Wij komen ons even voorstellen. Wij zijn..
Rock
![IMG_2198.jpg]()
En Roll.
![IMG_2199.jpg]()
En wij komen ons beklagen over ons bazinnetje.
Dat mens laat ons geen seconde met rust, hoe diep we ook wegkruipen!
![IMG_2195.jpg]()
Ze achtervolgt ons met een appadinges dat een kaameeraa heet ofzo. Verschrikkelijk ding, er komt een flits uit en bazinnetje zit dan van "Aaah wat sta je er leuk op

"
We hebben geen idee wat ze nou bedoeld want we hebben dat ding nog nooit aangeraakt, laat staan dat we erop hebben gestaan!
![IMG_2197.jpg]()
Ook moeten we vrij regelmatig op schoot zitten. Dat is op zich niet zo erg... Maar waarom dacht ze er niet aan 2 linkerschouders aan te schaffen? Wij zitten nou eenmaal graag op de linkerschouder, maar daar passen we niet met zn 2en op. Dus moeten we altijd ruzie maken wie links krijgt en wie die rottige rechterkant.
(het aaien vinden we wel lekker hoor dat doet ze dan nog wel goed!)Dan komen we op het volgende onderwerp.
De schone kooi.
Beetje nieuw plaspoeplaagje niet zo moeilijk dat snapt ze dan nog wel. Maar dan komt... het hooi!.
Ze verspreid het hooi altijd door de hele kooi. Onze voerbak staat rechts... dus hooi moet links. Is niet zo moeilijk toch? Maar nee... ze snapt gewoon niet dat wij ons een ongeluk zoeken naar de voerbak als die verstopt staat onder het hooi. Dus moeten we het hooi altijd zelf allemaal naar links verplaatsen. We zijn cavia's geen werkezels...
![IMG_2196.jpg]()
En nu we het toch over de voerbak hebben. Ze heeft nooit haast met ons eten geven. We moeten er altijd om gaan wiepen. Loopt ze eindelijk richting de kamer waar het eten uit komt, zet mevrouw vrolijk eerst even de koffie aan voordat onze voerbak gevuld wordt.
Jullie willen ook niet geloven wat we moeten doen voor een toomaat. Fotobewijs van Roll!
![IMG_2202.jpg]()
Bazinnetje zit voor onze kooi met een lekkere sappige rode toomaat. Geeft ze het? Nee natuurlijk niet. Eerst prutst ze nog wat met de waterfles.
![IMG_2201.jpg]()
Tsja Ik denk dat ik hem dan toch zelf moet gaan halen. Of snapt ze de hint dat ik mn tanden in die sappige toomaat wil zetten? Nee nog niks... en ik maar wachten!
![IMG_2203.jpg]()
Het duurt toch te lang dus moet ik uit de kooi klimmen, op haar knie gaan zitten om bij de toomaat te kunnen.
En een lol wat ze heeft niet normaal!
Uiteindelijk gooit ze het toch het hok maar in.
![IMG_2205.jpg]()
![IMG_2206.jpg]()
Dus live caviavriendjes van FOK! hebben jullie tips over hoe we ons bazinnetje beter kunnen africhten? Want zo gaat het niet lang meer. We zijn bang dat we haar in een asiel moeten stoppen als ze niet beter begint te luisteren.
Bedankt!
Rock en Roll.
Zo hier had ik even zin in. Sorry voor de lap text.