Weet ik niet? Wat ik tot nu toe heb begrepen gaat omgevingspsychologie in op de manier waarop mensen de omgeving "zien". De eerste les ging over Gestaltpsychologie.quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:42 schreef automatic_ het volgende:
Omgevingspsychologie... Is dat gewoon een soort Social Psychologie ofzo?
Wij kregen bij die Gestaltuitleg ook een aantal geometrische illusies, zag je heel de klas scheel kijkenquote:Op woensdag 9 februari 2011 18:53 schreef ChasingTheDayAway het volgende:
Ik studeer aan de erasmus in rotterdam. Omgevingspsychologie heb ik ook nog nooit van gehoord haha, maar Gestalt hebben we wel gehad, viel bij ons onder 'perceptie' dus komt een beetje overeen met wat iessie zei ja. Ik vond dat toen wel leuk, dus hopelijk bevalt t jou ook!
Nou, ik heb nu vast 1 artikel gelezen en samengevat, op naar de volgende! (Maar het zijn er nog zoveeeeel)
Oké dan! Welk jaar? Ik zit in Tilburg overigens.quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:53 schreef ChasingTheDayAway het volgende:
Ik studeer aan de erasmus in rotterdam.
Het is denk wat meer gericht op de inrichting van steden etc. bij ons.quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:58 schreef automatic_ het volgende:
Grappig, wij hebben dat ook niet gehad. Althans, het zit wel bij andere vakken erbij
.
Oja, dat deed jij inderdaad!quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:59 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Het is denk wat meer gericht op de inrichting van steden etc. bij ons.
Ik ben derdejaars, richting klinisch en als master ga ik waarschijnlijk Klinisch Kinder & Jeugd doen. En jij?quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:58 schreef automatic_ het volgende:
Oké dan! Welk jaar? Ik zit in Tilburg overigens.
Precies hetzelfde haha.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:13 schreef ChasingTheDayAway het volgende:
[..]
Ik ben derdejaars, richting klinisch en als master ga ik waarschijnlijk Klinisch Kinder & Jeugd doen. En jij?
Herkenbaarquote:Op woensdag 9 februari 2011 18:56 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Wij kregen bij die Gestaltuitleg ook een aantal geometrische illusies, zag je heel de klas scheel kijken![]()
Zoals deze:
[ afbeelding ]
Het is vrijdagavondquote:Op vrijdag 11 februari 2011 21:32 schreef Swietje het volgende:
Ik heb heel erg last van een motivatie dipje. Iemand tips?
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 21:54 schreef automatic_ het volgende:
Jeej! Dat is wel even fijn Marurk
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:16 schreef xxiessiexx het volgende:
Oke soggen levert goeie cijfers op
Net weer een 8.7 binnengesleeptVoor Methoden en Technieken van Onderzoek nog wel
Jaaaaaa. Bij ons kakelt iedereen als een kip zonder kop. Vre-se-lijk.quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:38 schreef xxiessiexx het volgende:
Bah straks weer een projectvergadering, ik haat dat
Wow, netjes!!!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:16 schreef xxiessiexx het volgende:
Oke soggen levert goeie cijfers op
Net weer een 8.7 binnengesleeptVoor Methoden en Technieken van Onderzoek nog wel
Ging er iemand dood?quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:53 schreef automatic_ het volgende:
Pff, heftige dag gehad op de uni!
Neequote:
Dat moest ik even googlenquote:Op donderdag 17 februari 2011 18:15 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Nee
Maar we hadden een soort van supervisie en dat was nogal heftig. Zowel voor mij persoonlijk, als voor anderen.
Wat houdt het dan precies in? Want op internet vind ik een beetje vage omschrijvingen over de reden achter problemen op t werk achterhalen oid..quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:51 schreef automatic_ het volgende:
Ja, dat was het wel. Het verhaal wat ik vertelde kan ik goed zonder emotie etc. vertellen, maar nu werd het even visueel gemaakt en dan is het slikken
Dan zou ik ook heel snel van slag zijn, als je iets visualiseert komen die emoties heel snel op ja. Als je het zelf vertelt kan je je er nog voor afsluiten.quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:56 schreef automatic_ het volgende:
Nou, het is niet echt Supervisie bij ons hoor, maar dat komt er wel dicht bij![]()
Bij ons kan je inderdaad problemen in brengen waar je in het dagelijks leven mee zit en wat je dus later als psycholoog als belemmering kan hebben.
Wij gingen nu een soort "therapie" doen met Duplo poppetjes. Je moet dan je gezin uitbeelden en daar over vertellen & daarbij vraagt de psycholoog je van alles. Mijn vader is verongelukt in 1998 en dan moet je zo'n overleden persoon "neerleggen". Normaal kan ik er goed over praten etc. maar nu schoot ik helemaal vol, omdat het zo visueel is als je zo'n poppetje ziet liggen.
Ik knijp em ook erg voor de komende cijfers. Morgen zou alles in Osiris moeten zijn ingevoerd, ben benieuwd of dat daadwerkelijk gebeuren gaat.quote:Op donderdag 17 februari 2011 19:57 schreef Swietje het volgende:
Dat lijkt mij ook erg heftig Auto, maar soms kan het zelfs nog wel fijn zijn heb ik zelf al ervaren...
Pfff. In ieder geval al 3 voldoendes binnen dit blok... Maar ik vrees een beetje voor wat nog komen gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |