abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91422194
Het vorige topic: http://forum.fok.nl/topic/1591855/6/50#91421409

2011

Januari:
16 januari 2011: Basboussa
28 januari 2011: Vanyel
29 januari 2011: ik80lll (jongetje)

Februari:
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
06 februari 2011: HuupHuup (meisje)
22 februari 2011: Chooselife (papa)
23 februari 2011: MamaPurk (meisje)

Maart:
04 maart 2011: stengeltje (jongetje)
12 maart 2011: DJMO (jongetje)
22 maart 2011: danimeisje (jongetje - Tygo)
26 maart 2011: She-wolf

April:
03 april 2011: Twentemeisje (meisje)
06 april 2011: Nienna (meisje)
08 april 2011: J-net
10 april 2011: Grizzlybear (papa)
15 april 2011: Jeetjejom
15 april 2011: Tally (meisje)

Mei:
02 mei 2011: Danic (meisje)
06 mei 2011: Ienemini
07 mei 2011: Poppedein
08 mei 2011: The_Tankgirl (meisje)
10 mei 2011: Krijtlijk
13 mei 2011: Takkembah
26 mei 2011: avotar (papa)

Juni:
*** 01 juni 2011: Juud79 en Dementor *** (meisje)
02 juni 2011: Incolumis
04 juni 2011: Mefke79 (jongen)
05 juni 2011: laiveneertiekje
05 juni 2011: cleany (papa)
14 juni 2011: Danielle_
19 juni 2011: ferrari_rood
29 juni 2011: Jose81
30 juni 2011: PM-girl

Juli:
08 juli 2011: Popples en Prowl
13 juli 2011: Aventura
21 juli 2011: Cyntiaa

Augustus:
07 augustus 2011: vrouwtje-theelepel
14 augustus 2011: Beregd (papa)
19 augustus 2011: Hilliebillie
***22 augustus 2011: Kuukske & JDude***
24 augustus 2011: Linda2205
25 augustus 2011: BeessieJen

September:
06 september 2011: wickie
11 september 2011: Mevr_Mus
14 september 2011: boembaa
19 september 2011: Take_A_Picture
19 september 2011: Jolene
19 september 2011: 3e.ronde

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

En hier dan Ivans mooie zusje, dochter van Claudia en haar vriend:

Hier gaat het allemaal heen in dit topic O+

quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:35 schreef Poppedein het volgende:
Ohhhh Claudia, wat doe je nou... Kijk nou toch! O+ Dat neusje vooral, is toch echt precies Ivan! En spekpolsjes O+ Ohhh man, wie draait de klok even vooruit voor mij?
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:39 schreef miss_sly het volgende:
Ow, wat mooi O+ O+ en ze lijkt echt op Ivan, je mooie Lena O+
*rammel

[ Bericht 6% gewijzigd door Jippie op 20-06-2023 13:30:10 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_91422303
Claudia wat een mopje O+ En ze lijkt inderdaad op Ivan!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_91422317
Oooh Claudia, wat een poepie!!
Ik ken Ivan niet, dus helaas geen vergelijkingsmateriaal.
  zondag 16 januari 2011 @ 18:43:58 #4
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_91422333
Wat een snoesje Claudia! O+
pi_91422424
O Claudia, wat een mooi meisje heb je gebakken? Al zicht op naar huis gaan?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_91422432
Wat een mooi meisje claudia
  zondag 16 januari 2011 @ 18:49:20 #7
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_91422573
Van harte gefeliciteerd met Lena! *O* Een scheetje is het :*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_91422603
Aaah, Claudia wat een een mooi meisje jullie Lena!! O+ :Y ^O^
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_91422873
Aaah Claudia O+ O+ wat is ze mooi en wat lijkt ze op Ivan! Het neusje, het mondje O+ O+ geweldig!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91422976
O+ Lena... prachtig!

quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:21 schreef mefke79 het volgende:
het was even wennen ja, weer een jongen. Niet dat die niet welkom zou zijn ofzo, maar alles voelt zo anders dan de vorige keer dat ik er ook gewoon vanuit ging dat het meisje zou zijn. Maar, tis wel makkelijk straks twee jongens. Ik bedacht me net bijvoorbeeld dat we dan Driekus zijn zomerjas nog een keer kunnen gebruiken, het is zo'n gaaf jasje. En die twee jochies gaan vast veel aan elkaar hebben.

Ik zag er aan het begin van de zwangerschap ook heel erg tegenop om het een stel vrienden te vertellen omdat zij al bezig waren met kinderen krijgen nog van voor de zwangerschap van Driekus. Gelukkig bleken zij ook zwanger te zijn, dus dat probleem werd opgelost.
:D grappig dat ook hierin je lichaam je zo voor de gek kan houden. gelukkig was een jongen net zo welkom als een meid, dat had ik je al eens eerder zien zeggen, vandaar dat ik het durfde te vragen... :) maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat het even heel anders is als je denkt een meisje te krijgen en een jongen blijkt te dragen... :)
een stel broers is ook O+
:*
pi_91423220
Mijsje, ik vind het fijner dat iemand het gewoon vraagt dan gaat zitten speculeren. Ik ben er ook gewoon open over. Net als ik deze keer ook open ben over het feit dat ik het niet leuk vind om zwanger te zijn en het liefste de eerste maanden zou over slaan. Dat bespaart mij een boel stress en het lijkt er zo waar ook nog makkelijker door te gaan.
Sowieso dat JIJ er naar vraagt :*
pi_91423388
Ik vind zwanger zijn tot nu toe ook niet leuk. Voor mij is het wel prettig om te lezen dat ik niet de enige ben die een beetje moeite heeft de roze wolk te vinden.
pi_91423408
Wat een mooi meisje Claudia!
pi_91423474
En ik begin zwanger zijn nu wel leuk te vinden door alle plopjes in mijn buik, maar verder vind ik het soms lastig hoor.
Ik heb gewoon teveel de neiging om maar door te willen rennen, en alles moet perfect. Tja, dat kan niet. Ik ga proberen de boel wat los te laten, en ga deze week eens kijken of dat wil...
pi_91423547
f_r dat vind ik in jouw geval ook niet meer dan te verwachten. In mijn geval is er eigenlijk geen aanleiding, dus ik hoor op een roze wolk te zitten. Heb alleen nooit een roze (of blauwe) wolk gekend en was de vorige keer zo blij dat er hier meiden waren die me vertelden dat dat geen enkel probleem is. Nou ja, ik zie nu zelf ook dat het voor Driekus allemaal niet uitgemaakt heeft. Ik ben zijn mama, punt uit.
pi_91423575
Oh, wat is Lena een mooi meisje O+ en wat lijkt ze ontzettend veel op Ivan!
Vergeleken met jouw hand lijkt ze nog zo mini!

Wat vervelend die botsing met de verpleegster. Goed dat je duidelijk aan hebt gegeven wat jij wilt!
Echt rot dat ze niet bij jou op de kamer kon blijven. :*
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_91423576
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:08 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik vind zwanger zijn tot nu toe ook niet leuk. Voor mij is het wel prettig om te lezen dat ik niet de enige ben die een beetje moeite heeft de roze wolk te vinden.
Heb je nog hulp voor het geestelijke deel hier van? Ik meen me te herinneren dat dit wel aangevraagd was?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_91423786
Lena O+ O+ O+

* 3e.ronde mompelt iets over hoe fijn het is hier op de wolk. Niet roze, gelukkig ook niet zwart. Prima zo O+
Yeeeeehahhh, daar gaan we weer!!
pi_91423846
Je hebt er wat langer over gedaan dan 40 weken, maar dan heb je ook wat.
Wat een mooierd en wat een mooie huid(skleur).
Had Ivan dat ook?

Ook een *O* voor alle anderen, dit moet je motiveren toch?
pi_91423934
O+ Wat een mooi meisje Claudia!!

En ik dacht dat ik zwanger zijn leuk vond, maar als ik nu heel eerlijk kijk dan denk ik adt ik van mijn vorige zwangerschap alleen de leuke dingen heb onthouden. Alle minder leuke dingen komen nu ook weer om de hoek en daardoor vind ik het toch echt wel wat minder leuk en 9 maanden vind ik te lang. Ik ben zo nieuwsgierig naar dit meisje!!

En ik was er ook van overtuigd dat ik deze keer een jongen zou krijgen omdat het allemaal zo totaal anders voelt enzo als bij de eerste zwangerschap, maar ze hebben het nu 3x voor me gecheckt en het is echt weer een meidje.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_91423955
Wat een moppie!!!!! *rammel* !!!!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zondag 16 januari 2011 @ 19:19:45 #22
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_91424010
Zwanger zijn aan het begin van de zwangerschap vond ik erg fijn,
momenteel is het zwaar. Maar ook door de kids die er al rondlopen. en het bekken wat niet mee wil werken.

Die foto, ahhhh doe er nog een paar. Misschien wekt het de ween op?
pi_91424189
Ik80 :D
Ga je je kleintje er proberen uit te rammelen?
Kan me voorstellen dat je het zwaar hebt. maar je bent er bijna, hou nog even vol :*

Het-is-mij, ik bedenk ineens dat ik gister vergeten ben te reageren op je. Jij ook al zulke problemen met je bekken, waardeloos joh...
Is er een plan van aanpak verder, of hoe gaat dat precies met die krukken?
pi_91424241
Claudia, wat een prachtig meisje. Ze lijkt inderdaad op Ivan, maar ze heeft wel echt een meisjessnoetje vind ik. En hoe zit het eigenlijk met haar haartjes? :-p
pi_91424243
Ik had vandaag zo'n zwangerschapsshirt aan. Tenminste zo'n shirt waarop staat "baby love" wat voelde ik me opeens zwanger zeg :D _O- Zo stom. En mijn Oma maar over mijn buik wrijven O+
pi_91424317
Ik hen ineens totaal ander beeld op mijn tel. Em mijn reactie is ineens blauw. Zien jullie mijn reactie wel normsal?
pi_91424335
Claudia, wat is ze mooi!!!
*poef* nu is het weg
pi_91424377
Wat een schatje is Lena zeg. Oh my O+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_91424411
En heb je ag zicht op naar huis mogen?
pi_91424558
Tally, wat lief!
Heeft ze al achterkleinkinderen, of wordt dit de eerste?
pi_91424642
Beetje laat, maar *O* *O* *O* Claudia, gefeliciteerd met je mooie mooie meisje!
pi_91424914
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:30 schreef 3e.ronde het volgende:
Tally, wat lief!
Heeft ze al achterkleinkinderen, of wordt dit de eerste?
Ze heeft officieel al iets van 5 achterkleinkinderen maar die komen niet bij Oma thuis. Daarom blijft ze ook roepen tegen iedereen die maar horen wil dat ze haar eerste achterkleinkind krijgt en hoe trots ze wel niet is. Ze is nog nieuwsgieriger naar ons kindje dan wij zelf :D
pi_91425394
Zwanger zijn vind ik erg fijn maar de laatste loodjes wegen hier ook best zwaar, t is behoorlijk pittig nu. Ik heb zelf eigenlijk nog nooit gehad dat men er maar vanuit ging dat je op een roze wolk moest zitten, nu niet en vorige zw.schap ook niet. Eerder juist dat iedereen er vanuit ging dat ik het vanaf 30 weken wel spuugzat zou zijn en er finaal doorheen zou zitten :D

Mn oma bijv...

"je zit er doorheen hè?"
> "nou nee hoor het gaat super juist!"
"ja dat dacht ik al wel, het is ook zwaar allemaal"
> :?
"ja je oogt ook wel beroerd nu zeg"
> }:|
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91425402
Het is gewoon stom dat ik niet nonstop naar haar kan loeren, want ik ben er nog niet over uit wat ik uiterlijk van haar vind. Het is een jongenskoppie, maar wel wat fijner. Haar beentjes en voetjes zijn echt meisjesexemplaren en haar nagels zijn langer en ovaler dan die van Ivan, eleganter. Ze is iets minder gaaf dan Ivan was omdat ze veel geboortevlekken in haar gezicht heeft, maar die zijn ookal voor een deel weggetrokken of minder zichtbaar. En ze heeft haar op haar schouders. En ze kan heel misprijzend kijken.

Ik voed haar elke 3 uur en dat duurt telkens wel even, dus ik zie gaar meestal met intervallen van 1,5 uur niet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_91425565
Ik vind zwanger zijn niet leuk. Totaal niet leuk. Maar ik dank God nog elke dag, dat ik zwanger mocht raken. Het was zeker niet vanzelfsprekend. Dat ik het niet leuk vind betekend ook zeker niet dat ik het nooit meer zou proberen :)
pi_91425597
D'r haarbos is vergelijkbaar met die van Ivan, maar het is even afwachten hoe het eruit ziet na een wasbeurt. Nu is haar haar nog donker en zit er een lichte krul in. Vooral achterop haar hoofd lijkt ze behoorlijk wat haar te hebben. Maar het is echt geen afro!
pi_91425668
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:49 schreef Claudia_x het volgende:
D'r haarbos is vergelijkbaar met die van Ivan, maar het is even afwachten hoe het eruit ziet na een wasbeurt. Nu is haar haar nog donker en zit er een lichte krul in. Vooral achterop haar hoofd lijkt ze behoorlijk wat haar te hebben. Maar het is echt geen afro!
Even touperen! Dan is het net een afro kapsel ;)
pi_91425751
Wat een moppie O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_91425823
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:45 schreef Claudia_x het volgende:
Het is gewoon stom dat ik niet nonstop naar haar kan loeren, want ik ben er nog niet over uit wat ik uiterlijk van haar vind. Het is een jongenskoppie, maar wel wat fijner. Haar beentjes en voetjes zijn echt meisjesexemplaren en haar nagels zijn langer en ovaler dan die van Ivan, eleganter. Ze is iets minder gaaf dan Ivan was omdat ze veel geboortevlekken in haar gezicht heeft, maar die zijn ookal voor een deel weggetrokken of minder zichtbaar. En ze heeft haar op haar schouders. En ze kan heel misprijzend kijken.

Ik voed haar elke 3 uur en dat duurt telkens wel even, dus ik zie gaar meestal met intervallen van 1,5 uur niet.
Elegante handjes en een misprijzend toetje :D gefeliciteerd je hebt een heus prinsesje gebakken O+ :D ik ben héél benieuwd naar meer foto's van je meisje, ik vind zo op de foto dat ze een heel poppig mondje heeft, heel zoet.
En krullies!! ooh wat leuk!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91426002
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:56 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Elegante handjes en een misprijzend toetje :D gefeliciteerd je hebt een heus prinsesje gebakken O+ :D ik ben héél benieuwd naar meer foto's van je meisje, ik vind zo op de foto dat ze een heel poppig mondje heeft, heel zoet.
En krullies!! ooh wat leuk!
Je herkent ze uit duizenden O+
pi_91426293
Haha, op deze foto zie ik ook juist een meisjessnoetje.

Ik weet nog dat ik bij s pas na drie dagen ofzo heel goed naar haar ging kijken, zo naar detAils bedoel ik. ik weet wel nog dat ik zo benieiwdwas h9e een kind van mij eruit zou zien en at ik bij de geboorte direct zag ' oh ja. dit is er een van mij' . Een gevoel van herkenning, zonder echt.goed.te.kijken. r heb ik wel goed bekeken meteen.
pi_91426681
oh ja dat had ik ook Groofs, ik "herkende" haar uiterlijk direct, maar heb pas na een paar daagjes echt goed gekeken. Voor die tijd lag ze vooral op bed te slapen en ik liep met mn versgehechte doos niet zomaar 1,2,3 de trap op en als ze wakker was dan had de visite haar vast.
Ik had haar alleen tijdens de voedingen vast eigenlijk, kon je nog nie goed kijken want dan hangt dr weer zo'n tiet over t gezichtje heen :{w zucht. ( :+ )

Das dus wel iets wat ik deze keer anders ga ervaren denk ik, je kijkt volgens mij heel anders naar je 2e kind dan je eerste, niet meer of minder maar gewoon anders, en ik verwacht, mezelf kennende, dat ik de eerste dagen niet van dr af te slaan ben :P en vooral heel veel aan haar zal ruiken. God ik word gewoon emo als ik de kleertjes van Amélie vast heb en dan heeeeeel licht dat zweempje verse baby nog ruik. O+ ze moeten iets uitvinden waarmee je geur kunt vastleggen, dit zou het eerste zijn wat ik zou willen bewaren en wsl het enige :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91426947
Oh, Claudia, wil je daa wel eens mee ophouden? Zelfs ik ga rammelen van zulk soort foto's. En dat zegt toch wel wat.

Wat een snoetje, zeg. O+ Ik vind 'r op het eerste gezicht juist een echt meisjesgezichtje hebben. Je kleine prinsesje. O+

Groof, die herkenning had ik helemaal niet. En dat vond ik heel jammer, want daar had ik me juist zo verheugd. Sterker nog, ik vond Lente ook helemaal niet mooi in het begin. Vooral d'r scheve wipneus vond ik niks. Die leek namelijk sprekend op die van m'n schoonmoeder. Ze leek als baby trouwens sowieso erg op m'n schoonmoeder. M'n beste vriendin wees me daar fijntjes op. :') En hoewel ik het natuurlijk in alle toonaarden ontkend heb, zag ik wel dat ze gelijk had. Gelukkig is het helemaal bijgetrokken. :P
  zondag 16 januari 2011 @ 20:16:45 #44
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_91427062
Claudia, ik vind dat je een mooi meisje hebt hoor! En wat idd Huup al zei, lange nageltjes en een misprijzende uitdrukking; A Princess is Born!

Wat betreft de roze wolk, ik heb voor de tweede keer een redelijk makkelijke zwangerschap, en ik heb er helemaal geen problemen mee om zwanger te zijn. Maar echt roze wolk, neuh. Het is gewoon prima zo. Kan helaas niet helemaal wegzwijmelen zoals sommigen dat wel kunnen, maar heb geen reden tot klagen. Ik denk dat ik gewoon een witte wolk heb :D.

Ben wel blij dat hier ook mensen zitten met hetzelfde (en mensen die terecht een reden hebben tot zwanger zijn vervloeken), voor de buitenwereld moet je altijd zo übergelukkig zijn heb ik het idee!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  zondag 16 januari 2011 @ 20:17:34 #45
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91427129
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:45 schreef Claudia_x het volgende:

Waarom mag ze eigenlijk niet bij jou liggen? Ik begrijp dat ze een saturatiemeter heeft, maar is dat dan meteen een reden om moeder en kind uit elkaar te halen?
Wat ik zo lees had ze gisteren een flinke dip, maar gaat het nu goed, dan kan ze toch met meter en al bij jou liggen?
Geen idee of dat zo werkt hoor, maar ik zou echt enorm gaan steigeren als om zo'n reden ik niet 24/7 bij mijn kind zou mogen zijn, zeker gezien de bv en het feit dat jij dan kan reageren op haar hongersignalen.

Ik hoop dat jullie morgen lekker naar huis mogen. :*

Ik word echt zo'n duivelse moeder (lees loeder)
pi_91427219
In het begin vond het ook bizar om de.gwlijkenos te zien. Echt wonderlijk en verrassend.
pi_91427507
Wat een mooie dame Claudia. :)
pi_91427655
Nouja Juud, niet voor t een of het ander, ik zou het ook verschrikkelijk vinden als mijn kind niet bij mij mag liggen, maar in principe ligt zo'n kleintje niet voor niets op de neonatologie natuurlijk. In heel veel ziekenhuizen mag het kindje gewoon bij moeder op de kamer in zo'n bakje naast het bed zodra het kan, dus ze zullen ongetwijfeld reden hebben om het in de gaten te willen houden. En als er zo'n noodzaak is dan staat borstvoeding en reageren op hongersignalen niet op de eerste plaats.

Ik ben het er mee eens dat het in principe gewoon jouw kind is en dat jij bepaald hoe en wat, maar op t moment van medische noodzaak dus niet. De ductus was ook nog niet gesloten toch? Dan is er wel wat meer om in de gaten te houden lijkt me. En op zo'n afdeling kunnen verpleegkundigen ook snel ingrijpen indien nodig, sneller dan wanneer het kind uit het zicht van de verpleging ligt.

Ik hoop alleszins dat jullie snel naar huis kunnen met zn allen en dat er verder geen dips meer optreden. Lekker thuis genieten en de hele dag alle moois er vanaf kijken. O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91427943
Precies. Claudia staat heus d'r mannetje wel als ze dat nodig acht.
  zondag 16 januari 2011 @ 20:34:03 #50
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_91428242
Wat een mooi meiske!! O+
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_91432623
Nou ja, nu is het eigenlijk nog bijna overal zo dat in zo'n geval je kindje niet bij je mag blijven, maar ook hier wordt het steeds meer 'normaal' dat ze de faciliteiten zo inrichten dat je kindje ook in z'n geval wel bij je mag blijven. Toevallig ben ik daar in mijn werk nu mee bezig en als je dan hoort hoe dat in bijvoorbeeld Amerika al meer doorgevoerd is...Basis van het hele idee is dat je het gezin niet uit elkaar hoort te halen. Niet voor de borstvoeding, maar ook voor de hechting. Maar bedenk je dan wel dat zo'n ziekenhuiskamer daar helemaal op aangepast moet worden en dat ook verpleegkundigen daar op getraind moeten worden.

Is even een uitstapje....sorry, beroepsafwijking.
pi_91432666
ooooh Claudia, wat een POPJE O+ en echt een meisjesbaby vind ik!
En ik zie ook gelijkenis met Ivan

*RAMMEL!*
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zondag 16 januari 2011 @ 21:22:13 #53
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91432904
Ow Lena, wat maak je me aan het rammelen (dat kan toch ook nog wel als je allang zwanger bent?)! Wat een popje!! O+

Hier wel een roze wolk, ik sta echt te kijken van mezelf :o . En hoe dichterbij de uitgerekende datum komt, hoe erger het wordt. Niet dat ik helemaal nergens anders meer aan kan denken, maar ik dwaal wel erg vaak af :) .

En ik word een enorm weekdier }:| .Gisteren moest ik zelfs janken om een stukje tekst over borstvoeding (ging over de eerste keer aanleggen na de bevalling) uit de Geboortespecial van WIJ jonge ouders uit de blije doos :D

Mijn lief en ik zitten op de bank tv te kijken, hij kijkt net toevallig naar mijn buik en net op dat moment krijg ik een schop waarvan mijn buik echt omhoog kwam. Je had zijn gezicht moeten zien. Zo gaaf om zo'n buikbeweging te zien *O* .
pi_91433286
Claudia, wat een prachtige meid is Lena zeg, en wat een mooie naam, past goed bij jullie gezinnetje! Hopelijk knapt ze snel op en kun je wat meer bij haar zijn en kunnen jullie lekker naar huis. :*
  zondag 16 januari 2011 @ 21:34:55 #55
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_91433914
Claudia, wat is ze mooi! En lief! En mooi! Had ik al gezegd dat ze mooi is? O+ O+ O+
Mens, je krijgt me gewoon bijna aan het rammelen! :o

Juud, Claudia mag waarschijnlijk wel 24/7 bij haar dochter zijn maar als je net bevallen bent is anderhalf uur op een burostoel of tuinstoel zitten op zo'n afdeling elke drie uur uitputtend genoeg. Meestal is er niet voldoende plek op zo'n afdeling om er steeds met bed en al bij te kunnen zijn.
De prio op zo'n afdeling ligt bij de kindjes en niet bij de mama's.

Claudia, zoals Huup al zei, je staat vast wel je mannetje, maar blijf wel op je strepen staan als jij denkt dat dat nodig is. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om je kindje 'af te staan' aan de artsen maar het is en blijft jouw kind. Blijf je gevoel volgen. :*
Hoe gaat het nu met jou en J.?
A grand adventure has begun.
pi_91433954
lena wat ben je mooi O+

tm, dat weekdierige wordt nog erger als je meisje er eenmaal is :)
  zondag 16 januari 2011 @ 21:39:12 #57
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_91434291
Ach Lena, je bent zooo mooi :) O+
Kan niet wachten tot mijn meisje er is O+

Eerste stappen gezet om de rommelkamer leeg te ruimen, zodat we er een babykamer van kunnen maken. Ik heb er al veeeel minder moeite mee om mijn spelcomputer collectie op marktplaats te zetten (gelukkig). 5 dozen eruit, nog een heleboel te gaan :')
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_91434360
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:23 schreef 3e.ronde het volgende:
Het-is-mij, ik bedenk ineens dat ik gister vergeten ben te reageren op je. Jij ook al zulke problemen met je bekken, waardeloos joh...
Is er een plan van aanpak verder, of hoe gaat dat precies met die krukken?
Schandalig ;) Nee maakt niet uit, zo actief post ik hier niet meer.
Zal t.z.t. laten weten als er wat geboren is.

Ja dat is echt Klote zeg maar, die pijn, hopelijk trekt het na de bevalling snel weg want ik kan tijn soms amper uit bed krijgen :S

Afgelopen week wilde de vk wel ff inw.onderzoek doen maar ik had zwaar de griep, en stel dat er iets zou gebeuren, tsja zit je niet op te wachten.
Don.afspr. met gyn en dan plan van aanpak maken, ze willen me iig niet over tijd laten gaan dus dat is al een fijn idee/vooruitzicht.
Want zoals vorige week of je hoort dat je nog 3 of 5 wkn moet is toch wel een verschil.

T idee is dus, bevallen dan moet de pijn minder worden.

Thx voor je berichtje, lief!

[ Bericht 2% gewijzigd door het-is-mij op 16-01-2011 21:46:09 ]
pi_91434493
@ Claudia, sterkte ermee.

Wel een mooie foto en leuke naam.

@ Ik80, jij ook succes, bah wat naar is dat he?

@ Goede echo's, super.

@ Week worden, ik moest laatst ook bij iets heel doms een traan wegpinken, terwilj ik normaal redelijk koel ben..........
Hormonen.......
  zondag 16 januari 2011 @ 21:43:48 #60
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91434657
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 21:34 schreef Keshet het volgende:
Claudia, wat is ze mooi! En lief! En mooi! Had ik al gezegd dat ze mooi is? O+ O+ O+
Mens, je krijgt me gewoon bijna aan het rammelen! :o

Juud, Claudia mag waarschijnlijk wel 24/7 bij haar dochter zijn maar als je net bevallen bent is anderhalf uur op een burostoel of tuinstoel zitten op zo'n afdeling elke drie uur uitputtend genoeg. Meestal is er niet voldoende plek op zo'n afdeling om er steeds met bed en al bij te kunnen zijn.
De prio op zo'n afdeling ligt bij de kindjes en niet bij de mama's.

Claudia, zoals Huup al zei, je staat vast wel je mannetje, maar blijf wel op je strepen staan als jij denkt dat dat nodig is. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om je kindje 'af te staan' aan de artsen maar het is en blijft jouw kind. Blijf je gevoel volgen. :*
Hoe gaat het nu met jou en J.?
Ik bedoelde ook de baby bij de moeder en niet de moeder bij de baby, ik begrijp ook dat dat onmogelijk is.
Het is nog steeds zo dat ze in de ziekenhuizen weinig rekening houden met de moeder/kind hechting, zoals Mefke al aangaf zijn ze daar wel mee bezig om dat te veranderen.

En ik 'ken' Claudia ook inmiddels goed genoeg om te weten dat ze haar mannetje wel staat. Ik vraag me alleen af hoe en waarom, ik kan me heel erg opwinden over het beleid in ziekenhuizen.
Ze grijpen heel gemakkelijk in, al was het idd nu wel nodig, maar ze denken niet altijd net even verder dan de standaard.
  zondag 16 januari 2011 @ 21:50:11 #61
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_91435192
hoooooi ;)

oooooo smelt, wat een mooooooi meisje hebben jullie gebakken Claudia!! duidelijk Ivan zijn zusje...
O+ O+ O+
meeennnnnn en ik moet nog heeeeeeeeel lang wachten om zelf weer zo'n heerlijk vers beebje te hebben....
Ik hoop dat jullie snel lekker naar huis mogen en je meisje niet meer geplaagd wordt door het vruchtwater...

wel enorm balen dat Lena niet bij je op de kamer ligt zeg.. Ik heb dat de eerste dagen met Evie ook gehad (couveuse). en was zo blij dat ik na 3 dagen ofzo een rooming-in kamer kreeg. Meisje in dr wiegje naast mijn bed. Eindelijk samen.

en ik vind zwanger zijn wel heel erg fijn, ik heb van de vorige zwangerschap ook genoten. Alleen het 1e trimester vind ik geen pretje... maar als eenmaal je buik echt groeit en je dat gezellige bewegen steeds voelt... O+ heerlijk!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_91435445
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 21:50 schreef Beessie-Jen het volgende:
.en ik vind zwanger zijn wel heel erg fijn, ik heb van de vorige zwangerschap ook genoten. Alleen het 1e trimester vind ik geen pretje... maar als eenmaal je buik echt groeit en je dat gezellige bewegen steeds voelt... O+ heerlijk!
Hier precies hetzelfde! Ik vond zwanger zijn echt helemaal geweldig
Ik voelde me ook echt een beetje ''leeg'' en raar de eerste dagen na de bevalling en betrapte me erop dat ik nog weleens mn hand op mn buik legde :D
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_91435990
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 21:53 schreef Poppejans het volgende:

[..]
Ik voelde me ook echt een beetje ''leeg'' en raar de eerste dagen na de bevalling en betrapte me erop dat ik nog weleens mn hand op mn buik legde :D
Dat had ik ook, en een paar wkn na de bevalling voelde ik iets in mijn buik dat leek op leven van een kindje, heel apart want dat kindje lag naast me in bed ;)
pi_91436430
Er hangen hier ook veel posters over het belang van hechting tussen moeder en kind en de meeste moeders hebben de baby op de kamer. Bij Ivan is bijvoorbeeld afgeweken van het protocol en hij mocht bij me op de kamer ondanks de medische noodzaak hem op de kinderafdeling te houden. Bij Lena werd de situatie wat acuter en onzekerder ingeschat. Daarom vind ik het wel best zo. Hechting is belangrijk, borstvoeding is belangrijk, vitale functies zijn nog belangrijker. Ik vind het trouwens ook fijn dat mijn intuïtie zo belangrijk wordt gevonden. Omdat ik het gepruttel wat abnormaal vond bleven we in eerste instantie wat langer.

Anyhow, het gaat zo goed met Lena dat het wel heel raar moet lopen als ze morgen niet naar huis mag. De kinderarts die morgen dienst heeft neemt de beslissing, maar de arts die ik vanavond sprak leek er eigenlijk gewoon vanuit te gaan.

Nou, ik ga weer even slapen tot Lena zich meldt! Er staat nu een lieve en bekwame verpleegster op de afdeling die me belt als ze smakgeluidjes begint te maken. Die helpt dus met voeden op verzoek.
pi_91436563
Goed te horen, geeft een prettig gevoel lijkt me.(van die afspr. met de vpk dus)

Slaap lekker!
pi_91436720
Ja, het-is-mij, dat noem ik fantoompijn! Heb ik nu al last van. En van naweeën. Damn, dat zijn dingen die je snel vergeet!
  zondag 16 januari 2011 @ 22:08:19 #67
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_91436756
fijn dat je een goede vpk aan je bed hebt Claudia; kan je ook heel even aan jezelf denken..
ik hoop dat je straks lekker slaapt en je lekker morgen je meisje mee naar huis mag nemen.
pi_91436773
Fijn om te lezen Claudia! Welterusten en geniet lekker van het naar je meisje gluren vannacht bij de voeding O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 16 januari 2011 @ 22:09:15 #69
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_91436843
Naweeen heb ik, ondanks de stortbevalling, helemaal niet gehad.

Dat lege gevoel des te meer. Ik miste mijn buik en dat gezellige getrappel echt de 1e week.
pi_91437024
De halve afdeling door om vannacht m'n meisje te voeden in een benauwd kamertje op een ongemakkelijke stoel. Ik kan niet wachten. O+ En dat is geen sarcasme!

Maar thuis ga ik me fijn in de watten laten leggen.
pi_91437061
fijn dat je nu een fijne vpk heb claudia!

naweeën vond k zo viezig, althans da. voelde k zo'n hele plens naar buiten komen, blegh
pi_91437191
Volgens de verloskundige zijn die bij een tweede bovendien over het algemeen erger. Nou ja, ze hebben een functie. Maar het is wel een rotgevoel en dat bloeden erbij is inderdaad ranzig.
pi_91437250
Claudia, wat is Lena een mooi meisje! Heerlijk zeg. O+
Dat je haar zo bij de volgende voeding maar weer eens goed kan bekijken en haar geur kan opsnuiven.
Fijn dat de vpk nu wat meelevender is. En wat fijn dat de kansen om morgen naar huis te gaan zo groot zijn. :Y
Oh en sterkte met de naweeen. :X
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_91437331
haha, nou ik heb er niet veel last van gehad gelukkig.
maar dat bloeden herinner k me nog wel :') (en t gevoel met aanleggen in mn baarmoeder, ook vreemd)
hopelijk ben je er snel vanaf
pi_91438410
Ow nu naweeen en vieze bloed verhalen... Heb ik ook allemaal niet gehad, vraag me echt af of ik wel gewoon wil bevallen :S:S

Nou ja jullie hebben het allemaal overleeft dus het zal bij mij ook wel goed komen :)

Claudia geniet lekker van alle momentjes met mooie Lena en hoop hoop hoop morgen lekker naar huis :)
pi_91438692
haha MamPurk ik denk niet dat je nog terug kunt :P

Naweeën :X is dat bij een tweede meestal erger? buh -O- hopen maar dat die baarmoeder dit keer sneller krimpt dan, dat zal allicht schelen :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91438927
Ik had het inderdaad vele malen meer en pijnlijker de tweede keer. Maar ik heb de eerste keer meer en langer bloed verloren.:-p
pi_91439392
Lena, wat een moppie O+

Naweeen zijn vervelend, hier bij de 2e ook heel erg gehad. Weet niet of het bij een tweede zwangerschap vaker voorkomt, het heeft iig te maken met de snelheid van de bevalling. Bij de 2e heb ik maar erg kort weeen gehad en de bevalling zelf ging heel snel. Vandaar dus nog wel een dag lang die naweeen.
  zondag 16 januari 2011 @ 22:41:47 #79
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_91439589
Lena, wat ben je mooi! Claudia, wat heb je een lekker prupke gebakken. Ze lijkt idd veel op Ivan. Geniet van alle momentjes die je nu kunt pakken en dan morgen lekker naar huis. Naar papa en Ivan :*
Ik vond het zelf ook heel apart om te zien dat Eline ontzettend op Bram leek (en lijkt). Ze is alleen een slag donkerder dan haar broer.
pi_91439702
Van de eerste keer kan ik me geen naweeën herinneren, niet gehad geloof ik... maar na de 2e bevalling heb ik er nog dagenlang behoorlijk last van gehad. Lag ik daar te puffen _O- Vooral tijdens het voeden was het heftig. Soms zo heftig dat ik bang was mijn baby te laten vallen :X

Claudia, dat van die watten is een goed plan!!
Ik hoop op morgen :*
pi_91439955
Nee ik kan niet meer terug huuphuup, maar zou dat ook niet willen hoor...
Ik ben veel te nieuwsgierig naar dit nieuwe meisje :)

Ik denk dat ik gewoon niet te veel naar jullie op waarheid gebasseerde verhalen meot luisteren en voor mezelf een illussie moet creeëren dat het allemaal leuk en geweldig is :P
En al die bijkomstigheden ben je toch zo weer vergeten als je eenmaal zo een prachtig wonder in je armen hebt liggen :) Tenminste ik wel, terwijl als ik de foto's van ent na de ks terug kijk dan zie ik er toch pittig beroerd uit, maar kan me daar gelukkig neit meer zo heel veel van herinneren.
pi_91443206
De vorige keer eigenlijk zo goed als geen naweeën gehad. Fijn om te weten dat dat bij een 2de erger kan zijn...

Claudia wat een lief propje. Hoop dat jullie morgen lekker naar huis kunnen. Wat fijn dat de borstvoeding zo lekker gaat. Kan me bijna niet voorstellen dat ik over 7,5 maand ook zo'n hoopje leven in m'n armen heb hopelijk.

Ik voel me raar, ik ben 's ochtends gewoon niet misselijk (bij vorige wel), voelt best onbestemd.
Wel is de jeuk aan benen en rusteloze benen weer helemaal terug. Lig nu alweer heerlijk wakker.

Ik ga maar even bijlezen denk ik, ben weekendje weg geweest en heb niet alles helemaal gevolgd (behalve de bevalling ;) )
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_91443338
Jemig, volgens mij wordt ik echt een nachtbraker. Ik hoop het niet want slapen is een hobby van me, maar we gaan het zien. Heb vannacht ook weer rot geslapen, maar gelukkig 's ochtends nog wat kunnen inhalen.
Nu dus helemaal nog niet moe, maar ga toch maar een poging wagen omdat morgenochtend om 06.15 de wekker weer gaat voor het werk. Zal mij benieuwen.

Oh, en meubeltjes staan allemaal, heb het bedje al opgemaakt en de kast ingericht. Ben echt helemaal happy!
Nu nog een klamboe, gordijntjes, de plank ophangen en een andere hoes voor onze stoel kopen en dan zijn we 'klaar'. Dan eens even goed gaan kijken wat er nog ontbreekt...
Als alle andere (bovenstaande) dingen geregeld zijn wil ik wel een foto posten. Tenminste......als jullie dat leuk vinden.
pi_91449386
Ik hoop voor je dat je nog lekker hebt geslapen, danic. Ik begin aan sessie 3 voor het ontbijt! En we hebben daar twee topics voor, kneuteren over inrichtingsdingen. Ik ben heel benieuwd! (Al zal ik daar op korte termijn niet of weinig komen.

Is het me eigenlijk gelukt, huup, een datumtweeling met Doutzen? :+

Lief dat je vraagt naar J. Hij vindt het niet leuk zo maar houdt zich wel staande. Gister heeft hij Ivan naar huis gehaald en hebben ze wat quality time samen doorgebracht. Ik hoop dat ze vannacht allebei lekker hebben geslapen. Ivan is wel wat van slag, een beetje uit zijn ritme.

En tja, de rauwe werkelijkheid is niet altijd leuk, maar dingen als naweeën kunnen er wel bijhoren. En als ik voor mezelf mag spreken: geen ongemak weegt op tegen alleen maar het opsnuiven van de geur van Lena.
pi_91449653
Wauw, ik heb ineens weer als een blok geslapen. Zou dat komen door de rust die ik nu heb nu het kamertje er staat? Kan zomaar bij mij.
Heb niet eens gemerkt dat vriend een uur eerder zijn bed uit is gegaan voor zijn werk. Heeeeerlijk! :Y
pi_91449672
Zou goed kunnen danic :Y. Ook hier als een blok geslapen.
Ik lees straks op werk even bij :W.
pi_91449701
Ohoo op het werk bijlezen? o|O
Nee hoor flauw, ik mis dat eigenlijk wel een beetje. Ik zat tot 31-12 op een ander kantoor en daar had ik daar best de tijd voor. Maar dat kantoor is nu dicht (er was zo weinig te doen dat de medewerkers constant op FOK! rondhingen) en nu zit ik ergens anders, waarbij er constant iemand op mijn scherm kan meekijken. Niet ideaal, dus dat vermijd ik zoveel mogelijk.
pi_91450106
Mja, het hangt er bij mij ook wel van af waar ik ga zitten (in een kantoortuin). Maar als een van de eerste heb je altijd wel een puik plekje. Behalve bij baliedienst, dan gaat het niet echt lukken.
  maandag 17 januari 2011 @ 08:25:01 #89
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_91450422
Koop een smartphone :P
  maandag 17 januari 2011 @ 08:26:07 #90
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_91450443
Straks gaat mijn gips eraf *O*
en Danic ik wil het kamertje zeker wel zien hoor!
pi_91450464
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 08:25 schreef Aventura het volgende:
Koop een smartphone :P
Dat valt ook wel op :D. Maar staat op het verlanglijstje :').
Oh en inderdaad Danic. Wanneer post je foto's van het kamertje? O+.
pi_91450736
Op mijn werkpc fok ik niet, maar denk dat mensen ook wel vreemd zoudpen kijken als ik steeds met mijn telefoon zat te spelen aan mijn bureau.
Ach, minstens tot 1 mei maakt dat allemaal niet uit :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 17 januari 2011 @ 09:03:23 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91450953
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 20:17 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Waarom mag ze eigenlijk niet bij jou liggen? Ik begrijp dat ze een saturatiemeter heeft, maar is dat dan meteen een reden om moeder en kind uit elkaar te halen?
Wat ik zo lees had ze gisteren een flinke dip, maar gaat het nu goed, dan kan ze toch met meter en al bij jou liggen?
Geen idee of dat zo werkt hoor, maar ik zou echt enorm gaan steigeren als om zo'n reden ik niet 24/7 bij mijn kind zou mogen zijn, zeker gezien de bv en het feit dat jij dan kan reageren op haar hongersignalen.

Ik hoop dat jullie morgen lekker naar huis mogen. :*

Ik word echt zo'n duivelse moeder (lees loeder)
Ze hebben mij uitgelegd, destijds, toen Oscar om zijn suiker op de kinderafdeling lag dat het niet kan omdat de kraamverpleegkundigen niet opgeleid zijn om 'zieke' babietjes te monitoren, daar heb je toch echt het verplegend personeel op de kinderafdeling voor nodig, en helaas is daar weer geen ruimte voor kramende moeders.
Het lijkt heel rigide en stom, vond ik ook, want Oscar lag alleen maar rustig in zijn bedje te liggen aan een glucose pomp, ik had daar best naast kunnen liggen de hele dag, maar er zijn helaas echt redenen dat het dus niet kan.

(Ow... heel erg spuit11 zie ik nu, reactie was al van gisteren. :') )
  maandag 17 januari 2011 @ 09:05:21 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91450989
Oh, en dan vergeet ik dus ook nog helemaal te zeggen dat ik Lena zo'n prachtig poppeke vind! O+

*rammel*

F. en ik gaan de zolder een beetje omgooien en dan moet daar een logeerkamer ontstaan, ik zei al voor de grap, zullen lichtblauwe of roze gordijnen doen. :') :D Hij vond het niet leuk. :+ }:|
pi_91451041
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 21:22 schreef twentemeisje het volgende:
En ik word een enorm weekdier }:| .Gisteren moest ik zelfs janken om een stukje tekst over borstvoeding (ging over de eerste keer aanleggen na de bevalling) uit de Geboortespecial van WIJ jonge ouders uit de blije doos :D.
Oh, je bent niet de enige. Gisteren was er op RTL Nieuws een item over overstromingen in Brazilië. Keierg natuurlijk, en toen zag je een vrouw met een hond in haar armen door de stroming, en ze kon die hond niet meer vasthouden.

(de tranen komen nu alweer opzetten :'). Ik ben toch al een softie als het om honden gaat, maar gisteren kon ik het wel uitschreeuwen op de bank. Ik was helemaal van slag.
  maandag 17 januari 2011 @ 09:11:47 #96
267164 ik80lll
pi_91451128
Goedemorgen allemaal!
Allemaal weer wakker?
Ik half hahahaha iets beter geslapen dan de vorige nachten dat is wel lekker!
pi_91451160
quote:
17s.gif Op maandag 17 januari 2011 09:05 schreef Brighteyes het volgende:
F. en ik gaan de zolder een beetje omgooien en dan moet daar een logeerkamer ontstaan, ik zei al voor de grap, zullen lichtblauwe of roze gordijnen doen. :') :D Hij vond het niet leuk. :+ }:|
Hier is de verbouwing nu begonnen en hebben we een heel groot gat in het dak :o

Maar ik ben wel gesloopt. Nu al :') 6 uur moest ik het bed uit :P
  maandag 17 januari 2011 @ 09:13:20 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91451163
Over dat weekdier zijn? Het gaat noooooooooooooooit meer over!

Ik was pas net zwanger van Sasha toen moest ik al janken toen ik een draaiorgel hoorde in de stad, en afgelopen zaterdag stond ik met de tranen in mijn ogen toen Sasha een muntje in het centenbakje ging stoppen bij datzelfde draaiorgel. :') :@
  maandag 17 januari 2011 @ 09:14:47 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91451186
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 09:13 schreef Tally het volgende:

[..]

Hier is de verbouwing nu begonnen en hebben we een heel groot gat in het dak :o

Maar ik ben wel gesloopt. Nu al :') 6 uur moest ik het bed uit :P
Wij hebben het een paar jaar terug gedaan, die dakkapel en dat levert echt zoveel ruimte op! Echt een wereld van verschil. :Y
  maandag 17 januari 2011 @ 09:16:08 #100
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_91451209
mornings ;)

Wickie; wanneer mag je voor het eerst naar de VK? die eerste weken zijn zo onzeker he?
:*

Huup; kom jij je s ff melden? :+ *)

Claudia; ik hoop dat je naweeen snel wat minder worden. en ik vind het zo heeeerlijk om te lezen hoe je van Lena geniet. O+ O+ O+ Ik hoop dat jullie vandaag lekker naar huis mogen.

Danic: ik ben ook wel nieuwsgierig naar jullie kamertje hoor. Altijd leuk om te zien! :Y

en een weekdier ben ik niet geworden door de zwangerschap; maar nog wel steeds last van zwangerschapsdementie... (uhh ja van de 1e zwangerschap dus nog... :+ :@ )

Ik mag woensdag naar de VK voor de intake. En dan ook weer babyspieken. Blijft toch spannend.
  maandag 17 januari 2011 @ 09:16:30 #101
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91451212
quote:
10s.gif Op maandag 17 januari 2011 09:13 schreef Brighteyes het volgende:

Ik was pas net zwanger van Sasha toen moest ik al janken toen ik een draaiorgel hoorde in de stad, en afgelopen zaterdag stond ik met de tranen in mijn ogen toen Sasha een muntje in het centenbakje ging stoppen bij datzelfde draaiorgel. :') :@
:D BE. En ik had nog wel gehoopt dat het tijdelijk zou zijn!

Ik kan ook echt om de stomste dingen janken. Mijn lief heeft me laatst wel heel vreemd aangekeken toen de tranen over mijn wangen stroomden omdat Philips een cheque van 225.000 euro kwam overhandigen in het Glazen Huis van Serious Request :'( :@ }:|

En danic ik ben erg benieuwd naar je kamertje!

Tally, ze slopen toch je dak en niet jou? ;) :*
pi_91451246
Goedemorgen iedereen! Het weekend overleefd?
Wij hebben het de oma's van mijn vriend verteld, dolblij! Mijn oom, tante, neefje en nichtje weten het ook. Die zijn ook enthousiast! ( Doet ons goed die reacties! )

Claudia, hoe gaat het met de jullie en de kleine meid?
pi_91451276
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 09:16 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Tally, ze slopen toch je dak en niet jou? ;) :*
Het is dat ik zwanger ben, anders hadden ze mij ook wel uit elkaar mogen trekken :9
Zien er niet verkeerd uit :9

Maar das een ander verhaal :')
  maandag 17 januari 2011 @ 09:19:19 #104
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91451280
Wat fijn die enthousiaste reacties Cyntiaa!
pi_91451282
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 09:17 schreef Cyntiaa het volgende:
Goedemorgen iedereen! Het weekend overleefd?
Wij hebben het de oma's van mijn vriend verteld, dolblij! Mijn oom, tante, neefje en nichtje weten het ook. Die zijn ook enthousiast! ( Doet ons goed die reacties! )

Claudia, hoe gaat het met de jullie en de kleine meid?
Leuk hè, 'het' vertellen en de reacties? O+.
Zondag mogen we weer. Dan hebben we een dagje uit omdat de oma van O+ 89 jaar wordt.
De hele schoonfamilie is dan bij elkaar. En dan gaan we oma ook vertellen dat ze overgrootoma wordt.
pi_91451294
quote:

:D heel herkenbaar alleen bij de 2de zwakte het wat af. maar nu begin ik weer opnieuw en heftiger :X
mama van 3 kids!
  maandag 17 januari 2011 @ 09:20:06 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91451301
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 09:19 schreef Tally het volgende:

[..]

Het is dat ik zwanger ben, anders hadden ze mij ook wel uit elkaar mogen trekken :9

Whahahaha! :D
  maandag 17 januari 2011 @ 09:20:49 #108
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91451319
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 09:19 schreef Tally het volgende:

[..]

:D _O-

Coca Cola Light break!
  maandag 17 januari 2011 @ 09:21:07 #109
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_91451328
leuk Cynthia dat iedereen zo leuk reageert!

ik ben helemaal vergeten dat wij gisteren ook de andere helft van de familie hebben ingelicht. (schoonfam.). Gister vieren wij mijn verjaardag en we hadden Evie een shirtje aangetrokken met; ik word grote zus, en daaroverheen een giletje. Dus op een gegeven moment dat giletje uit gedaan; en mijn schoonmoeder echt zo van huh??? Echt echt echt???? wat leuk!!!
pi_91451336
quote:
14s.gif Op maandag 17 januari 2011 09:19 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Leuk hè, 'het' vertellen en de reacties? O+.
Zondag mogen we weer. Dan hebben we een dagje uit omdat de oma van O+ 89 jaar wordt.
De hele schoonfamilie is dan bij elkaar. En dan gaan we oma ook vertellen dat ze overgrootoma wordt.
Aankomend weekend is mijn schoonvader jarig. Dan is de hele familie weer bij elkaar (en dat zijn er een hoop) en zal ik vast opmerkingen gaan krijgen over mijn buik O+
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 09:20 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Whahahaha! :D
;)
pi_91451395
Inderdaad heel erg fijn zulke reacties! Kunnen we wel gebruiken ;)

En leuk dat jullie ook fijne reacties krijgen op het mooie nieuws!

Tally, buikopmerkingen zijn heel fijn! *;
  maandag 17 januari 2011 @ 09:24:22 #112
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91451408
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 09:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
leuk Cynthia dat iedereen zo leuk reageert!

ik ben helemaal vergeten dat wij gisteren ook de andere helft van de familie hebben ingelicht. (schoonfam.). Gister vieren wij mijn verjaardag en we hadden Evie een shirtje aangetrokken met; ik word grote zus, en daaroverheen een giletje. Dus op een gegeven moment dat giletje uit gedaan; en mijn schoonmoeder echt zo van huh??? Echt echt echt???? wat leuk!!!
Leuk B-J! Duurde het lang voor ze het zagen?

Mijn zusje kondigde afgelopen oktober (tijdens een weekendje weg met de family) ook op deze manier haar tweede zwangerschap aan. Haar kleine meisje had dus ook dat shirt aan en mijn vader zegt doodleuk 'wat heb jij een mooi t-shirt aan lieverd' en gaat weer verder waar ie mee bezig was :D. Ik zie het even later en denk een fractie van een seconde 'wat raar dat ze haar dat shirt aan heeft getrokken' (ze krijgt nl. wel eens een zak kleren van een vriendin met dezelfde smaak) en tegelijkertijd BOEM en gillen :D .
pi_91451455
Haha, leuke reactie! _O-
pi_91451835
Ik had gisteren voor het eerst weer dat ik zoiets had van, 'ohja, hormonen :') _ _!'

Ik was Sex and the City aan het kijken en ik heb de afleveringen al zoooo vaak gezien, maar nu bij een wat emotioneler momentje zat ik alweer te snikken, haha.
En de aflevering dat Charlotte een miskraam had hakte er wel even goed in :o

En gisterenavond voelde ik me echt blah. En ik durf er niet om te klagen, want ik heb elke keer het stemmetje in mn hoofd dat zegt: 'Je moet blij zijn dat je last van je hormonen hebt, je bent tenminste zwanger'.
Tralalalaaa
pi_91452773
Stemmetje speelt vals. Blij zijn met een verwacht kindje en balen van je niet lekker voelen kunnen prima naast elkaar bestaan! Dat balen vind ik een heel normale reactie.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 17 januari 2011 @ 10:18:42 #116
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_91452809
Ik ben een beetje laat maar:
Claudia en meneer Claudia en Ivan gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje Lena!!
pi_91453258
Hoe ging het vannacht met Lena Claudia? Is de kinderarts al langs geweest om te vertellen of jullie vandaag naar huis toe mogen?

quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:11 schreef Claudia_x het volgende:
De halve afdeling door om vannacht m'n meisje te voeden in een benauwd kamertje op een ongemakkelijke stoel. Ik kan niet wachten. O+ En dat is geen sarcasme!
Dit vind ik wel wat bizar. Op de neonatologie horen ze toch voorzieningen te hebben voor moeders die hun kind komen voeden, om het voor hen zo makkelijk mogelijk te maken.
Lena ligt vast aan een zuurstofsaturatiemeter waardoor ze niet naar jou toegebracht kan worden, maar jij bent wel net bevallen en moet de halve afdeling door om haar in een benauwd kamertje op een ongemakkelijke stoel te voeden. Nou heb jij wel het geluk dat je daar lichamelijk redelijk toe in staat bent geloof ik. Maar toen ik net bevallen was kon ik amper zelf mijn bed uitkomen, ik was net een bejaarde :@. Dan is het risico wel erg groot dat de borstvoeding niet goed op gang komt of dat de moeder de borstvoeding maar helemaal opgeeft lijkt mij.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  Moderator maandag 17 januari 2011 @ 10:59:51 #118
5428 crew  miss_sly
pi_91453914
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 09:43 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik had gisteren voor het eerst weer dat ik zoiets had van, 'ohja, hormonen :') _ _!'

Ik was Sex and the City aan het kijken en ik heb de afleveringen al zoooo vaak gezien, maar nu bij een wat emotioneler momentje zat ik alweer te snikken, haha.
En de aflevering dat Charlotte een miskraam had hakte er wel even goed in :o

En gisterenavond voelde ik me echt blah. En ik durf er niet om te klagen, want ik heb elke keer het stemmetje in mn hoofd dat zegt: 'Je moet blij zijn dat je last van je hormonen hebt, je bent tenminste zwanger'.
Niet luisteren naar dat stemmetje, hoor. Je voelt je zoals je je voelt en dat is hartstikke legitiem! Hormonen kunnen rare dingen met je doen, en dan kun je wel telkens boos tegen jezelf doen, maar je moet nog een hele tijd :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_91456432
TAP die hormonen horen erbij. Ookal ben je heel erg dankbaar dat je zwanger bent het is niet altijd leuk.

Ik ben een paar uurtjes op mijn werk geweest en nu weer thuis. 3 koppies erg blij dat ik er weer was.
pi_91457403
Claudia, Ivan en man, gefeliciteerd met de geboorte van Lena! Wat een prachtig meisje!
pi_91459329
Zo, gisteren emo, vandaag een donderbui.
Begon al goed met file waardoor ik mn auto niet meer kwijt kon op de reguliere plekken.
Afijn, even paar uurtjes gewerkt en weer richting huis, ik kom thuis van werk en lief en ik gaan ff lunchen. Lief ruimt niet af, lief heeft baggerpoten en ik ruim t allemaal wel op.
Kom ik boven, heeft de kat weer zitten kotsen. Dus ook dat opruimen.
Mijn stemming was inmiddels een grafstemming en wat zegt mn lief: 'je moet niet zo zeuren en mopperen, je wilde zelf die kat'. Echt :') in het kwadraat!
Mijn lief is echt héél lief, maar soms... grrr!

Ohja, en hormonen kunnen echt kut zijn :-P

Sorry hoor, moest ff mn gal spuwen. })
Tralalalaaa
pi_91461099
Gal spuwen moet kunnen TAP.
  maandag 17 januari 2011 @ 14:00:36 #123
327382 boembaa
wie is die kleine kloon?
pi_91461149
Net bezoek gehad van Moeders voor moeders. Altijd fijn om een positieve test te zien.
En nou blijkt er in mijn straat nog iemand net zwanger te zijn! Jammer dat ze niet mocht vertellen wie.
pi_91461315
Kratten speuren komende ophaaldag.
  maandag 17 januari 2011 @ 14:25:32 #125
327382 boembaa
wie is die kleine kloon?
pi_91462357
Wij moeten naar een depot. Kan ik natuurlijk ook daar een dag gaan zitten ;)
  maandag 17 januari 2011 @ 14:25:51 #126
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91462373
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:23 schreef Take_A_Picture het volgende:
Zo, gisteren emo, vandaag een donderbui.
Begon al goed met file waardoor ik mn auto niet meer kwijt kon op de reguliere plekken.
Afijn, even paar uurtjes gewerkt en weer richting huis, ik kom thuis van werk en lief en ik gaan ff lunchen. Lief ruimt niet af, lief heeft baggerpoten en ik ruim t allemaal wel op.
Kom ik boven, heeft de kat weer zitten kotsen. Dus ook dat opruimen.
Mijn stemming was inmiddels een grafstemming en wat zegt mn lief: 'je moet niet zo zeuren en mopperen, je wilde zelf die kat'. Echt :') in het kwadraat!
Mijn lief is echt héél lief, maar soms... grrr!

Ohja, en hormonen kunnen echt kut zijn :-P

Sorry hoor, moest ff mn gal spuwen. })
Hehe, moest wel even een beetje lachen....vooral omdat het zo herkenbaar is. ;)
Mannen zijn er een ster in om net de verkeerde opmerking te maken.
En vrouwen zijn ondoorgrondelijk als het gaat om hormonen tijdens de zwangerschap.

En zeuren, ach ja, zelfs ik zeur wel eens.
Ik zei vorige week nog dat zwanger zijn echt niet mijn hobby gaat worden. Al het ik nagenoeg geen klachten, niet iets echt vervelends.
Wel raar slapen en vooral veel moeten slapen om te kunnen functioneren.
Maar toch vind ik t af en toe ook pittig, dat lomp worden van je lijf en dat lijf dat constant anders aanvoelt.
Ik ben zo godsgruwelijk blij en gelukkig dat we een klein meisje krijgen over een paar maanden, mijn hart stroomt nu al over, en ik ben het zwanger zijn ook nog echt niet zat.
Maar ik vind het wel fijn dat het weer voorbij gaat en ik mijn eigen lijf en gevoel straks weer terug krijg.

Ps:
Ik heb echt veel aan jou moeten denken tijdens mijn 16 tot 19 weken zwangerschap, ik vond het zo verdrietig, het idee dat het bij jou toen mis is gegaan.
Ben nog steeds zo blij voor je dat het zo snel weer gelukt is en dat je van die heerlijke kwalen hebt nu, dubbelop genieten. :*
pi_91462394
claudia proficiat en een mooi meisje... moest meteen aan liedje denken toen ik haar naam las ;)
je mag de moed even verliezen, maar de hoop NOOIT opgeven Luna Jade Xandy
Kyan
pi_91465207
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 14:26 schreef Lujaxa het volgende:
claudia proficiat en een mooi meisje... moest meteen aan liedje denken toen ik haar naam las ;)
Ik aan deze:
Acda en de Munnik: Lena O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 17 januari 2011 @ 15:26:46 #129
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91465454
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 15:21 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik aan deze:
Acda en de Munnik: Lena O+
Een van hun mooiste liedjes ooit... O+
Ik vind Lena een mooie naam, de combi met Ivan vind ik ook top.
  maandag 17 januari 2011 @ 16:05:44 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_91467586
Claudia, wat een prachtig meisje met een prachtige naam O+

Gefeliciteerd :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 17 januari 2011 @ 16:12:23 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_91467913
quote:

OMG jij ook al?! Dan ligt het vast aan het draaiorgel, ik ben toen ik zwanger was van Soneal ook een keer heel dankbaar geweest voor m'n zonnebril.... :')
quote:
1s.gif Op maandag 24 mei 2010 13:32 schreef Soneal het volgende:
(...)
Nou ja, het kan verkeren.... kennelijk moet het in balans komen met het feit dat ik zaterdag tranen met tuiten huilde toen we in de stad langs een draaiorgel liepen (wat nota bene "Als de nacht verdwijnt" van Jan Smit speelde) en niet één keer, nee alle 3 de keren dat we langs het draaiorgel kwamen was het raak :') :|W
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 17 januari 2011 @ 16:17:31 #132
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_91468149
Ik kan ook wel janken als ik dat k*&*(^%torgel hoor elke morgen om 8:30 's als ik de stationshal uitloop met mijn duffe kop. Geef die kerel liever een pak rammel dan een euro. Afschuwelijk!

Onredelijke agressie valt ook onder zwangerschapsverschijnselen toch?
  maandag 17 januari 2011 @ 16:27:57 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91468620
quote:
11s.gif Op maandag 17 januari 2011 16:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

OMG jij ook al?! Dan ligt het vast aan het draaiorgel, ik ben toen ik zwanger was van Soneal ook een keer heel dankbaar geweest voor m'n zonnebril.... :')

[..]

:D
Dan is dat het! Kan niet anders! :Y

:D En Aventura, ja, dat kan helemaal! :Y
De meest lieve mensen kunnen zich ineens tot ware hormonsters ontpoppen. :Y :D

Ikzelf werd er eigenlijk milder van, maar ik ben normaal best wel een pin, terwijl jij het tegenovergestelde bent vlgs mij. ;) :D

:o Smiley overkill! :o
  maandag 17 januari 2011 @ 16:46:17 #134
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_91469554
Whaha ja, ik ben normaliter vrij mild. Ik zou nooit tegen iemand uitvallen. Nu ben ik iets onverdraagzamer. Ik merk ook dat ik zakelijker word, bv. laatst met mijn beoordelingsgesprek.

Soort 'moederleeuw' die strijdt voor haar welpje! :P
pi_91470354
Zo, net bijgelezen, en nu alweer geen idee wat ik gelezen heb.. :')

Mijn werkdag vandaag ging best ok! Had ook flink wat maatregelen genomen, en ik ben nu ook een stukje rustiger dan vorige week. Jammer dat er vanmorgen vervelend nieuws kwam, waardoor de hele dag toch een raar randje krijgt.

En vanavond de SEO, en ik vind het best spannend, en heb er erg veel zin in. Hopen dat onze uk zich goed laat bekijken..
  maandag 17 januari 2011 @ 17:04:21 #136
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91470502
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:01 schreef laiveneertiekje het volgende:
Zo, net bijgelezen, en nu alweer geen idee wat ik gelezen heb.. :')

Mijn werkdag vandaag ging best ok! Had ook flink wat maatregelen genomen, en ik ben nu ook een stukje rustiger dan vorige week. Jammer dat er vanmorgen vervelend nieuws kwam, waardoor de hele dag toch een raar randje krijgt.

En vanavond de SEO, en ik vind het best spannend, en heb er erg veel zin in. Hopen dat onze uk zich goed laat bekijken..
Hey, veel plezier vanavond, willen jullie weten wat het gaat worden?

Wij hebben de pretecho twee weken geleden gehad en ik vind het heel fijn dat we volgende week woensdag de SEO hebben, weer even naar ons meisje kijken.
  maandag 17 januari 2011 @ 17:05:53 #137
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91470562
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 16:46 schreef Aventura het volgende:
Whaha ja, ik ben normaliter vrij mild. Ik zou nooit tegen iemand uitvallen. Nu ben ik iets onverdraagzamer. Ik merk ook dat ik zakelijker word, bv. laatst met mijn beoordelingsgesprek.

Soort 'moederleeuw' die strijdt voor haar welpje! :P
Ik doe dat ook, soms denk ik echt, doe even kalm. Ben normaliter ook niet snel boos, vrij gemakkelijk...
Het is heel gezond en goed volgens mij. :)
pi_91470635
Veel plezier vanavond laiveneertiekje (ik blijf moeite met je nick houden)

Ik heb van 14:00 tot 15:00 geslapen en voel mij best oke. Merkte wel dat ik erg beroerd werd op mijn werk ben ook 30min eerder gegaan omdat er niks meer te doen was voor mij. Morgen nog en de rest van de week kan ik gaan uitzoeken wat we allemaal al hebben. Ik ben laatst redelijk los gegaan bij de hema die hadden new born broekjes in grijs en bruin van 6,95 voor 2,00
pi_91470721
Ik heb vandaag baby/kinder-kleerhangers gekocht bij de Action. En die vrouw bij de kassa maar kijken naar mijn buik O+
pi_91470761
Claudia, wat een plaatje!!

Vanavond weer naar de VK. En over die roze wolk, die heb ik ook niet. Misschien dat die nog komt de komende weken, maar van mij mag het zwanger zijn snel over zijn...ik heb vooral moeite inderdaad met je anders voelen dan normaal. Maarrrrrr, het is allemaal voor en goed doel denk ik dan maar weer ;)
pi_91471048
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:10 schreef -Nienna- het volgende:
Claudia, wat een plaatje!!

Vanavond weer naar de VK. En over die roze wolk, die heb ik ook niet. Misschien dat die nog komt de komende weken, maar van mij mag het zwanger zijn snel over zijn...ik heb vooral moeite inderdaad met je anders voelen dan normaal. Maarrrrrr, het is allemaal voor en goed doel denk ik dan maar weer ;)
Ik heb dat ook wel een beetje. Hoe leuk het ook is natuurlijk dat we zwanger zijn, vind ik het lichamelijke en gevoelsgedoe allemaal maar niks. Wat mij betreft mag het al augustus zijn.
Maar inderdaad, het is voor een goed doel.
pi_91471334
Laiveneertiekje, veel plezier met de SEO vanavond, waar ga je heen?
pi_91471428
Ik heb een update geplaatst in het kleine baby'tjestopic.

Je hebt helemaal gelijk, Twinkly. Vandaag stond er een lactatiekundige op de afdeling en er heerste een volkomen andere sfeer. Maar je merkt wel dat er een hoop beter kan op dit gebied. Het personeel is over het algemeen lief en behulpzaam, maar de infrastructuur zou beter kunnen. En vaak is het gewoon te druk op de afdeling. Voeden op verzoek lukt hier in ieder geval niet, want de verpleegkundige vergeet het door de drukte telkens op tijd door te geven.
pi_91473005
-Nienna-, wij gaan naar de babyview hier in de buurt. Diegene mag ook 20 weken echo's doen. Die scheen het het leukste te doen volgens onze verloskundige.
  maandag 17 januari 2011 @ 18:52:22 #145
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_91475575
Heeft iemand al iets van Avotar gehoord? Ik hoop dat alles goed gaat bij ze. :*
A grand adventure has begun.
pi_91476898
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:50 schreef laiveneertiekje het volgende:
-Nienna-, wij gaan naar de babyview hier in de buurt. Diegene mag ook 20 weken echo's doen. Die scheen het het leukste te doen volgens onze verloskundige.
Ja, dat zei ze ook tegen ons, daarom zijn wij ook naar haar toe gegaan. Hele leuke vrouw!
Wij mogen aanstaande vrijdag weer naar haar toe voor een extra echo, omdat bij de SEO de placenta te laag lag.

Net terug van het reguliere bezoekje aan de VK en weer helemaal goedgekeurd.
  maandag 17 januari 2011 @ 19:27:53 #147
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91477870
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:52 schreef Keshet het volgende:
Heeft iemand al iets van Avotar gehoord? Ik hoop dat alles goed gaat bij ze. :*
Ik moet er ook regelmatig even aan denken Keshet. Avotar heeft niet meer gepost sinds deel 726 (dus voor de echo plaats vond). Hoop dat alles goed is.
pi_91477919
Er zijn nog geen foto's van het kamertje, maar die kunnen morgen wel gemaakt worden denk ik.
Moet dus nog wel een beetje 'afgemaakt' worden, maar dat komt nog.

Wij hebben volgende week zaterdag onze 3D/4D echo, ben zo benieuwd!
Mijn schoonmoeder zag op de printjes van de SEO dat ze dezelfde neus heeft als mijn schoonmoeders kant van de familie (zelfde neus als mijn vriend) en toen ze dat liet zien zag ik ook dat ze dezelfde kin heeft als mijn vriend.
Ben zo benieuwd of dat in 3D ook bevestigd wordt! (en of er ook nog iets van mij in te herkennen valt }:| ) (als ik mag kiezen: doe mijn kleur ogen en mijn pijpenkrullen van vroeger maar O-) )
pi_91478009
Oh en Tally: kan je ze morgen niet even stiekem besluipen en een foto maken? Dan is onze dag ook weer goed morgen (als we dezelfde smaak hebben natuurlijk). ~O>
  maandag 17 januari 2011 @ 19:50:34 #150
94046 PM-girl
pi_91479630
quote:
11s.gif Op maandag 17 januari 2011 09:08 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Oh, je bent niet de enige. Gisteren was er op RTL Nieuws een item over overstromingen in Brazilië. Keierg natuurlijk, en toen zag je een vrouw met een hond in haar armen door de stroming, en ze kon die hond niet meer vasthouden.

(de tranen komen nu alweer opzetten :'). Ik ben toch al een softie als het om honden gaat, maar gisteren kon ik het wel uitschreeuwen op de bank. Ik was helemaal van slag.
Ja maar dat was ook heel schokkend! :o Maarja, ik ben natuurlijk ook zwanger ;)

Verder gaat het heel stiekem steeds ietsje beter! En vandaag ben ik voor het eerst gefeliciteerd naar aanleiding van mijn buik! :)
*
pi_91483233
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 19:29 schreef danic het volgende:
Oh en Tally: kan je ze morgen niet even stiekem besluipen en een foto maken? Dan is onze dag ook weer goed morgen (als we dezelfde smaak hebben natuurlijk). ~O>
Ze waren om 14:00 uur al weer klaar. Sorry ;)
pi_91484334
Ik zag me net ook nog af te vragen hoe het met avotar gaat.

Wij zijn net terug, en het was leuk! Leuke 2 en 3D foto's mee, en ons ukje doet het goed. Lekker liggen draaien en doen totdat de metingen bijna klaar waren, en toen ging hij/zij slapen...
pi_91485341
Laiveneertiekje, wat fijn dat alles goed was!!!!! ^O^ :*
  maandag 17 januari 2011 @ 21:07:12 #154
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_91485504
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 20:50 schreef laiveneertiekje het volgende:

Wij zijn net terug, en het was leuk! Leuke 2 en 3D foto's mee, en ons ukje doet het goed. Lekker liggen draaien en doen totdat de metingen bijna klaar waren, en toen ging hij/zij slapen...
Lekker die geruststelling :)
  maandag 17 januari 2011 @ 21:13:27 #155
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91485905
quote:

Fijn dat alles goed was! :)
  maandag 17 januari 2011 @ 21:14:43 #156
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_91485986
quote:

Het wordt een verrassing voor jullie dus :) O+

Vandaag 15 wk zwanger, dus ga ook maar eens bellen voor een afspraak voor de seo...
pi_91487737
wat gaan jullie snel!
Ik ben niet echt een emo-kip geworden na de zwangerschap. Moet toegeven dat ik het minder goed droog houd bij zieke kindjes op tv enzo, maar dat is het wel. En hormonaal boos ben ik ook al weinig. Ik ben eerder milder en minder makkelijk op de kast te krijgen.

Vandaag voor het eerst in weken naar mijn werk gefietst. Dat was toch even pijnlijk, vooral het op het zadel zitten (die zit-botjes :'( ) maar nog wel vol te houden. En mijn buik vond het niet erg leuk meer aan het einde, maar dat kwam door te veel laagjes op mijn buik. Morgen hopelijk weer, je voelt je zo meteen fitter.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 17 januari 2011 @ 23:00:12 #158
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91493073
emo .. neuh, vind ik niet van mezelf.. wel geprikkelder, kan dingen minder goed hebben, mijn lontje is een stuk korter geworden de laatste weken. maar heb ook het gevoel dat ik alle problemen moet oplossen, overal alleen voor sta. IK breng jan naar de psz, ik ga met hem naar de tandarts, ziekenhuis, cb, straks logopedie. Nou doet m'n man echt wel wat hij kan, maar het is zo weinig in mijn ogen. Wellicht komt dat door de hormonen, wellicht zie ik het nu gewoon scherper .. ik weet wel dat ik m'n zwangerschap nu mentaal zwaarder vind dan die van Jan, ook lichamelijk gaat het niet so soepel meer.

Vanaf morgen één keer in de week de grote boodschappen laten thuisbezorgen, ben ik daarvan af. Wellicht dat het dan ook goedkoper uitvalt dan dagelijks boodschappen doen, aangezien je toch altijd extra dingen meeneemt :') . Het is iig minder sjouwwerk .. en die 2,50 heb ik er die laatste weken wel voor over als ik eerlijk ben. het is minder dan wat de albert heijn rekent voor het bezorgen.

hmm beetje een egopost geworden .. sorry daarvoor :@
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 18 januari 2011 @ 06:53:36 #159
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_91501448
goedemorgen

Mefke; knap dat je toch gaat fietsen, ondanks dat het niet zo makkelijk gaat. Succes alvast voor straks!

Aventura jeetje ook alweer 15 weken zwanger joh! *O*

LNT; wat ontzettend fijn dat je echo er goed uitzag :*

LLM's hoe is het met jullie?? nog vol te houden?

FR: hoe voel jij je? kan je inmiddels een beetje eten enzo binnenhouden??

Ik heb weer een vroege dienst en ben nu al zoooooo moe. Dat intens vermoeide gevoel ken ik ook alleen van de zwangerschap. In en in moe zijn... :O Maar zal maar ff doorbijten. En door de buikgriep van de afgelopen periode, is mijn weerstand echt nul; want ben nu zo verkouden als wat en heb koppijn. ;(
*einde klaagpost*
vanmiddag na het werk maar ff een dutje doen samen met Evie.
(en dan daarna nog ff trainen)...
pi_91501511
Goedemorgen,

Ook hier weer als een blok geslapen en nu niet wakker te worden :O
Ik wou dat ik terug kon! Die slapeloze en onrustige nachten van afgelopen week steek ik dus echt maar even op het kamertje.
Vandaag een lange dag werken (8.30-20.30) maar ik denk dat ik daarna ook gelijk mijn bedje weer in duik. Ff bijslapen en dan morgen lekker een vrije dag.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 07:26:10 #161
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_91501608
Goedemorgen iedereen!
Laiveneertiekje: gefeli met de goede echo, altijd weer spannend :)

Pff.. Ik dacht gisteren: ga lekker om 9 uur naar bed, voel ik mij morgen vast weer top! Niet dus :')
Bijna in 1 stuk door geslapen en toch het gevoel dat ik slaap tekort kom hehehe

Vanmiddag weer naar de fysio, ben benieuwd. Had toevallig vannacht ook even last dat ik 'vast' zat.

Mijn meisje heeft wel behoorlijk bewogen vannacht (eigenlijk de afgelopen 3 nachten). Echt een avond/nachtdier dus :P
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_91501722
Ons meisje is ook zo'n nachtbraker.
Als ik 's nachts wakker wordt om te plassen, stampt zij nog net zo vrolijk rond als wanneer ik naar bed ga.
Gisteravond heeft vriend weer even gevoeld. Hij voelt alles nu heel duidelijk, echt zo leuk O+

Zegt ie: jemig, ik vraag me echt af wat ze daar nou allemaal aan het doen is?
  dinsdag 18 januari 2011 @ 08:00:31 #163
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91501948
LT wat fijn dat alles goed was en dat jullie er zo van hebben genoten!

Beessie veel succes met je vroege dienst, hopelijk voel je je snel weer een beetje fitter!

Hier ook een meisje in mijn buik die 's avonds het drukst is. Gisteravond was het ook weer alsof mijn baarmoeder een springkussen was :D . Zo leuk. Al kroop ik gistermiddag een paar keer van de pijn ineen, weet niet waar ze op drukte (of dat het misschien wel een zenuw of iets anders was) maar kreeg toch wat pijnscheuten onderin bij mijn blaas/urineleider. AUW!

Gistermiddag bij mijn nichtje op kraambezoek geweest in het ziekenhuis, ow wat een moppie heeft ze op de wereld gezet. Zat ze daar lekker met haar mannetje aan haar borst te stralen. Ik smolt gewoon en hopsakee, daar was natuurlijk ook weer de flashforward :) . Ik heb er zo'n zin in!

Was wel grappig want ik was samen met mijn zusje en toen kwamen er ook nog vrienden van ze binnen. Zaten daar vier vrouwen waarvan er 1 net een kindje had gekregen en de andere drie allen in blijde verwachting :).

[ Bericht 0% gewijzigd door twentemeisje op 18-01-2011 08:09:03 ]
pi_91502019
LT: fijn dat je een goede echo hebt gehad.

Ik wil ook van die draaiende beentjes, armpjes etc. in m'n buik voelen. O+
* Kuukske moet nog even geduld hebben.
pi_91502106
LT fijn dat alles goed was
Aventura hoe is het m,et je hand en de tijd vliegt ik weet nog zo goed dat je kwam melden zwanger te zijn
Mefke aan het fietsen lekker met dit weer maar wel hartstikke goed
Danic succes met je lange dag

Met mij gaat het wel ga vandaag weer een ochtend werken maar ben wel ontzettend misselijk en hou nog steeds niet alles binnen. De rest van de week ben ik vrij
  dinsdag 18 januari 2011 @ 08:31:37 #166
267164 ik80lll
pi_91502287
Goedemorgen, wat gaan jullie snel, heb soms moeite om jullie bij te houden.

Straks naar de verloskundige, even hartje luisteren.
Brood moet gekocht worden vandaag, en vanmiddag de oudste van school halen.
Genoeg te doen
pi_91502432
Succes vandaag ik80! zowel bij de vk als bij het brood halen enzo ;) jij moet ook maar doorkachelen hè, valt niet mee :*

Vanyeeeeel heb je al weeën? :P

Laiveneertiekje gefeliciteerd met de goeie echo! *O* fijn <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 18 januari 2011 @ 08:45:11 #168
94046 PM-girl
pi_91502453
Laiveneertiekje, wat heerlijk, een goede echo! *O*

Ik denk dat wij morgen de afspraak maken, dan moet ik voor controle naar de vk. Spannend, we willen dit keer wel weten wat het wordt!
*
pi_91502533
Maak je de afspraak voor je SEO bij je vk PM?
Ik dacht bij het ziekenhuis, althans.. volgens mij moet het bij ons bij het ziekenhuis.

Afijn, ik heb volgende week weer controle bij de vk. Dan zijn we alweer 10 weken :o.
Uit de enkele cijfers volgende week *O*.
pi_91502554
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 08:43 schreef huuphuup het volgende:
Vanyeeeeel heb je al weeën?
Dat mocht ik willen! Laatste dagen echt abnormaal moe geweest (ik las niet eens mn active topics als er teveel berichten waren) en vrijwel continu gespannen/harde buik. Naïef als ik ben, dacht ik dat dat vast voorwerkachtig was, maar van de vk (verder tevree) moet ik tt een potje gaan inleveren voor check op blaasontsteking.
Jammer dat ik nergens deksels heb voor op de potjes 8)7

Maar jij mag toch ook al het entertainment verzorgen hier? Je bent voorbij de 37 dus persen maar!
pi_91502670
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 08:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat mocht ik willen! Laatste dagen echt abnormaal moe geweest (ik las niet eens mn active topics als er teveel berichten waren) en vrijwel continu gespannen/harde buik. Naïef als ik ben, dacht ik dat dat vast voorwerkachtig was, maar van de vk (verder tevree) moet ik tt een potje gaan inleveren voor check op blaasontsteking.
Jammer dat ik nergens deksels heb voor op de potjes 8)7

Maar jij mag toch ook al het entertainment verzorgen hier? Je bent voorbij de 37 dus persen maar!
oh -O- jammer. Moet je het potje bij je HA inleveren? Die hebben ook potjes staan daar, en vast ook een patiententoilet. Als je net zo'n zeikerd bent als ik inmiddels kun je vast al op any given time in zo'n potje plassen toch? Misschien is dat makkelijker dan een deksel zoeken

En my gut zei me dat jij voor de datum ging bevallen :Y)

Datzelfde my gut zei me vorige zwangerschap dat ik 26 augustus ging bevallen en ik ben uiteindelijk 25 augustus bevallen, met 41 weken.
Deze keer zet ik in op 15 februari, dus 41 weken en n beetje :P denk niet dat ik voor de datum ga hoor. Het voelt nog zo surreal dat het zomaar zou kunnen dat we volgende week ofzo een baby hebben hier. Zo'n gek idee, dat kán gewoon nog niet. Dus we gaan maar van na de datum uit :+
overigens roept dat gut dan ook wel weer meer waar geen hout van klopt maarja...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 18 januari 2011 @ 09:05:20 #172
94046 PM-girl
pi_91502786
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 08:51 schreef Kuukske het volgende:
Maak je de afspraak voor je SEO bij je vk PM?
Ik dacht bij het ziekenhuis, althans.. volgens mij moet het bij ons bij het ziekenhuis.

Afijn, ik heb volgende week weer controle bij de vk. Dan zijn we alweer 10 weken :o.
Uit de enkele cijfers volgende week *O*.
Gaat soms toch ineens snel he!

Nee, de SEO is inderdaad niet bij de vk, maar er is een speciale diagnostische dependance hier vanuit het ziekenhuis, ik vermoed dat ik een verwijzing van de vk nodig heb alvorens een afspraak te kunnen maken.
*
pi_91502816
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 09:05 schreef PM-girl het volgende:

Nee, de SEO is inderdaad niet bij de vk, maar er is een speciale diagnostische dependance hier vanuit het ziekenhuis, ik vermoed dat ik een verwijzing van de vk nodig heb alvorens een afspraak te kunnen maken.
Ja, keisnel.

Maar klinkt logisch wel, zonder verwijskaart kun je wel leuk een afspraak maken maar zullen ze in het ziekenhuis eenmaal daar niet veel doen.
pi_91502864
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 09:05 schreef PM-girl het volgende:

[..]

je hebt idd een verwijzing nodig.
heb je die niet eerder gehad dan?
ik kreeg die al bij 10,5 week en heb toen gelijk kraamzorg en seo geregeld.

ik kreeg gisteren weer een echo :D geen idee of het nou voor de nieuwe stagiaire was of omdat ik gewoon dik ben :P nouja erg was het niet, heb heerlijk gegluurd. mooi ruggengraat gezien O+

huup ga eens bevallen ben benieuwd naar je meisje en de naam. :D

ik80 succes vandaag.
mama van 3 kids!
pi_91502934
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 08:59 schreef huuphuup het volgende:

[..]

oh -O- jammer. Moet je het potje bij je HA inleveren? Die hebben ook potjes staan daar, en vast ook een patiententoilet. Als je net zo'n zeikerd bent als ik inmiddels kun je vast al op any given time in zo'n potje plassen toch? Misschien is dat makkelijker dan een deksel zoeken

En my gut zei me dat jij voor de datum ging bevallen :Y)
Hmm. Inmiddels staat het klaar in een potje met plasticfolie erover :) Toch maar uit bed komen en wegbrengen nu.

Mijn gut zegt trouwens hetzelfde, dan heeft ze nog 10 dagen. Maar als t straks 42 weken wordt, is t dan wel schrikken (en balen).

Hou je t zelf nog een beetje vol zo?
  dinsdag 18 januari 2011 @ 09:15:17 #176
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_91502967
Ik moet de volgende keer ook weer een potje urine inleveren bij de vk(ben dan 26 weken). Moet dat ochtendurine zijn?
pi_91502983
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 09:15 schreef The_Tankgirl het volgende:
Ik moet de volgende keer ook weer een potje urine inleveren bij de vk(ben dan 26 weken). Moet dat ochtendurine zijn?
Volgens mij hoeft dat niet per se.
Maar volgens mij is dat wel het beste toch?
  dinsdag 18 januari 2011 @ 09:24:31 #178
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91503142
Bij onze verlos doen ze altijd urine checken (ware het niet dat ik het al drie keer vergeten ben)....En het hoeft idd geen ochtendurine te zijn..

En oh man, hier 23 weken en mijn tetten lekken alweer :{ ...
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_91503289
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 09:24 schreef Takkembah het volgende:
Bij onze verlos doen ze altijd urine checken (ware het niet dat ik het al drie keer vergeten ben)....En het hoeft idd geen ochtendurine te zijn..

En oh man, hier 23 weken en mijn tetten lekken alweer :{ ...
Alweer? Wanneer begint dat dan? :@.
pi_91503405
Ik hoop zo dat ik niet tot 42wk hoef de te wachten op wuppie.
En 15 februari is een mooie datum hoor
  dinsdag 18 januari 2011 @ 09:39:55 #181
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_91503428
Ik zou dat urine checken niet overslaan hoor. Komt best veel belangrijke info uit.
pi_91503540
Ik heb tot nu toe ook een keer urine in moeten leveren :)
  dinsdag 18 januari 2011 @ 09:49:03 #183
94046 PM-girl
pi_91503688
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 09:10 schreef Popples het volgende:

[..]

je hebt idd een verwijzing nodig.
heb je die niet eerder gehad dan?
ik kreeg die al bij 10,5 week en heb toen gelijk kraamzorg en seo geregeld.

Kraamzorg heb ik zelf al eventjes terug geregeld, maar de SEO lijkt me dat dat specifiek nog even besproken wordt morgen.
Ik moet zeggen dat ik de vorige keer natuurlijk niet de gewone route gevolgd heb, ivm alle onderzoeken toen. Dus dit is nieuw voor me. Of ik nu vandaag of morgen bel lijkt me geen verschil meer maken. :)
*
pi_91503711
Kraamzorg. Check.
Had ik dat met de vk moeten overleggen? :'). Nee toch?
pi_91503744
Hier heb ik ook kraamzorg geregeld, voorlopig contract binnen en binnenkort een gesprek m.b.t. wensen enz.

Dinsdag weer naar de VK, hartje luisteren! Zo spannend.. Aangezien ik nog geen teken van leven voel hierbinnen ;)
  dinsdag 18 januari 2011 @ 09:51:55 #186
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91503773
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 09:39 schreef Aventura het volgende:
Ik zou dat urine checken niet overslaan hoor. Komt best veel belangrijke info uit.
Klopt, maar dat schijnt pas vanaf 28 wk echt van belang te zijn (ivm eiwitten). En zeker als je bijv last denkt te hebben van blaasontsteking oid is het zeer nuttig.

@Kuukske, ik had dat tijdens mijn vorige zwangerschap ook. Bleek later ook hyperlactatie te hebben toen Alexa er eenmaal was. Weet niet of er iets mee te maken heeft eigenlijk, want mijn zus had ook hyperlactactie, maar geen lekkende tetten...

F_R succes met werken. Wel fijn dat je verder vrij bent.
Alexa en Seth zijn lief
  dinsdag 18 januari 2011 @ 09:53:49 #187
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91503818
Hier ook al lang en breed aangemeld voor Kraamzorg. Ergens in de 30wk komen ze dan langs geloof ik.
Alexa en Seth zijn lief
pi_91503854
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 14:25 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ps:
Ik heb echt veel aan jou moeten denken tijdens mijn 16 tot 19 weken zwangerschap, ik vond het zo verdrietig, het idee dat het bij jou toen mis is gegaan.
Ben nog steeds zo blij voor je dat het zo snel weer gelukt is en dat je van die heerlijke kwalen hebt nu, dubbelop genieten. :*
Ik geniet er ook zeker wel van, maar ik merk wel dat ik heel ongeduldig ben. Ik wil heel graag al teken van leven zien dmv een echo, maar dat duurt nog wel even voordat het zover is.
Elke keer als ik naar het toilet ga check ik of ik geen bloed verlies en denk ik maar, 'blijf je zitten??'
Ik baal ervan dat ik overnieuw moet beginnen, maarja aan de andere kant mag ik allang blij zijn dát ik zwanger ben! Ach, ben gewoon wat ongeduldig, maar komt allemaal goed. Ik ben alweer 5 weken dus voor je het weet zit je zo weer in de achtbaan van controles etc etc etc.

Laatst een vriendinnetje van me, was 17,5 week zwanger. Voelde wel gek, dat heb ik met een halve week niet gehaald. Maar bij haar was alles in orde en ik kan dan alleen maar heel blij zijn! Ik gun iedereen een mooi, gezond kindje.

Vandaag nog een collega verteld over mn zwangerschap, maar kon niet anders, ik ging ineens huilen, haha :P Echt, ik en mn hormoontjes...

En ik riep tijdens mn eerste zwangerschap dat ik zo blij was dat ik niet in de zomer hoogzwanger zou zijn, en moet je nou kijken :') Ik ben in september uitgerekend :P Drukke maand, verjaardagen van mn vader, man en beste vriendin, en ook nog eens mn trouwdag :P
Tralalalaaa
pi_91503983
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 09:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Hmm. Inmiddels staat het klaar in een potje met plasticfolie erover :) Toch maar uit bed komen en wegbrengen nu.

Mijn gut zegt trouwens hetzelfde, dan heeft ze nog 10 dagen. Maar als t straks 42 weken wordt, is t dan wel schrikken (en balen).

Hou je t zelf nog een beetje vol zo?
Ben benieuwd of je gelijk krijgt! Oh zo leuk, een heus vers beebje heb je straks O+

Hier gaat het okay, laatste loodjes wegen zwaar met een kind wat al rondloopt. Ik mis het even kunnen gaan liggen of op adem kunnen komen als je lijf aangeeft dat dat nodig is. Dat gaat gewoon niet, maar goed, het is niet anders dus we overleven het wel. :)
Ze heeft sinds gister geleerd om de trap ook zelf af te lopen *O* dat scheelt hopelijk al heel wat!

Over lektetten, ik had het bij Amélie enórm, tot ver in de bv ook nog. Maar heb zelf geen hyperlactatie gehad. Nu heb ik nergens last van qua overmatig lekken.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:46:34 #190
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91505248
Ben blij huup :P, geen lektetten... Ik kan me voorstellen dat het pittig wordt zo op het einde!

En wat knap van Amelie!!! En fijn voor jou, uiteraard ;). Omdat wij binnenkort verhuizen en daar een hele andere trap hebben, beginnen we daar ook met oefenen. Lang over gedaan?
Alexa en Seth zijn lief
pi_91506162
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:01 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Hier gaat het okay, laatste loodjes wegen zwaar met een kind wat al rondloopt. Ik mis het even kunnen gaan liggen of op adem kunnen komen als je lijf aangeeft dat dat nodig is. Dat gaat gewoon niet, maar goed, het is niet anders dus we overleven het wel. :)
Ze heeft sinds gister geleerd om de trap ook zelf af te lopen *O* dat scheelt hopelijk al heel wat!
Eensch, ondanks dat hij heel lief is maar je kunt net niet doen wanneer je wil zeg maar (liggen ofzo) maar ja hier 1 die heel behulpzaam is enzo dus daar ben ik al blij mee en ik maak me er maar niet te druk om en word weat makkelijker met dingen dat scheelt ook al ;)

Dat trap aflopen scheelt zeker, heb ik tijn vorige week ook geleerd en dat gaat prima.
pi_91506202
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 09:39 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik hoop zo dat ik niet tot 42wk hoef de te wachten op wuppie.
Lijkt me niet als je zo beroerd bent.
pi_91506535
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:13 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Lijkt me niet als je zo beroerd bent.
Ga er maar niet van uit dat ze je vanwege hyperemesis gravidarum eerder zullen gaan inleiden hoor :N
Zeker bij een eerste niet.
Zelf heb ik met de eerste ook tot 42 weken gelopen. Afspraak voor het inleiden stond al op 42+2, gelukkig begon het 3 dagen ervoor uit zichzelf zodat ik op 42 rond bevallen ben.
Bij nr. 2 zouden ze me niet langer dan 41 weken laten rondlopen, maar toen was ik medisch en liep ik bij de gyn. Ander verhaal dus.
pi_91506578
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:22 schreef 3e.ronde het volgende:

[..]

Ga er maar niet van uit dat ze je vanwege hyperemesis gravidarum eerder zullen gaan inleiden hoor :N
Zeker bij een eerste niet.
Zelf heb ik met de eerste ook tot 42 weken gelopen. Afspraak voor het inleiden stond al op 42+2, gelukkig begon het 3 dagen ervoor uit zichzelf zodat ik op 42 rond bevallen ben.
Bij nr. 2 zouden ze me niet langer dan 41 weken laten rondlopen, maar toen was ik medisch en liep ik bij de gyn. Ander verhaal dus.
Ow...........das mooi balen dan zeg, ik dacht, zo laten ze je niet doorlopen.

En bij de 2e, ook idd niet langer door laten lopen dan 41 wkn?

Hoe voel je je nu dan?
pi_91506626
Als de baby het nog goed doet in de buik, en das doorgaans wel zo, hoe ellendig de moeder zich ook voelt, dan is het beter om de baby uit zichzelf geboren te laten worden.
pi_91506741
Gaat goed :Y
Gister na het werk met het autoraampje open gereden en elke keer dat ik stilstond hoofd uit het raam, ik was me toch een partij beroerd... Kwam door hongerrrr, gelukkig stond het eten al klaar (papa-dag :Y)) en zodra ik wat in mn maag had ging het weer prima.

Die honger is echt erg trouwens, ik heb de borden van de kinderen helemaal leeggeschraapt omdat ik niet genoeg had en keek zelfs nog even naar de vloer die bezaaid lag. Vond ik zo zonde :@
maar van de grond eten ging me net iets te ver _O-
  † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2011 @ 11:32:13 #197
43556 miss_dynastie
pi_91506899
Oei 3e ronde, voortaan iets van liga of ontbijtkoek in het dashboardkastje leggen, voor dit soort gelegenheden? Ik zie het trouwens al voor me, verlangend kijken naar de vloer _O-
pi_91507002
Om 5 uur had ik nog een appel en een pakje Sultana weggewerkt, was niet toereikend. Het echte werk deed het toch een stuk beter :Y
pi_91508045
Die honger ken ik wel, ik heb ook in iedere tas een snelle jelle zitten. dan grijp ik nooit mis.

Voor het regelen van het kraambureau hoef je geen afspraken te maken met je verloskundige (ik weet even niet meer wie het vroeg).

Lektetten? Gelukkig (nog) geen last van. Hoef ook niet alle kwaaltjes hoor haha. En ik geloof dat ik deze wel kan missen. Zeker omdat ik ook geen bv ga geven, hoef dat voor mij allemaal niet zo op gang gebracht te worden. Helaas zag ik afgelopen week wel dat de zwaartekracht zijn werk had gedaan en heb ik mooie blauwe strepen onder die tetten }:|
  dinsdag 18 januari 2011 @ 12:06:16 #200
267164 ik80lll
pi_91508279
Zo het eerste rondje zit er ook weer op,
verloskundige was tevreden, tja
bloeddruk prima, alleeen pols iets hoog, kon ze ook zien aan mijn rode konen.
En ik hou wat vocht vast.
Mag ook wel komen van haar, en anders kwam/komt ze gewoon morgen op de koffie.
Lijkt mij prima!
Brood is binnen,
nu nog een boterham klaarmaken en die kleine in bed doen, dan heb ik zelf ook een uurtje rust.
pi_91508398
Ik heb ook nog steeds geen lektetten. En geen blaasontsteking trouwens *O*
pi_91508526
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:46 schreef Takkembah het volgende:
Ben blij huup :P, geen lektetten... Ik kan me voorstellen dat het pittig wordt zo op het einde!

En wat knap van Amelie!!! En fijn voor jou, uiteraard ;). Omdat wij binnenkort verhuizen en daar een hele andere trap hebben, beginnen we daar ook met oefenen. Lang over gedaan?
Ja t koste me wat vorige zwangerschap aan zoogkompressen zeg :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yay voor de sticker van ik80!

en yay geen blaasontsteking! Fijn Vanyel *O*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 18 januari 2011 @ 12:24:34 #203
294600 espri
Ook wel bekend als Daafje :)
pi_91509015
goedemiddag dames,
ik wil me graag even voorstellen.
al maanden lees ik hier mee met jullie en geniet er van.
soms zie ik iets staan of voorbij komen wat herkenning geeft en waar ik ook wel wat verstand van heb.
ik ben zelf moeder van 4 kinderen maar zijn al de deur uit dus ik zit niet zoals jullie in de kleintjes,
wel op een hele andere manier, namelijk beroepsmatig.
ik zou het leuk vinden om af en toe mee te posten en wil alle dames een fijne zwangerschap, goede bevalling en een hele fijne kraamtijd toe wensen.
tot zover even mijn verhaaltje, zijn er vragen naar dit persoontje, vragen staat altijd vrij!
pi_91509343
Welkom :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 18 januari 2011 @ 12:34:54 #205
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91509371
Traplopen naar boven ging hier vanaf dag een goed; naar beneden is het continu zeggen één been, twee been, en dan steeds zelf (achteruit, zodat je voor hem loopt) een trapje lager gaan staan. Achteruit kruipen naar beneden vertikt hij gewoon. Hij wil het liefst de leuning vasthouden, maar is daar net te klein voor. Overigens gaat omhoog nu ook wat lastiger, omdat hij steeds twee treden tegelijk wil nemen ..

bweuh, de wbv is net weg, eerst wilden ze géén aannemer sturen, nu krijg ik er twee over de vloer. Achtergevel moet opnieuw gevoegd worden, raamwerk word ook wat aan gedaan, komen wortels uit de muur (lang leve verwijderde klimop }:| ) dezelfde aannemer komt naar de douche kijken (voegwerk versleten oid, wrs. kijkt hij ook gelijk naar de vloer) en ik krijg er eentje die naar de dakgoot komt kijken ..

En ik ga even naar de psz toe, jan z'n slaapspeen ophalen, die is gisteren vergeten :')
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

dinsdag 18 januari 2011 @ 12:44:37 #206
294600 espri
pi_91509750
dankjewel cynthiaa
  † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2011 @ 12:58:13 #207
43556 miss_dynastie
pi_91510326
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:35 schreef 3e.ronde het volgende:
Om 5 uur had ik nog een appel en een pakje Sultana weggewerkt, was niet toereikend. Het echte werk deed het toch een stuk beter :Y
Oh oke, ja, en om je prakje boerenkool mee te nemen in het dashboardkastje is ook zo wat, he? :Y) ;)
pi_91510572
Welkom Espri.

Vanmorgen in het ZH geweest bij de gyn. aangezien ons moppie minder voelde de laatste dagen hebben ze een CTG gemaakt. Wat een stressig drama ding zeg...
Eerst hoorde ze het hartje perfect links, dus gingen ze dat apparaat aansluiten, nou mooi geen hartje hoor... Poeh ik kreeg het er warm van.
Uiteindelijk met echo apparaat erbij bleek dat het moppie zich maar even had omgedraaid en dat de rug nu dus rechts lag. Nou eenmaal gevonden wij blij, viel de hartslag steeds weg... Uiteindelijk kwam de oplossing ik moest maar op mijn zij gaan liggen en JAAAA daar was ze! Ze deed het hartstikke goed, maar ze heeft ons wel even laten zweten.

Mijn bloeddruk blijft deze keer gelukkig ook netjes :) En verder weer de routine controle van urine inleveren enzo. Over twee weekjes terug komen en dan een groeiecho :D
Wel willen ze dat als ik het idee heb dat ik moppie minder voel dat ik eerder aan de bel trek, dat zal ik dus maar netjes doen!
  dinsdag 18 januari 2011 @ 13:13:50 #209
294600 espri
pi_91510891
dankjewel mamapurk,
mijn kids zijn al een heel stuk ouder en de controles zo,n kleine 30 jaar geleden waren een heel stuk minder dan hoe het nu gaat, bij mijn oudste was het nog met een houten toeter haha.
ook dat op de zij liggen klinkt bekend, dat was toen ook, maar ik denk wel eens door de modernisatie dat je je er wel drukker om maakt dan toen, er is zoveel apparatuur nu en ze weten zoveel meer maar dat kan je ook heel onzeker maken, lijkt mij.
ik klink nu wel heel erg oud hahaha maar dat valt reuzemee hoor (was een jonge mama) :Y
pi_91512017
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 12:12 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ja t kostte me wat vorige zwangerschap aan zoogkompressen zeg :D
Ik heb nu van mijn zus voor de uitprobeer lilypadz gekregen. Mocht de melk zich ooit aandienen, kan ik dus lekker makkelijk switchen tussen de kompressen en de siliconen om te kijken wat bij mij het fijnst werkt. Padz schelen wel een bak centen (en naar de winkel moeten) als ik jou zo lees.
pi_91512357
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 13:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik heb nu van mijn zus voor de uitprobeer lilypadz gekregen. Mocht de melk zich ooit aandienen, kan ik dus lekker makkelijk switchen tussen de kompressen en de siliconen om te kijken wat bij mij het fijnst werkt. Padz schelen wel een bak centen (en naar de winkel moeten) als ik jou zo lees.
Ik had die dingen ook (heb trouwens!) maar ze gleden eraf bij de lektetten na de bevalling ;( Op zich zijn het fijne dingen die padz maar als je veel lekt zijn ze er niet tegen opgewassen, dan laat het soort vacuum los.
Er is natuurlijk nog weinig over te zeggen of en hoeveel last je ervan hebt enzo, ik hoop voor je dat het meevalt ;)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91512368
crap moest edit ipv quote zijn :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 18 januari 2011 @ 13:53:10 #213
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_91512511
Welkom Espri!

Ik zit zelf ook vaak in de lurk toestand hier... kweenie... zoveel lezen en dan kom ik amper aan reageren toe hahaha.

Donderdag trouwens de 20 weken echo! Ben benieuwd :) ik kom het tuurlijk wel ff melden hier... een dame of een heer?!
Niet mieten! Door gieten!
pi_91512553
ohja welkom Espri!

Ik zet in op een dametje seilram!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91512568
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 13:50 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ik had die dingen ook (heb trouwens!) maar ze gleden eraf bij de lektetten na de bevalling ;( Op zich zijn het fijne dingen die padz maar als je veel lekt zijn ze er niet tegen opgewassen, dan laat het soort vacuum los.
Er is natuurlijk nog weinig over te zeggen of en hoeveel last je ervan hebt enzo, ik hoop voor je dat het meevalt ;)
Jij hebt dus monsterproductie? Heb je nog geluk dat je daar niet ook een monsterkind van hebt gekregen :)
pi_91512634
@tap je angst is heel begrijpelijk mag je nu ook eerder komen voor een echo?. De vorige keer is het toch net buiten de kritieke periode mis gegaan en merkte jullie het later? of ben ik in de war?

Ik weet wel dat mijn aandoening geen reden is tot eerder halen maar ik hoop gewoon dat het uit zichzelf eerder komt. Sowieso als ze mij met 42wk inleiden is het een grote kans dat het op vriend zijn v-dag komt en dat vindt hij iets minder. Maar goed het komt wanneer het komt als het maar gezond is. Ik hou het die max 24 wk ook nog wel vol.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 13:56:44 #217
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_91512691
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 13:53 schreef huuphuup het volgende:
ohja welkom Espri!

Ik zet in op een dametje seilram!
Dat zijn er meer :D. Ik denk zelf dat ik Joep zijn kleertjes weer kan gaan wassen hahaha. Maar spannend is het wel.

Vandaag wel mijn verlof aangevraagd... dan lijkt het allemaal weer zo dichtbij te komen. Wel vind ik dat deze zwangerschap veel sneller gaat dan de vorige, dat komt omdat ik nu Joep heb... de dagen vliegen werkelijk voorbij!

Lektetten had ik vorige keer niet... hoop ik nu ook niet te krijgen.
Vorige keer wel vaak een blaasontsteking.. nu nog geen last van gehad.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 13:57:06 #218
294600 espri
pi_91512706
dankjewel seilram en en huuphuup.
spannend 20 weken echo, ben benieuwd en leef en lees graag mee hoor.
pi_91512825
Welkom Espi ervaringsdeskundigen zijn altijd welkom
Ik heb ook geen lektetten maar volgens mij kan dat ook nog helemaal nog niet. Al wel een kolf in huis toen ik dat ding zag voelde ik mij meteen een koe.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:00:37 #220
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_91512898
Een kolf, die zijn zo gezellig :D. Ik weet nog dat ik met Joep dat ding gewoon op de hardste stand zette.. zodat ie zich zo vast zoog hahaha, dat ik mijn handen vrij had hahaha. Het zag er werkelijk allercharmanst uit.
pi_91512943
nu jullie het over lektetten hebben kan het al bi 15 weken?
ik twijfelde van de week heel erg. maar ik ben niet in de buurt van water geweest dus wat het wel moest zijn geen idee.
mama van 3 kids!
pi_91513170
f_r ach dat zal vast mee vallen die koe :D het went echt :Y

ik heb dat ding heel lang gebruikt en heb daardoor 2 maand langer bv kunnen geven bij de eerste. die heeft 3,5 maand live gedronken en toen was het einde. heb haar tot 5,5 maand uit de vriezer kunnen geven O+
de 2de heeft 10 dagen gehad, hongerige baby dus ik zat dag en nacht aan de borst. na dag 10 heb ik het opgegeven.
mama van 3 kids!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 18 januari 2011 @ 14:07:12 #223
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91513220
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:01 schreef Popples het volgende:
nu jullie het over lektetten hebben kan het al bi 15 weken?
ik twijfelde van de week heel erg. maar ik ben niet in de buurt van water geweest dus wat het wel moest zijn geen idee.
ik had er dit keer al bij tien weken last van. daarna is het wel even gestopt, maar nu ik verder op 't einde ga lopen merk ik af en toe wel weer natte plekken..

dinsdag 18 januari 2011 @ 14:09:04 #224
294600 espri
pi_91513295
bedankt fr,
bij mijn eerste kreeg ik lekkage voor de 20 weken en was er nog trots op ook :@
een teken dat mijn lichaam aan het voorbereiden was.
totdat ik een feestje had en mn jurk al plekken vertoonde zonder dat ik voorzorgsmaatregelen had genomen.... beetje oepsmomentje. :@
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:17:47 #225
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91513700
@ espri welkom!

@Popples, de 1e keer had ik bij 12 wk al lektetten, nu vanaf deze week dan (23wk)

Met mijn monster-hyper-hyper-godzilla-lactatie waren hier helaas de lillypadz ook niet te gebruiken :')

Kolven vond ik verschrikkelijk, maar dat was ook omdat er geen eind aan kwam. Ik had met de hand in no time twee grote flessen (200ml) vol, zegmaar. En dan bleef het nog komen. Ik bleef me echt een koe voelen daardoor helaas.
Alexa en Seth zijn lief
pi_91514068
takkem :D sorry lag even in een deuk om je 2 flessen. dat haalde ik echt niet maar 1 fles met gemak.

nou dan wel lektetten dus. damn ik moet nog zolang :X
mama van 3 kids!
pi_91514288
Ik heb de avent kolf moet alleen nog even uitvogelen hoe deze precies werkt.
Iemand een gebruiksaanwijzing?
pi_91514383
@Takkembah heb je veel in de ingevroren en eerder gestopt met BV als je zoveel hebt zou ik het ook even niet meer weten denk ik.
Bij mijn moeder stopte het bij mijn zus erg snel en ik heb vanwege ziekte geen BV gehad. Dus ik ben benieuwd hoe het bij mij gaat straks.
pi_91514467
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 13:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Jij hebt dus monsterproductie? Heb je nog geluk dat je daar niet ook een monsterkind van hebt gekregen :)
:D
nee niet eens! Ik heb gewoon emotioneel incontinente tetten :+

Maar of en hoeveel je lekt zegt niet per se iets over je productie. Ik hoop zo dat de bv bij dit kindje weer net zo als vanzelf gaat als bij Amélie.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:36:32 #230
294600 espri
pi_91514666
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:29 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb de avent kolf moet alleen nog even uitvogelen hoe deze precies werkt.
Iemand een gebruiksaanwijzing?
FR is dat de handkolf of de electrische?
anders kan je het snel opzoeken op de aventsite.
pi_91514743
Beide opties zijn mogelijk.
Ik zoek het wel even op. Het duurt nog even voor ik hem nodig heb.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:47:46 #232
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91515222
@F_R, ik had hier de hand van Avent, was een kwestie van erop ploppen en pompen maar :D, de electrische had ik toen gehuurd van Meleda geloof ik.
Ik gooide een hoop weg, de rest in diepvries. Maar na de tweede keer borstontsteking in een maand tijd ben ik gestopt.
Alexa en Seth zijn lief
pi_91515265
Ik heb even goed gekeken de gebruiksaanwijzing zit erbij in een ander vakje.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 15:04:14 #234
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_91516101
vandaag precies een maand geleden is de dochter van DoctorB geboren (18-12) Ze heet Olivia en was er binnen 3 uur na de eerst wee. Vannacht heeft ze (en wij dus ook) 7 uur achter elkaar geslapen! ^O^
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 15:18:13 #235
294600 espri
pi_91516810
doctor B, nog van harte met jullie dochter en wat fijn dat er een hele nacht is gemaakt. *O*
pi_91517340
Lektetten, nog zoiets wat ik niet heb gehad. Na de keizersnee kwam de melkproductie nauwelijks op gang. Tijdens de zwangerschap al helemaal geen lektetten gehad nu ook niet gelukkig. Maar na 3 dagen een huilend kind te hebben zijn we gestart met een flesje en dit ging zo goed en daar werd ze zo tevrede van dat we de BV niet hebben doorgezet. Achteraf jammer want het schijnt normaal te zijn dat na een ks de BV later op gang komt, hierover waren we niet goed ingelicht in het ZH. (zowieso was de begeleiding van BV betreft in het ZH belabberd, maar dat terzijde).
pi_91518504
Ik kijk hier ook al een hele tijd mee, zonder te posten.
Hebben jullie eigenlijk ooit een cursus gedaan, zoals Samen bevallen of een of ander informatieavond van de verloskundigenpraktijk bezocht eventueel samen met de partner en hebben jullie er iets aan gehad? Tegenwordig is zoveel informatie al op Internet te vinden dat ik mij afvraag of het wel nuttig is om daar naatoe te gaan.
pi_91519431
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:50 schreef Zana het volgende:
Hebben jullie eigenlijk ooit een cursus gedaan, zoals Samen bevallen of een of ander informatieavond van de verloskundigenpraktijk bezocht eventueel samen met de partner en hebben jullie er iets aan gehad? Tegenwordig is zoveel informatie al op Internet te vinden dat ik mij afvraag of het wel nuttig is om daar naatoe te gaan.
Ik wil graag iets gaan doen maar twijfel nog wat.
Het lijkt mij wel leuk mede zwangere te ontmoeten alleen wordt er bij mij in het dorp bar weinig aangeboden mbt cursussen.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:16:57 #239
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91519895
quote:
Ik ga niet, heb ik besloten. Ik ga wel naar een avond over bevallen, gegeven vanuit de verloskundige praktijk, dat is ook voor manlief. En naar een voorlichtingsavond over borstvoeding.

Daarnaast ga ik zwemmen, gewoon zelf baantjes trekken + wirlpool en stoombad en ik ga een proefles zwangerschapszwemmen doen. Kijken of dat wat is, geen bad thuis, dus het lijkt me heerlijk om dan een of twee keer per week lekker in het water te liggen.
pi_91520039
zwangerschapszwemmen wil ook wel gaan doen maar ik zit een beetje met mijn misselijkheid.
Op dit moment spuug ik weer erg veel en dat lijkt mij in een zwembad niet zo prettig.
Blegh waarom werkt mijn lijf nou gewoon niet mee.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:35:12 #241
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91520862
DoctorB gefeliciteerd met Olivia <3 en wat heerlijk dat ze al 7u achter elkaar slaapt *O*

Zana, hier geen cursus gedaan (en het enige wat ik aan info heb gemist, was hoe je het autostoeltje installeert in de auto :D), en deze keer ws ook niet. Van de Yoga wel wat extra ademhalingsoefeningen meegekregen. Het is leuk als je behoefte hebt aan info, en/of het gewoon gezellig vindt met andere zwangere vrouwmensen :Y
Alexa en Seth zijn lief
pi_91520957
quote:
Wij doen de cursus Samen Bevallen en ik vind dat (als man) erg interessant en nuttig. Vanaf de eerste avond krijgen we ademhalingsoefeningen en heel veel uitleg over hoe de bevalling gaat verlopen.
Het is leuk om met andere stellen in contact te komen die er ook actief mee bezig zijn, dus wat mij betreft zeker een aanrader.
Sinds 27 maart 2011 hebben we een klein roze wondertje in ons leven...
pi_91521033
Gefeliciteerd DoctorB met jullie dochter
pi_91523327
DoctorB, gefeliciteerd met je dochter!

Wij gaan Samen Bevallen doen, is denk ik voor mij ook wel goed om er op zo'n manier bewust mee bezig te zijn.

Pff, ik ben nu met een poging bezig om pas naar huis te gaan als mijn takenlijstje van die dag helemaal af is. Het werkt wel, maar ik ben nu echt gesloopt. Toch is het wel een heerlijk gevoel om nu ook niets meer aan mijn werk te hoeven doen. Morgen nog een dagje, en dan donderdag bijkomen..
pi_91523728
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:37 schreef grizzlybear het volgende:

[..]

Wij doen de cursus Samen Bevallen en ik vind dat (als man) erg interessant en nuttig. Vanaf de eerste avond krijgen we ademhalingsoefeningen en heel veel uitleg over hoe de bevalling gaat verlopen.
Het is leuk om met andere stellen in contact te komen die er ook actief mee bezig zijn, dus wat mij betreft zeker een aanrader.
O+
Niet lullig bedoeld, ik vind dit oprecht een lieve post.

Wij hebben het overigens niet gedaan, op zwangerschapshaptonomie na (en daar was ik op zich niet extreem van onder de indruk).
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:58:40 #246
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_91530976
Wij hebben ook samen bevallen gedaan vorige keer... dat vond ik erg leuk en mijn lief ook. Het was soms echt leerzaam en ook gezellig! Maar omdat nu weer te doen... dat puffen weet ik nog wel... Ik denk dat ik deze zwangerschap niets doe, ook lekker :)
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:59:03 #247
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_91531004
Vandaag 15 weken :)

@fr: ben nu oefeningen aan het doen. Ik kan nog bij lange na niet alles wat ik kon, maar dat moet wel goedkomen. Over twee weken hoop ik dat het beyer gaat, want dan ga ik serieus shoppen met moeder en zussen. Ik heb heel wat in td halen! Vanaf nu lekker 100% zwanger zijn!
pi_91531744
Lektetten had ik de vorige keer wel, nu nog niet echt gelekt, wel af en toe een druppel die dan weer opdroogt. En hoewel ik goed lekte op het einde de vorige keer, was borstvoeding geven geen succes. Dus deze keer kijken we het ietsje minder langer aan en ik denk zelfs dat Tienus vanaf dag 1 gemengd gaat krijgen. Maar goed, nu weet ik beter wat me te wachten staat enzo, dat helpt ook vast.

Fysio maar weer eens gebeld vandaag, vorige week woensdag was de afspraak afgezegd omdat de fysio ziek was en er was geen nieuwe afspraak gepland. Leuk, maar het begint echt zeer te doen en met een vakantie in het verschiet wil ik graag weten wat ik wel en niet kan doen. Nou, goed dat ik belde, nu kan ik volgende week donderdag...

L'tiekje, leuk dat je nog probeert om je takenlijst af te maken, maar je schiet er natuurlijk weinig mee op als je zo moe thuiskomt dat je niet eens kan genieten van het feit dat je alles af hebt. Ik klink streng, maar herken het van de vorige keer en je schiet er niets meer op als je maar door blijft hollen.
pi_91531889
quote:
Ik begin aanstaande maandag met zwangerschapsyoga. Onder het mom: baadt het niet dan schaadt het niet. Daarbij ben ik best een zenuwpees en ik denk dat yoga gewoon heel goed voor me is. Ook kan ik niet meer sporten door problemen met mijn bekken, dus alle beweging is welkom.
Als laatste reden voor deze keuze is dat vriendlief onregelmatig werkt en dat Samen Bevallen dus geen optie is. Toevallig is mijn eerste les ook de partneravond en issie toevallig vrij. Komt mooi uit!

Grizzlybear, dat is lang geleden! Hoe gaat het bij jullie?
  dinsdag 18 januari 2011 @ 20:22:29 #250
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_91532268
Ik merkte vandaag trouwens dat ik van 2 trappen op helemaal buiten adem was. Dat is ern zwangerschapskwaal toch?
  dinsdag 18 januari 2011 @ 20:25:52 #251
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91532467
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 20:22 schreef Aventura het volgende:
Ik merkte vandaag trouwens dat ik van 2 trappen op helemaal buiten adem was. Dat is ern zwangerschapskwaal toch?
:Y
Erg he, ik voel me echt een oud wijf. En het is niet zo dat je het kan verbeteren door het vaak te doen. Dat probeerde ik vorige week zaterdag, we hadden veel dingen te doen in huis, op de babykamer en op zolder, dus veel trapgelopen. Dat voelde ik 's avonds, zere buik.... En de volgende dag heel moe. Dus nu gewoon opletten, ik probeer goed door te ademen terwijl ik loop en eenmaal boven twee keer een diepe zucht. :)
pi_91533286
buiten adem zijn was een van mijn eerste symptomen, dus ja, het is een zwangerschapskwaal. En wees blij dat het nu geen zomer is, toen was het nog veel erger dan nu.
pi_91534029
oja...serieus gelezen vandaag: he...hoe kan dat nou? Achterstevoren?
Nu snap ik waarom er op al die dingen nog plaatjes staan en waarom er allerlei veiligheidsdingen ingebouwd worden om verkeerd plaatsen te voorkomen...
(en nee, ik ben niet feller tijdens mijn zwangerschap, maar erger me wel sneller en zeker aan dit soort dingen)
  dinsdag 18 januari 2011 @ 20:54:56 #254
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_91534080
In de zomer ben ik hoogzwanger, daar kom ik dus niet onderuit ben ik bang.
Ben nu ook nog eens verkouden, dus net een molenpaard.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 20:59:06 #255
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91534303
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 20:54 schreef mefke79 het volgende:
Nu snap ik waarom er op al die dingen nog plaatjes staan en waarom er allerlei veiligheidsdingen ingebouwd worden om verkeerd plaatsen te voorkomen...
(en nee, ik ben niet feller tijdens mijn zwangerschap, maar erger me wel sneller en zeker aan dit soort dingen)
Ja want het gaat er natuurlijk om dat jjij je kindje graag ziet :{w |:( :|W

Veel van die topics bezorgen mij een hoog irritatieniveau. Ik weet niet of dat bij mij aan de zwangerschap ligt :D
Alexa en Seth zijn lief
pi_91534328
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 20:54 schreef mefke79 het volgende:
OMG :o en dan ook nog deze reactie daaronder:
Maar als ik alleen rij is dat best vervelend, dan rij ik echt niet prettig met een jankende baby grrrrrr je hebt het over je dochtertje!
pi_91535003
oja, mochten jullie je afvragen hoe ik er op kwam: ik zocht info over luchtweginfecties en eten. Jullie snappen dat ik niet veel wijzer werd. Wel vermakelijk, die topics daar.
pi_91535054
En de oplossing voor een huilend kind in een mc: gewoon op de voorstoel zetten, zorgen dat de airbag uitstaat en gaan met die banaan.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:15:44 #259
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_91535296
Ik heb zoiets van: je moet toch op de weg letten, niet op je kindje als je achter het stuur zit?
Nou zo cru bedoel ik het ook niet... jullie begrijpen wel wat ik bedoel :')
pi_91535386
TG, nee ik snap er niets van...laat jij je kindje zo-maar huilen?! Echt?! :o :P ;)
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:24:00 #261
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_91535786
Ja, ik ben/word een monstermoeder >:) })
pi_91536788
_O-

dan wil ik niet weten wat ik ben...
pi_91537438
ff zeuren...

vanmiddag bijna flauw gevallen en vanaf dat moment vreselijk beroerd,
misselijk, hoofdpijn en dus niet happy...
Ga er vanuit dat het door slaapgebrek komt, na 4 slechte nachten, maar als het morgen niet beter gaat toch maar even het ZH bellen..
Hopelijk zometeen wel een goede nacht!
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:51:05 #264
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_91537557
MamaPurk, waarom niet nu al aan de bel trekken?
Hier geen nieuws is goed nieuws.... Ga morgen ofzo proberen bij te lezen, ben er helaas niet meer aan toegekomen de afgelopen twee dagen :Z
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_91537758
mamapurk, dat is niet zeuren, dat is je beroerd voelen. En dat is ook een sein om je vk/gyn te bellen. Misselijk en hoofdpijn kunnen namelijk ook heel goed passen bij een snel stijgende bloeddruk. Bellen dus.
pi_91538321
Mamapurk, ik zou zeker even bellen als ik jou was, dit is toch niet helemaal jofel.

en mefke, ik weet het(je opmerking over werk), het is niet eens dat ik zoveel moet doen, maar het is vandaag altijd al een drukke dag, met weinig pauze, en het komt denk ik ook daardoor. En nu ik even lekker gezwommen heb voel ik me ook al een stuk beter. Maar ik hou het in de gaten.
pi_91538480
l'tiekje: goed dat je het weet en beseft! Dat is al het halve werk. Komt vast goed!
Mamapurk, al gebeld?
pi_91538583
Even een vraag... hebben/hadden jullie ook dat niet je buik, maar je bovenbuik/maag zo dik is :@ ? 't Is ook best hard... Man, als ik niet beter zou weten, zou ik zeggen dat ik momenteel 7 maanden zwanger ben :o ... ik kreeg gister de eerste opmerking 'zo, beste buik!'.. Ja... maar geen babybuik... Ik ken dit niet van de vorige zwangerschap... :X

Ben benieuwd of jullie dit herkennen... O-)

Enne.. Mamapurk, ik zou ook bellen, hoor!!
pi_91538660
Jose, ik herken het wel ja. Volgens mij gewoon lucht + darmen die omhoog gestuwd worden.
pi_91539467
Nou ik wil niet nu al bellen omdat ik net vanmorgen bij de gyn ben geweest, bloeddruk was goed en ze hadden ook een CTG gemaakt en die was ook goed... Van me urine niets gehoort dus neem aan dat die ook goed was.
Net even gedoucht en voel me nu wel iets beter, ik ben eigenwijs, ga toch de nacht even aankijken.
Ben nu ook niet meer zo misselijk en na een paracetamolletje is de hoofdpijn ook vermindert, ben nu eigenlijk alleen nog maar heel erg moe!
pi_91539672
Mamapurk, prima, maar als je wakker wordt met hoofdpijn als is het midden in de nacht, zou ik wel bellen. Dan maar voor niets. Zwangerschapsvergifteging kan heel snel gaan. Dat hebben we hier al eerder gezien.
pi_91539748
Hopelijk was het dan een gevolg van vermoeidheid. 't Is wel goed dat je je verder wel wat beter voelt natuurlijk!! Hup, naar bed en rust lekker uit! :Y ;) Enne..... hou het wel goed in de gaten!

Mefke, oke.. dus toch. Ik dacht het al wel, maar echt, het lijkt wel of ik een ballon in heb geslikt... :Y)
pi_91539775
Ja ik weet het, ik ga ook heel allert zijn! Dank voor je bezorgdheid.
pi_91543308
Oh Jose, ik herken het zeker! Ik draag heel hoog deze zwangerschap, en das echt geen lucht ofzo, het is echt buik. Rond 20 weken kreeg ik al de vraag hoe lang ik ongeveer nog moest :') :D

De eerste zwangerschap droeg ik veel meer naar binnen, ik heb het idee dat dit meisje meer óp mijn organen ligt en dat mijn buik daardoor meer naar voren/omhoog zit ofzo. Volgt u mij? :P Het ging erg hard ook ja.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 19 januari 2011 @ 08:08:12 #275
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91549740
hoe is de nacht gegaan mamapurk?

ik werd vanmorgen wakker met een hele pijnlijke scheut door m'n buik / op mijn buik. Duurde zeker een minuut ofzo voor het wegtrok. Het is dat ik daarna (en nu) gewoon de baby voel, maar ik vond het behoorlijk eng voelen..

pi_91549972
Goedenmorgen.
Ik heb een vrij goede nacht gehad, lekker geslapen. Zelfs niet wezen plassen dus das wel bijzonder. Voel me nu ook wel weer goed gelukkig, ben alleen vreselijk verkouden :(

Wat naar DJMO, gelukkig dat je de baby gewoon nog voelt! Anders zouik me wel echt zorgen maken denk ik.
pi_91550027
Sowieso stil vannacht. Iedereen goed geslapen?

Ik hou langzaamaan wat meer vocht vast, ook in mijn handen. Op zich geen drama, maar de gewrichten in mijn vingers gaan er behoorlijk pijn van doen. Ik kreeg gister nauwelijks een spaflesje open.
Bekend probleem?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 19 januari 2011 @ 08:41:20 #278
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91550219
wellicht even aan je vk of huisarts vragen wat je kan doen Vanyel ? Ik hield bij Jan op 't laatst ook wel vocht vast, maar niet zo dat het pijnlijk werd ..

Beterschap Mamapurk!

pi_91550327
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 20:22 schreef Aventura het volgende:
Ik ben ook bij het minste of geringste buiten adem _O-
pi_91550398
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 08:49 schreef Cyntiaa het volgende:

[..]

Ik ben ook bij het minste of geringste buiten adem _O-
Dat ken ik ja. Ook als je lekker zit te ouwehoeren op een gegeven moment kom je adem te kort.
Toen ik ongeveer 18 weken zwanger was, was het opeens weg. Alleen als ik natuurlijk snel 2 trappen loopt kan je me nog steeds op vegen :P

Wat is slapen een crime de laatste tijd zeg :(
  woensdag 19 januari 2011 @ 08:53:20 #281
94046 PM-girl
pi_91550404
Ik heb ook weinig adem, maar ik dacht dat dat kwam omdat ik niet meer sportte en dus een teruglopende conditie had.
*
pi_91550422
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 08:53 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb ook weinig adem, maar ik dacht dat dat kwam omdat ik niet meer sportte en dus een teruglopende conditie had.
Same here. Ik ging vrijdag sporten (callanetics) en was na een paar pasjes al aan het hijgen als een dolle :'). En dan ben ik pas 9 weken zwanger :D. Dat wordt nog wat.
  woensdag 19 januari 2011 @ 08:55:58 #283
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91550450
Mamapurk wat fijn dat je je wat beter voelt, balen van het gesnotter. Hou je het wel in de gaten en trek je aan de bel als je je weer zo raar voelt?

Vanyel, ook hier veel vocht. Ik voel me net een michelinvrouwtje als ik naar mijn benen kijk. Gisteren geconstateerd dat mijn enkels een verdwijntruc aan het voorbereiden zijn :{ . Volgens mij begint mijn gezicht nu ook wat extra vocht op te slaan. Blegh. Maar goed, het hoort er nu eenmaal bij.

Net als het buiten adem zijn, ik ben net een hijgend hert af en toe. >:O

Zei gisteravond in bed nog tegen mijn lief dat ik niet kan wachten tot ik weer gewoon op mijn buik kan slapen. Ik ben een echte buikslaper dus dat op mijn rug en zij vind ik maar niks. Ik ga er ook nog eens enorm van snurken, dus voor mijn bedgenoot niet al te prettig ;).

Vannacht is de beste vriendin van mijn zusje bevallen, weer een keizersnee (mijn nichtje dit weekend ook). Ze had al twee dagen volop weeën maar het leverde helemaal geen ontsluiting op. Gelukkig is alles wel goed gegaan en hebben ze nu een gezonde dochter.

Gisteren op kraambezoek bij een andere vriendin en die had wel het andere uiterste, die had niet eens door dat ze weeën en ontsluiting had en vond de bevalling niet meer voorstellen dan een (excusez le mot) 'dikke drol uitwerpen'. :D Ze reed na anderhalve dag alweer in haar eentje naar de Prenatal om kleertjes bij te halen (kindje werd wat te vroeg geboren en moest in het ziekenhuis blijven). :o
pi_91550957
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 08:29 schreef Vanyel het volgende:
Neuh, ik ben er 4 keer uit geweest om te plassen en 3 keer om een hele zielige dreumes met buikkramp te troosten. Maar ik leef nog :P en ik vind het nooit echt t vermelden waard eigk :D

quote:
Ik hou langzaamaan wat meer vocht vast, ook in mijn handen. Op zich geen drama, maar de gewrichten in mijn vingers gaan er behoorlijk pijn van doen. Ik kreeg gister nauwelijks een spaflesje open.
Bekend probleem?
Sowieso kan ik je aanraden om je ringen en dergelijke 's avonds af te doen voor het slapen. Weet niet of je die draagt verder.
Bij mij helpt het altijd een beetje om mn handen dan een paar keer open en dicht te knijpen. In t begin voel je je net een bejaarde met reuma :') maar na een paar keer gaat het beter. Als je nou ook echt een doof gevoel krijgt in je hand, een soort slapend gevoel dan kan het zijn dat een soort brace of spalkje helpt, dan wordt er een zenuw afgekneld, carpaal tunnel syndroom.

Iemand nog wat spannends te doen vandaag?

en ik ben nog steeds benieuwd naar Avotar en zijn vrouw, ik hoop maar dat alles goed is :{
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91550994
Dat van snel buiten adem zijn hier hetzelfde vreselijk. Nu ik verkouden ben nog erger.. Maar hou gelukkig geen vocht vast.

Verder hou ik mezelf nu heel goed in de gaten hoor dames. Mijn vorige zwangerschap heb ik namelijk aan het eind laatste 3 weken zeg maar ene veel te hoge bloeddruk gehad, gelukkig zonder verdere gevolgen, maar weet dus wel dat ik op moet letten! Maar ben niet zo snel een beller naar de gyn maar daar zal ik me gewoon overheen moeten zetten. Alles voor de kleine O+
pi_91551052
ohja dat wilde ik nog zeggen, fijn dat je goed hebt geslapen MP! Hopelijk voel je je dan ook wat beter vandaag. t kan zo enorm schelen een goeie nacht. :*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91551079
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 08:29 schreef Vanyel het volgende:

Bekend probleem?
Hier heerlijk geslapen. Na al mijn gespook 's nachts van vorige week en daarna 2 goeie nachten, was ik gisteren gebroken. Heb nu 11 geslapen met 1 plaspauze, dus ben weer bij de levenden.

Dat vocht ken ik ook. Vooral in mijn handen en enkels. Die enkels probeer ik zo veel mogelijk op te lossen door mijn voeten omhoog te leggen. Handen vind ik een drama.
Ik heb een paar nachten geprobeerd om met mijn voeten op een kussen onder de dekens te slapen, maar dat vond de kat veel te interessant en ging dan met haar volledige lengte tussen mijn benen in liggen en dan leunend tegen het kussen. Tja, zo heb ik er niks aan! Dus maar weer weggehaald.
(oh ja, kat is maine coon, dus nou niet echt makkelijk te verplaatsen zeg maar).
pi_91551731
Toch weer een opkomende hoofdpijn hier en dus maar meteen gebeld...
En de gyn wil me toch even zien dus daar gaan we weer... Had juist gehoopt het ziekenhuis wat minder van de binnenkant te zien deze zwangerschap ;( Maar goed alles voor de kleine, kan gelukkig wel nu meteen terecht.

Hopelijk tot zo want dat zou betekenen dat er niets is!
  woensdag 19 januari 2011 @ 10:02:53 #289
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_91551747
Succes mamapurk! :*
pi_91551749
MamaPurk, goed dat je toch gebeld hebt. Nu duimen dat iid alles goed is en dat het te maken heeft met je verkoudheid. Sterkte :*
pi_91552511
Succes MP :*.
pi_91552740
Hebben jullie trouwens ook elke keer weer een andere verloskundige bij een afspraak? Tja, ik weet, had ik maar niet voor een grote praktijk met meerdere VK's moeten kiezen. Op zich is het ook zinvol om iedereen te leren kennen, want je weet nooit wie dienst heeft op het moment supreme, maar ik vind het hele process toch behoorlijk "gestroomlijnd" en soms zegt die ene het net weer iets anders dan de andere wat bijvoorbeeld extra onderzoeken betreft. Ik kan eerlijk gezegd ook nooit zoveel met het commentaar, want ik weet niet wat "normaal" is en wat ik eventueel nog kan verwachten.
Trouwens, ik heb maar besloten om geen echte cursus te doen, over de voorlichtingsbijeenkomst van de verloskundigenpraktijk denk ik nog na. Heb ons wel opgegeven voor een voorlichtingsavond in het ziekenhuis, leer je toch vooraf de locatie een beetje kennen.
pi_91552815
Ik heb ook iedere keer een andere Zana. In onze praktijk zitten 5 vk's. En van die 5 heb ik volgende week een afspraak met de 3e. Maar ik heb niet de indruk dat ze allemaal iets anders zeggen tot nu toe. Maar goed, misschien komt dat nog.

Zelf vind ik het trouwens wel prettig om ze allemaal te leren kennen (voor zover mogelijk).
En over cursussen gesproken: wij gaan ons opgeven voor Samen Bevallen *O*. En dan de weekend-weg variant. Lekker naar een plaatsje aan de kust, een heel weekend puffen en doen :+.
pi_91553349
Ik heb ook steeds een andere hoor. Bij mij zijn het 3 verschillenden en ik heb ze nu allemaal wel gezien. Ik heb nog niet echt voorkeur. Het is ook wel belangrijk dat je ze allemaal leert kennen, want je weet nooit wie er dienst heeft tijdens je bevalling. En dan is het heel prettig als je ze allemaal kent.

Kuukske: leuk zeg, die variant van een weekend weg! Die kende ik niet, maar klinkt super!
  woensdag 19 januari 2011 @ 10:59:34 #295
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91553368
Zana, hier idem dito. De VK's hier zijn ook niet altijd gestroomlijnd, aan de andere kant, nu met de 2e zwangerschap, kijk ik ook meer naar mezelf. Ik kan me voorstellen dat het voor een hoop onrust en onduidelijkheid kan zorgen. Maar wellicht kun je dat gewoon aangeven?
En oh man, als ik dan kijk naar het ZKH en de GYn's daar, DAT was pas niet gestroomlijnd. Holy crap.

MamaPurk succes!

Leuk, op cursus Kuukske!

Oh en buiten adem *meldt*, was vooral fijn met hoorcollege's geven hiero :'). *zucht, zucht* *adem, adem*.
Alexa en Seth zijn lief
pi_91553546
Hier ook ademtekort hoor. Soms zomaar, tijdens het lopen.
Maar gisteren werkte ik op een ander kantoor en wilde ik even gaan buurten bij een collega. Daar zit de kantine op de 3e, ik werk beneden en zij werkt op de 1e. Er is een lift, maar ik dacht: hey die ene verdieping naar haar kan echt wel met de trap!
Blijkt ze met pauze te zijn en boven te zitten. Dus ik denk: ik ga niet met de lift, zal je net zien dat zij met de trap naar beneden komt.
Niet dus, maar heb boven zeker 5 minuten op adem moeten komen pffff.
pi_91553573
Lol, we lijken wel een stel bejaarden. :D.
  woensdag 19 januari 2011 @ 11:07:57 #298
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91553631
Hier een pratijk van vier. Wat betreft de informatievoorziening kan ik me niet zo druk maken, ik lees en weet zelf vrij veel.
Voor mij is het belangrijk dat ik iedereen een beetje ken en me prettig voel bij de persoon, ivm de bevalling.
Tot nu toe heb ik er 3 gezien, met 2 had ik een klik, met een niet. De persoon die ik nog moet ontmoeten is tevens lactatiedeskundige, dus daar kan ik het vast mee vinden. :)
pi_91554438
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 10:59 schreef Takkembah het volgende:

Oh en buiten adem *meldt*, was vooral fijn met hoorcollege's geven hiero :'). *zucht, zucht* *adem, adem*.
_O- herkenbaar van toen een professor van me zwanger was.

"and *hijghijg* as you can se*hijg*eee here, *aanwijst* *hijghijg* this is a classic *pufhijg* kuznet curve *neerploft in stoel*"
Echt hè :D en t arme mens was niet zo heel groot en dan eigenwijs toch alles min of meer aan willen wijzen op dat beamerdoek dat op 3 m hoogte hangt.

@juud onder lactatiekundigen zitten ook rare figuren hoor ;)

wij hebben een praktijk van 4 + een waarneemster. Weet alleen niet zeker of die waarneemster nog waarneemt. Ik zie het wel wie ik aan mn bed tref. De gynaecologe die last minute aan mn bed stond en Amélie heeft aangepakt had ik nog nooit van mn leven gezien maar ze was erg lief en vriendelijk.

Zana zo'n ziekenhuisbezoekje is wel aan te raden ja :Y gewoon even rondsnuffelen hoe het er allemaal uitziet, en je bent gelijk op de hoogte van de mogelijkheden (is er een baarkruk mocht je dat willen? kun je in bad? hoe zit het met de douches, op de kamer of op de gang? enz.) Ik vond het best nuttig om eens gekeken te hebben.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 19 januari 2011 @ 12:00:02 #300
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91555498
@Huup, ik heb haar al gezien een aantal keer, als in ze liep door de praktijk. En ik heb mensenkennis. ;)
pi_91556500
Mijn man snapt niet zo goed dat klussen best een roofbouw is op het lichaam van een 6 maanden zwangere vrouw :')
Als je dan staat te hijgen krijg je de vraag: Ben je het zat? Ik: Ja onwijs zat, zal blij zijn als dit klaar is.
Hij: En jij wilde nog wel een oud huis! Ik: Ja maar niet als ik 6 maanden zwanger ben, Pipo :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')