Wij hebben er ook eentje, de medium variant voor cavia's wel. Maar het is hilarisch speelgoed voor zequote:Op zondag 20 februari 2011 11:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb zo'n rol gemaakt van weidehooi gekocht, de xxl versie voor konijnen.
Het is een groot succes!![]()
Er in.. eruit.. er in.. eruit..
Ik denk dat ik het vaker ga kopen, geen wonder dat het is uitverkochtquote:Op zondag 20 februari 2011 11:32 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wij hebben er ook eentje, de medium variant voor cavia's wel. Maar het is hilarisch speelgoed voor ze
Ik wilde eigenlijk een nieuwe halen van t weekend, maar ze waren uitverkocht
Inderdaad, ze zijn echt leuk! Die van ons is nu een beetje kaalgevreten, maar ik heb m maar weer terug gegevenquote:Op zondag 20 februari 2011 11:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het vaker ga kopen, geen wonder dat het is uitverkocht
Nee, ze knabbelt.quote:Op zondag 20 februari 2011 11:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vind heel veel goed van mijn cavia's, maar in de vingers bijten mag niet.
Bijt ze hard trouwens?
Jammer, te ver weg voor mij.quote:Op zondag 27 februari 2011 14:17 schreef zoeperzazke het volgende:
Ohja, trouwens:
Op 26 maart is er weer een klassieke ECC-show in Dordrecht, met rassen-, knuffelkeuring en veel stands! We hebben nu ook extra veel activiteiten voor kinderen die meekomen en er zijn weer spectaculaire voeraanbiedingen van Supreme Petfoods! Meer info op www.eccshow.nl
Een proefjequote:Op maandag 28 februari 2011 10:37 schreef DeltaCephei het volgende:
[..]
Nee, ze knabbelt.Het is zo'n duiveltje he!
Relax-modusquote:Op maandag 28 februari 2011 20:33 schreef Sjowhan het volgende:
Wilde ik net de laatste kooi gaan schoonmaken, tref ik zo de cavia's tegen elkaar liggend aan. Sorry heren
[ afbeelding ]
Heftigquote:
Wat een plaatjes!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:06 schreef Spunks het volgende:
Carprofen, Enrofloxoral en Cisaral krijgt ze nu. En ze eet dus gelukkig wel; maar drinken doen we inderdaad met een pipetje, alhoewel ze de helft weer uitkwijlt.
En googlen op cavia + longontsteking doet de hoop niet bepaald opleven. Ik vertrouw er maar op dat Ulla speciaal is! En graag nog wat langer wilt genieten van haar vriendjes Mea, Hummer, Remí en Finn!
Onder de noemer eye-candy nog even een kiekje van Hummer, Remí en Mea:
[ afbeelding ]
Ai dit doet me denken aan Punkie toen hij zo ziek was. Ik ga heel hard duimen voor de kleine dame.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 21:55 schreef Spunks het volgende:
Thank 4EBE, QM en DC! Ze zit nu aan de antibiotica, pijnstillers en iets om haar darmwerking gaande te houden. Maar tot nu toe geen verbetering. Gelukkig eet ze nog wel, maar verder is het een zielig hoopje ellende: vieze oogjes, schokkend en reutelend ademhalen, helemaal slap en apatisch, en ze drinkt niet. Ligt de hele dag alleen maar op dezelfde plek.Ik blijf hopen want ze is zo'n lekkere troel
Ah neequote:Op woensdag 2 maart 2011 08:31 schreef zoeperzazke het volgende:
[ afbeelding ]
Ooit, toen ik nog maar net twee cavia's had en er nog niets vanaf wist, leerde ik het ras peruvian kennen. Dat kwam ik tegen op de site van Joyce, van 't Westendorp, in de vorm van een foto van Owen waar ik straalverliefd op werd. Wat een prachtige geweldige beer!
Owen stond niet te koop, dus reserveerde ik een (nog ongeboren) dochter van hem. Dat werd onze Jewel. Toen we Jewel op gingen halen, wist Owen gelijk onze aandacht te trekken: meneer beslootmet veel lawaai de fles van de flat te gooien waar hij in zat. Een teken aan de wand, dat die beer toen al bij ons moest horen!
Mijn liefde voor Owen bleef.... En toen mocht hij verhuizen. Met Joyce spraken we af dat hij bij haar gecastreerd zou worden, en daarna bij ons kwam wonen.
Op mijn eerste ECC-show in oktober 2005, waar ik ook Jewel voor het eerst op de show had ingeschreven, kregen we deze knappe beer. Owen was echt van ons! Owen stal ons hart en was een geweldige beer. Lief en rustig, tenzij hij een andere beer rook, daar moest hij niets van hebben! Dit was een echte zeugen-beer.
Achja, we hebben zoveel mooie momenten met owen meegemaakt. Hij werd bij ons opa, zijn kleinzonen Oger en Onyx wonen nog hier. Vorig jaar verloor ik zijn dochter, Jewel. Maar Owen ging onverstoorbaar door. Geliefd door iedere zeug. Toen Gone overleed had ik Todd over, en Owen was zo lui geworden dat hij het zelfs best vond dat deze kleine beer in zijn groep kwam wonen.
Owen zal altijd mijn allerliefste en allerdierbaarste beer zijn. Maar vanochtend vond ik hem dood. Het kon ook niet lang meer duren, hij was zo oud, maar aan de andere kant ging hij nog zo onvermoeibaar en gezond door.... Hij was helaas al koud en stijf, dus ik denk dat het gisteren nog gebeurd is, laat in de avond. Hoewel hij zijn komkommer nog goed heeft gegeten. Het zal ergens kortsluiting geweest zijn....
Lieve Owen, mijn poehbeer, mijn opperbeer, mijn grote kanjer.... Je hebt het fantastisch gehad, en het is een heel fijn, rustig einde aan een prachtig leven, maar wat laat je een leegte achter... Dag schat!
Owen, 17-04-2004 - 01-03-2011.
De oudste foto die ik van Owen heb:
[ afbeelding ]
Onze eerste ontmoeting:
[ afbeelding ]
Owen temidden van zijn familie:
[ afbeelding ]
Hersft-Owen
[ afbeelding ]
Mijn mooie lieve beer:
[ afbeelding ]
De laatste foto die ik van hem gemaakt heb, waarin hij lekker opgekruld lag te slapen zoals hij altijd deed, hoezo lui?
[ afbeelding ]
Ik zou even naar zn kiezen laten kijken.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:36 schreef ieniminimuis het volgende:
ik vergeet helemaal dat er een cavia topic is op fok!
mijn cavia Bob, witte albino US teddy van 3,5 jaar oud was altijd een beetje een dikkerdje. Sinds een paar weken merk ik dat hij begint af te vallen. Sinds een klein jaartje woont hij samen met een nieuwe cavia, nadat zijn broertje was doodgegaan. Hij eet en drinkt goed, maar toch maak ik mij zorgen.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
afspraak is inmiddels gemaakt met de dierenarts, helaas kan ik niet eerder dan vrijdag dus hoop dat alles goed komtquote:Op woensdag 2 maart 2011 16:29 schreef Queen_Minny het volgende:
Wat gaan er een hoop cavia's over de regenboogbrug de laatste tijd.![]()
Dag mooie Owen, die mn meiden en ouwe dibbes de groentjes van me.
[..]
Ik zou even naar zn kiezen laten kijken.![]()
Hij kan er haken aan hebben waardoor hij minder eet. Omdat ie wel probeert te eten lijkt het alsof je hem ziet eten terwijl hij eigenlijk weinig tot niks binnen krijgt omdat het pijn doet.
Het is makkelijk te verhelpen door een goede DA.
O ja, foto's?![]()
Nohhh ...quote:
Oooh wat een knuffels!quote:Op woensdag 2 maart 2011 17:28 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
afspraak is inmiddels gemaakt met de dierenarts, helaas kan ik niet eerder dan vrijdag dus hoop dat alles goed komt
Niet zij ook al.quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:03 schreef Spunks het volgende:
Ulla had sinds afgelopen zondag longontsteking en vanochtend om 6.30u is ze overleden. Mijn vriend en ik waren er allebei bij. We zijn afgelopen zondag met haar naar de weekendarts gegaan omdat ze zo zwaar ademde en niet meer dronk. Daar hebben we 3 medicijnen meegekregen (antobiotica, pijnstillers en iets om haar darmwerking op gang te houden). Haar situatie bleef echter hetzelfde, tot gisteravond. Toen leefde ze ineens helemaal op! Ze at veel hooi, dronk als een malle en at een heel stuk komkommer in een keer op. Ze zat op mijn schoot voor het eerst sinds dagen weer te kwebbelen, samen met haar maatje Finn. Lekker tegen elkaar aanliggen, helemaal goed. Tot dan toe had ik alle nachten in de woonkamer naast haar hok geslapen, omdat ik het niet vertrouwde, maar gisteravond had ik er voor het eerst het volle vertrouwen in dat ze weer beter zou worden. Om iets voor half 7 wekte mijn vriend, die al wakker was om naar zijn werk te gaan, mij omdat Ulla lag te schokken. Snel zijn we bij haar gaan zitten, maar ze haalde nog twee keer adem en toen was het gedaan.
Ik ben verbijsterd en ontroostbaar, mijn lieve kleine Ulla, pas 1 jaar en 2 maanden oud. Vanvond nemen we afscheid van haar. Met een mooi liedje heffen we nog eenmaal het glas op ons kleine grietje, en daarna wordt ze gecremeerd.
Ik troost mezelf met de wetenschap dat haar korte leventje fantastisch is geweest.
[ afbeelding ]
Dierenarts kon niets ontdekken, tandjes waren goed, organen goed, geen uitzaaiingen of eventuele tumoren. Nu moet ik alleen ff wat poepjes langsbrengen om uitsluitsel te geven van parasieten ed.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:31 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Oooh wat een knuffels!![]()
Als het haakjes zijn hoef je je niet zo heel veel zorgen te maken. Een DA kan die makkelijk verwijderen. Vraag wel om een gasnarcose!
Hoe is het afgelopen?![]()
Ik hoop voor je dat hij helemaal niks kan vinden en dat ie gewoon een dwarse bui heeft.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 19:05 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dierenarts kon niets ontdekken, tandjes waren goed, organen goed, geen uitzaaiingen of eventuele tumoren. Nu moet ik alleen ff wat poepjes langsbrengen om uitsluitsel te geven van parasieten ed.
Wat een leukerd !quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:23 schreef DeltaCephei het volgende:
OHAI
[ afbeelding ]
Ik heet Merlijn en heb een nieuwe mama.![]()
![]()
Ondertussen zijn de poepjes onderzocht; Bobje heeft last van gist in zijn maag. Nu krijgt hij een beetje azijn in zijn water en dat zou het moeten oplossen.quote:Op zondag 6 maart 2011 13:38 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat hij helemaal niks kan vinden en dat ie gewoon een dwarse bui heeft.
quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:23 schreef DeltaCephei het volgende:
OHAI
[ afbeelding ]
![]()
Hihi, dat kruintjequote:Op woensdag 9 maart 2011 13:23 schreef DeltaCephei het volgende:
OHAI
[ afbeelding ]
![]()
Hey Zoeper,quote:Op woensdag 2 maart 2011 08:31 schreef zoeperzazke het volgende:
[ afbeelding ]
Owen, 17-04-2004 - 01-03-2011.
Jeetje, jij hier?quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:16 schreef Zak het volgende:
[..]
Hey Zoeper,
Vervelend om te horen. Tapas is twee weken terug ook overleden aan een kortsluiting. 8 jaar geworden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |