abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 januari 2011 @ 11:03:48 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91306747
Veel succes greavy
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91307338
Succes Durk! Morgen gaan wij ook ons rondje maken, maar dan iets minder spectaculair. :P

Nu op de lijst:
1 KapiteinT (Roel)
2 Dr_Flash
3 Peterselieman
4 Peter
5 Dennistd
6 Socios
7 Lemjur + iemand met bier

Nog lastminute aan- of afmeldingen?

De route vind je hier.

Ik haak trouwens na Schiphol af. Het is voor mij niet echt handig om eerst nog naar Utrecht te reizen en dan weer terug naar Hoofddorp.
pi_91308304
Arnhem-Winterswijk
Vrijdag 14 Januari 11:42
Oorzaak
Tussen Zevenaar en Arnhem rijden geen treinen door een versperring.
Er rijden stopbussen tussen Zevenaar en Arnhem.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 13:00 uur verholpen.

Is dat nou nog steeds van de aanrijding of is er een andere oorzaak.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 januari 2011 @ 11:48:40 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91308396
Dit is een ander deel van het traject. Het ongeval gebeurde ten oosten van Zevenaar. Dit is ten westen van die plaats
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91308511
Ah ik zie het nu ook al :)

DUIVEN - Langs het spoor bij Duiven is vanochtend een stoffelijk overschot van een nog onbekende man aangetroffen. De politie onderzoekt waarom de man langs het spoor lag bij de overgang aan de Vergertlaan.
Politie, brandweer en ambulancepersoneel zijn tegen half elf uitgerukt naar Duiven, na de melding dat zich iemand langs het spoor zou bevinden.

Een reiziger in een Syntustrein richting Doetinchem meldde dat de trein stilstaat.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:29:14 #106
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91312956
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:46 schreef Temlin het volgende:
Arnhem-Winterswijk
Vrijdag 14 Januari 11:42
Oorzaak
Tussen Zevenaar en Arnhem rijden geen treinen door een versperring.
Er rijden stopbussen tussen Zevenaar en Arnhem.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 13:00 uur verholpen.

Is dat nou nog steeds van de aanrijding of is er een andere oorzaak.
Er is een lijk (dode) gevonden bij Duiven.
Edit: Temlin zag het zelf ook al
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:44:17 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91313714
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:35 schreef greavy het volgende:
Owh. Ik dacht ff dat ie het gister postte. :P
Na 04:00 he, je kent de regels :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:45:53 #108
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91313791
Jaja, die ken ik. Ik had niet naar de posttijd gekeken.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:46:14 #109
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91313805
Gevaarlijke glijpartij met vrachtauto

14 januari 2011

NIJKERK - Vrijdagochtend vond er op de spoorwegovergang van de Barneveldseweg een bijzonder ongeval plaats.

Een vrachtwagen van kaashandel van Beek uit Veenendaal kwam ongelukkig tot stilstand net voor het spoor. Vermoedelijk zijn de overgangverlichting aan gegaan i.v.m. een naderende trein en heeft de chauffeur tevergeefs geprobeerd nog te stoppen hiervoor. De vrachtwagen is vervolgens gaan glijden en net voorbij de spoorbomen maar nog wel voor het spoor tot stilstand gekomen. Een levensgevaarlijke situatie ontstond aangezien de vrachtwagen niet meer van zijn plek kon komen. Het rechterwiel was in de berm gekomen en weggezakt in de modder.

==
De vrachtwagen stond net ver genoeg naar achteren om buiten het PVR te staan

[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 14-01-2011 14:38:43 ]
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:54:50 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91314262
Nou dan, dan was er toch niks "gevaarlijks" aan :{w

:P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 januari 2011 @ 14:36:25 #111
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91316156
Stond de trein of de vrachtwagen buiten PVR?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 14:38:34 #112
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91316266
Euh. Staat er volgens mij verkeerd. Moet de vrachtwagen zijn natuurlijk :P
  vrijdag 14 januari 2011 @ 14:40:00 #113
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_91316316
Succes Greavy!! :D

Mensen van de meet: Tot morgen!

Roel/KT: dude met bier gaat niet meer mee. Nu neem ik zelf wel een sixpackje mee :)
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  vrijdag 14 januari 2011 @ 14:42:15 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91316407
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 14:40 schreef Lemjur het volgende:
Nu neem ik zelf wel een sixpackje mee :)
Joh doe geen moeite :) Vanaf 15:06 zitten we n de bar van de pimpel en dat is vroeg genoeg ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 januari 2011 @ 14:53:15 #115
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91316953
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Joh doe geen moeite :) Vanaf 15:06 zitten we n de bar van de pimpel en dat is vroeg genoeg ;)
Dan heb ik der al 19uur op zitten :P En moet ik er nog er nog 7 *)
Ik zal vannacht wel eens wat fotootjes toevoegen van ons in die IRM Maastricht-Rotterdam via Amsterdam..
pi_91318609
Ik zie jullie al zitten met een slaapzak en koelbox enzo haha ;)
Ga je nog slapen of gewoon pogen 24 trein-uren + wat je vrijdag overdag al wakker bent in 1x door te trekken?
  vrijdag 14 januari 2011 @ 15:36:29 #117
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91319027
Dat wordt echt zo hard kapot gaan :') Maar goed, we zijn benieuwd ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 januari 2011 @ 15:37:30 #118
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91319085
Ik zit nu in de Fyra van Rotterdam naar Amsterdam. Keurig op tijd vertrokken en er wordt goed doorgereden, maar er komt nog steeds een pleurisherrie van de wielen af. :')
  vrijdag 14 januari 2011 @ 15:40:08 #119
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91319209
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 15:26 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik zie jullie al zitten met een slaapzak en koelbox enzo haha ;)
Ga je nog slapen of gewoon pogen 24 trein-uren + wat je vrijdag overdag al wakker bent in 1x door te trekken?
We proberen wakker te blijven. Ik ga zometeen nog ff een uurtje-anderhalf uur ofzo liggen. En we zien vanzelf wel wat het word.
pi_91319525
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 15:40 schreef greavy het volgende:

[..]

We proberen wakker te blijven.
ambitieus :D Dat lukt mij al niet eens meer als ik 20 minuten in de trein zit na een dag werken :O
  vrijdag 14 januari 2011 @ 15:46:18 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91319592
De nacht wakker blijven zal nog wel lukken. Morgen overdag ga je gewoon omvallen, net op het moment dat het het minst handig is: Daglicht, volle treinen etc. Veel plezier vast :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 januari 2011 @ 15:48:16 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91319700
Grappig, de CTA's op Schiphol noemen de Fyra waar ik nu in zit (naar Amsterdam CS) een gewone intercity. Is het ook wel natuurlijk, maar ik kan me herinneren dat ze in het verleden als Fyra werden aangegeven.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 17:15:18 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91324154
quote:
De botsing van dinsdag tussen een goederentrein en een internationale ICE is waarschijnlijk het gevolg van koperdiefstal.
Dat meldde het Korps landelijke politiediensten (KLPD) vrijdag na onderzoek. Op de plek van het ongeval is 300 meter koperdraad verdwenen.
Nu.nl.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 januari 2011 @ 17:38:15 #124
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91325392
quote:
Op vrijdag 14 januari 2011 17:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nu.nl.
Ben benieuwd hoe het dan in elkaar steekt. In principe gaan de systemen in zo'n geval de veilige kant op en blijven de seinen rood.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 17:41:45 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91325585
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 17:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe het dan in elkaar steekt. In principe gaan de systemen in zo'n geval de veilige kant op en blijven de seinen rood.
Ja dat vond ik dus ook raar. EN hoe is het dan met die eerdere treinen die dag afgelopen? Ze staan toch niet op klaarlichte dag even 300 meter koper los te trekken WTF??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91326958
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 17:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja dat vond ik dus ook raar. EN hoe is het dan met die eerdere treinen die dag afgelopen? Ze staan toch niet op klaarlichte dag even 300 meter koper los te trekken WTF??
Tuurlijk wel! 's Nachts is niet meer te doen joh, zoveel controle enzo...
Overdag koper jatten, dat verwacht niemand!! ^O^
  vrijdag 14 januari 2011 @ 18:42:18 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91328360
Kratje pils erbij, paraplu en hengel voor de afleiding, en knippen maar :9 _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91328419
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 18:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Tuurlijk wel! 's Nachts is niet meer te doen joh, zoveel controle enzo...
Overdag koper jatten, dat verwacht niemand!! ^O^
Ik vind het zowel overdag als 's nachts absurd dat mensen koper van de spoorbaan stelen.
pi_91328692
Dus... Veel is mogelijk met de OV-chipkaart, maar niet de NS maandabonnement? Die moet ik nu nog steeds iedere maand ophalen bij het station. Niet zoveel moeite natuurlijk, maar wat is dan de kracht van de OV-chipkaart? En vooral eigenlijk: Waarom is het niet mogelijk om een product genaamd Maandabonnement op de OV-chipkaart te krijgen, terwijl een jaar abonnement wel mogelijk is? Ik kan eigenlijk maar 2 verschillen bedenken: De periode (Maand en Jaar) en Jaarkaart moet je van te voren aanvragen, enkel omdat je dan een fancy pasje krijgt volgens mij. Want als je dat niet kreeg, kon je de Jaarkaart ook wel gewoon bij een loket halen.

Ach ja... tis jammer dat in Delft (en omstreken) straks de strippenkaart niet meer bruikbaar wordt, anders was ik nooit aan de chipkaart begonnen.

Maar iemand die toevallig de echte reden weet waarom maand abonnementen nog niet op een OV chipkaart kunnen? En wanneer dat (ongeveer) wel mogelijk gaat worden?
  vrijdag 14 januari 2011 @ 19:03:35 #130
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91329378
quote:
Op vrijdag 14 januari 2011 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Kratje pils erbij, paraplu en hengel voor de afleiding, en knippen maar :9 _O-
Lol. Ook als je zit te vissen in de spoorberm sturen we de politie op je af. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport vrijdag 14 januari 2011 @ 19:07:58 #131
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_91329614
Mag dat niet dan? O-)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_91329765
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 17:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nu.nl.
Dat zulk soort mensen nog steeds koper stelen :N voor die paar centen.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  vrijdag 14 januari 2011 @ 19:12:28 #133
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91329861
Koper is duur op dit moment..
  vrijdag 14 januari 2011 @ 19:13:16 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91329909
greavy waar staat je sschema??

Lamaar, hebbem al :)

[ Bericht 71% gewijzigd door Dr_Flash op 14-01-2011 19:28:39 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91330991
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 18:50 schreef Cornelis83 het volgende:
Dus... Veel is mogelijk met de OV-chipkaart, maar niet de NS maandabonnement? Die moet ik nu nog steeds iedere maand ophalen bij het station. Niet zoveel moeite natuurlijk, maar wat is dan de kracht van de OV-chipkaart? En vooral eigenlijk: Waarom is het niet mogelijk om een product genaamd Maandabonnement op de OV-chipkaart te krijgen, terwijl een jaar abonnement wel mogelijk is? Ik kan eigenlijk maar 2 verschillen bedenken: De periode (Maand en Jaar) en Jaarkaart moet je van te voren aanvragen, enkel omdat je dan een fancy pasje krijgt volgens mij. Want als je dat niet kreeg, kon je de Jaarkaart ook wel gewoon bij een loket halen.

Ach ja... tis jammer dat in Delft (en omstreken) straks de strippenkaart niet meer bruikbaar wordt, anders was ik nooit aan de chipkaart begonnen.

Maar iemand die toevallig de echte reden weet waarom maand abonnementen nog niet op een OV chipkaart kunnen? En wanneer dat (ongeveer) wel mogelijk gaat worden?
Ook de HTM kan nog geen abonnementen op de chipkaart zetten, dus de NS staat niet alleen..
dag
  vrijdag 14 januari 2011 @ 19:57:55 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91332714
quote:
Honderd tot tweehonderd medewerkers van spoorbeheerder ProRail en NS bewaken sinds vrijdagmiddag op sommige plaatsen het spoor om koperdiefstal te voorkomen. Aanleiding is de treinbotsing in Zevenaar, meldde een woordvoerder van ProRail.

De spoorbeheerder houdt er ernstig rekening mee dat door de koperdiefstal bij Zevenaar het beveiligingssysteem van de seinen en wissels is uitgeschakeld en daardoor ook de alarmeringsystemen bij Prorail niet functioneerden. Normaal gebeurt dit wel als dieven aan de slag gaan.

De woordvoerder spreekt van ''een nieuwe fase'' in de koperdiefstal. ''De criminelen hadden verstand van zaken''. Prorail en NS waarschuwen dat ze de extra surveillance niet lang kunnen volhouden en doen een beroep op de politie voor snel extra inzet.
Bron

Okee nu is de lol er wel vanaf -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91333826
Waar halen ze dat koper eigenlijk weg? Uit de relaiskasten of langs de sporen.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  vrijdag 14 januari 2011 @ 20:16:15 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91333913
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:15 schreef Temlin het volgende:
Waar halen ze dat koper eigenlijk weg? Uit de relaiskasten of langs de sporen.
http://forum.jackdeknipper.nl :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91334101
Ik zag een 1700 loc op Haarlem een SLT wegrijden. Hoe zitten deze op elkaar dan? De koppelingen van de 1700 series is toch geen Scharfenberg die op de SLT's zitten? Of kun je ze stiekem nog met een haak en buffers trekken? :?
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_91334122
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

http://forum.jackdeknipper.nl :W
Naja laat dan maar. Ik was een manier aan het bedenken om het te voorkomen.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  vrijdag 14 januari 2011 @ 20:21:20 #141
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91334247
Oh ik twijfel niet aan je goede bedoelingen hoor ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91334695
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:18 schreef Watertornado het volgende:
Ik zag een 1700 loc op Haarlem een SLT wegrijden. Hoe zitten deze op elkaar dan? De koppelingen van de 1700 series is toch geen Scharfenberg die op de SLT's zitten? Of kun je ze stiekem nog met een haak en buffers trekken? :?
Volgens mij zijn er een aantal 1700's die wel een automatische koppeling hebben!
Die reden vroeger in vaste stammen DDM materieel rond, maar zijn tegenwoordig vervangen door de bijpassende motorstellen met onder motor en boven passagiers.
Op die 1700's zat een automatische koppeling zodat de stammen die veelal uit 3 of 4 bakken + loc bestonden toch vlug gecombineerd konden worden tot langere treinen.
pi_91334988
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er een aantal 1700's die wel een automatische koppeling hebben!
Die reden vroeger in vaste stammen DDM materieel rond, maar zijn tegenwoordig vervangen door de bijpassende motorstellen met onder motor en boven passagiers.
Op die 1700's zat een automatische koppeling zodat de stammen die veelal uit 3 of 4 bakken + loc bestonden toch vlug gecombineerd konden worden tot langere treinen.
Ja, wel een automatische koppeling, maar geen scharfenberg zoals op een SLT toch?
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_91335194
Ow, oke, dat zou kunnen... Zover gaat mijn kennis helaas niet... Dacht dat alle koppelingen in Nederland hetzelfde waren, alleen niet allemaal op dezelfde hoogte zaten :@
  vrijdag 14 januari 2011 @ 20:42:40 #145
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_91335614
Bijna alle koppelingen in Nederland zijn inderdaad het zelfde maar juist die van DDAR/1700 is een afwijkend type.

Maar als het een losse 1700 was dan zit er niet zo'n koppeling op: alleen locs die met DDAR rijden hebben die.
SLT wordt wel vaker door een loc getrokken dan zullen ze wel een of ander tussenstuk hebben om die toch aan de schroefkoppeling van de loc vast te maken.
pi_91336808
Hm, is FYRA nu ook in het weekend toeslagvrij?
Hooray for beer.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 21:04:35 #147
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91337168
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:59 schreef Zyron het volgende:
Hm, is FYRA nu ook in het weekend toeslagvrij?
Anders tremmen we morgen wel een paar trainmanagers in elkaar ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91337444
Ja nouja, ik ga ook toeren met vrienden. Maar ik vertrouw er maar op dan.
Hooray for beer.
pi_91338756
Gheh, veel plezier met treinen enzo. ;o
  Redactie Sport vrijdag 14 januari 2011 @ 21:37:22 #150
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_91339381
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 21:08 schreef Zyron het volgende:
Ja nouja, ik ga ook toeren met vrienden. Maar ik vertrouw er maar op dan.
Van de NS-LowSpeed-site:
quote:
Voor reizen met Fyra is de hele maand januari geen toeslag nodig.

Voor ICE is in de maand januari geen toeslag nodig binnen Nederland.
http://www.nshispeed.nl/n(...)n-ns-hispeed-treinen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')