SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
Ja, HBO in de vierde en WO in de 3e (bachelor) en "4e" (master)quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:29 schreef Swietje het volgende:
In welk jaar schrijf je dat? 4e toch? Daar ben ik nog lang niet aan toe.. lijkt me wel heel tof, als je een onderwerp weet dan
Is dat op elk HBO? Heb er op mijn school nog niks over gehoord.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:31 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, HBO in de vierde en WO in de 3e (bachelor) en "4e" (master)
Volgens mij hoort het overal wel bij, maar de vorm zal allemaal wel anders zijnquote:Op zondag 16 januari 2011 13:17 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Is dat op elk HBO? Heb er op mijn school nog niks over gehoord.
Oooooooooh, dit klinkt té herkenbaar. Hier precies zo... Succes en sterkte!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:33 schreef Marurk het volgende:
Pfff, ik weet niet of ik dit allemaal ga trekken hoor.![]()
![]()
Heb over een kleine 2 weken tentamen (waarvoor ik nog heel veel moet lezen/bestuderen), en moet vóór die tijd ook nog twee presentaties geven en twee papers/verslagen schrijven. Daarnaast moet ik ook nog een motivatiebrief schrijven vóór halverwege februari... En dit allemaal terwijl ik elke dag zowat van 09.00-17.00 uur onderwijs heb.
Ik heb echt geen leven meer de komende weken...
Op het HBO bij mij was de naam "meesterproef" Hahahaquote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:37 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik vind scripties maar eng klinken
Vandaag redelijk wat gedaan voor school, nu weer even verder werken, misschien zit ik in een flooow
Hmm.. Wat vervelend! En ik zou ook wel even een globale planning maken hoorquote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:12 schreef Marurk het volgende:
@ Swietje: Weet niet of dat gaat helpen, zo'n planning. Ben even totaal het overzicht kwijt, weet gewoon niet waar ik moet beginnen.Vanavond ga ik maar studieontwijkend sporten om gewoon even niet aan die workload te denken.
Oeh, succes!quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:09 schreef Blossom86 het volgende:
Ik ben ook weer bezig.. morgen 2 tentamens, ben vandaag begonnen met leren, heb net hoofdstuk 1 uit.
Fiscaal recht is niet leuk
Nee.quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:57 schreef Swietje het volgende:
Marurk, lukt het allemaal een beetje?
Gecondoleerd Marurk, het zit je wel allemaal tegen zeg...gelukkig is het tentamen over anderhalve week en niet overmorgen, dus het einde is nog niet zoek! Alleen is het inderdaad erg veel wat je nog moet doen. Veel succes!quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:01 schreef Marurk het volgende:
[..]
Nee.Ben nog steeds niet echt opgeschoten tot nu toe... De twee presentaties en papers moeten nog gebeuren en daarbij komt dat ik dus niet één maar twee motivatiebrieven (+ cv) moet afhebben voor het einde van het weekend... Dacht dat ik daar nog wel even tijd voor zou hebben, maar dat is dus niet zo. En over anderhalve week is ook het tentamen al. Weet niet of dat wel goed gaat komen, heb nog amper daarvoor geleerd...
En vanwege een plotseling sterfgeval in de familie kan ik zaterdag ook niks doen. Ben ook erg vermoeid nu, en moet nog zoveel dingen doen allemaal, dat ik echt even in een dip zit nu.
Jeetje wat vervelend! Gecondoleerd. Staat dat familielid dichtbij je?quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:01 schreef Marurk het volgende:
[..]
Nee.Ben nog steeds niet echt opgeschoten tot nu toe... De twee presentaties en papers moeten nog gebeuren en daarbij komt dat ik dus niet één maar twee motivatiebrieven (+ cv) moet afhebben voor het einde van het weekend... Dacht dat ik daar nog wel even tijd voor zou hebben, maar dat is dus niet zo. En over anderhalve week is ook het tentamen al. Weet niet of dat wel goed gaat komen, heb nog amper daarvoor geleerd...
En vanwege een plotseling sterfgeval in de familie kan ik zaterdag ook niks doen. Ben ook erg vermoeid nu, en moet nog zoveel dingen doen allemaal, dat ik echt even in een dip zit nu.
Goed bezig!!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:17 schreef Swietje het volgende:
Ik heb mijn deadline gehaald van 'n opdrachthad ik niet gedacht.
aselect = willekeurig.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:24 schreef Swietje het volgende:
Weet iemand hier wat een aselecte steekproef is? Ik kan geen duidelijke uitleg vinden.
Ik snap de eerste zin al nietquote:Op maandag 24 januari 2011 16:58 schreef motorbloempje het volgende:
http://www.ic.arizona.edu(...)res/Phonology2a.html![]()
![]()
Het schiet niet echt op?quote:Op maandag 24 januari 2011 17:26 schreef xxiessiexx het volgende:
"Ja, ik schrijf de samenvatting van het rapport wel."
Sukkel dat ik ben
Ik moet nog een stukje, maar dat doe ik morgen welquote:Op maandag 24 januari 2011 18:56 schreef Swietje het volgende:
Oeh, lukt het al iessie?![]()
Menn.. ik snap één vak zo erg niet.
Wat voor vak?quote:Op maandag 24 januari 2011 18:56 schreef Swietje het volgende:
Oeh, lukt het al iessie?![]()
Menn.. ik snap één vak zo erg niet.
Dat is inderdaad niet leukquote:
Ik heb het dan nu op HBO en het is best wel een heul ingewikkeld vakquote:Op maandag 24 januari 2011 22:08 schreef automatic_ het volgende:
Bij ons is/was dat ook altijd twee blokken
Deel 1 ging bij ons over hetgeen wat jij nu hebt. Ik denk trouwens even terug aan mijn HBO tijd, maar daar heb ik dat, volgens mij, nooit gehad
Ja! Ik doe precies hetzelfdequote:Op woensdag 26 januari 2011 23:29 schreef xxiessiexx het volgende:
Is het ook soggen als je een opdracht die pas over een week klaar hoeft te zijn gaat maken om een andere opdracht die vrijdag klaar moet zijn te ontwijken?
Haha ja dingen die ik een beetje uit m'n hoofd kan maken doe ik nu dus ipv dingen waar ik iets voor op google in moet tikkenquote:Op woensdag 26 januari 2011 23:31 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja! Ik doe precies hetzelfde
Ik heb debiele werkgroep opdrachten voor over 2 weken al af ipv andere nuttige dingen
Ach, het is bij mij sowieso nog nooit voorgekomen dat ik iets niet op tijd af had.quote:Op woensdag 26 januari 2011 23:34 schreef Frith het volgende:
Zolang je alles bij elkaar maar op tijd afmaakt is anders plannen geen probleem. Er is natuurlijk wel een verschil tussen een pragmatische vorm van anders plannen en niet plannen aka uitstellen.
Nou het ging eigenlijk wel goedquote:Op woensdag 26 januari 2011 21:42 schreef Swietje het volgende:
Hoe ging het Chico?
Meh. Ik maak er een potje van.
Feli!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 09:12 schreef motorbloempje het volgende:
nou, 3 cijfers terug, alle drie gehaald. Ben niet over alle cijfers geheel tevreden, maargoed, gezien de omstandigheden ben ik eigenlijk best trots op mezelf
Netjes! Mijn resultaat is tot nu toe (van de 5); 2 onbekend (maar wel gehaald denk ik), 2 gehaald en 1 niet gehaald (maar dat wist ik van tevoren ook al, haha)quote:Op vrijdag 28 januari 2011 09:12 schreef motorbloempje het volgende:
nou, 3 cijfers terug, alle drie gehaald. Ben niet over alle cijfers geheel tevreden, maargoed, gezien de omstandigheden ben ik eigenlijk best trots op mezelf
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 09:12 schreef motorbloempje het volgende:
Same here.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:02 schreef automatic_ het volgende:
Ik ben trouwens ook flink aan het SOG-enIk moet dinsdag mijn (voorlopige) inleiding, onderzoeksvraag en het liefst ook een deel van de methode per mail inleveren, zodat ik met haar kan overleggen of ik een beetje op de goede weg zit. Je begrijpt het al, ik heb nog te weinig gedaan. Ik heb wel artikelen gezocht, maar nog niet echt (goed) gelezen, haha.
Straks moet ik werken van 15.00-23.00, morgen ga ik rond 18.30 naar iemand toe, maandag ben ik de hele dag vrij (dus kan ik heeeeeel veel doen) en dinsdag heb ik colleges... Maar goed, dinsdag duurt t/m 23.59 natuurlijk
Maar er staat wel een heerlijk zonnetje!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:48 schreef automatic_ het volgende:
Het is wel frisjes buiten hoor!!
Wat hebben wij, studenten, het toch zwaar
Mja, bij ons in de serre is het lekker warmquote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:50 schreef Marurk het volgende:
[..]
Maar er staat wel een heerlijk zonnetje!
Maar goed, voor de kou kun je beter binnen blijven inderdaad. Nu maar even iets eten en dan weer aan de slag.
Ik wil gewoon eens een weekend helemaal niks doen v*rd*mm*
Precies, in de zomervakantiequote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:52 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Mja, bij ons in de serre is het lekker warm![]()
AhhhOoit (oke, dat klinkt best depri...) komt er een tijd dat jij écht weekend hebt
Zo klinkt het nog ergerquote:
Ach, dan weet je wie je de schuld kan geven als je straks hard moet doorwerkenquote:Op zondag 30 januari 2011 12:45 schreef motorbloempje het volgende:
zat ik dus net eindelijk lekker te werken, belt m'n moeder![]()
Mja... Ik ben weer thuisquote:
Ja klopt, je kan niet even een uurtje van tevoren op je gemak nog alles doornemen, nja kan wel maar om er nou om 6 uur uit te gaan voor dat en dan tijdens het tentamen met een slaperig hoofd te zitten...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:12 schreef automatic_ het volgende:
Oeh, tentamens die zo vroeg zijn, zijn echt bagger!
Ik moet nu weer verder aan mijn inleiding en ik heb geen zin
Officieel heb ik tot 18.30 college en had ik normaal rond 19.30 thuis geweest, dus ik stel het nog even uit
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:05 schreef automatic_ het volgende:
Mijn resultaat is tot nu toe (van de 5); 1 onbekend (maar wel gehaald denk ik), 3 gehaald (7, 7.5 en 9) en 1 niet gehaald (MTO-E een 4.5 maar dat wist ik van tevoren ook al, haha)
Psychodiagnostisch onderzoekquote:Op woensdag 2 februari 2011 16:46 schreef Swietje het volgende:
Wow, netjesGefeli vooral met je 9
Waar is ie voor?
Dat kan je doen... Mits je nog een herkansing hebtquote:Op woensdag 2 februari 2011 19:55 schreef Marurk het volgende:
Geen zin meer.
Zal ik stoppen nu en kijken of het morgen misschien gewoon gaat lukken?
Ja, maar daar heb ik geen zin inquote:Op woensdag 2 februari 2011 19:59 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dat kan je doen... Mits je nog een herkansing hebt
ik heb geen zin meer maar heb nog zo veel werk...quote:
half 1quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:39 schreef automatic_ het volgende:
En je durft hem niet op de gok te maken? Hoelaat is het?
Zo laat klinkt dat niet...quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:52 schreef Marurk het volgende:
[..]
half 1
(ok, dat klinkt laat, maar ik moet echt nog veel doen...)
Of Scrabblequote:Op donderdag 3 februari 2011 08:49 schreef xxiessiexx het volgende:
Nieuwe dag, nieuwe kansen
Straks maar eens officieel beginnen met leren voor Beleidseffectueringsinstrumenten. Hoe bedoel je een leuk woord voor galgje
Ik denk dat hij al in een zware coma zitquote:
Heerlijkquote:Op donderdag 3 februari 2011 22:00 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik denk dat hij al in een zware coma zit
Haha misschien welquote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:39 schreef motorbloempje het volgende:
da's een beetje deze geworden geloof ik
Waarover?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:51 schreef Dale. het volgende:
Ok mensen dump eens wat handige linkjes/tips voor een student op kamers?
Ok mens, zoek zelf of stel gerichte vragen!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:51 schreef Dale. het volgende:
Omg ik nodig mezelf uit op je man z'n verjaardagquote:Op zondag 6 februari 2011 13:07 schreef motorbloempje het volgende:
oh, mijn SOG vandaag: m'n man is jarigdus heb net twee appeltaarten in de oven gezet en ga straks verder met t maken van een gourmetschotel of twee
![]()
familie komt
Google!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:51 schreef Dale. het volgende:
Alleen de conclusie/discussie nog. Hopelijk krijg ik het nog vóór elf uur af, want heb morgen echt geen tijd om er nog aan te werken. Ben ook best wel moe omdat ik vandaag meer dan 100 km heb gewielrend.quote:
Ik heb dat soort dagen bijna elke dag.quote:Op maandag 7 februari 2011 22:08 schreef automatic_ het volgende:
Pff.. Ik heb morgen een lange (aaneengesloten) dag! 10.45 - 18.30 en met reistijd is het (ongeveer) 10.00 - 19.15... Ik ben zulke dagen niet meer gewend
quote:Op maandag 7 februari 2011 23:50 schreef automatic_ het volgende:
Instant andere woorden; automatic_ zwijg...
Doe je voor opleiding dan?quote:Op maandag 7 februari 2011 23:49 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik heb dat soort dagen bijna elke dag.Soms zelfs 08.30 - 18.00 uur.
Vandaag trouwens te horen gekregen dat ik drie presentaties moet geven in twee weken.Donderdag is de eerste.
Weet ik niet? Wat ik tot nu toe heb begrepen gaat omgevingspsychologie in op de manier waarop mensen de omgeving "zien". De eerste les ging over Gestaltpsychologie.quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:42 schreef automatic_ het volgende:
Omgevingspsychologie... Is dat gewoon een soort Social Psychologie ofzo?
Wij kregen bij die Gestaltuitleg ook een aantal geometrische illusies, zag je heel de klas scheel kijkenquote:Op woensdag 9 februari 2011 18:53 schreef ChasingTheDayAway het volgende:
Ik studeer aan de erasmus in rotterdam. Omgevingspsychologie heb ik ook nog nooit van gehoord haha, maar Gestalt hebben we wel gehad, viel bij ons onder 'perceptie' dus komt een beetje overeen met wat iessie zei ja. Ik vond dat toen wel leuk, dus hopelijk bevalt t jou ook!
Nou, ik heb nu vast 1 artikel gelezen en samengevat, op naar de volgende! (Maar het zijn er nog zoveeeeel)
Oké dan! Welk jaar? Ik zit in Tilburg overigens.quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:53 schreef ChasingTheDayAway het volgende:
Ik studeer aan de erasmus in rotterdam.
Het is denk wat meer gericht op de inrichting van steden etc. bij ons.quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:58 schreef automatic_ het volgende:
Grappig, wij hebben dat ook niet gehad. Althans, het zit wel bij andere vakken erbij
.
Oja, dat deed jij inderdaad!quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:59 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Het is denk wat meer gericht op de inrichting van steden etc. bij ons.
Ik ben derdejaars, richting klinisch en als master ga ik waarschijnlijk Klinisch Kinder & Jeugd doen. En jij?quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:58 schreef automatic_ het volgende:
Oké dan! Welk jaar? Ik zit in Tilburg overigens.
Precies hetzelfde haha.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:13 schreef ChasingTheDayAway het volgende:
[..]
Ik ben derdejaars, richting klinisch en als master ga ik waarschijnlijk Klinisch Kinder & Jeugd doen. En jij?
Herkenbaarquote:Op woensdag 9 februari 2011 18:56 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Wij kregen bij die Gestaltuitleg ook een aantal geometrische illusies, zag je heel de klas scheel kijken![]()
Zoals deze:
[ afbeelding ]
Het is vrijdagavondquote:Op vrijdag 11 februari 2011 21:32 schreef Swietje het volgende:
Ik heb heel erg last van een motivatie dipje. Iemand tips?
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 21:54 schreef automatic_ het volgende:
Jeej! Dat is wel even fijn Marurk
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:16 schreef xxiessiexx het volgende:
Oke soggen levert goeie cijfers op
Net weer een 8.7 binnengesleeptVoor Methoden en Technieken van Onderzoek nog wel
Jaaaaaa. Bij ons kakelt iedereen als een kip zonder kop. Vre-se-lijk.quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:38 schreef xxiessiexx het volgende:
Bah straks weer een projectvergadering, ik haat dat
Wow, netjes!!!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:16 schreef xxiessiexx het volgende:
Oke soggen levert goeie cijfers op
Net weer een 8.7 binnengesleeptVoor Methoden en Technieken van Onderzoek nog wel
Ging er iemand dood?quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:53 schreef automatic_ het volgende:
Pff, heftige dag gehad op de uni!
Neequote:
Dat moest ik even googlenquote:Op donderdag 17 februari 2011 18:15 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Nee
Maar we hadden een soort van supervisie en dat was nogal heftig. Zowel voor mij persoonlijk, als voor anderen.
Wat houdt het dan precies in? Want op internet vind ik een beetje vage omschrijvingen over de reden achter problemen op t werk achterhalen oid..quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:51 schreef automatic_ het volgende:
Ja, dat was het wel. Het verhaal wat ik vertelde kan ik goed zonder emotie etc. vertellen, maar nu werd het even visueel gemaakt en dan is het slikken
Dan zou ik ook heel snel van slag zijn, als je iets visualiseert komen die emoties heel snel op ja. Als je het zelf vertelt kan je je er nog voor afsluiten.quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:56 schreef automatic_ het volgende:
Nou, het is niet echt Supervisie bij ons hoor, maar dat komt er wel dicht bij![]()
Bij ons kan je inderdaad problemen in brengen waar je in het dagelijks leven mee zit en wat je dus later als psycholoog als belemmering kan hebben.
Wij gingen nu een soort "therapie" doen met Duplo poppetjes. Je moet dan je gezin uitbeelden en daar over vertellen & daarbij vraagt de psycholoog je van alles. Mijn vader is verongelukt in 1998 en dan moet je zo'n overleden persoon "neerleggen". Normaal kan ik er goed over praten etc. maar nu schoot ik helemaal vol, omdat het zo visueel is als je zo'n poppetje ziet liggen.
Ik knijp em ook erg voor de komende cijfers. Morgen zou alles in Osiris moeten zijn ingevoerd, ben benieuwd of dat daadwerkelijk gebeuren gaat.quote:Op donderdag 17 februari 2011 19:57 schreef Swietje het volgende:
Dat lijkt mij ook erg heftig Auto, maar soms kan het zelfs nog wel fijn zijn heb ik zelf al ervaren...
Pfff. In ieder geval al 3 voldoendes binnen dit blok... Maar ik vrees een beetje voor wat nog komen gaat.
Uhm ja, m'n eerste onvoldoende (5) helaas binnenquote:Op maandag 21 februari 2011 12:10 schreef Swietje het volgende:
En heb je je cijfers terug iessie?
Mijn cijfers vallen alles mee.
Ja, dat is het ook wel hoorquote:Op donderdag 17 februari 2011 19:57 schreef Swietje het volgende:
Dat lijkt mij ook erg heftig Auto, maar soms kan het zelfs nog wel fijn zijn heb ik zelf al ervaren...
Pfff. In ieder geval al 3 voldoendes binnen dit blok... Maar ik vrees een beetje voor wat nog komen gaat.
Nee...quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:14 schreef Marurk het volgende:
Is er trouwens iemand hier die weet waar ik een eventuele beurs zou kunnen aanvragen voor een stage in het buitenland (als onderdeel van een masteropleiding)?
De stageplaats heb ik inmiddels, maar zou het wel handig vinden om een soort van subsidie te krijgen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 13:51 schreef lemonlime het volgende:
[..]
@Marurk: kun je bij je studieadviseur geen lijst krijgen van buitenlandse universiteiten die een uitwisselingscontract hebben met die van jou? Zo gaat dat in Utrecht in ieder geval.
Gewoon www.beursopener.nl ??quote:Op woensdag 2 maart 2011 18:01 schreef Marurk het volgende:
[..]
De stageplaats heb ik inmiddels, maar zou het wel handig vinden om een soort van subsidie te krijgen.
Viel het een beetje mee...?quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:41 schreef Marurk het volgende:
Kan m'n ogen niet meer openhouden en ben nog lang niet klaar.
Haha nicequote:Op zondag 6 maart 2011 13:02 schreef Blossom86 het volgende:
Ik heb er ook weer last van, dinsdag een her.. nog niet geleerd.
Tip: Ik heb mijn internetinstellingen zo ingesteld dat elke dag van 13.30 uur tor 22.30 uur geen toegang meer heb tot fok en een aantal andere verslavende sites. Scheelt bestwel!
Nog een half uur dus, dan moet ik aan de bak..
Bijna klaarquote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:43 schreef luckass het volgende:
Vanavond en morgen opdracht 2/2 maken voor een vak. Ik zeg: doen.
2 x 11 pagina's ongeveer. Maar het is best wel ingewikkeld en er is veel tekst.quote:
quote:Op zondag 20 maart 2011 11:35 schreef automatic_ het volgende:
Nee, want ik heb daar zelf ook een beetje last van
Nerdquote:Op zondag 20 maart 2011 11:59 schreef automatic_ het volgende:
Ik moest allemaal opdrachten maken voor testtheorie, vreselijk!
Maar ik vond nu zo leuk (lees: dan hoef ik geen andere dingen te doen), dus ik heb alles al af t/m 29 maart
Nah, dan kan ik me ook niet concentreren.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |