkig geen andere diertjes meer aangetroffen.
  woensdag 2 februari 2011 @ 18:09:08 #136
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_92234760
Fozzy ligt ook regelmatig zoals Oryx deed. Maar verder doet ie heel vaak een croissantje na.. (op zn zij met zn koppie en achterpootjes naar binnen gekruld) :D
pi_92234938
Hier liggen ze ook wel redelijk languit, luie donders. Ik ben soms dan ook bang dat ze dood zijn :@ Dan moet ik ze even wakker maken voor mn eigen gemoedsrust :@
pi_92245737
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 16:02 schreef Nonneke het volgende:
hoelang duurde het voor jullie de theemutsen binnen hadden ? ik had wat nieuwe snugglesafe hoezen besteld, maar vind het zo jammer dat ik 2 weken moet wachten voor ze er zijn :@ :')
Nogal lang :@
Na een paar weken had ik maar even gemaild of ik ze kon ophalen. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_92245986
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 16:33 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Simply lag zo ook altijd toen hij klein was. Toen hij ouder werd deed hij heel erg zn best om op een bal te lijken. O+
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 18:09 schreef NijntjesUk het volgende:
Fozzy ligt ook regelmatig zoals Oryx deed. Maar verder doet ie heel vaak een croissantje na.. (op zn zij met zn koppie en achterpootjes naar binnen gekruld) :D
O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:38:06 #140
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_92246783
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 16:32 schreef Sjowhan het volgende:
1.5 week ongeveer.
7 Jan besteld
14 Jan betaling binnen
25 Jan verzonden, 26e volgens mij binnen :).

Ze had wel vertraging vanwege achterstand in de orders, anders was het waarschijnlijk een week eerder bezorgd.
hm, spannend dus, jammer :P

quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Nogal lang :@
Na een paar weken had ik maar even gemaild of ik ze kon ophalen. :')
ojee, nouja dan hoop ik maar op die 2 weken :')
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 3 februari 2011 @ 12:20:57 #141
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_92267859
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:38 schreef Nonneke het volgende:

[..]

hm, spannend dus, jammer :P

[..]

ojee, nouja dan hoop ik maar op die 2 weken :')
We willen dan wel foto's van de cavia's met de theemuts hoor!
* Queen_MinnyVind die dingen megastoer
  donderdag 3 februari 2011 @ 19:30:46 #142
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_92288232
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:20 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

We willen dan wel foto's van de cavia's met de theemuts hoor!
* Queen_MinnyVind die dingen megastoer
Ik heb maar Snugglesafe hoesjes besteld, geen kekke theemuts ;)
Maar wil ze best in zo'n hoesje proppen voor de foto hoor :P
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_92293552
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:30 schreef Nonneke het volgende:

Maar wil ze best in zo'n hoesje proppen voor de foto hoor :P
:') !
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_92297012
Psst Non, Knoevelshop verkoopt ook Snugglesafehoezen van slaaplekkerzacht ;) Ik moet alleen de drie nieuwe kleuren nog even op de site zetten... heb ze nu in paars, roze, lichtblauw en donkerblauw.
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 3 februari 2011 @ 22:18:28 #145
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_92298132
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:01 schreef zoeperzazke het volgende:
Psst Non, Knoevelshop verkoopt ook Snugglesafehoezen van slaaplekkerzacht ;) Ik moet alleen de drie nieuwe kleuren nog even op de site zetten... heb ze nu in paars, roze, lichtblauw en donkerblauw.
:Y de paarse en de donker blauwe heb ik al van Knoevel ;)
wist niet dat er nieuwe kleurtjes waren :{ Nah nu krijgen ze zwart/donker grijs/baby blauw/caramel en ehm tsja wat was die andere ook alweer..roze geloof ik :')

quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

:') !
passen er met een beetje proppen misschien wel 2 in :7
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  vrijdag 4 februari 2011 @ 14:06:57 #146
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_92322733
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:30 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Ik heb maar Snugglesafe hoesjes besteld, geen kekke theemuts ;)
Maar wil ze best in zo'n hoesje proppen voor de foto hoor :P
Dat wil ik zien! :D :D

Rock word echt een langharige caaf. Kan hij dan wel het broertje zijn van Roll die volledig korthaar is? :?
Een van de volwassen cavia's in t hok was langharig. Maar 2 verschillende vachten als broertjes? :?
pi_92324572
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 14:06 schreef Queen_Minny het volgende:
Rock word echt een langharige caaf. Kan hij dan wel het broertje zijn van Roll die volledig korthaar is? :?
Een van de volwassen cavia's in t hok was langharig. Maar 2 verschillende vachten als broertjes? :?
Ja! Genetica is overal hetzelfde. Net zoals bij mensen. Dan zijn de combinatie genen net iets anders, zodat er een andere uitkomst is.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:39:34 #148
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_92341898
Heb mijn 2 heren net betrapt dat ze eigenlijk bij elkaar liggen, terwijl ze dat normaal bijna niet doen. Echt weer in zo'n relax modus dat ik eerst denk dat ze dood zijn :') ;(
pi_92343081
:') Dat ken ik..
Hier liggen ze meestal wel samen in een hoekje.

En als ze wakker schrikken rennen ze meteen een rondje als een malloot :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator zaterdag 5 februari 2011 @ 22:15:15 #150
155227 crew  Guppy
dus
pi_92388295
Zeg, vraagje, wij willen binnenkort 2 weekjes op vakantie. Normaal gezien gaan de caafjes en konijnen dan naar de schoonouders, die ze dan eten geven en zo. Maar goed, de schoonouders gaan toch niet zo om met de beestjes als wij dat zouden willen, dus willen we iets anders proberen.

Hier in de buurt zit een opvang voor knaagdieren, een soort pension. Nou is dat allemaal geen punt, maar ik vroeg me ineens iets af. Onze caafs zijn twee ongecastreerde beertjes, die gezellig bij elkaar zitten. Maar als ik ze nou naar dat pension breng, dan is de kans groot dat ze daar ook zeugjes ruiken. Zouden ze dan niet gaan vechten? Want dat moeten we natuurlijk niet hebben.

Wat is nou wijsheid? Toch naar de schoonouders, of naar de opvang?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 5 februari 2011 @ 22:27:21 #151
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_92389000
Ik heb hier 4 ongecastreerde beren en 2 zeugjes :'). Het is wel dat 1 van de heren steeds reageert als de dames rondlopen, en ze daar ook op reageren, maar de rest heeft er eigenlijk maling aan.

Ik denk dat het geen probleem gaat worden als je ze naar de knaagdierenpension brengt ipv naar je schoonouders, maar dat is enkel mijn mening :P
pi_92390300
Zucht, maandagavond even met Beer naar de DA. Hij doet raar volgens mijn moeder als hij banaan krijgt (volgens mij komt het gewoon tegen zn snorharen aan en trekt hij vieze bekken) maar ik ging er opletten en hij at net z'n vitaminepilletje wel heel langzaam dus ff de DA naar z'n kiesjes laten kijken :)
pi_92402581
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Zeg, vraagje, wij willen binnenkort 2 weekjes op vakantie. Normaal gezien gaan de caafjes en konijnen dan naar de schoonouders, die ze dan eten geven en zo. Maar goed, de schoonouders gaan toch niet zo om met de beestjes als wij dat zouden willen, dus willen we iets anders proberen.

Hier in de buurt zit een opvang voor knaagdieren, een soort pension. Nou is dat allemaal geen punt, maar ik vroeg me ineens iets af. Onze caafs zijn twee ongecastreerde beertjes, die gezellig bij elkaar zitten. Maar als ik ze nou naar dat pension breng, dan is de kans groot dat ze daar ook zeugjes ruiken. Zouden ze dan niet gaan vechten? Want dat moeten we natuurlijk niet hebben.

Wat is nou wijsheid? Toch naar de schoonouders, of naar de opvang?
Ik vind het lastige keuze :o Enerzijds is het een bekend verhaal dat beren soms moeilijker samen gaan als ze zeugengeur hebben meegekregen. Maar ik heb ook mijn twee heren (toen ik nog twee heren had) bij Zoeper laten logeren en die heeft natuurlijk ook een boel zeugen. En dat is altijd goed gegaan.

Wanneer ong. ga je op vakantie? Eventueel zou ik ook wel op kunnen passen ;) Mits je een hok hebt wat je zelf mee kan nemen. Ik heb echter ook 2 dames, maar ze kunnen prima op een andere kamer staan. PM anders maar als je interesse hebt.
pi_92404673
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:53 schreef DeltaCephei het volgende:
Zucht, maandagavond even met Beer naar de DA. Hij doet raar volgens mijn moeder als hij banaan krijgt (volgens mij komt het gewoon tegen zn snorharen aan en trekt hij vieze bekken) maar ik ging er opletten en hij at net z'n vitaminepilletje wel heel langzaam dus ff de DA naar z'n kiesjes laten kijken :)
Hier eten ze banaan ook met lange tanden, maar goed dat je er bovenop zit!

Op het filmpje eet Carmita (links, die witte) ook vrij raar. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_92407806
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 12:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Hier eten ze banaan ook met lange tanden, maar goed dat je er bovenop zit!

Op het filmpje eet Carmita (links, die witte) ook vrij raar. :')
LOL ja die bekken ken ik ook.

Wat trouwens wel het allersmerigste is wat ik ze ooit heb willen laten eten is mandarijn/sinaasappel. Die bekken :') En dan hard wegrennen natuurlijk.
pi_92439082
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 13:26 schreef DeltaCephei het volgende:

[..]

LOL ja die bekken ken ik ook.

Wat trouwens wel het allersmerigste is wat ik ze ooit heb willen laten eten is mandarijn/sinaasappel. Die bekken :') En dan hard wegrennen natuurlijk.
Of tomaat/ paprika!
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 7 februari 2011 @ 16:09:40 #157
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_92462994
quote:
10s.gif Op zondag 6 februari 2011 23:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Of tomaat/ paprika!
Een stukje citroen :Y
  Moderator maandag 7 februari 2011 @ 16:19:53 #158
155227 crew  Guppy
dus
pi_92463514
Zielug!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 7 februari 2011 @ 16:36:22 #159
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_92464362
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:19 schreef Guppyfriend het volgende:
Zielug!!
Ik wilde gewoon eens kijken of Elvis en Prestly het lekker vonden.
Heel enthiousiast een hap nemen... om daarna gillend door de kooi te rennen. _O- Het leek wel alsof iemand ze fijnkneep. :')
Simply lustte het wel. :)
pi_92468230
:') Je kan bij sommige dingen wel verzinnen hoe ze reageren :P
Maar dit is grappig om te lezen :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_92471020
Net terug van de DA, Beertje heeft geen slechte kiesjes ofzo maar last van zijn darmpjes. Veel gemopper als de DA bij z'n buikje voelde en ik heb nu Sulfatrim gehad en al gegeven.

Duimen dat het helpt!
  Moderator maandag 7 februari 2011 @ 19:26:17 #162
155227 crew  Guppy
dus
pi_92471054
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:36 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Ik wilde gewoon eens kijken of Elvis en Prestly het lekker vonden.
Heel enthiousiast een hap nemen... om daarna gillend door de kooi te rennen. _O- Het leek wel alsof iemand ze fijnkneep. :')
Simply lustte het wel. :)
Tis dat ik nooit citroenen koop :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_92473850
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:09 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Een stukje citroen :Y
Mijn neef had vroeger cavia's en op een of andere manier belandden deze cavia's op de ontbijttafel waar net gekookte eieren werden genuttigd.
Keihard in de achteruit, wanneer ze die eieren roken.. :')

Hier vinden ze sinaasappels ontzettend goor.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 7 februari 2011 @ 20:48:25 #164
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_92475592
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:26 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Tis dat ik nooit citroenen koop :')
die kan je gewoon per stuk halen hoor, zijn 50ct ofzo, misschien vinden ze het hardstikke lekker :Y
Hier zijn alleen Walnootje en Cloë gek op citroen, de rest hoeft niet zo, Asterix was er ook altijd gek op :Y
was je oppas"probleem" al opgelost ?
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  maandag 7 februari 2011 @ 22:47:19 #165
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_92482056
Lotte, een van de 2 zeugjes heeft uitgevonden dat ze het wel erg lekker warm vind in de nek van m'n vriendin :'). Dus elke keer als zij haar pakt, dan sjeest ze naar boven en blijft ze daar ook zitten _O-.

Foto's komen wel, maar echt een hamstergevoel heb ik erbij :'). Alsof ze in het verkeerde lichaam ehm beestje is geboren :P
pi_92492414
Heeft je vriendin toevallig lang haar?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:24:35 #167
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_92492755
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Heeft je vriendin toevallig lang haar?
Dát wel. Krullend tot de schouders.
Zou dat de reden zijn? Heb het ook geprobeerd bij mij, maar daar wil ze absoluut niet van weten.
pi_92492907
Ik heb ook lang haar, ze doen het bij mij ook :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:18:44 #169
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_92494638
Ze doen het niet allemaal, dat vind ik zo vreemd :D. Enkel Lotte doet 't.
Maar vrij normaal dus :+
pi_92504135
Toen ik wijlen Yanou als baby op ging halen, kroop ze ook direct in de nek.
Lekker veilig!

Carmita is degene die het standaard doet, Oryx en Kookai wat minder.
Het is vrij normaal idd! :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_92510871
Punkie deed dat ook O+ En dan ook knabbelen. Beertje toen hij klein was ook, de rest niet.
pi_92513321
Hoe lang duurt het voordat die antibiotica gaat werken? Iemand enig idee?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:24:26 #173
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_92514363
Fozzy vindt de geur van kaas echt vreselijk. Dan gaat hij dus enorm in de achteruit..
Hij wil graag in mn nek liggen, maar dat vind ik niet zo prettig, want als ie dan schrikt, springt ie zo van de bank 8)7
  woensdag 9 februari 2011 @ 11:01:25 #174
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_92537764
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:02 schreef DeltaCephei het volgende:
Hoe lang duurt het voordat die antibiotica gaat werken? Iemand enig idee?
Waarvoor heb je ab gekregen? Vaak is het binnen 2-3 dagen dat je vooruitgang merkt, maar wel 'gewoon' de kuur afmaken :)

Mijn dametjes mompelen af en toe dat het een lieve lust is. Vooral als ze proberen samen in de muts te zitten _O-.
Ik vind het verschrikkelijk lief, maar zeker als ik (weer) vast werk heb, zal ik er sowieso nog 1 voor ze bestellen. Nu liggen ze als varkentjes tegen elkaar _O-
pi_92538156
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 11:01 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Waarvoor heb je ab gekregen? Vaak is het binnen 2-3 dagen dat je vooruitgang merkt, maar wel 'gewoon' de kuur afmaken :)

Mijn dametjes mompelen af en toe dat het een lieve lust is. Vooral als ze proberen samen in de muts te zitten _O-.
Ik vind het verschrikkelijk lief, maar zeker als ik (weer) vast werk heb, zal ik er sowieso nog 1 voor ze bestellen. Nu liggen ze als varkentjes tegen elkaar _O-
Voor Beertje, z'n darmpjes. Hij heeft buikpijn en plakpoep.
De DA zei dat het met 3/4 dagen wel zou helpen maar heeft niets gezegd over kuur afmaken? Ik heb 10ML dus voor 20 dagen - moet ik die opmaken offf?
  Moderator woensdag 9 februari 2011 @ 11:34:24 #176
155227 crew  Guppy
dus
pi_92539015
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:48 schreef Nonneke het volgende:

[..]

die kan je gewoon per stuk halen hoor, zijn 50ct ofzo, misschien vinden ze het hardstikke lekker :Y
Hier zijn alleen Walnootje en Cloë gek op citroen, de rest hoeft niet zo, Asterix was er ook altijd gek op :Y
was je oppas"probleem" al opgelost ?
Misschien toch eens proberen dan, wie weet :D

Het oppas 'probleem' was niet echt een probleem. Als het moet kunnen ze hoe dan ook naar de schoonouders, maar we willen liever dat ze naar iemand gaan met meer cavia-gevoel, zeg maar. En spontaan bood Lyssa aan dat ze ook wel bij haar mogen O+ zo lief! Die optie staat dus ook nog open, alleen moeten we eerst even de vakantie plannen, dat dan weer wel
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_92574118
Dit zou ik nog posten in dit topic als ik het gevonden had...
Terug in de tijd......
Over bedrijfjes waar je leuke mails naartoe kon sturen nav dat hooi verhaal :D

Geacht bedrijf, ik heb een vraagje #2
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_92574903
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 23:46 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Dit zou ik nog posten in dit topic als ik het gevonden had...
Terug in de tijd......
Over bedrijfjes waar je leuke mails naartoe kon sturen nav dat hooi verhaal :D

Geacht bedrijf, ik heb een vraagje #2
_O- Bedankt ! :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_92578525
Veel geweldig leesplezier :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_92586006
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 23:46 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Dit zou ik nog posten in dit topic als ik het gevonden had...
Terug in de tijd......
Over bedrijfjes waar je leuke mails naartoe kon sturen nav dat hooi verhaal :D

Geacht bedrijf, ik heb een vraagje #2
Ik heb nooit geen antwoord gehad he :(
pi_92587975
Das flauw!! ;(
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_92588863
Nou idd, zeker als het de kwaliteit van hun product betreft.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_92627344
Heb de dierenarts gebeld, gewoon even het flesje opmaken.
Hij probeert wel te eten - al is het weinig en hij drinkt. Schooien wil hij ook nog wel eens doen maar ik ben de boevrouw want ik geef de medicijnen :')

[ Bericht 85% gewijzigd door DeltaCephei op 11-02-2011 10:51:23 ]
pi_92642816
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 10:24 schreef DeltaCephei het volgende:
Heb de dierenarts gebeld, gewoon even het flesje opmaken.
Hij probeert wel te eten - al is het weinig en hij drinkt. Schooien wil hij ook nog wel eens doen maar ik ben de boevrouw want ik geef de medicijnen :')
:') Haha
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_92642845
Toen ik vandaag binnen kwam werd ik verwelkomd door een fluitconcert.
Zijn ze blij om mij te zien? O+

Nee, het voerbakje was leeg. ;(
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_92643436
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 16:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Toen ik vandaag binnen kwam werd ik verwelkomd door een fluitconcert.
Zijn ze blij om mij te zien? O+

Nee, het voerbakje was leeg. ;(
:') eten is het allerbelangrijkste!
pi_92645191
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 16:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Toen ik vandaag binnen kwam werd ik verwelkomd door een fluitconcert.
Zijn ze blij om mij te zien? O+

Nee, het voerbakje was leeg. ;(
Dat had ik ook zojuist _O-
  Moderator vrijdag 11 februari 2011 @ 19:47:28 #188
155227 crew  Guppy
dus
pi_92651578
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 17:25 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Dat had ik ook zojuist _O-
Hier hetzelfde :')

Morgen ga ik naar de Welkoop en de Jumper, kijken of ik nog wat lekkers voor de monsters in kan slaan
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_92651681
Zucht, ik wil kijken of Beer eet als hij bij zijn bakje zit maar als ik ga kijken dan stopt hij met wat hij aan het doen is }:|
  vrijdag 11 februari 2011 @ 19:49:41 #190
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_92651692
Dat gaat hier ook zo.. er komt pas geluid uit als er sprake is van honger.. :{

Nog n foto uit de oude doos. Zelfs theezakjes zijn niet veilig :|W



Edit: Kan iemand de foto eigenlijk wel zien? ^

[ Bericht 2% gewijzigd door NijntjesUk op 11-02-2011 20:22:44 ]
pi_92652161
Ik denk dat ik maar bij Knoevelshop ga bestellen!

Science Recovery *just in case*
Infacol
Doseerspuitjes
Probiotica: protexin
Druivensuiker

:)
pi_92652307
Ik heb minder leuk nieuws en tegelijkertijd ook goed nieuws.
De mannelijke truusjes gaan mijn huis verlaten.. En ze gaan naar mensen die ze met alle liefde en plezier gaan liefhebben. Ze hebben ook 2 kinderen die echt helemaal weg zijn van cavia's, en ze zullen dus echt heel veel aandacht en liefde krijgen O+ O+

Dus dat is heel goed nieuws, en tegelijkertijd ga ik ze wel een beetje missen gok ik.
Maar de komende tijd kan ik ze steeds minder aandacht geven ivm allerlei zaken, dus dit is voor hen beter. De vogel die ik wilde voorlopig niet, en misschien hou ik het zelfs alleen bij de aquaria die ik heb.

Zondag komen ze de truusjes halen, maar het minder leuke nieuws; ik zie ze niet, aangezien ik zondag niet thuis ben ;( :{ Maar ik kan ze vanavond en morgen nog wat extra verwennen met extra lekker eten O+

Dus ja, beetje gemengde gevoelens, alhoewel ik weet dat ze het nog beter gaan krijgen qua aandacht, en gelukkig zijn de mensen qua eten geven net zoals ik. De caafjes zijn nu wel een stelletje dikkerds :@ :@
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_92652821
Aahw :'( Sterkte!

Ik heb net een smoothie gemaakt voor de caafjes in de hoop dat Beer het eet maar nee.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 20:29:41 #194
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_92653443
Aaah sterkte Perry, ;(

quote:
9s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 16:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Toen ik vandaag binnen kwam werd ik verwelkomd door een fluitconcert.
Zijn ze blij om mij te zien? O+

Nee, het voerbakje was leeg. ;(
Herkenbaar. Roll heeft zn stemmetje ook gevonden. Bij elke beweging richting keuken zet ie een strot op. En Rock hoor je dan heel zachtjes op de achtergrond en hij sluit af met.. prrrt. :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 20:16 schreef DeltaCephei het volgende:
Aahw :'( Sterkte!

Ik heb net een smoothie gemaakt voor de caafjes in de hoop dat Beer het eet maar nee.
Probeer een worteltje komkommer of tomaat te pureren. Toen Simply en Elvis ziek waren deden ze er een moord voor. Simply is er nog flink door opgeknapt. :)
pi_92654599
Wortelhapje? Nee dat hoeft meneer niet! Ontvelde tomaat en geprakt? Hell no! Ik ga zo maar komkommer proberen.
pi_92657183
Delta, AB moet binnen 24-48 uur effect hebben. Merk je geen verbetering, dan moet je een kuur van ten minste 5 dagen afmaken (tweemaal daags 0,5ml bij de meeste AB). Een flesje leegmaken heb ik nog nog nooit gedaan in zo'n geval, is een beetje too much, zeker voor een caaf met buikpijn want Ab brengt de darmflora hevig in de war. Enkel wanneer het diertje van heel ver moet komen en je duidelijk ziet dat de AB groot effect heeft, is een 7 tot 10-daagse kuur raadzaam, maar bij mijn weten is 5 het minimum.
I had a signature once. It was awful.
pi_92659124
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 19:49 schreef NijntjesUk het volgende:
Dat gaat hier ook zo.. er komt pas geluid uit als er sprake is van honger.. :{

Nog n foto uit de oude doos. Zelfs theezakjes zijn niet veilig :|W

[ afbeelding ]

Edit: Kan iemand de foto eigenlijk wel zien? ^
Nee helaas
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_92659219
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 20:04 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik heb minder leuk nieuws en tegelijkertijd ook goed nieuws.
De mannelijke truusjes gaan mijn huis verlaten.. En ze gaan naar mensen die ze met alle liefde en plezier gaan liefhebben. Ze hebben ook 2 kinderen die echt helemaal weg zijn van cavia's, en ze zullen dus echt heel veel aandacht en liefde krijgen O+ O+

Dus dat is heel goed nieuws, en tegelijkertijd ga ik ze wel een beetje missen gok ik.
Maar de komende tijd kan ik ze steeds minder aandacht geven ivm allerlei zaken, dus dit is voor hen beter. De vogel die ik wilde voorlopig niet, en misschien hou ik het zelfs alleen bij de aquaria die ik heb.

Zondag komen ze de truusjes halen, maar het minder leuke nieuws; ik zie ze niet, aangezien ik zondag niet thuis ben ;( :{ Maar ik kan ze vanavond en morgen nog wat extra verwennen met extra lekker eten O+

Dus ja, beetje gemengde gevoelens, alhoewel ik weet dat ze het nog beter gaan krijgen qua aandacht, en gelukkig zijn de mensen qua eten geven net zoals ik. De caafjes zijn nu wel een stelletje dikkerds :@ :@
Ik kan me heel goed voorstellen dat je gemengde gevoelens hebt!
Gelukkig komen ze goed terecht.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_92660492
Ja, en dat ze heel goed terecht gaan komen doet me ook wel weer goed eigenlijk :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_92671428
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 21:48 schreef zoeperzazke het volgende:
Delta, AB moet binnen 24-48 uur effect hebben. Merk je geen verbetering, dan moet je een kuur van ten minste 5 dagen afmaken (tweemaal daags 0,5ml bij de meeste AB). Een flesje leegmaken heb ik nog nog nooit gedaan in zo'n geval, is een beetje too much, zeker voor een caaf met buikpijn want Ab brengt de darmflora hevig in de war. Enkel wanneer het diertje van heel ver moet komen en je duidelijk ziet dat de AB groot effect heeft, is een 7 tot 10-daagse kuur raadzaam, maar bij mijn weten is 5 het minimum.
5 dagen dus :) Thanks!
Net naar de DA geweest maar de hadden geen probiotica.. Wel begonnen met Ciseral omdat meneer niet keutelt. En een zakje Critical Care (a 6,60 :o ) gekocht.
  Moderator zaterdag 12 februari 2011 @ 11:01:12 #201
155227 crew  Guppy
dus
pi_92672033
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 10:36 schreef DeltaCephei het volgende:

[..]

5 dagen dus :) Thanks!
Net naar de DA geweest maar de hadden geen probiotica.. Wel begonnen met Ciseral omdat meneer niet keutelt. En een zakje Critical Care (a 6,60 :o ) gekocht.
Critical Care is pittig ja... M'n dierenartsassitente gaf de tip dat je ook Science Selectie brokjes kan fijnmaken, en die dan aan kan maken met water. En dat eventueel nog mengen met Critical Care. Wat ook kan is een grootverpakking kopen, da's relatief wat goedkoper
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_92677137
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 11:01 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Critical Care is pittig ja... M'n dierenartsassitente gaf de tip dat je ook Science Selectie brokjes kan fijnmaken, en die dan aan kan maken met water. En dat eventueel nog mengen met Critical Care. Wat ook kan is een grootverpakking kopen, da's relatief wat goedkoper
Die brokjes heb ik al, dat vind hij niet zo lekker om gemalen te krijgen.
De Critical Care daarintegen is heerlijk :D
  Moderator zaterdag 12 februari 2011 @ 13:57:34 #203
155227 crew  Guppy
dus
pi_92677724
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 13:35 schreef DeltaCephei het volgende:

[..]

Die brokjes heb ik al, dat vind hij niet zo lekker om gemalen te krijgen.
De Critical Care daarintegen is heerlijk :D
Nou ja, dan maar Critical Care geven? O+

Hier hebben de caafjes het nog nooit gehad. De konijnen wel, en voor hun is het echt dwangvoeding in elke zin van het woord. Ze motten het niet :N
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_92733453
Hij eet nog steeds zelf niet }:| Inmiddels al gestopt met de AB, Ciseral geef ik wel voor de darmpjes. Er kwam vanochtend een weep uit O+
pi_92742346
Probeer dan maar eens Nutripoeder, supergezond en veel fijner voor de portemonnee!
I had a signature once. It was awful.
pi_92757774
Kan ik dat bij de DA halen? :D
pi_92758479
Beer had net een normaal poepje O+
pi_92762337
Hihi, raar is dat.. hoe blij kun je zijn met poepjes van je cavia :P
Ik heb het zelf ook meegemaakt :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 14 februari 2011 @ 12:14:02 #209
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_92762541
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 16:02 schreef Nonneke het volgende:
hoelang duurde het voor jullie de theemutsen binnen hadden ? ik had wat nieuwe snugglesafe hoezen besteld, maar vind het zo jammer dat ik 2 weken moet wachten voor ze er zijn :@ :')
had net een mailtje dat ze onderweg zijn, bummer toch nog 2 weken :P (31-1 besteld)
ben benieuwd of ze net zo fijn zijn als die ik al had (via Knoevel) *O*
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_92762816
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hihi, raar is dat.. hoe blij kun je zijn met poepjes van je cavia :P
Ik heb het zelf ook meegemaakt :D
Hehe :P
:@
pi_92763193
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:14 schreef Nonneke het volgende:

[..]

had net een mailtje dat ze onderweg zijn, bummer toch nog 2 weken :P (31-1 besteld)
ben benieuwd of ze net zo fijn zijn als die ik al had (via Knoevel) *O*
Het duurt altijd langer als je op iets leuks moet wachten :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_92778047
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 10:03 schreef DeltaCephei het volgende:
Kan ik dat bij de DA halen? :D
Nee, Knoevelshop ;)
I had a signature once. It was awful.
pi_92779484
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:59 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Nee, Knoevelshop ;)
Ik heb vorige week al Science Recovery bij je besteld :P Zou deze beter zijn?
pi_92780195
Beer zit brokjes te eten :D:D
  maandag 14 februari 2011 @ 19:25:04 #215
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_92782296
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Het duurt altijd langer als je op iets leuks moet wachten :P
:D ze zijn er gewoon al _O-
allemaal de goede kleur, zitten in de wasmachine nu :D
Jammer dat het nou niet koud is, nou kan ik ze niet gebruiken :')
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_92786110
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 18:30 schreef DeltaCephei het volgende:

[..]

Ik heb vorige week al Science Recovery bij je besteld :P Zou deze beter zijn?
Science Recovery is uitstekend, maar Nutripoeder wordt door caafjes veeeel smakelijker gevonden .Ik meng het altij aan met water en een drupje piggy nurse, en je hebt een uitstekend dwangvoer wat veel caafjes met smaak eten. De overheersende anijssmaak van science recovery vind niet ieder caafje even tof en als ze dwangvoer nodig hebben kun je het ze beter zo makkelijk mogelijk maken, het dwangvoeren is al zo ellendig.
I had a signature once. It was awful.
pi_92800102
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 18:46 schreef DeltaCephei het volgende:
Beer zit brokjes te eten :D:D
Jouw avatar. :D _O-
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_92811595
quote:
10s.gif Op maandag 14 februari 2011 23:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Jouw avatar. :D _O-
guinea edna 8-)
  dinsdag 15 februari 2011 @ 11:30:14 #219
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_92811934
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:20 schreef DeltaCephei het volgende:

[..]

guinea edna 8-)
_O- _O-

Blij te horen dat Beer weer opknapt. O+
pi_92821447
Ik wist niet dat cavia's scheten konden laten, maar zo te horen & te ruiken wel. }:|

Thanks all :P Witje en Roosje vinden dat dwangvoer ERG interessant ruiken (ze zitten naast de bank, en op de bank dwangvoeren we Beer) en toen ik een beetje op mijn vinger had en ze mochten proeven beten ze m'n vinger er bijna af. >:)
pi_92821856
Ik wist serieus niet dat ze dat konden. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 16 februari 2011 @ 11:46:22 #222
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_92860351
Rock denkt dat ie een eekhoorn is. Gisteren is ie op de een of andere manier in de tralies geklommen. 4 pootjes op de tralies en gillen wat ie deed. Toen ik een foto wilde maken liet ie zich vallen. ;(

Wat ze al niet doen voor een stukje lof. :')
pi_92861857
Je zat al maanden bij de dierenwinkel, en wat vond ik je mooi en lief. Minstens 1 keer per week kwam ik langs om je te aaien en te knuffelen. Ik mocht je niet hebben van mijn ouders maar had het vaak over je. Net voor kerst, had ik het erover met mijn ouders en toen zei mijn moeder 'Nu zit hij alleen met kerst'. Woedend dat ik was! De volgende dag waren mijn ouders heel stiekem aan het doen, tot de aap uit de mouw kwam. Je was al gekocht! Ik ben je meteen gaan ophalen, op 21 december 2008. Sindsdien heb je een lekker lui leventje gehad, tot je vorige week ineens ziekjes werd. Je at minder, wij zijn meteen naar de DA gegaan. Die dacht dat je buikpijn had, dus medicijnen mee gegeven. Ik heb je elke dag gevoerd, ge-aaid en lekker proberen te verwennen. Deze week at je zelf al wat brokjes en hooi. Ik dacht dat het echt beter met je ging, tot je vanochtend niet meer wakker werd. Je lag zo mooi in je kooi, net of je aan het slapen was. Rust zacht lieverd, ik zal je missen.

  Moderator woensdag 16 februari 2011 @ 12:31:10 #224
155227 crew  Guppy
dus
pi_92861891
Beer ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_92864742
Beer ;( ;( Rust zacht..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 16 februari 2011 @ 14:34:58 #226
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_92866230
ahwz DC -O-
Sterkte !
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_92871357
Gelukkig mag ik het pakketje van Knoevelshop terugsturen. Kwam vanmiddag door de bus vallen.
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:12:03 #228
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_92878262
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:46 schreef Queen_Minny het volgende:
Rock denkt dat ie een eekhoorn is. Gisteren is ie op de een of andere manier in de tralies geklommen. 4 pootjes op de tralies en gillen wat ie deed. Toen ik een foto wilde maken liet ie zich vallen. ;(

Wat ze al niet doen voor een stukje lof. :')
Dat heb ik nou nog nooit mogen mee maken :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_92878298
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 12:29 schreef DeltaCephei het volgende:
Je zat al maanden bij de dierenwinkel, en wat vond ik je mooi en lief. Minstens 1 keer per week kwam ik langs om je te aaien en te knuffelen. Ik mocht je niet hebben van mijn ouders maar had het vaak over je. Net voor kerst, had ik het erover met mijn ouders en toen zei mijn moeder 'Nu zit hij alleen met kerst'. Woedend dat ik was! De volgende dag waren mijn ouders heel stiekem aan het doen, tot de aap uit de mouw kwam. Je was al gekocht! Ik ben je meteen gaan ophalen, op 21 december 2008. Sindsdien heb je een lekker lui leventje gehad, tot je vorige week ineens ziekjes werd. Je at minder, wij zijn meteen naar de DA gegaan. Die dacht dat je buikpijn had, dus medicijnen mee gegeven. Ik heb je elke dag gevoerd, ge-aaid en lekker proberen te verwennen. Deze week at je zelf al wat brokjes en hooi. Ik dacht dat het echt beter met je ging, tot je vanochtend niet meer wakker werd. Je lag zo mooi in je kooi, net of je aan het slapen was. Rust zacht lieverd, ik zal je missen.

[ afbeelding ]
;( Sterkte met het verlies, wat verdrietig.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_92884716
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 16 februari 2011 @ 23:01:07 #232
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_92895691
Dag lieve Beer. ;( :*
Sterkte DC. Beer knaagt nu vast aan een hele grote wortel met Simply Elvis en Prestly. :*

quote:
Misschien heel lullig, maar ik moest even een traantje wegvegen. Wat een lief filmpje.
pi_92905229
quote:
Ahw, dat filmpje O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 17 februari 2011 @ 09:55:34 #234
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
  donderdag 17 februari 2011 @ 10:57:23 #235
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_92907130
Sterkte, DC ;(
  donderdag 17 februari 2011 @ 12:02:04 #236
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_92909283
Sterkte DC!

Ik heb wel meer dan 1 traantje weggepinkt bij dat filmpje... :'(
pi_92909530
quote:
LOL nu zit ik weer te janken :')

Thanks iedereen <3
pi_92932376
Sorry voor de tranen :@ Maar tis gewoon een prachtig verhaal wat voor iedereen een grote troost biedt.... Onze allerliefste diertjes zullen we zeker op een dag weer terugzien....
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 17 februari 2011 @ 23:06:43 #239
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_92943404
Ik heb het idee dat mn nieuwe hoesjes een stuk dunner zijn dan die ik bij Knoevel had besteld ;(
maar ben dan ook gewoon graag een zeikerd :P ze doen het prima verder :P

[ Bericht 40% gewijzigd door Nonneke op 18-02-2011 00:24:52 ]
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_92953096
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 23:06 schreef Nonneke het volgende:
Ik heb het idee dat mn nieuwe hoesjes een stuk dunner zijn dan die ik bij Knoevel had besteld ;(
maar ben dan ook gewoon graag een zeikerd :P ze doen het prima verder :P
Ze heeft twee soorten he, gewone hoesjes en superzacht, wij hebben die laatsten :)
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 13:55:57 #241
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_92962979
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 20:36 schreef zoeperzazke het volgende:
Sorry voor de tranen :@ Maar tis gewoon een prachtig verhaal wat voor iedereen een grote troost biedt.... Onze allerliefste diertjes zullen we zeker op een dag weer terugzien....
O ja, en dan zal ik eens een hartig woordje spreken met de laatste 3. }:|
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 12:08 schreef DeltaCephei het volgende:

[..]

LOL nu zit ik weer te janken :')

Thanks iedereen <3
Je bent niet de enige. Hier ook dikke tranen. :@
Ik mis Simply gewoon heel erg.
pi_92974518
M'n theemuts is binnen *O* Net in het hok, dus nog niet vollop in gebruik :')
  vrijdag 18 februari 2011 @ 18:53:11 #243
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_92976262
Wij komen ons even voorstellen. Wij zijn..

Rock


En Roll.


En wij komen ons beklagen over ons bazinnetje. }:|

Dat mens laat ons geen seconde met rust, hoe diep we ook wegkruipen!


Ze achtervolgt ons met een appadinges dat een kaameeraa heet ofzo. Verschrikkelijk ding, er komt een flits uit en bazinnetje zit dan van "Aaah wat sta je er leuk op O+ "
We hebben geen idee wat ze nou bedoeld want we hebben dat ding nog nooit aangeraakt, laat staan dat we erop hebben gestaan! 8)7



Ook moeten we vrij regelmatig op schoot zitten. Dat is op zich niet zo erg... Maar waarom dacht ze er niet aan 2 linkerschouders aan te schaffen? Wij zitten nou eenmaal graag op de linkerschouder, maar daar passen we niet met zn 2en op. Dus moeten we altijd ruzie maken wie links krijgt en wie die rottige rechterkant. (het aaien vinden we wel lekker hoor dat doet ze dan nog wel goed!)

Dan komen we op het volgende onderwerp.
De schone kooi.
Beetje nieuw plaspoeplaagje niet zo moeilijk dat snapt ze dan nog wel. Maar dan komt... het hooi!.
Ze verspreid het hooi altijd door de hele kooi. Onze voerbak staat rechts... dus hooi moet links. Is niet zo moeilijk toch? Maar nee... ze snapt gewoon niet dat wij ons een ongeluk zoeken naar de voerbak als die verstopt staat onder het hooi. Dus moeten we het hooi altijd zelf allemaal naar links verplaatsen. We zijn cavia's geen werkezels...



En nu we het toch over de voerbak hebben. Ze heeft nooit haast met ons eten geven. We moeten er altijd om gaan wiepen. Loopt ze eindelijk richting de kamer waar het eten uit komt, zet mevrouw vrolijk eerst even de koffie aan voordat onze voerbak gevuld wordt. |:(

Jullie willen ook niet geloven wat we moeten doen voor een toomaat. Fotobewijs van Roll!


Bazinnetje zit voor onze kooi met een lekkere sappige rode toomaat. Geeft ze het? Nee natuurlijk niet. Eerst prutst ze nog wat met de waterfles.


Tsja Ik denk dat ik hem dan toch zelf moet gaan halen. Of snapt ze de hint dat ik mn tanden in die sappige toomaat wil zetten? Nee nog niks... en ik maar wachten!


Het duurt toch te lang dus moet ik uit de kooi klimmen, op haar knie gaan zitten om bij de toomaat te kunnen. :(
En een lol wat ze heeft niet normaal!

Uiteindelijk gooit ze het toch het hok maar in.



Dus live caviavriendjes van FOK! hebben jullie tips over hoe we ons bazinnetje beter kunnen africhten? Want zo gaat het niet lang meer. We zijn bang dat we haar in een asiel moeten stoppen als ze niet beter begint te luisteren.
Bedankt!
Rock en Roll.

Zo hier had ik even zin in. Sorry voor de lap text.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 19:04:25 #244
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_92976916
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 08:19 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Ze heeft twee soorten he, gewone hoesjes en superzacht, wij hebben die laatsten :)
die had ik ook besteld, die voering zit er ook in hoor ! alleen dunner ;)
sjit heppuns, ze doen hun werk verder prima ;)
Cavias zijn er dol blij mee, ze vinden die nieuwe hoesjes een stuk fijner dan die met die pootjes zegmaar :Y
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_92978881


Awww O+ Ze lag lekker te slapen, maar werd wakker van Cuppy die wegrende voor mij :')
  Moderator zaterdag 19 februari 2011 @ 09:02:55 #246
155227 crew  Guppy
dus
pi_93003469
Rock en Roll, wat hebben jullie het zwaar :o

En de caaf van Lyssa in de theemuts O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 19 februari 2011 @ 14:10:27 #247
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_93011181
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 19:36 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]

Awww O+ Ze lag lekker te slapen, maar werd wakker van Cuppy die wegrende voor mij :')
Ze heeft echt zo een slaapkoppie. "huh wat?" :D
pi_93019394
Leuke foto's!
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_93047511
Ik heb zo'n rol gemaakt van weidehooi gekocht, de xxl versie voor konijnen.
Het is een groot succes! :D

Er in.. eruit.. er in.. eruit.. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_93047819
Die foto's O+ O+

Witje vind het leuk om half uit de kooi te gaan hangen om vervolgens in mijn vinger te bijten. }:|
pi_93048021
Ik vind heel veel goed van mijn cavia's, maar in de vingers bijten mag niet.
Bijt ze hard trouwens? :o
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 11:32:25 #252
155227 crew  Guppy
dus
pi_93048472
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 11:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb zo'n rol gemaakt van weidehooi gekocht, de xxl versie voor konijnen.
Het is een groot succes! :D

Er in.. eruit.. er in.. eruit.. :')
Wij hebben er ook eentje, de medium variant voor cavia's wel. Maar het is hilarisch speelgoed voor ze :)

Ik wilde eigenlijk een nieuwe halen van t weekend, maar ze waren uitverkocht
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_93048536
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 11:32 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wij hebben er ook eentje, de medium variant voor cavia's wel. Maar het is hilarisch speelgoed voor ze :)

Ik wilde eigenlijk een nieuwe halen van t weekend, maar ze waren uitverkocht
Ik denk dat ik het vaker ga kopen, geen wonder dat het is uitverkocht :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 12:26:15 #254
155227 crew  Guppy
dus
pi_93050402
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 11:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het vaker ga kopen, geen wonder dat het is uitverkocht :D
Inderdaad, ze zijn echt leuk! Die van ons is nu een beetje kaalgevreten, maar ik heb m maar weer terug gegeven
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_93389102
Ohja, trouwens:

Op 26 maart is er weer een klassieke ECC-show in Dordrecht, met rassen-, knuffelkeuring en veel stands! We hebben nu ook extra veel activiteiten voor kinderen die meekomen en er zijn weer spectaculaire voeraanbiedingen van Supreme Petfoods! Meer info op www.eccshow.nl :Y
I had a signature once. It was awful.
pi_93397754
Jammer, dan moet ik werken!
Misschien maar beter ook, anders koop ik alle stands leeg :9
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_93431371
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 11:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vind heel veel goed van mijn cavia's, maar in de vingers bijten mag niet.
Bijt ze hard trouwens? :o
Nee, ze knabbelt. :') Het is zo'n duiveltje he!
  maandag 28 februari 2011 @ 12:28:39 #258
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_93434881
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:17 schreef zoeperzazke het volgende:
Ohja, trouwens:

Op 26 maart is er weer een klassieke ECC-show in Dordrecht, met rassen-, knuffelkeuring en veel stands! We hebben nu ook extra veel activiteiten voor kinderen die meekomen en er zijn weer spectaculaire voeraanbiedingen van Supreme Petfoods! Meer info op www.eccshow.nl :Y
Jammer, te ver weg voor mij. ;(
  Moderator maandag 28 februari 2011 @ 20:19:29 #259
155227 crew  Guppy
dus
pi_93457843
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 10:37 schreef DeltaCephei het volgende:

[..]

Nee, ze knabbelt. :') Het is zo'n duiveltje he!
Een proefje O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 28 februari 2011 @ 20:33:20 #260
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_93458843
Wilde ik net de laatste kooi gaan schoonmaken, tref ik zo de cavia's tegen elkaar liggend aan. Sorry heren :o
  dinsdag 1 maart 2011 @ 01:45:19 #261
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_93475807
Mijn kleine Ulla heeft een longontsteking :'(
pi_93483213
quote:
10s.gif Op maandag 28 februari 2011 20:33 schreef Sjowhan het volgende:
Wilde ik net de laatste kooi gaan schoonmaken, tref ik zo de cavia's tegen elkaar liggend aan. Sorry heren :o
[ afbeelding ]
Relax-modus :D

Als ze er bij mij zo bij liggen,check ik of ze nog leven :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_93483248
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 01:45 schreef Spunks het volgende:
Mijn kleine Ulla heeft een longontsteking :'(
Heftig ;(
Hopelijk knapt je caaf snel op.
Wat voor behandeling moet je nu starten?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 12:05:29 #264
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_93484031
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 01:45 schreef Spunks het volgende:
Mijn kleine Ulla heeft een longontsteking :'(
Niet leuk :'( .
Ik hoop dat ze er snel bovenop komt.
pi_93497862
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 01:45 schreef Spunks het volgende:
Mijn kleine Ulla heeft een longontsteking :'(
oh nee! Ik duim dat ze er snel bovenop komt.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 21:55:11 #266
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_93514096
Thank 4EBE, QM en DC! Ze zit nu aan de antibiotica, pijnstillers en iets om haar darmwerking gaande te houden. Maar tot nu toe geen verbetering. Gelukkig eet ze nog wel, maar verder is het een zielig hoopje ellende: vieze oogjes, schokkend en reutelend ademhalen, helemaal slap en apatisch, en ze drinkt niet. Ligt de hele dag alleen maar op dezelfde plek. ;( Ik blijf hopen want ze is zo'n lekkere troel O+
pi_93514210
Collidaal zilver, piggy nurse, protexin en infacol zouden haar goed kunnen helpen. Zeker d epiggy nurse kan ze heel hard gebruiken om op krachten te blijven, slap en apathisch liggen klinkt niet goed.... Geef haar ook met een spuitje gewoon wat vocht in haar bekje, wissel dat spuitje na spuitje om met het dwangvoer.... Sterkte!
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 22:06:30 #268
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_93514905
Carprofen, Enrofloxoral en Cisaral krijgt ze nu. En ze eet dus gelukkig wel; maar drinken doen we inderdaad met een pipetje, alhoewel ze de helft weer uitkwijlt.

En googlen op cavia + longontsteking doet de hoop niet bepaald opleven. Ik vertrouw er maar op dat Ulla speciaal is! En graag nog wat langer wilt genieten van haar vriendjes Mea, Hummer, Remí en Finn!

Onder de noemer eye-candy nog even een kiekje van Hummer, Remí en Mea:

pi_93515573
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 22:06 schreef Spunks het volgende:
Carprofen, Enrofloxoral en Cisaral krijgt ze nu. En ze eet dus gelukkig wel; maar drinken doen we inderdaad met een pipetje, alhoewel ze de helft weer uitkwijlt.

En googlen op cavia + longontsteking doet de hoop niet bepaald opleven. Ik vertrouw er maar op dat Ulla speciaal is! En graag nog wat langer wilt genieten van haar vriendjes Mea, Hummer, Remí en Finn!

Onder de noemer eye-candy nog even een kiekje van Hummer, Remí en Mea:

[ afbeelding ]
Wat een plaatjes!
Die voorpootjes zijn zo schattig O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_93527097


Ooit, toen ik nog maar net twee cavia's had en er nog niets vanaf wist, leerde ik het ras peruvian kennen. Dat kwam ik tegen op de site van Joyce, van 't Westendorp, in de vorm van een foto van Owen waar ik straalverliefd op werd. Wat een prachtige geweldige beer!
Owen stond niet te koop, dus reserveerde ik een (nog ongeboren) dochter van hem. Dat werd onze Jewel. Toen we Jewel op gingen halen, wist Owen gelijk onze aandacht te trekken: meneer beslootmet veel lawaai de fles van de flat te gooien waar hij in zat. Een teken aan de wand, dat die beer toen al bij ons moest horen!
Mijn liefde voor Owen bleef.... En toen mocht hij verhuizen. Met Joyce spraken we af dat hij bij haar gecastreerd zou worden, en daarna bij ons kwam wonen.

Op mijn eerste ECC-show in oktober 2005, waar ik ook Jewel voor het eerst op de show had ingeschreven, kregen we deze knappe beer. Owen was echt van ons! Owen stal ons hart en was een geweldige beer. Lief en rustig, tenzij hij een andere beer rook, daar moest hij niets van hebben! Dit was een echte zeugen-beer.

Achja, we hebben zoveel mooie momenten met owen meegemaakt. Hij werd bij ons opa, zijn kleinzonen Oger en Onyx wonen nog hier. Vorig jaar verloor ik zijn dochter, Jewel. Maar Owen ging onverstoorbaar door. Geliefd door iedere zeug. Toen Gone overleed had ik Todd over, en Owen was zo lui geworden dat hij het zelfs best vond dat deze kleine beer in zijn groep kwam wonen.

Owen zal altijd mijn allerliefste en allerdierbaarste beer zijn. Maar vanochtend vond ik hem dood. Het kon ook niet lang meer duren, hij was zo oud, maar aan de andere kant ging hij nog zo onvermoeibaar en gezond door.... Hij was helaas al koud en stijf, dus ik denk dat het gisteren nog gebeurd is, laat in de avond. Hoewel hij zijn komkommer nog goed heeft gegeten. Het zal ergens kortsluiting geweest zijn....

Lieve Owen, mijn poehbeer, mijn opperbeer, mijn grote kanjer.... Je hebt het fantastisch gehad, en het is een heel fijn, rustig einde aan een prachtig leven, maar wat laat je een leegte achter... Dag schat!

Owen, 17-04-2004 - 01-03-2011.

De oudste foto die ik van Owen heb:


Onze eerste ontmoeting:


Owen temidden van zijn familie:


Hersft-Owen


Mijn mooie lieve beer:


De laatste foto die ik van hem gemaakt heb, waarin hij lekker opgekruld lag te slapen zoals hij altijd deed, hoezo lui?
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 2 maart 2011 @ 10:27:17 #271
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_93529910
Sterkte, zoeper! Maar wat een prachtige leeftijd!
  woensdag 2 maart 2011 @ 12:36:30 #272
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_93534436
ik vergeet helemaal dat er een cavia topic is op fok!

mijn cavia Bob, witte albino US teddy van 3,5 jaar oud was altijd een beetje een dikkerdje. Sinds een paar weken merk ik dat hij begint af te vallen. Sinds een klein jaartje woont hij samen met een nieuwe cavia, nadat zijn broertje was doodgegaan. Hij eet en drinkt goed, maar toch maak ik mij zorgen.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_93534852
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 21:55 schreef Spunks het volgende:
Thank 4EBE, QM en DC! Ze zit nu aan de antibiotica, pijnstillers en iets om haar darmwerking gaande te houden. Maar tot nu toe geen verbetering. Gelukkig eet ze nog wel, maar verder is het een zielig hoopje ellende: vieze oogjes, schokkend en reutelend ademhalen, helemaal slap en apatisch, en ze drinkt niet. Ligt de hele dag alleen maar op dezelfde plek. ;( Ik blijf hopen want ze is zo'n lekkere troel O+
Ai dit doet me denken aan Punkie toen hij zo ziek was. Ik ga heel hard duimen voor de kleine dame.

quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 08:31 schreef zoeperzazke het volgende:
[ afbeelding ]

Ooit, toen ik nog maar net twee cavia's had en er nog niets vanaf wist, leerde ik het ras peruvian kennen. Dat kwam ik tegen op de site van Joyce, van 't Westendorp, in de vorm van een foto van Owen waar ik straalverliefd op werd. Wat een prachtige geweldige beer!
Owen stond niet te koop, dus reserveerde ik een (nog ongeboren) dochter van hem. Dat werd onze Jewel. Toen we Jewel op gingen halen, wist Owen gelijk onze aandacht te trekken: meneer beslootmet veel lawaai de fles van de flat te gooien waar hij in zat. Een teken aan de wand, dat die beer toen al bij ons moest horen!
Mijn liefde voor Owen bleef.... En toen mocht hij verhuizen. Met Joyce spraken we af dat hij bij haar gecastreerd zou worden, en daarna bij ons kwam wonen.

Op mijn eerste ECC-show in oktober 2005, waar ik ook Jewel voor het eerst op de show had ingeschreven, kregen we deze knappe beer. Owen was echt van ons! Owen stal ons hart en was een geweldige beer. Lief en rustig, tenzij hij een andere beer rook, daar moest hij niets van hebben! Dit was een echte zeugen-beer.

Achja, we hebben zoveel mooie momenten met owen meegemaakt. Hij werd bij ons opa, zijn kleinzonen Oger en Onyx wonen nog hier. Vorig jaar verloor ik zijn dochter, Jewel. Maar Owen ging onverstoorbaar door. Geliefd door iedere zeug. Toen Gone overleed had ik Todd over, en Owen was zo lui geworden dat hij het zelfs best vond dat deze kleine beer in zijn groep kwam wonen.

Owen zal altijd mijn allerliefste en allerdierbaarste beer zijn. Maar vanochtend vond ik hem dood. Het kon ook niet lang meer duren, hij was zo oud, maar aan de andere kant ging hij nog zo onvermoeibaar en gezond door.... Hij was helaas al koud en stijf, dus ik denk dat het gisteren nog gebeurd is, laat in de avond. Hoewel hij zijn komkommer nog goed heeft gegeten. Het zal ergens kortsluiting geweest zijn....

Lieve Owen, mijn poehbeer, mijn opperbeer, mijn grote kanjer.... Je hebt het fantastisch gehad, en het is een heel fijn, rustig einde aan een prachtig leven, maar wat laat je een leegte achter... Dag schat!

Owen, 17-04-2004 - 01-03-2011.

De oudste foto die ik van Owen heb:
[ afbeelding ]

Onze eerste ontmoeting:
[ afbeelding ]

Owen temidden van zijn familie:
[ afbeelding ]

Hersft-Owen
[ afbeelding ]

Mijn mooie lieve beer:
[ afbeelding ]

De laatste foto die ik van hem gemaakt heb, waarin hij lekker opgekruld lag te slapen zoals hij altijd deed, hoezo lui?
[ afbeelding ]
Ah nee :'( Sterkte wijffie!
  woensdag 2 maart 2011 @ 16:29:34 #274
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_93544181
Wat gaan er een hoop cavia's over de regenboogbrug de laatste tijd. ;(
Dag mooie Owen, die mn meiden en ouwe dibbes de groentjes van me. :*

quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 12:36 schreef ieniminimuis het volgende:
ik vergeet helemaal dat er een cavia topic is op fok!

mijn cavia Bob, witte albino US teddy van 3,5 jaar oud was altijd een beetje een dikkerdje. Sinds een paar weken merk ik dat hij begint af te vallen. Sinds een klein jaartje woont hij samen met een nieuwe cavia, nadat zijn broertje was doodgegaan. Hij eet en drinkt goed, maar toch maak ik mij zorgen.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Ik zou even naar zn kiezen laten kijken. :)
Hij kan er haken aan hebben waardoor hij minder eet. Omdat ie wel probeert te eten lijkt het alsof je hem ziet eten terwijl hij eigenlijk weinig tot niks binnen krijgt omdat het pijn doet.
Het is makkelijk te verhelpen door een goede DA. :)

O ja, foto's? O+
  woensdag 2 maart 2011 @ 17:28:02 #275
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_93547037
foto's van mijn caafjes
Van links naar rechts: Rabbit (het stokoude konijn woont bij mijn ouders) Bob en Beer, moge hij rusten in vrede.


Bob en Sjors, toen Sjors net bij ons kwam wonen. Bob is een US Teddy, Sjors is een borsteltje


Bob en Sjors een paar maand geleden. Helaas moest ik ze 2 daagjes alleen laten, omdat ik geen oppas kon vinden, vandaar de grote hoeveelheid groenten
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  woensdag 2 maart 2011 @ 17:28:39 #276
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_93547068
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:29 schreef Queen_Minny het volgende:
Wat gaan er een hoop cavia's over de regenboogbrug de laatste tijd. ;(
Dag mooie Owen, die mn meiden en ouwe dibbes de groentjes van me. :*

[..]

Ik zou even naar zn kiezen laten kijken. :)
Hij kan er haken aan hebben waardoor hij minder eet. Omdat ie wel probeert te eten lijkt het alsof je hem ziet eten terwijl hij eigenlijk weinig tot niks binnen krijgt omdat het pijn doet.
Het is makkelijk te verhelpen door een goede DA. :)

O ja, foto's? O+
afspraak is inmiddels gemaakt met de dierenarts, helaas kan ik niet eerder dan vrijdag dus hoop dat alles goed komt
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_93566130
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 08:31 schreef zoeperzazke het volgende:
-knip-

Nohhh ...

Die foto met zijn familie.. ;(

Sterkte.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 3 maart 2011 @ 09:34:34 #278
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_93581403
Sterkte zoeperzazke! Bijna 7, wat een geweldige leeftijd :o
  donderdag 3 maart 2011 @ 11:03:11 #279
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_93583918
Ulla had sinds afgelopen zondag longontsteking en vanochtend om 6.30u is ze overleden. Mijn vriend en ik waren er allebei bij. We zijn afgelopen zondag met haar naar de weekendarts gegaan omdat ze zo zwaar ademde en niet meer dronk. Daar hebben we 3 medicijnen meegekregen (antobiotica, pijnstillers en iets om haar darmwerking op gang te houden). Haar situatie bleef echter hetzelfde, tot gisteravond. Toen leefde ze ineens helemaal op! Ze at veel hooi, dronk als een malle en at een heel stuk komkommer in een keer op. Ze zat op mijn schoot voor het eerst sinds dagen weer te kwebbelen, samen met haar maatje Finn. Lekker tegen elkaar aanliggen, helemaal goed. Tot dan toe had ik alle nachten in de woonkamer naast haar hok geslapen, omdat ik het niet vertrouwde, maar gisteravond had ik er voor het eerst het volle vertrouwen in dat ze weer beter zou worden. Om iets voor half 7 wekte mijn vriend, die al wakker was om naar zijn werk te gaan, mij omdat Ulla lag te schokken. Snel zijn we bij haar gaan zitten, maar ze haalde nog twee keer adem en toen was het gedaan.

Ik ben verbijsterd en ontroostbaar, mijn lieve kleine Ulla, pas 1 jaar en 2 maanden oud. Vanvond nemen we afscheid van haar. Met een mooi liedje heffen we nog eenmaal het glas op ons kleine grietje, en daarna wordt ze gecremeerd.

Ik troost mezelf met de wetenschap dat haar korte leventje fantastisch is geweest.

  donderdag 3 maart 2011 @ 11:05:10 #280
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_93583987
sterkte!
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_93585442
Wat jammer dat ze ondanks alle goede zorgen toch overleden is.
Het was een mooi caafje.
Veel sterkte...!
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_93599520
Agossie - heel veel sterkte :'(
  zaterdag 5 maart 2011 @ 14:31:32 #283
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_93685431
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 17:28 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

afspraak is inmiddels gemaakt met de dierenarts, helaas kan ik niet eerder dan vrijdag dus hoop dat alles goed komt
Oooh wat een knuffels! O+
Als het haakjes zijn hoef je je niet zo heel veel zorgen te maken. Een DA kan die makkelijk verwijderen. Vraag wel om een gasnarcose!
Hoe is het afgelopen? :)
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 11:03 schreef Spunks het volgende:
Ulla had sinds afgelopen zondag longontsteking en vanochtend om 6.30u is ze overleden. Mijn vriend en ik waren er allebei bij. We zijn afgelopen zondag met haar naar de weekendarts gegaan omdat ze zo zwaar ademde en niet meer dronk. Daar hebben we 3 medicijnen meegekregen (antobiotica, pijnstillers en iets om haar darmwerking op gang te houden). Haar situatie bleef echter hetzelfde, tot gisteravond. Toen leefde ze ineens helemaal op! Ze at veel hooi, dronk als een malle en at een heel stuk komkommer in een keer op. Ze zat op mijn schoot voor het eerst sinds dagen weer te kwebbelen, samen met haar maatje Finn. Lekker tegen elkaar aanliggen, helemaal goed. Tot dan toe had ik alle nachten in de woonkamer naast haar hok geslapen, omdat ik het niet vertrouwde, maar gisteravond had ik er voor het eerst het volle vertrouwen in dat ze weer beter zou worden. Om iets voor half 7 wekte mijn vriend, die al wakker was om naar zijn werk te gaan, mij omdat Ulla lag te schokken. Snel zijn we bij haar gaan zitten, maar ze haalde nog twee keer adem en toen was het gedaan.

Ik ben verbijsterd en ontroostbaar, mijn lieve kleine Ulla, pas 1 jaar en 2 maanden oud. Vanvond nemen we afscheid van haar. Met een mooi liedje heffen we nog eenmaal het glas op ons kleine grietje, en daarna wordt ze gecremeerd.

Ik troost mezelf met de wetenschap dat haar korte leventje fantastisch is geweest.

[ afbeelding ]

Niet zij ook al. :'(
Sterkte Spunks.
Dag mooie meid. :*
  zaterdag 5 maart 2011 @ 19:05:18 #284
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_93695600
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 14:31 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Oooh wat een knuffels! O+
Als het haakjes zijn hoef je je niet zo heel veel zorgen te maken. Een DA kan die makkelijk verwijderen. Vraag wel om een gasnarcose!
Hoe is het afgelopen? :)

Dierenarts kon niets ontdekken, tandjes waren goed, organen goed, geen uitzaaiingen of eventuele tumoren. Nu moet ik alleen ff wat poepjes langsbrengen om uitsluitsel te geven van parasieten ed.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  zaterdag 5 maart 2011 @ 21:03:27 #285
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_93701397
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 08:31 schreef zoeperzazke het volgende:
Owen, 17-04-2004 - 01-03-2011.
shit -O-
sterkte :*
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  zondag 6 maart 2011 @ 13:38:52 #286
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_93724346
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 19:05 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Dierenarts kon niets ontdekken, tandjes waren goed, organen goed, geen uitzaaiingen of eventuele tumoren. Nu moet ik alleen ff wat poepjes langsbrengen om uitsluitsel te geven van parasieten ed.
Ik hoop voor je dat hij helemaal niks kan vinden en dat ie gewoon een dwarse bui heeft. :)
pi_93770494
Owen ;( :*
Tap tap tap
pi_93857155
OHAI


Ik heet Merlijn en heb een nieuwe mama. O+ O+ O+
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:42:29 #289
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_93859913
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:23 schreef DeltaCephei het volgende:
OHAI

[ afbeelding ]
Ik heet Merlijn en heb een nieuwe mama. O+ O+ O+

Wat een leukerd ! O+
coole naam ook !!
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_93861002
Hij is zo klein!
Merlijn (de Tovenaar) voor bij (Doorn)Roosje en (Sneeuw)Witje O+
  woensdag 9 maart 2011 @ 19:24:21 #291
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_93871947
Wat een doetje is Merlijn!

quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 13:38 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat hij helemaal niks kan vinden en dat ie gewoon een dwarse bui heeft. :)
Ondertussen zijn de poepjes onderzocht; Bobje heeft last van gist in zijn maag. Nu krijgt hij een beetje azijn in zijn water en dat zou het moeten oplossen.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  woensdag 9 maart 2011 @ 19:51:21 #292
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_93873358
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:23 schreef DeltaCephei het volgende:
OHAI

[ afbeelding ]
Ik heet Merlijn en heb een nieuwe mama. O+ O+ O+

O+ !
pi_93874795
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:23 schreef DeltaCephei het volgende:
OHAI

[ afbeelding ]
Ik heet Merlijn en heb een nieuwe mama. O+ O+ O+

Hihi, dat kruintje O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_93896365
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 20:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Hihi, dat kruintje O+
O+
pi_93914731


Cavia's 8)7
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 10 maart 2011 @ 21:16:37 #296
1337 Zak
.........................?
pi_93926263
quote:
Op woensdag 2 maart 2011 08:31 schreef zoeperzazke het volgende:
[ afbeelding ]


Owen, 17-04-2004 - 01-03-2011.


Hey Zoeper,

Vervelend om te horen. Tapas is twee weken terug ook overleden aan een kortsluiting. 8 jaar geworden.
pi_93945433
quote:
9s.gif Op donderdag 10 maart 2011 18:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[ afbeelding ]

Cavia's 8)7
O+

Ik verwacht ook een slaapmuts + tunnel, gekocht bij http://cloepcomfort.come2me.nl :D
  vrijdag 11 maart 2011 @ 13:56:26 #298
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_93955011
hmm ik denk dat mijn caafjes dat slopen, zo'n slaapmuts dingetje. Die knabbelen aan alles wat maar in de kooi terecht komt.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_93962134
Slaapmuts - dat is ENG. ENG JA. En die tunnel moet je OP liggen. En op pissen natuurlijk. :|W
pi_93966270
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 21:16 schreef Zak het volgende:

[..]

Hey Zoeper,

Vervelend om te horen. Tapas is twee weken terug ook overleden aan een kortsluiting. 8 jaar geworden.
Jeetje, jij hier? :D
Wat sneu van Tapas, maar 8 jaar is een prachtige leeftijd....
I had a signature once. It was awful.
pi_93983544
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 19:24 schreef ieniminimuis het volgende:

Ondertussen zijn de poepjes onderzocht; Bobje heeft last van gist in zijn maag. Nu krijgt hij een beetje azijn in zijn water en dat zou het moeten oplossen.
Merk je nu al verbetering?
Lust hij het water nu wel of hebben cavia's een andere smaakbeleving dan wij? :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')