abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91254197
TAP _O-
Yeeeeehahhh, daar gaan we weer!!
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:28:01 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91254199
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:07 schreef miss_sly het volgende:
En alle meiden die je via pm weten te vertellen hoe vresleijk het hier is, vind ik een beetje triest.
Dat idd! Wat lachwekkend zeg! :D

Sws snap ik het niet dat je het blijkbaar wel boeiend genoeg vind om alles mee te lezen en via PM tegen elkaar te gaan zitten tokken. :? Als je het dan echt zo vreselijk vindt vraag ik me af of je niks beters te doen hebt. 8)7

Er zijn hier zat nieuwe meiden die er met het grootste gemak tussen komen, maar het is nog altijd de toon die de muziek maakt...
Soms zit iemand er faliekant naast en dan krijg je dat gewoon te horen. Dat is nou juist wat FOK! FOK! maakt! O+
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:28:23 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91254213
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:27 schreef Take_A_Picture het volgende:

[..]

Dat meen je niet!!! Omg... :')__!

[ afbeelding ]

Kon het niet laten...
Whahahaha! :D :'( :D
pi_91254241
Captain Picard O+

Nou ja, volledig offtopic allemaal. Laten we maar weer verder gaan met de zaken waar het hier om draait: prille zwangerschappen (Susie, hoe is het met je), de gestaag groeiende dames en de llmmetjes. Met een extra :* voor de laatste categorie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:29:33 #55
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91254244
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:10 schreef danic het volgende:

[..]

volgens mij is dit complete onzin! Daarbij iedereen is van harte welkom. Ik was zelfs nog nooit op fok! geweest voordat ik probeerde zwanger te worden en heb me sinds het aanmelden nooit een buitenstaander gevoeld. Hier niet en ook niet in 'wachten op het tweede streepje'.
Precies, dat dus! :Y

Ik wilde het lijstje van de OP er al bij gaan pakken om te illustreren dat er genoeg nieuwe meiden tussen zitten, maar ik ben daar gek ook nog.
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:31:20 #56
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91254300
Goedemorgen!

@danimeisje
Je zal maar niet tegen kritiek kunnen als moeder, daar krijg je nog een zware dobber aan DM.
Ik kwam hier ook nooit voordat ik zwanger was, er zijn het en dr echt wel wat kliekjes, maar dat zijn vaak mama's die elkaar van hier al langer kennen of samen zwanger zijn geweest.
Ik kwam hier ook nieuw binnen een paar maanden terug en had het idee dat ik vrij snel werd opgenomen in de groep. Ik vind het een fijne plek en gezellig ook nog eens.

Het ligt er ook heel erg aan hoe veel/vaak en wat voor reacties je zelf geeft. Ik vind het persoonlijk een beetje dom om te gaan roepen dat je een paar sigaretten per dag rookt en dat dat volgens jezelf en de VK ok is en dan verbaasd zijn dat je een hoos aan reacties over je heen krijgt.
Je weet toch zelf dondersgoed dat dat echt 'Not Done' is en dat je daar reactie op zal krijgen, zo niet dan ben je erg naief..
pi_91254313
Nou ontopic dan: Waar ik bij mn vorige zwangerschap soms heel heftige steken in mn buik had die een half uur lang duurden (en dat een week lang, de innesteling ofzo), heb ik nu bijna de hele dag buikpijn, met periodes dat ik niks voel. Maar, de buikpijn is wel minder heftig, het zeurt gewoon een beetje.
En ik voel me wel weer hartstikke zwanger! *O*
Ik zie deze zwangerschap als een cadeautje van ons overleden kindje O+
Tralalalaaa
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 13 januari 2011 @ 10:32:12 #58
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91254336
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:31 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nou ontopic dan: Waar ik bij mn vorige zwangerschap soms heel heftige steken in mn buik had die een half uur lang duurden (en dat een week lang, de innesteling ofzo), heb ik nu bijna de hele dag buikpijn, met periodes dat ik niks voel. Maar, de buikpijn is wel minder heftig, het zeurt gewoon een beetje.
En ik voel me wel weer hartstikke zwanger! *O*
Ik zie deze zwangerschap als een cadeautje van ons overleden kindje O+
wat een mooie gedachte TAP O+ :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:33:13 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91254376
Mooi idd T_A_P!
En ik heb het al heel vaak gezegd, dat zeurende was voor mij een reden om te gaan testen en jawel... hij loopt nu en zegt de hele dag door Papapapapapa! O+
Komt vast helemaal goed met dit kleintje van jou! :Y
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:33:25 #60
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_91254383
Hahahaha T_A_P

Danimeisje als jij alles zo goed denk te weten moet je vooral zo blijven leven maar dan moet je over een paar maandjes niet gaan lopen klagen dat je kleine mannetje dit heeft, zus heeft, ondergewicht, groeiachterstand en weet ik veel wat nog meer en ik zou meteen een andere verloskundige gaan zoeken want die heeft haar diploma vast bij een pakje boter gekregen ofzo...

En die andere dames die vinden dat het hier een kliekje is kom eens meeposten en op een normale manier (dus niet zoals Danimeisje) en dan zul je zien dat er heel vriendelijk gereageerd wordt op nieuwkomers. Ooit was ik zo'n nieuwkomer en ik was zelf nogal terughoudend in het begin en moest ook even wennen maar op een gegeven moment is dat ook over en dan is het gewoon een leuk forum. Alleen sommige mensen proberen daar af en toe aan te morrelen om te kijken of ze het overhoop kunnen halen en als dat niet lukt dan zijn ze boos.
pi_91254460
TAP O+

Hier ook de hele dag een zacht zeurende buik, heel anders dan een (naderende) menstruatie. Spannend he?
En leuk ook dat ik weer gelijk op ga met een aantal dames van hier!
pi_91254532
We hebben het gisteren al aan onze schoonouders verteld. Kon het echt niet laten!!!!

Oh en de laatste dan, ik vond deze zo grappig..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tralalalaaa
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:39:47 #63
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_91254584
En hoe vonden je schoonouders dat je weer in verwachting bent?

Oh en mijn beste vriendinnetje is na negen mislukte IUI's nu bij de eerste IVF meteen zwanger dus ik ben helemaal blij voor d'r. Het is echt zo'n oermoeder en was zo teleurgesteld iedere keer en nu meteen bij de eerste IVF meteen raak.
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:39:49 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91254587
We hebben nog niks gehoord van Avotar he?
pi_91254601
quote:
Op donderdag 13 januari 2011 10:16 schreef DJMO het volgende:

[..]

en zowaar een rel die niet om mij draait :D
Mis je het?

Ik vind mezelf nog steeds nieuw hier trouwens. Maar dat komt ws ook omdat ik verder nauwelijks in OUD post.

En natuurlijk
Daaag danikind :W
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_91254688
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:39 schreef Books het volgende:
Echt helemaal geweldig :) Binnenkort ook maar aan mijn ouders vertellen, maar we vertellen het gewoon wanneer we ze zien, dat geeft niks ;)
Het is allemaal nog zo ontzettend pril, maar na wat er 2 maanden terug is gebeurd vind ik het wel fijn om te kunnen vertellen dat hoewel het veel verdriet heeft gedaan (en nog steeds wel doet), dat wij een heel mooi cadeautje hebben mogen krijgen en dat het scherpe randje absoluut wel wat zachter is geworden in gevoel.
Tralalalaaa
pi_91254777
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:39 schreef Books het volgende:

Oh en mijn beste vriendinnetje is na negen mislukte IUI's nu bij de eerste IVF meteen zwanger dus ik ben helemaal blij voor d'r. Het is echt zo'n oermoeder en was zo teleurgesteld iedere keer en nu meteen bij de eerste IVF meteen raak.
Bekent verhaal! ;)
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:42 schreef Take_A_Picture het volgende:

[..]

Echt helemaal geweldig :) Binnenkort ook maar aan mijn ouders vertellen, maar we vertellen het gewoon wanneer we ze zien, dat geeft niks ;)
Het is allemaal nog zo ontzettend pril, maar na wat er 2 maanden terug is gebeurd vind ik het wel fijn om te kunnen vertellen dat hoewel het veel verdriet heeft gedaan (en nog steeds wel doet), dat wij een heel mooi cadeautje hebben mogen krijgen en dat het scherpe randje absoluut wel wat zachter is geworden in gevoel.
Het is ook gewoon super dat je het er met anderen (dan je vriend/man) kan hebben. Steun is altijd welkom! Dat heeft mij zo goed gedaan bij het verlies van 1 van onze embryo's in het begin.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_91254791
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:38 schreef Take_A_Picture het volgende:
We hebben het gisteren al aan onze schoonouders verteld. Kon het echt niet laten!!!!

Oh en de laatste dan, ik vond deze zo grappig..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D _O-

En een dikke :* voor je ontroerende post daarvoor!
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:50:23 #69
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_91254984
Tally bekend in de zin van je hebt hetzelfde meegemaakt of in de zin van je weet over wie ik het heb?

T_A_P wat heb je het mooi omschreven over hoe jullie het nu ervaren sinds er weer een kleintje onderweg is.
pi_91255000
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:50 schreef Books het volgende:
Tally bekend in de zin van je hebt hetzelfde meegemaakt of in de zin van je weet over wie ik het heb?
In de zin van: Dat is precies zoals het bij mij is gegaan :)
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:51:34 #71
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91255015
Nououou ik krijg nooit rel PM's ;) boehoehoe....

3e ronde, je hebt dus een peuter al ook? Dum dum dum, ga ik weer proberen kloontje te raden :P

BE, idd nog niets gehoord van Avotar, hopelijk is alles wel goed...

T_A_P wat heerlijk dat je jezelf weer hartstikke zwangert voelt *O*
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_91255045
Oh ja, voor ik het vergeet... Ik wil graag ook nog even een klacht indienen tegen mijn tepelhoven, die mogen nu namelijk wel stoppen met landje-pik spelen! Poffertjes zijn leuk, maar het hoeven echt geen pannenkoeken te worden! :{w
Aan de ervaringsdeskundigen: when do they stop growing??? En trekt het nog weer bij?
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:55:44 #73
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91255168
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:52 schreef twentemeisje het volgende:
Oh ja, voor ik het vergeet... Ik wil graag ook nog even een klacht indienen tegen mijn tepelhoven, die mogen nu namelijk wel stoppen met landje-pik spelen! Poffertjes zijn leuk, maar het hoeven echt geen pannenkoeken te worden! :{w
Aan de ervaringsdeskundigen: when do they stop growing??? En trekt het nog weer bij?
:o :D

Ehm, ik had de eerste keer iig precies wat jij beschrijft....Dat hield pas op toen ik stopte met BV, en nu, 2e zwangerschap, valt het enigszins mee.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_91255220
Is het heel vreemd om te vragen of ik langs mag komen om het hartje te luisteren? Officieel heb de 25e een afspraak maar mijn moeder vertelde me dat zij in haar 13e week een keer een miskraam heeft gehad Ben best ongerust eigenlijk!
pi_91255291
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:56 schreef Cyntiaa het volgende:
Is het heel vreemd om te vragen of ik langs mag komen om het hartje te luisteren? Officieel heb de 25e een afspraak maar mijn moeder vertelde me dat zij in haar 13e week een keer een miskraam heeft gehad Ben best ongerust eigenlijk!
Dat ligt aan de verloskundige. Bij ons maken ze daar geen probleem van :)
pi_91255298
*meldt*

Nu naar het ziekenhuis. Later bijlezen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_91255348
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:55 schreef Takkembah het volgende:

[..]

:o :D

Ehm, ik had de eerste keer iig precies wat jij beschrijft....Dat hield pas op toen ik stopte met BV, en nu, 2e zwangerschap, valt het enigszins mee.
Herkenbaaaaar!!! Maar trekt het ook weer weg??? Of stopt de groei alleen?? (nee toch zeker, piep)
pi_91255388
twentemeisje, het trekt weer bij! Zowel de omvang als de kleur van je tepelhoven zullen op een gegeven moment weer normaliseren.
Voor de rest avdiseer ik je om niet te veel in je BH te turen. Krijg je straks de hele tijd weer zin in poffertjes _O-
pi_91255393
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:58 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat ligt aan de verloskundige. Bij ons maken ze daar geen probleem van :)
Dan bel ik gewoon even....
pi_91255438
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:01 schreef 3e.ronde het volgende:
twentemeisje, het trekt weer bij! Zowel de omvang als de kleur van je tepelhoven zullen op een gegeven moment weer normaliseren.
Voor de rest avdiseer ik je om niet te veel in je BH te turen. Krijg je straks de hele tijd weer zin in poffertjes _O-
Pfff.. Die kleur ook? Gelukkig... Ik heb een mooi mozaïek tegeltje met allemaal verschillende soorten bruin :')
pi_91255493
Hoe is het met Ckaudia vandaag en DML?

Het 1e wat ik na de bevalling wil is een MCflurry.
Ik riep eerst altijd dat ik geen borstvoeding ging geven maar ik ga het nu wel proberen. Lukt het niet goed of heb ik er geen goed gevoel bij stap ik over.
En wat was mijn eigen bedje lekker afgelopen nacht ik ben zelfs tijdens GTST in slaap gevallen dus zo maar even de herhaling kijken.
pi_91255495
Zo kan je baby de tepel straks goed onderscheiden O+
pi_91255546
3e ronde en TAP welkom.
TAP hopelijk kun je snel onbezorgd zwanger zijn.
pi_91255560
Zo, ochtend is bijna voorbij, ik ga me eens nuttig maken.
Oftewel: anderen nuttig voor mij laten zijn: fysio/kapper.

En dan mag ik zelf nog ff aan de bak voor boodschappen en strijken enzo.

Maahaar: zaterdag komt eindelijk ons kamertje!!! Zin an!!
pi_91255563
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:04 schreef 3e.ronde het volgende:
Zo kan je baby de tepel straks goed onderscheiden O+
Ten opzichte van die witte huid kan ze straks inderdaad de tepel goed vinden.
Blijkt ze straks kleurenblind te zijn! :(
HEB IK DAT WEER!!
  donderdag 13 januari 2011 @ 11:07:33 #86
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91255623
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:04 schreef ferrari_rood het volgende:
Hoe is het met Ckaudia vandaag en DML?

Het 1e wat ik na de bevalling wil is een MCflurry.
Ik riep eerst altijd dat ik geen borstvoeding ging geven maar ik ga het nu wel proberen. Lukt het niet goed of heb ik er geen goed gevoel bij stap ik over.
En wat was mijn eigen bedje lekker afgelopen nacht ik ben zelfs tijdens GTST in slaap gevallen dus zo maar even de herhaling kijken.
Kijk, dat zijn de betere berichten. Lees je goed in op internet over BV, bijv in het topic hier op Fok! en ga naar een voorlichtingsavond bij je verloskundige of een ziekenhuis in de buurt.
Wat goed dat je het toch wil gaan proberen! ;)
  donderdag 13 januari 2011 @ 11:08:57 #87
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91255672
oh!

ik durf een wedje aan dat 'iemand' ook een kraamverzorgende krijgt die zegt dat buikslapen heus wel kan hoor bij een pasgeborene. niks mis mee :Y)

Kijk, het is hier niet het Yes-forum hè. Hier komen mensen die echt wel wat weten, wat BE ook zei trouwens.
Blijkbaar ben je in je omgeving niet echt gewend dat mensen kritische vragen terug stellen. Dan is het even wennen inderdaad. :+

over tot de orde van de dag.
Claudia! You Sudocugoeroe! het hóeft niet per se een zondagskindje te worden hoor. :P :*

[ Bericht 0% gewijzigd door debuurvrouw op 13-01-2011 11:17:42 ]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_91255689
:D hier ook geen vreesch dat ze ze straks niet weet te vinden, zelfs Stevie Wonder zou ze hebben gevonden.

Hmmm, poffertjes... :Y) Maar dan wel van een echte poffertjeskraam! Met poedersuiker en een klein klontje boterrrrrr.

Inderdaad gewoon ff bellen Cyntiaa!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 13 januari 2011 @ 11:10:28 #89
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91255717
ik heb heel mijn ochtend zitten verdoen in dit topic (en op twitter) .. enin, nog even snel koffie, en dan jan weer ophalen van de PSZ op z'n fiets O+
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 13 januari 2011 @ 11:10:55 #90
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91255742
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:09 schreef twentemeisje het volgende:
:D hier ook geen vreesch dat ze ze straks niet weet te vinden, zelfs Stevie Wonder zou ze hebben gevonden.

Hmmm, poffertjes... :Y) Maar dan wel van een echte poffertjeskraam! Met poedersuiker en een klein klontje boterrrrrr.

Inderdaad gewoon ff bellen Cyntiaa!
roomboter dan wel he!

pi_91255771
even via foon (en niet eens in halve zinnen op een aparte regel) en dus de rest negerend: vrouwtje t. Als het echt groen is zou ik het even laten nakijken bij de ha. Waarschijnlijk ben je er met een kuurtje zo vanaf weet ik uit ervaring (helaas).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_91255855
DML, is dat voor de extra echo dat je naar het zkh moet? Succes iig, ik hoop dat het allemaal in orde blijkt :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_91255986
Even een random thought: oh oh oh wat ben ik moe!!!!!! :O
Tralalalaaa
pi_91256301
Alles waarvan ik riep dat wil ik na de geboorte, heb ik niet eens gegeten/gedronken na de geboorte :D
Had helemaal geen zin in wijn bijvoorbeeld :D
pi_91256425
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:01 schreef Cyntiaa het volgende:

[..]

Dan bel ik gewoon even....
:{
Gewoon wachten tot de 25e hoor ik net. Aangezien ik geen klachten heb is er geen haast bij het vooruitplannen van de afspraak. Misschien dat ik op internet even voor een angelsound ofzoiets ga kijken. Dan kan ik zelf het hartje even gaan luisteren
pi_91256488
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:31 schreef Cyntiaa het volgende:

[..]

Gewoon wachten tot de 25e hoor ik net. Aangezien ik geen klachten heb is er geen haast bij het vooruitplannen van de afspraak. Misschien dat ik op internet even voor een angelsound ofzoiets ga kijken. Dan kan ik zelf het hartje even gaan luisteren
Wat jammer dat je niet eerder terecht kan Cyntiaa. Met die angelsound zou ik wel oppassen, stel nu dat jij het hartje niet vind terwijl het er wel gewoon is, dan raak je voor niets helemaal in paniek. (ik 'mocht' 'm daarom niet van mijn lief ;))
pi_91256502
Dat is idd ook wel weer zo... -O-
  donderdag 13 januari 2011 @ 11:33:32 #98
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91256507
Ik weet niet hoe lang je zwanger bent Cyntiaa, maar een hartje hoor je tot een week of 8 niet. Bij de verloskundige ook niet zeg maar. En met een Angelsound is het best lastig als ik het goed begrepen heb.

Wellichtga je je dan onterecht zorgen maken. Ik zou dan eerder kiezen voor nog een test, als je pril zwnager bent. Onzeker hè, die beginperiode. Zo rottig. :*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 13 januari 2011 @ 11:34:38 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91256561
[quote]1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:31 schreef Cyntiaa het volgende:

[..]

[/quote]
Maar maak je zelf daar niet gek mee he!
Het is best nog lastig om het hartje daarmee te vinden in zo'n vroeg stadium. Dus het kan best zijn dat het je niet lukt. :*

Zeer spuit 11. :P
Dat je moeder een mk had met 13 weken zegt overigens niets over de kans die jij evt zou hebben he, dat helpt je vast niet, als je ongerust bent, ben je dat nou eenmaal, maar probeer het toch een beetje van je af te zetten. De kans dat dat alsnog gebeurd als je eenmaal een goeie echo gehad hebt is zo enorm klein...
pi_91256608
Ik heb ook geen angelsound gekocht omdat ik bang was het hartje niet te kunnen vinden.
Ik kreeg gisteren nog wel een echo in het z-huis omdat ik er naar vroeg. Ik voelde mij goed maar had wel buikpijn en dan maak je je toch zorgen. De gyn zei de kans dat het nu nog mis gaat is erg klein maar ze maakte wel gewoon een echo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')