Nee tis niet zo handig nee... Dat weet ik nu.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:17 schreef Kleurdoos het volgende:
ik heb ook makkelijk praten hoor, een speen heeft ze 2 maanden gehad en een fles eigenlijk nooit (een keer proberen) en duimen doet ze ook niet.
Ik vroeg me alleen af of t wel handig is om zelfs na het 2e jaar nog te spenen/flessen. Dus t was geen aanval![]()
Ik hoop voor je mee... maar of het gaat werken?? De kans is erg groot dat ie snel over de vloer gaat lopen als hij op de grond ligt...quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:05 schreef DJMO het volgende:
omdat hij constant met z'n hoofd tegen de muur aan bonkt als ik / we niet snel genoeg boven zijn. En dat duurt niet zo heel lang hoor voor z'n bedje er is, maar ik ben dat hysterische gedoe omdat hij in z'n ledikant moet gewoon spuugzat. In ons bed gaat het slapen prima, dus ik hoop dat dit iig een tussenoplossing is.
Dan heb ik nog een jaar.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:31 schreef Memmel het volgende:
Als Anna naar school gaat, moet ze van de speen af.
Want oude meisjes die al naar school gaan, hebben geen speen meer...
hoop ik.
of niet ..quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:48 schreef Diaan73 het volgende:
Mijn nichtje was 10 jaar geloof ik. die kon zonder dus echt niet slapenHet komt uiteindelijk wel goed.
![]()
Wat ik merk aan Jan (nu ik er over nadenk) is dat hij gisteren toen hij zich zo ziek voelde, wel met zijn duim in z'n mond stond (ik had geen speen bij de hand). Ik mag daaruit denk ik wel opmaken dat het zuigen op z'n speen hem in zo'n geval troost bied en hij dus sowieso iets zoekt om op te zuigen. z'n duim is dan snel gevonden, het is toch een natuurlijke reflex lijkt me.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:53 schreef Lot_1 het volgende:
ik was ook 6 toen ik er mee stopte en toen ik op mijn 11 een keer erg griep had heb ik 'm weer een tijdje gehad... en dan te bedenken dat kids van die leeftijd tegenwoordig al haast toe zijn aan seks enzo![]()
oh en ik praat ook goed verstaanbaar
oh en mijn schoonzus duimt ook nog steeds. Maar ik denk dat je een speen ook makkelijker afleert dan duimen
Zuigbehoefte neemt af tussen het 2e en 7e levensjaar. Dat is namelijk de natuurlijke leeftijd dat kinderen uit zichzelf zouden stoppen met borstvoeding. Speen (en ook duim) is een vervangmiddel voor als kinderen niet onbeperkt bij hun moeder kunnen drinken.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:51 schreef DJMO het volgende:
trouwens Sabine, ik hoorde dat de zuigebehoefte vanzelf af neemt (danwel zou moeten nemen) na het tweede levensjaar. Vandaar dat ik er tot op heden niet zo'n punt van gemaakt heb qua speen/zuigeflessen ..
jij hebt altijd van die leuke weetjesquote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:59 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Zuigbehoefte neemt af tussen het 2e en 7e levensjaar. Dat is namelijk de natuurlijke leeftijd dat kinderen uit zichzelf zouden stoppen met borstvoeding. Speen (en ook duim) is een vervangmiddel voor als kinderen niet onbeperkt bij hun moeder kunnen drinken.
Daarom duimt er in afrika ook niemand
ik ik heb best lang BV gegeven (bijna 18mnd) en toen hoefde ze ook niet meer, laatst was ze niet in orde en toen bood ik mijn borst aan, riep ze gewoon BAH tegen mijn tettequote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:59 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Zuigbehoefte neemt af tussen het 2e en 7e levensjaar. Dat is namelijk de natuurlijke leeftijd dat kinderen uit zichzelf zouden stoppen met borstvoeding. Speen (en ook duim) is een vervangmiddel voor als kinderen niet onbeperkt bij hun moeder kunnen drinken.
Leyla heeft toch echt de eerste maanden onbeperkt toegang gehad, sterker nog ik moest haar af en toe foppen met een speen om haar aan de borst te krijgen. En nu ook, als ze vol zit draait ze weg en steekt dr duim in de mond.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:59 schreef p_iglet het volgende:
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:56 schreef Ticootje het volgende:
Ah het gaat over zuigen en memmel is er meteen bij.
eindelijk ook eens een onderwerp waar ik iets vanaf weet.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 21:56 schreef Ticootje het volgende:
Ah het gaat over zuigen en memmel is er meteen bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |