tja, dat klopt. En morgen bel ik voor de derde keer. Maar als ze dan weer zeggen dat ik wordt teruggebeld en ik die dag niet wordt teruggebeld, dan ga ik daar de volgende dag gewoon maar voor de deur staan, want anders krijg ik het nooit voorelkaar voor vrijdagquote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:57 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Stress is nooit fijn. Heb er ook 2.5 jaar geleden behoorlijk last van gehad. En hopelijk wordt je morgen wel te woord gestaan door die mevrouw. Nooit leuk als je niet wordt teruggebeld, terwijl dat wel beloofd is.
Ik heb niet veel ervaring mee, heb nooit direct na een depressie hoeven te sollicititeren. En een achterstand hebben in het leven door een depressie heeft niet zozeer te maken met werk. Daar hoeven ze het op je werk niet zo veel vanaf te weten ga ik vanuit. Want leven en genieten zijn 2 ruime begrippen die voor iedereen weer anders.quote:Op woensdag 26 januari 2011 00:29 schreef nopes het volgende:
Sorry voor het binnen vallen van dit topic. Ik denk dat mijn vraag hier goed past.
Ik zit met het probleem dat ik er erg tegen opzie om te solliciteren voor een baan aangezien mijn werkervaring niet relevant is. En ik nogal een achterstand heb qua "leven" door depressie en angst. Ik wil hier niet mee te koop lopen.
Hoe zijn jullie ervaringen met solliciteren na/in een depressieve periode ?
Fijn dat je een redelijke dag hebt gehad. Dat je er nog geen goed gevoel over hebt is erg herkenbaar. Maar dat is ook heel normaal. Zodra je meer van dit soort dagen heb gehad zal je gevoel er ook beter over worden.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:56 schreef Bos81 het volgende:
Ik heb wonderwel vandaag best wel een goede dag gehad. Zaten wel wat moeilijke momenten tussen, maar ja ik mag ook niet verwachten dat ik een hele dag probleemloos doorkom.
Maar werken ging vandaag goed, gewoon volgehouden tot het einde, daarna even de post doorgenomen met iemand van de begeleiding en daarna tot nu eigenlijk doorgekomen met Fok! en af en toe wat gelezen en een sudoku gemaakt.
Maar toch heb ik vaak even een raar gevoel, gewoon toch geen tevreden gevoel hebben, terwijl ik dat wel zou willen, want het ging vandaag gewoon lekker. Dat is even lastig, maar dat komt misschien nog wel terug. Zoals het vandaag ging, wil ik graag nog wat meer dagen (achter elkaar) hebben..
Yay, wat fijn zeg!quote:Op woensdag 26 januari 2011 17:02 schreef cafpow het volgende:
yeeyik heb 2 dingen minder om me zorgen over te maken, ik heb die mw. eindelijk te pakken gekregen, maar mag nu vrijdag daarnaartoe voor een gesprek, daar gaat mijn rustige vrijdag
![]()
Maar ik heb iemand gevonden die mij zondagochtend wil wegbrengen..waardoor ik niet meer m 8 uur 's ochtends de deur uit hoef en dus niet met mijn ma, de 2 laptops en koffer de trein in hoef
Dat is mooiquote:Op woensdag 26 januari 2011 17:02 schreef cafpow het volgende:
yeeyik heb 2 dingen minder om me zorgen over te maken, ik heb die mw. eindelijk te pakken gekregen, maar mag nu vrijdag daarnaartoe voor een gesprek, daar gaat mijn rustige vrijdag
![]()
Maar ik heb iemand gevonden die mij zondagochtend wil wegbrengen..waardoor ik niet meer m 8 uur 's ochtends de deur uit hoef en dus niet met mijn ma, de 2 laptops en koffer de trein in hoef
Vandaag weer zo;n dag, maar toch behoorlijk vermoeid en erg wankel, maar ja waarschijnlijk sterkt dit me wel weer..quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:16 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Fijn dat je een redelijke dag hebt gehad. Dat je er nog geen goed gevoel over hebt is erg herkenbaar. Maar dat is ook heel normaal. Zodra je meer van dit soort dagen heb gehad zal je gevoel er ook beter over worden.
Helaas kan ik je niet helpen, toch wil ik je graag steunen,quote:Op woensdag 26 januari 2011 17:47 schreef Lotusss het volgende:
Even een crosspost:
Ik zit nu ongeveer een jaar aan de AD (Lexapro 20mg). Ook heb ik oxazepam 10mg voor momentjes dat ik nog "onrustig" ben, aangezien ik de maximale dosis Lexapro al slik.
Nu was ik vorige week begonnen aan een baan voor 16u in de week, maar nu in de tweede week word ik zwaar onrustig en had ik vanmorgen een halve paniekaanval, waardoor ik me ziek gemeld heb.
Kans zit er dik in dat ik dit werk (in een winkel) niet kan doen, zelfs niet voor die magere 16 uurtjes. Voel me er dus echt niet fijn bij, morgen dus weer naar de HA.
Aangezien ik aan mijn max zit qua Lexapro en ik niet "regelmatig" aan de oxa wil zitten, zou ik graag opties van jullie weten, misschien gebruikerservaringen?
Thanks.
Dank je lieverd!quote:Op woensdag 26 januari 2011 17:49 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Helaas kan ik je niet helpen, toch wil ik je graag steunen,
dit geldt ook voor mij. Heb helemaal geen ervaring met medicatie...quote:Op woensdag 26 januari 2011 17:49 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Helaas kan ik je niet helpen, toch wil ik je graag steunen,
Dat is lekker.quote:Op donderdag 27 januari 2011 12:15 schreef Sylvana het volgende:
Vanochtend bij therapie eindelijk weer eens lekker buiten kunnen wandelenHet zonnetje scheen lekker, was echt fijn
We waren bij interpersoonlijke therapie met zijn 4en en met conditietraining maar met zijn 3en, dus er was aandacht genoeg voor iedereen vandaag
1 vrouw is nu voor de 3e keer afwezig en moet waarschijnlijk de groep uit, dat is wel jammer, maarja, die regel is er nou eenmaal.
en als je bijvoorbeeld gewoon mp3 opzet en probeert dingen te doen, gaat het dan beter?quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:05 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Dat is lekker.
Ik heb weer een zwaar mindere dag. Ook al probeer ik dingen in te plannen, als het niet verplicht of werk is, voel ik me zo rot ook tijdens het doen van dingen..
Nee, heb ik wel eens geprobeerd, maar ik ga niet een winkel in met muziek op, dat vind ik associaal.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:09 schreef cafpow het volgende:
[..]
en als je bijvoorbeeld gewoon mp3 opzet en probeert dingen te doen, gaat het dan beter?
Tja, dan is het lastig inderdaadquote:Op donderdag 27 januari 2011 18:11 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Nee, heb ik wel eens geprobeerd, maar ik ga niet een winkel in met muziek op, dat vind ik associaal.
en er naar toe gaan is dus wel eventueel een optie, maar werkt niet altijd.
Tot je aan de kassa staat moet dat toch prima kunnen? (in een kledingwinkel is het natuurlijk anders dan de buurtsuper)quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:11 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Nee, heb ik wel eens geprobeerd, maar ik ga niet een winkel in met muziek op, dat vind ik associaal.
en er naar toe gaan is dus wel eventueel een optie, maar werkt niet altijd.
Ja misschien wel, maar toch voel ik me er niet prettig bij waarschijnlijk.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:38 schreef fs180 het volgende:
[..]
Tot je aan de kassa staat moet dat toch prima kunnen? (in een kledingwinkel is het natuurlijk anders dan de buurtsuper)
het hangt er ook vanaf, kijk als iemand het echt nodig heeft om zijn of haar angsten te overwinnen, vindt ik het probleem zolang je de mensen aan de kassa enzo maar goed kan verstaan.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:38 schreef fs180 het volgende:
[..]
Tot je aan de kassa staat moet dat toch prima kunnen? (in een kledingwinkel is het natuurlijk anders dan de buurtsuper)
Nee,volgens mij niet. Ik ben wel eens gaan wandelen met muziek op, maar soms werd ik daardoor alleen maar somberder door of andere negatieve gedachten. Zelfs van de meest positieve teksten kan ik geen kracht uitputten.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:54 schreef fs180 het volgende:
In kledingwinkels wordt je nogal snel aangesproken, leek me daarom niet handig. Als ik boodschappen ga doen doe ik dat lekker met een muziekje op ipv het aanhoren van kinderen, trien en henk die de keuze moeten maken tussen 12 dagschotels of de aanbieding van de week
Trekt het niet de aandacht weg van je probleem? Dat je er minder op concentreert als je in je muziek wegzakt?
Ik luister meestal gewoon wel naar metal (metallica, Iron Maiden, Judas Priest) Nee, ik geef het ook niet op. Zit al bijna 2 jaar in deze situatie.. En het gaat soms wel goed, maar ik heb niet echt het gevoel dat het de goede kant op gaat. Ja okee, ik heb tegen een klinische opname aan gezeten in 2009, dat is nu wel verder weg, maar toch voel ik me meer niet happy, dan zou moeten, willen..quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:10 schreef fs180 het volgende:
Vooral ook geen vrolijke muziek luisteren, werkt in het algemeen alleen averechts (zoals je iemand die suicidaal is niet moet proberen uit te leggen hoe mooi het leven wel niet is) muziek waar je energie uit kan halen, (ritme, tempo of sfeer) of juist bij wel kan dromen zullen imo meer doen. Geef het ook niet te snel op, als het de ene keer niet helpt zegt dat nog niets
Ja, ik heb een keer een cd van Room Eleven gekocht. Klinkt ook wel lekker, misschien wel vaker aanzetten.quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:45 schreef fs180 het volgende:
Ook iets anders geprobeerd, soort anti-conditionering? In plaats van metal juist een andere stijl proberen waar je in het algemeen nooit naar luisterd zou voor een andere mindset kunnen zorgen
Ik roep ook maar wat
tja, tenminste heb je een die de plank niet helemaal misslaat. En mischien een idee om naar een andere psychiater te stappen dan?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 00:22 schreef ScarFace- het volgende:
Ze hebben ook geen plan van aanpak gemaakt..en nu zeg ik nog lang niet alles..![]()
Dr is in ieder geval 1 iemand daar die me begrijpt mn psycholoog
Niet zo heel goed eerlijk gezegd daarom naar de huisarts gevlucht.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 00:26 schreef cafpow het volgende:
[..]
tja, tenminste heb je een die de plank niet helemaal misslaat. En mischien een idee om naar een andere psychiater te stappen dan?
Maar hoe gaat het verder met je scarface??
tja, daar heb je wel gelijk in, dat er niet al te veel keuze is.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 00:36 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Niet zo heel goed eerlijk gezegd daarom naar de huisarts gevlucht.
Heb geen psychiater op het moment
Het probleem met de deeltijd is ze denken zelf dat ze alles goed doen maar je word keihard genaait waar je bij staat.
Ze zijn het centrale punt voor de geestelijke gezondheidszorg. Ze kunnen de kantjes er zo van af lopen als ze zelf willen, als client heb je ook niet echt keuze uit andere zorg aanbieders ofzo..
En hoe gaat met jou cafpow?
Oowquote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:27 schreef cafpow het volgende:
[..]
tja, daar heb je wel gelijk in, dat er niet al te veel keuze is.
Maar toch kan je als client zelf ook wel inbreng geven en als jij het ergens niet mee eens bent kan je het ook aangeven.
Ik weet niet precies bij welke instelling je zit maar velen hebben ook een klachtencomissie waar je eventueel naar toe zou kunnen stappen.
Hier gaat het even wat minder. Mede ook doordat ik vannacht niet goed sliep, werd om 5 uur wakker met een giga migraine aanval..en kon niet meer slapen tot rond 7 uur.
Dus ben vandaag niet echt helemaal 100%, en moet straks nog even bij iemand een pc gaan fixen, tenminste antivirus installeren. En daarna gewoon weer de hele middag/avond thuiszitten en waarschijnlijk even slapen tussendoor
Als het iemand is die je goed kent en vertrouwd, vertel in grote lijnen wat er aan de hand is.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:22 schreef Bos81 het volgende:
Shitzooi Iemand die me nog voor mijn depressie kende en sindsdien niet weet hoe het met me gaat vraagt via Hyves hoe het gaat en of ik morgen in de kroeg ben waar een avond is die qua muziek en sfeer moet terugdenken aan de tent waar we elkaar vroeger elke week zagen. Maar dat gaat gewoon niet en leg dat maar eens uit aan iemand op hyves..
Voel me er dus zwaar klote onder..
Maar ja ik weet dat hij een ander mail-adres heeft en om zomaar na al die jaren weer contact te zoeken, weet ik gewoon niet. Er is zoveel gebeurt in de afgelopen jaren..quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:27 schreef cafpow het volgende:
[..]
Als het iemand is die je goed kent en vertrouwd, vertel in grote lijnen wat er aan de hand is.
En anders tja, kan je gewoon het standaard excuus gebruiken van ja maar ik moet zondag vroeg op of gewoon dat je niet kan.
Ze kunnen je niet verplichten te gaan.
Je hoeft ook helemaal geen contact te zoeken. Voor hetzelfde geldt reageer je gewoon niet. Het is jou keuze om wel of geen contact te hebbenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:08 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Maar ja ik weet dat hij een ander mail-adres heeft en om zomaar na al die jaren weer contact te zoeken, weet ik gewoon niet. Er is zoveel gebeurt in de afgelopen jaren..
Ja okee, maar om zijn krabbel te negeren vind ik ook weer zo..quote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:15 schreef cafpow het volgende:
[..]
Je hoeft ook helemaal geen contact te zoeken. Voor hetzelfde geldt reageer je gewoon niet. Het is jou keuze om wel of geen contact te hebbenEn als jij er geen behoefte aan hebt ben je niet verplicht om contact te zoeken.
Hou dat in je achterhoofd, je bent eigen baas om wel of niet te doen wat je wilt!
Herkenbaarquote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:22 schreef Vannozza het volgende:
Ik heb hier nog niet eerder gepost maar ik zit al ruim 2,5 jaar in een depressie. Heel lang hulp geweigerd door mijn eigen koppigheid. Ik dacht dat ik alles zelf wel kon en had niemand nodig. Ik had mezelf er immers zelf in gewerkt en kon mezelf er ook wel weer uitwerken. Niet dus hehe.
Sinds begin 2009 maar richting huisarts gegaan, toen naar eerstelijns maar dat hielp niet en uiteindelijk bij het GGZ terechtgekomen. Duurde een paar maand maar in oktober 2009 eindelijk een vaste psychotherapeut gekregen. Ben erg blij met der, heb nu wekelijks een gesprek.
Alleen ik heb niet het idee dat het al erg opschiet met mijn stemming. Ook begint m'n psychiater over medicijnen of extra therapie. Ik zie dat allebei niet echt zitten. Medicijnen vind ik maar troep en extra therapie kan ik mij echt niet toe zetten.
Qua school lig ik er al enige tijd uit. Het wil maar niet, ik probeer nu wel een nieuwe school te vinden maar ik vind niks meer leuk, mijn interesses lijken wel weggevaagd te zijn. En elke dag jankend in de les zitten trek ik ook niet meer. Ik heb veel angsten op het moment, die belemmeren mij ook wel om dingen te gaan ondernemen. En ik weet dat het juist belangrijk is om dingen te gaan doen als je in een depressie zit.
Zucht..kon ik maar de tijd terugdraaien.
Dit is grotendeels echt herkenbaar, vooral het niet hebben van interesses, en niks interesant genoeg vinden om je ertoe te zetten.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:22 schreef Vannozza het volgende:
Ik heb hier nog niet eerder gepost maar ik zit al ruim 2,5 jaar in een depressie. Heel lang hulp geweigerd door mijn eigen koppigheid. Ik dacht dat ik alles zelf wel kon en had niemand nodig. Ik had mezelf er immers zelf in gewerkt en kon mezelf er ook wel weer uitwerken. Niet dus hehe.
Sinds begin 2009 maar richting huisarts gegaan, toen naar eerstelijns maar dat hielp niet en uiteindelijk bij het GGZ terechtgekomen. Duurde een paar maand maar in oktober 2009 eindelijk een vaste psychotherapeut gekregen. Ben erg blij met der, heb nu wekelijks een gesprek.
Alleen ik heb niet het idee dat het al erg opschiet met mijn stemming. Ook begint m'n psychiater over medicijnen of extra therapie. Ik zie dat allebei niet echt zitten. Medicijnen vind ik maar troep en extra therapie kan ik mij echt niet toe zetten.
Qua school lig ik er al enige tijd uit. Het wil maar niet, ik probeer nu wel een nieuwe school te vinden maar ik vind niks meer leuk, mijn interesses lijken wel weggevaagd te zijn. En elke dag jankend in de les zitten trek ik ook niet meer. Ik heb veel angsten op het moment, die belemmeren mij ook wel om dingen te gaan ondernemen. En ik weet dat het juist belangrijk is om dingen te gaan doen als je in een depressie zit.
Zucht..kon ik maar de tijd terugdraaien.
Laat je reis niet van je stemming afhangen, maar ga gewoon! Als je niet gaat krijg je er alleen maar spijt van. Het is als je depressief bent belangrijk om je niet te laten leiden door je gedachten/gevoelens, maar gewoon te doen wat je moet doen. Dan word je stemming vaak ook beter. En het zou idd ook erg zonde van het geld zijn.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 19:56 schreef cafpow het volgende:
Inmiddels is het zowat 8 uur en ik heb echt helemaal niks voorbereid en gepakt. En ik worst morgen om 8.15 opghaald maar ik ben aan het denken om af te bellen en gewoon niet gaan, maar aan de andere kant vindt ik het zo de van t geld. Dus loop al de hele dag met ik ga of niet? En zo gaat het nog, dus ik zie wel wat wordt. Nu wil ik niks van reizen, vliegvelden enzo weten.
Het is niet alleen de depressie, het is ook lee contact moteen hebben met bepaalde familieleden waar ik geen zin in heb, mede doordat het contact van hun kant is verwaterd en van mijn kant ook. En ik me echt Afvraag wat ik daar ga doen 4 weken alleen strand en winkels is saai en daar kijk ik tegenop.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 20:07 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Laat je reis niet van je stemming afhangen, maar ga gewoon! Als je niet gaat krijg je er alleen maar spijt van. Het is als je depressief bent belangrijk om je niet te laten leiden door je gedachten/gevoelens, maar gewoon te doen wat je moet doen. Dan word je stemming vaak ook beter. En het zou idd ook erg zonde van het geld zijn.
Ja ik heb ook gezegd dat het niet goed me me gaat, gelukkig heb ik een seizoenskaart bij PSV en die speelden vandaag thuis, en had dus geen zin om na de wedstrijd op en neer naar Geldrop te fietsen. Dus kon ik ook dat vermelden bij de reden. Mischien dat hij nog terugkrabbeld of mailt. Hoop ik wel eigenlijk. Maar dat zie ik wel..quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:11 schreef Sylvana het volgende:
Bos81, ik zou gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je niet lekker in je vel zit ( hoeft nog niet meteen te zeggen dat je depressie hebt) en dat je daarom liever niet meegaat. Ik zou niet heel persoonlijk meteen van alles vertellen, maar zou wel eerlijk zijn en niet die krabbel maar gewoon negeren ofzo.
Dan zeg je toch gewoon toe dat het komende tijd niet uit komt? Iedereen heeft wel eens een drukke periode, moet geen probleem zijn.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:08 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Maar ja ik weet dat hij een ander mail-adres heeft en om zomaar na al die jaren weer contact te zoeken, weet ik gewoon niet. Er is zoveel gebeurt in de afgelopen jaren..
Nee, klopt. Maar ik begin toch wel enorm te twijfelen om het contact weer op te pakken. Misschien doet het me juist wel goed, weer met hem te praten. aan de andere kant ben ik niet meer degene van toen..quote:Op zondag 30 januari 2011 00:24 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dan zeg je toch gewoon toe dat het komende tijd niet uit komt? Iedereen heeft wel eens een drukke periode, moet geen probleem zijn.
Dat kan ik me voorstellen ja! Waarom krijg je die andere dan?quote:Op maandag 31 januari 2011 19:16 schreef GimmeGore het volgende:
Donderdag eindelijk weer eens naar de psych. verpleegkundige.
Maar nou blijkt het een ander te zijn dan waar ik eerst steeds heen ging.
Dat vind ik eigenlijk niet zo heel fijn eigenlijk
Goed van je dat je toch gegaan bent en zo'n lange vliegreis is ook erg vermoeiend. Rust maar goed uit en spullen die je vergeten bent kun je idd vaak daar ook wel kopenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:27 schreef cafpow het volgende:
oké, ik ben uiteindelijk wel gegaan en inmiddels aangekomen. Maar ik ben echt op..en zo'n lange reis hoef ik voorlopig niet.
Ik voel nog de beweging van het vliegtuigen ben super moe, heb maar 3 uurtjes geslapen, dus ik ga straks wat eten(hier eet je 's avonds luch eigenlijk) daarna een goede douche en daarna zoek ik het bed op
![]()
In bijn a28 uur heb ik maar een paar uurtjes geslapen, dus voel me momenteel lichtelijk depressief maar ik ben zo moe, dat ik niet eens goed depressief kan zijn.
Verder tja, ben ik meerdere dingen vergeten doordat ik 1 uur voor vertrek uit huis alles snel de koffer ingooide....en morgen moet ik maar wat gaan kopen
Klinkt goedquote:Op donderdag 3 februari 2011 18:52 schreef GimmeGore het volgende:
Ben vandaag dus naar de andere praktijkondersteuner geweest.
Helaas had ze niet alle gegevens, maar ze is in ieder geval meer van de actie.
Het was wel wat intenser dan bij de eerste vrouw, maar ik heb nu wel het idee dat er ook wat gaat gebeuren.
Zo staat er waarschijnlijk een psychologisch onderzoek op de planning.
Wat een verhaal zeg.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:21 schreef Radio91 het volgende:
hallo, iedereen!
Ik denk ik sluit me maar aan bij dit topic, dan kan ik over dit onderwerp praten met mensen die het begrijpen.
Ik heb 3 maanden geleden de diagnose ernstig deppresief ontvangen.
Het speelde voor mij al heel lang, en ik weet het voor mezelf ook al 2 jaar maar het is nu bevestigd.
Het keerpunt kwam voor mij om hulp te zoeken nadat ik me realiseerde waar ik mee bezig was.
Was mezelf enorm kwijt en was bezig plannen te maken hoe ik mezelf kon ombrengen.
Haat dat om te zeggen klinkt zo emo![]()
Iedergeval ik zat op dat moment in een verschrikkelijke baan van 60 uur in de week, gekoppeld daaraan zat ik op een opleiding.
Ik besloot ontslag te nemen bij mijn baan, naar mijn studieloop baan adviseur te gaan voor hulp en compleet eerlijk tegen hem te zijn, dit het ik ook gedaan met de mensen in mijn omgeving oderandere mijn moeder.
In het begin reageerde iedereen begripvol en zei dat ze de situatie snapte, en me zou proberen te helpen.
Ik heb nu 2 maanden thuisgezeten, om een beetje tot mezelf te kunnen komen, en helaas steld iedereen me enorm teleur, ik moest van school veder bij een nieuwe stage waarbij ik weer dezelfde uren ga maken, ik heb eraan zitten denken om te stoppen met de opleiding maar dat vind ik zonde omdat ik na 4 jaar nu eindelijk bijna klaar ben over 2 maanden heb ik examens.
Mijn moeder, neemt mij totaal niet serieus, en zeurt zoveel aan mijn hoofd over geld dat ik het huis uit moet dat ik me aanstel enzovoorts, helaas steld mijn beste vriendin mij nog het meeste teleur van haar had ik verwacht dat zei er voor me zou zijn zeker omdat zij ook depressief is geweest maar in mijn beleving heeft ze me nog net niet laten vallen.
Het punt is een beetje na die jaren van opkroppen want ik verberg alles, ik was altijd het stoere meisje wat de wereld aankon, heb ik eindeijk een klein stukje van mezelf geopend en gelijk weer gezien waarom je dat niet moet doen.
Het voelt alsof ik schreeuw tegen doven.
Binnenkort gaat de baan van 60 uur in de week weer beginnen en ik denk dat zelfs mijn psygoloog me niet hoort als ik zeg dat ik dit niet aankan.
Graag zou ik van jullie tips ect willen ontvangen, ik wil graag beter worden, en de dingen waarme ik worstel oplossen.
Ik merk aan mezelf dat ik terug val en weer vaak denk aan zelfmoord, maar dat wil ik niet ik wil alles weer op de rails krijgen, maar als niemand naar je luisterd is het zo moeilijk te geloven dat je leven ooit anders zal zijn
Hulp graag!
xx
Poeh, wat fijn. Wel een beetje stom dat ze je zo in spanning laten zitten. Daar zou ik ook echt niet tegen kunnen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 07:15 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Klinkt goed
Ik had maandag een 5 voor mn verslag van Communicatieve vaardigheden terug gekregen en was daardoor de hele week een beetje van slag, omdat ik echt een goed gevoel had erover en dus echt niet snapte waarom ik een 5 had. Ga ik gisteren naar de inzage, blijkt dat ik een 8 heb voor de opdracht zelf, maar omdat ik een paar toelichtingen was vergeten toe te voegen, waarvan ik dacht dat die niet bij het eindverslag in hoefden, had ik dus een 5 gekregen. Maar als ik maandag die toelichtingen gewoon even inlever, krijg ik dus gewoon die 8Dus hoef verder helemaal niks te herschrijven ofzo, dus heb me echt druk gemaakt om niks
![]()
Verder merk ik dat de woensdagochtend die ik nu ook naar school moet toch wel erg pittig is. Ben echt doodop, dus toch maar even overleggen of dat anders kan. Want moet nu woensdag, donderdag en vrijdag vroeg opstaan en dat is toch een beetje teveel van het goeie nog.
Heel herkenbaar allemaal.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:21 schreef Radio91 het volgende:
hallo, iedereen!
Ik denk ik sluit me maar aan bij dit topic, dan kan ik over dit onderwerp praten met mensen die het begrijpen.
Ik heb 3 maanden geleden de diagnose ernstig deppresief ontvangen.
Het speelde voor mij al heel lang, en ik weet het voor mezelf ook al 2 jaar maar het is nu bevestigd.
Het keerpunt kwam voor mij om hulp te zoeken nadat ik me realiseerde waar ik mee bezig was.
Was mezelf enorm kwijt en was bezig plannen te maken hoe ik mezelf kon ombrengen.
Haat dat om te zeggen klinkt zo emo![]()
Iedergeval ik zat op dat moment in een verschrikkelijke baan van 60 uur in de week, gekoppeld daaraan zat ik op een opleiding.
Ik besloot ontslag te nemen bij mijn baan, naar mijn studieloop baan adviseur te gaan voor hulp en compleet eerlijk tegen hem te zijn, dit het ik ook gedaan met de mensen in mijn omgeving oderandere mijn moeder.
In het begin reageerde iedereen begripvol en zei dat ze de situatie snapte, en me zou proberen te helpen.
Ik heb nu 2 maanden thuisgezeten, om een beetje tot mezelf te kunnen komen, en helaas steld iedereen me enorm teleur, ik moest van school veder bij een nieuwe stage waarbij ik weer dezelfde uren ga maken, ik heb eraan zitten denken om te stoppen met de opleiding maar dat vind ik zonde omdat ik na 4 jaar nu eindelijk bijna klaar ben over 2 maanden heb ik examens.
Mijn moeder, neemt mij totaal niet serieus, en zeurt zoveel aan mijn hoofd over geld dat ik het huis uit moet dat ik me aanstel enzovoorts, helaas steld mijn beste vriendin mij nog het meeste teleur van haar had ik verwacht dat zei er voor me zou zijn zeker omdat zij ook depressief is geweest maar in mijn beleving heeft ze me nog net niet laten vallen.
Het punt is een beetje na die jaren van opkroppen want ik verberg alles, ik was altijd het stoere meisje wat de wereld aankon, heb ik eindeijk een klein stukje van mezelf geopend en gelijk weer gezien waarom je dat niet moet doen.
Het voelt alsof ik schreeuw tegen doven.
Binnenkort gaat de baan van 60 uur in de week weer beginnen en ik denk dat zelfs mijn psygoloog me niet hoort als ik zeg dat ik dit niet aankan.
Graag zou ik van jullie tips ect willen ontvangen, ik wil graag beter worden, en de dingen waarme ik worstel oplossen.
Ik merk aan mezelf dat ik terug val en weer vaak denk aan zelfmoord, maar dat wil ik niet ik wil alles weer op de rails krijgen, maar als niemand naar je luisterd is het zo moeilijk te geloven dat je leven ooit anders zal zijn
Hulp graag!
xx
Sterkte Sylvana.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 16:07 schreef Sylvana het volgende:
Radio91, wat vervelend zeg dat je omgeving je niet serieus neemt. Ik zou echt aan jezelf denken en als jij denkt dat je die stage niet vol gaat houden zou ik er voorlopig niet aan beginnen. Je hoeft niet meteen helemaal te stoppen met je studie, maar een tijdelijke break is vaak wel mogelijk als je depressief bent. Bij mij op school nemen ze me gelukkig wel serieus en proberen ze er alles aan te doen om naar oplossingen te zoeken als ik bepaalde dingen nog niet aankan. Ik kan bijvoorbeeld geen groepsopdrachten aan, dus mag ik opdrachten individueel doen, lessen missen en gewoon thuis studeren etc. Zou gewoon echt voor jezelf proberen op te komen, want anders ben ik bang dat je er echt aan onderdoorgaat omdat je teveel doet, wat je niet aankunt. Sterkte ermee!
Hier zie ik echt op tegen de komende week. Moet naar school, de huisarts, de tandarts, de chiropractor, de psycholoog, therapie en ga naar Bert Visscher. En dan ook nog gewoon boodschappen doen, eten koken, afwassen, schoonmaken etc. Heb echt geen idee hoe ik dat allemaal moet gaan redden
Dat werkt juist averechts bij mijquote:
Welkom en van je af schrijven werkt voor veel mensen iddquote:Op maandag 7 februari 2011 14:21 schreef Brawler het volgende:
Na lang twijfelen uiteindelijk toch maar hier in P&P beland, en na een tijdje meelezen op het punt aangekomen hier zelf maar eens te posten. Ik zal gauw mijn verhaal hier van me afschrijven, wie weet lucht het op
Balen dat het weer zo slecht gaat. En goed van je dat je inziet dat je hulp nodig hebt. Maar daadwerkelijk die stap nemen is vaak het moeilijkst. Sterkte!quote:Op maandag 7 februari 2011 22:54 schreef ad0rable het volgende:
Gadver. Ik voel me de laatste tijd ook weer lekker. Februari is altijd het ergst. Thuissituatie is ook niet om over naar huis te schrijven maar ja. Binnenkort toch maar eens naar een psych. Dat roep ik al maanden maar het moet nu echt er eens van komen. Zo 'numb' als ik soms ben. En lusteloos. En soms die enorme jankbuien om niks. Bah bah bah.
Goed dat je hulp gezocht hebt! Welke AD en angstremmer slik je?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:21 schreef Swiffer het volgende:
Ik meld me hier ook even.. Teveel klachten om op te noemen, sinds vorige week aan AD's en angstremmers, ik kom er vast nog op terug maar wil me eerst even inlezen
Ligt het nou aan mij of is dit echt niet een goede invulling van een deeltijd behandeling?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:01 schreef ScarFace- het volgende:
Muziektherapie, creatieve therapie, in totaal 3 sessies psycho motorische therapie en hardlopen dat was het dan welveel te praktisch. doen doen doen(<3 dagen invulling)
Hoi,quote:Op dinsdag 8 februari 2011 21:01 schreef Kraker81 het volgende:
@Swiffer
je post bevat veel herkenbare klachten die mijn zus ook had. Daarnaast leed ze aan zeer hevige stemmingswisselingen, had moeite met sociale contacten en had suïcidale gedachten. Bij haar werd uiteindelijk borderline geconstateerd. Ze is er met professionele hulp, medicatie en groepstherapie uitgekomen. Vooral de groepstherapie heeft haar geholpen.
Ik kan geen diagnose voor je stellen, daar hebben we professionals voor, maar je verhaal komt me bekend voor.
Gaat wel, niet echt last van somberheid of depressieve gevoelens. Dus dat is wel mooi.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:39 schreef Sylvana het volgende:
Rustig hier zeg, hoe is het met iedereen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |