Ik denk dat Irak een groter gevaar vormt voor de Iraanse machthebbers, zowel politiek als religieus gezien.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:13 schreef AryaMehr het volgende:
Niet enkel Arabische landen, maar ook het Iraanse regime vreest dat het over kan slaan.
Ja, maar de regime-change in Tunesië komt vanuit het volk, die in Irak kwam tengevolge van een verloren oorlog en opgelegd door de bezetter, dat is nogal een verschil.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:35 schreef intellectuele_user het volgende:
De vrijheid van meningsuiting in Tunesië waar Aloulou het over heeft is al sinds 2003 zo in Irak.
Met ¤ 32,91 per gram is anderhalve ton is dat bijna 50 Miljoen pegelsquote:
Ja, men heeft in Iran de gebeurtenissen in Tunesië met enorme belangstelling gevolgd. In Iran kijkt men bijvoorbeeld (via de satelliet) naar onafhankelijke Iraanse nieuwszenders als VOA (Voice of America Persian) en BBC Persian, beide erg populair onder de Iraniers. Maar ik denk dat vooral het internet als informatiebron onder de Iraniers heeft gefungeerd. Ook een gevoel van enig 'jaloezie' en 'waarom is het ons niet gelukt' vult de Iraniers. Ook zijn de protesten van 2009 opnieuw geanalyseerd en men is nu van mening dat ze langer hadden moeten volhouden en dat ze zich niet achter 'Mousavi' en 'Karroubi' hadden moeten scharen die een geweldloos verzet wilden en niet tegen het Iraanse systeem in opstand kwamen, maar tegen de verkiezingen en Ahmadinejad. Ik zal overigens niet raar opkijken als men weer de straat opgaat. Iran heeft te kampen met toenemende werkloosheid, hoge inflatie en verdergaande conservatieve regels. Laatst werden enkele subsidies afgeschaft, zoals die voor benzine. Het kan zomaar weer omslaan en de gebeurtenissen in Tunesië kunnen als voorbeeld en inspiratie dienen.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:15 schreef Aloulou het volgende:
Absoluut dat geloof ik zeker. Het zit nog heel vers in het geheugen. Ik ben dan ook benieuwd of men in Iran bijv. via de schotel veel onafhankelijke nieuwszenders bekijkt? Zoja, welke?
Allesbehalve onafhankelijk.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:48 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
naar onafhankelijke Iraanse nieuwszenders als VOA (Voice of America Persian) en BBC Persian
Evident. Maar volgens die politieke partij zelf dan? Er zal toch een reden zijn om jezelf zo in de markt te zetten.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is specifiek "Islamitisch"? Het is in de ogen van de partijen specifiek Islamitisch - dat hoeft volgens anderen natuurlijk niet zo te zijn.
[..]
1500 Kilo is 1500 Kilo, maakt niet uit welk materiaal. Goud heeft het voordeel dat het compact is.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:00 schreef Morendo het volgende:
[..]
Goud weegt lood behoorlijk zwaar. Respect.
Zouden ze er wel mee door de douane komen dan?quote:Op maandag 17 januari 2011 21:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
1500 Kilo is 1500 Kilo, maakt niet uit welk materiaal. Goud heeft het voordeel dat het compact is.
quote:Op maandag 17 januari 2011 21:06 schreef Morendo het volgende:
[..]
Zouden ze er wel mee door de douane komen dan?
Dat soort figuren gaat niet door de douane...quote:Op maandag 17 januari 2011 21:06 schreef Morendo het volgende:
[..]
Zouden ze er wel mee door de douane komen dan?
Ik heb geen bron nodig, gezond verstand. De ene zender wordt door de Amerikaanse regering gefinancierd, en de andere is een Britse staatszender. Als deze zenders onafhankelijk zijn, dan is Press TV ook onafhankelijk.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:01 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Jij mag blij zijn als je het überhaupt al kan verstaan. Heb je een bron overigens?
Irak vormt geen dreiging voor Iran, enkel een potentiel land voor het regime om haar machtbasis uit te breiden. Je moest eens weten hoeveel Iraakse functionarissen in Iran hebben gewoond en zodoende onder enig invloed van Iran staan. Even wachten tot de VS helemaal is vertrokken en zullen we het wel zien.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:35 schreef intellectuele_user het volgende:
Ik denk dat Irak een groter gevaar vormt voor de Iraanse machthebbers, zowel politiek als religieus gezien.
Irak oefent geen druk uit op Iran - eerder andersom - en de Iraniers kijken allesbehalve met interesse naar Irak, een land met enorme onrust en frictie tussen de soennieten, sjiieten en Koerden.quote:Dat is een land waar de sjiieten de meerderheid vormen, het is een democratisch land (politieke dreiging voor Teheran), en de religieuze dreiging komt uit de Iraakse stad Najaf waar de sjiitische top van de wereld zetelt, de topgeestelijken uit Irak hebben een andere visie op politiek en de staat dan Khomeini en hun aanhang in Iran is groeiende. Zeker ook gezien de hudigie 'supreme leader' van Iran geen echte ayatollah is.
Waarom zouden de protesten in Iran in 2009 niet invloed hebben gehad in andere islamitische landen? Zoals de revolutie in Iran in 1979 enorme invloed had op de regio. Overigens, en iemand was me al voor, hebben de Irakezen niet zelf Saddam wegekregen en zonder de VS was dat noot gelukt.quote:Afhsin Ellian claimt de eer voor Iran en zegt in zijn column dat de Iraniërs een inspiratiebron zijn geweest voor de Tunesiërs. Ik ben het niet eens met hem. De invasie van Irak 2003 is juist de katalysator voor verandering geweest, niet alleen in Iran, maar ook in Libanon, de Palestijnse gebieden en nu Tunesië. De Irakezen hebben als eerste hun dictator opgeknoopt en zijn overgestapt op een democratisch systeem.
Press TV is de spreekbuis voor het Iraanse regime. VOA (Persian) en BBC Persian daarentegen niet. Sterker nog, als beide nieuwszenders kritiek krijgen dan komt dat wel van de mensen die van mening zijn dat de zenders als spreektijd dienen voor de gematigden in Iran, en niet voor het kamp dat het hele systeem omver wilt werpen. Allesbehalve onder westerse invloed dus.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:14 schreef Politicoloog het volgende:
Ik heb geen bron nodig, gezond verstand. De ene zender wordt door de Amerikaanse regering gefinancierd, en de andere is een Britse staatszender. Als deze zenders onafhankelijk zijn, dan is Press TV ook onafhankelijk.
Je hebt gelijk ik heb Irak over het hoofd gezien, maar dat is wel kunstmatig van buitenaf opgelegd hoewel dat er nu niet veel meer toe doet wat betreft vrijheden die men nu geniet en onder Saddam niet had. Daarbuiten zijn de landen totaal anders en ook de situaties. Ook kent Libanon een vrij grote mate van vrijheid en ook daar komt het vooral omdat de verschillende groepen (zoals in Irak) elkaar in stand houden bij wijze van spreken en gedwongen worden de macht te delen. Onderdrukking op Saddam of Ben Ali wijze zal dus niet snel lukken om te bewerkstelligen en daar moet je echt veel macht en kracht voor hebben als dictator.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:35 schreef intellectuele_user het volgende:
Afhsin Ellian claimt de eer voor Iran en zegt in zijn column dat de Iraniërs een inspiratiebron zijn geweest voor de Tunesiërs. Ik ben het niet eens met hem. De invasie van Irak 2003 is juist de katalysator voor verandering geweest, niet alleen in Iran, maar ook in Libanon, de Palestijnse gebieden en nu Tunesië. De Irakezen hebben als eerste hun dictator opgeknoopt en zijn overgestapt op een democratisch systeem.
De vrijheid van meningsuiting in Tunesië waar Aloulou het over heeft is al sinds 2003 zo in Irak.
quote:Fotograaf Tunesie overleden
De Duits-Franse fotograaf die zwaargewond raakte tijdens de bloedige onrusten in Tunesië, is overleden. Lucas Mebrouk Dolega stierf maandag in een ziekenhuis in Tunis aan zijn verwondingen, meldde het Franse ministerie van Buitenlandse zaken.
De 32-jarige fotojournalist werd vrijdag tijdens rellen in de Tunesische hoofdstad op het hoofd geraakt door een traangasgranaat.
Afgelopen weekend liet zijn Duitse moeder al weten dat haar zoon er zeer ernstig aan toe was. Kort daarop meldde het Franse consulaat in Tunis dat de fotograaf was overleden, maar dat bericht werd zondagavond ingetrokken.
Dolega was als fotojournalist voor het gerenommeerde European Pressphoto Agency (EPA) in Tunesië om de protesten tegen de inmiddels afgetreden president Ben Ali in beeld te brengen.
Hij gold volgens persbureau DPA als een topfotograaf. De Franse regering sprak in verband met zijn dood over een daad met voorbedachten rade en eiste een uitgebreid onderzoek naar de omstandigheden rond het fatale moment.
Volgens de moeder van Dolega, beschoten politieagenten haar zoon van slechts vijf tot zes meter afstand.
laat wel zien hoe fout het regime daar was (als het gerucht klopt natuurlijk)quote:Op maandag 17 januari 2011 20:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Met ¤ 32,91 per gram is anderhalve ton is dat bijna 50 Miljoen pegels
quote:Weerstand tegen overgangsregering groeit
Het verzet tegen de Tunesische overgangsregering groeit. De belangrijkste vakbond weigerde dinsdag de nieuwe regeerploeg te erkennen. Ook de belangrijkste islamitische partij hekelde het kabinet.
In de nationale regering zitten zes leden van het regime van de vorige week verdreven president Zine al-Abidine Ben Ali. Interim-premier Mohammed Ghannouchi verdedigt zijn keuze. Volgens hem hebben de ministers die zijn blijven zitten ,,schone handen''. In de regering zitten ook enkele oppositiefiguren.
De vakbond UGTT, die een vooraanstaande rol speelde in het protest de afgelopen weken waarbij 78 doden vielen, nam het besluit om de regering niet te erkennen tijdens een buitengewone vergadering. Een zegsman van de fundamentalistische Ennahdha omschreef de ploeg van Ghannouchi als een ,,regering van nationale uitsluiting''.
Als die kennis van zaken vooral bestaat uit het leegstelen van het land dan heb je helemaal niets aan die oude ministers. Er zijn vast wel anderen te vinden met enige kennis van regeringszaken.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:48 schreef speknek het volgende:
Ik weet niet of het realistisch is dat alle politici gelieerd aan het vorige bewind op moeten stappen, zoals sommige demonstranten lijken te willen. Meestal hebben de ministers e.d. wel de meeste verstand van zaken, kennis die ze over moeten dragen aan de opvolger. Maar ik kan me wel voorstellen dat ze tenminste de minister van Binnenlandse Zaken daar weg willen hebben.
quote:Ministers stappen uit Tunesische regering
TUNIS - Drie ministers zijn dinsdag uit de regering van nationale eenheid van Tunesië gestapt, een dag nadat de regeringsploeg was gepresenteerd.
Dat meldt de BBC.
Het zou onder andere gaan om ministers die gelieerd zijn aan de vakbond UGTT. Die beweging speelde een belangrijke rol in het protest tegen de vorige week verdreven president Zine al-Abidine Ben Ali.
Te veel ministers
De UGTT liet eerder op de dag weten de nieuwe regering onder leiding van premier Mohammed Ghannouchi niet te erkennen omdat er te veel ministers inzitten die ook al dienden onder Ben Ali. In de nationale regering zitten zes leden van dat regime.
Volgens interim-premier Mohammed Ghannouchi hebben de ministers die zijn blijven zitten ''schone handen''. Ghannouchi was ook al premier onder Ben Ali.
Duizenden mensen zijn dinsdag opnieuw de straat opgegaan in diverse steden van Tunesië om te demonstreren tegen de regering van het Noord-Afrikaanse land.
Misschien kunnen we Tunesie ruilen voor Griekenlandquote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:28 schreef BeSimple het volgende:
Kunnen ze de vakbond niet vragen of ze een tijdelijke overgangsregering kunnen krijgen van de EU. Dus een aantal beleidsmakers uit Brussel?
Ik zei vragen... niet moeten.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)deren_doe_je_zo.html
Er is nog een andere reden om Ben Ali's partij op een of andere manier te blijven betrekken bij de regering. Als je deze partij nu uitsluit uit wraakgevoelens, creeer je je vijand voor de toekomst, met mogelijk een lange strijd van overgebleven aanhangers van BA tot gevolg. Eventueel is dit gewelddadig. De regering zal iemand van deze partij in de regering moeten opnemen, maar dat moet dan een gematigd iemand zijn die men niet zo kent van het vorige regime. Dus ministers die mensen linken met BA moet je niet in de regering opnemen, wel een (jonger) iemand uit die partij die liberaler is en relatief blanco naar de toekomst kan kijken. Het is de kunst om zoiemand te vinden natuurlijk, maar de partij van BA uitsluiten van de toekomst zou een hele grote fout zijn, hoe begrijpelijk dat ook is.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:31 schreef Aloulou het volgende:
Of het verstandig is is anders maar je kan niet verwachten dat de tunesiers het nu pikken dat 5 hoofden van grote functies waar ze tegenaan kijken 4weken geleden nog met ben ali's beleid regeerden. neergeschoten later.
Wat je zegt het is de kunst iemand te vinden die redelijk schone handen heeft. De Tunesische ambassadeur in Nederland was zeer goede vrienden met Ben Ali weet ik uit goede bronnen. Hij was ook burgemeester van Tunis voordat hij ambassadeur werd, de hoofdstad. Wat al genoeg zegt want die promotie krijg je niet als je niet loyaal bent (of daar twijfel aan is) en je moet dus in hogere kringen rondom de RCD en Ben Ali zitten. Deze ambassadeur heeft dus bloed aan zijn handen maar zal stilletjes zijn om te overleven met nog veel meer uit die kliek.quote:Op woensdag 19 januari 2011 02:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Er is nog een andere reden om Ben Ali's partij op een of andere manier te blijven betrekken bij de regering. Als je deze partij nu uitsluit uit wraakgevoelens, creeer je je vijand voor de toekomst, met mogelijk een lange strijd van overgebleven aanhangers van BA tot gevolg. Eventueel is dit gewelddadig. De regering zal iemand van deze partij in de regering moeten opnemen, maar dat moet dan een gematigd iemand zijn die men niet zo kent van het vorige regime. Dus ministers die mensen linken met BA moet je niet in de regering opnemen, wel een (jonger) iemand uit die partij die liberaler is en relatief blanco naar de toekomst kan kijken. Het is de kunst om zoiemand te vinden natuurlijk, maar de partij van BA uitsluiten van de toekomst zou een hele grote fout zijn, hoe begrijpelijk dat ook is.
Zo'n 34% van de Tunesische bevolking heeft toegang tot het Internet.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:08 schreef BeSimple het volgende:
Tunesie en twitter, maar ik dacht dat ze in Tunesie nog niet zoveel internet hadden.
Ga jagen in het noorden in de bergen!quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:26 schreef boyv het volgende:
Ik ga hier morgen vijf weken heen op vakantie. Iemand tips wat betreft bestemmingen?
Ik hoop wel dat de foute RCD-mensen ook normaal berecht worden en dat het niet een wilde heksenjacht wordt waarin verkeerde zaken gebeuren. Niet omdat ze het niet zouden verdienen, maar omdat dit een fout voorbeeld is hoe je met criminelen omgaat. En dat is juist voor Tunesië niet goed omdat dat dan kennelijk de norm is hoe je met criminelen omgaat. Alhoewel ik het heel goed begrijp dat mensen wraak willen en zo.quote:Op woensdag 19 januari 2011 09:14 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Wat je zegt het is de kunst iemand te vinden die redelijk schone handen heeft. De Tunesische ambassadeur in Nederland was zeer goede vrienden met Ben Ali weet ik uit goede bronnen. Hij was ook burgemeester van Tunis voordat hij ambassadeur werd, de hoofdstad. Wat al genoeg zegt want die promotie krijg je niet als je niet loyaal bent (of daar twijfel aan is) en je moet dus in hogere kringen rondom de RCD en Ben Ali zitten. (...)
Stuur mij als je wil een privebericht en wat je wil zien dan kan ik je zeker tips geven. Je zal wel de enige toerist zijn dier er voor kiest juist nu naar Tunesie te gaan en het land te ontdekkenquote:Op woensdag 19 januari 2011 17:26 schreef boyv het volgende:
Ik ga hier morgen vijf weken heen op vakantie. Iemand tips wat betreft bestemmingen?
Helemaal mee eens maar gelukkig zijn ze tot nu toe alleen vastgezet (zo ook grote pieten van veiligheidsdienst van politie en geheime diensten) en is aangegeven hen te berechten. Zo hoort het ook en ik ben het met je eens dat hier al democratische principes moeten beginnen om ieder recht te geven op eerlijk proces en niet mensenrechten te ontziet.quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat de foute RCD-mensen ook normaal berecht worden en dat het niet een wilde heksenjacht wordt waarin verkeerde zaken gebeuren. Niet omdat ze het niet zouden verdienen, maar omdat dit een fout voorbeeld is hoe je met criminelen omgaat. En dat is juist voor Tunesië niet goed omdat dat dan kennelijk de norm is hoe je met criminelen omgaat. Alhoewel ik het heel goed begrijp dat mensen wraak willen en zo.
Het zover laten komen is niet raar voor een land waar men vanaf de onafhankelijkheid en daarvoor ook onder de Fransen geen democratie kent en alleen maar repressie (in meer of mindere mate).quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
Je hebt het over het grondig verwijderen van de RCD-kliek. Dat is prima en dat snap ik helemaal, maar wat voor de langere termijn ook nog belangrijker is, is de vraag waarom Tunesiërs het zover hebben laten komen. Want wie of wat er nu in de plaats komt van de RCD en Ben Ali Gator, de kans blijft goed aanwezig dat er in de komende jaren een nieuw fout regime ontstaat, zelfs met mensen die nu schone handen hebben.
Hier heb je gelijk in dat de mensen ook moeten veranderen, hoewel dit altijd langzaam gaat. Het begint met een bewustwording en als ik zo de meningen hoor (om mij heen, tv, andere media etc) is die bewustwording er wel. Toch zit de neiging tot nepotisme weldegelijk in de cultuur (van meer zuidelijke landen overigens). Wat ik denk dat naast de democratische politieke structuur zeer belangrijk is is de vrije media. Zolang dat wordt gewaarborgd is er alle ruimte om corruptie bloot te leggen en ben ik ervan overtuigd dat Tunesische journalisten en media dat ook zullen doen, bij naam en toenaam.quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
Tunesiers zullen dus zelf ook bepaalde zaken niet of veel minder moeten veranderen, zoals bijv. corruptie (alhoewel dat voor arme mensen heel lastig is, dat begrijp ik). En men zal anderen moeten durven blijven aanspreken op zaken die niet kloppen. Ik ken Tunesië niet zo goed, maar ik weet van andere landen wel, dat dat erg moeilijk is vanwege gezichtsverlies en de eer van de ander en zo.
Het probleem van "resjwa" (corruptie) hoor je vaak en weet elke Tunesier maar helaas zie je het door de hele samenleving heen dat je om mee te moeten in het systeen je er wel in mee moet gaan. Ook Europese bedrijven ontkomen er echt niet aan zeker niet die in het Ben Ali tijdperk zaken deden.quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik snap wel dat dit soort zaken op dit moment niet zo belangrijk gevonden wordt, maar dit zou men als het weer wat rustiger is, wel moeten beseffen
Dit zit o.a. in de planning ja, om Nederlandse politici te benaderen en nog meer initiatieven hier te ontwikkelen op korte termijn.quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
En waarom schrijft de Tunesische gemeenschap niet een brief naar de NL regering of naar een stel 2e kamerleden, waarin ze vragen om steun te betuigen aan de Tunesiers die een ander regime gaan opbouwen?
En 2 miljoen zit op Facebook. De Tunesische overheid heeft internet en het gebruik ervan gestimuleerd vanaf het begin (wellicht ook de eigen uiteindelijke ondergang indirect?)quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zo'n 34% van de Tunesische bevolking heeft toegang tot het Internet.
Wat misschien interessant is zijn de romeinse ruïnes in Carthago en ik zou graag nog eens het prachtige Collosseum van El Djem willen zien. Daar kun je gewoon met de trein naar toe.quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:26 schreef boyv het volgende:
Goed bezigquote:Op woensdag 19 januari 2011 22:34 schreef Aloulou het volgende:
Helemaal mee eens maar gelukkig zijn ze tot nu toe alleen vastgezet (zo ook grote pieten van veiligheidsdienst van politie en geheime diensten) en is aangegeven hen te berechten. Zo hoort het ook en ik ben het met je eens dat hier al democratische principes moeten beginnen om ieder recht te geven op eerlijk proces en niet mensenrechten te ontziet.
(...)
Dit zit o.a. in de planning ja, om Nederlandse politici te benaderen en nog meer initiatieven hier te ontwikkelen op korte termijn.
Het is inderdaad opmerkelijk dat het leger zich zo opstelt. Hoewel wel opgemerkt moet worden dat al sinds het Bourguiba tijdperk het leger onafhankelijker was wat betreft politiek en de heersende macht. Tuurlijk was het in dienst van de overheid maar niet een rechterhand van de heerser zoals de politie dat wel was. Het leger stond ook in het verleden gewoon goed bij het volk bekend. Wat de politie en veiligheidsdiensten betreft is dat totaal anders. Zeker onder Ben Ali is daar veel geld in gepompt en volgens mij zijn er ook statistieken te vinden dat Tunesie naar verhouding een van de grootste police force had vergeleken met andere Arabische landen. Zoals ik eerder zei, op vrijwel elke rotonde was permanent een politiepost met een of twee agenten en dat zeker 15 jaar lang.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Goed bezigEn we zijn het vrijwel steeds eens
Ik vind het nog steeds heel bijzonder dat het leger zich zo onafhankelijk opstelt. Dat zie je niet vaak bij regime changes. Als het leger zich al afzijdig houdt, dan hebben ze meestal achter de scherm de macht, zoals dat in Thailand gebeurt. Heb je enig idee waarom het leger zich zo opstelt?
Mijn familie komt 10 kilometer bij El Jem vandaan en ik ben er dus zeer bekend mee. Ga in het kleine centrumpje eromheen vaak ff broodje eten of bakkie doen op weg naar familie.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat misschien interessant is zijn de romeinse ruïnes in Carthago en ik zou graag nog eens het prachtige Collosseum van El Djem willen zien. Daar kun je gewoon met de trein naar toe.
Maar dat moet wel je interesse hebben.
Voordat je gaat stuur mij maar een berichtje, mocht ik er zijn ben je meer dan welkomquote:Op donderdag 20 januari 2011 00:48 schreef AryaMehr het volgende:
Volgend jaar een reis door Noord-Afrika heen, dus ook Tunesië staat op mijn lijstje.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |