vanmiddag geprobeerd om te kopen door te beloven buiten te gaan spelen (in de tuin) maar ook dat leverde een worstelpartij op. (we zijn uiteindelijk wel in de tuin beland, belofte's moet je houden vind ik, maar toen ik na een half uur weer naar binnen wilde leverde dát weer een krijspartij op) en hoe ik zelf reageer is wisselend, de ene keer gelaten en laat ik 'm maar in een natte luier lopen tot hij wél zin heeft (kan ik lang wachten

) andere keer boos en neem ik hem in de houdgreep (dwz, m'n knie over z'n benen heen zodat ie me niet kan trappen, en arm over z'n borstkas heen zodat ie niet kan kronkelen

) ligt er maar net aan hoeveel energie ik (nog over) heb op dat moment...
Voor hem gaan zitten op de grond en uitleg geven: of hij komt kroelen zonder naar me te luisteren, of hij denkt dat we een spelletje spelen en duwt me ondersteboven. Negeren is hoe dan ook een driftbui en resulteert in smijten met van alles en nog wat (vaak naar mij toe). Speelgoed afpakken en verstoppen pakt hij wel wat anders .. 't is gewoon echt een driftig mannetje, en ik herken totaal de rustige baby die hij ooit was niet meer. Het enige wat nog zonder problemen lijkt te gaan voor mijn gevoel is het douchen, dat vind hij leuk, zichzelf wassen (en dat gebeurt nog wonderwel goed ook

). 't zal vast aan mij liggen dat ik de leuke kanten even niet meer zie, maar ik word er gewoon moedeloos van

Toevoeging, volgens mij kunnen die klinken niet anders gezet worden, 't zijn hele ouderwetse klinken. Heb nu in de keuken een nieuwe zitten, die staat wel andersom, en dat kan ook echt niet anders, anders graait meneer de kattenbak en/of de vuilnisbak leeg .. keuken is gewoonweg verboden terrein, mits hij onder toezicht z'n vuile luier weg mag gooien bv.