Jen geeft ook nog niet zelf aan, ik vind het wel een hoop energie... Luier is veel makkelijker eigenlijk..quote:Op maandag 17 januari 2011 11:33 schreef Brighteyes het volgende:
Wat goed zeg!
Ik zou er ook meer mee bezig moeten, maar het schiet er gewoon bij in. 9 van de 10 keer doet Sasha nl. wel een plasje op de wc, hij geeft het alleen nog niet zelf aan.
Oh daar zit wel wat in!quote:Op maandag 17 januari 2011 11:51 schreef Brighteyes het volgende:
Ik weet het niet eigenlijk. Ik wil geloof ik zelf wel wachten tot hij echt zelf aan geeft dat hij moet plassen. Natuurlijk gebeuren er dan nog wel ongelukjes en zal je er zelf ook bij moeten zijn.
Maar ik ken mezelf, dat gaat geheid mis als het aan mij ligt om om de zoveel tijd te vragen 'moet je plassen'.
Ik hoorde laatst dat het ook sws beter is om daar vaste momenten voor te kiezen, dus bij het opstaan, dan halverwege de ochtend, voor de boterham, halverwege de middag, voor het avondeten etc. etc.
Als je het te vaak vraagt, kan het als irritant ervaren worden waardoor ze sneller geneigd zijn te zeggen dat ze niet hoeven te plassen.
Oh, en de laatste paragraaf is gewoon iets dat in me opkwam, als tip van wat ik ooit eens hoorde, niet als kritiek of wat dan ook hoor.![]()
dat is hier t antwoord op allesquote:Op maandag 17 januari 2011 14:10 schreef Ticootje het volgende:
Jen zegt overal "hè?" achter. "begint weer lekker koud te worden, hè?"
28-12-08 schatquote:Op maandag 17 januari 2011 14:22 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ga Elin er bij zetten.
En als ik weet wanneer Jan jarig is, dan die ook.
Seb zegt overal NEEEEEEJ achterquote:Op maandag 17 januari 2011 14:00 schreef Kleurdoos het volgende:
en Elin ook (03-01-2009)
Hier weer een mijlpaal, 4 woorden achter elkaar, mini zinnetjes
En ze zegt nu overal JA achter
Enin bed slapen JA?
ja dat doet ze ook als ik haar iets vraag, maar als ze mij iets vraagt dan komt er een JAAAA? achterquote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:41 schreef Estrys het volgende:
[..]
Seb zegt overal NEEEEEEJ achter![]()
Seb, we gaan eten
neeeeej
Seb kom we gaan in bad
neeeeej
Seb gaat lekker slapen
neeeeeej
Vorige week vroeg ik of hij even mee wilde helpen om zijn Duplo in de bak te doen.
Neeeeej zegt ie, doet zijn armen over elkaar en draait demonstratief de andere kant op met zijn hoofd. Poging gedaan om niet te lachen maar ik had het niet meer![]()
en papa doen, neeeej mama, papa doen, papa papaaaaaaaaaaaaaa
fijn als papa naar zijn werk is![]()
goed van jen dat ze bijna de hele dag droog is gebleven!
Seb gaat regelmatig op het potje en plast dan ook, dan klappen we en geven hem complimenten. Maar dan wil hij niet meer van het potje af omdat hij het nog een keer wil doen
Dat heeft ze dan in elk geval heel goed door! Leuk is dat!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:12 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ja dat doet ze ook als ik haar iets vraag, maar als ze mij iets vraagt dan komt er een JAAAA? achter
ah zo, Seb vraagt niks, die doet alles gewoon meteen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:12 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ja dat doet ze ook als ik haar iets vraag, maar als ze mij iets vraagt dan komt er een JAAAA? achter
gaafquote:
vraag me die over een uur maar, want ze ligt nu heel blij te spelen in bedquote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:10 schreef Marie79 het volgende:
Vervelend simmu
(zwak uitgedrukt) Hoe boos was je? Heel boos of héél boos?
nja, ik maak er tegenover haar wel een punt van, maar tis niks erg hoor. we hebben nog steeds overal de jukkie en lelijke troep van de vorige bewonersquote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:19 schreef Raissa het volgende:
Zonde Simmu... Doet ze het uit verveling?
Ja dat inderdaad. En het helpt om zoveel mogenlijk met dr samen te doen..naar het bos gaan, eendjes voeren, kinderboerderij, samen kleuren enz enz. maar soms moet ik nou eenmaal ook andere dingen doen..en dan gaat het momenteel vaak niet zo goed.quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:21 schreef Deepfreeze het volgende:
Klinkt niet raar bla, Chris heeft ook echt van die periodes. Dan lijken ze zichzelf nog meer dwars te zitten dan ons
wat was haar reactie? ik verdenk de mijne er overigens van dat hij hard gaat lachen als ik dat doe, maar het is wellicht het overwegen waard als hij zo blijft doen ...quote:Op donderdag 20 januari 2011 21:03 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb jen in dr blote kont buiten in de tuin gezet. En het was frisjes dus kon ze lekker afkoelen.
ik heb hier in het hoekje nog steeds het aankleedkussen liggen. met speeltjes eromheen. als het echt tijd is voor luier+pijamaatje, danwel aankleden, dan roep ik "hup! naar je kussenquote:Op donderdag 20 januari 2011 21:00 schreef DJMO het volgende:
ik heb op zijn kamer geen commode meer staan, ik verschoon hem meestal op de bank beneden. Boven krijgt hij alleen een schone luier om na het douchen en die doet papa (en dan gaat het dus wél vrijwel vlekkeloos).
Muur stuccenquote:Op donderdag 20 januari 2011 21:30 schreef simmu het volgende:
grmbl. ik had blijkbaar niet alle lose stukjes weg weten te krijgen
ik werd alweer met huilen naar boven gelokt om de mededeling "behang stuk!" te krijgen![]()
dus nu heb ik de kamer verbouwd en kind + bedje naar "zonder pulkbare dingen" verplaatst. hoop ik dan iig...
oh god. iemand bruikbare suggesties?
Judith hebben we eens de stukjes behang die ze eraf had getrokken, zelf terug laten plakken. 't Zag er niet uit (nog steeds nietquote:Op donderdag 20 januari 2011 21:30 schreef simmu het volgende:
grmbl. ik had blijkbaar niet alle lose stukjes weg weten te krijgen
ik werd alweer met huilen naar boven gelokt om de mededeling "behang stuk!" te krijgen![]()
dus nu heb ik de kamer verbouwd en kind + bedje naar "zonder pulkbare dingen" verplaatst. hoop ik dan iig...
oh god. iemand bruikbare suggesties?
Ik vraag het al anderhalf jaar maar ik wacht nog steeds op een antwoordquote:Op donderdag 20 januari 2011 22:22 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
En heb je al eens aan hem gevraagd waarom hij geen schone luier om wilt?
hier ook, bij poep zegt ze nu POEP SIES BAH, dan pakt ze een luier en gaat alvast liggenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:58 schreef She-Wolf het volgende:
Hier niet zulke problemen gelukkig. Ik verschoon haar altijd beneden, op de bank. Als ze gepoept heeft, gaat ze zelf een luier pakker en komt ze op de bank liggen.In de andere gevallen zegt ze wel 'nee', maar ja het moet toch gebeuren. En dan is het ook niet zo'n probleem eigenlijk.
Driftig kan ze wel zijn, maar dat is ook altijd weer heel gauw over. Ze is eigenlijk best heel gemakkelijk.
Kijk, zo moet je het hebben! Goed zeg!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 17:48 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ben ik de was aan het opvouwen, staat Beppie ineens achter me 'mama plas uit billen, kom mee!'
Heeft ze zelf alles uitgetrokken en op de pot geplast
Dat is nog eens zindelijkheidstraining
Dankjewel. Tinuviel ook.quote:Op maandag 24 januari 2011 17:47 schreef Estrys het volgende:
In de woonkamer diaan, Daar komt hij straks in het nieuwe huis ook. heb je nog niet gefeliciteerd trouwens. Bij deze!
Ben je zwanger?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:57 schreef Fruppel het volgende:
Afgelopen tijd niet vaak op Fok geweest maar ga mijn best doen wat vaker te komen
Ik denk dat Lennon ongeveer hetzelfde is... hij zit voorop gewoon in de bandjes, doe ik wat strakker zodat hij niet teveel bewegen kan. Ik heb geen remkables, dat scheelt misschien wel.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:19 schreef DJMO het volgende:
Dat ligt meer aan mij dan aan hem. ik kan 'm achterop al amper houden, omdat hij zo ontzettend beweeglijk is. hij is nu overigens 86 cm en een kilo of 11,5 12 (m'n weegschaal is van slag) . Maar als ik 'm voorop zet dan ben ik als de dood dat we met fiets en al omver gaan omdat hij aan de remkabels trekt of zo.
Yeps. Hij heeft ook nog 2 hele gave shirts, 1 broek en een Mexxvestquote:
Niet om lullig te zijn, maar poets je zn tanden nog na die fles? Het is namelijk nogal een aanslag op het gebit, daarom krijg je ook het advies zsm over te stappen naar bekers, lepels enz.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:19 schreef DJMO het volgende:
de ochtendfles en z'n pyama papje krijgt hij nog uit 'n fles(puur luiheid van mij
) ochtend omdat hij te ongeduldig is om uit een bordje te eten of om op brood te gaan zitten kauwen en de avondfles is echt een vast onderdeel van het slaapritueel). Overdag drinkt hij uit een gewone beker of rietjesbeker.
Ik gaf gisteren aan dat ik het jammer vond dat Sasha af en toe heel flink slist. Niet bij alles, Sasha gaat helemaal goed, maar hij kan bijv. heel erg soms zijn tong tussen zijn tanden stoppen bij het praten. Dus bij bijv 'net', dan met de tong ertussen bij de t.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 09:47 schreef Ticootje het volgende:
Jen heeft nog steeds een speen, ik vind dat ze echt slecht praat. Dat ga ik ook aangeven bij het cb. Ze mag de speen nu alleen nog maar in bed.
Speenproject of zindelijk?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:22 schreef k_i_m het volgende:
Dat project ligt nu helemaal stil, nu ik aan het werk ben.
oh, da's een bekende. seleentje eet graag klekkelsquote:Op dinsdag 25 januari 2011 10:22 schreef Memmel het volgende:
Anna lijkt wel een Chinees. Die vervangt de r standaar door een l.
Behalve in Morris en rrrrrroze. (maar wel: klaal, bekel, botelhammen, jij bent niet meah mijn vliendje)
Ik word daar zó kriegelig van.
En de cb-arts zei dat ze wel kon horen dat Anna nog een speen had. Maar I dread the day....
Ik merk wel dat Anna geen harde spenen wil. Dus ik denk dat ik al het zachte spul eruit gooi en dan maar hoop dat ze er vanzelf mee kapt. En anders neem ik wel een week vrij om ze er allebei vanaf te krijgen.
Nee tis niet zo handig nee... Dat weet ik nu.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:17 schreef Kleurdoos het volgende:
ik heb ook makkelijk praten hoor, een speen heeft ze 2 maanden gehad en een fles eigenlijk nooit (een keer proberen) en duimen doet ze ook niet.
Ik vroeg me alleen af of t wel handig is om zelfs na het 2e jaar nog te spenen/flessen. Dus t was geen aanval![]()
Ik hoop voor je mee... maar of het gaat werken?? De kans is erg groot dat ie snel over de vloer gaat lopen als hij op de grond ligt...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:05 schreef DJMO het volgende:
omdat hij constant met z'n hoofd tegen de muur aan bonkt als ik / we niet snel genoeg boven zijn. En dat duurt niet zo heel lang hoor voor z'n bedje er is, maar ik ben dat hysterische gedoe omdat hij in z'n ledikant moet gewoon spuugzat. In ons bed gaat het slapen prima, dus ik hoop dat dit iig een tussenoplossing is.
Dan heb ik nog een jaar.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:31 schreef Memmel het volgende:
Als Anna naar school gaat, moet ze van de speen af.
Want oude meisjes die al naar school gaan, hebben geen speen meer...
hoop ik.
of niet ..quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:48 schreef Diaan73 het volgende:
Mijn nichtje was 10 jaar geloof ik. die kon zonder dus echt niet slapenHet komt uiteindelijk wel goed.
![]()
Wat ik merk aan Jan (nu ik er over nadenk) is dat hij gisteren toen hij zich zo ziek voelde, wel met zijn duim in z'n mond stond (ik had geen speen bij de hand). Ik mag daaruit denk ik wel opmaken dat het zuigen op z'n speen hem in zo'n geval troost bied en hij dus sowieso iets zoekt om op te zuigen. z'n duim is dan snel gevonden, het is toch een natuurlijke reflex lijkt me.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:53 schreef Lot_1 het volgende:
ik was ook 6 toen ik er mee stopte en toen ik op mijn 11 een keer erg griep had heb ik 'm weer een tijdje gehad... en dan te bedenken dat kids van die leeftijd tegenwoordig al haast toe zijn aan seks enzo![]()
oh en ik praat ook goed verstaanbaar
oh en mijn schoonzus duimt ook nog steeds. Maar ik denk dat je een speen ook makkelijker afleert dan duimen
Zuigbehoefte neemt af tussen het 2e en 7e levensjaar. Dat is namelijk de natuurlijke leeftijd dat kinderen uit zichzelf zouden stoppen met borstvoeding. Speen (en ook duim) is een vervangmiddel voor als kinderen niet onbeperkt bij hun moeder kunnen drinken.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:51 schreef DJMO het volgende:
trouwens Sabine, ik hoorde dat de zuigebehoefte vanzelf af neemt (danwel zou moeten nemen) na het tweede levensjaar. Vandaar dat ik er tot op heden niet zo'n punt van gemaakt heb qua speen/zuigeflessen ..
jij hebt altijd van die leuke weetjesquote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:59 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Zuigbehoefte neemt af tussen het 2e en 7e levensjaar. Dat is namelijk de natuurlijke leeftijd dat kinderen uit zichzelf zouden stoppen met borstvoeding. Speen (en ook duim) is een vervangmiddel voor als kinderen niet onbeperkt bij hun moeder kunnen drinken.
Daarom duimt er in afrika ook niemand
ik ik heb best lang BV gegeven (bijna 18mnd) en toen hoefde ze ook niet meer, laatst was ze niet in orde en toen bood ik mijn borst aan, riep ze gewoon BAH tegen mijn tettequote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:59 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Zuigbehoefte neemt af tussen het 2e en 7e levensjaar. Dat is namelijk de natuurlijke leeftijd dat kinderen uit zichzelf zouden stoppen met borstvoeding. Speen (en ook duim) is een vervangmiddel voor als kinderen niet onbeperkt bij hun moeder kunnen drinken.
Leyla heeft toch echt de eerste maanden onbeperkt toegang gehad, sterker nog ik moest haar af en toe foppen met een speen om haar aan de borst te krijgen. En nu ook, als ze vol zit draait ze weg en steekt dr duim in de mond.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:59 schreef p_iglet het volgende:
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:56 schreef Ticootje het volgende:
Ah het gaat over zuigen en memmel is er meteen bij.
eindelijk ook eens een onderwerp waar ik iets vanaf weet.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:56 schreef Ticootje het volgende:
Ah het gaat over zuigen en memmel is er meteen bij.
Jij zuigt ook een kindje uit Afrika?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:57 schreef Memmel het volgende:
[..]
eindelijk ook eens een onderwerp waar ik iets vanaf weet.
Dat zijn zeker kindjes UIT Afrika, want kindjes IN Afrika hebben geen geld om een speen te kopenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:48 schreef Memmel het volgende:
Ik ken overigens genoeg kindjes in Afrika die wel duimen hoor!
Nee, precies. Dus daarom duimen ze!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:59 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat zijn zeker kindjes UIT Afrika, want kindjes IN Afrika hebben geen geld om een speen te kopen.
Dan moeten ze maar verhuizen. Ze hoeven daar niet te wonen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:59 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat zijn zeker kindjes UIT Afrika, want kindjes IN Afrika hebben geen geld om een speen te kopen.
Waar haal ik die speen dan ineens vandaan?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:00 schreef Memmel het volgende:
[..]
Nee, precies. Dus daarom duimen ze!
aftelkalender maken en elke dag zeggen nog zoveel nachtjes slapen en dan gaat je speen weg?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:04 schreef Memmel het volgende:
De centrale vraag is juist... hoe komen we er vanaf? Die speen dus.
Naar Afrika verhuizen of relacteren memmel.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:04 schreef Memmel het volgende:
Serieus? Ja dat kan. Je kan zelfs melk produceren als je een kindje adopteert met behulp van hormonen en domperidom.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:08 schreef Memmel het volgende:
Kan dat eigenlijk. na 19 maanden nog relacteren? Of vraag ik nu iets heel doms? Vast wel. boeien.
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:10 schreef Memmel het volgende:
Echt? nee, wist ik niet.
En ik lees natuurlijk Dom Perignon. Ik dacht nog: mmm lekker.
Ik zou er ook van fronsenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:09 schreef k_i_m het volgende:
Afpakken, omdat moeder het zegt?
Ik was laatst bij een vriendinnetje, die had ook net alle spenen weggedaan (kindje is een jaar ouder dan bepski) en die hadden een verhaal verteld over de grote boze wolf (. ) die de speen op kwam eten. En daar hadden ze dan een foto van in elkaar gefotoshopt van de speen van het kind, in de bek van een foto van een wolf.
Ik moest er toch even van fronsen, gek genoeg.
Het is echt waar. De hormonen gebruik je voordat het kindje geboren wordt zodat het lichaam denkt zwanger te zijn en daarna stop je daarmee en ga je een hoge dosis domeridom gebruiken en kolven. Maar het is niet waarschijnlijk dat je een volledige productie krijgt. Kan wel, maar meestal produceer je niet voldoende om volledig borstvoeding te geven.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:10 schreef Memmel het volgende:
Echt? nee, wist ik niet.
En ik lees natuurlijk Dom Perignon. Ik dacht nog: mmm lekker.
Dank je! Erkenning.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:16 schreef Kleurdoos het volgende:
Nou! Jij hebt altijd van die leuke weetjes
Ik pleur ze gewoon in de vaatwasser..quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:05 schreef Kleurdoos het volgende:
tip voor de hema-rietjesbekers,
wattenstaafje erin proppen met een ander wattenstaafje, en t tweede staafje eruit drukken met een lang dun voorwerp (penseeltje oid. je wil niet weten wat voor ranzigheid je eruit drukt)
spliksplinterschoon (ik was vandaag in een hormonsterbui en werd boos dat de rietjes niet schoon werden..)
Ik ookquote:Op woensdag 26 januari 2011 15:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik pleur ze gewoon in de vaatwasser..
Op vakantie gaan en dat dan je tas op de luchthaven gestolen word met die ene speen erin die je meegenomen hebt. Beetje drastisch was het welquote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:04 schreef Memmel het volgende:
Kost dat nou veel, die vaatwastabletten?quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:32 schreef -sabine- het volgende:
Rietjeszooi wegzetten in een bak met een blokje vaatwastablet.
Paar uur laten staan en alles is niegelnagelneu.
bij mij zat er dan nog steeds meuk inquote:Op woensdag 26 januari 2011 15:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik pleur ze gewoon in de vaatwasser..
quote:Op woensdag 26 januari 2011 18:01 schreef easy-going het volgende:
[..]
Op vakantie gaan en dat dan je tas op de luchthaven gestolen word met die ene speen erin die je meegenomen hebt. Beetje drastisch was het wel
Volgens mij kan je daar subsidie voor aanvragen!quote:Op woensdag 26 januari 2011 18:01 schreef easy-going het volgende:
[..]
Kost dat nou veel, die vaatwastabletten?
Waar gaat dan al dat goede doelen geld heen?quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:38 schreef Ticootje het volgende:
Kindjes in Afrika hebben geen vaatwasser noch een nieuw matras.
Fietsen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:39 schreef easy-going het volgende:
[..]
Waar gaat dan al dat goede doelen geld heen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |