quote:Op zondag 16 januari 2011 18:35 schreef Poppedein het volgende:
Ohhhh Claudia, wat doe je nou... Kijk nou toch!Dat neusje vooral, is toch echt precies Ivan! En spekpolsjes
Ohhh man, wie draait de klok even vooruit voor mij?
quote:Op zondag 16 januari 2011 18:39 schreef miss_sly het volgende:
Ow, wat mooi![]()
en ze lijkt echt op Ivan, je mooie Lena
*rammel
quote:Op zondag 16 januari 2011 18:21 schreef mefke79 het volgende:
het was even wennen ja, weer een jongen. Niet dat die niet welkom zou zijn ofzo, maar alles voelt zo anders dan de vorige keer dat ik er ook gewoon vanuit ging dat het meisje zou zijn. Maar, tis wel makkelijk straks twee jongens. Ik bedacht me net bijvoorbeeld dat we dan Driekus zijn zomerjas nog een keer kunnen gebruiken, het is zo'n gaaf jasje. En die twee jochies gaan vast veel aan elkaar hebben.
Ik zag er aan het begin van de zwangerschap ook heel erg tegenop om het een stel vrienden te vertellen omdat zij al bezig waren met kinderen krijgen nog van voor de zwangerschap van Driekus. Gelukkig bleken zij ook zwanger te zijn, dus dat probleem werd opgelost.
Heb je nog hulp voor het geestelijke deel hier van? Ik meen me te herinneren dat dit wel aangevraagd was?quote:Op zondag 16 januari 2011 19:08 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik vind zwanger zijn tot nu toe ook niet leuk. Voor mij is het wel prettig om te lezen dat ik niet de enige ben die een beetje moeite heeft de roze wolk te vinden.
Ze heeft officieel al iets van 5 achterkleinkinderen maar die komen niet bij Oma thuis. Daarom blijft ze ook roepen tegen iedereen die maar horen wil dat ze haar eerste achterkleinkind krijgt en hoe trots ze wel niet is. Ze is nog nieuwsgieriger naar ons kindje dan wij zelfquote:Op zondag 16 januari 2011 19:30 schreef 3e.ronde het volgende:
Tally, wat lief!
Heeft ze al achterkleinkinderen, of wordt dit de eerste?
Even touperen! Dan is het net een afro kapselquote:Op zondag 16 januari 2011 19:49 schreef Claudia_x het volgende:
D'r haarbos is vergelijkbaar met die van Ivan, maar het is even afwachten hoe het eruit ziet na een wasbeurt. Nu is haar haar nog donker en zit er een lichte krul in. Vooral achterop haar hoofd lijkt ze behoorlijk wat haar te hebben. Maar het is echt geen afro!
Elegante handjes en een misprijzend toetjequote:Op zondag 16 januari 2011 19:45 schreef Claudia_x het volgende:
Het is gewoon stom dat ik niet nonstop naar haar kan loeren, want ik ben er nog niet over uit wat ik uiterlijk van haar vind. Het is een jongenskoppie, maar wel wat fijner. Haar beentjes en voetjes zijn echt meisjesexemplaren en haar nagels zijn langer en ovaler dan die van Ivan, eleganter. Ze is iets minder gaaf dan Ivan was omdat ze veel geboortevlekken in haar gezicht heeft, maar die zijn ookal voor een deel weggetrokken of minder zichtbaar. En ze heeft haar op haar schouders. En ze kan heel misprijzend kijken.
Ik voed haar elke 3 uur en dat duurt telkens wel even, dus ik zie gaar meestal met intervallen van 1,5 uur niet.
Je herkent ze uit duizendenquote:Op zondag 16 januari 2011 19:56 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Elegante handjes en een misprijzend toetjegefeliciteerd je hebt een heus prinsesje gebakken
![]()
ik ben héél benieuwd naar meer foto's van je meisje, ik vind zo op de foto dat ze een heel poppig mondje heeft, heel zoet.
En krullies!! ooh wat leuk!
Waarom mag ze eigenlijk niet bij jou liggen? Ik begrijp dat ze een saturatiemeter heeft, maar is dat dan meteen een reden om moeder en kind uit elkaar te halen?quote:Op zondag 16 januari 2011 19:45 schreef Claudia_x het volgende:
Het is gewoon stom dat ik niet nonstop naar haar kan loeren, want ik ben er nog niet over uit wat ik uiterlijk van haar vind. Het is een jongenskoppie, maar wel wat fijner. Haar beentjes en voetjes zijn echt meisjesexemplaren en haar nagels zijn langer en ovaler dan die van Ivan, eleganter. Ze is iets minder gaaf dan Ivan was omdat ze veel geboortevlekken in haar gezicht heeft, maar die zijn ookal voor een deel weggetrokken of minder zichtbaar. En ze heeft haar op haar schouders. En ze kan heel misprijzend kijken.
Ik voed haar elke 3 uur en dat duurt telkens wel even, dus ik zie gaar meestal met intervallen van 1,5 uur niet.
Schandaligquote:Op zondag 16 januari 2011 19:23 schreef 3e.ronde het volgende:
Het-is-mij, ik bedenk ineens dat ik gister vergeten ben te reageren op je. Jij ook al zulke problemen met je bekken, waardeloos joh...
Is er een plan van aanpak verder, of hoe gaat dat precies met die krukken?
Ik bedoelde ook de baby bij de moeder en niet de moeder bij de baby, ik begrijp ook dat dat onmogelijk is.quote:Op zondag 16 januari 2011 21:34 schreef Keshet het volgende:
Claudia, wat is ze mooi! En lief! En mooi! Had ik al gezegd dat ze mooi is?![]()
![]()
![]()
Mens, je krijgt me gewoon bijna aan het rammelen!![]()
Juud, Claudia mag waarschijnlijk wel 24/7 bij haar dochter zijn maar als je net bevallen bent is anderhalf uur op een burostoel of tuinstoel zitten op zo'n afdeling elke drie uur uitputtend genoeg. Meestal is er niet voldoende plek op zo'n afdeling om er steeds met bed en al bij te kunnen zijn.
De prio op zo'n afdeling ligt bij de kindjes en niet bij de mama's.
Claudia, zoals Huup al zei, je staat vast wel je mannetje, maar blijf wel op je strepen staan als jij denkt dat dat nodig is. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om je kindje 'af te staan' aan de artsen maar het is en blijft jouw kind. Blijf je gevoel volgen.![]()
Hoe gaat het nu met jou en J.?
Hier precies hetzelfde! Ik vond zwanger zijn echt helemaal geweldigquote:Op zondag 16 januari 2011 21:50 schreef Beessie-Jen het volgende:
.en ik vind zwanger zijn wel heel erg fijn, ik heb van de vorige zwangerschap ook genoten. Alleen het 1e trimester vind ik geen pretje... maar als eenmaal je buik echt groeit en je dat gezellige bewegen steeds voelt...heerlijk!
Dat had ik ook, en een paar wkn na de bevalling voelde ik iets in mijn buik dat leek op leven van een kindje, heel apart want dat kindje lag naast me in bedquote:Op zondag 16 januari 2011 21:53 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik voelde me ook echt een beetje ''leeg'' en raar de eerste dagen na de bevalling en betrapte me erop dat ik nog weleens mn hand op mn buik legde
Dat valt ook wel opquote:
Ze hebben mij uitgelegd, destijds, toen Oscar om zijn suiker op de kinderafdeling lag dat het niet kan omdat de kraamverpleegkundigen niet opgeleid zijn om 'zieke' babietjes te monitoren, daar heb je toch echt het verplegend personeel op de kinderafdeling voor nodig, en helaas is daar weer geen ruimte voor kramende moeders.quote:Op zondag 16 januari 2011 20:17 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Waarom mag ze eigenlijk niet bij jou liggen? Ik begrijp dat ze een saturatiemeter heeft, maar is dat dan meteen een reden om moeder en kind uit elkaar te halen?
Wat ik zo lees had ze gisteren een flinke dip, maar gaat het nu goed, dan kan ze toch met meter en al bij jou liggen?
Geen idee of dat zo werkt hoor, maar ik zou echt enorm gaan steigeren als om zo'n reden ik niet 24/7 bij mijn kind zou mogen zijn, zeker gezien de bv en het feit dat jij dan kan reageren op haar hongersignalen.
Ik hoop dat jullie morgen lekker naar huis mogen.![]()
Ik word echt zo'n duivelse moeder (lees loeder)
Oh, je bent niet de enige. Gisteren was er op RTL Nieuws een item over overstromingen in Brazilië. Keierg natuurlijk, en toen zag je een vrouw met een hond in haar armen door de stroming, en ze kon die hond niet meer vasthouden.quote:Op zondag 16 januari 2011 21:22 schreef twentemeisje het volgende:
En ik word een enorm weekdier.Gisteren moest ik zelfs janken om een stukje tekst over borstvoeding (ging over de eerste keer aanleggen na de bevalling) uit de Geboortespecial van WIJ jonge ouders uit de blije doos
.
Hier is de verbouwing nu begonnen en hebben we een heel groot gat in het dakquote:Op maandag 17 januari 2011 09:05 schreef Brighteyes het volgende:
F. en ik gaan de zolder een beetje omgooien en dan moet daar een logeerkamer ontstaan, ik zei al voor de grap, zullen lichtblauwe of roze gordijnen doen.![]()
Hij vond het niet leuk.
![]()
![]()
Wij hebben het een paar jaar terug gedaan, die dakkapel en dat levert echt zoveel ruimte op! Echt een wereld van verschil.quote:Op maandag 17 januari 2011 09:13 schreef Tally het volgende:
[..]
Hier is de verbouwing nu begonnen en hebben we een heel groot gat in het dak
Maar ik ben wel gesloopt. Nu al6 uur moest ik het bed uit
quote:Op maandag 17 januari 2011 09:13 schreef Brighteyes het volgende:
Over dat weekdier zijn? Het gaat noooooooooooooooit meer over!
Ik was pas net zwanger van Sasha toen moest ik al janken toen ik een draaiorgel hoorde in de stad, en afgelopen zaterdag stond ik met de tranen in mijn ogen toen Sasha een muntje in het centenbakje ging stoppen bij datzelfde draaiorgel.![]()
Het is dat ik zwanger ben, anders hadden ze mij ook wel uit elkaar mogen trekkenquote:Op maandag 17 januari 2011 09:16 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Tally, ze slopen toch je dak en niet jou?![]()
Leuk hè, 'het' vertellen en de reacties?quote:Op maandag 17 januari 2011 09:17 schreef Cyntiaa het volgende:
Goedemorgen iedereen! Het weekend overleefd?
Wij hebben het de oma's van mijn vriend verteld, dolblij! Mijn oom, tante, neefje en nichtje weten het ook. Die zijn ook enthousiast! ( Doet ons goed die reacties! )
Claudia, hoe gaat het met de jullie en de kleine meid?
quote:Op maandag 17 januari 2011 09:13 schreef Brighteyes het volgende:
Ik was pas net zwanger van Sasha toen moest ik al janken toen ik een draaiorgel hoorde in de stad, en afgelopen zaterdag stond ik met de tranen in mijn ogen toen Sasha een muntje in het centenbakje ging stoppen bij datzelfde draaiorgel.![]()
Whahahaha!quote:Op maandag 17 januari 2011 09:19 schreef Tally het volgende:
[..]
Het is dat ik zwanger ben, anders hadden ze mij ook wel uit elkaar mogen trekken
Zien er niet verkeerd uit
Maar das een ander verhaal
quote:Op maandag 17 januari 2011 09:19 schreef Tally het volgende:
[..]
Het is dat ik zwanger ben, anders hadden ze mij ook wel uit elkaar mogen trekken
Zien er niet verkeerd uit
Maar das een ander verhaal
Aankomend weekend is mijn schoonvader jarig. Dan is de hele familie weer bij elkaar (en dat zijn er een hoop) en zal ik vast opmerkingen gaan krijgen over mijn buikquote:Op maandag 17 januari 2011 09:19 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Leuk hè, 'het' vertellen en de reacties?.
Zondag mogen we weer. Dan hebben we een dagje uit omdat de oma van89 jaar wordt.
De hele schoonfamilie is dan bij elkaar. En dan gaan we oma ook vertellen dat ze overgrootoma wordt.
quote:
Leuk B-J! Duurde het lang voor ze het zagen?quote:Op maandag 17 januari 2011 09:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
leuk Cynthia dat iedereen zo leuk reageert!
ik ben helemaal vergeten dat wij gisteren ook de andere helft van de familie hebben ingelicht. (schoonfam.). Gister vieren wij mijn verjaardag en we hadden Evie een shirtje aangetrokken met; ik word grote zus, en daaroverheen een giletje. Dus op een gegeven moment dat giletje uit gedaan; en mijn schoonmoeder echt zo van huh??? Echt echt echt???? wat leuk!!!
Dit vind ik wel wat bizar. Op de neonatologie horen ze toch voorzieningen te hebben voor moeders die hun kind komen voeden, om het voor hen zo makkelijk mogelijk te maken.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:11 schreef Claudia_x het volgende:
De halve afdeling door om vannacht m'n meisje te voeden in een benauwd kamertje op een ongemakkelijke stoel. Ik kan niet wachten.En dat is geen sarcasme!
Niet luisteren naar dat stemmetje, hoor. Je voelt je zoals je je voelt en dat is hartstikke legitiem! Hormonen kunnen rare dingen met je doen, en dan kun je wel telkens boos tegen jezelf doen, maar je moet nog een hele tijdquote:Op maandag 17 januari 2011 09:43 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik had gisteren voor het eerst weer dat ik zoiets had van, 'ohja, hormonen_ _!'
Ik was Sex and the City aan het kijken en ik heb de afleveringen al zoooo vaak gezien, maar nu bij een wat emotioneler momentje zat ik alweer te snikken, haha.
En de aflevering dat Charlotte een miskraam had hakte er wel even goed in
En gisterenavond voelde ik me echt blah. En ik durf er niet om te klagen, want ik heb elke keer het stemmetje in mn hoofd dat zegt: 'Je moet blij zijn dat je last van je hormonen hebt, je bent tenminste zwanger'.
Hehe, moest wel even een beetje lachen....vooral omdat het zo herkenbaar is.quote:Op maandag 17 januari 2011 13:23 schreef Take_A_Picture het volgende:
Zo, gisteren emo, vandaag een donderbui.
Begon al goed met file waardoor ik mn auto niet meer kwijt kon op de reguliere plekken.
Afijn, even paar uurtjes gewerkt en weer richting huis, ik kom thuis van werk en lief en ik gaan ff lunchen. Lief ruimt niet af, lief heeft baggerpoten en ik ruim t allemaal wel op.
Kom ik boven, heeft de kat weer zitten kotsen. Dus ook dat opruimen.
Mijn stemming was inmiddels een grafstemming en wat zegt mn lief: 'je moet niet zo zeuren en mopperen, je wilde zelf die kat'. Echtin het kwadraat!
Mijn lief is echt héél lief, maar soms... grrr!
Ohja, en hormonen kunnen echt kut zijn :-P
Sorry hoor, moest ff mn gal spuwen.
Ik aan deze:quote:Op maandag 17 januari 2011 14:26 schreef Lujaxa het volgende:
claudia proficiat en een mooi meisje... moest meteen aan liedje denken toen ik haar naam las
Een van hun mooiste liedjes ooit...quote:Op maandag 17 januari 2011 15:21 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik aan deze:
Acda en de Munnik: Lena
OMG jij ook al?! Dan ligt het vast aan het draaiorgel, ik ben toen ik zwanger was van Soneal ook een keer heel dankbaar geweest voor m'n zonnebril....quote:Op maandag 17 januari 2011 09:13 schreef Brighteyes het volgende:
quote:Op maandag 24 mei 2010 13:32 schreef Soneal het volgende:
(...)
Nou ja, het kan verkeren.... kennelijk moet het in balans komen met het feit dat ik zaterdag tranen met tuiten huilde toen we in de stad langs een draaiorgel liepen (wat nota bene "Als de nacht verdwijnt" van Jan Smit speelde) en niet één keer, nee alle 3 de keren dat we langs het draaiorgel kwamen was het raak![]()
quote:Op maandag 17 januari 2011 16:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
OMG jij ook al?! Dan ligt het vast aan het draaiorgel, ik ben toen ik zwanger was van Soneal ook een keer heel dankbaar geweest voor m'n zonnebril....
[..]
Hey, veel plezier vanavond, willen jullie weten wat het gaat worden?quote:Op maandag 17 januari 2011 17:01 schreef laiveneertiekje het volgende:
Zo, net bijgelezen, en nu alweer geen idee wat ik gelezen heb..
Mijn werkdag vandaag ging best ok! Had ook flink wat maatregelen genomen, en ik ben nu ook een stukje rustiger dan vorige week. Jammer dat er vanmorgen vervelend nieuws kwam, waardoor de hele dag toch een raar randje krijgt.
En vanavond de SEO, en ik vind het best spannend, en heb er erg veel zin in. Hopen dat onze uk zich goed laat bekijken..
Ik doe dat ook, soms denk ik echt, doe even kalm. Ben normaliter ook niet snel boos, vrij gemakkelijk...quote:Op maandag 17 januari 2011 16:46 schreef Aventura het volgende:
Whaha ja, ik ben normaliter vrij mild. Ik zou nooit tegen iemand uitvallen. Nu ben ik iets onverdraagzamer. Ik merk ook dat ik zakelijker word, bv. laatst met mijn beoordelingsgesprek.
Soort 'moederleeuw' die strijdt voor haar welpje!
Ik heb dat ook wel een beetje. Hoe leuk het ook is natuurlijk dat we zwanger zijn, vind ik het lichamelijke en gevoelsgedoe allemaal maar niks. Wat mij betreft mag het al augustus zijn.quote:Op maandag 17 januari 2011 17:10 schreef -Nienna- het volgende:
Claudia, wat een plaatje!!
Vanavond weer naar de VK. En over die roze wolk, die heb ik ook niet. Misschien dat die nog komt de komende weken, maar van mij mag het zwanger zijn snel over zijn...ik heb vooral moeite inderdaad met je anders voelen dan normaal. Maarrrrrr, het is allemaal voor en goed doel denk ik dan maar weer
Ja, dat zei ze ook tegen ons, daarom zijn wij ook naar haar toe gegaan. Hele leuke vrouw!quote:Op maandag 17 januari 2011 17:50 schreef laiveneertiekje het volgende:
-Nienna-, wij gaan naar de babyview hier in de buurt. Diegene mag ook 20 weken echo's doen. Die scheen het het leukste te doen volgens onze verloskundige.
Ik moet er ook regelmatig even aan denken Keshet. Avotar heeft niet meer gepost sinds deel 726 (dus voor de echo plaats vond). Hoop dat alles goed is.quote:Op maandag 17 januari 2011 18:52 schreef Keshet het volgende:
Heeft iemand al iets van Avotar gehoord? Ik hoop dat alles goed gaat bij ze.
Ja maar dat was ook heel schokkend!quote:Op maandag 17 januari 2011 09:08 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Oh, je bent niet de enige. Gisteren was er op RTL Nieuws een item over overstromingen in Brazilië. Keierg natuurlijk, en toen zag je een vrouw met een hond in haar armen door de stroming, en ze kon die hond niet meer vasthouden.
(de tranen komen nu alweer opzetten. Ik ben toch al een softie als het om honden gaat, maar gisteren kon ik het wel uitschreeuwen op de bank. Ik was helemaal van slag.
Ze waren om 14:00 uur al weer klaar. Sorryquote:Op maandag 17 januari 2011 19:29 schreef danic het volgende:
Oh en Tally: kan je ze morgen niet even stiekem besluipen en een foto maken? Dan is onze dag ook weer goed morgen (als we dezelfde smaak hebben natuurlijk).
Lekker die geruststellingquote:Op maandag 17 januari 2011 20:50 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik zag me net ook nog af te vragen hoe het met avotar gaat.
Wij zijn net terug, en het was leuk! Leuke 2 en 3D foto's mee, en ons ukje doet het goed. Lekker liggen draaien en doen totdat de metingen bijna klaar waren, en toen ging hij/zij slapen...
Fijn dat alles goed was!quote:Op maandag 17 januari 2011 20:50 schreef laiveneertiekje het volgende:
Wij zijn net terug, en het was leuk! Leuke 2 en 3D foto's mee, en ons ukje doet het goed. Lekker liggen draaien en doen totdat de metingen bijna klaar waren, en toen ging hij/zij slapen...
Het wordt een verrassing voor jullie dusquote:Op maandag 17 januari 2011 20:50 schreef laiveneertiekje het volgende:
Dat mocht ik willen! Laatste dagen echt abnormaal moe geweest (ik las niet eens mn active topics als er teveel berichten waren) en vrijwel continu gespannen/harde buik. Naïef als ik ben, dacht ik dat dat vast voorwerkachtig was, maar van de vk (verder tevree) moet ik tt een potje gaan inleveren voor check op blaasontsteking.quote:
ohquote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat mocht ik willen! Laatste dagen echt abnormaal moe geweest (ik las niet eens mn active topics als er teveel berichten waren) en vrijwel continu gespannen/harde buik. Naïef als ik ben, dacht ik dat dat vast voorwerkachtig was, maar van de vk (verder tevree) moet ik tt een potje gaan inleveren voor check op blaasontsteking.
Jammer dat ik nergens deksels heb voor op de potjes![]()
Maar jij mag toch ook al het entertainment verzorgen hier? Je bent voorbij de 37 dus persen maar!
Gaat soms toch ineens snel he!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:51 schreef Kuukske het volgende:
Maak je de afspraak voor je SEO bij je vk PM?
Ik dacht bij het ziekenhuis, althans.. volgens mij moet het bij ons bij het ziekenhuis.
Afijn, ik heb volgende week weer controle bij de vk. Dan zijn we alweer 10 weken.
Uit de enkele cijfers volgende week.
Ja, keisnel.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:05 schreef PM-girl het volgende:
Gaat soms toch ineens snel he!
Nee, de SEO is inderdaad niet bij de vk, maar er is een speciale diagnostische dependance hier vanuit het ziekenhuis, ik vermoed dat ik een verwijzing van de vk nodig heb alvorens een afspraak te kunnen maken.
je hebt idd een verwijzing nodig.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:05 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Gaat soms toch ineens snel he!
Nee, de SEO is inderdaad niet bij de vk, maar er is een speciale diagnostische dependance hier vanuit het ziekenhuis, ik vermoed dat ik een verwijzing van de vk nodig heb alvorens een afspraak te kunnen maken.
Hmm. Inmiddels staat het klaar in een potje met plasticfolie eroverquote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:59 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ohjammer. Moet je het potje bij je HA inleveren? Die hebben ook potjes staan daar, en vast ook een patiententoilet. Als je net zo'n zeikerd bent als ik inmiddels kun je vast al op any given time in zo'n potje plassen toch? Misschien is dat makkelijker dan een deksel zoeken
En my gut zei me dat jij voor de datum ging bevallen![]()
Volgens mij hoeft dat niet per se.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:15 schreef The_Tankgirl het volgende:
Ik moet de volgende keer ook weer een potje urine inleveren bij de vk(ben dan 26 weken). Moet dat ochtendurine zijn?
Alweer? Wanneer begint dat dan?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:24 schreef Takkembah het volgende:
Bij onze verlos doen ze altijd urine checken (ware het niet dat ik het al drie keer vergeten ben)....En het hoeft idd geen ochtendurine te zijn..
En oh man, hier 23 weken en mijn tetten lekken alweer...
Kraamzorg heb ik zelf al eventjes terug geregeld, maar de SEO lijkt me dat dat specifiek nog even besproken wordt morgen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:10 schreef Popples het volgende:
[..]
je hebt idd een verwijzing nodig.
heb je die niet eerder gehad dan?
ik kreeg die al bij 10,5 week en heb toen gelijk kraamzorg en seo geregeld.
Klopt, maar dat schijnt pas vanaf 28 wk echt van belang te zijn (ivm eiwitten). En zeker als je bijv last denkt te hebben van blaasontsteking oid is het zeer nuttig.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:39 schreef Aventura het volgende:
Ik zou dat urine checken niet overslaan hoor. Komt best veel belangrijke info uit.
Ik geniet er ook zeker wel van, maar ik merk wel dat ik heel ongeduldig ben. Ik wil heel graag al teken van leven zien dmv een echo, maar dat duurt nog wel even voordat het zover is.quote:Op maandag 17 januari 2011 14:25 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ps:
Ik heb echt veel aan jou moeten denken tijdens mijn 16 tot 19 weken zwangerschap, ik vond het zo verdrietig, het idee dat het bij jou toen mis is gegaan.
Ben nog steeds zo blij voor je dat het zo snel weer gelukt is en dat je van die heerlijke kwalen hebt nu, dubbelop genieten.
Ben benieuwd of je gelijk krijgt! Oh zo leuk, een heus vers beebje heb je straksquote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hmm. Inmiddels staat het klaar in een potje met plasticfolie eroverToch maar uit bed komen en wegbrengen nu.
Mijn gut zegt trouwens hetzelfde, dan heeft ze nog 10 dagen. Maar als t straks 42 weken wordt, is t dan wel schrikken (en balen).
Hou je t zelf nog een beetje vol zo?
Eensch, ondanks dat hij heel lief is maar je kunt net niet doen wanneer je wil zeg maar (liggen ofzo) maar ja hier 1 die heel behulpzaam is enzo dus daar ben ik al blij mee en ik maak me er maar niet te druk om en word weat makkelijker met dingen dat scheelt ook alquote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:01 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Hier gaat het okay, laatste loodjes wegen zwaar met een kind wat al rondloopt. Ik mis het even kunnen gaan liggen of op adem kunnen komen als je lijf aangeeft dat dat nodig is. Dat gaat gewoon niet, maar goed, het is niet anders dus we overleven het wel.
Ze heeft sinds gister geleerd om de trap ook zelf af te lopendat scheelt hopelijk al heel wat!
Lijkt me niet als je zo beroerd bent.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:39 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik hoop zo dat ik niet tot 42wk hoef de te wachten op wuppie.
Ga er maar niet van uit dat ze je vanwege hyperemesis gravidarum eerder zullen gaan inleiden hoorquote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:13 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Lijkt me niet als je zo beroerd bent.
Ow...........das mooi balen dan zeg, ik dacht, zo laten ze je niet doorlopen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:22 schreef 3e.ronde het volgende:
[..]
Ga er maar niet van uit dat ze je vanwege hyperemesis gravidarum eerder zullen gaan inleiden hoor![]()
Zeker bij een eerste niet.
Zelf heb ik met de eerste ook tot 42 weken gelopen. Afspraak voor het inleiden stond al op 42+2, gelukkig begon het 3 dagen ervoor uit zichzelf zodat ik op 42 rond bevallen ben.
Bij nr. 2 zouden ze me niet langer dan 41 weken laten rondlopen, maar toen was ik medisch en liep ik bij de gyn. Ander verhaal dus.
Ja t koste me wat vorige zwangerschap aan zoogkompressen zegquote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:46 schreef Takkembah het volgende:
Ben blij huup, geen lektetten... Ik kan me voorstellen dat het pittig wordt zo op het einde!
En wat knap van Amelie!!! En fijn voor jou, uiteraard. Omdat wij binnenkort verhuizen en daar een hele andere trap hebben, beginnen we daar ook met oefenen. Lang over gedaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yay voor de sticker van ik80!
en yay geen blaasontsteking! Fijn Vanyel![]()
Oh oke, ja, en om je prakje boerenkool mee te nemen in het dashboardkastje is ook zo wat, he?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:35 schreef 3e.ronde het volgende:
Om 5 uur had ik nog een appel en een pakje Sultana weggewerkt, was niet toereikend. Het echte werk deed het toch een stuk beter
Ik heb nu van mijn zus voor de uitprobeer lilypadz gekregen. Mocht de melk zich ooit aandienen, kan ik dus lekker makkelijk switchen tussen de kompressen en de siliconen om te kijken wat bij mij het fijnst werkt. Padz schelen wel een bak centen (en naar de winkel moeten) als ik jou zo lees.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:12 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ja t kostte me wat vorige zwangerschap aan zoogkompressen zeg![]()
Ik had die dingen ook (heb trouwens!) maar ze gleden eraf bij de lektetten na de bevallingquote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb nu van mijn zus voor de uitprobeer lilypadz gekregen. Mocht de melk zich ooit aandienen, kan ik dus lekker makkelijk switchen tussen de kompressen en de siliconen om te kijken wat bij mij het fijnst werkt. Padz schelen wel een bak centen (en naar de winkel moeten) als ik jou zo lees.
Jij hebt dus monsterproductie? Heb je nog geluk dat je daar niet ook een monsterkind van hebt gekregenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:50 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ik had die dingen ook (heb trouwens!) maar ze gleden eraf bij de lektetten na de bevallingOp zich zijn het fijne dingen die padz maar als je veel lekt zijn ze er niet tegen opgewassen, dan laat het soort vacuum los.
Er is natuurlijk nog weinig over te zeggen of en hoeveel last je ervan hebt enzo, ik hoop voor je dat het meevalt
Dat zijn er meerquote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:53 schreef huuphuup het volgende:
ohja welkom Espri!
Ik zet in op een dametje seilram!
ik had er dit keer al bij tien weken last van. daarna is het wel even gestopt, maar nu ik verder op 't einde ga lopen merk ik af en toe wel weer natte plekken..quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:01 schreef Popples het volgende:
nu jullie het over lektetten hebben kan het al bi 15 weken?
ik twijfelde van de week heel erg. maar ik ben niet in de buurt van water geweest dus wat het wel moest zijn geen idee.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jij hebt dus monsterproductie? Heb je nog geluk dat je daar niet ook een monsterkind van hebt gekregen
FR is dat de handkolf of de electrische?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:29 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb de avent kolf moet alleen nog even uitvogelen hoe deze precies werkt.
Iemand een gebruiksaanwijzing?
Ik wil graag iets gaan doen maar twijfel nog wat.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:50 schreef Zana het volgende:
Ik kijk hier ook al een hele tijd mee, zonder te posten.
Hebben jullie eigenlijk ooit een cursus gedaan, zoals Samen bevallen of een of ander informatieavond van de verloskundigenpraktijk bezocht eventueel samen met de partner en hebben jullie er iets aan gehad? Tegenwordig is zoveel informatie al op Internet te vinden dat ik mij afvraag of het wel nuttig is om daar naatoe te gaan.
Ik ga niet, heb ik besloten. Ik ga wel naar een avond over bevallen, gegeven vanuit de verloskundige praktijk, dat is ook voor manlief. En naar een voorlichtingsavond over borstvoeding.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:50 schreef Zana het volgende:
Hebben jullie eigenlijk ooit een cursus gedaan, zoals Samen bevallen of een of ander informatieavond van de verloskundigenpraktijk bezocht eventueel samen met de partner en hebben jullie er iets aan gehad? Tegenwordig is zoveel informatie al op Internet te vinden dat ik mij afvraag of het wel nuttig is om daar naatoe te gaan.
Wij doen de cursus Samen Bevallen en ik vind dat (als man) erg interessant en nuttig. Vanaf de eerste avond krijgen we ademhalingsoefeningen en heel veel uitleg over hoe de bevalling gaat verlopen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:50 schreef Zana het volgende:
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:37 schreef grizzlybear het volgende:
[..]
Wij doen de cursus Samen Bevallen en ik vind dat (als man) erg interessant en nuttig. Vanaf de eerste avond krijgen we ademhalingsoefeningen en heel veel uitleg over hoe de bevalling gaat verlopen.
Het is leuk om met andere stellen in contact te komen die er ook actief mee bezig zijn, dus wat mij betreft zeker een aanrader.
Ik begin aanstaande maandag met zwangerschapsyoga. Onder het mom: baadt het niet dan schaadt het niet. Daarbij ben ik best een zenuwpees en ik denk dat yoga gewoon heel goed voor me is. Ook kan ik niet meer sporten door problemen met mijn bekken, dus alle beweging is welkom.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:50 schreef Zana het volgende:
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:22 schreef Aventura het volgende:
Ik merkte vandaag trouwens dat ik van 2 trappen op helemaal buiten adem was. Dat is ern zwangerschapskwaal toch?
Ja want het gaat er natuurlijk om dat jjij je kindje graag zietquote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:54 schreef mefke79 het volgende:
oja...serieus gelezen vandaag: he...hoe kan dat nou? Achterstevoren?
Nu snap ik waarom er op al die dingen nog plaatjes staan en waarom er allerlei veiligheidsdingen ingebouwd worden om verkeerd plaatsen te voorkomen...
(en nee, ik ben niet feller tijdens mijn zwangerschap, maar erger me wel sneller en zeker aan dit soort dingen)
OMGquote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:54 schreef mefke79 het volgende:
oja...serieus gelezen vandaag: he...hoe kan dat nou? Achterstevoren?
Nu snap ik waarom er op al die dingen nog plaatjes staan en waarom er allerlei veiligheidsdingen ingebouwd worden om verkeerd plaatsen te voorkomen...
(en nee, ik ben niet feller tijdens mijn zwangerschap, maar erger me wel sneller en zeker aan dit soort dingen)
Ik ben ook bij het minste of geringste buiten ademquote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:22 schreef Aventura het volgende:
Ik merkte vandaag trouwens dat ik van 2 trappen op helemaal buiten adem was. Dat is ern zwangerschapskwaal toch?
Dat ken ik ja. Ook als je lekker zit te ouwehoeren op een gegeven moment kom je adem te kort.quote:Op woensdag 19 januari 2011 08:49 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]
Ik ben ook bij het minste of geringste buiten adem
Same here. Ik ging vrijdag sporten (callanetics) en was na een paar pasjes al aan het hijgen als een dollequote:Op woensdag 19 januari 2011 08:53 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb ook weinig adem, maar ik dacht dat dat kwam omdat ik niet meer sportte en dus een teruglopende conditie had.
Neuh, ik ben er 4 keer uit geweest om te plassen en 3 keer om een hele zielige dreumes met buikkramp te troosten. Maar ik leef nogquote:Op woensdag 19 januari 2011 08:29 schreef Vanyel het volgende:
Sowieso stil vannacht. Iedereen goed geslapen?
Sowieso kan ik je aanraden om je ringen en dergelijke 's avonds af te doen voor het slapen. Weet niet of je die draagt verder.quote:Ik hou langzaamaan wat meer vocht vast, ook in mijn handen. Op zich geen drama, maar de gewrichten in mijn vingers gaan er behoorlijk pijn van doen. Ik kreeg gister nauwelijks een spaflesje open.
Bekend probleem?
Hier heerlijk geslapen. Na al mijn gespook 's nachts van vorige week en daarna 2 goeie nachten, was ik gisteren gebroken. Heb nu 11 geslapen met 1 plaspauze, dus ben weer bij de levenden.quote:Op woensdag 19 januari 2011 08:29 schreef Vanyel het volgende:
Sowieso stil vannacht. Iedereen goed geslapen?
Ik hou langzaamaan wat meer vocht vast, ook in mijn handen. Op zich geen drama, maar de gewrichten in mijn vingers gaan er behoorlijk pijn van doen. Ik kreeg gister nauwelijks een spaflesje open.
Bekend probleem?
quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:59 schreef Takkembah het volgende:
Oh en buiten adem *meldt*, was vooral fijn met hoorcollege's geven hiero. *zucht, zucht* *adem, adem*.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |