http://www.nu.nl/politiek(...)u-ongepast-zijn.htmlquote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:06 schreef mlg het volgende:
Wat vindt Geert hiervan? Hij was al tegen die oorlog, en dan ook nog de koningin!
Ik geloof het graag allemaal, feit is dat de Koningin als ze er zin in heeft zelfs wetten kan indienen. Dat er door de jaren heen een zekere gewoonte is ontstaan dat zij zich niet met actieve politiek bemoeit, doet niets af aan het feit dat ze wel gewoon deel van de regering is, en in deze ook niet buiten haar boekje is gegaan, vanwege het simpele feit dat nergens staat dat ze het niet mag.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:05 schreef kahaarin het volgende:
[..]
[..]
Die twee artikelen zijn de "kapstok" voor de manier waarop het nu is geregeld, er is afgesproken dat de ministeriele verantwoordelijkheid betekent dat de koninin zich onthoudt van controversiele uitspraken, ze kan hier echter niet voor aangesproken worden als ze dat wel doet. Het is daarom ook niet in een wet te vangen want je komt altijd uit op het feit dat de minister verantwoordelijk is.
Dat klopt idd, er is geen wet die uitspraken doen kan voorkomen, want dan gaat regel 1 (minister is verantwoordelijk) weer in werking treden. Er zou een onwerkbare situatie ontstaan als de koningin haar goddelijke gang zou gaan. Ze is tenslotte wel onderdeel van de regering.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik geloof het graag allemaal, feit is dat de Koningin als ze er zin in heeft zelfs wetten kan indienen. Dat er door de jaren heen een zekere gewoonte is ontstaan dat zij zich niet met actieve politiek bemoeit, doet niets af aan het feit dat ze wel gewoon deel van de regering is, en in deze ook niet buiten haar boekje is gegaan, vanwege het simpele feit dat nergens staat dat ze het niet mag.
Dat zal Wouter Bos niet met je eens zijn.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:17 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Poeh poeh, wat een schande, een staatshoofd dat het regeringsstandpunt verkondigt!
Met welk gedeelte zou Wouter Bos het niet eens zijn? Ik zie haar nergens zeggen dat ze voor een verlenging was.quote:NRC citeert de cable als volgt: 'Koningin Beatrix gaf tegenover de ambassadeur, tijdens de plechtigheid van het aanbieden van haar geloofsbrieven op 19 augustus, als commentaar dat het vinden van een manier om verder te komen inzake Afghanistan 'moeilijk zou zijn', maar het moet gebeuren.' De laatste vier woorden, die de politieke opinie van de koningin uitdrukten, hebben de Amerikanen dus niet letterlijk geciteerd. Het is hun interpretatie, aldus de NRC.
Met het feit of het wel of geen kabinetsstanpunt is.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:23 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Met welk gedeelte zou Wouter Bos het niet eens zijn? Ik zie haar nergens zeggen dat ze voor een verlenging was.
Alsof iemand dat betwist. Olievoorraden zijn mijns inziens toch een vrij strategisch doel.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:40 schreef Yi-Long het volgende:
Ach ja, de Beatrix-Shell-Bilderberg-connectie maakt hier in NL gewoon de dienst uit. Waarom denk je dat we ook in Irak zaten, waar vervolgens Shell weer flink is binnengelopen...!?
Nou nou, poeh poeh.quote:6. (S/NF) COMMENT: Queen Beatrix commented to the Ambassador during her credentialing ceremony on August 19 that finding a way forward on Afghanistan “would be difficult,” but must be done. It appears the senior leadership of the body politic agrees. We had heard from other Cabinet members, including Foreign Minister Verhagen, that Bos and the Labor Party would likely agree to extending the Dutch mission in Afghanistan past 2010.
Sowieso. Al die linkse haantjes kraaien wel, maar als het puntje bij paaltje komt, dan zullen ze hun playstation echt wel boven vrede met primitieve volkeren verkiezen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:45 schreef eriksd het volgende:
[..]
Alsof iemand dat betwist. Olievoorraden zijn mijns inziens toch een vrij strategisch doel.
"Wij tanken niet bij Shell!". Die onzin inderdaad.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:49 schreef mlg het volgende:
[..]
Sowieso. Al die linkse haantjes kraaien wel, maar als het puntje bij paaltje komt, dan zullen ze hun playstation echt wel boven vrede met primitieve volkeren verkiezen.
Dat kan ik rustig zeggen, er is geen Shell station te vinden hier in de buurt en een Playstation heb ik ook niet, so there!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
"Wij tanken niet bij Shell!". Die onzin inderdaad.
Ze heeft helemaal niets uitgedragen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:09 schreef Tijger_m het volgende: Beatrix heeft het regeringstandpunt uitgedragen,
Ik tank altijd bij Total.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
"Wij tanken niet bij Shell!". Die onzin inderdaad.
Dat is ook de reden dat ik bij Total tank.quote:
Als je een redelijk mens bent niet nee.quote:Je kunt niet verwachten dat het staatshoofd zo'n gesprek geen inhoud geeft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |