Er is een lijk (dode) gevonden bij Duiven.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:46 schreef Temlin het volgende:
Arnhem-Winterswijk
Vrijdag 14 Januari 11:42
Oorzaak
Tussen Zevenaar en Arnhem rijden geen treinen door een versperring.
Er rijden stopbussen tussen Zevenaar en Arnhem.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 13:00 uur verholpen.
Is dat nou nog steeds van de aanrijding of is er een andere oorzaak.
Na 04:00 he, je kent de regelsquote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:35 schreef greavy het volgende:
Owh. Ik dacht ff dat ie het gister postte.
Joh doe geen moeitequote:
Dan heb ik der al 19uur op zittenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Joh doe geen moeiteVanaf 15:06 zitten we n de bar van de pimpel en dat is vroeg genoeg
We proberen wakker te blijven. Ik ga zometeen nog ff een uurtje-anderhalf uur ofzo liggen. En we zien vanzelf wel wat het word.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 15:26 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik zie jullie al zitten met een slaapzak en koelbox enzo haha![]()
Ga je nog slapen of gewoon pogen 24 trein-uren + wat je vrijdag overdag al wakker bent in 1x door te trekken?
Nu.nl.quote:De botsing van dinsdag tussen een goederentrein en een internationale ICE is waarschijnlijk het gevolg van koperdiefstal.
Dat meldde het Korps landelijke politiediensten (KLPD) vrijdag na onderzoek. Op de plek van het ongeval is 300 meter koperdraad verdwenen.
Ben benieuwd hoe het dan in elkaar steekt. In principe gaan de systemen in zo'n geval de veilige kant op en blijven de seinen rood.quote:
Ja dat vond ik dus ook raar. EN hoe is het dan met die eerdere treinen die dag afgelopen? Ze staan toch niet op klaarlichte dag even 300 meter koper los te trekken WTF??quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe het dan in elkaar steekt. In principe gaan de systemen in zo'n geval de veilige kant op en blijven de seinen rood.
Tuurlijk wel! 's Nachts is niet meer te doen joh, zoveel controle enzo...quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat vond ik dus ook raar. EN hoe is het dan met die eerdere treinen die dag afgelopen? Ze staan toch niet op klaarlichte dag even 300 meter koper los te trekken WTF??
Ik vind het zowel overdag als 's nachts absurd dat mensen koper van de spoorbaan stelen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Tuurlijk wel! 's Nachts is niet meer te doen joh, zoveel controle enzo...
Overdag koper jatten, dat verwacht niemand!!
Lol. Ook als je zit te vissen in de spoorberm sturen we de politie op je af.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Kratje pils erbij, paraplu en hengel voor de afleiding, en knippen maar![]()
Dat zulk soort mensen nog steeds koper stelenquote:
Ook de HTM kan nog geen abonnementen op de chipkaart zetten, dus de NS staat niet alleen..quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:50 schreef Cornelis83 het volgende:
Dus... Veel is mogelijk met de OV-chipkaart, maar niet de NS maandabonnement? Die moet ik nu nog steeds iedere maand ophalen bij het station. Niet zoveel moeite natuurlijk, maar wat is dan de kracht van de OV-chipkaart? En vooral eigenlijk: Waarom is het niet mogelijk om een product genaamd Maandabonnement op de OV-chipkaart te krijgen, terwijl een jaar abonnement wel mogelijk is? Ik kan eigenlijk maar 2 verschillen bedenken: De periode (Maand en Jaar) en Jaarkaart moet je van te voren aanvragen, enkel omdat je dan een fancy pasje krijgt volgens mij. Want als je dat niet kreeg, kon je de Jaarkaart ook wel gewoon bij een loket halen.
Ach ja... tis jammer dat in Delft (en omstreken) straks de strippenkaart niet meer bruikbaar wordt, anders was ik nooit aan de chipkaart begonnen.
Maar iemand die toevallig de echte reden weet waarom maand abonnementen nog niet op een OV chipkaart kunnen? En wanneer dat (ongeveer) wel mogelijk gaat worden?
Bronquote:Honderd tot tweehonderd medewerkers van spoorbeheerder ProRail en NS bewaken sinds vrijdagmiddag op sommige plaatsen het spoor om koperdiefstal te voorkomen. Aanleiding is de treinbotsing in Zevenaar, meldde een woordvoerder van ProRail.
De spoorbeheerder houdt er ernstig rekening mee dat door de koperdiefstal bij Zevenaar het beveiligingssysteem van de seinen en wissels is uitgeschakeld en daardoor ook de alarmeringsystemen bij Prorail niet functioneerden. Normaal gebeurt dit wel als dieven aan de slag gaan.
De woordvoerder spreekt van ''een nieuwe fase'' in de koperdiefstal. ''De criminelen hadden verstand van zaken''. Prorail en NS waarschuwen dat ze de extra surveillance niet lang kunnen volhouden en doen een beroep op de politie voor snel extra inzet.
http://forum.jackdeknipper.nlquote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:15 schreef Temlin het volgende:
Waar halen ze dat koper eigenlijk weg? Uit de relaiskasten of langs de sporen.
Naja laat dan maar. Ik was een manier aan het bedenken om het te voorkomen.quote:
Volgens mij zijn er een aantal 1700's die wel een automatische koppeling hebben!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:18 schreef Watertornado het volgende:
Ik zag een 1700 loc op Haarlem een SLT wegrijden. Hoe zitten deze op elkaar dan? De koppelingen van de 1700 series is toch geen Scharfenberg die op de SLT's zitten? Of kun je ze stiekem nog met een haak en buffers trekken?
Ja, wel een automatische koppeling, maar geen scharfenberg zoals op een SLT toch?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er een aantal 1700's die wel een automatische koppeling hebben!
Die reden vroeger in vaste stammen DDM materieel rond, maar zijn tegenwoordig vervangen door de bijpassende motorstellen met onder motor en boven passagiers.
Op die 1700's zat een automatische koppeling zodat de stammen die veelal uit 3 of 4 bakken + loc bestonden toch vlug gecombineerd konden worden tot langere treinen.
Anders tremmen we morgen wel een paar trainmanagers in elkaarquote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:59 schreef Zyron het volgende:
Hm, is FYRA nu ook in het weekend toeslagvrij?
Van de NS-LowSpeed-site:quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:08 schreef Zyron het volgende:
Ja nouja, ik ga ook toeren met vrienden. Maar ik vertrouw er maar op dan.
http://www.nshispeed.nl/n(...)n-ns-hispeed-treinenquote:Voor reizen met Fyra is de hele maand januari geen toeslag nodig.
Voor ICE is in de maand januari geen toeslag nodig binnen Nederland.
Greavy trekt een spoor van vernieling door het landquote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:02 schreef Zyron het volgende:
Problemen op de Kijfhoek:
Prio 1 OD891 GEV.STOFFEN (TIS 4: 4.4 zeer ernstig) (FASE: grip 2) (ACTIECENTRUM BRW: ja) PRORAIL KIJFHOEK ZWIJNDRECHT
Inmiddels grip 3.
Een uur te vroeg vertrokken voor wat extra kapotganerij morgenquote:De reis is gestart. Om 19:50 ben ik vertrokken naar Dordrecht en daar met de Benelux naar Rotterdam. In Rotterdam heb ik gewacht op de 1977 naar Eindhoven.
De reis verloopt volgens schema, en inmiddels vertrokken uit Tilburg! En wij zitten in ICRm!
tuurlijk welquote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:24 schreef Hugo__Boss het volgende:
Hij heeft geen mobiel internet zeker om af en toe een update te geven?
Ah, dat wist ik nietquote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Greavy is net Weert voorbij op weg naar Sittard volgens de planning
Die laatste heb ik ook, ik zit achterin (laatste bak) ivm overstap in Hengelo (spoor 11 kom ik aan daar)quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen ga ik voor 10728, 728 en 1728 om in Utrecht te komen.
Ik pak bus 12quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen ga ik voor 10728, 728 en 1728 om in Utrecht te komen.
hehe idd..quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Greavy trekt een spoor van vernieling door het land
schema bekeken? Er zitten nogal wat tricky overstaps in. Met name vanavond en morgenochtend vroeg.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:41 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
hehe idd..
Zou wat zijn zeg als ie niet eens had kunnen beginnen haha
Let ff op, dit zou gevolgen voor morgen kunnen hebbenquote:Zwolle-Emmen
Vrijdag 14 Januari 19:27
Oorzaak
Tussen Nieuw Amsterdam en Coevorden langere reistijd door een seinstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Mag gewoon hoorquote:
Ja, dat was nog steeds 1 rit dan, zonder overstap dus.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:38 schreef Stefanovic83 het volgende:
ohja ik niet haha.. langste reis was 3 uur ofzo
Nja in NL dan, Thailand was 15 uur. Ze hadden 4 uur vertraging ofzo(vetrokken gewoon op tijd en nergens lang stil gestaan)
Dan heb je dus geenidee waar die gasten nu mee bezig zijnquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:58 schreef Stefanovic83 het volgende:
jup.. geen stress voor overstappen enzo haha
Maastricht 23:44 23:56quote:
Oh dat is vrij scherp ja. Ik wil nog weleens Utrecht - Kerkrade - Vlissingen - Den Helder - Nieuweschans - Utrecht proberen, dat schijnt NET in 1 (dienstregelings)dag te kunnen (1.452 km in 28 uur dus)quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:41 schreef Socios het volgende:
Mijn langste treinreis in Nederland (zowel qua duur als afstand) was 1.334 kilometer in 24 uur zonder trajecten of stations meerdere keren te passeren. Toen hele dag niet geslapen. Slechts één keer bijna weggevallen op de motor van Plan U tussen Winterswijk en Zutphen.
Lachen reisje.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wil nog weleens Utrecht - Kerkrade - Vlissingen - Den Helder - Nieuweschans - Utrecht proberen, dat schijnt NET in 1 (dienstregelings)dag te kunnen (1.452 km in 28 uur dus)
Dat HSL driehoekje dat is ook mooi jaquote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Lachen reisje.
Ik ga in het voorjaar Leeuwarden - Paris Nord - Paris Est - Frankfurt (Main) Hbf - Leeuwarden.
Net iets meer dan 2.000 kilometer op één dag en zonder nachttreinen.
haha tofquote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maastricht 23:44 23:56
Rotterdam Centraal 3:59 4:05
Utrecht Centraal 4:42 5:08
Weesp 5:46 5:54
Amsterdam Centraal 6:11 6:17
Alkmaar 7:01 7:16
Hoorn 7:40 7:59
Schiphol 8:46 8:49
Amersfoort 9:35 9:38
Groningen 11:14 11:53
Leeuwarden 12:29 12:45
Zwolle 13:40 13:49
Kampen 13:59 14:03
Zwolle 14:13 14:26
Hardenberg 14:57 15:02
Mariënberg 15:08 15:14
Almelo 15:37 15:48
Amersfoort 16:52 17:11
Ede-Wageningen 17:48 18:02
Arnhem 18:14 18:54
Roosendaal 20:41 20:47
Dordrecht 21:11 21:37
Zwijndrecht 21:40
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |