Of een kabinet slecht is zal de tijd ons leren.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 08:41 schreef Tja..1986 het volgende:
Er is niets zieligs aan dat er verstandige partijen zijn die dit slechte kabinet dat alleen maar schijnmaatregeltjes neemt maar echte problemen niet aanpakt weg willen hebben. Verhagen is een gevaarlijke rat. Dat er nog mensen zijn die op die man stemmen..
Toch heeft hij wel een punt. Partijpolitiek moet niet teveel naar voren komen in de Eerste Kamer.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 08:36 schreef zwelgje76 het volgende:
Verhagen: Links voert verdrietige anticampagne
De enige die een verdrietige campagne voert is het CDA, met Verhagen voorop. Het moddergooien door deze politieke rat is nu al weer begonnen. Typisch voor het CDA van de laatste jaren. Verhagen...
quote:,,De steun voor de maatregelen die het kabinet voor oog heeft, die is gewoon groot. Er is eigenlijk heel veel krediet, misschien niet in de grachtengordel, maar elders wel.''
Triest hoe die begon te schreeuwen na het emotionele betoog van Van Leeuwen en De Jongquote:Op vrijdag 14 januari 2011 08:48 schreef Roellie80 het volgende:
wetsvoorstel; alle Limburgers terug naar Limburg en dat hele zuidelijke gezwel amputeren.
Verhagen is niet tegen partijpolitiek in de Eerste Kamer, hij is alleen tegen de PvdA.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 08:51 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Toch heeft hij wel een punt. Partijpolitiek moet niet teveel naar voren komen in de Eerste Kamer.
En is dat dankzij of desondanks het CDA?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 08:49 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Of een kabinet slecht is zal de tijd ons leren.
Tot nu toe zie ik meer daadkrachtige maatregelen dan in de hele Balkenende CDA periode bij elkaar.
Welke daadkrachtige maatregelen zijn dat precies?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 08:49 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Tot nu toe zie ik meer daadkrachtige maatregelen dan in de hele Balkenende periode bij elkaar.
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 09:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welke daadkrachtige maatregelen zijn dat precies?
Hoezo?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 09:30 schreef kalinzar het volgende:
Een tijdje terug riep Rutte toch ook dat hij het allemaal best vond als er in maart maar op één van de (gedoog)regeringspartijen werd gestemd?
Nu snap ik ook wel dat Verhagen toen niet ging protesteren, maar het is natuurlijk wel weer hypocriet.
Echt een idioot ja. Zal er wel iets voor hebben gekregen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 08:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Triest hoe die begon te schreeuwen na het emotionele betoog van Van Leeuwen en De Jong
Omdat het kabinet zelf ook landelijke campagne voert over de ruggen van de provincies. Dat is toch ook krom de PvdA te verwijten het kabinet van een meerderheid af te willen houden, maar zelf campagne voeren om de meerderheid te behouden.quote:
Mja, ik geef toe dat ik Rutte's argumentatie niet helemaal heb gevolgd toen, maar ik neem aan dat zijn 'stemadvies' gekoppeld was aan het idee om voldoende steun voor de regeringspartijen in de eerste kamer te krijgen. Een verdrietige procampagne zeg maar. Dan zie ik niet waarom het voorbeeld van Verhagen over de PvdA triester is?quote:
Volgens mij is alles wat met politiek te maken heeft tegenwoordig een landelijke campagne. Je stemt gewoon op het gezicht van een bepaalde partij. Ik geloof niet dat mensen zich echt informeren voordat ze gaan stemmen, maar zich voornamelijk laten leiden door de partij waarop ze gestemd hebben tijdens de Tweede Kamerverkiezingen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 09:34 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Omdat het kabinet zelf ook landelijke campagne voert over de ruggen van de provincies. Dat is toch ook krom de PvdA te verwijten het kabinet van een meerderheid af te willen houden, maar zelf campagne voeren om de meerderheid te behouden.
Ik vind het oproepen tot het steunen van je beleid toch constructiever dan zoals we inmiddels van Cohen gewend zijn heel hard Nee! roepen tegen alles.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 09:36 schreef kalinzar het volgende:
[..]
Mja, ik geef toe dat ik Rutte's argumentatie niet helemaal heb gevolgd toen, maar ik neem aan dat zijn 'stemadvies' gekoppeld was aan het idee om voldoende steun voor de regeringspartijen in de eerste kamer te krijgen. Een verdrietige procampagne zeg maar. Dan zie ik niet waarom het voorbeeld van Verhagen over de PvdA triester is?
Als Rutte een compleet inhoudelijk betoog over elk van de drie regeringspartijen afzonderlijk heeft gehouden voor zijn stemadvies is het weer wat anders, maar ik kan me er weinig bij voorstellen.
Hij heeft niet kunnen brengen waarvoor hij binnengehaald is. Gelukkig is het wel een aardige kerel, Roemer komt ook wel sympathiek over.quote:
Ach, ik neem aan dat je ook wel door hebt dat als de situatie omgekeerd zou zijn de gedragingen ook precies andersom zouden zijn.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 09:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind het oproepen tot het steunen van je beleid toch constructiever dan zoals we inmiddels van Cohen gewend zijn heel hard Nee! roepen tegen alles.
Dat ben ik met je eens, vooral omdat de Provinciale Staten niet zo leven in Nederland. Logisch, want je ziet die mensen nauwelijks op de televisie en je hebt er nauwelijk direct contact mee.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 09:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Volgens mij is alles wat met politiek te maken heeft tegenwoordig een landelijke campagne. Je stemt gewoon op het gezicht van een bepaalde partij. Ik geloof niet dat mensen zich echt informeren voordat ze gaan stemmen, maar zich voornamelijk laten leiden door de partij waarop ze gestemd hebben tijdens de Tweede Kamerverkiezingen.
Uiteraard. Daarom snap ik al die moraalridders hier niet.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 09:53 schreef kalinzar het volgende:
[..]
Ach, ik neem aan dat je ook wel door hebt dat als de situatie omgekeerd zou zijn de gedragingen ook precies andersom zouden zijn.
Wanneer wij het woord 'Verhagen' lezen dan vallen wij automatisch in de aanvalsmodes. Daar kunnen we niets aan doen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 09:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uiteraard. Daarom snap ik al die moraalridders hier niet.
quote:
Ook dat lijkt me niet zo heel verbazend eigenlijk. Als er morgen een topic is met als titel: "Cohen: rechts voert verdrietige anticampagne" gaat het precies de andere kant op;)quote:Op vrijdag 14 januari 2011 09:58 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Wanneer wij het woord 'Verhagen' lezen dan vallen wij automatisch in de aanvalsmodes. Daar kunnen we niets aan doen.
Als je bedoelt dat ze er wat populistische dingetje doordouwen maar belangrijke zaken (ik noem bijv de woningmarkt) niet oppakken, dan heb je helemaal gelijk. Wat een daadkracht! Helaas alleen op de verkeerde plekken en op de verkeerde manier. Maar verder fantastisch.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 08:49 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Tot nu toe zie ik meer daadkrachtige maatregelen dan in de hele Balkenende periode bij elkaar.
Ach Koos. Moet je een zakdoekje? Kroeldoek?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
![]()
Dat is natuurlijk een manier van doen die de VVD wel kan waarderen; je partijleden chanteren en bedreigen om zo je eigen zin door te drukken.
* ongenuanceerde modusquote:
Verhalen is gewoon een schijnheil. Net zoals hij beweert dat links er enkel op uit is om het kabinet te ondermijnen door tijdens de campagne te hameren op een eventuele meerderheid in de Eerste Kamer. Echter, zijn boezemvriend Rutte voert een soorfgelijke campagne. Die riep de kiezer op om op een van de regeringspartijen te stemmen om zo een meerderheid in de EK te bewerkstelligen. Iets met balk in eigen oog enzo.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ach Koos. Moet je een zakdoekje? Kroeldoek?
Tegen de macht en logica van rechts is nou eenmaal weinig te doen, dat heeft Verhagen gewoon ingezien en z'n Ja-woord gegeven aan het huidige kabinet. Deze man verdient een lintje, en met uitspraken zoals deze bevestigd hij enkel zijn waarde.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 08:56 schreef KoosVogels het volgende:
Zelfreflectie is Verhagen blijkbaar vreemd. Ik denk even terug aan de onderhandelingen over Rutte I en de verdrietige wijze waarop Verhagen en zijn slinkse CDA-vriendjes zijn omgesprongen met de zogenaamde dissidenten. En die schijnheilige speech van Verhagen op het congres. Bah!
Troll.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Tegen de macht en logica van rechts is nou eenmaal weinig te doen, dat heeft Verhagen gewoon ingezien en z'n Ja-woord gegeven aan het huidige kabinet. Deze man verdient een lintje, en met uitspraken zoals deze bevestigd hij enkel zijn waarde.
Het had meer van waarde geweest als hij onvoorwaardelijk een paars+ coalitie zou gedogen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Tegen de macht en logica van rechts is nou eenmaal weinig te doen, dat heeft Verhagen gewoon ingezien en z'n Ja-woord gegeven aan het huidige kabinet. Deze man verdient een lintje, en met uitspraken zoals deze bevestigd hij enkel zijn waarde.
Nee, ik vind Verhagen een goede politicus, ook al heb ik niks met het CDA. Hij stuurt ons terug naar Afghanistan, hekelt links, en heeft een gedoogkabinet mogelijk gemaakt onder rechtse macht terwijl hij z'n zielige dissidenten heeft weggewerkt uit de partij, evenals lastige dwarsliggers die hun lidmaatschap opzegden.quote:
Dan was hij een landverrader geweest.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:36 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Het had meer van waarde geweest als hij onvoorwaardelijk een paars+ coalitie zou gedogen.
Hij verdient het predikaat; anti-democraat.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, ik vind Verhagen een goede politicus, ook al heb ik niks met het CDA. Hij stuurt ons terug naar Afghanistan, hekelt links, en heeft een gedoogkabinet mogelijk gemaakt onder rechtse macht terwijl hij z'n zielige dissidenten heeft weggewerkt uit de partij, evenals lastige dwarsliggers die hun lidmaatschap opzegden.
Hij verdient werkelijk waar een lintje.
So be it.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan was hij een landverrader geweest.
Sorry hoor, maar als ik de reacties hier lees dan is de uitspraak van Verhagen kennelijk tegen het zere been. Het is niet normaal als zo'n simpele uitspraak tot zoveel emoties leidt hoor.quote:
Jij bent ook pas Verhagen-fan sinds hij het huidige kabinet mogelijk maakte. God zegene de dag dat die man ophoepelt uit de politiek.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, ik vind Verhagen een goede politicus, ook al heb ik niks met het CDA. Hij stuurt ons terug naar Afghanistan, hekelt links, en heeft een gedoogkabinet mogelijk gemaakt onder rechtse macht terwijl hij z'n zielige dissidenten heeft weggewerkt uit de partij, evenals lastige dwarsliggers die hun lidmaatschap opzegden.
Hij verdient werkelijk waar een lintje.
Ja, het vertrek van Klink was democratie ten top en de affaire van Schinkelshoek natuurlijk ook.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:40 schreef Voorschrift het volgende:
Hij is geen anti-democraat, hij verkoos gewoon een rechtse coalitie boven een Paars+ verkrachting van Nederland, voor een verdere 4 jaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |