quote:Op maandag 17 januari 2011 12:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ze vallen ons al jaren aan, indirect welliswaar, maar we leveren alleen een tegenprestatie op dit moment, zie de TT.
Ze gaan alleen zo ver nu dat wellicht verdere militaire actie nodig is.
Iran wil ons land niet hebben, Iran wil onze rijkdom hebben. Een Midden Oosten dat door Iran gedomineerd wordt is voor de komende tien jaar onwenselijk, en wellicht daarna ook maar dat zien we dan wel.quote:Op maandag 17 januari 2011 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Iran de intentie heeft om ons aan te vallen. Nogmaals, ik kijk nogal sceptisch aan tegen Amerikaanse propaganda
Grappig dat jij denkt dat Israel de instabiele factor is.quote:Op maandag 17 januari 2011 05:26 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Hoezo is dat plaatje onzin? Lieg je vaker?
En jij vindt oorlog nodig? Waarom ben je dan niet voor een oorlog tegen Israël? Wanneer die instabiele factor in het stabiele Midden-Oosten niet meer bestaat, is er immers helemaal geen gezeik meer?
Ik denk dat Iran misschien niet direct een gevaar is voor het Westen, mits ze niet door het Westen aangevallen worden, maar wel voor de regio.quote:Op maandag 17 januari 2011 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Iran de intentie heeft om ons aan te vallen. Nogmaals, ik kijk nogal sceptisch aan tegen Amerikaanse propaganda
Alsof we binnen afzienbare tijd actie gaan ondernemen tegen Saudi-Arabiëquote:Op maandag 17 januari 2011 12:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ze vallen ons al jaren aan, indirect welliswaar, maar we leveren alleen een tegenprestatie op dit moment, zie de TT.
Ze gaan alleen zo ver nu dat wellicht verdere militaire actie nodig is.
Hoezo hebben andere landen een probleem met Israël?quote:Op maandag 17 januari 2011 17:37 schreef Sabeltandman het volgende:
[..]
Grappig dat jij denkt dat Israel de instabiele factor is.
Hier een voorbeeld van de Zwitserse campagne van een rechtse partij een paar jaar geleden.
[ afbeelding ]
Is het zwarte schaap ook opeens de instabiele factor?
Dat lijkt me niet, het wordt zo gebracht door een meerderheid in die regio, maar het is onzinnig.
Israel is de enige niet-Islamitische staat in die regio!
Dat is de reden waarom andere landen een probleem hebben met Israel.
Is Israel daarom opeens instabiel.
Lijkt me niet he.
=====
Dat kaartje is onzinnig van je omdat hele gebieden, waar niemand woont, als Palestijns zijn aangegeven. Alleen kleine verstedelijkte gebieden zijn als Joods/Israelisch aangegeven.
Hetzelfde geldt voor nu waar de kolonisatiegebieden veel groter dan ze werkelijk zijn.
Niemandsland verder betekent niet dat het opeens Palestijns land is.
Ja, kennelijk.quote:Op maandag 17 januari 2011 02:09 schreef paddy het volgende:
[..]
Mja, wanneer ik vervolgens deze lees.....Noord-Korea heeft het verdrag ondertekend, maar zich op 10 januari 2003 teruggetrokken en bekendgemaakt over kernwapens te beschikken....... kan jij je als land dus zo terug trekken en heeft dat hele non-proliferatieverdrag geen betekenis meer?
Eh? Nee, die vermeende vrachtwagens met gifgasraketten waren verzinsels. Irak heeft wel gifgas gehad, maar niet meer toen Bush (of eigenlijk die echte vuilak, de minister van Offensie) zo nodig ten strijde moest trekken.quote:Op maandag 17 januari 2011 09:46 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Irak had wél WMD's hoor, enkel niet de nucleaire variant daarvan.Ze hadden een mooie verzameling gifgas, en hebben dit ook meermaals gebruikt tegen oa Iran en de koerden. Het Amerikaanse buitenlandse beleid is op dat punt overigens al tientallen jaren volledig helder, zij scharen alle biologsiche, chemische en nucleaire wapens onder de term WMD's.
Maar goed, Iran heeft dan wel geen werkende nucleaire wapens, maar met wat ze nu produceren kan je heel mooi zgn. dirty bombs maken. 1 zo'n bom in Tel Aviv/Parijs/Londonvul maar in, en we hebben echt een probleem.
En een land wat drijft op olie maar claimt die reactor etc nodig te hebben om stroom op te wekken wantrouw ik toch wat. Zeker als het type reactor wat ze bouwen primair als functie heeft om weapon-grade plutonium te maken, en stroom enkel een bijproduct van dat ontwerp is.
Wat hebben wij of het Midden-Oosten met Zwitserland te maken? Behalve dan om ons achterovergedrukte geld te parkeren.quote:Op maandag 17 januari 2011 17:37 schreef Sabeltandman het volgende:
[..]
Grappig dat jij denkt dat Israel de instabiele factor is.
Hier een voorbeeld van de Zwitserse campagne van een rechtse partij een paar jaar geleden.
[ afbeelding ]
Is het zwarte schaap ook opeens de instabiele factor?
Dat lijkt me niet, het wordt zo gebracht door een meerderheid in die regio, maar het is onzinnig.
Nee, dat is niet de reden dat andere landen een probleem hebben met Israel. Maar dan moet je je serieus verdiepen in de geschiedenis van de laatste 200 jaar in die gebieden. En vooral de laatste 100 jaar. Zo zou je eens kunnen kijken hoeveel moslims er nu in Nederland wonen en door sommigen als een probleem gezien worden. En dan eens kijken hoe het aandeel joden in Palestina explodeerde in het interbellum.quote:Israel is de enige niet-Islamitische staat in die regio!
Dat is de reden waarom andere landen een probleem hebben met Israel.
Is Israel daarom opeens instabiel.
Lijkt me niet he.
Oh ja joh? Het Ijsselmeer, daar woont ook niemand. De Loonse en Drunense Duinen, daar woont ook niemand. De Sahara, extreem dunbevolkt. Toch worden de gronden toegerekend aan een land of een volk.quote:=====
Dat kaartje is onzinnig van je omdat hele gebieden, waar niemand woont, als Palestijns zijn aangegeven. Alleen kleine verstedelijkte gebieden zijn als Joods/Israelisch aangegeven.
Hetzelfde geldt voor nu waar de kolonisatiegebieden veel groter dan ze werkelijk zijn.
Niemandsland verder betekent niet dat het opeens Palestijns land is.
Ik bedoelde eigenlijk dat het tekenen van dat verdrag ook geen bal voorstelt. Mocht Iran de wil hebben de kernwapens te maken? Trekt het zich gewoon terug uit dat verdrag nadat het wapens heeft.. Ja, blijkbaar gaat dat heel simpel. Iran is net als Israël een land met een regering die niet van plan is ja en amen te zeggen op. Dat is tenminste wat ik observeer.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, kennelijk.
Kijk, in een normaal land zoals Nederland is er een regering die boven het volk staat en die allerlei rechten heeft die het volk niet heeft.
Het internationaal recht verkeert nog in een veel eerder stadium: de landen maken onderling afspraken maar zijn alleen gebonden aan die afspraken, die ze ondertekend hebben. Dus als je zegt dat je niet mee wilt doen, hoef je je ook niet aan die regels te houden.
In Nederland kun je je alleen aan de regels onttrekken door naar een ander land te verhuizen. Nou ja, er zijn nog wat andere manieren, kijk maar naar die Paradijsvogels of hoe dat programma ook mag heten, maar die mogen geen naam hebben.
Wij mensen hebben ons zelfbeschikkingsrecht al lang en breed uit handen gegeven, zeer tot verdriet van enkele personen die volledige zelfbeschikking terug willen.
De EU is een soort tussenvorm, waarbij wel beschikkingsrecht overgedragen wordt en er ook sancties opgelegd kunnen worden.
Maar zaken als het oorlogsrecht, het Internationaal Strafhof en de non-proliferatie zijn gewoon nog heel primitief geregeld. Je stigmatiseert jezel;f natuurlijk wel als je niet ondertekent, maar een ware schurkenstaat (VSvA, Israel, N-Korea) heeft daar schijt aan.
Tja, wat zal ik daar nou eens op zeggen?quote:Op maandag 17 januari 2011 11:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hun Zij niet, dus ik ook niet.
Ja.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:17 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk dat het tekenen van dat verdrag ook geen bal voorstelt. Mocht Iran de wil hebben de kernwapens te maken? Trekt het zich gewoon terug uit dat verdrag nadat het wapens heeft.. Ja, blijkbaar gaat dat heel simpel. Iran is net als Israël een land met een regering die niet van plan is ja en amen te zeggen op. Dat is tenminste wat ik observeer.
Eerst ga je geschiedenis in de discussie brengen door een dergelijk landkaartje te plaatsen.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:48 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Hoezo hebben andere landen een probleem met Israël?
Het is toch echt Israël wat dankzij de oorlogsmachine van de Verenigde Staten om de drie jaar een oorlog voert tegen een bepaald buurland..
Dat was niet bepaald slecht voor Israel nee.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:50 schreef Salvad0R het volgende:
Oh ja.
Laten we dit pareltje niet vergeten.
http://www.haaretz.com/ne(...)-for-israel-1.244044
Report: Netanyahu says 9/11 terror attacks good for Israel
Cui Bono, anyone?
Snap de vergelijking Kees22, zie waar ik op reageer, en in welke context.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat hebben wij of het Midden-Oosten met Zwitserland te maken? Behalve dan om ons achterovergedrukte geld te parkeren.
[..]
Het aantal moslims explodeerde hier ook op een bepaald moment.quote:Nee, dat is niet de reden dat andere landen een probleem hebben met Israel. Maar dan moet je je serieus verdiepen in de geschiedenis van de laatste 200 jaar in die gebieden. En vooral de laatste 100 jaar. Zo zou je eens kunnen kijken hoeveel moslims er nu in Nederland wonen en door sommigen als een probleem gezien worden. En dan eens kijken hoe het aandeel joden in Palestina explodeerde in het interbellum.
Landen worden gebaseerd op grenzen, dus als je de kaart er bij wil halen waar het verdelingsplan vlak na WOII werd gemaakt, dan zie je dat de Palestijnen toen wel van dat soort grenzen kregen.quote:Oh ja joh? Het Ijsselmeer, daar woont ook niemand. De Loonse en Drunense Duinen, daar woont ook niemand. De Sahara, extreem dunbevolkt. Toch worden de gronden toegerekend aan een land of een volk.
Met name voor nomaden en jagers/verzamelaars zijn lege gebieden essentieel. Zoals voor primitieve boeren braaklegging essentieel was.
Maar niet door de Palestijnen, gebieden waar niemand woonde maar waar Joden de grond betaalde, bebouwde, of onderhielden worden op die kaart niet aangegeven.quote:En voor de moderne mens de snelwegen en parkeerterreinen essentieel zijn: grote lappen asfalt waar het grootste deel van de tijd geen gebruik van gemaakt wordt, maar die toch zorgvuldig onderhouden worden.
Jij geeft hier land aan een volk dat helemaal niet aan dat bepaalde volk toebehoort.quote:Dus: je kletst uit je nek en naar je vooroordeel toe.
Is normaal hoor, dus geneer je niet. Maar het wordt wel gezien en herkend.
Hoe moet ik dit zien?quote:"Het agentschap kan niet meer eisen stellen dan die zijn opgesteld in de waarborgovereenkomst", aldus Salehi. De vicepresident doelde hiermee op de inspectie van zwaarwaterinstallaties. De inspectie van deze installaties is afgesproken in het non-proliferatieverdrag, dat niet door Iran is ondertekend.
In het rapport roept de chef van het IAEA, Yukiya Amano, Iran op om het non-proliferatieverdrag te ondertekenen, waardoor er meer inspecties mogelijk zijn. Iran weigert dit echter.
ja heel knapquote:Op zondag 16 januari 2011 20:48 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ja, maar je begrijpt blijkbaar niet wat de voorzitterschap inhoudt.
Toen was Iran alleen maar een reguliere lid, en toen hielp zij de olieprijs op te jagen naar 120 dollar per vat voorjaar 2008.
Als besturende voorzitter, heeft ze nu een veel meer bepalende rol in die prijs, en het wordt vast niet beter van. Met andere woorden, Amerika zal niet telkens met hetzelfde soort bedreigingen kunnen komen jegens Iran, want dan merken ze wel wat in hun portomonees. En dat geldt ook voor de rest van de wereld.
Vergeet niet dat Iran een tien jaar durende oorlog heeft uitgehouden met buurland Irak in de jaren '80. Zo'n zwakke, debiele land is het zeker niet. Ze kunnen wel hun eigen grond blijven houden. Onderschatten is gewoon fataal.
Veel landen ondertekenen mensenrechten verklaringen en verdragen die deze rechten daadwerkelijk in werking stellen, puur, om als volledig te worden bezien.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:52 schreef paddy het volgende:
Even over de IAEA
[..]
Hoe moet ik dit zien?
He, dat verbaast me. Ik verkeerde in de oprechte veronderstelling dat Iran het non-proliferatieverdrag ondertekend had.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:52 schreef paddy het volgende:
Even over de IAEA http://www.trouw.nl/nieuw(...)er_rapport_IAEA.html
[..]
Hoe moet ik dit zien?
Ik persoonlijk heb trouwens liever dat het westen zich eens druk gaat maken over een soort wapenschild. Het liefst een die kan zorgen dat het wapen wat landen willen afvuren op het westen in hun eigen land explodeert. In plaats daarvan maken we ons druk om iets waar we geen garanties van zullen krijgen. Iran heeft al kennis gekocht van de papa van het wapen. Maak je als het gehate westen liever druk om je verdediging.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:58 schreef Sabeltandman het volgende:
[..]
Veel landen ondertekenen mensenrechten verklaringen en verdragen die deze rechten daadwerkelijk in werking stellen, puur, om als volledig te worden bezien.
Feit blijft waarschijnlijk dat ze dan toch minder gecontroleerd worden, wel mogen meedoen met allerlei financiele en economische zaakjes, alleen maar omdat ze een papiertje hebben ondertekend, de indruk hebben gewekt dit na te leven, maar het uiteindelijk toch niet doen zonder dat er heel snel iets tegen gedaan kan worden.
Soms tekenen landen dit soort verdragen niet puur omdat ze het er niet mee eens zijn. Puur omdat ze niet aan de regels van andere landen willen voldoen.
Niemand kan ze verplichten bijna dit te ondertekenen. Soms is dit problematisch in het geval van mensenrechten. Anderzijds niet in het geval van het controleren van non-proliferatie aangezien je dit op tal van manieren toch wel kan afdwingen.
Misschien ontwikkelt Iran wel helemaal geen kernwapens op dit moment.
Maar ze proberen wel de suggestie te wekken dat ze dit feitelijk doen.
Heel veel verschil maakt het niet omdat ze een gevaar blijven voor de regio.
Stel dat morgen een enorme vulkaan ontploft, zoals die in Yellowstone, dan heeft Amerika wel iets beters te doen dan zich te bemoeien met het M-O.
Dan heeft Iran alsnog de dreiging en het moment om actie te ondernemen, of ze die kernwapens nu wel of niet hebben, en op dit moment zijn ze aan het wachten.
Als er morgen oorlog uitbreekt in de Koreaanse gebieden, bam, precies hetzelfde.
Iran wacht rustig af.
Ze hebben geen haast.
Ik heb het vermoeden dat dat verdrag weer uit gedeeltes bestaat, en dat ze gewoon niet alles ondertekend hebben. Maar weet dus ook niet wat dit te betekenen heeftquote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
He, dat verbaast me. Ik verkeerde in de oprechte veronderstelling dat Iran het non-proliferatieverdrag ondertekend had.
Als dat niet het geval blijkt te zijn, heeft Iran het volste recht om een atoombom te bouwen. Net als Israel. Dat kunnen andere landen dan wel niet leuk vinden, maar het is wel legaal.
Ik vertrouw die verdragen evenmin voor een meter, als Iran een verdrag ondertekent tegen bewapening of tegen het ontwikkelen van atoomwapens, dan doen ze het toch wel.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:09 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik persoonlijk heb trouwens liever dat het westen zich eens druk gaat maken over een soort wapenschild. Het liefst een die kan zorgen dat het wapen wat landen willen afvuren op het westen in hun eigen land explodeert. In plaats daarvan maken we ons druk om iets waar we geen garanties van zullen krijgen. Iran heeft al kennis gekocht van de papa van het wapen. Maak je als het gehate westen liever druk om je verdediging.
Sorry, maar k bekijk die terugtrekking van die verdragen en deze zeggen me dat we niet alle vertrouwen in die verdragen moeten hebben
Wat een domme uitspraak. Ja gaat er voorbij aan dat wij n.b. zelf ook met Irak in een oorlog verwikkeld zijn op dit moment, en daar zitten we (niet Nederland, maar de NATO) al 8 jaar lang zonder ooit gewonnen te hebbenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:57 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ja heel knapmaar je kan irak niet vergelijken met de VS en of de nato
![]()
als het echt moet maken we van iran in een week een hele grote parkeerplaats(en dan praat ik niet over nukes dan zou het sneller gaan) wat een oorlog met een land als iran moeilijk maakt is dat het een guerilla oorlog wordt. en dan krijg je te maken met wie is mijn vijand en wie is een burger. je kan het niet met tactische aanvallen winnen en je moet dus het land op.
dan krijg je allerlei mooie dingen zoals bermbommen, kinderen met granaten en ga zo maar door.
Ik snap. Het blijft onzin.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:30 schreef Sabeltandman het volgende:
Snap de vergelijking Kees22, zie waar ik op reageer, en in welke context.
Nee, je snapt mijn punt niet, dat is duidelijk. Op dit moment is ongeveer 5 % van de Nederlandse bevolking in naam, niet altijd in praktijk, moslim. Onze nationale rattenvanger ziet dat nu al als een tsunami van de islam en zoekt naar allerlei methoden om daar paal en perk aan te stellen. Het aantal moslims is hier nog lang niet geëxplodeerd, althans ik vind 5 % van de bevolking niet extreem veel.quote:[..]
Het aantal moslims explodeerde hier ook op een bepaald moment.
Toch weiger ik de moslims als de instabiele of 'het probleem' te zien.
Ik snap je punt niet, tenzij je wilt zeggen, dat minderheden geen recht hebben van bestaan in een gebied met een andere meerderheid.
Dan ben ik daar grondig mee oneens in ieder geval.
Ik kan even niet zien waar je nu op reageert: FOK is zuinig met citaten.quote:[..]
[..]
Landen worden gebaseerd op grenzen, dus als je de kaart er bij wil halen waar het verdelingsplan vlak na WOII werd gemaakt, dan zie je dat de Palestijnen toen wel van dat soort grenzen kregen.
[..]
Maar niet door de Palestijnen, gebieden waar niemand woonde maar waar Joden de grond betaalde, bebouwde, of onderhielden worden op die kaart niet aangegeven.
Zo trokken in de jaren 30 steeds meer Joden vanuit de stad naar het platteland.
Je maakt mij niet wijs dat dit in jouw explosief groeiende interbellum niet te zien is.
[..]
Jij geeft hier land aan een volk dat helemaal niet aan dat bepaalde volk toebehoort.
Zonder er ook maar een goed argument voor te geven, asfalt, dat hadden ze niet bepaald toen.
Vet van mij:quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:09 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik persoonlijk heb trouwens liever dat het westen zich eens druk gaat maken over een soort wapenschild. Het liefst een die kan zorgen dat het wapen wat landen willen afvuren op het westen in hun eigen land explodeert. In plaats daarvan maken we ons druk om iets waar we geen garanties van zullen krijgen. Iran heeft al kennis gekocht van de papa van het wapen. Maak je als het gehate westen liever druk om je verdediging.
Sorry, maar k bekijk die terugtrekking van die verdragen en deze zeggen me dat we niet alle vertrouwen in die verdragen moeten hebben
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |