Er is een lijk (dode) gevonden bij Duiven.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:46 schreef Temlin het volgende:
Arnhem-Winterswijk
Vrijdag 14 Januari 11:42
Oorzaak
Tussen Zevenaar en Arnhem rijden geen treinen door een versperring.
Er rijden stopbussen tussen Zevenaar en Arnhem.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 13:00 uur verholpen.
Is dat nou nog steeds van de aanrijding of is er een andere oorzaak.
Na 04:00 he, je kent de regelsquote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:35 schreef greavy het volgende:
Owh. Ik dacht ff dat ie het gister postte.
Joh doe geen moeitequote:
Dan heb ik der al 19uur op zittenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Joh doe geen moeiteVanaf 15:06 zitten we n de bar van de pimpel en dat is vroeg genoeg
We proberen wakker te blijven. Ik ga zometeen nog ff een uurtje-anderhalf uur ofzo liggen. En we zien vanzelf wel wat het word.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 15:26 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik zie jullie al zitten met een slaapzak en koelbox enzo haha![]()
Ga je nog slapen of gewoon pogen 24 trein-uren + wat je vrijdag overdag al wakker bent in 1x door te trekken?
Nu.nl.quote:De botsing van dinsdag tussen een goederentrein en een internationale ICE is waarschijnlijk het gevolg van koperdiefstal.
Dat meldde het Korps landelijke politiediensten (KLPD) vrijdag na onderzoek. Op de plek van het ongeval is 300 meter koperdraad verdwenen.
Ben benieuwd hoe het dan in elkaar steekt. In principe gaan de systemen in zo'n geval de veilige kant op en blijven de seinen rood.quote:
Ja dat vond ik dus ook raar. EN hoe is het dan met die eerdere treinen die dag afgelopen? Ze staan toch niet op klaarlichte dag even 300 meter koper los te trekken WTF??quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe het dan in elkaar steekt. In principe gaan de systemen in zo'n geval de veilige kant op en blijven de seinen rood.
Tuurlijk wel! 's Nachts is niet meer te doen joh, zoveel controle enzo...quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat vond ik dus ook raar. EN hoe is het dan met die eerdere treinen die dag afgelopen? Ze staan toch niet op klaarlichte dag even 300 meter koper los te trekken WTF??
Ik vind het zowel overdag als 's nachts absurd dat mensen koper van de spoorbaan stelen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Tuurlijk wel! 's Nachts is niet meer te doen joh, zoveel controle enzo...
Overdag koper jatten, dat verwacht niemand!!
Lol. Ook als je zit te vissen in de spoorberm sturen we de politie op je af.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Kratje pils erbij, paraplu en hengel voor de afleiding, en knippen maar![]()
Dat zulk soort mensen nog steeds koper stelenquote:
Ook de HTM kan nog geen abonnementen op de chipkaart zetten, dus de NS staat niet alleen..quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:50 schreef Cornelis83 het volgende:
Dus... Veel is mogelijk met de OV-chipkaart, maar niet de NS maandabonnement? Die moet ik nu nog steeds iedere maand ophalen bij het station. Niet zoveel moeite natuurlijk, maar wat is dan de kracht van de OV-chipkaart? En vooral eigenlijk: Waarom is het niet mogelijk om een product genaamd Maandabonnement op de OV-chipkaart te krijgen, terwijl een jaar abonnement wel mogelijk is? Ik kan eigenlijk maar 2 verschillen bedenken: De periode (Maand en Jaar) en Jaarkaart moet je van te voren aanvragen, enkel omdat je dan een fancy pasje krijgt volgens mij. Want als je dat niet kreeg, kon je de Jaarkaart ook wel gewoon bij een loket halen.
Ach ja... tis jammer dat in Delft (en omstreken) straks de strippenkaart niet meer bruikbaar wordt, anders was ik nooit aan de chipkaart begonnen.
Maar iemand die toevallig de echte reden weet waarom maand abonnementen nog niet op een OV chipkaart kunnen? En wanneer dat (ongeveer) wel mogelijk gaat worden?
Bronquote:Honderd tot tweehonderd medewerkers van spoorbeheerder ProRail en NS bewaken sinds vrijdagmiddag op sommige plaatsen het spoor om koperdiefstal te voorkomen. Aanleiding is de treinbotsing in Zevenaar, meldde een woordvoerder van ProRail.
De spoorbeheerder houdt er ernstig rekening mee dat door de koperdiefstal bij Zevenaar het beveiligingssysteem van de seinen en wissels is uitgeschakeld en daardoor ook de alarmeringsystemen bij Prorail niet functioneerden. Normaal gebeurt dit wel als dieven aan de slag gaan.
De woordvoerder spreekt van ''een nieuwe fase'' in de koperdiefstal. ''De criminelen hadden verstand van zaken''. Prorail en NS waarschuwen dat ze de extra surveillance niet lang kunnen volhouden en doen een beroep op de politie voor snel extra inzet.
http://forum.jackdeknipper.nlquote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:15 schreef Temlin het volgende:
Waar halen ze dat koper eigenlijk weg? Uit de relaiskasten of langs de sporen.
Naja laat dan maar. Ik was een manier aan het bedenken om het te voorkomen.quote:
Volgens mij zijn er een aantal 1700's die wel een automatische koppeling hebben!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:18 schreef Watertornado het volgende:
Ik zag een 1700 loc op Haarlem een SLT wegrijden. Hoe zitten deze op elkaar dan? De koppelingen van de 1700 series is toch geen Scharfenberg die op de SLT's zitten? Of kun je ze stiekem nog met een haak en buffers trekken?
Ja, wel een automatische koppeling, maar geen scharfenberg zoals op een SLT toch?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er een aantal 1700's die wel een automatische koppeling hebben!
Die reden vroeger in vaste stammen DDM materieel rond, maar zijn tegenwoordig vervangen door de bijpassende motorstellen met onder motor en boven passagiers.
Op die 1700's zat een automatische koppeling zodat de stammen die veelal uit 3 of 4 bakken + loc bestonden toch vlug gecombineerd konden worden tot langere treinen.
Anders tremmen we morgen wel een paar trainmanagers in elkaarquote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:59 schreef Zyron het volgende:
Hm, is FYRA nu ook in het weekend toeslagvrij?
Van de NS-LowSpeed-site:quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:08 schreef Zyron het volgende:
Ja nouja, ik ga ook toeren met vrienden. Maar ik vertrouw er maar op dan.
http://www.nshispeed.nl/n(...)n-ns-hispeed-treinenquote:Voor reizen met Fyra is de hele maand januari geen toeslag nodig.
Voor ICE is in de maand januari geen toeslag nodig binnen Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |